PDA

Volledige versie bekijken : GP van Hongarije

Phil69
2 augustus 2007, 18:45
Tussen al die perikelen omtrent Ferrari, McLaren de FIA, enz...zijn de voorbereidingen vd GP v Hongarije al aan de gang.
Even iedereen wakker schudden
Vorig jaar een bewogen Gp met regen en Button als winnaar.
Wat wordt het dit jaar?

Hungaroring:
4,381km

pole 2006: K.Raikkonen 1'19''599
snelste ronde 2006: F.Massa 1'23''516 http://www.etracksonline.co.uk/images/hungary-orb.png

http://www.etracksonline.co.uk/Europe/Hungary/hungaroring_map.gif

Kama Schumi
2 augustus 2007, 19:36
Een baan die wel als saai kan omschreven worden wegens weinig inhaalmogelijkheden maar toch al vaak leuke GP's heeft opgeleverd. De verandering aan de eerste bocht heeft ook zeker één plaats gemaakt waar je iets kan proberen.

Normaal zou McLaren op deze trage omloop wederom ietsje dichter tegen Ferrari moeten staan dan bv. Silverstone. Neem daar alle teamprikkelen en pilotenkwesties bij en het wordt wel een smakelijke goulash :D

Dead_Man
2 augustus 2007, 19:43
Als we de weersvoorspelling van weather.yahoo.com (http://weather.yahoo.com) mogen geloven .....
Zaterdag : buien
Zondag : lichte regen

Phil69
3 augustus 2007, 10:47
Een baan die wel als saai kan omschreven worden wegens weinig inhaalmogelijkheden maar toch al vaak leuke GP's heeft opgeleverd. De verandering aan de eerste bocht heeft ook zeker één plaats gemaakt waar je iets kan proberen.

Normaal zou McLaren op deze trage omloop wederom ietsje dichter tegen Ferrari moeten staan dan bv. Silverstone. Neem daar alle teamprikkelen en pilotenkwesties bij en het wordt wel een smakelijke goulash :D

Nu we het toch over de Hogaarse gastronomie hebben
Met welke wijn word die Goulach vergezeld
een droge wijn? een halfdroge wijn, een halfzoete?
een overzicht:=>http://www.hongarijevakantieland.nl/wijn.htm :D

Dead_Man
3 augustus 2007, 12:16
Kubica de snelste in de 1e VT
Ferrari (2 - 3) en McLaren(4 - 5) binnen 2 tienden van elkaar.

De nieuwkomers ...
Vettel op ruim 2,5 sec. van Kubica maar vóór teammaat Liuzi
Yamamoto op ruim 5,7 sec van Kubica en op 1,8 sec. van teammaat Sutil

Kama Schumi
3 augustus 2007, 12:19
Nu we het toch over de Hogaarse gastronomie hebben
Met welke wijn word die Goulach vergezeld
een droge wijn? een halfdroge wijn, een halfzoete?
een overzicht:=>http://www.hongarijevakantieland.nl/wijn.htm :D

Geef mij maar Száraz minöségi bor különleges (droge kwaliteitswijn) en een natte GP :D

Dead_Man
3 augustus 2007, 16:48
2e VT op naam van Alonso als enige met een tijd onder de 1:21.000
Hamilton op 4 tiende ..... de Ferrari's op 7 tienden.

Yamamoto lijkt me toch geen aanwinst voor de F1
5.3 sec. langzamer dan Fons'ke en 2.6 sec. trager dan zijn teammaat Sutil.

Track conditions were tricky throughout the session - with light rain in the final half an hour adding to the usual problems of the dusty Hungaroring surface.
Many drivers, Alonso included, made use of the asphalt run-off areas, .......

Grungie
4 augustus 2007, 14:19
Over hinderen gesproken. Waarom ging Fisichella niet aan de kant?
Omdat het toch maar Yamamoto was in zijn Spyker zeker?

Maar wat hij deed wasoverduidelijk hinderen, een volle ronde lang. Hij moest zich onmiddelijk hebben laten voorbijsteken door Yamamoto toen hijzelf uit de pits kwam.
Maar het is geen Ferrari of McLaren dus zal men dit wel ongemoeid laten.

Cava
4 augustus 2007, 14:41
Op de live-timing stond er dat dat onderzocht wordt na de kwalifikatie. Mogelijk krijgt hij nog een straf.

Grungie
4 augustus 2007, 14:45
Is ondertussen ook al op tv getoond.
Ben wel aan het volgen via live-timing maar blijkbaar had ik die commentaar niet gezien.

riddler
4 augustus 2007, 15:02
Wow, daar gaat Hamilton niet tevreden mee zijn dat ze hem dat geflikt hebben in de pits, en daarmee hij een mogelijke pole misloopt!

mousti
4 augustus 2007, 15:03
Alonso pakt de pole af van Hamilton op het nippertje, maar dat Hamilton z'n snelle ronde juist niet kan halen zal waarschijnlijk een staartje krijgen.

SKJEF
4 augustus 2007, 15:04
nogal amateuristisch daar bij McLaren, stel dat er een ander team nog die pole had afgepakt, of waren ze zo zeker dat ze de eerste rij in handen hadden ?

jurdup
4 augustus 2007, 15:06
amaai den ron dennis zijn gezichtje sprak boekdelen zulle

Cava
4 augustus 2007, 15:06
Iemand opzettelijk blokeren is strafbaar, hetzij op de baan of in de pits. Raikonnen hebben ze zo ook eens op de vingers getikt wegens te traag rijden in de pits.

Grungie
4 augustus 2007, 15:08
Wat ik mij nu afvraag is of het opzettelijk deden of niet.
Fons zijn eerste stop duurde ook al zo lang.

Maar het was zeker nipt. Lowie kan niet meer dan 1 of 2 seconden te kort gekomen hebben. Vrij weinig om het opzettelijk te doen vind ik, want dan heb je toch liever een iets grotere marge.
Ik weet niet of het opzettlijk was of niet. Het zou een grove streek zijn moest dit echt zo zijn.

Grungie
4 augustus 2007, 15:12
Iemand opzettelijk blokeren is strafbaar, hetzij op de baan of in de pits. Raikonnen hebben ze zo ook eens op de vingers getikt wegens te traag rijden in de pits.

Dat was tijdens een race én dan nog tijdens een neutralisatie.
Totaal niet te vergelijken met nu.

McLaren reed toen 1-2 in de race (ik denk zelfs dat het in Francorchamps was) met Kimi op P2 toen er een SC kwam. De eerste McLaren dook onmiddelijk de pits in en Kimi reed toen zeeer traag de pits in en hield zo heel het pak op. Maar toen hij aan zijn pits kwam was die alweer vrij.
En zo kon McLaren hun 1-2 positie na de SC behouden.

Het maneuver werd nadien overigens verboden.
Fisichella heeft het in hetzelfde jaar in China herhaald en er een DT voor gekregen.

Geen appelen met citroenen vergelijken he.

Kama Schumi
4 augustus 2007, 15:13
Dit is een dikke boner van McLaren. Het gedrag van Dennis zei alles.

Ze hadden nu wel genoeg voorsprong maar dat zou niet mogen uitmaken. Je kan toch aannemen dat Lewis nog een beetje sneller kan dan zijn vorige ronde en dat had meer dan waarschijnlijk een pole geweest.

Het blijft een goeie 1-2 en misschien niet abnormaal gezien het resultaat van in Monaco. Deze 2 circuits lijken de McLaren goed te liggen maar ik denk niet dat Lewis content zal zijn om 2de's te worden. Het mag wel McLaren vs Ferrari zijn maar we zijn nu toch op een punt gekomen dat het voor de 4 toppers 1 tegen 3 is.

Het zou mij niet verbazen dat Hamilton morgen bij de start Alonso direct aanvalt zonder te kijken naar mogelijke risico's...en van mij mag dat wel indien het fair blijft.

riddler
4 augustus 2007, 15:19
In een sport waar het om duizendsten van een seconde gaat, is een marge van 1 a 2 seconden voldoende, denk ik dan om iemand voor expres op te houden.

Kama Schumi
4 augustus 2007, 15:21
Heeft Alonso teken gekregen om door te gaan en daarna zelf nog gewacht???

Ik lees dat in enkele eerste reacties maar had dit niet direct gezien. Ik meende dat hij tegengehouden werd door de lekstok man maar ik kan mis zijn.

Hillfan
4 augustus 2007, 15:28
Het kost me in ieder geval ook al 5 punten in de prono :mad:

SKJEF
4 augustus 2007, 15:30
idd. werd tegengehouden door de lekstokman, maar die krijgt toch orders van de mannekes aan de computers langs de vangrail. En die moeten toch gezien hebben dat hamilton stond te wachten om ook zijn vervangen te doen terwijl er eigenlijk maar een goede 1min40 seconden meer te rijden waren

Grungie
4 augustus 2007, 15:32
Ik ben aan het wachten op de (online versie van) de persconferentie. Benieuwd wat Fons en Lowie daar gaan zeggen.

Tot zolang ik die niet gelezen heb neem ik liever geen standpunt in.

Kama Schumi
4 augustus 2007, 15:32
idd. werd tegengehouden door de lekstokman, maar die krijgt toch orders van de mannekes aan de computers langs de vangrail. En die moeten toch gezien hebben dat hamilton stond te wachten om ook zijn vervangen te doen terwijl er eigenlijk maar een goede 1min40 seconden meer te rijden waren

Ok, maar ik lees op sommige plaatsen dat Alonso zelf na enige (abnormaal lange) tijd bleef staan na het omhoog gaan van lolly.

Da's nog een groot verschil want buiten extreem laag zou dat ook oerdom zijn van Fernando..als het waar zou zijn.

Kama Schumi
4 augustus 2007, 15:34
Ik ben aan het wachten op de (online versie van) de persconferentie. Benieuwd wat Fons en Lowie daar gaan zeggen.

Tot zolang ik die niet gelezen heb neem ik liever geen standpunt in.

Da's idd het best want ik zie ook juist dat het artikel aangaande Flavio zijn uithaal naar Mclaren ook al geschrapt is dat nadere feiten nagekeken zijn. In de F1 kan je best altijd een beetje wachten.

Henne
4 augustus 2007, 15:56
idd een beetje wachten tot we hun woorden horen is het beste hier.

Moest het opzettelijk geweest zijn, dan was het een smerige streek MAAR... The heat is on between those two! En dat is heel goed voor het kampioenschap!

Kama Schumi
4 augustus 2007, 16:12
Alonso zegt dat hij gewacht heeft op de 'go' van zijn team zoals altijd...hmmm ik ben niet overtuigd maar het team zelf zal wel alles verklaren. Of juist niet en dan weet je ook genoeg.

Het zou ook gewoon zo dom zijn. Als hij dit op zijn eentje expres deed dan krijgt hij morgen en in de toekomst toch direct de rekening terug.

Grungie
4 augustus 2007, 17:09
Ik heb de beelden nog eens goed bekeken.
Een vuile smerige streek van Alonso, dat is het. Denk niet dat je McLaren hier iets kunt verwijten. Fons heeft het hier smerig gespeeld, niet team McLaren.

Ik heb het dus herbekeken (en nog eens herbekeken) en bij de 2e stop van Fons in Q3 blijft de lekstok vrij lang voor Alonso zijne neus hangen. De lollipop stond in verbinding met de pitmuur en die hielden de baan in de gaten zodat Alonso een vrije ronde zou hebben.
Met nog 1:48 te gaan in Q3 krijg Alonso he sein om te vertrekken, de lollipop trek zijne lekstok omhoog. En dan blijft Fons nog gewoon 10-11 seconden staan vooraleer te vertrekken. Met nog 1:37 tot 1:38 te gaan in Q3 vertrekt hij pas.
Dat zijn echt 10-11 seconden waarmee hij Lowie bij zijn kloten pakt.

De reactie van Ron Dennis loog er niet om toen Lowie te laat aan zijn vliegende ronde kon beginnen. Gezien hoe hij zijn koptelefoon wegsmeet?
Nee, geen fout van Dennis of Team McLaren. Alonso heeft een vuile streek uitgehaald.

Ik meen nochtans al gezien te hebben dat ze bij Ferrari tijdens de kwalificaties met 2 pitstopcrews werken. Ze kunnen beide wagens tegelijk van banden wisselen.
Zullen ze bij McLaren ook moeten doen in het vervolg vrees ik.

Hillfan
4 augustus 2007, 17:32
Ik heb de beelden nog eens goed bekeken.
Een vuile smerige streek van Alonso, dat is het. Denk niet dat je McLaren hier iets kunt verwijten. Fons heeft het hier smerig gespeeld, niet team McLaren.

Ik heb het dus herbekeken (en nog eens herbekeken) en bij de 2e stop van Fons in Q3 blijft de lekstok vrij lang voor Alonso zijne neus hangen. De lollipop stond in verbinding met de pitmuur en die hielden de baan in de gaten zodat Alonso een vrije ronde zou hebben.
Met nog 1:48 te gaan in Q3 krijg Alonso he sein om te vertrekken, de lollipop trek zijne lekstok omhoog. En dan blijft Fons nog gewoon 10-11 seconden staan vooraleer te vertrekken. Met nog 1:37 tot 1:38 te gaan in Q3 vertrekt hij pas.
Dat zijn echt 10-11 seconden waarmee hij Lowie bij zijn kloten pakt.

De reactie van Ron Dennis loog er niet om toen Lowie te laat aan zijn vliegende ronde kon beginnen. Gezien hoe hij zijn koptelefoon wegsmeet?
Nee, geen fout van Dennis of Team McLaren. Alonso heeft een vuile streek uitgehaald.

Ik meen nochtans al gezien te hebben dat ze bij Ferrari tijdens de kwalificaties met 2 pitstopcrews werken. Ze kunnen beide wagens tegelijk van banden wisselen.
Zullen ze bij McLaren ook moeten doen in het vervolg vrees ik.

Heb de beelden nog niet gezien, maar als ik hier en elders de commentaren lees dan heeft fonske precies een "schumacherke" gedaan in de pits ipv in de laatste bocht voor de streep :D
En dat voor een tweevoudig wereldkampioen....zielig :o

NewTown
4 augustus 2007, 17:37
hm... 'k heb de kwali's nu net gezien op de harde schijf... laatste stukje ook even herbekeken... 'k kan uit die beelden niet concluderen wat jij concludeert, grungie, en om meerdere redenen;

de 'go' staat los van de lollypop tijdens de kwali's heb ik ooit begrepen, en ik heb de indruk dat alonso oogcontact zoekt met één van de mechanos nadat de lollypop omhoog ging
waar zou alonso ergens de juiste tijd op de seconde af moeten halen, dan... minstens van één persoon met een computer voor zijn neus, toch?
en last but not least... gesteld dat het de laatste gp van het seizoen was, en dan nog gesteld dat hij elders heengaat, misschien zou een piloot dat doen... maar nù??? dat zou dan zelfmoord zijn, denk je ook niet?!

eens zien wat anderen erover zeggen, denken... oa hamilton self?

Kama Schumi
4 augustus 2007, 17:38
De stewards gaan het incident onderzoeken.

Onder andere de beelden maar ook de radiotraffic. De beelden spreken al tegen Alonso en enkel als hij tegengehouden werd door de radio kan je hem niets verwijten. Dat laatste valt sowieso wel sterk te betwijfelen natuurlijk want ik neem aan dat de lollyman dezelfde instructies krijgt.

Volgens mij heel simpel want hier is een soort precedent....dat zou P20 moeten zijn voor Alonso.

Dit is gewoon niet te begrijpen. Volgens mij is Alonso een van de fairste piloten op de grid kwa racen maar dit???? Iedereen heeft recht op een 'blunder' maar dit is een serieuze blunder. Zijn commentaar is ook BS. Wachten tot Kimi afstand nam :rolleyes: Hij kwam hem al bijna direct tegen.

