Volledige versie bekijken : nieuwe regel voor de BFOV-wedstrijden
dupanton
17 november 2010, 11:35
De BFOV heeft beslist om vanaf volgend jaar niet meer toe te laten dat er gereden wordt tussen 22u en 6u!
Nochtans heeft 's nachts rijden vele voordelen:
- minder verkeer
- je ziet tegenliggers beter komen in blinde bochten door de lichten
- geen voetgangers, wandelaars, spelende kinderen of paarden
- ...
Daarom heb ik beslist om een petitie te creëren. Die zal samen met een brief waarin ik mijn (onze?) standpunten verdedig, opgestuurd worden naar de BFOV.
De petitie kan je hier vinden, niet vergeten je handtekening te bevestigen via de mail die je krijgt!
http://www.lapetition.be/en-ligne/contre-la-nouvelle-rgle-du-fbva-tegen-de-nieuwe-regel-van-de-bfov-8740.html
Aarzel niet om deze link ook door te sturen naar jullie vrienden!
Horsepower
17 november 2010, 18:44
En wat voor reden geven ze op om 's nachts niet meer te rijden ?:mad:
dupanton
17 november 2010, 19:12
En wat voor reden geven ze op om 's nachts niet meer te rijden ?:mad:
Er werd geen reden opgegeven...
FilipD
17 november 2010, 19:15
Lawaai misschien?
Ik heb alvast ingetekend;)
giulia105
17 november 2010, 19:16
voor de veiligheid waarschijnlijk , vermoeidheid , in slaap achter het stuur...
zoals de vrachtwagenchauffeurs...
gordini
17 november 2010, 19:35
dan gaan jullie misschien moeten inrichten onder de VAS vlag. indien jullie zich willen houden aan jullie principes van een nachtwedstrijd
minder dure inschrijving- democratischer van prijs.
wat waarschijnlijk meer deelnemers zou betekenen.
dupanton
17 november 2010, 19:42
Lawaai misschien?
Ik heb alvast ingetekend;)
Lawaai is het enige waardige argument, waarom daar dan geen controle op uitvoeren??
dupanton
17 november 2010, 19:42
voor de veiligheid waarschijnlijk , vermoeidheid , in slaap achter het stuur...
zoals de vrachtwagenchauffeurs...
's avonds is het veel veiliger: bijna geen zwakker weggebruikers, je ziet de tegenliggers beter komen...
dupanton
17 november 2010, 19:43
dan gaan jullie misschien moeten inrichten onder de VAS vlag. indien jullie zich willen houden aan jullie principes van een nachtwedstrijd
minder dure inschrijving- democratischer van prijs.
wat waarschijnlijk meer deelnemers zou betekenen.
Daar is geen sprake van.
filip deplancke
17 november 2010, 19:47
ik heb de petitie ook getekend
GeertT
17 november 2010, 19:47
waarom niet?:confused:
filip deplancke
17 november 2010, 21:21
Wat ik niet begrijp, wordt er dan niet meer gepraat, Bfov beslist and that's it? Werd er dan niemand geraadpleegd ? Ik denk hierbij ad organisatoren van de Bfov wedstrijden. Heeft men dan nooit naar hun mening gevraagd ?
dupanton
17 november 2010, 21:22
Wat ik niet begrijp, wordt er dan niet meer gepraat, Bfov beslist and that's it? Werd er dan niemand geraadpleegd ? Ik denk hierbij ad organisatoren van de Bfov wedstrijden. Heeft men dan nooit naar hun mening gevraagd ?
Neen! Dat is beslist door een aantal mensen die nog nooit aanwezig geweest zijn (laat staan zelf georganiseerd of deelgenomen hebben) bij een BFOV-wedstrijd...
dupanton
17 november 2010, 21:48
Mijn brief is verzonden aan de Raad van Bestuur van de BFOV!
filip deplancke
17 november 2010, 21:50
Peeter Henning ?
dupanton
17 november 2010, 21:52
Wat is er van Peter Henning?
KeiBerg-rallysports
17 november 2010, 22:58
en zelfs het argument lawaai is stom... lawaai is ook veiliger, ze horen ons dan tenminste komen!!! héhé
nachtritten hebben een heel aparte sfeer en charme, ze horen bij de nostalgie van het "oude rallygebeuren" waar de rittensporter grotendeels op gebaseerd zijn!
pro-nachtritten!
filip deplancke
18 november 2010, 07:42
Raad van bestuur daar zit Peeter Henning toch in ?
dupanton
18 november 2010, 08:26
Raad van bestuur daar zit Peeter Henning toch in ?
