Volledige versie bekijken : uw favoriete plaatsen van de condroz rally
rusky
5 september 2007, 21:50
yo allemaal heb hier een nieuwe topic geopend over de komende rally van de condroz tis nog een klein 2maanden dus mag wel al hé.
Voor mij een van de mooiste punten en bekendste van belgie is ongetwijfeld de arrivee in stree, altijd spektakel en ambiance daar;)
Juha
5 september 2007, 22:09
Alles van de eerste tot de laatste KP is goed.:D
Ik rij de dag ervoor de KP's af en dan zie ik wel want het weer maakt heel veel uit. Ik sta zelden twee jaar na elkaar op hetzelfde punt want de keuze is daar groot genoeg.
Duvalthebest
5 september 2007, 22:10
De haarspeld in Moha is ook ieder jaar dik de moeite vind ik.
Is op de lange kp Wanze-Marneffe.
Glenn
6 september 2007, 00:19
Daar ga ik zeker naartoe, kzit daar om te overnachten...
EVA RACING
6 september 2007, 07:28
Is het niet minder werk en eenvoudiger dus om de niet-favoriete plaatsen op te noemen ? :D:D
GeDi
6 september 2007, 09:21
Is het niet minder werk en eenvoudiger dus om de niet-favoriete plaatsen op te noemen ? :D:D
Zijn die er dan tijdens de Condroz ? ;) :D
Quicks
6 september 2007, 09:32
Sinds ze die vluchtheuvel daar geplaatst hebben, ben ik daar niet meer geweest omdat de snelheid nu ietsje minder is.
Anderzijds vind ik "Chateau de Hodoumont" op de KP Goesnes een mooie plaats. Maar dan wel in omgekeerde richting dan die van de laatste jaren.
Sete
6 september 2007, 09:56
De onverhardstroken op Marneffe! :cool:
Millbrook
6 september 2007, 10:23
de finish van Strée
Mk1
6 september 2007, 10:48
yo allemaal heb hier een nieuwe topic geopend over de komende rally van de condroz tis nog een klein 2maanden dus mag wel al hé.
Voor mij een van de mooiste punten en bekendste van belgie is ongetwijfeld de arrivee in stree, altijd spektakel en ambiance daar;)
Te veel om op te noemen;)
Wabe
6 september 2007, 11:31
Te veel om op te noemen;)
Als oude rot in het vak zal jij er wel enkele kennen hé... ;)
Quicks
6 september 2007, 11:51
de finish van Strée
Idd één van de betere plaatsen qua spectakel, sfeer, omgeving enz... Enig probleem is wel dat je tamelijk vroeg op de KP moet zijn. Indien niet mag je je wagen in je binnenzak steken of een flinke voettocht doen. Ze staan daar gruisdik geparkeerd
Millbrook
6 september 2007, 12:08
op dezelfde kp een rechtslinkscombinatie vlakbij de N643,
ligt er vaak (heel) vettig bij
De onverhardstroken op Marneffe! :cool:
Rallyfan_072
6 september 2007, 12:22
KP Marchin, bij het uitkomen van het onverhard, altijd mooie schuivers
kezzel
6 september 2007, 12:27
teveel om hier te posten
SKJEF
6 september 2007, 14:02
het dorp modave, onverhard in marneffe, heb verleden jaar zaterdag ook een finish gedaan, linkse bocht heel spectaculair, (in een bosje)
had dat gezien op een filmke, altijd zeer vettig, kp ?
heb ook nog een 2-tal plaatsen gedaan met een haarspeld, was zeker te doen
maar weet ook de kp-naam niet meer.
Verleden jaar ook een tof punt gedaan op KP1 (weet ook de naam niet meer, niet ver van een brugje, lefever is daar met de subaru in de fout gegaan, sete weet daar meer van
CPWRC
6 september 2007, 14:08
Ahja, heb er ook gestaan, maar de tweede passage.
KP Vierset : aan "Pont de Limet" , een rechtse bergaf en dan links over 't brugje en dan weer bergop voor een lang recht stuk.
Sete
6 september 2007, 14:08
het dorp modave, onverhard in marneffe, heb verleden jaar zaterdag ook een finish gedaan, linkse bocht heel spectaculair, (in een bosje)
had dat gezien op een filmke, altijd zeer vettig, kp ?
heb ook nog een 2-tal plaatsen gedaan met een haarspeld, was zeker te doen
maar weet ook de kp-naam niet meer.
Verleden jaar ook een tof punt gedaan op KP1 (weet ook de naam niet meer, niet ver van een brugje, lefever is daar met de subaru in de fout gegaan, sete weet daar meer van
Dat punt met dat brugje is op Vierset-Barse! ;)
Mk1
6 september 2007, 14:12
Dat punt met dat brugje is op Vierset-Barse! ;)
Die rechts-linkse in het bos aan pont de limet;)
Juha
6 september 2007, 14:25
Anderzijds vind ik "Chateau de Hodoumont" op de KP Goesnes een mooie plaats. Maar dan wel in omgekeerde richting dan die van de laatste jaren.
Duval heeft daar vorig jaar getest, dat was zeker de moeite. :cool:
Mk1
6 september 2007, 14:27
Als oude rot in het vak zal jij er wel enkele kennen hé... ;)
Héla Gunther, straks ga je nog vertellen dat ik nen oude mens ben;):rolleyes:
Wabe
6 september 2007, 14:41
Héla Gunther, straks ga je nog vertellen dat ik nen oude mens ben;):rolleyes:
Kwestie van interpretatie natuurlijk héé... maar zo bedoelde ik het niet. :D
Quicks
6 september 2007, 15:39
Duval heeft daar vorig jaar getest, dat was zeker de moeite. :cool:
Heb dat filmpje van Duval gezien. Héééél lang geleden, ik spreek te tijde van "Munster met de Corsa", lag er daar zoveel modder op de weg, dat men er bijna kon spreken van overhard:eek:.
SKJEF
6 september 2007, 15:59
Ahja, heb er ook gestaan, maar de tweede passage.