Allez k'zou graag wel eens iets van het team zelf horen.

Grungie
4 augustus 2007, 17:52
Volgens mij heel simpel want hier is een soort precedent....dat zou P20 moeten zijn voor Alonso.

Ik neem aan dat je P22 bedoelt?

Maar ik denk toch dat Fons hier de schuldige is. De lollipopman stond in verbinding met de pitmuur. Dat is duidelijk te zienwant hij had een hoofdtelefoon op.
De lekstok blijft ook vrij lang hangen voor Fons zijne neus. Zijn banden lagen er al zeker 10-15 seconden op toen de lekstok omhoog ging. Ik neem aan dat de lollipopman dat deed op bevel van de pitmuur.
Maar dan wacht Fons zelf nog eens 10-11 seconden.

Neen, Fons is een serieus stuk gezakt in mijn achting.

NewTown
4 augustus 2007, 18:01
'k ga het herformuleren... 'k kan dat gewoon niet geloven

want àls het wel zo is...waar racet hij dan volgende race? welk krediet heeft hij dan in zijn eigen team? en op zijn minst moet hij op het moment al weten dat het geheel nagepluisd kan worden (aangezien alle radio comms enz. nagekeken kunnen worden)

en 'k blijf met die fundamentele vraag... wie gaf hem de info wanneer dan wel te vertrekken, of hoe kwam hij eraan?

of gaat de F1 de toer van het fietsen op?!

Lord
4 augustus 2007, 18:02
Wat me opvalt is dat niemand het hier heeft over de persoon waarnaar Dennis onmiddellijk ging na de qualifying. Diezelfde persoon moest mee naar de plaats waar FA en LH toekwamen en ik denk dat het die persoon zijn fout is.

Het gerucht gaat de ronde dat dit Fabrizio Borra zou zijn, de persoonlijke fysiotherapeut van Alonso. Ik heb die zijn naam eens ingetikt in Altavista, en op een fotootje dat ik daar vond lijkt die persoon sterk op de persoon waartegen Dennis nogal agressief tekeerging.

Misschien muiterij binnen McLaren? Alhoewel ik me héél moeilijk kan voorstellen dat een fysiotherapeut beslist wanneer Alonso mag vertrekken... Je zou kunnen stellen dat Alonso een probleem kon faken om enkele seconden langer te blijven staan, maar dan zouden er toch onmiddellijk mecano's op de auto vliegen?

Ik vind het maar raar allemaal. Feit is wel dat Hamilton anders bijna zeker de pole zou gehad hebben.

Wat betreft incident Fisichella-Yamamoto, was ik me ook eerst aan het kwaadmaken op Fisico, maar blijkbaar werd die zelf gehinderd door een van de Red Bull's...

Iemand GP2-race gezien?

Hillfan
4 augustus 2007, 18:03
Ik neem aan dat je P22 bedoelt?

Maar ik denk toch dat Fons hier de schuldige is. De lollipopman stond in verbinding met de pitmuur. Dat is duidelijk te zienwant hij had een hoofdtelefoon op.
De lekstok blijft ook vrij lang hangen voor Fons zijne neus. Zijn banden lagen er al zeker 10-15 seconden op toen de lekstok omhoog ging. Ik neem aan dat de lollipopman dat deed op bevel van de pitmuur.
Maar dan wacht Fons zelf nog eens 10-11 seconden.

Neen, Fons is een serieus stuk gezakt in mijn achting.

Je mag niet concluderen dat elke hoofdtelefoon verbinding heeft met elke andere zenne ...
In elk team worden er diverse kanalen gebruikt en sommigen zitten op slechts één, anderen dan weer op meerdere, die hebben dan meestal ook 2 radio's op hunne rug hangen.
Maar de lolly-popper krijgt soms idd instructie vanaf de muur, maar meestal gaat zijn lekstok omhoog als hij ziet dat iedere mecano zijn job gedaan is én als de pitstraat vrij is om te vertrekken.
Dat fonske op zijn eigen de seconden zou kunnen bepalen dat zou ik straf vinden, volgende keer eens kijken of de klok ook op hun display te zien is op het stuur, ik zou dan eerder vermoeden dat hij instructies kreeg via zijn radio.

riddler
4 augustus 2007, 18:10
Ik denk dat deze keer de lollipopman toch in contact met de muur stond, want die telde op een moment ook af voordat hij zijn lollipop omhoog deed.

NewTown
4 augustus 2007, 18:13
enfin, later vandaag meer daarover nadat dennis op het matje geweest is bij de stewards en deze de radiocommunicaties die ze opvorderden geanalyseerd hebben???

Kama Schumi
4 augustus 2007, 18:16
'k ga het herformuleren... 'k kan dat gewoon niet geloven

want àls het wel zo is...waar racet hij dan volgende race? welk krediet heeft hij dan in zijn eigen team? en op zijn minst moet hij op het moment al weten dat het geheel nagepluisd kan worden (aangezien alle radio comms enz. nagekeken kunnen worden)

en 'k blijf met die fundamentele vraag... wie gaf hem de info wanneer dan wel te vertrekken, of hoe kwam hij eraan?

of gaat de F1 de toer van het fietsen op?!

( @Grungie uiteraard P22 :) )

Ik zit op exact dezelfde lijn als jij NewTown. Spijtig genoeg vrees ik wel het ergste.

Kama Schumi
4 augustus 2007, 18:17
Wat me opvalt is dat niemand het hier heeft over de persoon waarnaar Dennis onmiddellijk ging na de qualifying. Diezelfde persoon moest mee naar de plaats waar FA en LH toekwamen en ik denk dat het die persoon zijn fout is.

Het gerucht gaat de ronde dat dit Fabrizio Borra zou zijn, de persoonlijke fysiotherapeut van Alonso. Ik heb die zijn naam eens ingetikt in Altavista, en op een fotootje dat ik daar vond lijkt die persoon sterk op de persoon waartegen Dennis nogal agressief tekeerging.

Het was idd zijn trainer.

Alonso zei ook dat hij naar 'iemand' kijkt om hem teken te geven. Maar kan dat een fysio zijn? Toch wel een beetje absurd dan. Hoewel...

Television images suggested Alonso was looking at his physiotherapist for a signal, with the man apparently counting off the seconds before being spoken to by team boss Ron Dennis

NewTown
4 augustus 2007, 18:22
Het was idd zijn trainer.

Alonso zei ook dat hij naar 'iemand' kijkt om hem teken te geven. Maar kan dat een fysio zijn? Toch wel een beetje absurd dan.
zo onwaarschijnlijk is dat ook weer niet, hoor... die mensen hebben wel vaker een tweede petje op - eigenlijk zou het zelfs de geschikte persoon zijn om als communicator te dienen... als ie zijn job tegoei doet? ;)

ben eens benieuwd... ze gaan er weer onwaarschijnlijk lang over doen, zeker?

Kama Schumi
4 augustus 2007, 19:33
zo onwaarschijnlijk is dat ook weer niet, hoor... die mensen hebben wel vaker een tweede petje op - eigenlijk zou het zelfs de geschikte persoon zijn om als communicator te dienen... als ie zijn job tegoei doet? ;)

ben eens benieuwd... ze gaan er weer onwaarschijnlijk lang over doen, zeker?

Alonso is nu ook al aan't zeggen dat Hamilton hem weigerde voor te laten tijdens de kwali en hem een rondje fuel koste...pfff. Zou het kunnen dat onze Spaanse vriend weer eens over-emo gereageerd heeft en dan een zeer lelijke stoot uithaalde?

Ze weten bij McLaren toch wel goed om van onderwerp te veranderen ;)

De koude oorlog is nu definitief bezig bij McLaren maar Alosno zal hier nog spijt van Krijgen. Ik betwijfel sterk dat het 50-50 verdeeld is in het kamp van McLaren. Hamilton is al jaren kind aan huis,is een Brit,is minstens even snel en deed niet wat toch iedereen laf zal vinden.

NewTown
4 augustus 2007, 20:05
Alonso is nu ook al aan't zeggen dat Hamilton hem weigerde voor te laten tijdens de kwali en hem een rondje fuel koste...pfff. Zou het kunnen dat onze Spaanse vriend weer eens over-emo gereageerd heeft en dan een zeer lelijke stoot uithaalde?
Blijkbaar is het heel anders dan wat we met zijn allen vermoedden of vreesden...

Dennis heeft verklaard (bovenop zijn uitleg dat verhaal te hebben gedaan aan de stewards & de radio-coms te hebben vrijgegeven) dat het team in de knoei zat met de pitstops tijdens Q3 omdat Hamilton het team-order negeerde Alonso te laten passeren, waardoor nadien de dingen op hun kop stonden...
en hij verklaarde ook dat Alonso niet moet vertrekken als de lollypop omhooggaat, maar als zijn ingenieur die aftelt dat zegt (wat ik dus wel op de beelden meende te zien)
verder verklaarde hij ook dat het managen van de twee in één team niet eenvoudig was, maar dat ze dat wel onder controle zouden kunnen houden, maar dat blijkbaar hamilton een beetje ongelukkig is met de situatie...

*hoest*
ik neem aan dat dennis dat tov de stewards hard kon maken met de nodige logs... ofwel is liegen uiteraard de nieuwe verbeterde bedrijfscultuur aldaar :D

Grungie
4 augustus 2007, 22:00
En toch blijf ik het onlogisch vinden.
Deze keer kan ik mij toch niet direct vinden in de uitleg van Dennis. (te lezen op pitstop.tv)

Ik wil best geloven dat de ingenieur het signaal heeft om te vertrekken. Maar het lijkt mij vooral logisch dat die ingenieur dat doorgeeft aan de lollipop. Zodoende moeten Fons of Lowie enkel letten op de lollipop. En niet op de ingenieur want die kunnen ze niet zien. De lollipop wel.
Natuurlijk is er ook radioverbinding. Maar waar dient die lollipop anders nog toe? Als Fons of Lowie in de kwalificatie naar hun ingenieur moeten luisteren dan is in die kwalificatie de lollipop overbodig.

Ik blijft het een verdacht voorval vinden.

NewTown
4 augustus 2007, 22:17
En toch blijf ik het onlogisch vinden.
Deze keer kan ik mij toch niet direct vinden in de uitleg van Dennis. (te lezen op pitstop.tv)

Ik wil best geloven dat de ingenieur het signaal heeft om te vertrekken. Maar het lijkt mij vooral logisch dat die ingenieur dat doorgeeft aan de lollipop. Zodoende moeten Fons of Lowie enkel letten op de lollipop. En niet op de ingenieur want die kunnen ze niet zien. De lollipop wel.
Natuurlijk is er ook radioverbinding. Maar waar dient die lollipop anders nog toe? Als Fons of Lowie in de kwalificatie naar hun ingenieur moeten luisteren dan is in die kwalificatie de lollipop overbodig.

Ik blijft het een verdacht voorval vinden.de lollipop kijkt of de wagen klaar is en of er op de pitlane plek is, en tijdens de race is dat ook het enige dat telt, zo snel mogelijk binnen & buiten...
daarentegen tijdens de race ligt die verantwoordelijkheid bij iemand achter een scherm met de posities van de andere wagens, tot daar is het allemaal logisch...
dat die man nu rechtstreeks het vertreksignaal geeft aan de rijder tijdens de kwali's... kan, weet ik het, dat weten we dus allemaal idd niet :)

maar dat alonso in andere Q3's geregeld x seconden stil is blijven staan na een bandenwissel, dàt klopt wel, het is me de laatste kwali's een paar keer opgevallen

anderzijds, grungie... alonso mist zelf bijna zijn flying lap, was dat dan geen groot risico? en hoe kwam hij aan die exacte tijd? vooral in dit tijdperk waarin al de beslissingen in dit genre niet meer door de piloten maar door ingenieurs met hopen data & rekenkracht de beslissingen nemen of influisteren (wat we vorige week nog betreurden)...

maw: wie is er verdacht en waarvan juist?

'k vind wel dat die stewards erg hun tijd nemen, wat doen ze, intussen kleurenwiezen? :p

Scuderio
4 augustus 2007, 22:52
Ik ben er bijna zeker van dat het een streek van Alonso is. Het is nog al gebeurd dat ze hem een tijdje in de pits lieten om een goeie trackpositie te vinden, maar er werd altijd direct weggereden als de lollipop omhoog ging. Nu ook weer: lollipopman houdt hem bijna een minuut tegen en krijgt dan teken om hem te laten vertrekken. Alonso weet waarschijnlijk dat er op die moment nog net genoeg tijd is om Hamilton ook banden te laten wisselen en een outlap te doen en besluit dus 10 secondjes te wachten.

Hamilton heeft in een reactie ook verklaard dat het bullshit is dat Alonso wachtte op een ander teken dan dat van de lollipop man. "I came in and I took my time - the team told me, 'take your time, because Fernando is doing his pitstop, but he'll be gone quite soon'. I could see on the screen that he was still not done, so I slowly, slowly pulled up, and eventually I saw the lollipop went up, and he didn't go." "That's not something we do," he said. "We obviously try to manage it as well as possible, whether it is me who comes in and Fernando has to queue. You come in, the team do a fantastic job of getting the tyres on, and you're out as soon as possible to do your lap. You don't wait for traffic." "If you look at the last 11 qualifyings, if you are on your own and you are not impeding your teammate, then perhaps you can wait a couple of seconds. Not half a minute."

Het verhaaltje van Dennis is natuurlijk een manier om ervoor te zorgen dat de stewards geen straffen gaan uitdelen en zijn rijders op 1 en 2 blijven staan. Ook al is hij hoogstwaarschijnlijk furieus over die actie (duidelijk te zien op tv), hij gaat nog altijd geen puntjes cadeau doen aan andere teams door zijn eigen rijder naar P22 te verbannen...

Scuderio
4 augustus 2007, 22:55
maar dat alonso in andere Q3's geregeld x seconden stil is blijven staan na een bandenwissel, dàt klopt wel, het is me de laatste kwali's een paar keer opgevallenIdd, maar nooit als de lollipop omhoog was. Hij is idd verschillende keren blijven wachten, maar op de moment dat de lollipop omhoog ging, is hij altijd vertrokken, dat was het go-teken.
En nu wacht hij opeens 10 seconden terwijl hij weet dat het zeer nipt gaat worden om nog een ronde te beginnen en zijn teamgenoot achter hem staat... Dit is het laagste dat ik al ooit van Fernando gezien heb.

NewTown
4 augustus 2007, 23:01
Idd, maar nooit als de lollipop omhoog was. Hij is idd verschillende keren blijven wachten, maar op de moment dat de lollipop omhoog ging, is hij altijd vertrokken, dat was het go-teken.
En nu wacht hij opeens 10 seconden terwijl hij weet dat het zeer nipt gaat worden om nog een ronde te beginnen en zijn teamgenoot achter hem staat... Dit is het laagste dat ik al ooit van Fernando gezien heb.
ik strijd nergens over, ALS hij dat gedaan heeft, dan moet jij trouwens een fan van hem zijn... het noemt 'to pull a schumi' :p

maar wat ik wil weten, en wat niemand me vertelt, is hoe hij weet wanneer wel te vertrekken? want met slechts enkele tellen om zelf over die meet te stormen om een flying lap te doen, lijkt de beloning me het risico niet waard?

maar het valt me wel op dat sommigen gewoon élke woord uit dennis als een leugen zien, alles als een excuus... terwijl ik dennis ivm todt een brave mens vind :D

Scuderio
4 augustus 2007, 23:06
ik strijd nergens over, ALS hij dat gedaan heeft, dan moet jij trouwens een fan van hem zijn... het noemt 'to pull a schumi' :pNo way, Schumi heeft nooit zijn teamgenoot op zo'n manier bedonderd.
Dat je er alles aan doet om een tegenstander achter je te houden, kan ik zeer goed begrijpen, ik zit zelf ook zo in elkaar. Maar je teamgenoot zo beduvelen uit pure frustratie omdat hij sneller is, staat op mijn waardentabel ver onder nul.

