PDA

Volledige versie bekijken : Hans Systeem Verplicht Vanaf 2008-2009 .

Rallyworld tv
11 juli 2007, 18:03
In Nederland vanaf 2009 verplicht ...
Belgie denkt aan 2008 (bk )Fia evenementen ..(kampioenschap )

Rallyworld tv
11 juli 2007, 18:06
Ons nationaal kampioenschap verplicht vanaf 2009..
Ek -IRC vanaf 2008 dus ook Ieper ...!!!

EVA RACING
11 juli 2007, 18:17
Als je ouder wordt, helpt dat wel je nek beter te ondersteunen :D

A.g.o.e.s : 't leven wordt duur. Het beschermen dus ook.

filip
11 juli 2007, 18:21
alé, we weten alweer waarvoor werken... :(:D

Phil Nijs
11 juli 2007, 18:35
Ons nationaal kampioenschap verplicht vanaf 2009..
Ek -IRC vanaf 2008 dus ook Ieper ...!!!

Straks steken ze ons nog in een harnas. Mag rallyrijden ook nog een beetje comfortabel zijn. Als een het Hans systeem opgehad. Niets leuks aan.
Denk dat dat dan zo mijn afscheid wordt aan de EK en IRC wedstrijden.
Veiligheid OK, daar kan ik inkomen, maar zie je nu de voetballers al met stalen pijpen rond hun benen. Per slot van zaken komen de meeste ongevallen van de voetbal weer.

mercury
11 juli 2007, 19:20
GELDKLOPPERIJ

Waarom laten ze niet iedereen een eigen keuze maken als men het wil aandoen of niet !!!

NielsH
11 juli 2007, 19:22
GELDKLOPPERIJ

Waarom laten ze niet iedereen een eigen keuze maken als men het wil aandoen of niet !!!

Ja, goed idee, doe dat dan meteen ook voor de helm en rolkooi.

HaCo
11 juli 2007, 19:27
Hmm,
Veiligheid is altijd een moeilijk onderwerp. Ik twijfel er niet aan dat HANS effectief zijn werk doet in frontale crashes. Iedereen de keuze laten zou ook nogal dom zijn. Zo kan je iedereen alles laten kiezen en rijdt binnenkort niemand nog met een degelijke rolkooi rond.
Gekwetsten, verongelukten willen we allemaal toch niet. Dit maakt het rallyrijden voor de piloot veiliger, het kost natuurlijk (veel) geld, maar het gaat om veiligheid.
Ik zou zeggen, waarom niet.

matador
11 juli 2007, 20:39
Kan het wel begrijpen dat het verplicht wordt. Alleen het is idioot duur, dat moet toch voor een heel pak minder kunnen gemaakt worden is toch maar een stuk carbon met 2 riempjes aan.

Westhoeker
11 juli 2007, 21:12
Ik zie geen enkel verschil bij de inpakt van een ongeval in een lokale rallysprint of een topproef. Zodus vind ik dat men op alle wedstrijden dit systeem verplicht moet gebruiken vanaf 2008. O.K. is een investering die weeral de kosten doet toenemen.
Maar is toch bovenal een investering in de veiligheid die rechtstreeks de rijders aanbeland. Rij volgend jaar een wedstrijd minder en jullie budget zal blijven kloppen.

Renier RallySport
11 juli 2007, 21:31
Al ben ik er ook wel meer tegen dan voor maar denk wel dat het in sommige gevallen
zijn nut kan hebben. Indien dit al langer verplicht was geweest dan zouden geblesseerden misschien minder erg uit een crash komen dan achteraf is gebleken.
Om een voorbeeld te noemen, de crash van Boulat in Wervik.
Indien het systeem al verplicht was geweest waren de gevolgen mss minder erg en ik denk naar de veiligheid van de co toe wel een pluspunt. Naar de piloot zelf toe minder want die heeft nog het stuur om zich vast te houden en die ziet direkt de impact van de crash, de co ziet niet zo rap het gevaar en heeft dus ook minder tijd om de best mogelijke positie in te nemen om de schokken op te vangen.