Ja...
gordini
18 november 2010, 09:38
Daar is geen sprake van.
graag eens een woordje uitleg waarom je zo categoriek neen zegt tegen organiseren onder
VAS.
je doet toch zelf mee aan bijna alle proeven, zelfde werk, je zou veel meer deelnemers hebben, inschrijving veel minder duur en je zou de plaats kunnen innemen van "meetjesland".
zou graag eens weten waarom?
dupanton
18 november 2010, 09:46
graag eens een woordje uitleg waarom je zo categoriek neen zegt tegen organiseren onder
VAS.
je doet toch zelf mee aan bijna alle proeven, zelfde werk, je zou veel meer deelnemers hebben, inschrijving veel minder duur en je zou de plaats kunnen innemen van "meetjesland".
zou graag eens weten waarom?
Er zijn vele uiteenlopende redenen waardoor de meeste leden van de organiserende club er geen zin meer in hebben.
gordini
18 november 2010, 15:36
Er zijn vele uiteenlopende redenen waardoor de meeste leden van de organiserende club er geen zin meer in hebben.
dit is volgens mij een antwoord zoals 10 in een dozijn.
buiten de hogere snelheid + waarschijnlijk meer "...." in de kas na een organisatie bfov .
de "BWC 2009" was toch ook een plezante nachtwedstrijd onder de VAS vlag
kan je me nog andere verschillen opnoemen.
dupanton
18 november 2010, 18:29
Wij als club hoeven ons toch niet te verantwoorden?? :mad: Dat argument van meer centen in de kas klopt niet!
Als wij niet willen inrichten onder de VAS, dan willen wij dat niet!
Niemand houdt jou tegen om iets in te richten onder de VAS!
Dave
18 november 2010, 20:44
buiten de hogere snelheid + waarschijnlijk meer "...." in de kas na een organisatie bfov .
de "BWC 2009" was toch ook een plezante nachtwedstrijd onder de VAS vlag
kan je me nog andere verschillen opnoemen.
Maar als je wakker was tijdens de prijsuitreiking, dan heb je ook gehoord dat het volgend jaar waarschijnlijk PAK zal worden i.p.v. VAS
rikkert
18 november 2010, 21:03
Maar als je wakker was tijdens de prijsuitreiking, dan heb je ook gehoord dat het volgend jaar waarschijnlijk PAK zal worden i.p.v. VAS
In 2011 telt de BWC mee voor het Kampioenschappen: VAS (www.vas.be (http://www.vas.be/)) en BDNL cup (www.bdnl-cup.org (http://www.bdnl-cup.org/))
BiHorNie
18 november 2010, 21:16
In 2011 telt de BWC mee voor het Kampioenschappen: VAS (www.vas.be (http://www.vas.be/)) en BDNL cup (www.bdnl-cup.org (http://www.bdnl-cup.org/))
Laat ons zeggen dat onze wedstrijdaanvraag ingevuld zal worden als 'regionale' proef. Wat de beslissing zal zijn van hen is een andere vraag. Maar laat ons zeggen dat er op termijn andere plannen zijn :o
kaze
19 november 2010, 08:34
je was er niet bij veronderstel ik bij de prijsuitreiking in 2009? :cool:
serieus discussietje geweest toen...
dus ik begrijp de organisatie als zij daar even geen zin meer in hebben.
giulia105
19 november 2010, 11:12
Laat ons zeggen dat onze wedstrijdaanvraag ingevuld zal worden als 'regionale' proef. Wat de beslissing zal zijn van hen is een andere vraag. Maar laat ons zeggen dat er op termijn andere plannen zijn :o
als FIVA proef?
dupanton
19 november 2010, 11:22
Hopelijk!!! :D
BiHorNie
19 november 2010, 13:41
Msh een re-birth van een klassieker :-)
Al kan ik BWC moeilijk laten schieten :p Dus die blijft wel bestaan.
GeertT
19 november 2010, 13:51
hebben dit jaar bij de vas toch geen onenigheden gemerkt tijdens of over de wedstrijden...
dus voor ons zal het vas blijven..:) we hebben dit jaar genoten..
GeertT
20 november 2010, 21:36
Moet toegeven dat heel de nacht rijden tot smorgens wel zwaar doorweegt op de concentratie en de veiligheid, ook voor de medewerkers..