Scuderio
4 augustus 2007, 23:08
maar wat ik wil weten, en wat niemand me vertelt, is hoe hij weet wanneer wel te vertrekken? want met slechts enkele tellen om zelf over die meet te stormen om een flying lap te doen, lijkt de beloning me het risico niet waard? Aangezien Hamilton nog achter hem stond en je ervanuit kan gaan dat het team hem ook nog een ronde wil laten doen, kon hij vrij zeker zijn dat hij nog zeker 10 seconden kon wachten. Een risico lijkt me dat niet. En dan was het gewoon geluk hebben dat het Hamilton juist niet of juist wel ging lukken. Het proberen waard waarschijnlijk...

Grungie
4 augustus 2007, 23:14
maar het valt me wel op dat sommigen gewoon élke woord uit dennis als een leugen zien, alles als een excuus... terwijl ik dennis ivm todt een brave mens vind :D

Ik vind Dennis ivm todt ook ne brave mens.
Maar in dit geval heb ik toch de indruk dat Dennis liegt. Of een uitvlucht zoek.

Waarschijnlijk, zoals Scuderio aanhaalt, om zijn rijder niet naar P8 (schrapping snelste tijd) of P22 verbannen te zien.

Dead_Man
4 augustus 2007, 23:36
hahahahahahaah en ik lach me een breuk

De brave Alonso steekt iets uit en hij daalt al in sommigen hun achting.
Eindelijk geeft Fonske toe dat er voor het behalen van de kapoenentitel wel 't één en 't ander mag uitgespookt worden

Kama Schumi
5 augustus 2007, 00:45
Alonso naar P6 ==> sure
McLaren geen constructeurspunten tijdens deze GP??????????

Yeah right.

En de Ron Dennis wijst Hamilton met de vinger.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61368

Laat ons zeggen dat beide McLaren piloten een beetje het kind hebben uitgehangen maar de gevolgen voor beide kampioenschappen kunnen groot zijn. Altijd weer fijn als dat op een niet sportieve manier gebeurd :(

Kama Schumi
5 augustus 2007, 00:59

Eindelijk geeft Fonske toe dat er voor het behalen van de kapoenentitel wel 't één en 't ander mag uitgespookt worden

Ok, er blijkt een en ander gebeurd te zijn tervoren maar indien dit expres zou gedaan zijn zonder dat Hamilton iets fout deed dan was het gewoon laag. Daar is volgens mij weinig grappig aan.

Je kan je wel een breuk lachen met alle commentaar voor de feiten....ik doe er ook steeds aan mee ;)

GeDi
5 augustus 2007, 01:12
Ik heb er niets van gezien,alleen over gelezen.
Maar blijkbaar is de sfeer bij McLaren tussen hun rijders en met hun team niet echt schitterend ;)
De piloten gunnen elkaar niets en het team heeft er niets aan te zeggen.We zullen nog wel meer van die toestanden gaan meemaken denk ik ;)

riddler
5 augustus 2007, 01:14
Dan vraag ik mij toch af dat als de lollipopman alleen maar moet zien of de wagen klaar is, waarom hij dan duidelijk met zijn andere hand van 5 begon af te tellen, voor wanneer alonso mocht vertrekken.

is er nu een sanctie, want lees overal iets verschillend.

riddler
5 augustus 2007, 01:19
Op autosport.com staat te lezen dat Alonso zijn pole verliest en dat McLaren geen punten voor de constructeurs krijgt, moesten ze er halen morgen...

Kama Schumi
5 augustus 2007, 01:20
.

is er nu een sanctie, want lees overal iets verschillend.

Alonso start op P6
McLaren is alle punten kwijt die ze deze verdienen voor constructeurstitel

Voor dat laatste is McLaren wel in beroep gegaan maar da's voor na het weekend.

HaCo
5 augustus 2007, 09:15
Jawadde. Ik heb het incident gisteren gezien op La Deux en was toch wel ontgoocheld in Alonso. Nu hoor je dat het team de opdracht geeft voor al dan niet te vertrekken, dus kan hem eigenlijk niets verweten worden. Alonso zal er allesinds niet om kunnen lachen, Hamilton misschien eens zo hard.

Ik kijk al uit naar de race, hopelijk kan Hamilton Kimi achter zich houden!

Henne
5 augustus 2007, 09:27
Zoals ik het lees, is het wel net Alonso die 10 seconden extra wacht, terwijl zijn team al had gezegt dat het een pitstop ging zijn van 20 seconden. Na 20 seconden bleef hij nog die 10 seconden staan...

Dat versta ik toch uit het stewards verslag.

Cava
5 augustus 2007, 09:34
Een zeer terechte straf zoals ik gisteren reeds direkt aanhaalde. Al lijkt dit wel een compromis te zijn omdat ze Mclaren geen straf op hebben gelegd maar wel schuldig bevonden in de stepney-gate.

Grungie
5 augustus 2007, 09:40

Mag?
Hij is bestraft. Terecht in mijn ogen.
Het is niet omdat Schumi uit de F1 is verdwenen dat zijn streken er wel in zouden blijven.

Het zou maar triestig gesteld zijn met de sport als je voor de titel(s ) een Schumi zou moeten uithalen.

E30
5 augustus 2007, 09:42
ik vind het niet mild. Toch een zware straf voor Mcl, geen punten!
Maar ze mogen hard optreden tegen zo een spellekes. Waarom kan er nu niet gewoon gereden worden, en de rapste wint. Al die duistere praktijken...
Heeft Alonso mss wat geld neergeteld, en krijgt hij nu al de aandacht van het team?

HaCo
5 augustus 2007, 09:44
ik vind het niet mild. Toch een zware straf voor Mcl, geen punten!
Maar ze mogen hard optreden tegen zo een spellekes. Waarom kan er nu niet gewoon gereden worden, en de rapste wint. Al die duistere praktijken...
Heeft Alonso mss wat geld neergeteld, en krijgt hij nu al de aandacht van het team?
Ik deel uw mening E30, dat ze gewoon koersen in plaats van al die toeren uit te halen.

NewTown
5 augustus 2007, 09:59
Zoals ik het lees, is het wel net Alonso die 10 seconden extra wacht, terwijl zijn team al had gezegt dat het een pitstop ging zijn van 20 seconden. Na 20 seconden bleef hij nog die 10 seconden staan...

Dat versta ik toch uit het stewards verslag.
ik heb het ook twee keer gelezen, en eerlijk is eerlijk... ofwel leggen ze het slecht uit, ofwel erg slecht, dat kan ook... hij moest 20" blijven, de bandendekens gaan eraf na 6", dus hij wordt afgeteld... ? enfin bon, er staat ook wel duidelijk in dat de eerste rebel van de dag hamilton was...

mijn conclusie: war has begun @ McLaren!!!

Dead_Man
5 augustus 2007, 10:03
Mag?
Hij is bestraft. Terecht in mijn ogen.
Het is niet omdat Schumi uit de F1 is verdwenen dat zijn streken er wel in zouden blijven.

Het zou maar triestig gesteld zijn met de sport als je voor de titel(s ) een Schumi zou moeten uithalen.

ff aanstippen dat op het moment ik dat postte er nog niks bekend was van een eventuele straf.
En wat betreft die straf ...... hoe komen de stewards aan een straf van 5 plaatsen?
Hebben ze zijn snelste tijd geschrapt zodat hij dan maar de 6e tijd had gereden ?

een schumi ??
Bij mijn weten heeft Schumacher tijdens de kwalificaties zijn teammaat nooit benadeeld.
Dit maneuvre is dus geen "schumi" ..... maar een "Fonske" :D
Een Schumi uithalen tijden de kwalificaties is uwe wagen in een bocht parkeren ;)

Grungie
5 augustus 2007, 10:12
En wat betreft die straf ...... hoe komen de stewards aan een straf van 5 plaatsen?
Hebben ze zijn snelste tijd geschrapt zodat hij dan maar de 6e tijd had gereden ?

Nee, geen snelste tijd geschrapt want dan zou hij 8e zijn. Gewoon 5 plaatsen achteruit.
Zoals 10 plaatsen achteruit de strafmaat is voor een motorwissel hebben de stewards hier beslist dat een gepaste straf 5 plaatsen achteruit is.

Dead_Man
5 augustus 2007, 10:15
Ik lees dat McLaren in beroep is gegaan tegen hun straf.

Op autosport.com lees ik:
McLaren will now race under appeal tomorrow, with the race results remaining provisional until a hearing is scheduled in the International Court of Appeal.

Daar in dat "Court of Appeal" gaan ze het druk hebben met McLaren :)

Ik vind het wel een rare straf vinden ...... McLaren kan geen punten verdienen voor het constructeurskampioenschap maar "dader" Fonske wel voor het rijderskampioenschap.

Henne
5 augustus 2007, 10:15
Aan de ene kant ook wel jammer... nu beide rijders een beetje het gezag van Ron ontwijken op de baan, kon het een leuk gevecht worden in de eerste paar bochten.

Ik verwacht niet direct dat Heidfeld naast Hamilton kan gaan spurten. Ik vermoed dat McLaren wel iets beter uit de beugels schiet dan BMW. (alhoewel Hamilton soms wel eens een fractie te laat vertrekt, of beeld ik me dat in?)

Het zal best spannend en leuk worden deze namiddag, Massa van 14, Alonso van 6, Toyota redelijk vooraan...

Hoe zit het met de weersvoorspelling? :D

Edit:
The chances of a repeat of 2006's weather conditions now seem remote. It is anticipated that it will be partly cloudy today as it was yesterday, and that the ambient temperature will reach a high of 28 degrees Celsius.

Bron: Formula1.com

Kama Schumi
5 augustus 2007, 10:19
een schumi ??
Bij mijn weten heeft Schumacher tijdens de kwalificaties zijn teammaat nooit benadeeld.
Dit maneuvre is dus geen "schumi" ..... maar een "Fonske" :D
Een Schumi uithalen tijden de kwalificaties is uwe wagen in een bocht parkeren ;)

En wat een Kama Schumi is moet je maar vragen Damon H. en Jacques V. ;)

Kama Schumi
5 augustus 2007, 10:27
Ik vind het wel een rare straf vinden ...... McLaren kan geen punten verdienen voor het constructeurskampioenschap maar "dader" Fonske wel voor het rijderskampioenschap.

Raar en niet raar misschien.

De ene leeft een afspraak niet na en de andere neent dan weerwraak. Komt dit de F1 ten goede? Maar ik denk dat cava een zinnigpunt had. Stepneygate zal McLaren niet geholpen hebben. Daarom deze zware straf.

Voor Alonso zelf weet ik het niet. Hij is wel een dader maar Ron Dennis steekt de schuld op Lewis Hamilton.

Alonso zal wel belangrijke punten verliezen deze GP maar ik niet dat het gehele team nu tegen hem zal keren. Indien Lewis niet deed dan was de actie van Alonso onbegrijpelijk en garantie dat het team liever Lewis zou zien winnen. Nu zullen na de GP wel een lang klapke hebben en plooien glad strijken.

Het kan wel zijn dat Hamilton hier een geweldige zaak doet. Beide Massa en Alonso staan redelijk ver en gezien dit circuit zal hij makkelijk weglopen en de rest zal hard moeten vechten om wat op te schuiven.

Grungie
5 augustus 2007, 10:31

Ik vind het ook een rare straf.
Het is een incident tijdens de kwalificatie dus straffen deel je best uit in de kwalificatie. Een aantal plaatsen terugzetten of tijden schrappen ofzo.

Anderzijds heeft McLaren die straf wel aan zichzelf te danken. Hun uitleg klopte van geen kanten. (zo waren er maar 4 wagens op de baan waarvan er 3 op weg waren naar de pits, dus moet je nietl lang wachten op een 'gat' in het verkeer) En dat hebben de stewards doorzien.
En die hebben dat artikel (151c?) ingeroepen om McLaren te bestraffen.

Al kan ik McLaren ergens wel begrijpen. Ze stonden 1-2 op de grid en wilden die posities natuurlijk behouden.

Wel goed voor Kimi nu. Die schuift van P4 naar P3. Naar de schone kant van de baan. Heidfeld van P3 naar P2, die zal minder tevreden zijn. P3 is volgens mij beter dan P2.
Ook Fons zal niet tevreden zijn. P6 is de vuile kant an het circuit.

Scuderio
5 augustus 2007, 10:57
Alonso terecht gestraft, ik weet wel niet waar ze opeens die 5 plaatsen vandaan halen?

Toen ik las dat ook McLaren een straf kreeg, was ik eerst wel verbaasd, maar als ik dan de volledige uitleg van de stewards lees, kan ik het wel begrijpen. Ze hielden Alonso binnen om het verkeer te ontwijken. Er was echter maar 4 man op de piste en buiten Raikkonen was iedereen in een inlap. De enige reden om Alonso binnen te houden, zou dus zijn om een zo groot mogelijk gat te maken met Raikkonen, maar Alonso kwam de baan op vlak voor de neus van Raikkonen, Raikkonen heeft zich al in de eerste bocht voorbij Alonso moeten wringen en dus potentieel zelfs een tiendeke ofzo verloren (niet dat hij daarmee op pole zou gestaan hebben). Die uitleg van McLaren sloeg dus totaal op niks.

Kama Schumi
5 augustus 2007, 11:00
Ik supporter voor McLaren maar ergens is dit misschien gewoon eens nodig.

Het was gewoonwag kinderachtig van Lewis on in't begin niet uit de weg te gaan, het was overduidelijk belachelijk van Alonso om hem zo terug te pakken en het was een zwakke uitleg van het team om dit goed te praten.

Hamilton kan nu wel dik profiteren maar Alonso zou slim genoeg moeten zijn om niet zo over de top te reageren op het mankeren van één rondje brandstof. Zoiets kon binnen het team of de komende GP's wel recht gezet worden. Gewoon dom Fernando.

Deze kwalifs zijn alleen erg spijtig voor de wk titel. Hamilton zal zonder pech gewoon de maximum halen en alle anderen zullen punten verliezen door niet sportieve zaken. Allez afwachten uiteraard want vorig jaar won Button vanop P14 :D

Grungie
5 augustus 2007, 11:03
En wie staat dit jaar op P14? :D

Fennek
5 augustus 2007, 11:15
http://www.youtube.com/watch?v=SB6GFNyDHho
http://www.youtube.com/watch?v=mGgfrNpaofw&NR=1

Grungie
5 augustus 2007, 11:15
Door die heisa met Fons en Lowie zou je het bijna vergeten.
Er was tijdens de kwalificatie ook een incident tussen Fisichella en Yamamoto. Dat was alleszins 'under investigation'. Iemand daar nog iets over gehoord?

NewTown
5 augustus 2007, 11:18
nog eens een & ander overpeinsd... de opmerking van dead_man (uitspoken) doet mij vermoeden dat de waarheid nog een beetje bezijden jullie interpretatie hier ligt, en dat dàt ook de reden is dat er 'slechts' met 5 plaatsen gesmeten werd... ik denk eigenlijk dat alonso pissed was omdat hamilton de oorlog in gang zette, en hem 'gewoon' op de zenuwen wilde werken, door hem even op te houden - ik denk niet dat hij bewust het risico nam zelf geen flying lap te kunnen neerleggen, laat staan het risico wilde nemen achteraan de grid te starten :)

de stewards geven in hun beslissing duidelijk niet aan dat het de bedoeling was of dat het gecalculeerd was hamilton geen flying lap te laten maken, ze stellen dat hij gehinderd werd

voor mij blijft het een open vraag en een mysterie waarom McLaren Hamilton vroeg te pitten, nadien Alonso binnenriep en hem informeerde dat hij 20" geparkeerd zou moeten blijven?! dat blijkt wel uit het onderzoek van de stewards, maar waarom?!