Al vind ik het zeker een ( te ) dure kost om er nog eens bij te nemen, maar hopelijk kan men de prijs toch wat laten zakken, tenslotte zzal men er duizenden meer verkopen dan wat nu het geval is en hopen op meerdere merken die het systeem verkopen.

lancer-driver
11 juli 2007, 21:51
gaat dat verplicht zijn voor prov.wedstrijden ook????
denk dat er dan veel piloten hunnen helm aan de haak hangen,in plaats van aan da hans systeem:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Phil Nijs
11 juli 2007, 21:53
Hmm,
Veiligheid is altijd een moeilijk onderwerp. Ik twijfel er niet aan dat HANS effectief zijn werk doet in frontale crashes. Iedereen de keuze laten zou ook nogal dom zijn. Zo kan je iedereen alles laten kiezen en rijdt binnenkort niemand nog met een degelijke rolkooi rond.
Gekwetsten, verongelukten willen we allemaal toch niet. Dit maakt het rallyrijden voor de piloot veiliger, het kost natuurlijk (veel) geld, maar het gaat om veiligheid.
Ik zou zeggen, waarom niet.

Wel ik heb het aangehad in Italië, en ik kan je verzekeren dat dit geen pretje is. Vergeet niet dat je soms in een zeer warme wagen zit, dat je dat ding vele malen op en aan moet doen, maar dat ook je bewegingen beperkt zijn.
Als je bewegingen beperkt worden stelt zich natuurlijk de vraag, of je nu veiliger bent of niet.

En nu weten we al geen weg meer met de helm gezien de rolkooien zo gemaakt zijn dat je er niets meer tussendoor krijgt. Wat als dat ding er ook nog bijkomt. Wat als je overkop gaat en je moet langs de vensters uit de wagen komen. t' zal wat anders zijn,
Wel ik heb liever een pijnlijke nek dan verbrand te worden in de wagen omdat ik eerst
allerlei spullen moet gaan uittrekken.

En inderdaad ikzelf ben voor een veilige wagen, zeer veilige wagen, en zal zeker geen veilige onderdelen verwijderen voor aan het gewicht te prutsen , maar men moet het ook niet te ver gaan zoeken.

Laat ze in de kleinere wedstrijden dat budget eens eerst steken in wat meer veiligheid voor de wagen zelf. Trouwens ik durf er op wedden dat niet zal verplicht worden in vele wedstrijden.

Ik kan er nog min of meer inkomen dat men wat gaat doen voor de co, maar op internationale IRC wedstrijden, moet normaal de co uitstappen, en zijn tijdenboekje laten invullen aan de tafel van de tijdskontrole, en dan pas mag de piloot naar het bord komen. Dan krijg je drie minuten om het hele spel aan te trekken.

Toch een beetje ver gezocht.

Han
11 juli 2007, 23:44
Een HANS-systeem is schandalig duur voor wat het eigenlijk maar is. Maar ik vrees dat het om een gepatenteerd product gaat en er dus geen andere fabrikanten het beschikbaar kunnen stellen.

scoobyfreak
12 juli 2007, 00:38
http://www.biesheuvel.nl/shop/page/hans

hier zie je mooi wat hans doet

205Maxi
12 juli 2007, 00:52
Ze moeten iets vinden, om het extra gewicht (lood in de wagen) bij een crash op te vangen hé ;)

filip
12 juli 2007, 10:17
Ze moeten iets vinden, om het extra gewicht (lood in de wagen) bij een crash op te vangen hé ;)

:D al een camionske lood besteld voor den 205 bjorn ? tis wreed ne mens zoveel geld moe uitgeven azo iets stom gelijk lood !

ivm HANS systemen: de prijs zal idd nog wel dalen maar naast het HANS systeem zelf moe je wel nog een aangepaste helm kopen ook en die zijn minstens even duur en betwijfel of die nog zullen dalen in prijs. sommigen beweren je erook aangepaste zetels en gordels voor nodig hebt maar dan ben ik nie zeker

205Maxi
12 juli 2007, 14:27
:D al een camionske lood besteld voor den 205 bjorn ? tis wreed ne mens zoveel geld moe uitgeven azo iets stom gelijk lood !