Velen zijn dan ook al van smorgens op en zijn zo bijna 24h wakker..
Jongeren kunnen daar wel makkelijker tegen maar aan een bepaalde leeftijd...kweet nie...ik zou er toch gene zin in hebben, ik rij toch liever wanneer ik fit ben, hoor :rolleyes:
kaze
20 november 2010, 21:40
Moet toegeven dat heel de nacht rijden tot smorgens wel zwaar doorweegt op de concentratie en de veiligheid, ook voor de medewerkers..
De beslissing gaat helemaal niet over "de nacht".
De laatste wagen MOET binnen zijn voor 22H.
voorbeeldje : rit met 90 deelnemers.
1ste wagen start 10h smorgens.
Dan moet die rekenkundig dus al om 20h30 binnen zijn.
Dan is het toch helemaal geen lange etappe meer?
Zelfs voor een oude vent gelijk uzelve is 10h30 bollen haalbaar :confused:
Trek daar nog 2 x 45 mins pauze vanaf en je houdt 9h wedstrijd over.
flauw mijns inziens...
net op het einde wordt soms het verschil gemaakt tussen de alerte en de ingedommelde equipes !
GeertT
20 november 2010, 21:48
vroeger dacht ik daar ook zo over....nu niet meer...de jaartjes zijn er..
Spreek uit ervaring want ik heb vroeger snachts patrouille gedaan met de wagen..nu ben ik blij dat ik dat niet meer moet doen..
Hoe jong zijn jullie? :p 20? :-)
Denk niet dat er veel deelnemers zullen zijn..allezz is mijn mening he
dupanton
20 november 2010, 21:55
Spreek uit ervaring want ik heb vroeger snachts patrouille gedaan met de wagen..nu ben ik blij dat ik dat niet meer moet doen..
In de Belgian Westhoek 2009 (ook nacht door) waren er ook 70 (of zoiets) deelnemers. Dus er zijn wel degelijk liefhebbers van deze formule!
GeertT
20 november 2010, 21:56
éénmalig misschien wel... kheb er toch "pffffffff" reacties over gehoord..:p
kaze
20 november 2010, 21:57
20? moeha...was het maar waar.... het onbezorgde leventje.
Ik rij eerlijk gezegd liever in het donker...
Zoals Dupanton reeds vermelde : BWC 2009 was in een wip volzet.
en toen startte de eerste wagen rond 18h om te finished rond 8h.
zalig !!!!
GeertT
20 november 2010, 22:04
ik liever tijdens da dag en/of savonds zoals het nu is bij de vas, middernacht eindigen is al een mooi uur om te eindigen...kword oud zeker? loll
GeertT
20 november 2010, 22:15
bij regels zijn altijd voor en tegenstanders...wat als iedereen deelnemer zijn willetje wil doordringen? Denk dat we dan niets meer hebben..Ik ben wijzer geworden en aanvaard gewoon de regels die hogerhand beslist zijn, zal wel altijd een reden hebben...:-)
Om 24h de laatste wagen binnen zou beter zijn..
filip deplancke
21 november 2010, 10:32
Geen ACP, als da zo verder gaat, gaat ons land echt om zeep met al die regeltjes!!
J.D.B.
21 november 2010, 16:16
Alhoewel ik geen echte "nachtrijder" ben vind ik het ronduit belachelijk dat de wagens om 22u zouden moeten binnen zijn !
's Avonds en 's nachts rijden heeft idd veel voordelen, zoals minder last voor andere weggebruikers, want er zijn er bijna geen, ook geen overlast voor fietsers en wandelaars enz .....
Toch zeer jammer dat de BFOV niet luistert naar de mening van rijders en organisatoren.
De petitie heb ik dus uiteraard getekend !
Horsepower
21 november 2010, 17:52
In de Belgian Westhoek 2009 (ook nacht door) waren er ook 70 (of zoiets) deelnemers. Dus er zijn wel degelijk liefhebbers van deze formule!
Voor mijn part mogen het allemaal nachtritten zijn. Veel leuker.
En ben ook niet echt piepjong te noemen...:rolleyes:
dupanton
21 november 2010, 19:05
Toch zeer jammer dat de BFOV niet luistert naar de mening van rijders en organisatoren.
Dinsdag vergadering tussen BFOV en organisatoren...
J.D.B.