KP Vierset : aan "Pont de Limet" , een rechtse bergaf en dan links over 't brugje en dan weer bergop voor een lang recht stuk.
Ja, idd. daar was het, trouwens die rechtse bergaf, zijn ook geen lachedingen, de freinage om naar dat punt te gaan vond ik super.
het is een rechts 2 die redelijk sluit denk ik
Sete
6 september 2007, 16:05
Ja, idd. daar was het, trouwens die rechtse bergaf, zijn ook geen lachedingen, de freinage om naar dat punt te gaan vond ik super.
het is een rechts 2 die redelijk sluit denk ik
En niet couperen, anders rijd je lek gelijk Lefevere en Monnens!
SKJEF
6 september 2007, 16:46
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/photo149xw0-1.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/img0268ht3.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/06-11-04condrozsamedi059-bis.jpg
voila nog enkele leuke plaatsjes in de condroz, de 1° en 2° foto zijn trouwens getrokken op amper 250 meter van elkaar, eerst jumpke over spoorweg, daarna een linkse gevolgd door de mooie brede haarspeld (foto)
3° foto de haarspeld aan de aankomst van een kp waar het altijd glad ligt
zoals ik enkele posts eerder melding maakte
Quicks
6 september 2007, 16:50
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/06-11-04condrozsamedi059-bis.jpg
voila nog enkele leuke plaatsjes in de condroz, de 1° en 2° foto zijn trouwens getrokken op amper 250 meter van elkaar, eerst jumpke over spoorweg, daarna een linkse gevolgd door de mooie brede haarspeld (foto)
3° foto de haarspeld aan de aankomst van een kp waar het altijd glad ligt
zoals ik enkele posts eerder melding maakte
Zou dat de finish van Marchin niet zijn?
Juha
6 september 2007, 16:58
Ja.;)
SKJEF
6 september 2007, 17:02
Zou dat de finish van Marchin niet zijn?
kweet het niet meer, maar als je er nog niet geweest bent, zeker doen,
loont de moeite
http://www.dailymotion.com/video/xo56n_condroz2_auto
Op dit filmpje : het allereerste beeld met de peugeot S2000
en een beetje verder in het filmpje de polo s2000.
Dat is wat ik wil zeggen
CPWRC
6 september 2007, 17:48
Maar vorig jaar wel een overrompeling daar! Maar is inderdaad de moeite. :)
SKJEF
6 september 2007, 17:50
ja ben daar verleden jaar de 2° ronde geweest, en menig toeschouwer had daar blijkbaar gewoon de ganse dag gestaan, en aan het blond gerstennat of warme wijn gezeten ! Amaai gelukkig stonden er daar enkele serieuze bomen
bull
6 september 2007, 18:43
De afdaling in het bos van Thiange, héél snel en niet voor broekventjes.
Duvalthebest
6 september 2007, 20:02
De afdaling in het bos van Thiange, héél snel en niet voor broekventjes.
Is dit waar Thiry rondging in het filmke die op de vorige pagina staat ?
Zou ook wel graag eens daar gaan kijken, ziet er dik de moeite uit.
Duvalthebest
6 september 2007, 20:03
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/photo149xw0-1.jpg
Dit is de haarspeld in Moha, vind dit heel schoon punt en leuke sfeer altijd.
rusky
6 september 2007, 20:07
kweet het niet meer, maar als je er nog niet geweest bent, zeker doen,
loont de moeite
http://www.dailymotion.com/video/xo56n_condroz2_auto
Op dit filmpje : het allereerste beeld met de peugeot S2000
en een beetje verder in het filmpje de polo s2000.
Dat is wat ik wil zeggen
Daar waar thiry rond ging,das op kp goesnes maar ik twijfel tussen 2bochten 90° rechts..Kan er iemand mij juist zeggen welke het is,thanks.
( ik dacht de rechtse tussenp4 en p5 aan pont de jallet)
Mk1
6 september 2007, 20:51
Daar waar thiry rond ging,das op kp goesnes maar ik twijfel tussen 2bochten 90° rechts..Kan er iemand mij juist zeggen welke het is,thanks.
( ik dacht de rechtse tussenp4 en p5 aan pont de jallet)
Het is idd op Goesnes aan pont de jallet waar ze uit het bos komen.
rusky
6 september 2007, 21:08
Het is idd op Goesnes aan pont de jallet waar ze uit het bos komen.
Ga daar es gaan staan van de jaar ze,thanks;)
Juha
6 september 2007, 21:51
Je moet daar wat geluk hebben. Wij zijn daar Vorig jaar aangekomen vijf minuten voor de start, hebben de 0 wagen nog gezien én stond op een plek waar ik foto's kon maken, kon niet beter. :D
Quicks
7 september 2007, 08:25
ja ben daar verleden jaar de 2° ronde geweest, en menig toeschouwer had daar blijkbaar gewoon de ganse dag gestaan, en aan het blond gerstennat of warme wijn gezeten ! Amaai gelukkig stonden er daar enkele serieuze bomen
Heb ook zo'n toestanden gezien aan het onverhard in Visoul (Kp Marneffe). Sommige gasten zijn daar gewoon de ganse dag blijven plakken. Gelukkig dat het tweede ronde al donker was, want het was niet meer voor plubicatie vatbaar:D. Er was daar éne die zelfs niet meer kon overeind kon blijven met 2 krukken:D:D. Spectakel op de baan en in het veld!
SKJEF
7 september 2007, 11:11
Als ze de haarspeld in modave naar beneden rijden vind ik dat ook een superpunt.
Omhoog vind ik het niet zo denderend.
Trouwens net voor het dorpje liggen er ook enkele leuke punten (ik bedoel dan als ze de haarspeld naar beneden rijden)
Ben ooit eens op een heel korte links 4, gaan staan op Kp stree
ook de moeite (ergens in het begin van de kp denk ik.)
Quicks
7 september 2007, 11:46
Een heel mooi punt was een onverharde R4 met nogal wat bulten ervoor in een bos op KP Havelange. 't Wordt tijd de ze KP die weer eens rijden.
Weet er iemand hoe het zit met die wegenwerken aan die expressweg doorheen het bos van Tihange?