NewTown
5 augustus 2007, 11:18
Door die heisa met Fons en Lowie zou je het bijna vergeten.
Er was tijdens de kwalificatie ook een incident tussen Fisichella en Yamamoto. Dat was alleszins 'under investigation'. Iemand daar nog iets over gehoord?
Fisicho => P13

Grungie
5 augustus 2007, 11:19
http://www.youtube.com/watch?v=SB6GFNyDHho

Hierop was ik eigenlijk aan het wachten.
Er is duidelijk meer aan de hand dan McLaren wil laten vermoeden. En diene Fysio-dinges steekt er dus blijkbaar toch ergens tussen.
Daarom dat Dennis hem bijna te lijf ging.

Grungie
5 augustus 2007, 11:19
Fisicho => P13

Bron?

NewTown
5 augustus 2007, 11:20
Bron?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/61377

Grungie
5 augustus 2007, 11:25
En nu ook op formula 1.com.
Snel zijn ze daar niet want een half uurke geleden stond er dat nog niet.

Cava
5 augustus 2007, 12:50
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/formula_1/article2199765.ece

Dat was blijkbaar nog een mooie conversatie tussen Dennis en Hamilton.
Op het eind van dat artikel.

Lord
5 augustus 2007, 12:59
Ik vind het verdacht van die fysiotherapeut. Het viel me gisteren echt op dat Ron er furieus op was, zijn koptelefoon nogal bruut afnam. Het leek me echt of die kerel moest meekomen om het te gaan uitleggen, en de manier waarop hij meekwam had nogal veel weg van "een klein kind dat aan zijn oor meegetrokken wordt door vader"... De blik van die fysiotherapeut verraadde volgens mij wel enige schuld... Hij was zeer zeker "geambeteerd" met die camera recht op zijn snoet!

Lord
5 augustus 2007, 13:15
Fisico krijgt dus een straf? Nochtans dacht ik op de beelden duidelijk gezien te hebben dat hij gehinderd werd door een Red Bull en daardoor van het gas af moest in de laatste bocht. Dit had op zijn beurt dan weer een domino-effect op de aanstormende Spyker van Yamamoto...

Kama Schumi
5 augustus 2007, 13:24
Fysico reed een complete ronde in de weg van de Spyker. Een man met die ervaring zou zoiets niet mogen doen. Je kan per ongeluk iemand hinderen in één bocht maar ik weet echt niet wat Fysico daar dacht. Correcte straf volgens mij.

Het McLaren gedoe maakt het wel wat leuker natuurlijk. Het zal nu wel ieder voor zich zijn in de titelstrijd en hopelijk krijgen de fans wat vuurwerk op de baan.

Het is ook eens leuk om te zien dat er eens een woordenwisseling is tussen Ron Dennis en Lewis Hamilton. Velen gaan er zomaar van uit dat Lewis de Golden Boy is die alles mag doen en misschien wel bevoordeeld is. Het lijkt me duidelijk dat ze bij McLaren alle 2 de piloten een gelijke kans willen geven.

2 Superpiloten in één team gaan altijd dikke problemen geven maar als fan prijs ik me gelukkig dat we het af en toe nog eens kunnen zien.

Kama Schumi
5 augustus 2007, 13:33
BTW,

Wil je nog wat zuivere 'autosport' volgen (hoewel zuiver ==> zie gebrekkig materiaal)

http://kartgrid.be/phpBB/viewtopic.php?t=4372&start=1075

Stand:

http://ikwc.homestead.com/WIKC_Results.xls

Onze Belgen komen uitstekend voor de dag op het WK indoorkarten te Phoenix,USA en 5 / 6 haalden de finale van 25 piloten.

Dead_Man
5 augustus 2007, 13:43
2 Superpiloten in één team gaan altijd dikke problemen geven maar als fan prijs ik me gelukkig dat we het af en toe nog eens kunnen zien.

Een 2e Senna-Prost saga ??

Toch wel een zéér leuk seizoen hé

4 piloten voor de titel
Al verscheidene goei races
Spionage verhalen
Een nieuw maneuvre : het Fons'ke

:)

NewTown
5 augustus 2007, 13:46
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/formula_1/article2199765.ece

Dat was blijkbaar nog een mooie conversatie tussen Dennis en Hamilton.
Op het eind van dat artikel.
what the f...?!

sja, denk dat ze bij McLaren de komende weken eens in een kamerke moeten gaan zitten en er pas uitkomen als alle plooien glad zijn :D

senna-prost, 't gaat toch wel die richting uit ;à)

Dead_Man
5 augustus 2007, 13:51
De stewards hebben de'r gene bal van begrepen ...... :)
http://www.autosport.com/news/report.php/id/61380

Ik blijf het nog steeds lachwekkend vinden .....

Wie was vorig jaar na het parkeermaneuvre van Schumi met zijn vinger'ke aan 't zwaaien ....
Wie was er vorige GP met zijn vinger'ke aan 't wijzen naar de zijkant van zijn wagen ....
Ik heb zijn vinger'ke nu nog niet gezien :D

NewTown
5 augustus 2007, 14:06
ik moet zeggen dat de analyse van gaëtan vigneron bij het begin van de live reportage het meest waarschijnlijk is... tot vijf keer toe weigert hamilton in te gaan op de teamorders alonso voor te laten, waarna het team die twintig seconden ophonthoud schaapt om te laten zien wié het team leidt... waarna alonso die ook pissed was, er nog een schepje bovenop deed :D

het was dus wel degelijk op hamilton dat dennis furieus was...

een hoop domme dingen op een kluitje dus, maar nergens met de bedoeling hamilton zijn ronde te ontzeggen, want het risico op de straffen die ze kregen wilden ze allicht niet lopen :)

benieuwd of de "voorkeursbehandeling" van hamilton voort gaat duren :p

NewTown
5 augustus 2007, 15:26
het einde wordt misschien toch nog een beetje interessant, want tot nu toe was het nauwelijks de moeite om de tv op te zetten...

NewTown
5 augustus 2007, 15:43
de bespreking kan kort zijn... niet veel soeps, naar mijn zin :)
hamilton één overwinning erbij, één oorlogverklaring getekend
raikkonen haalde eruit wat erin zat...
heidfeld op het nippertje dat podium toch nog op...
alonso zal het weekeinde niet licht vergeten... stommiteit als antwoord op de aanval van hamilton zaterdag, hij zal nu wel zinnen op wraak...
ron dennis heeft hopelijk een gezond hart in deze stresserende tijden...

massa... ah, daar, in de dieptes...

pff, drie weken rust, en daarna hopelijk interessantere race :p

nog één dingetje... weinig uitvallers... en de vraag blijft: heeft hamilton al zijn pech voor het jaar al gehad? :D

Kama Schumi
5 augustus 2007, 15:52
Ik heb zijn vinger'ke nu nog niet gezien :D

Vingertje richting wie Dead_Man?

Het verhaal is wel vrij duidelijk nu en niemand moet enkel Alonso met de vinger wijzen laat dat duidelijk zijn.

Kama Schumi
5 augustus 2007, 15:57
Saaie GP met geen spanning. Inhalen kan niet dus de eerste paar ronden bepaalden alles.

De piloten aan de vuile kant verliezen dan snel een paar plekken en buiten enkele verschuivingen via de pits gebeurd er weinig. Er is hier maar één winnaar en dat is Hamilton. De beide Ferrari's staan nu zeer ver en ook Alonso ziet toch weer tegen een deftige kloof aan.

Het is spijtig dat Hamilton nu net in deze GP zo'n goeie zaak moet doen want ook hij deed niets alles zoals het moest.

Het is natuurlijk nog niet gedaan en de komende GP's zijn echt wel Ferrari circuits. Het zou mij niet verbazen dat ze de volgende 3 GP's winnen sterker het zou me verbazen moeste ze dit niet doen. De vraag zal zijn of Hamilton die podia kan blijven opstapelen. Als hij dat doet dan zal de titel hem niet meer ontsnappen.

Dead_Man
5 augustus 2007, 15:58
Vingertje richting wie Dead_Man?

Zichzelf ;)

GeDi
5 augustus 2007, 15:58
Ik ben in slaap gevallen,dat zegt genoeg.
Ik was beter in Geer gebleven ;)

Kama Schumi
5 augustus 2007, 16:01
Zichzelf ;)

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61385

Dit zijn de feiten Dead_Man.
Maar eigenlijk zal iedereen weer liegen om Alonso te beschermen zeker :rolleyes:

Dead_Man
5 augustus 2007, 16:04
Kort en bondig ...... we hebben iets meer dan een uur en half F1 bolides zien rijden.

In de 1e paar ronden leek het leuk ..... Fons'ke die toch er toch 2 weet voorbij te gaan maar dan was het over.
Braaf achter elkaar en zeker een half secondje ruimte laten om de neerwaartse druk niet te verliezen.

Hamilton die een goei zaak doet in 't kampioenschap .... Massa de slechtste.

En ik moet de 2 commentatoren van Sporza gelijk geven .....
Iedere rijder en team vragen al jaren een vaste jury ...... een vaste regisseur lijkt ook wel op zijn plaats.
In de laatste paar ronden heeft ie meer Massa in beeld gebracht dan het kop-koppel ..... of dacht ie dat hij Kimi in beeld had misschien ?

Dead_Man
5 augustus 2007, 16:10

Dit zijn de feiten Dead_Man.
Maar eigenlijk zal iedereen weer liegen om Alonso te beschermen zeker :rolleyes:

Djeses Kama ..... een beetje sarcasme mag blijkbaar ook niet meer hier als het over Fons'ke gaat.

Ik heb vandaag al 10x gehoord en gelezen dat Lowie'ke een direct bevel van zijn pitbox heeft genegeerd in 't begin van Q3
OK ..... fout van hem.

Dat praat dan het maneuvre van Fons'ke goed .... of dan is het maneuvre van Fons'ke aanvaardbaar ?

Kama Schumi
5 augustus 2007, 16:11
En ik moet de 2 commentatoren van Sporza gelijk geven .....
Iedere rijder en team vragen al jaren een vaste jury ...... een vaste regisseur lijkt ook wel op zijn plaats.
In de laatste paar ronden heeft ie meer Massa in beeld gebracht dan het kop-koppel ..... of dacht ie dat hij Kimi in beeld had misschien ?

Ja dat was ook wel een schok....de mannen van Sporza gelijk geven :D

Ik betwijfel wel sterk of er dat ooit komt want die problematiek is al zou oud als de F1 zelf.

Grungie
5 augustus 2007, 16:13
De GP was inderdaad vrij saai. Kan niet anders op zo'n circuit.
Enkel Fons heeft wat laten zien in de openingsronden, daarna was het treintje rijden en de pitstops afwachten.

En het commentaar? :rolleyes:
Zoals gewoonlijk niet veel soeps. Weer enkele missers. En dan dat gekanker over die regisseur.... bullshit. De laatste ronde en de finish van Hamilton zou wel in beeld komen.
Ze zouden beter eens kankeren op hun eigen regisseur. Weeral draaien ze reportages in de laatste 5 minuten voor de start. Ik heb er een bloedhekel aan. En dat reclamefilmpje had ik trouwens al een paar weken gezien.

Enkele blunders : Ze hadden dus niet in de gaten de de BMW's op 3 stops stonden of Massa op 2 stops. Nochtans was het duidelijk dat ze bij hun eerste 2 (BMW) of 1e stop opnieuw de hardere banden monteerden. En dus nóg eens moesten binnenkomen voor de zachtere soort.

Ricardo Patrese heeft trouwens 256 GP's gereden en geen 257 zoals die kiekens beweerden. Ach, ik zal maar zwijgen zeker?????

Grungie
5 augustus 2007, 16:15
Dat praat dan het maneuvre van Fons'ke goed .... of dan is het maneuvre van Fons'ke aanvaardbaar ?

Daar ligt volgens mij de kern van de zaak.
Ik vind persoonlijk van niet.
De gebeurtenissen zijn idd in gang gezet door Hamilton zelf. Maar Fons bleef wel 10 seconden wachten nadat de lekstok weg was. En daar is geen enkel excuus voor.

Kama Schumi
5 augustus 2007, 16:16
Djeses Kama ..... een beetje sarcasme mag blijkbaar ook niet meer hier als het over Fons'ke gaat.

Ik heb vandaag al 10x gehoord en gelezen dat Lowie'ke een direct bevel van zijn pitbox heeft genegeerd in 't begin van Q3
OK ..... fout van hem.

Neen tuurlijk niet maar Fons is door alles en iedereen de grond ingeboord terwijl hij nu eigenlijk degene is die het minst deed.

Hij moest wachten op de go via de radio zoals altijd.
Dennis bleek niet zijn koptelefoon neer te smijten omdat hij kwaad was op Fons maar het was op Hamilton

Verder ben ik kwaad op mijzelf want ik schoof ook Alonso enkele dingen in zijn voeten die hij niet deed. Dat kwam dan omdat er zaken zijn die ik veel belangrijker vind dan winnen. Eigenlijk ben ik nog wree content dat het zo gelopen is. Alonso blijkt niet zo laag te zijn en Lewis ja....hij is jong en deed een stomiteit maar hij zal nooit gedacht hebben dat het zoveel gevolgen zou hebben.

Phil69
5 augustus 2007, 16:17
Nie volledig mee eens dat er geen spanning was.
Akkoord zoals gezegd kon men maar naderen tot op een halve seconde.
Maar bvb Raikkonen kon Hamilton sterk onder druk zetten.
Dan is het aan de kopman om met die druk om tegaan en 15 ronden niet in de fout te gaan.
En dat heeft Lewis met brio uitgevoerd. Zeker op dat circuit waarje constant met bochten , banden en remzones zit.
In die zin toch wel een mooie GP, vergezeld met de druk om het kampioenschap.
En een paar perikelen...:rolleyes:
Dus toch een half natte wijn.
Maar nu ga ik me toch een Grimbergen pakken of zoiets :D

Kama Schumi
5 augustus 2007, 16:22
De gebeurtenissen zijn idd in gang gezet door Hamilton zelf. Maar Fons bleef wel 10 seconden wachten nadat de lekstok weg was. En daar is geen enkel excuus voor.

Feit is dat Fons zelf nog maar een seconde of 2 over had bij zijn ultieme ronde.

Het is ook bevestigd dat de lekstok niet telt bij de kwalifs. Het team zei zelf dat ze de go geven via radio.

Het is een team issue volgens mij en dat zeggen ze bij McLaren ook zelf. Alleen werd één piloot nog eens individueel bestraft buiten het team.

Dead_Man
5 augustus 2007, 16:30
Al bij al vraag ik me af waarom het team werd bestraft

Ze hebben geen enkele andere piloot gehinderd ..... ze hebben geen enkel ander team benadeeld.
McLaren heeft enkel McLaren gehinderd ..... een McLaren piloot heeft een McLaren piloot gehinderd.
Een McLaren piloot had de pole ..... de andere McLaren piloot pakt deze hem af

Is toch allemaal eigen keuken.

Dead_Man
5 augustus 2007, 16:35
Feit is dat Fons zelf nog maar een seconde of 2 over had bij zijn ultieme ronde.