Ik wil de 205 terug volledig in ijzer zetten, maar blijkbaar is dit niet voldoende om in eigen streek te mogen rijden. Er komt geen éné gram lood in, dus diene camion zal ik nie bestellen ;)

Phil Nijs
12 juli 2007, 15:59
http://www.biesheuvel.nl/shop/page/hans

hier zie je mooi wat hans doet

Toch hebben ze het niet getoond hoe het echt is, Geef die pop een een stuur in haar handen en iets waartegen de benen kunnen steunen, de linkervoet op de steun en de rechter op de rem.
Ik denk dat je een heel ander beeld krijgt.

Ik nam tot hden nog aan dat het iets met veiligheid te maken had, maar wat de beelden tonen is lauter een verkoopsstunt

filip
12 juli 2007, 16:39
Ik wil de 205 terug volledig in ijzer zetten, maar blijkbaar is dit niet voldoende om in eigen streek te mogen rijden. Er komt geen éné gram lood in, dus diene camion zal ik nie bestellen ;)

eigenlijk moest iedereen zo redeneren, voet bij stuk houden en auto nie verzwaren. maar ja met 2 of 3 zal het nie lukken maar me een stuk of 20 mss wel...

205Maxi
12 juli 2007, 16:44
eigenlijk moest iedereen zo redeneren, voet bij stuk houden en auto nie verzwaren. maar ja met 2 of 3 zal het nie lukken maar me een stuk of 20 mss wel...

Ik heb me laten vertellen, dat ze volgend jaar in Wallonië dit reglement zullen overnemen van de VAS.

Kben al benieuwd wat de Walen zullen doen ... :)

vgracing
12 juli 2007, 16:49
Het reglement van da gewicht ? nog niets van gehoort binnen den asaf
De vas en vele vlamingen roepen dat van de daken dat de asaf zich gaat aanpassen.

Zou kunnen, maar nog niets van gehoord aan de andere kant van de taalgrens.

En weer het zelfde verhaal als er hier mensen zijn die denken dat de asaf naar hun moet luisteren of dat ze iemand nodig hebben.

VERGEET HET

205Maxi
12 juli 2007, 16:54
Dat werd me verteld toen ze men auto kwamen keuren (vas), ik had er men bedenkingen bij... en anders rijden we in het buitenland.

Dat gaat in den asaf nooit lukken :D

Rallyworld tv
12 juli 2007, 17:51
Ik heb me laten vertellen, dat ze volgend jaar in Wallonië dit reglement zullen overnemen van de VAS.

Kben al benieuwd wat de Walen zullen doen ... :)
IK KAN U VERZEKEREN DAT DIT ONJUIST IS !!!;)

Renier RallySport
13 juli 2007, 19:08
Volgens mij is da ook zever, de racb en de vas proberen op dezelfde lijn te komen en willen daar de asaf ook bij betrekken, maar dat blijkt niet te pakken! Gelukkig
Nu hebben ze nationaal terug een redelijk deelnemersveld en gaan ze dit nu weer invoeren, weeral goeie zet zou ik zeggen. Wedden dat de vas ook zal volgen komende jaren?! Zal iets zijn, die die willen rijden gaan hun wedde moeten uitgeven aan uitrusting en dergelijke om dan met autoke van 2500 euro over de proeven te rijden en dan nog met een minder veilige geboute kooi omdat men in divisie 1 wil rijden!

Moesten de mannen die dit alles realiseren nu eens het verstand hebben om enkele piloten en tuners en dergelijke vragen om een vergadering bij te wonen dan zouden mss enkele logische zaken uit de bus komen.

Zoals enkele posts geleden gezegd, mss samen eens actie ondernemen dan elk apart,
staken is in de mode voor t moment!

Phil Nijs
13 juli 2007, 20:38
Volgens mij is da ook zever, de racb en de vas proberen op dezelfde lijn te komen en willen daar de asaf ook bij betrekken, maar dat blijkt niet te pakken! Gelukkig
Nu hebben ze nationaal terug een redelijk deelnemersveld en gaan ze dit nu weer invoeren, weeral goeie zet zou ik zeggen. Wedden dat de vas ook zal volgen komende jaren?! Zal iets zijn, die die willen rijden gaan hun wedde moeten uitgeven aan uitrusting en dergelijke om dan met autoke van 2500 euro over de proeven te rijden en dan nog met een minder veilige geboute kooi omdat men in divisie 1 wil rijden!