21 november 2010, 20:19
Allee, hou ons op de hoogte hé.
romeo-v
22 november 2010, 11:48
Een mooi voorbeeld van gebrek aan overleg en eenzijdige beslissingen van mensen zonder kennis van zaken. Zo maak je de zaken in 1-2-3 kapot.
Ik maak me geen illusies. Bij andere verenigingen is het ook niet veel beter.
Laat inrichters daar zelf over beslissen, het is trouwens hun verantwoordelijkheid. Deelnemers kunnen bepalen als ze daarmee instemmen of niet.
Ik rij persoonlijk geen BFOV wedstrijden:
1. Ik vind het inschrijvingsgeld veel te duur. Mocht de meerprijs tov een VAS-wedstrijd rechtvaardigd zijn dan OK maar dat is het in werkelijkheid niet.
2. Daarnaast moet je nog speciaal een FIVA paspoort aanvragen. Wat het nut daarvan is in een regularitywedstrijd heeft men mij tot hiertoe niet kunnen uitleggen (kassa-kassa?). En als je te maken hebt met een controleur die vindt dat je wagen iets of wat afwijkt van het paspoort mag je het ook vergeten (tenzij dat je deeluitmaakt van de bende van 'Ons kent Ons'). Laat staan dat BFOV altijd even strikt is met de toepassing van zijn reglementen.
3. Zonder oldtimer mag je het deelnemen aan BFOV-wedstrijden ook op je buik schrijven
rikkert
22 november 2010, 14:03
Een mooi voorbeeld van gebrek aan overleg en eenzijdige beslissingen van mensen zonder kennis van zaken. Zo maak je de zaken in 1-2-3 kapot.
Laat inrichters daar zelf over beslissen, het is trouwens hun verantwoordelijkheid. Deelnemers kunnen bepalen als ze daarmee instemmen of niet.
1. Ik vind het inschrijvingsgeld veel te duur. Mocht de meerprijs tov een VAS-wedstrijd rechtvaardigd zijn dan OK maar dat is het in werkelijkheid niet.
2. Daarnaast moet je nog speciaal een FIVA paspoort aanvragen. Wat het nut daarvan is in een regularitywedstrijd heeft men mij tot hiertoe niet kunnen uitleggen (kassa-kassa?). En als je te maken hebt met een controleur die vindt dat je wagen iets of wat afwijkt van het paspoort mag je het ook vergeten (tenzij dat je deeluitmaakt van de bende van 'Ons kent Ons'). Laat staan dat BFOV altijd even strikt is met de toepassing van zijn reglementen.
3. Zonder oldtimer mag je het deelnemen aan BFOV-wedstrijden ook op je buik schrijven
Ik vind ook dat de inrichters zelf moeten mogen beslissen.
Maar toch ben ik het niet volledig met U eens.
Wat betreft:
punt1:
Niet alle wedstrijden zijn aan de zeer dure kant.Het heeft hoofdzakelijk met de verzekering te maken. Bfov wedstrijden worden verreden aan een hoger gemiddelde.
punt 2:
Daar moet ik je wel gelijk geven.
Punt 3:
Het is niet meer dan logische dat je maar met een oldtimer mag deelnemen. Bfov wil toch zeggen Belgische federatie van OUDE voertuigen.
Heynsbergen
22 november 2010, 20:00
Als onpartijdig Hollander (geen old-timer en rij behalve de tafelritten (nog?) niet in Vlaanderen) wellicht een duit in het zakje.
Ik rij tweemaal per jaar de NL militaire kaartleesrit in een hedendaagse auto, waarvan de hoofdrit in het eerste weekend van oktober is (www.mcam.info (http://www.mcam.info)) en zich tussen 1700 uur en de volgende ochtend in het donker afspeelt. De andere rit die ik rij is de 6-uren van Breda, een klassiekerrit die overdag is (www.baronierijders.nl (http://www.baronierijders.nl)) met een Citroen Mehari.
Zowel het rijden in een klassiekr als het rijden bij duisternis brengt extra uitdagingen tov het bij daglicht in een hedendaagse auto rijden met zich mee. Alleen dat al is een reden om ook bij donkerte te rijden. Maar ook de lengte van een rit gaat uiteindelijk parten spelen, zelfs voor iemand van middelbare leeftijd als ik, die uithoudingsvermogen nog in evenwicht heeft met levenswijsheid.........:p
dupanton
22 november 2010, 20:36
Wijze woorden! Maar toch kleine opmerking op jouw puntjes:
1) Zoals Rikkert zegt is de verzekering veel duurder. Bij de ACP Classic Tour (bv) was het parcours ook 500km, en geen 300km. De maaltijden waren toch een stukje beter dan bij de gemiddelde VAS Classic (geen beenhesp met frieten, ook al heb ik daar niets op tegen!!!). Zo kom je aan die prijs!