2 seconden zijn 20 tienden, 200 hondersten en 2000 duizensten ;)
In een sport als de F1 is 200 hondersten een zee van tijd

Kama Schumi
5 augustus 2007, 16:35
Al bij al vraag ik me af waarom het team werd bestraft

Ze hebben geen enkele andere piloot gehinderd ..... ze hebben geen enkel ander team benadeeld.
McLaren heeft enkel McLaren gehinderd ..... een McLaren piloot heeft een McLaren piloot gehinderd.
Een McLaren piloot had de pole ..... de andere McLaren piloot pakt deze hem af

Is toch allemaal eigen keuken.

Ik snap je punt maar dan zouden zaken zoals Austria 2002 en alle soorten team orders die enkel de eigen wagens aangaan ook moeten kunnen.

Ik snap niet hoe je kunt zeggen dat het team schuld heeft en dan toch ook een piloot straffen. Of idd ook omgekeerd, als je Alosno straft dan enkel hij schuld en het team niet.

Volgens mij speelt Stepneygate hier ook in mee. Daarom zijn de straffen zo extreem.

Kama Schumi
5 augustus 2007, 16:40
2 seconden zijn 20 tienden, 200 hondersten en 2000 duizensten ;)
In een sport als de F1 is 200 hondersten een zee van tijd

Omdat zonder medeweten van het team zelf even uit te rekenen wanneer hij daar passeert zeker. Toch ne serieuze crak diene Alonso ;)

Het valt ook al wel op hoe sereen ze nu zijn bij McLaren. Tussen de piloten is al geen spoor te merken van ambras.

The Amazing Filidude
5 augustus 2007, 16:41

Het woord is aan de advocaat van Alonso (ikke, voor de gelegenheid :)). Hier is mijn pleidooi.

Praat het manoeuvre van Hamilton de acties van Alonso goed? Neen.
Maar, in de rechtbank wordt er onderscheid gemaakt tussen "voorbedachte rade" en een impulsieve misdaad, ingegeven door emoties.
Trekken we deze lijn door: Alonso gaat in de fout, maar niet beredeneerd. Hij maakt niet rationeel de beslissing om Hamitons laatste rondje te verpesten. Hij doet dit in een emotionele opwelling (ruzie met Lew). Dat maakt niet dat zijn acties niet meer onsportief zijn. Maar, opzettelijk valsspelen doet hij niet.
Daarom zie ik dit manoeuvre in een ander daglicht dan het Monaco 2006 incident.

I rest my case.

P.S.: voor jullie mij van vieze beroepspraktijken verdenken, ik ben niet echt een advocaat. Daarvoor is mijn loon te klein. :)

Kama Schumi
5 augustus 2007, 16:48
Het woord is aan de advocaat van Alonso (ikke, voor de gelegenheid :)). Hier is mijn pleidooi.

Praat het manoeuvre van Hamilton de acties van Alonso goed? Neen.
Maar, in de rechtbank wordt er onderscheid gemaakt tussen "voorbedachte rade" en een impulsieve misdaad, ingegeven door emoties.
Trekken we deze lijn door: Alonso gaat in de fout, maar niet beredeneerd. Hij maakt niet rationeel de beslissing om Hamitons laatste rondje te verpesten. Hij doet dit in een emotionele opwelling (ruzie met Lew). Dat maakt niet dat zijn acties niet meer onsportief zijn. Maar, opzettelijk valsspelen doet hij niet.
Daarom zie ik dit manoeuvre in een ander daglicht dan het Monaco 2006 incident.

I rest my case.

P.S.: voor jullie mij van vieze beroepspraktijken verdenken, ik ben niet echt een advocaat. Daarvoor is mijn loon te klein. :)

Jaja Jef Vermassen ;)

Grungie
5 augustus 2007, 16:49
Het is ook bevestigd dat de lekstok niet telt bij de kwalifs. Het team zei zelf dat ze de go geven via radio.

Zeggen ze nu. Om het potje gedekt te houden.
Ik meen toch hier ergens gelezen te hebben in een van de vele artikels van autosport.com die hier gepost zijn dat Hamilton verklaarde dat de lekstok altijd het teken is om te vertrekken. Kwalifs of race, maakt niet uit.

Kama Schumi
5 augustus 2007, 16:55
Dennis zei juist dat het nog niet zeker is dat McLaren beroep aantekent.

Persoonlijk zou ik het ook niet doen. Dat zou wijzen dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en aanvaarden dat iedereen dit weekend wel ergens fout was. Uiteindelijk is dat ook gewoon zo volgens mij.

Alonso zal sowieso wel de zondebok blijven want Hamilton is toch de nieuwe Golden Boy die niets kan misdoen. Fernando is dan ook al sowieso niet populair want hij trekt zich geen bal aan wat een ander van hem denkt, is een spanjiool en zal altijd wel geliefd blijven bij de massa rode fans ;)

Dead_Man
5 augustus 2007, 17:00
Wat betreft de lollipopman

Dit is een mooi filmpje over het gebeuren : http://www.youtube.com/watch?v=mGgfrNpaofw&NR=1
Kijk aandachtig naar de lollipop

Iedereen is al een tijd klaar met de banden en de naft maar de lolli blijft naar beneden.
Heb ergens gelezen dat McLaren een stop plande van 20 seconden ..... zolang blijft die lolli ongeveer ook voor de neus van Fons'ke.
Dus ik denk toch dat ge moogt aannemen dat van zodra de lolli omhoog gaat dat dit het sein is voor Fons'ke om te vertrekken.

Kama Schumi
5 augustus 2007, 17:00
Zeggen ze nu. Om het potje gedekt te houden.
Ik meen toch hier ergens gelezen te hebben in een van de vele artikels van autosport.com die hier gepost zijn dat Hamilton verklaarde dat de lekstok altijd het teken is om te vertrekken. Kwalifs of race, maakt niet uit.

Ik deel je mening wel.

Maar no way dat Alonso zonder radio hulp tot op een paar seconden kan timen hoeveel tijd hij zelf nog heeft. De ene clan draaide de andere een loer omdat de ene clan de andere een loer gedraaid had ;)

The old Chicago way:

They pull a knife...You pull a gun
They put one of yours in the hospital...You put one of them in the morgue

Al bij al nog wel leuk om te weten dat sommige piloten nog emoties hebben en geen planten zijn.

Grungie
5 augustus 2007, 17:09
Dus ik denk toch dat ge moogt aannemen dat van zodra de lolli omhoog gaat dat dit het sein is voor Fons'ke om te vertrekken.

Exact wat ik hier al 2 dagen loop te verkondigen.
Die 10 seconden dat hij blijft stilstaan mag je op naam van Alonso schrijven. Ook al neemt het team nu de schuld op zich.

Kama Schumi
5 augustus 2007, 17:12
Wat betreft de lollipopman

Dit is een mooi filmpje over het gebeuren : http://www.youtube.com/watch?v=mGgfrNpaofw&NR=1
Kijk aandachtig naar de lollipop

Iedereen is al een tijd klaar met de banden en de naft maar de lolli blijft naar beneden.
Heb ergens gelezen dat McLaren een stop plande van 20 seconden ..... zolang blijft die lolli ongeveer ook voor de neus van Fons'ke.

Er was 20 seconden afgeteld naar 't schijnt.

Alonso heeft na die 20 seconden nog een vraag gesteld over zijn set banden. Hij kon dit niet eerder doen vanwege die countdown.

Lijkt me allemaal mogelijk want na de lolly staat hij daar nog een kleine 10 sec maar whatever. Het is wel duidelijk waarom zeker.

Eigenlijk verdienden ze alle 2 wel een 'straf' wegens onozel doen maar Alonso moet gewoon slimmer zijn. Met al zijn ervaring had hij het hoofd koeler moeten houden maar ik neem aan dat dit bij zijn pakketje hoort.

Dead_Man
5 augustus 2007, 17:26
Zijn vraag ivm zijn banden vind ik wel iets vreemds.
Denk je dat de piloten niet zien welke banden er op dat moment gestoken worden ?

Maar ik heb just nog eens naar dat filmke gekeken en specifiek naar de seconden dat dat filmke loopt.

Fons'ke stopt en krijgt de lolli voor zijne neus na 4sec.
De mecs. steken hun hand op na 9sec. (de naftman is niet in beeld te zien op dat moment)
De lolli word omgedraaid na 26sec.
De lolli gaat omhoog na 28sec.
Fons'ke vertrekt na 38sec.

Als ze aan 't aftellen zijn en Fons'ke kan dit mee aanhoren .... is 't in feite nutteloos dat diene lolli voor zijne neus blijft hangen hé.

Maar no way dat Alonso zonder radio hulp tot op een paar seconden kan timen hoeveel tijd hij zelf nog heeft.
Zijne fysodinges waarover al 't één en 't ander geschreven is ?

CPWRC
5 augustus 2007, 17:33
Ik heb maar één ding onthouden van deze GP .. Alles wat een beetje 'ongewoon' is in en rond de F1 is "rock & roll" voor Stefaan Lammens.
:D

Kama Schumi
5 augustus 2007, 17:35
Zijne fysodinges waarover al 't één en 't ander geschreven is ?

Wie weet...die kwam wel uitdrukkelijk in beeld.

Maar voor mij is er nu genoeg gezeverd. Het is zoals Senna die Prost er voor expres afreed. Normaal zou ik zoiets beneden alles vinden maar die had toen een geldige reden.

Die reden is nu niet zo sterk als in het Senna geval maar ik deel hier de mening van Filidude. Alonso doet iets fout maar de fout werd uitgelokt. Ik geef beiden evenveel schuld maar uiteraard zal Alonso wel de hele lading over hem heen blijven krijgen want hij is nu eenmaal Fernando Alonso.

Dead_Man
5 augustus 2007, 17:41
maar uiteraard zal Alonso wel de hele lading over hem heen blijven krijgen want hij is nu eenmaal Fernando Alonso.

Hij is wereldkampioen hé ..... en die vangen nog meer wind dan de anderen
Of hij nu Spanjaard is of Duitser ..... naar kampioen word altijd iets anders gekeken ;)

Kama Schumi
5 augustus 2007, 17:56
Hij is wereldkampioen hé ..... en die vangen nog meer wind dan de anderen
Of hij nu Spanjaard is of Duitser ..... naar kampioen word altijd iets anders gekeken ;)

Onder andere maar vooral dat Spanjaard zijn helpt ook niet echt. Ik denk niet dat Spanjaarden echt populair kunnen worden zeker niet in deze streken.

Britten,Italianen of Duitsers dat wel maar veel sympathie voor Spanjaarden? Ik moet bekennen dat ik deels hetzelfde ben. De enige reden waarom ik Fons wel mag is dat hij één van de weinigen is die niet fake overkomt. Hij is wie hij is en blijft zichzelf. Hij zal direct over-emotioneel reageren na bv. GP van Europa maar 10 minuten later ook zich verontschuldigen voor de gehele wereld.

Maar uiteraard heeft F1 nen bad guy nodig :D

NewTown
5 augustus 2007, 18:10
ach, ik lees hier dezelfde redeneringen in een cirkeltje :)

heeft hamilton een oorlog in gang gestoken? op zijn minst een slagveld in hongarije, dat staat vast...
heeft het team ervoor gezorgd dat hamilton even vastzat achter alonso? uiteraard
hadden ze de bedoeling hamilton of de f1 de schaden? nope
heeft alonso emotioneel gereageerd met de bedoeling hamilton te ergeren? allicht
heeft alonso de bedoeling gehad hamilton een laatste snelle ronde te ontzeggen? alvast niet zonder hulp, hulp waarmee hij niet zou hebben kunnen overleggen tussen het begin van Q3 en de feiten... dus ik denk: nope

slotsom: uit de hand gelopen ruzie die binnensmuurs had moeten blijven (immers, als alonso zich drie seconden verrekend had in al zijn boosaardigheid, dan was er nooit iets geweten, dan waren alleen intern wat puntjes op wat i'tjes gezet...)

wat dat 'populair' zijn betreft... alonso ligt in deze streken niet goed, het hele latijnse temperament ligt hier niet goed ;) zelf ben ik van een paar honderden kilometers meer zuidelijk, en daar is het anders... pas op, dat wil niet zeggen dat het britse flegma of finse koelheid niet kunnen gesmaakt worden, verre van (david coulthard is ver zuidelijk ook nog geliefd), maar men verdraagt er het exuberante dat men hier al eens wil verguizen :D
tot slot nog even dit... hamilton is zonder twijfel een uitzonderlijk piloot (gestoomd vanaf zijn zesde door ome ron), met ook nog eens een stralende jongensachtige lach, maar ik denk niet dat we nu reeds alles van hamilton gezien hebben... nog in de positieve, noch in de negatieve zin ;)

NewTown
5 augustus 2007, 18:23
waarom dennis zijn headphones wegsmeet... hamilton zelf legt het uit (en biedt zijn excuses aan het team aan) in een interview... samenvatting:

en dennis is het eens met dead_man "There is no real innocent party in every aspect of the team," Dennis told ITV. "There was no other team involved in this - this was our team that put ourselves in this position - and we will consider carefully after the weekend our way forward" ook op ITV

Kama Schumi
5 augustus 2007, 19:45
wat dat 'populair' zijn betreft... alonso ligt in deze streken niet goed, het hele latijnse temperament ligt hier niet goed ;) zelf ben ik van een paar honderden kilometers meer zuidelijk, en daar is het anders... pas op, dat wil niet zeggen dat het britse flegma of finse koelheid niet kunnen gesmaakt worden, verre van (david coulthard is ver zuidelijk ook nog geliefd), maar men verdraagt er het exuberante dat men hier al eens wil verguizen :D
tot slot nog even dit... hamilton is zonder twijfel een uitzonderlijk piloot (gestoomd vanaf zijn zesde door ome ron), met ook nog eens een stralende jongensachtige lach, maar ik denk niet dat we nu reeds alles van hamilton gezien hebben... nog in de positieve, noch in de negatieve zin ;)

Yep.

Ik zal dan een uitzondering zijn want ik lust wel wat van alles. Een goeie mix van Nigel Mansell,Jacques Villeneuve gemengd met Ayrton Senna,Juan Montoya en Fons de Spons ;)

Echte racers (naar de vorm van Gilles V.) op de baan en een beetje menselijkheid naast de baan. Da's zo mijne ideale mix. Maar uiteraard ieder zijn smaak. T'zou nogal saai worden indien iedereen zijn mening dezelfde was.

Nu volgen 3 weken rust en vrede.

Wanneer gaat Stepneygate verder? :D

Dead_Man
5 augustus 2007, 19:47
Nu volgen 3 weken rust en vrede.

Wanneer gaat Stepneygate verder? :D

't einde van de maand pas (heb ik ergens gelezen maar 'k weet nie meer waar)

NewTown
5 augustus 2007, 19:51
't einde van de maand pas (heb ik ergens gelezen maar 'k weet nie meer waar)
en zou iedereen intussen zijn kweek houden, denk je? :p

trouwens, er is ook een criminele klacht neergelegd in italie tegen stepney, coughlan & mclaren, heb ik begrepen?

riddler
6 augustus 2007, 00:50
Vandaag naar zee geweest, en geen zin om alles nog te lezen dus gewoon even mijn bevindingen van net naar de wedstrijd op video te kijken.

Vrij saaie wedstrijd, paar inhaalmanoeuvres, en de strijd tussen hamilton-Raikkonen en Heidfeld-Alonso is er niet gekomen.
De sancties voor Mclaren en Alonso: Ofwel is het de fout van het team, en moet het team bestraft worden, ofwel doet Alonso hier iets fout en moet hij gestraft worden, maar een straf voor beiden is overdreven...

Na de wedstrijd ging het tussen Hamilton en Raikkonen precies veel beter aan toe dan vorige keer tussen hun teamgenoten. Hamilton kon precies een glimlach op Raikkonen zijn gelaat toveren.