SKJEF
7 september 2007, 11:52
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/-2.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/-3.jpg
SKJEF
7 september 2007, 11:53
op de bovenste foto ben ik ook gaan zien, zééér mooi punt.
De onderste foto is een plaats waar ik ook nog geweest ben, maar weeral geen naam van kp
MartijnS
7 september 2007, 12:04
Onderste ben ik ook geweest vorig jaar, maar veeeeel te druk en te ver lopen..;)
Juha
7 september 2007, 12:07
Het onderste punt is in Tihange.
Glenn
7 september 2007, 12:43
Onderste ben ik ook geweest vorig jaar, maar veeeeel te druk en te ver lopen..;)
Raar, ik moest mss 150 meter wandelen :rolleyes:
MartijnS
7 september 2007, 12:45
Dan zijn wij van de foute kant afgekomen of te laat denk ik..:D
SKJEF
7 september 2007, 13:55
Het onderste punt is in Tihange.
Die bocht op Kp stree waar ik ooit geweest ben, is er ook zo eentje.
Maar het kon deze bocht niet geweest zijn, want de wagen komt naar beneden, die bocht in stree, moeten ze naar boven
Duvalthebest
7 september 2007, 17:48
op de bovenste foto ben ik ook gaan zien, zééér mooi punt.
De onderste foto is een plaats waar ik ook nog geweest ben, maar weeral geen naam van kp
Op die twee punten heb ik vorig jaar gestaan.
Dat eerste punt is juist voor de finish van KP 3 vorig jaar, superpunt vind ik en niet zover wandelen als je doorrijdt.
Die onderste foto is idd Tihange maar je staat er heel ver van vind ik en je ziet maar één bocht, persoonlijk een minder punt.
GoFastFreddy
9 september 2007, 13:17
kp goesnes ; haarspeld ; je ziet ze in de verte uit een bos komen komen naar je toe nemen de haarspeld (werden al verschillende foto's van gepubliceerd )en rijden dan naar beneden ... dus je ziet ze een hele tijd ;)
rusky
9 september 2007, 21:44
wat ook een heel schoon punt is is de voorlaatste rechtse op kp 3 , ze komen van tussen de huizen schuib links rechts serieus hobbelig dan rechts sluit,smal met klein beekje aan buitenkant dan links100° gr dan zie je recht stuk naar boven van ong 300m.
Vorig jaar per toeval gestaan.
Dan kp engis-stree aan het begin van de kp die 2haarspelden ook zeer mooi
SKJEF
10 september 2007, 09:57
wat ook een heel schoon punt is is de voorlaatste rechtse op kp 3 , ze komen van tussen de huizen schuib links rechts serieus hobbelig dan rechts sluit,smal met klein beekje aan buitenkant dan links100° gr dan zie je recht stuk naar boven van ong 300m.
Vorig jaar per toeval gestaan.
Dan kp engis-stree aan het begin van de kp die 2haarspelden ook zeer mooi
Dat punt is waarschijnlijk waar ik verleden jaar gestaan heb (zie foto van Vanwoensel die ik gepost heb)
rusky
10 september 2007, 22:33
Dat punt is waarschijnlijk waar ik verleden jaar gestaan heb (zie foto van Vanwoensel die ik gepost heb)
Nee toch niet, punt da ik bedoel is punt er voor..stond jij niet net voor de finish die rechtse?grtz
SKJEF
11 september 2007, 08:29
Nee toch niet, punt da ik bedoel is punt er voor..stond jij niet net voor de finish die rechtse?grtz
Ik stond aan die haarspeld, waar iedereen de handrem gebruikt
JVC
11 september 2007, 10:17
http://img169.imageshack.us/img169/540/1000040fe6.th.jpg (http://img169.imageshack.us/my.php?image=1000040fe6.jpg)
druk??? valt toch wel mee:D
Kittekat
14 september 2007, 19:30
Weet er iemand snelle waaiers??
rusky
14 september 2007, 21:43
kp wanze marneffe en kp ville en hesbaye ver aan de finish op kaartje onder tiersa ne rechts daar achter mooi stukje, vorig die special afgereden gepland daar te staan maar niet geraakt,grtjs
SKJEF
15 september 2007, 09:32
Ik denk dat er een paar leuke liggen in lavoir-heron
Quicks
15 september 2007, 20:02
Ik denk dat er een paar leuke liggen in lavoir-heron
Idd, een snelle Links met lange rechtse 800m vóór de gevangenis.
SKJEF
20 september 2007, 13:50
zijn er nog leuke punten op lavoir-héron ?
Quicks
20 september 2007, 14:49
zijn er nog leuke punten op lavoir-héron ?
Die rechtse aan Rue de Ver waar ze naar Lavoir toe rijden lijkt me wel iets (bestaan veel videobeelden van). Ik stond aan de snelle links voorafgaand aan die rechtse. Niets wereldschokkends, maar wel enorm snel. Als het daar misgaat, is het van de eerste keer de boeken toe.
Rijden ze dit jaar die KP niet omgekeerd dan 2 jaar geleden?
SKJEF
20 september 2007, 14:52
Die rechtse aan Rue de Ver waar ze naar Lavoir toe rijden lijkt me wel iets (bestaan veel videobeelden van). Ik stond aan de snelle links voorafgaand aan die rechtse. Niets wereldschokkends, maar wel enorm snel. Als het daar misgaat, is het van de eerste keer de boeken toe.
Rijden ze dit jaar die KP niet omgekeerd dan 2 jaar geleden?
probleem, heb hier geen kp-kaarten van vorige jaren,
maar ga eens kijken op google earth, als ik daar iets vind van je punt
puma club belgium
20 september 2007, 19:02
probleem, heb hier geen kp-kaarten van vorige jaren,
maar ga eens kijken op google earth, als ik daar iets vind van je punt
Ik heb de condroz rally 2005 in getekend in google earth
hier onder vind je de plek waar die staat
rallyfreak
20 september 2007, 19:12
Onderste foto van die polo is mooi maar je ziet ze dan ook maar een paar seconden.
Anders zeer mooi bochtje.