2) geen commentaar
3) Tja, Belgische Federatie voor Oude Voertuigen he ;)
rikkert
24 november 2010, 21:49
En geen nieuws?
rikkert
24 november 2010, 21:57
Le conseil d’administration de la FBVA a décidé de ne plus autoriser les étapes de nuit entre minuit (dernier véhicule doit rentrer avant minuit) et 06.00 heures. Les organisateurs qui, exceptionnellement, désirent organiser une étape de nuit, devront d’abord obtenir l’accord de la FBVA.
La FBVA organisera à partir de 2011 des contrôles afin de limiter le bruit des véhicules.
Overgenomen van http://www.tout-le-rallye.be/forum/topic29558-30.html.
filip deplancke
25 november 2010, 12:11
Acp kan dan toch doorgaan?
dupanton
25 november 2010, 18:27
Acp kan dan toch doorgaan?
Zal niet doorgaan!
filip deplancke
25 november 2010, 18:36
Echt jammer
J.D.B.
26 november 2010, 13:49
idd, jammer :(
romeo-v
26 november 2010, 22:23
Zeer spijtig natuurlijk ...
Als inrichter probeer je iets op te bouwen en door een onbegrijpelijke beslissing mag je al je mooie plannen opbergen. Zeer frustrerend:mad:
Ik begrijp des te beter dat ze in Wallonië een organisatie zoals HRC-team hebben opgericht: minimale reglementering, geen eindeloze discussies en veel meer fun.
Heynsbergen
27 november 2010, 09:42
Domme vraag wellicht: je kunt toch een rit organiseren zonder daar een bond of zoiets voor nodig te hebben?
dupanton
27 november 2010, 10:59
Domme vraag wellicht: je kunt toch een rit organiseren zonder daar een bond of zoiets voor nodig te hebben?
Niet als je een verzekering wil hebben!
Heynsbergen
27 november 2010, 17:33
Dat is dan in jullie land anders dan hier. Tenzij het echte rally's worden dekt de verzekering de normale rittensport.
FilipD
27 november 2010, 20:13
Niet als je een verzekering wil hebben!
Via VAS verzekeren als oefenrit of dergelijke. Doen wij ook met onze eigen organisaties binnen de club.
neem maar eens een kijkje op : http://www.vasaf.be/OFF2010/index.htm
dupanton
28 november 2010, 11:03
Via VAS verzekeren als oefenrit of dergelijke. Doen wij ook met onze eigen organisaties binnen de club.
neem maar eens een kijkje op : http://www.vasaf.be/OFF2010/index.htm
Wel, maar dan organiseer je toch ook onder een federatie. Dat versta ik er toch onder. Ik bedoel maar dat je niet verzekert bent als je volledig onafhankelijk van een federatie organiseert.
FilipD
28 november 2010, 12:53
Ik heb even nagevraagd en die verzekering is enkel voor oefenritten en ook om een oefenrit een officieel karakter te geven, specifiek voor wagens met O - platen.
Zo kunnen de wagens op O - platen zich verantwoorden bij een eventuele politiecontrole.:rolleyes:
succes nog
romeo-v
4 december 2010, 23:31
Naast de HRC Challenge is er een nieuw initiatief aan de andere kant van de taalgrens Belgian Oldtimers Trophy 2011 met (momenteel) 3 ritten : Boucles du Pays Vert, Wallonie Classic Tour en Ronde de l'Escargot.
Meer info www.belgian-oldtimers-trophy.be (http://www.belgian-oldtimers-trophy.be)
Horsepower
5 december 2010, 17:14
Naast de HRC Challenge is er een nieuw initiatief aan de andere kant van de taalgrens Belgian Oldtimers Trophy 2011 met (momenteel) 3 ritten : Boucles du Pays Vert, Wallonie Classic Tour en Ronde de l'Escargot.
Meer info www.belgian-oldtimers-trophy.be (http://www.belgian-oldtimers-trophy.be)
Mmm, ziet er wel goed uit.