Dead_Man
6 augustus 2007, 00:51
't gaat nog leuk worden ..... de Spaanse bond gaat zich moeien ? :D

"The RFEA will show its most vigorous protest to the international bodies responsible for this decision, and it will take all the available measures ... to clear up this conflict," the Spanish federation said in a statement.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61417

Phil69
6 augustus 2007, 05:57
aiaiai caramba! :D

Scuderio
6 augustus 2007, 08:54
Ik snap eigenlijk niet wat er zo'n fantastisch groot probleem is aan het feit dat Hamilton Alonso niet voorbij liet... verander op uw timing bladje voor de kwalifs gewoon de namen Alonso en Hamilton en ze hadden perfect kunnen voortgaan met hun vooraf bedachte strategie... Of was het zo uitgedokterd dat Alonso altijd het perfecte vrije ronde ging hebben en Hamilton maar wat op goed geluk tussen de meute zou komen vast te zitten en mocht dat niet veranderd worden?

Of zoals Hamilton zei: Als Alonso gewoon achter mij was blijven rijden, zoals ik zou moeten doen hebben als hij eerst reed, ipv een heel gat te laten, dan had hij ook gewoon een extra rondje fuel burning kunnen doen en moest hij zo kinderachtig niet reageren.

Al bij al heeft Alonso nog heel veel geluk gehad dat hij zo'n lichte straf heeft gekregen en nog 4de is kunnen worden, verliest hij toch niet heel veel terrein.
Hamilton redelijk terechte winnaar, al was Kimi nog iets terechter geweest. En Massa heeft weer laten zien dat hij nooit wereldkampioen zal worden als er toppiloten in gelijkwaardige wagens zitten. Als er iets misgaat en hij niet vooraan kan vertrekken, slaagt hij er niet meer in om punten te scoren.

GeDi
6 augustus 2007, 09:04
De gp van Hongarije geeft toch een vertekend beeld vind ik.
Zelfs wereldkampioen Alonso heeft "slechts" 2 plaatsen goed kunnen maken en is ook pas op 45sec gefinished.
Het is gewoon een circuit waar men in feite niet kan voorsteken met een huidige f1,onder normale omstandigheden kan je er dus maar weinig plaatsen winnen.
Ik begijp in feite niet waarom ze daar nog blijven rijden (buiten de financiele kant ;) ).Iedereen wil graag zoveel mogelijk inhaalacties zien,zelfs de fia.Maar dan blijven ze wel op zo een circuit rijden,terwijl er andere (betere) circuits in twijfel worden getrokken :confused:

NewTown
6 augustus 2007, 10:21
Ik snap eigenlijk niet wat er zo'n fantastisch groot probleem is aan het feit dat Hamilton Alonso niet voorbij liet... <...>
omdat ze om de andere GP alterneren en omdat het team de opdracht gaf ;)
daarin geeft hij zelf toe zichzelf wel in nesten gewerkt te hebben, hé... probeer jij eens niet te doen wat jouw gevraagd is door je baas :D

kinderachtig... zoals ik al schreef, 't was gewoon de bedoeling imho hem wat op de zenuwen te werken, niet hem een flying lap te ontzeggen. en sinds wanneer is een beetje psychologische oorlogvoering toch verkeerd? 't is niet omdat het uit de hand loopt dat het an sich verkeerd was hé :)

maar bon, als iedereen hier perse vlakke kleurloze kampioenen wil die als alleenheerser in een team rijden... die hebben al een paar jaar hun goesting gehad :D

NewTown
6 augustus 2007, 10:23

als je op sommige internationale fora gaat kijken, hebben veel niet-britten de reactie 'potvolkoffie, moeten ze nu wéér hamilton helpen?!'... dus dat vormt het evenwicht met de hier overheersende mening, en uiteraard laaien de latijnse overemotionele kinderachtig reagerende gemoederen dan hoog op :D

Kama Schumi
6 augustus 2007, 11:13
Hungaroring....ik dacht dat Bernie zijn Slavica een vrij groot aandeel heeft in de organisatie van de GP (lees opstrijken winst). Die blijft er zeker zolang Bernie er is.

@Scuderio

McLaren wisselt elke race af wie een rondje extra zal mogen rijden tijdens de eerste race stint want McLaren geeft beide piloten steeds de optimale strategie maar ze kunnen niet tegelijk pitten. Zoiets moet dan geregeld worden tijdens de kwalifs en kan tijdens de race belang hebben omdat beide piloten aan elkaar gewaagd zijn.

Niet mooi van Lewis maar uiteraard ook overdreven van Alonso. Al dit is gewoon een gevolg van 2 zulke goeie piloten in één team. Komt erbij dat ze vechten voor de titel en de media van beide landen blazen alles extra op.Hamilton en Alonso weten dat ze elkaar waard zijn dus elk klein verschil en voordeel an de doorslag geven. Paranoia is dan ook snel aanwezig en dat hebben we al van beide piloten gezien.

Bij Ferrari heb je dat niet. Kimi die weet dat hij beter is dan Massa en Massa die denkt dat hij beter is dan Kimi.

NewTown
6 augustus 2007, 11:17
<...>Bij Ferrari heb je dat niet. Kimi die weet dat hij beter is dan Massa en Massa die denkt dat hij beter is dan Kimi.nice touch :D

Henne
6 augustus 2007, 11:27
Nog steeds vind ik Massa geen topmateriaal hoor. Plaats dan liever een Heidfeld, Webber (die heeft meer in zijn mars dan hij de laatste jaren laat zien) of zelfs een Vettel (ok dat is misschien wat erover :) ) in die Ferrari. Massa heeft de afgelopen jaren veel geleerd en maakt al veel minder fouten maar supersnel is hij niet.
(ik wil maar zeggen dat er betere piloten rondrijden dan Massa, maar Massa geven ze dan een topwagen - iets te maken met zijn manager?)

Gisteren zat hij ook maar te kwakkelen achter die Super Aguri. Ok inhalen is daar gewoonweg moeilijk, maar veelal kon hij gewoon niet volgen. Ook het duel op de Nürburgring was maar zwakjes van hem.

Scuderio
6 augustus 2007, 11:38
omdat ze om de andere GP alterneren en omdat het team de opdracht gaf ;)
daarin geeft hij zelf toe zichzelf wel in nesten gewerkt te hebben, hé... probeer jij eens niet te doen wat jouw gevraagd is door je baas :DJaja, ik snap dat Hamilton daar idd een fout heeft gemaakt. Maar ik snap niet dat daarmee alles zo in de soep kan lopen daarna.
Dat ze dan als "straf" de volgende 5 GP's Alonso voortrekken ofzo, maar hier hebben ze er gewoon een soepje van gemaakt terwijl dat dat absoluut niet nodig was.

En waarom kan McLaren eigenlijk niet met twee pitcrews werken tijdens de kwalifs? Als Ferrari dat kan, moet McLaren dat toch ook kunnen?

Kama Schumi
6 augustus 2007, 12:00
Jaja, ik snap dat Hamilton daar idd een fout heeft gemaakt. Maar ik snap niet dat daarmee alles zo in de soep kan lopen daarna.
Dat ze dan als "straf" de volgende 5 GP's Alonso voortrekken ofzo, maar hier hebben ze er gewoon een soepje van gemaakt terwijl dat dat absoluut niet nodig was.

En waarom kan McLaren eigenlijk niet met twee pitcrews werken tijdens de kwalifs? Als Ferrari dat kan, moet McLaren dat toch ook kunnen?

Idd :)
McLaren zal hier wel hun lessen moeten uit trekken. Zowel piloten als team gingen hier in de fout. Alleen Lewis ontsnapt zonder iets en deed een gouden zaak. De kampioen is vaak niet een zeer goed maar heeft ook het geluk wat mee. Wie durft er nog tegen de Brit te wedden?

Over Massa : Goeie piloot die veel bijgeleerd heeft maar op het ene circuit is hij top en op het andere komt hij gewoon nog te kort voor de absolute top. Volgend circuit zal hij er zeker weer staan en meedoen voor winst.

Misschien een beetje het JP Montoya syndroom. Die kon Kimi,Alonso en Schumi ook aan op circuits zoals Interlagos,Monza,Silverstone en nog enkele maar op vele andere kwam hij dan weer te kort. Kimi,Alonso en nu ook Hamilton lijken overal gewoon top te zijn wat een vereiste is voor de Wereldtitel. Felipe kan misschien nog beter worden maar da's afwachten.

Scuderio
6 augustus 2007, 13:54
... probeer jij eens niet te doen wat jouw gevraagd is door je baas :Dtrouwens... effe offtopic, dit doe ik wel af en toe ze ;)
Vorige week nog gezegd dat ik iets weigerde te doen omdat ik het belachelijk vond en er mijne tijd niet wou insteken en wel beter dingen te doen had. Hij heeft het dan maar zelf gedaan :D

NewTown
6 augustus 2007, 14:02
Jaja, ik snap dat Hamilton daar idd een fout heeft gemaakt. Maar ik snap niet dat daarmee alles zo in de soep kan lopen daarna.

welja, dat het zo'n soep werd, dat is een team als McLaren niet waardig... want blijkbaar slaagden ze er ook niet over de radio alonso te kalmeren en te zeggen 'wacht, we regelen dat wel'...

misschien hebben ze bij het zilveren team een beetje last van... stress? hoe zou dat toch komen? :D

The Amazing Filidude
6 augustus 2007, 17:49

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61417

Spaanse bond? *frons* Klinkt bijna zo dreigend als het Belgisch leger.
Maar ze hebben ergens een punt. De sanctie die tegen McLaren en Alonso werd uitgesproken, steunt op een wel héél schimmig artikeltje van het reglement: "de belangen van de sport moeten te allen tijde worden gevrijwaard"... lees: FIA straft wie het straffen wil, nah!

luc
7 augustus 2007, 10:46
De naweeën van de Hongaarse Grand Prix....

Alonso is 'niet meer tevreden' bij McLaren. Hij zou tegen een Spaanse krant gezegd hebben dat of Hamilton of hij weg moet daar. Er is niet te werken.

Alonso moet misschien eens leren dat hij ook tegen zijn teammaat moet strijden, met gelijke middelen?

Want Hamilton, waarom moest hij Alonso voor laten? Waarom stond Alonso niet eerst in de rij bij de uitgang? Als hij wist dat het voor zijn strategie belangrijk was om eerst buiten te rijden, dan had hij ook eerst zijn pakje aan moeten trekken en de boel op gang trekken. Niet vertrouwen op 'teamstrategie' en arrogant tweede vertrekken. Gewoon voor zichzelf zorgen zonder dat iemand daarbij helpt. Misschien eens kijken naar Kimi?

Want hoor je Kimi klagen? Zaagt Kimi als Massa eerst staat? Is Kimi ontevreden? Neen, dus.
Kimi doet zijn ding, kijkt niet om, kijkt niet in de andere garage.
Want Kimi strijdt met open visier. Het principe, als ik het niet alleen kan, dan hoeft het niet. Een tof karaktertrekje. In de moderne F1.

Een moderne F1 waar, sinds Schumacher de sfeer zette, de 'toppers' er gewoon van uit gaan dat iedereen naar hun pijpen danst.

Hamilton heeft weerstand geboden? Dennis boos. Alonso boos.
Maar Hamilton heeft wel duidelijk laten merken dat ze niks van hem moeten verwachten.
't Is niet omdat hij al ruim tien jaar eet uit de handen van Dennis, dat hij nu ook moeten blijven buigen, voor de rest van zijn leven.

Dus is Hamilton heel slim. Meteen duidelijk maken dat de loyaliteit grenzen kent. Dat hij voor zijn eigen principes uitkomt.
Dennis kan het moeilijk verteren, maar dat is goed. Misschien moet Dennis ook eens snappen dat hij zich niet moet mengen in de strijd tussen de twee garages.
Fantastisch was het toch? Om Lewis' kant van de garage te zien lachen, om broertje 'staande' te zien glunderen, om pa (lichtjes ongemakkelijk) te zien stralen....

En Alonso, die kan niet anders dan het verwende joch uithangen.
'hmmm, hij doet niet wat ik zeg, hij luistert niet naar pa, hij is lastig....ik wil hem uit mijn kamertje....hij mag niet meer met mij spelen....

Zielig en nu snappen we waarom Alonso wereldkampioen werd bij Renault. Omdat Fisichella tweede viool speelde. Als hij dat al eens niet deed, zoals in China verleden jaar, dan ging die 'grote' Alonso ook janken. Liefst bij de pers. Vertellen dat hij wel eens wat meer steun had verwacht van zijn team....

Laten we nu al meteen stellen....als, als, als .....Kimi ooit wereldkampioen wordt, dan zal hij de eerste wereldkampioen in jaren zijn die het ZELF heeft gedaan, zonder hulp van wie ook.

Kimi, mijn man....die de 'aap' gaat uithangen na een moeilijk verlies in de Eifel. Een gewonnen race die door technisch defect hem tien punten kostte. Maar Kimi, lichtjes ontgoocheld, gaat als aap rondvaren in de Helsinki haven. Met zijn vrienden, lol trappen....

Want zoals in Autosport te lezen is...het enige wat Kimi leuk vindt aan de F1 is het autorijden. En dat doet hij, naar best vermogen.

Kimi geen teamspeler? Stierekak. Kimi is beter dan ooit geaccepteerd door zijn naasten. Dat zijn McLaren mechanos in Monaco op zijn boot zaten te dineren? Niemand die het wist. Dat zijn McLaren race engineer een glas kwam drinken, op de boot, met ma en pa er bij....
Dat hij zijn fles champagne niet 'zichtbaar' van het podium laat vallen....zoals die anderen.....neen, want ze vingen die fles één keer niet op, vond Kimi zonde, dus neemt hij die fles nu mee en geeft ze aan de jongens. Uit het oog van de camera.
Net zoals Kimi, buiten het oog van de camera, lol trapt met de mensen van het team, met zijn vrienden.....

Weet je, Kimi doet niks opvallends. Hij rijdt, zo snel hij kan, met een auto.
De rest doet hij zoals hij altijd al deed; een pintje pakken, een knipoog....
Gewoon, na een uitval in Maleisië 2006, in de McLaren hospitality, naast een vriend van zijn ouders gaan zitten, weinig zeggen, maar wel laten merken dat hij ook de vrienden van zijn ouders respecteert.
Als die vriend van zijn ouders rondhangt in de paddock, dan is een klein knikje alles wat hij geeft.....maar ondertussen wordt die vriend van de ouders, met familie, wel uitgenodigd om een vakantie te spenderen in zijn eigen luxueuze buitenverblijf.....
Wordt er gebeld....waarom hij deze zomer niet kan langs komen? 'Dan toch deze winter, hé?' 'Als de zee dicht ligt, dan kunnen we met de sneeuwscooters rijden...'

Neen, Kimi, die klaagt niet.

Alonso....een verwend joch, ik snap hoe langer hoe meer waarom ik die kerel al niet moest toen hij bij Renault de show maakte.

En nu maar hopen, als Kimi het dit jaar niet haalt, dat Hamilton de kampioenstrui mag aantrekken.

Chapeau, Lewis, om op te staan tegen de orchestratie van Alonso en Dennis.
Meteen laten merken dat hij voor zijn eigen titel zal strijden, zonder hulp, tegen de wil van de man die al jaren voor brood op de plank zorgt....maar wel knap van een jonge kerel, dat hij in al die commotie, onder constante druk van zijn karakter op de Playstation, de race wint.

Lewis, my man bij McLaren....en Alonso, als het niet te verwerken is, die strijd met de andere garage, bol het dan af....Alonso hoort niet thuis in McLaren...en Dennis moet dat nu ook maar eens snappen.