SKJEF
21 september 2007, 11:00
ben eens een beetje kp's aan het bekijken van 2005 via google earth
Een beetje voor de aankomst van kp modave, rijden ze door een wijk in het dorpje ramelot.
Dat ziet er daar niet slecht uit. Allee ook al om toch weer niet naar de haarspeld aan de kerk in Modave te gaan kijken.
Iemand ervaring op dit stukje KP ?
filip
21 september 2007, 11:49
Een beetje voor de aankomst van kp modave, rijden ze door een wijk in het dorpje ramelot.
Dat ziet er daar niet slecht uit. Allee ook al om toch weer niet naar de haarspeld aan de kerk in Modave te gaan kijken.
het stuk tss de 2 dorpen is zeker de moeite . na een L3 , waar j bij kunt parkeren, enkele honderden meters meestappen in de richting ze rijden en j komt op e top die meestal vettig ligt door het couperen. daar zie j ze ook naar beneden rijden via hele rappe waaiers tot ze het dorp (ramelot ?) binnen rijden
Quicks
21 september 2007, 11:50
Ben vroeger eens gaan kijken aan de finish van Modave, dus juist voorbij Ramelot. L2 met een kleine jump aan de binnenkant. Niet mis voor de eerste en snelste deelnemers.
filip
21 september 2007, 11:53
Ben vroeger eens gaan kijken aan de finish van Modave, dus juist voorbij Ramelot. L2 met een kleine jump aan de binnenkant. Niet mis voor de eerste en snelste deelnemers.
ist nie R2 je bedoelt ? ( waar van lancker er ooit afging ) of ist op de meet zelf j bedoeld ?
Quicks
21 september 2007, 11:54
ist nie R2 je bedoelt ? ( waar van lancker er ooit afging ) of ist op de meet zelf j bedoeld ?
De meet zelf.
SKJEF
21 september 2007, 14:28
het stuk tss de 2 dorpen is zeker de moeite . na een L3 , waar j bij kunt parkeren, enkele honderden meters meestappen in de richting ze rijden en j komt op e top die meestal vettig ligt door het couperen. daar zie j ze ook naar beneden rijden via hele rappe waaiers tot ze het dorp (ramelot ?) binnen rijden
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-3.jpg
Dit moet volgens mij een heerlijk punt zijn
filip
21 september 2007, 19:49
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-3.jpg
Dit moet volgens mij een heerlijk punt zijn
het punt ik zeg is juist voor waar u kaart begint , maar de j ziet ze rijden tot het rode lijntje voor het eerst redelijk naar rechts draait ,R2,(aan een boerderij)
Sublover
21 september 2007, 19:52
Skef,
Kan je ergens de parkoers afhalen voor Earth google?
SKJEF
22 september 2007, 11:06
ja, ziehier de link :
let wel parkoers 2005 !
http://www.earthview.nl/condroz_rally_2005-t2465.0.html
puma club belgium
22 september 2007, 12:43
Ja de condroz 2006 kon ik de kaart niet meer van vinden:(
Als dr mensen zijn de rally kaarten thuis hebben,scan ze maar in en stuur ze naar mij dan teken ik ze wel in op google earth:D:D:D
wizaron
22 september 2007, 14:44
Ja de condroz 2006 kon ik de kaart niet meer van vinden:(
Als dr mensen zijn de rally kaarten thuis hebben,scan ze maar in en stuur ze naar mij dan teken ik ze wel in op google earth:D:D:D
:o Zie mail
puma club belgium
23 september 2007, 13:51
Tnx voor de kaarten wizaron:)
Heb ze nagekeken en alleen vierset en villers e temple waren een klein beetje anders.
Zijn nu gewijzigd en toegevoegd al:eek:
ps andere rally kaarten zijn ook welkom als jullie die hebben;)
Mail ze maar naar tomdecock@home.nl
Greetz
GoFastFreddy
26 september 2007, 14:12
ewel ik heb iemand nodig waar dit punt ligt in het herdenkings filmpje voor rik vanhuysse op 1min42
http://nl.youtube.com/watch?v=zQEpicoIlSE
hopeliik kent er iemand deze plaats , komen af van onverhard , gaan een L90 op asfalt , die een beetje ermbarmelijk bij ligt , met een klein ( zeg wel klein he ) jumpke
SKJEF
26 september 2007, 17:27
Weet Er Iemand Mooie Plaatsen Op Ben-ahin ?
rusky
26 september 2007, 22:49
ewel ik heb iemand nodig waar dit punt ligt in het herdenkings filmpje voor rik vanhuysse op 1min42
http://nl.youtube.com/watch?v=zQEpicoIlSE
hopeliik kent er iemand deze plaats , komen af van onverhard , gaan een L90 op asfalt , die een beetje ermbarmelijk bij ligt , met een klein ( zeg wel klein he ) jumpke
das punt s9 op kp wanze-marneffe ze rijden nu wel tegengesteld dan op filmpje ..mooi puntje daar:)
rusky
26 september 2007, 22:51
Weet Er Iemand Mooie Plaatsen Op Ben-ahin ?
heel mooi is s3 en s2 ook zeer de moeite net als de 1ste haarspeld s1 dus ,maar beste is s3..grtjs
wizaron
26 september 2007, 23:38
heel mooi is s3 en s2 ook zeer de moeite net als de 1ste haarspeld s1 dus ,maar beste is s3..grtjs
:o S2 is niet zoals je je zou voorstellen op de kaart, is een type velodromebocht dus weinig speciaal.
Han
26 september 2007, 23:53
:o S2 is niet zoals je je zou voorstellen op de kaart, is een type velodromebocht dus weinig speciaal.
Ik heb geen kaart bij de hand, dus weet niet over welke punten je het hebt, maar daar aan die velodroombocht bovenaan, is ook een mooie iets meer dan haakse en altijd vettige bocht. Niet slecht daar.
SKJEF
27 september 2007, 09:17
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/ben-ahin.jpg
Is dit S3 ?
Quicks
27 september 2007, 09:47
Is dit S3 ?
Dat is S2, die velodroombocht. De rechtse ervoor is niet mis.
