Volledige versie bekijken : GP Britain 2007
NewTown
6 juli 2007, 08:32
in Silverstone dus...
bij McLaren gaat wordt op het 'home' circuit Hamilton mania verwacht, terwijl de Oviedaan, die hier goede prestaties neerpootte in het verleden, vast zijn pech van vorige week wat wil goedmaken... en de rode bolides zullen vast (willen) bewijzen dat zij de top weer uitmaken. hopelijk gebeurt dit alles met de nodige actie op de piste ;)
some facts:
Number of Laps:60
Circuit Length:5.141 km
Race Distance:308.355 km
Lap Record:1:18.739 - M Schumacher (2004)
Pole 2006: F.Alonso in 1'20.053
Winner 2006: F.Alonso
Welke 'pech' had Alonso dan vorige week?
Versnelingsbak probleem tijdens de kwali
carloscinq
7 juli 2007, 12:34
en dat hij tgv zijn slechte quali vast kwam te zitten achter heidfeld , en dat heeft hem heel veel koppijn bezorgd
wat resulteerde in mooie actie's
Kama Schumi
7 juli 2007, 15:13
Leuke kwalifs.
Hamilton bewijst nogmaals hoe goed en dat desondanks alle druk. Alonso staat er toch ook na een zwakke vrijdag en het viel me op dat hij de snelste ronde van de kwalifs reed tijdens Q2 op de harde soort banden. Het is nu de vraag of de McLarens even zwaar staan als de Ferrari's.
Kimi is duidelijk een beetje verlost en is nu al het gehele weekend sneller dan Massa. Het verschil is niet enorm maar toch meer dan duidelijk. Het was ook vrij duidelijk dat de pole voor hem was indien hij dat kleine foutje niet maakt. Voor mij is Kimi favoriet voor morgen.
Silverstone is een van mijn favoriete banen en ik hoop op een leuke strijd vooraan.
Mooie kwali gezien prachtig van hamilton.
Alles hangt van de eerste bocht af denk ik.
En raikkonen eindelijk zijn ritme gevonden bij ferrari.
ferrari en mclaren zijn tog een klasse apart.
Die gaan gewoon weg spurten van de rest morgen.
NewTown
7 juli 2007, 18:51
Welke 'pech' had Alonso dan vorige week?
:confused:
versnellingsbak in de kwali's, gemist?
maar btt:
morgen een zilverrode dag in aantocht... hopelijk met her en der een vlammende maneuver tussen ;)
Grungie
7 juli 2007, 20:31
Ik ga morgen voor het eerst sinds vele jaren (moet toch al zo'n 6-7 jaar geleden zijn) de race niet live kunnen volgen.
Uiteraard zal ik die wel opnemen om die achteraf te bekijken. En hier dan mijn mening komen spuwen. :)
Alleen zal dat wel met een paar uur vertraging zijn.
Uiteraard zal ook de prono enkele uren op zich laten wachten.
Phil69
8 juli 2007, 10:19
wie weet krijgen we een leuke race , want ik denk dat er op Silverstone meer mogelijk is dan op de meeste circuits, op het circuit zelf dan
wie weet krijgen we een leuke race , want ik denk dat er op Silverstone meer mogelijk is dan op de meeste circuits, op het circuit zelf dan
Ferrari & Mclaren zijn echt wel aan elkaar gewaagd volgens mij. Hopelijk staan ze dan ook op ongeveer dezelfde 'fuel strategy'. Hamilton moet toch eens een foutje maken hé, en ik denk dat het nu zal zijn: zoveel druk op zijn schouders!
:confused:
versnellingsbak in de kwali's, gemist?
maar btt:
morgen een zilverrode dag in aantocht... hopelijk met her en der een vlammende maneuver tussen ;)
Ja gemist, ik ben rallyliefhebber. ;)
NewTown
8 juli 2007, 14:01
het pechduiveltje voor de start is op Massa gesprongen...
riddler
8 juli 2007, 14:02
Raar dat sato niet voor hem staat in de pit.
Al 2 gp's geen lammens, wat is van die gekomen...?