In die vijf jaren McLaren heeft Kimi nooit geklaagd over de andere kant van de garage. Alonso doet dit al na vijf races...
Weet je dat Alonso niet wilde dat Lewis zou testen in de aanloop naar de Spaanse Grand Prix? Wist je dat Alonso al ging janken omdat Lewis niet meespeelde en dat Dennis in Monaco al ingreep in de strategie van Lewis om Alonso de grootste beker te gunnen....

En nu moest Lewis Alonso voor laten in de kwalificatie...no way.

Go Lewis.....maar vooral, Go Kimi!

Laten we nu al stellen, als Kimi of Lewis de titel wint, dan zal het zijn op eigen kracht. De andere twee protagonisten zullen het enkel kunnen met hulp.

NewTown
7 augustus 2007, 11:55
sommige dingen zijn voorspelbaar hé ;)

Kama Schumi
7 augustus 2007, 13:21
Ja maar een goeie grap wordt nooit oud ;)

The Amazing Filidude
7 augustus 2007, 17:46
Als ieder om beurt het privilege krijgt om als eerste van start te gaan in de kwalif (1 lap meer fuel verbruiken = niet gelijk pitten in de race), snap ik niet hoe je dit klasseert als voortrekkerij van de een t.o.v. de andere.

Ik ga er geen epistels over beginnen schrijven. Daar heb ik geen zin in. Laat het mij houden bij het stellen dat ik het grondig oneens ben met de visie van Luc.

Kama heeft blijkbaar gelijk: F1 heeft een badguy nodig.

luc
7 augustus 2007, 17:59
Dat hele verhaal van privileges is later verzonnen, uit redelijk goede bron weet ik dat er helemaal geen afspraken zijnn, toch niet in die vorm.

Alonso zou op de zachtere banden beginnen en daarom zou het team beslist hebben hem eerst te laten gaan. Echter, als hij dat wil, dat hij dan godverdomme eerst klaar is. Als een primadonna laatst het kostuumpje aantrekken en dan verwachten dat de teammaat wacht, het is er voor mij een beetje over.

Lewis heeft hemelsbreed gelijk....hij is te goed om over zich heen te laten lopen.
Dat het team hem dan een lesje wil leren, door hem te blokkeren in de pitlane, dat is voor mij er helemaal over.
Zo van, jij stoute jongen, we zullen eens laten zien wie de baas is....en Lewis dacht, ze kunnen me wat. Ik ben zwaarder, zelfs als ik de pole niet pak, dan nog win ik de race.....en zo zou het ook geweest zijn.
Heb je Lewis horen klagen? Nadat hij na de twintig seconden die het team hem aan zijn broek lapte, Alonso er nog eens tien bij deed?
Lewis gaf geen krimp, zoals een echte grote kampioen past.
Heb je dit seizoen Lewis al horen klagen tegen de pers? Neen, toch?

Lewis mocht van Alonso niet testen in de aanloop van de Spaanse Grand Prix, die hele test op het circuit waar een week later een Grand Prix zou worden gereden, werd afgehaspeld, alle drie de dagen, door Alonso en De La Rosa.
Lewis mocht wat spelen in de simulator. Lewis gehoord? Neen.

Na Monaco? Lewis gehoord? Hij zei enkel dat de vroege stop hem had verbaasd, dat hij best nog wat ronden had kunnen rijden, maar klagen? Neen.

En Alonso, die loopt al van in het begin van het seizoen te janken....Lewis pikt zijn gegevens. Lewis doet dit, Lewis luistert niet naar pa Dennis, Lewis doet dat....

Dat Alonso heel gauw weer naar zijn beschermengel Briatore rent en daar de held gaat uithangen. Dan kan McLaren terug een echte racer uitzoeken.

Een bad guy, niks van, gewoon een verwend joch. Die Alonso.....

NewTown
7 augustus 2007, 18:32
zei luc niet nooit bevooroordeeld schreef :D

je punt was de eerste keer ook duidelijk hoor ;)

Kama Schumi
7 augustus 2007, 18:49
Een beetje een hangende plaat hé ;)

Maar iedereen heeft volledig recht op zijn eigen mening, vandaar dat ik maar met één stukje een beetje moeite heb.

Laten we nu al stellen, als Kimi of Lewis de titel wint, dan zal het zijn op eigen kracht. De andere twee protagonisten zullen het enkel kunnen met hulp.

Laten WE nu al ne keer niets stellen, WE zullen zelf wel bepalen wat onze meningen zijn. Iedereen heeft zelf kunnnen zien hoeveel hulp Alonso de laatste 2,5 jaar gekregen heeft van zijn ploegmaten en iedereen heeft ook de resultaten gezien.

NewTown
7 augustus 2007, 19:34
Een beetje een hangende plaat hé ;)

Maar iedereen heeft volledig recht op zijn eigen mening, vandaar dat ik maar met één stukje een beetje moeite heb.
laat mij iets stellen... iedereen heeft recht op zijn eigen mening, uiteraard ;)

of deze juist is omdat ze van diegene of dezen is, laat ik in't midden... maar 'k vind al vaak van mezelf dat ik het lang maak :D
daarbuiten stel ik alleen vast dat een zekere partijdigheid vermomd wordt als objectiviteit :)

Cava
7 augustus 2007, 20:22
Op sommige punten volg ik de visie van Luc wel. Alonso is een verwend nest. Als er iemand te traag rijdt voor zijne neuws dan begint hij al honderden meters op voorhand met zijn handjes te zwaaien.
Ik wil best geloven dat Lewis niet mocht testen voor Barcelona.
Alonso heeft voor zijn beide wereldtitels evenveel medewerking van Renault en zijn teammaat gekregen dan dat Schumacher voor enkele van zijn titels gekregen heeft.

Alonso is gewoon één groot kind dat begint te janken als hij zijn goesting niet krijgt. Voor mij mag dit seizoen kiedereen kampioen wordne zolang het alonso niet is. Het liefst van al zou ik hem het kampioenschap nog in de allerlaatste ronden zien verliezen van de allerlaatste GP

Scuderio
7 augustus 2007, 20:35
Het liefst van al zou ik hem het kampioenschap nog in de allerlaatste ronden zien verliezen van de allerlaatste GPAls extra toevoeging: door een eigen fout :)

Grungie
7 augustus 2007, 20:49
Ik ben na een dag of 3 nog steeds niet van overtuigd dat Alonso onschuldig is in het kwalificatie incident van zaterdag. De meeste media schrijven nu van wel maar ik heb nog steeds mijn twijfels.

Als je Ron Dennis zijne uitleg gelooft (en daarmee staat of valt alles) dan is Alonso inderdaad onschuldig. Ik heb het nog steeds moeilijk met die 10 seconden extra.

Nu, volgens mijn gazet (HLN) zou het Rond Denis zelf geweest zijn die Fons 20 seconden in de pits heeft gehouden om Hamilton een lesje te leren.
McLaren heeft beslist om niet in beroep te gaan tegen het verlies van hun constructeurspunten. Ik heb al de ganse tijd raar gevonden want wat heb je nu te verliezen bij een beroep? Je bent je punten al kwijt, je kunt ze enkel nog terugkrijgen. Maar als HLN hun theorie klopt dan is het begrijpelijk dat ze niet in beroep gaan. Omdat ze zelf weten dat ze schuldig zijn, dat ze Hamilton op de verkeerde manier een lesje hebben geleerd. Dat moet de enige reden zijn.

Dus denk ik persoonlijk dat zowel Alonso (tegen de meeste media in) als McLaren terecht bestraft zijn.

NewTown
7 augustus 2007, 21:11
<...>Dus denk ik persoonlijk dat zowel Alonso (tegen de meeste media in) als McLaren terecht bestraft zijn.
mijn enige vraag blijft (want daarin krijg ik geen antwoord): wilde hij in jouw ogen hamilton treiteren en liep het uit de hand waardoor hamilton de flying lap miste, of wilde ie hamilton daadwerkelijk die flying lap ontzeggen? :)

@cava: 'k heb niets tegen ieders persoonlijke voorkeur, hé* ;)... maar stellen dat raikkonen de pérfectie is, en mclaren dat vroeger was en nu niet meer, lijkt me dan weer wat tever gaan, zeker gezien het aantal gebruikte tekens :D

*zo was (is) scuderio een schumacherfan (freak? :D) maar is hij toch een geweldige pee ;)

Dead_Man
7 augustus 2007, 21:11
Zegt toch weer veel over de GP zelf dat we hier, 2 dagen na de race nog steeds (en alleen) over "het Fons'ke" bezig zijn hé.

Er word véél geschreven de laatste dagen .....
Maar het weggooien van de koptelefoon door Dennis blijft mijn belangstelling hebben.
Waarom zwiert hij diene weg en loopt kwaad weg .... richting de fysodinges (dachten we)
Maar waarom moet hij kwaad zijn ? .... Zijn piloten staan op 1 en 2

Is hij boos om wat Lowie'ke gezegt heeft of is hij boos om de streek die Fons'ke uithaald ?

NewTown
7 augustus 2007, 21:15
<...>Is hij boos om wat Lowie'ke gezegt heeft of is hij boos om de streek die Fons'ke uithaald ?
blijkbaar moet door nog anderen gehoord zijn dat er wat f**** door de lucht vlogen (heb ik uit diverse berichtgeving begrepen)... en 'k kan me voorstellen dat dat verkeerd viel bij dennis, gezien hamilton zijn protégé is en hij hem al jaren 'opkweekt' :)

Holkers
7 augustus 2007, 21:17
"Ik hoorde 5...4...3...2 enzovoort. Ik wachtte op de '0' en die kwam niet. Vandaar dat het even wat langer duurde voordat ik wegreed" Aldus ons Fonske op de nederlandse tv (algemeen interview).

De actie in de pit LIJKT een smerige streek van Alonso. De eerste keer dat hij binnen kwam was hij al pissed off op de pitmuur (helmpje ging heftig heen en weer, beetje wijzen enzo), daarna het gedoen met de bandenwarmer. Fonske zat op hartslagje 220 van de aggresie toen hij zijn snelste rondje reed. Kwam in die vervloekte pit, moest weer even wachten en zag toen zijn snellere teamgenootje achter hem staan...

Alleen al omdat de officials (stewards) hem en McLaren geen gelijk geven in de uitleg van Dennis en Fonske zegt mij al genoeg. Dat hij de zure appel nog steeds in de mond neemt geeft mij alleen maar aan dat hij zijn positie binnen het team aan het verliezen is. Hij kwam als kampioen naar McLaren en dacht dat het gehele team 110% achter hem stond. Rookie Hamilton zal wel niet zo snel zijn en minder aandacht krijgen... Iemand die ze al vanaf zijn luiers volgen, coachen, masseren en regelen zetten ze niet even aan de kant voor een nieuweling. Lewis heeft veel te veel geld gekost om op de 2de plankt te laten liggen. Ook voor McLaren is er heel veel aan gelegen om de titel(s) binnen te halen.

Ik zie Fonske wel vertrekken naar Renault. Terug op het oude nest waar ze wel naar hem willen luisteren. En terecht, Alonso heeft daar 2 titels gebracht en de kans op een 3de is in geen wegen te bekennen (en dan zeker niet met een oud vel als Fisi, die nog nooit wat heeft laten zien dat kampioen waardig was)

2 centen, like it or not ;)

Grungie
7 augustus 2007, 21:24
mijn enige vraag blijft (want daarin krijg ik geen antwoord): wilde hij in jouw ogen hamilton treiteren en liep het uit de hand waardoor hamilton de flying lap miste, of wilde ie hamilton daadwerkelijk die flying lap ontzeggen? :)

Het team (Dennis) wilde hem een beetje treiteren / straffen, Fons heeft er nog een schepje bovenop gedaan. En wellicht (dit is wel mijn persoonlike mening) met de bedoeling om hem zijn laatste flying lap te ontzeggen.

Is hij boos om wat Lowie'ke gezegt heeft of is hij boos om de streek die Fons'ke uithaald ?

Misschien beide?
Lowie'ke heeft inderdaad wat vierletterwoorden gebruikt (En Ron heeft die beantwoord met vierletterwoorden) en ik denk wel dan Fons opzettelijk (en op eigen houtje) nog 10 seconden is blijven staan.

Ik blijf het vreemd vinden dat McLaren niet in beroep gaat. Want zoals ik reeds schreef, ze hebben niets te verliezen.
Mijn denkwijze is als volgt : Als de uitleg van Dennis klopt, dan treft Fons geen enkele schuld en is hij onterecht achteruit gezet. Maar omdat ze niet in beroep gaan, ga ik er van uit dat hun uitleg niet klopt, niet de (volledige) waarheid is.
En als hun uitleg niet klopt is ook Alonso allicht niet onschuldig. (Want met hun uitleg neemt het team de schuld op zich alleen wellicht om de pole van Fons te beschermen.)

Henne
7 augustus 2007, 21:27
Misschien beide?
Lowie'ke heeft inderdaad wat vierletterwoorden gebruikt (En Ron heeft die beantwoord met vierletterwoorden) en ik denk wel dan Fons opzettelijk (en op eigen houtje) nog 10 seconden is blijven staan.

En waar heb je dan die communicatie gehoord?

Grungie
7 augustus 2007, 21:43
En waar heb je dan die communicatie gehoord?
Heb ik ergens gelezen in één van de vele artikels van autosport.co mdie hier gepost zijn.

GeDi
7 augustus 2007, 21:51
Ik heb er iets van in het belang van limburg gelezen.
Dennis zou daarom ook zijne koptelefoon afgesmeten hebben,omdat het te erg werd :D

NewTown
7 augustus 2007, 22:00
Het team (Dennis) wilde hem een beetje treiteren / straffen, Fons heeft er nog een schepje bovenop gedaan. En wellicht (dit is wel mijn persoonlike mening) met de bedoeling om hem zijn laatste flying lap te ontzeggen.
<...>'k wil daar wel in meegaan... als ik zou kunnen begrijpen hoé dat juist gedaan werd, want jij veronderstelt dus dat Alonso de tijden op de seconde af kende... waar haalde hij die info (en begot waarom miste hij zelf bijna zijn flying lap?)

anderzijds... denk dat al die gasten wel grotere roofdieren zijn dan je denkt... hamilton die uit 'pure woede' met zijn voeten trappelt na die crash was ook geen doordeweekse reactie ;)

Scuderio
7 augustus 2007, 22:03
*zo was (is) scuderio een schumacherfan (freak? :D) maar is hij toch een geweldige pee ;)hebt ge iets nodig? ;)

Grungie
7 augustus 2007, 22:06
'k wil daar wel in meegaan... als ik zou kunnen begrijpen hoé dat juist gedaan werd, want jij veronderstelt dus dat Alonso de tijden op de seconde af kende... waar haalde hij die info (en begot waarom miste hij zelf bijna zijn flying lap?)

Fons zijne Fysio-dinges is volgens mij niet zuiver op de graat in die materie.
En wat dat zelf bijna missen van zijn flying lap betreft kan ik geen oordeel vellen. Ik heb er geen idee van hoeveel seconden er nog op de klok stonden toen hij aan zijn ronde begon.

Scuderio
7 augustus 2007, 22:15
En wat dat zelf bijna missen van zijn flying lap betreft kan ik geen oordeel vellen. Ik heb er geen idee van hoeveel seconden er nog op de klok stonden toen hij aan zijn ronde begon.Kheb er de zaterdag naar gekeken op de video, het waren er 2 of 3.

Holkers
7 augustus 2007, 22:36
Fons zijne Fysio-dinges is volgens mij niet zuiver op de graat in die materie.
En wat dat zelf bijna missen van zijn flying lap betreft kan ik geen oordeel vellen. Ik heb er geen idee van hoeveel seconden er nog op de klok stonden toen hij aan zijn ronde begon.