SKJEF
27 september 2007, 09:53
dan moet S3, die haarspeld zijn die net na mijn kruis komt ?
Quicks
27 september 2007, 10:05
dan moet S3, die haarspeld zijn die net na mijn kruis komt ?
'k Heb hier geen kaart bij mij, maar zo uit het hoofd denk ik het wel. Pas op, het is geen korte haarspeld. Maar wanneer het daar nat ligt, is het er wel verarderlijk glad (waar niet eigenlijk). Velen hebben daar zich al eens "geschrokken".
SKJEF
27 september 2007, 11:25
heb eens de timing nagegaan, het wordt wel dikke miserie om van Ben-ahin naar Villers-le Temple te rijden vrees ik
wizaron
27 september 2007, 13:44
:o Wat ik met die velodromebocht bedoel is de S2 volgens het programma van vorig jaar, tevens vorig jaar lag het daar droog.
http://users.telenet.be/wizaron/Condroz%20Es%20Ben-Ahin.jpg
Mk1
27 september 2007, 14:08
:o Wat ik met die velodromebocht bedoel is de S2 volgens het programma van vorig jaar, tevens vorig jaar lag het daar droog.
http://users.telenet.be/wizaron/Condroz%20Es%20Ben-Ahin.jpg
S3(kom bocht) en die linkse dat er op volgt is anders ook niet slecht;)
SKJEF
27 september 2007, 15:40
Op het forum van de condroz, wordt er gepraat dat Ben-Ahin eventueel
in de omgekeerde richting wordt verreden ?
Pas op : Niet officieel !
Han
27 september 2007, 15:40
Wizaron, wat bedoel jij dan met velodroombocht? Ik denk dat de meesten bij deze KP dan zeker denken aan die kombocht van in dat ander punt.
GoFastFreddy
27 september 2007, 17:24
das punt s9 op kp wanze-marneffe ze rijden nu wel tegengesteld dan op filmpje ..mooi puntje daar:)
heb het gevonden ligt in vissoul :D merci rusky
David_V
27 september 2007, 18:11
S3(kom bocht) en die linkse dat er op volgt is anders ook niet slecht;)
Ter hoogte van de richtingspijl (links van S1) is het ook niet mis. Je kan ze al volgen van aan de kerk.
filip
27 september 2007, 21:10
Op het forum van de condroz, wordt er gepraat dat Ben-Ahin eventueel
in de omgekeerde richting wordt verreden ?
Pas op : Niet officieel !
is in het verleden nog geweest. dan is het stuk afdaling voor ben-ahin zeker de moeite ! vraag maar eens aan duquesne... :D
wizaron
27 september 2007, 21:17
Wizaron, wat bedoel jij dan met velodroombocht? Ik denk dat de meesten bij deze KP dan zeker denken aan die kombocht van in dat ander punt.
:o Is zoals de bochten in een wielerpiste, de binnenkant ligt zeker 1m lager dan de buitenkant, het is daar ook heel breed bijna twee rijvakken.
Ik heb het dus wel over de S2 zoals op de kaart.
vlotte eduard
27 september 2007, 22:03
Weet er iemand een schoon punt in de geburen van Moha?! Daar ben ik nml. nog nooit geraakt & heb al veel horen zeggen dat er daar mooie punten zijn.
Duvalthebest
27 september 2007, 22:51
Weet er iemand een schoon punt in de geburen van Moha?! Daar ben ik nml. nog nooit geraakt & heb al veel horen zeggen dat er daar mooie punten zijn.
De haarspeld in Moha zelf vind ik prachtig !
Zit in de lange kp van Wanze Marneffe.
Han
27 september 2007, 22:52
:o Is zoals de bochten in een wielerpiste, de binnenkant ligt zeker 1m lager dan de buitenkant, het is daar ook heel breed bijna twee rijvakken.
Ik heb het dus wel over de S2 zoals op de kaart.
Zeker dat het S2 is? Het punt dat je beschrijft gelijkt heel fel op punt S3.
Han
27 september 2007, 22:53
De haarspeld daar is zeker de moeite waard. Wel vroeg genoeg komen, want er is niet overdreven veel plaats.
rusky
27 september 2007, 23:04
heb het gevonden ligt in vissoul :D merci rusky
Graag gedaan;)
rusky
27 september 2007, 23:08
Ja jongens , wie kan er mij nu eens helpen, enkele jaren geleden was er een zeer spectaculair punt aan begin van de 1ste kp van de rally, ze moesten 90links en het lag super vettig het was een kruispunt maar tsjoen is daar beginnen rondgaan en tegen gevel van huis met de corolla, snijers met sub als ik mij niet vergis ook rechtdoor geschoven maar schoon dus juist naast huis in baantje..dan verhees denk ik met focus nr in de 40 frontaal op het huis, wie kan zich dit nog herrineren, hebben dat getoond op champions.. doe jullie best..denk da ze die kp nu niet meer rijden
Sideways
27 september 2007, 23:55
Ja jongens , wie kan er mij nu eens helpen, enkele jaren geleden was er een zeer spectaculair punt aan begin van de 1ste kp van de rally, ze moesten 90links en het lag super vettig het was een kruispunt maar tsjoen is daar beginnen rondgaan en tegen gevel van huis met de corolla, snijers met sub als ik mij niet vergis ook rechtdoor geschoven maar schoon dus juist naast huis in baantje..dan verhees denk ik met focus nr in de 40 frontaal op het huis, wie kan zich dit nog herrineren, hebben dat getoond op champions.. doe jullie best..denk da ze die kp nu niet meer rijden
Dat was KP Gesves als ik mij niet vergis, en denk ook dat ze daar niet meer passeren
Quicks
28 september 2007, 08:28
Dat was KP Gesves als ik mij niet vergis, en denk ook dat ze daar niet meer passeren
Dat was KP Goesnes;), dat jaar dat Thiry er won met de Octavia. Maar of nu nog dat punt doen weet ik ook niet.