Moesten de mannen die dit alles realiseren nu eens het verstand hebben om enkele piloten en tuners en dergelijke vragen om een vergadering bij te wonen dan zouden mss enkele logische zaken uit de bus komen.

Zoals enkele posts geleden gezegd, mss samen eens actie ondernemen dan elk apart,
staken is in de mode voor t moment!

Het wordt inderdaad een tijd dat we de koppen bij mekaar steken.

filip
13 juli 2007, 22:13
ze zijn wel slim bij de VAS. het is zogezegd de werkgroep rally & rallysprint die dit voorgesteld heeft , en in die werkgroepen zitten organisatoren en piloten...

EVA RACING
13 juli 2007, 22:33
Mijne heren en dames !

Heb enige tijd er over aan het denken geweest.
Ik stel voor dat we werk maken van " BDA " (Belgian Driver Association) als soort bond van piloten - copiloten en (waarom niet) de verhuurders - tuners om als spreekbuis te laten fungeren naar de federaties, organisatoren e.a.

Ik stel voor dat geintresseerden om eventueel mee te werken kontakt opnemen met mij om een eerste vergadering te beleggen om zodoende verschillende meningen te kennen en af te tasten wat mogelijk is.

Ik ga ook proberen een aparte topic te openen over dit onderwerp ;)
Weet iemand hoe dat moet ? :D

Renier RallySport
13 juli 2007, 22:47
Mijne heren en dames !

Heb enige tijd er over aan het denken geweest.
Ik stel voor dat we werk maken van " BDA " (Belgian Driver Association) als soort bond van piloten - copiloten en (waarom niet) de verhuurders - tuners om als spreekbuis te laten fungeren naar de federaties, organisatoren e.a.

Ik stel voor dat geintresseerden om eventueel mee te werken kontakt opnemen met mij om een eerste vergadering te beleggen om zodoende verschillende meningen te kennen en af te tasten wat mogelijk is.

Ik ga ook proberen een aparte topic te openen over dit onderwerp ;)
Weet iemand hoe dat moet ? :D

Erik, zou het misschien niet beter zijn om eerst met iemand van de vas erover te spreken voor iets door de piloten ondernomen wordt? Straks valt dit niet in de goeie aarde en kan het ipv beter nog slechter worden!

EVA RACING
13 juli 2007, 23:46
Erik, zou het misschien niet beter zijn om eerst met iemand van de vas erover te spreken voor iets door de piloten ondernomen wordt? Straks valt dit niet in de goeie aarde en kan het ipv beter nog slechter worden!

Ik heb de berichtgevingen en de commentaren hierop overal al gehoord en gelezen en ik niet alleen denk ik. :o
Inplaats van blablabla (waar niemand gelukkig om kan zijn) moet er dan maar initiatief genomen worden om er iets aan te doen.

1: het is niet de bedoeling dat de piloten zomaar "iets" ondernemen. Wel dat er eerst constructief gepraat word onder de piloten om dan "eventuele" standpunten, visie's, voorstellen via een afvaardiging te kunnen bespreken met ALLE betrokken federaties om zo tot oplossingen te komen TEN BATE van de sport en IEDER belanghebbende.

2: Niet in goede aarde ? Ik ben er van overtuigd dat zijzelf daar anders over denken. Zeker uitgaande van het standpunt dat het helemaal niet de bedoeling mag zijn om de negativist te gaan uithangen. Kritiek geven is altijd de gemakkelijkste weg. Constructief meewerken aan oplossingen e.d. is véél moeilijker maar de enige te volgen weg.

3: Slechter worden ? Als ik de commentaren lees vinden de meesten het nu al blijkbaar een ramp. Hoe dat komt ? Omdat er geen echte duidelijkheid bestaat.
"De soep wordt nooit zo warm opgeëten dan ze is voor ze op je bord word geschept" is hier misschien van toepassing.