NewTown
8 juli 2007, 14:11
de eerste drie in 2.5 seconden... maar wel met de McLarens op hard rubber en de Ferrari op de zachtere compound :). Quid van de hoeveelheden brandstof?
Massa gaat door de pack als een warm mes door boter, maar heeft intussen uiteraard en helaas al 22 seconden in kijker
riddler
8 juli 2007, 14:15
Massa laat mooie dingen zien. die toppers mogen meer vanachter vertrekken :D
NewTown
8 juli 2007, 14:16
Massa laat mooie dingen zien. die toppers mogen meer vanachter vertrekken :D
ik was dat daarnet aan't fantaseren... bij elke race verplicht een topper achteraan :p
riddler
8 juli 2007, 14:20
Mooi hoe Hamilton en Raikkonen de snelste ronden afwisselen. Hoewel nu massa de snelste tijd heeft.
NewTown
8 juli 2007, 14:21
raikkonen plots in de pijp van hamilton's mclaren... leuk!
edit beetje trager, de ronde van hamilton, enkel door in de spiegels te kijken, of is er meer aan de hand?
NewTown
8 juli 2007, 14:25
:eek: hamilton had bijna een albers gestund met de brandstofslang :eek:
en wauw de ronde van raikkonen... alonso ook zijn snelste, maar een pak 'trager'
riddler
8 juli 2007, 14:27
Raikkonen een serieus snelle ronde neergezet nadat hij van hamilton verlost was. Massa heeft wat geluk dat een paar rijders voor hem de pit zijn ingegaan, dus minder inhalen voor hem.
NewTown
8 juli 2007, 14:31
nog steeds een gesandwichte kimi, maar de sandwich ligt op zijn kop!
riddler
8 juli 2007, 14:36
Massa verliest tijd op fisichella. Alonso eerste, precies ne goede strategie met de spanjaard.
NewTown
8 juli 2007, 14:47
het inhalen van de licht onwilligen kostte alonso een seconde, waarna hij zijn ongenoegen uitte, wat blijkbaar de concentratie van speed wat brak bij de half-kamikaze-maneuver van zijn collega...
NewTown
8 juli 2007, 14:55
we zullen zien wat die strategie van alonso opbrengt...
riddler
8 juli 2007, 14:59
Hamilton toch heel wat verloren tijdens zijn 2e stint. als alonso na zijn pitstop net achter hem uitkomt.
riddler
8 juli 2007, 15:23
Ze hebben precies Liuzzi zijn wagen gewoon laten staan en toch op die plaats geel weggedaan...
riddler
8 juli 2007, 17:18
Ben eigenlijk benieuwd of er klachten gaan komen tegen Ferrari omdat ze met gesloten voorwielen rijden...
Dead_Man
8 juli 2007, 18:01
Silverstone dus ......
ff denken ..... want zo een denderend kijkstuk vond ik het zeker nie
Hij heeft "eindelijk" eens een foutje gemaakt in de race ..... da's in feite het enige wat me echt zal bijblijven van deze race ..... tijdens zijn 9e GP maakt hij eindelijk zijn 1e klein foutje maar dit foutje heeft hem zeker en vast niet de zege gekost. In de 2e stint was Lowie'ke duidelijk te traag voor Fons'ke en Kimi.
Kimi een verdiende winnaar ..... jammer voor Flup'ke maar mag toch tevreden zijn op zijn prestatie.
De Ferrari's waren duidelijk sterker dan de McLarens .....
enne ... voor de rest :rolleyes:
riddler
8 juli 2007, 18:41
Eerste helft van de race was toch zeker amusant om naar te kijken, op het laatste was het vooral het aandringen van massa bij kubica.
Verdiende winnaar, en massa ook goed teruggekomen.
Kama Schumi
8 juli 2007, 20:18
Ik zie hem nog steeds niet graag aan't werk in het rood maar dit is Kimi echt wel gegund. Massa heeft hier wel pech maar Kimi is vertrokken. De enige manier waarop Massa de Fin nog eens kan verslaan zal ook via pech zijn. Ik heb ooit gezegd dat Kimi zijn winst % bij Ferrari in de buurt van dat van Schumi zal liggen.....ik blijf 100% achter mijn woorden staan.