SKJEF
28 september 2007, 09:04
is in het verleden nog geweest. dan is het stuk afdaling voor ben-ahin zeker de moeite ! vraag maar eens aan duquesne... :D
Als ze de KP averechts rijden rijden ze richting solieres,
en denk ik dat er geen afdaling inzit
wizaron
28 september 2007, 21:03
:o Heel zeker Han want heb het ganse parkoer vanaf S1 tot S2 te voet gedaan, heb er zelfs geen foto's genomen daar het de moeite niet niet was.
Deze foto is van de R3 juist onder de pijl, waar het woord pomp staat.
http://www.wizaron.be/condroz_06/images/IMG_3121.jpg
En deze is de daarop volgende bocht L3.
http://www.wizaron.be/condroz_06/images/IMG_3112.jpg
Sideways
28 september 2007, 21:12
Dat was KP Goesnes;), dat jaar dat Thiry er won met de Octavia. Maar of nu nog dat punt doen weet ik ook niet.
Goesnes ja, juust
Mk1
28 september 2007, 22:08
Ik ben er 100% zeker van dat S3 een kombocht is;)
Thibaud
1 oktober 2007, 11:21
Hier zijn mooie plaatsen
Engis-Strée : snel links na St-Séverin, finish in Strée
Goesnes : Hodoumont, rechts in Goesnes (Ferme du perron), Filée, T rechts Baya, laatste rechts Jallet
Wanze-Marneffe : rechts-links Bas-Oha, ingang en uitgang van onverhaarde in Vissoul, snel links juist voor de finish
Vierset : links en rechts voor de jump, Pont de Limet
Marchin : Bagatelle, finish in Pailhe
Tihange : Chateau de Bonne Espérance
Ben-Ahin : eerste links in Solières, tweede links na Solières
Modave : Linchet, laatste rechts na Ramelot
Wanzoul : snel T rechts in Vinalmont
Ville en hesbaye : T links na Ciplet, de zelfde links voor de finish als Wanze-Marneffe
Lavoir-Héron : Bolette, Huccorgne
Villers-le-Temple : T rechts Ombret
Er zijn andere plaatsen dat ik niet zo mooie vind : jump in Vierset, spoorweg in Moha, eerste onverhaard in Marneffe, ...
SKJEF
1 oktober 2007, 16:01
Hier zijn mooie plaatsen
Waar ergens op Rue Linchet ? (T-kruising met Rue Campagne) ?
Thibaud
1 oktober 2007, 16:19
Linchet is een kleine dorp tussen Modave en Ramelot
Er is een links-rechts
Ik weet niet de naam van de straten
puma club belgium
1 oktober 2007, 18:30
ff google earth rally maps kijken dan;)
filip
2 oktober 2007, 15:40
was het nie lemeret met de focus je bedoeld ? zoja da punt zit er nog in maar laatste jaren omgekeerd
filip
2 oktober 2007, 15:43
Als ze de KP averechts rijden rijden ze richting solieres,
en denk ik dat er geen afdaling inzit
jawel , voor solieres gaan ze rechts om dan via de kerk T R3 naar de finisch te gaan (start van verleden jaar). die T trouwens ook glad. maar dus voor ze rechts gaan voor solieres gaat het berg naar beneden met een snelle waaier voor de rechtse. sterk aan te raden voor wie graag eens ziet wie het grootste hart heeft in de waaiers !
SKJEF
2 oktober 2007, 15:50
dat stuk voor Ben-Ahin dat je wou zeggen : is dat door het bos ?
tussen Gives en Ben-Ahin
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-4.jpg
GioRallyReport
2 oktober 2007, 17:25
tussen Gives en Ben-Ahin
Dit is de aankomst van ben ahin maar deze klopt niet !! Is al een jaar of twee drie dat de special zeker 5 a 600 m korter is dan hier getekend .
De aankomst ligt achter de rechts linkse , waar dat baantje uit het bos komt . En heel vroeger kwamen ze daar naar beneden in het onverhard dat was pas mega .
Hun programma 's zijn ook niet aangepast van de organisatie , wat betreft de aankomstlijn.
Wel mooie aankomst daar zie je wie een groot hart heeft .
rusky
2 oktober 2007, 21:09
Hier zijn mooie plaatsen
Engis-Strée : snel links na St-Séverin, finish in Strée
Goesnes : Hodoumont, rechts in Goesnes (Ferme du perron), Filée, T rechts Baya, laatste rechts Jallet
Wanze-Marneffe : rechts-links Bas-Oha, ingang en uitgang van onverhaarde in Vissoul, snel links juist voor de finish
Vierset : links en rechts voor de jump, Pont de Limet
Marchin : Bagatelle, finish in Pailhe
Tihange : Chateau de Bonne Espérance
Ben-Ahin : eerste links in Solières, tweede links na Solières
Wanzoul : snel T rechts in Vinalmont
Ville en hesbaye : T links na Ciplet, de zelfde links voor de finish als Wanze-Marneffe
Lavoir-Héron : Bolette, Huccorgne
Villers-le-Temple : T rechts Ombret
Er zijn andere plaatsen dat ik niet zo mooie vind : jump in Vierset, spoorweg in Moha, eerste onverhaard in Marneffe, ...
Iets meer van de helft van de punten heb ik ook al gestaan,een paar had ik aangeduid maar nog niet gestaan.;)
puma club belgium
2 oktober 2007, 22:23
waar is dit??
http://nl.youtube.com/watch?v=S28ejtRumjs 4.43 min
http://nl.youtube.com/watch?v=2ymL14WKtMY 1.03 min
http://nl.youtube.com/watch?v=cXWKlkUMjWs 7.06 min
http://nl.youtube.com/watch?v=ycUNXoB5nQI aan het begin
Thibaud
2 oktober 2007, 22:53
waar is dit??
http://nl.youtube.com/watch?v=S28ejtRumjs 4.43 min
http://nl.youtube.com/watch?v=cXWKlkUMjWs 7.06 min
1 : T rechts voor Baya, snel links, links-rechts in Baya, dan haripin links : KP Goesnes
3 : Bagatelle : 1 km voor de finish van KP Marchin
4 : De eerste met de zwarte BMW (Molle), dat weet ik niet, maar na dat het is de T rechts Baya
Quicks
3 oktober 2007, 08:48
waar is dit??