Kijk, ikzelf ben van mijn pamper opgegroeid met auto's en ben op en top autofanatiekeling zoals nog vele anderen.
Indien ik op enigerlei manier kan meewerken in het instandhouden van onze geliefde sport en het beoefenen bereikbaar kan houden voor iedereen, dan doe ik dat.
Indien men denkt dat er momenteel géén enkel probleem is, ziet niet verder dan zijn neus en heeft bovendien nog een héél korte.
Hier in België zijn wij aan het stilstaan. In zaken is dat gelijkgesteld aan achteruitgaan.
Kijk in de andere landen rond ons en je begrijpt het misschien.
De federaties zien dat volgens mij ook en proberen, ieder op zijn wijze, daar veranderingen in aan te brengen om de toekomst te proberen veilig te stellen.
Wie gelijk heeft, kan alleen de toekomst uitwijzen.
Misschien kunnen we daar zelf onze positieve bijdrage proberen bij te dragen ?:)

vgracing
14 juli 2007, 02:31
Heel goed plan maar:

Als je het van de grond krijgt is het al knap, maar in die federaties op alle niveau is het het zelfde als in de politiek.

Wel hou je je mond en loop je mooi in het gareel en regel je alles mooi achter de schermen en het liefste regel je wat waar iets aan te verdienen valt.
Doe je dat niet vlieg je eruit, garantie.

Kijk maar wie zit er nu in wergroep rally, ga niemand persoonlijk aanvallen maar daar zitter er een paar tussen die daar echt niet op hun plek zijn, maar die lopen mooie mee.

Niet meer niet minder, ook al hebben ze van bepaalde zaken geen ballen verstand.
Zij hebben het licht gezien en wij zijn de dommerikken.

Nu laat ze dat maar denken, er gaat een dag komen dat hun inkomsten voor snoepreisjes e.a wegvallen en dan pas zal de mening vn de organisaties en piloten terug van belang zijn.Eerder niet.

Einde citaat

Phil Nijs
14 juli 2007, 11:39

Niet jong, je kunt niet rond de tafel blijven draaien.
Het gaat niet alleen over VAS. Ik neem aan dat er in elk van de drie fedaratie's wel eens even naar de piloten mag geluisterd worden.

Erik mag in ieder geval op mij rekenen.

mercury
14 juli 2007, 12:28
Vier jaar geleden heb ik al eens gepolst of het nodigwas om een bond op te richten zodat de teams inspraak zouden kunnen hebben bij beslissingen van de RACB , VAS en ASAF.
Toen werd ik weg gefloten en zo zal het ook in de toekomst verder gaan denk ik.
ER is maar eens iets die telt bij die heren van de respectieve bonden , macht en geld van komminstiche regimes gesproken en de beoefenaars van de sport blijft in de kou staan en het geld uit de zakken jagen ook.

Phil Nijs
14 juli 2007, 13:39
Een HANS-systeem is schandalig duur voor wat het eigenlijk maar is. Maar ik vrees dat het om een gepatenteerd product gaat en er dus geen andere fabrikanten het beschikbaar kunnen stellen.

Ze mogen je noit iets verplichten waar geen veiligheidskeur is op geweest. Om zulke keur te krijgen moet men allerlei testen doen.
Wel die kosten worden verekend in het hele systeem, waardoor het systeem vele malen duursder wordt dan het eigenlijk is.
Pas als er daarvan duizenden worden verkocht, wordt het goedkoper, omdat dan de testkosten e.d. zijn afgeschreven.

Ondertussen zal een ander firma wel weer iets nieuws vinden, of iets anders uitgedacht, of dacht jij dat Sparco, Momo en andere zo maar de kaas van hun brood laten halen.

Phil Nijs
14 juli 2007, 13:42
Vier jaar geleden heb ik al eens gepolst of het nodigwas om een bond op te richten zodat de teams inspraak zouden kunnen hebben bij beslissingen van de RACB , VAS en ASAF.
Toen werd ik weg gefloten en zo zal het ook in de toekomst verder gaan denk ik.
ER is maar eens iets die telt bij die heren van de respectieve bonden , macht en geld van komminstiche regimes gesproken en de beoefenaars van de sport blijft in de kou staan en het geld uit de zakken jagen ook.

Niet geschoten is altijd mis, en het is niet omdat je een keer mis geschoten hebt, dat je de tweede keer mis schiet.

Dus allen achter Erik Vleminx staan is de boodschap, Hij heeft de juiste ouderdom, de nodige ervaring en is waarschijnlijk de juiste persoon om het voortouw te nemen.