Alonso zal ook wel vrij tevreden zijn want hij pakt enkele puntjes terug en verslaat Hamilton vrij duidelijk dit weekend. Het is hier een beetje omgekeerd zoals in Spanje. Nu staat Fons een stapje hoger dan de lokale held. We kunnen dit een van Lewis zijn mindere races noemen en tegelijk is deze uitspraak absurd. 9 op 9 races een trofee voor de jonge Brit. Als hij daar een 17 op 17 van maakt wordt hij kampioen en terwijl dit nog ver weg is....wie stop hem om dit te halen?
De race zelf stelde niet zoveel voor. De kaarten voor vrij snel gespeeld en de dominantie van McLaren en Ferrari begint een beetje te veel te worden denk ik. 25 op 27 podia plaatsen zijn van die 2. Enkel de freaky race van Canada gaf anderen de kans. Ik hoop echt dat de 4 toppers elkaar op de baan eens gaan aanvallen maar ik begrijp ook wel waarom ze dit niet doen. 2 punten winnen weegt niet op tegen 8 of 10 verliezen.
Volgende race is op een circuit waar ik niet van hou maar het is waarschijnlijk de belangrijkste barometer van het seizoen. Als je wagen hier goed is maak je overal wel kans op winst. Ik ben benieuwd naar de kloof tussen Ferrari en McLaren.
Hillfan
9 juli 2007, 14:04
Ben eigenlijk benieuwd of er klachten gaan komen tegen Ferrari omdat ze met gesloten voorwielen rijden...
Denk het niet...het zijn zeker geen "bewegende" onderdelen...ze draaien dus niet mee met de wielen. Stond er ook maar raar op te kijken de eerste keer dat ik ze een wiel zag wisselen. Zo met een small-size satelietschotel op hun moersleutel :confused:
Blijkbaar komt dat ding er met de moer mee af en weer op bij het volgende wiel, gek spul :D
Hillfan
9 juli 2007, 14:08
Heb de beelden van de race nog niet gezien, 'k kon enkel de timing mee volgen over de schouder van de pitboard kerel, maar wat me nu al bijblijft is da tze op Silverstone het publiek niet zo meer uit hun dak hebben weten gaan sinds Mansell-mania :)
a new star is born...
De britten noemen hem nu al "The Chosen One".
Verder viel me nu pas voor de eerste keer op dat de ferrari's in een ander kleurtje zitten, hun vorige tint zou teveel op het Vodafone-kleurtje hebben geleken :rolleyes:
Scuderio
9 juli 2007, 22:45
Zopas de race gezien (ja, een beetje een druk weekend achter de rug...) en ik vond het wel vrij aangenaam om volgen.
Kimi was duidelijk de snelste. En dat hij ging winnen, had iedereen eigenlijk al na de kwalificatie verwacht, zonder dat foutje stond hij op pole en volgens de traditie stond hij ook iets zwaarder dan Hamilton.
Verder pech voor Massa, maar hij heeft de schade toch redelijk goed kunnen beperken, plaats 5 ipv 3 waarschijnlijk. Dankzij Massa's pech haalt Hamilton zijn 9de podium op rij... nog altijd goed bezig onze rookie, al heeft hij hier zijn allereerste foutje gemaakt. In tegenstelling tot Albers was hij wel slim genoeg om direct terug op zijne rem te gaan staan :)
Heidfeld en Fisichella allebei geklopt door hunne jonge teammaat. Honda kruipt stillaan naar voren, ze waren het 5de team hier. Alhoewel we niet echt kunnen vergelijken met Toyota, die geen enkele wagen aan de finish hebben gekregen.
En Albers reed weer achter Sutil aan... tot die zijne motor opblies. En ik lees net dat hij ook nog eens schulden heeft bij Spyker. Als het geen Hollander was, hij zou al lang hebben buitengelegen...