Dat is KP Wanze-Marneffe, in Fumal (rue de Warnant-Rue de la veille Cense)
SKJEF
3 oktober 2007, 08:49
waar is dit??
Na 45 seconden, de fiesta, is dat Lavoir-Heron ?
(kruispunt Bollette - Rue du Ver ?
filip
3 oktober 2007, 11:08
tussen Gives en Ben-Ahin
kun je eens het laatste stuk v d kp hier plaatsen ? dan zal ik het zeggen waar ik bedoel . wel de hele lus voor de FF als kan
Quicks
3 oktober 2007, 11:53
Na 45 seconden, de fiesta, is dat Lavoir-Heron ?
(kruispunt Bollette - Rue du Ver ?
Dat is het inderdaad. Ik had al eens over dat punt en waaier ervoor (post #61)
SKJEF
3 oktober 2007, 11:54
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-5.jpg
filip
3 oktober 2007, 20:32
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-5.jpg
stuk ik wil zeggen staat er nog juist op , waar d hele lijn stopt ier v onder. daar gaan ze rechts binnen . awel de links rechts ervoor is dik in orde !
SKJEF
4 oktober 2007, 09:09
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-6.jpg
Dan is het waarschijnlijk daar waar ik spektakelpunt 3 aangeduid heb ?
filip
4 oktober 2007, 10:30
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-6.jpg
Dan is het waarschijnlijk daar waar ik spektakelpunt 3 aangeduid heb ?
yup ! jet gelijk.
jij da daar bij gezet ?
SKJEF
4 oktober 2007, 10:32
ja in google earth, heb zo al een paar kaarten waar ik spektakelpunten bijgezet heb
rusky
18 oktober 2007, 21:41
ja jongens tis al lang geleden da hier nog iets gepost geweest is over het parkoers,daarmee dak het nog is bovenhaal;)
Duvalthebest
23 oktober 2007, 21:42
Weet er iemand waar deze jump juist is ?
Ziet er een zeer spectaculaire jump uit maar heb al horen vertellen dat er daar zeer weinig plaats is voor te staan als toeschouwer.
http://www.rallylovers.be/Foto/2001/David%20Dochy/Jaaroverzicht%20Rally/31.JPG
Thibaud
23 oktober 2007, 21:49
Te veel mensen daar
In Kp Vierset, in de dorp, een beetje voor de uitgang van de dorp voor een hairpin
Deadbody
23 oktober 2007, 21:50
Die jump is op kp Vierset.
En de jump van Vierset-Barse is heel eenvoudig te bereiken: baan Huy-Tinlot (N66) in het centrum van Strée rechtsaf richting Vierset, rechtdoor blijven rijden zover je kan tot je je wagen kan parkeren aan de grote piloon. Dan diezelfde weg tevoet verder gaan, Kp dwarsen en na ongeveer 1km kom je op de jump
Duvalthebest
23 oktober 2007, 22:14
Bedankt voor de info !
Waar zou dit punt zijn ?
http://www.rallylovers.be/Foto/2006/Rallylovers/Condroz/51.JPG
Vervolg
http://www.rallylovers.be/Foto/2006/Rallylovers/Condroz/48.JPG
Thibaud
23 oktober 2007, 22:26
Einde van Engis Strée
Juist na Strée, voor de finish
rusky
23 oktober 2007, 22:41
Bedankt voor de info !
Waar zou dit punt zijn ?
Vervolg
http://www.rallylovers.be/Foto/2006/Rallylovers/Condroz/48.JPGHeel schoon punt dit,einde van kp stree mooie bochtencombinatie,best bochten staan juist voor het onverharde. die jump moet je vroeg zijn voor goede plaats te hebben op kp vierset. grtjs rusky
Han
23 oktober 2007, 22:47
Jump op KP Vierset moet je zeer vroeg ter plaatse zijn als je nog iets wil zien. Is idd. zeer weinig plaats daar, maar wel de moeite. Persoonlijk vond ik die jump mooier dan die van Villers door de hogere moeilijkheidsgraad.
EVA RACING
24 oktober 2007, 11:40
Weet er iemand waar deze jump juist is ?
Ziet er een zeer spectaculaire jump uit maar heb al horen vertellen dat er daar zeer weinig plaats is voor te staan als toeschouwer.
http://www.rallylovers.be/Foto/2001/David%20Dochy/Jaaroverzicht%20Rally/31.JPG
Enkele honderden meter daarvoor is het volgens mij véél mooier als men door het kleine dal vlamt en dan naar boven moet ! Smal en zéér technisch.
straffe toebak
24 oktober 2007, 11:45
Erik: Smal ... dus niet voor toeschouwers ?
PS: kan ik je Erik noemen? Het is zo raar om je "EVA" te noemen, das een vrouwennaam ... :-)
Jasper
24 oktober 2007, 12:10
http://www.rallylovers.be/?pagina=fotobekijk&id=145&nr=63
Weet er iemand deze plaats zijn?
EVA RACING
24 oktober 2007, 12:35
Erik: Smal ... dus niet voor toeschouwers ?
PS: kan ik je Erik noemen? Het is zo raar om je "EVA" te noemen, das een vrouwennaam ... :-)
No problem! Zeg maar Erik
EVA is initialen van ...
Zoals BMA ook niet wilt zeggen bomma :D
Dan is EVA toch mooier klinkend hé :D:D
Op de flanken (veilig) kan je een goed overzicht houden en als je je goed opsteld zie je ze van ver komen. Op zulke plaatsen ging ikzelf altijd kijken.
Thibaud
24 oktober 2007, 14:14
http://www.rallylovers.be/?pagina=fotobekijk&id=145&nr=63
Weet er iemand deze plaats zijn?
KP Lavoir héron : T rechts na La Bolette
Sete
24 oktober 2007, 14:36
Bedankt voor de info !
Waar zou dit punt zijn ?