Nobody
14 juli 2007, 14:02
Dames,heren,piloten,en anderen.

Eerst het volgende: er is bij mijn weten een aantal jaren terug ergens in zuid West Vlaanderen geprobeerd om een soort pilotenverbond uit de grond te stampen. Enkele piloten, meestal oude rotten, zijn toen gepolst geweest. Dit is toen niet gelukt wegens te weinig interesse en argwaan tegenover bepaalden. Het was wel een goeie zaak geweest moest er toen werk zijn van gemaakt.
Nu. Stel dat jullie een werkgroep samen stellen. Enkele praktische bedenkingen.

Wie of wat financiert het zaakje? Drukwerk en andere moeten betaald worden toch?

Wie profileert zich als voorvechter,voorzitter of wat dan ook? Is die mens, eventueel een piloot, bereidt de kat tegen de haren te wrijven?

Zijn de piloten wel echt geïnteresseerd en hebben ze er wat voor over? Kijk naar de opkomst van de hearings. Hoe bereik je hen voor het opstarten van de hele zaak?

Hoeveel leden zijn er toegelaten in het bestuur? En wie bepaald dat?

Waar,wanneer en hoe organiseer je een soort leden of pilotenvergadering? Er moet toch feedback zijn van de basis? Het forum, hoe gedreven de forumnummers ook zijn, is geen afspiegeling van het totale pilotenbestand. Verre van.

Wat zijn de drukkingmiddelen op korte termijn. Want hoe langer de vergaderingen duren hoe minder resultaat ze opleveren, dat is al lang bewezen. Of zal het na verloop van enkel om de vergaderingen te doen zijn, zoals in de federaties nu? Want dan is de cirkel rond: weer een bestuur meer op deze bol.

Voor veel piloten zou een dergelijk aanspreekpunt,weg van de federatie,een goeie zaak kunnen zijn. Maar! Mensen, en niet in het minst rallypiloten, zijn in de meeste gevallen enkel en alleen bezig met hetgeen goed is voor henzelf. Dus als je een groep samenbrengt moet je maken dat dit in het belang is van alle betrokkenen. Dat zal dus nooit lukken. Ik zal een voorbeeld geven zonder namen te noemen.

Het bestuur bestaat uit twee Evo’s, twee Impreza’s één Fiat S2000 twee Kadett’s één Civic en twee BMW’s. Denk je dat ze een voorstel, ten voordele van een Peugeot 205, maar ten nadele van één van hen zullen aanvaarden? De score bij de bookmakers zal héél laag zijn.
Jammer maar helaas.

Phil Nijs
14 juli 2007, 14:38

Eerst het volgende: er is bij mijn weten een aantal jaren terug ergens in zuid West Vlaanderen geprobeerd om een soort pilotenverbond uit de grond te stampen. Enkele piloten, meestal oude rotten, zijn toen gepolst geweest. Dit is toen niet gelukt wegens te weinig interesse en argwaan tegenover bepaalden. Het was wel een goeie zaak geweest moest er toen werk zijn van gemaakt.

Wie of wat financiert het zaakje? Drukwerk en andere moeten betaald worden toch?

Wie profileert zich als voorvechter,voorzitter of wat dan ook? Is die mens, eventueel een piloot, bereidt de kat tegen de haren te wrijven?

Zijn de piloten wel echt geïnteresseerd en hebben ze er wat voor over? Kijk naar de opkomst van de hearings. Hoe bereik je hen voor het opstarten van de hele zaak?

Waar,wanneer en hoe organiseer je een soort leden of pilotenvergadering? Er moet toch feedback zijn van de basis? Het forum, hoe gedreven de forumnummers ook zijn, is geen afspiegeling van het totale pilotenbestand. Verre van.

Wat zijn de drukkingmiddelen op korte termijn. Want hoe langer de vergaderingen duren hoe minder resultaat ze opleveren, dat is al lang bewezen. Of zal het na verloop van enkel om de vergaderingen te doen zijn, zoals in de federaties nu? Want dan is de cirkel rond: weer een bestuur meer op deze bol.