Zoals Lewis tijdens de persconferentie na de wedstrijd al zei: "net zoveel als ik achter Fonske in de pit stond te wachten"

NewTown
7 augustus 2007, 22:50
Zoals Lewis tijdens de persconferentie na de wedstrijd al zei: "net zoveel als ik achter Fonske in de pit stond te wachten"
neeje, hoeveel speling alonso had ;)

Kama Schumi
7 augustus 2007, 23:16
Tis terug begonnen zie ik :D
Weer veel 'ik denk' en veel 'volgens mij' ;)

Hamilton negeerde 5 maal een order van het team.
Alonso blijft nog 10sec extra staan maar komt zelf vrij nipt toe voor zijn ultieme ronde
wat volgens mij wijst op info van buitenaf.

Dat lijkt mij inderaad zoals velen zeggen : everything you can do I can do better.
Kinderachtig, zeker maar ik heb ook al meningen gehoord van piloten zoals Nigel Mansell en Mark Webber. Zulke 2 toppers kunnen geen vrienden zijn en dat wantrouwen zal er altijd zijn. Uiteraard gaat het hier over Alonso....dus is alles automatisch zijn schuld.

Van die zogezegde blijter kwam er Zondag trouwens geen tranen. Hoorde je hem schreeuwen? Hij was rustig, deed wat hij kon, zei zelf letterlijk dat dit de titel niet beslist en dat hij hem maar moet verdienen de laatste 6 races....wooow hoe arrogant weeral :)

Henne
7 augustus 2007, 23:25
Ik vond zijn rijgedrag toch niet zo rustig tijdens de race zelf. Vroeger was hij diegene die nooit een fout maakte. Wie ging er deze keer weer een keer of 4 af?

Als hij de titel nog wil winnen, dan zal hij er zijn kopje moeten beginnen bijhouden!

Kama Schumi
7 augustus 2007, 23:26
Knap artikel.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/6935417.stm

Kama Schumi
7 augustus 2007, 23:32
Ik vond zijn rijgedrag toch niet zo rustig tijdens de race zelf. Vroeger was hij diegene die nooit een fout maakte. Wie ging er deze keer weer een keer of 4 af?

Als hij de titel nog wil winnen, dan zal hij er zijn kopje moeten beginnen bijhouden!

Het valt wel op dat die zogezegde foutje steeds gebeuren wanneer hij aan't pushen is dicht tegen een andere wagen. Lewis zie je dan weer vaak de banden blokkeren. Dat zijn gewoon gevolgen van hun stijl.

Ge eens na waar beiden hun punten verloren dit jaar. Waar je uitkomt is volgens mij ook datgene die de titel beslissen....pech.

Dead_Man
7 augustus 2007, 23:48
Uiteraard gaat het hier over Alonso....dus is alles automatisch zijn schuld.

Tot voor kort was het automatisch altijd de schuld van diene Duitser hé ;) :D

Niet te veel Fons'ke in de slachtofferrol duwen ...
Volgens mij wist hij héél goed hoeveel tijd hij nog had ..... anders blijft ge niet wachten als de lolli omhoog gaat.

Op da filmke (dat trouwens verwijderd is op den tuub) zag je heel goed na een paar seconden dat diene lolliman begon rond te kijken, dat ie nie wist waarom Fons'ke bleef staan. Fons'ke wist volgens mij zeer goed hoeveel tijd hem nog restte in Q3
Hoe wist hij het ..... van de pitmuur, van zijne fysodinges die toch een raar gezicht trok toen ie in beeld kwam of en velen vergeten dit ..... ik denk dat Fons'ke toch tot 10 kan tellen hé :D

ff verduidelijken .....
Fons'ke wist dat zijne stop 20 seconden zou duren ..... Lowieke kwam de pits binnen, Lowie'ke stond hoop en al 5 seconden te wachten wanneer de lolli omhoog ging.
Als Fons'ke dan vetrekt duurt het een 10 tellen vooraleer Lowie'ke terug kan vertrekken ..... Fons'ke weet zeer goed dat Lowie'ke dan nog een snelle ronde gaat maken anders zouden de mecano's niet klaar staan met banden.
Dus, Fons'ke telt tot 10 voor ie vertrekt ..... hij heeft nog tijd genoeg, 2 seconden in de F1 is een zee van tijd.

Misschien ietwat ver gezocht maar mogelijke realiteit.

Gaat het team vrijuit ? Hoogstwaarschijnlijk nie alhoewel de berichtgeving van de laatste dagen vanuit het McLarenkamp veel op PR shit lijkt.
Evenals Grungie vind ik het raar dat McLaren niet in beroep gaat .... het gaat toch over 15 punten.

Kama Schumi
8 augustus 2007, 07:20
Tot voor kort was het automatisch altijd de schuld van diene Duitser hé ;) :D

Niet te veel Fons'ke in de slachtofferrol duwen ...

Alonso is bijlange geen slachtoffer. Hij maakte dan ook geen enkel kabaal na de straf en deed gewoon zij job.

Als de situatie omgekeerd was dan had hij wel de schuld gekregen van alles te starten en was het moedig geweest van Hamilton om weerwerk te bieden aan Darth Fernando ;)

Idd Alonso is de nieuwe Schumi. De vele Schumi fans zijn uiteraard sowieso kwaad op Alonso en vele anderen zijn teleurgesteld dat na al die jaren Schumi een Spanjaard ineens de nieuwe King is. Ik voel veel frustratie want sommigen hadden graag andere piloten Schumi zien verslaan maar 't was Fernando die het deed.

Eén ding nog over McLaren. Als het toch Alonso zijn schuld is waarom dan niet in beroep gaan? Ze konden enkel in beroep gaan tegen de constructerursstraf en als nu blijkt dat Alonso en enkel Alonso verantwoordelijk is voor die laatste 10 tellen wat stopt hen dan.

Volgens mij zijn het 2 zaken. Ten eerste geven ze gewoon eerlijk toe dat ze als team faalden door de controle te verliezen over beide piloten met nadruk op beide. Het is logisch dat Mclaren Alonso wou beschermen want Lewis kreeg ook gen straf. Beiden maakte fouten maar de ene kreeg een beloning en de andere een straf. Ik snap McLaren wel dat ze geprobeerd hebben om evenwicht te bewaren.

Stepneygate is de 2de zaak waarom ze misschien beter een straf aanvaarden. De straffen die ze hier kregen zijn toch vrij zwaar en de publieke opnie is het grotendeels eens dat ze te zwaar zijn. De fia pro McLaren is dus wel al weer direct ontkracht.

GeDi
8 augustus 2007, 08:19
Idd Alonso is de nieuwe Schumi. De vele Schumi fans zijn uiteraard sowieso kwaad op Alonso en vele anderen zijn teleurgesteld dat na al die jaren Schumi een Spanjaard ineens de nieuwe King is.

Elvis is trouwens de enige echte King :p :D
Maar Alonso is bijlange nog niet wat Schumacher geweest is,daar moeten we nog een paar jaar mee wachten om dat te kunnen zeggen.

Kama Schumi
8 augustus 2007, 08:42
Maar Alonso is bijlange nog niet wat Schumacher geweest is,daar moeten we nog een paar jaar mee wachten om dat te kunnen zeggen.

Kwa statiestieken zal Alonso nooit Schumacher worden want hij gaf al meermaals aan zeer vroeg te willen stoppen. Ze verschillen enorm kwa persoon maar op dit moment is hij weldegelijk wat Schumi 5 jaar op rij was. De te kloppen piloot.

To be the man you got to beat then man.

Alonso deed het en pakte het hoogste plaatsje op de F1 berg. Nu is het aan iemand anders om Fernando na 3 jaar van die positie te stoten. Lewis lijkt de nieuwe #1 te worden maar hij moet nog 6 GP's volhouden.

Lord
8 augustus 2007, 09:02
Eén ding nog over McLaren. Als het toch Alonso zijn schuld is waarom dan niet in beroep gaan? Ze konden enkel in beroep gaan tegen de constructerursstraf en als nu blijkt dat Alonso en enkel Alonso verantwoordelijk is voor die laatste 10 tellen wat stopt hen dan.

Wel, misschien een andere mogelijkheid: om erger te voorkomen op de hoorzitting van de FIA. Liever nu 15 punten kwijtspelen, dan voor de FIA strenger gestraft te worden voor Stepney-gate. Misschien denkt McLaren: nu door de zure appel heen zorgt ervoor dat de FIA in een moeilijk parket komt om hen nog eens te straffen voor Stepney-gate. De publieke opinie is het erover eens dat de constructeurstraf in Fons-gate te zwaar is, als de FIA dan ook nog eens zware straffen zou opleggen in die andere zaak, dan zou die publieke opinie wel eens dingen kunnen beginnen insinueren.

Heel misschien zit het wel zo en is dit een slimme zet van Ron Dennis in het mega-schaakspel.

GeDi
8 augustus 2007, 09:30
Ik,en dus ook wel de meeste mensen,kan wel zien dat het om 2 totaal verschillende zaken gaat.
Deze straf heeft dus niets te zien met de eventuele straf voor die Ferrari papieren.
Als McLaren recht in hun schoenen stond dit weekend,dan hadden ze wel zonder probleem in beroep gegaan.
Als de fia gaat straffen,dan zullen ze dit weekend ook al lang vergeten zijn als ze hun straf bepalen.

Kama Schumi
8 augustus 2007, 09:43
Ik,en dus ook wel de meeste mensen,kan wel zien dat het om 2 totaal verschillende zaken gaat.
Deze straf heeft dus niets te zien met de eventuele straf voor die Ferrari papieren.
Als McLaren recht in hun schoenen stond dit weekend,dan hadden ze wel zonder probleem in beroep gegaan.
Als de fia gaat straffen,dan zullen ze dit weekend ook al lang vergeten zijn als ze hun straf bepalen.

Dat zou correct zijn en heel nobel maar spijtig genoeg werkt de wereld zo niet.

McLaren kreeg sowieso geen straf maar omdat men wat lawaai maakt in Italiä besluit Maxie om toch een beroep toe te laten. Alles in F1 is pure politiek en je moet het spel meespelen want niets wordt vergeten.

NewTown
8 augustus 2007, 09:55
:confused:

schumi in de zin van: hoge bomen vangen veel wind :)

maar euh, als ik dit lees, komt één van de hoofdkwaliteiten van de vlaming toch duidelijk naar voren: 'leve de underdog' :D

NewTown
8 augustus 2007, 09:58
Kwa statiestieken zal Alonso nooit Schumacher worden want hij gaf al meermaals aan zeer vroeg te willen stoppen. Ze verschillen enorm kwa persoon maar op dit moment is hij weldegelijk wat Schumi 5 jaar op rij was. De te kloppen piloot.

To be the man you got to beat then man.

Alonso deed het en pakte het hoogste plaatsje op de F1 berg. Nu is het aan iemand anders om Fernando na 3 jaar van die positie te stoten. Lewis lijkt de nieuwe #1 te worden maar hij moet nog 6 GP's volhouden.
waarmee hij trouwens alonso nog niet volledig weggeduwd zal hebben als het verschil zo klein blijft... 'k zou graag een paar jaar afwisselende hamilton / alonso zien... niet perse in hetzelfde team, neen ;)

NewTown
8 augustus 2007, 09:59
de FIA is in hoge mate een politieke klucht hé ;)

GeDi
8 augustus 2007, 14:44
de FIA is in hoge mate een politieke klucht hé ;)

Natuurlijk,maar ik denk niet dat ze nu bijvoorbeeld een lichtere straf gaan uitspreken (als die er al komt) omdat McLaren zijn straf dit weekend gewoon aanvaard zonder tegenspreken.
De manier van doen bij de fia verschilt trouwens niet veel van ons gerecht ;)

Het feit dat er nu toch beroep is aangetekend en er mogelijk een straf komt is gewoon door de onkunde van de fia.
Hadden ze McLaren gewoon vrijgesproken,dan was dit onderwerp al lang vergeten.Maar door McLaren schuldig te bevinden zonder ze te straffen hebben ze zelf miserie gezocht natuurlijk.

Kama Schumi
8 augustus 2007, 15:04
McLaren toch in beroep voor Hongarije.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61446

Tja, bijna iedereens is het erover eens dat de straf te zwaar is dus...

Het kan ook wel belangrijk zijn. Ferrari is toch terug een beetje sneller en de meeste GP's die nu volgen zullen de Scuderia beter liggen. Mocht McLaren hier hun volledige punten krijgen dan zitten ze toch zeer sterk.

Dead_Man
9 augustus 2007, 23:09
ff een rechtzetting ....
Lowie'ke heeft dan toch niet het welbekende f*** - woord in meervoud richting Dennis gesmeten

Lewis has asked us to correct one important matter of untrue critical commentary. It has been reported that Lewis used the "F word" to Ron Dennis over the team radio immediately after the qualification session had been completed.
"The team have investigated this claim and reviewed the radio transmissions and we can categorically confirm that Lewis did not use the "F word" at any time during any conversation with the team.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61464

Dead_Man
9 augustus 2007, 23:12
en nog een rechtzetting :)

Dat Fons'ke en Lowie'ke niet meer spreken tegen elkaar is ook al zever in pakskes .... ze hebben zelfs plannen een gezellig samenzijn tijdens hunne congé

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61463

Grungie
9 augustus 2007, 23:21
Abbonnementje op autosport genomen?

Dead_Man
9 augustus 2007, 23:24
Is één van de weinige autosport-websites die ik tegenwoordig nog bezoek ..... de grotenhoop van de autosport-websites halen hun ding toch bij autosport.com.

En .... ik lees graag zulke PR-shit hé :D

NewTown
10 augustus 2007, 11:05
ik vind het eigenlijk best wel grappig (en tegelijk een beetje onverstaanbaar van McLaren) dat net dezelfde welles/nietes spelletjes en (al dan niet vermeende verklaringen) in de pers daar aan de gang zijn als ten tijde van de twee groten van de 80's...

Kama Schumi
10 augustus 2007, 14:22
ik vind het eigenlijk best wel grappig (en tegelijk een beetje onverstaanbaar van McLaren) dat net dezelfde welles/nietes spelletjes en (al dan niet vermeende verklaringen) in de pers daar aan de gang zijn als ten tijde van de twee groten van de 80's...

De goeien ouwen tijd :D

Ik denk dat Vodafone en andere sponsors zich geen bal aantrekken wie wat zegt. Zolang de McLaren in beeld blijt zit het wel goed.

Voor het team zelf moet het ook super zijn. Weeral zo'n 2 toppers bijeen en ze lijken terug eens op weg naar de 2 hoofddoelen.

NewTown
6 september 2007, 18:10
even afstoffen... de stewards onderzoeken of de versnellingsbak van de McLaren in Hongarije conform was (ivm crashtest)
McLaren zegt dat ze ter goeder trouw handelden...

indien de stewards oordelen dat een straf op zijn plaats is, zitten we weer met een probleempje... gewoonlijk wordt zoiets bestraft door het afnemen van de gescoorde punten - alleen waren de punten van McLaren in Bulgarije al afgepakt :)

riddler
6 september 2007, 18:12
Hongarije ;)

Grungie
6 september 2007, 19:48
even afstoffen... de stewards onderzoeken of de versnellingsbak van de McLaren in Hongarije conform was (ivm crashtest)
McLaren zegt dat ze ter goeder trouw handelden...

indien de stewards oordelen dat een straf op zijn plaats is, zitten we weer met een probleempje... gewoonlijk wordt zoiets bestraft door het afnemen van de gescoorde punten - alleen waren de punten van McLaren in Bulgarije al afgepakt :)

Het is bij een gewone boete gebleven. 50.000 US dollar'kes.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/62087

McLaren moet gewoon betalen en de zaak is gesloten. :)