Voor veel piloten zou een dergelijk aanspreekpunt,weg van de federatie,een goeie zaak kunnen zijn. Maar! Mensen, en niet in het minst rallypiloten, zijn in de meeste gevallen enkel en alleen bezig met hetgeen goed is voor henzelf. Dus als je een groep samenbrengt moet je maken dat dit in het belang is van alle betrokkenen. Dat zal dus nooit lukken. Ik zal een voorbeeld geven zonder namen te noemen.

Het bestuur bestaat uit twee Evo’s, twee Impreza’s één Fiat S2000 twee Kadett’s één Civic en twee BMW’s. Denk je dat ze een voorstel, ten voordele van een Peugeot 205, maar ten nadele van één van hen zullen aanvaarden? De score bij de bookmakers zal héél laag zijn.
Jammer maar helaas.

Dit nu het nu juist, op elke vergadering en zeker als er proffesoren en universitaire bij betrokken zijn, krijg je die diskussie's; Altijd meer vergaderen en de negative en positieven punten bij mekaar zetten, en per slot van zaken wordt niets gedaan.

T' zijn meestal degene die weinig vergaderen, maar DOEN die slagen, zoawel in het verenigingsleven, als in het dagelijks leven als in het zakenleven. Als iedereen op voorhand de risico's gaat inschatten, wel dan zal er niets gebeuren, dan sta je eigenlijk zelfs beter niet meer uit het bed op, Bang om je benen te breken.

Wel ik als piloot durf het opnemen zowel voor mijzelf als voor andere piloten. Tijdsgebrek zal me beletten om een volwaardige taak te nemen, maar ik heb geen probleem om ùme achter goede en realiostische ideën te scharen. Tenminste zolang dit alles georganiseerd er aan toe gaat. En zeker geen brutaliteit erlmee gemoeid gaat.

205Maxi
14 juli 2007, 22:17

Jammer maar helaas.

Het is bewezen dat met vergaderingen het enkel maar duurder wordt. Chapeau voor de mensen die het wel goed bedoelen, maar tegen de rest van de bende slagen ze niet ...

Moesten die mannen eens weten hoeveel uur vooraf je bezig bent aan je wagen (als amateur) om een sprint van 30 km te rijden. Ik heb respect voor mensen die dit kunnen volhouden met alle tra lala er rond. In de VAS zien ze je niet meer en niet minder dan een nummer en 'iedereen gelijk voor de wet' kennen ze ook niet.

Denken ze nu echt dat ik 204 kg (meer als in homologatie fiche) lood in m'n wagen zal leggen ! :eek:
Als het om veiligheid gaat, zou ik hiervan wel eens een dummytest willen zien :eek:

FilipD
14 juli 2007, 22:52
Heel goed plan maar:

Als je het van de grond krijgt is het al knap, maar in die federaties op alle niveau is het het zelfde als in de politiek.

Wel hou je je mond en loop je mooi in het gareel en regel je alles mooi achter de schermen en het liefste regel je wat waar iets aan te verdienen valt.
Doe je dat niet vlieg je eruit, garantie.

Kijk maar wie zit er nu in wergroep rally, ga niemand persoonlijk aanvallen maar daar zitter er een paar tussen die daar echt niet op hun plek zijn, maar die lopen mooie mee.

Niet meer niet minder, ook al hebben ze van bepaalde zaken geen ballen verstand.
Zij hebben het licht gezien en wij zijn de dommerikken.

Nu laat ze dat maar denken, er gaat een dag komen dat hun inkomsten voor snoepreisjes e.a wegvallen en dan pas zal de mening vn de organisaties en piloten terug van belang zijn.Eerder niet.

Einde citaat

Ik heb vele jaren in de werkgroep gezeten en kan je verzekeren dat er wel degelijk goed overleg is en mooie voorstellen worden gedaan, maar dan gaat het verslag naar het uitvoerend comité en daar zitten de verslaggevers van Rittensport, Circuit, Rallycross enz.. bijeen die dan beslissen over een punt dat enkel Rally aanbelangd en daar loopt het vaak mis. Om het beest bij naam te noemen, de verslaggever van de technische commissie Danny Debruyne tovert de gortigste reglementswijzigingen uit z'n hoed en er is niemand die hem durft tegenspreken want het gaat allemaal onder het mom veiligheid. denk maar aan de helmen, gordels en zetels die vervallen, minimumgewichten enz... Momenteel is hij met de rolkooien bezig die volgens hem enkel mogen vervaardigd worden door een FIA erkend bedrijf. :confused: Ten tijde met de keuring van de zetels ben ik er dwars gaan voorliggen en hebben we met de werkgroep nog bekomen dat bestaande zetels mogen blijven staan, ook al is de 5 jaar overschreden. Hij wil het voor de technische commissarissen zo gemakkelijk mogelijk maken: overal hangt een stickertje op. Is het vervallen is het slecht:confused:

Na dat ik begrepen heb hoe het er bij de VAS momenteel aan toe gaat heb ik mij geen kandidaat meer gesteld voor een nieuwe termijn. Het laatste wat ik (samen met de verslaggever van Rittensport) nog heb kunnen bekomen is dat elke klassewinnaar een gratis vergunning krijgt :)

205Maxi
18 juli 2007, 00:00
Ik heb vele jaren in de werkgroep gezeten en kan je verzekeren dat er wel degelijk goed overleg is en mooie voorstellen worden gedaan, maar dan gaat het verslag naar het uitvoerend comité en daar zitten de verslaggevers van Rittensport, Circuit, Rallycross enz.. bijeen die dan beslissen over een punt dat enkel Rally aanbelangd en daar loopt het vaak mis. Om het beest bij naam te noemen, de verslaggever van de technische commissie Danny Debruyne tovert de gortigste reglementswijzigingen uit z'n hoed en er is niemand die hem durft tegenspreken want het gaat allemaal onder het mom veiligheid. denk maar aan de helmen, gordels en zetels die vervallen, minimumgewichten enz... Momenteel is hij met de rolkooien bezig die volgens hem enkel mogen vervaardigd worden door een FIA erkend bedrijf. :confused: Ten tijde met de keuring van de zetels ben ik er dwars gaan voorliggen en hebben we met de werkgroep nog bekomen dat bestaande zetels mogen blijven staan, ook al is de 5 jaar overschreden. Hij wil het voor de technische commissarissen zo gemakkelijk mogelijk maken: overal hangt een stickertje op. Is het vervallen is het slecht:confused:

Na dat ik begrepen heb hoe het er bij de VAS momenteel aan toe gaat heb ik mij geen kandidaat meer gesteld voor een nieuwe termijn. Het laatste wat ik (samen met de verslaggever van Rittensport) nog heb kunnen bekomen is dat elke klassewinnaar een gratis vergunning krijgt :)

Je heb nog in schoonheid kunnen eindigen, chapeau ;)

Dat ze bij een zware crash, de gordels in beslag nemen, geen probleem. Ze rekken bij de eerste crash, maar bij de tweede niet meer :eek:. Zetels gaan langer mee dan 5 jaar, al mag je wel met een gescheurde kuip rijden, als het etiket er maar op zit :( !!!

Zou de versterking in de rolkooi niet nodig zijn om het extra gewicht van het lood op te vangen :p en is de impact van een crash niet groter voor de bemanning als de kooi te sterk is ?

Lancerken
25 juli 2007, 13:24
Erik,

ik heb je ondertussen al een mailtje gestuurd. Indien ik het kan combineren met mijn privé, dan sta ik volledig achter jouw voorstel en wil ik ook eraan meewerken.
Het word es tijd dat de mensen die AKTIEF aan de rallysport deelnemen eens iets ondernemen.
Ik hoop dat nog vele andere piloten/copiloten zich achter jou zullen scharen.

En aan de mensen die in vorige posts aanhalen dat dit in het verleden al is geprobeerd, ok, maar wanneer iedereen altijd maar ja-knikt, toch ontevreden is en niet voor zichzelf en zijn hobby opkomt is het einde volgens mij zoek.
Ikzelf heb toch enkele vragen waar ik graag es een duidelijk antwoord zou op willen van sommige federaties en misschien kunnen we deze zo bekomen.

Enfin, we zien wel wat ervan komt, maar nogmaals een oproep aan alle piloten/copiloten:
Laat jullie eens horen, laat jullie niet afschrikken en denk er altijd aan, zonder ons kunnen de heren van de verschillende federaties op zoek naar een andere bijverdienste.