Vervolg
http://www.rallylovers.be/Foto/2006/Rallylovers/Condroz/48.JPG
Welkom in de rallywereld, welkom in de Condroz!
filip
24 oktober 2007, 17:07
Enkele honderden meter daarvoor is het volgens mij véél mooier als men door het kleine dal vlamt en dan naar boven moet ! Smal en zéér technisch.
als deelnemer is het idd wel indrukwekkend net zoals de korte haarspeld omhoog maar er ooit als toeschouwer gestaan en dan nie zo een interesant punt
SKJEF
24 oktober 2007, 17:08
Welkom in de rallywereld, welkom in de Condroz!
Kemmelberg ??:D
SKJEF
24 oktober 2007, 17:10
Naar het schijnt is er ook een leuk punt ergens rond een gevangenis
(Lavoir-Héron??) waar vind ik dat, en heeft er iemand daar een foto van ?
straffe toebak
24 oktober 2007, 17:36
Vraag eens aan Bouche, die zal da zeker weten .... :D
SKJEF
24 oktober 2007, 17:37
:d:d:d:d;)
rallyworld
24 oktober 2007, 18:18
verlang al tot volgende week......dan zien we weer heel wat lekkere waalse Condrozkippetjes zien. rrrrrrrrrrrrrr
filip
24 oktober 2007, 18:29
Naar het schijnt is er ook een leuk punt ergens rond een gevangenis
(Lavoir-Héron??) waar vind ik dat, en heeft er iemand daar een foto van ?
da "gevang" ligt a d laatste R3-L3 van de KP , paar honderd meter van FF
Thibaud
24 oktober 2007, 18:31
Hier dus :
http://www.racingpincus.com/2006/rallyeducondroz/images/rallycondroz019.jpg
(foto van www.racingpincus.com)
Warlord
24 oktober 2007, 19:17
Kan iemand me aub zeggen waar de punten na 2 minuten (thiry) en na 2.10 (verrreydt) zijn.Zou daar graag eens gaan zien,verleden jaar op pistop gevraagd maar niemand wist het.http://www.rallyonline.be/index.php?nav=fil&mov=con06&id=68
alvast bedankt
Warlord
24 oktober 2007, 19:18
Anders indien de link niet gaat ,wil je eens zien naar condroz 2006.zie hierboven.
Rallyfan_072
24 oktober 2007, 19:20
Weet er iemand schone punten op de KP Wanze-Marneffe ???
david
24 oktober 2007, 19:24
manze marneffe heeft geen schoon punten
het is nen super kp alles is er goe
filip
24 oktober 2007, 20:17
Anders indien de link niet gaat ,wil je eens zien naar condroz 2006.zie hierboven.
als j bedoelt waar thiry met d kont op h land gaat dan is da de zelfde kp als het "gevang". maar voor het laatste dorp
Warlord
24 oktober 2007, 20:48
als j bedoelt waar thiry met d kont op h land gaat dan is da de zelfde kp als het "gevang". maar voor het laatste dorp
Waar is dat precies.
filip
24 oktober 2007, 20:55
Waar is dat precies.
kun j e kaartje plaatsen ? kzal h u tonen.
rusky
25 oktober 2007, 09:22
http://nl.youtube.com/watch?v=cXWKlkUMjWs
Weet er iemand da snel punt zijn in het begin van het filmpje,thanks;)
Thibaud
25 oktober 2007, 09:36
@ rusky : het is in Jamagne, KP Marchin
Quicks
25 oktober 2007, 09:57
Thibaud, 't zal dit jaar de twintigste keer zijn op rij dat ik naar de Condroz ga en weet al één en ander zijn. Maar van een liefhebber van de streek zelf kun je nog altijd bijleren. Merci daarvoor.
SKJEF
25 oktober 2007, 11:02
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-9.jpg
Dit ziet er mij een leuk punt uit op Marchin
rusky
25 oktober 2007, 11:15
bedankt, en de moeite denk je voor eens naar dat punt te gaan kijken of niet?
mvg,rusky
Mk1
25 oktober 2007, 11:37
Een straatje verder rijden links inslaan voor jamagne, dan kom je op een zeer mooi punt (zeeeer snel zeker een aanrader);)
Thibaud
25 oktober 2007, 12:56
Ook een mooie punt is de rechts 3 na de links (na rue de Triffoy)
Sete
25 oktober 2007, 13:08
Dat is toch den uitkom van den onverhard dacht ik????
Thibaud
25 oktober 2007, 13:09
Ja Sete
Ook de ingang van de onverhard (T rechts) is een beetje mooie
straffe toebak
25 oktober 2007, 13:14
Dat punt (het uitkomen van onverhard) is wel heel mooi om te zien, maar ik hoop van deze keer dat ze het verstand zullen hebben om lintjes te plaatsen.
Ieder jaar is het daar vant'zelfde: de toeschouwers staan er bijna op die onverharde weg, en dit vlak na een kleine jump waar de auto's richting de linkerkant van de weg vliegen. En mag de linkerkant nu net de kant zijn waar alle toeschouwers staan (rechts staan er namelijk struiken).
Sete
25 oktober 2007, 13:22
Dat punt (het uitkomen van onverhard) is wel heel mooi om te zien, maar ik hoop van deze keer dat ze het verstand zullen hebben om lintjes te plaatsen.
Ieder jaar is het daar vant'zelfde: de toeschouwers staan er bijna op die onverharde weg, en dit vlak na een kleine jump waar de auto's richting de linkerkant van de weg vliegen. En mag de linkerkant nu net de kant zijn waar alle toeschouwers staan (rechts staan er namelijk struiken).
Was er spannend! :cool:
on4cet
25 oktober 2007, 13:41
Om nog eens een mooie te zoeken :
Waar is dit ?
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=353513809
(begin van het filmpje tot .... )
En deze (lijkt me idd veraderlijk ...)
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=353513800
Bart
SKJEF
25 oktober 2007, 13:42
is dat een stukske onverhard daar door dat bos misschien ?
Sete
25 oktober 2007, 13:42
Waar is dit ?
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=353513809&channel=151854663
Bart
Doortocht Vierset-Barse
Sete
25 oktober 2007, 13:43
is dat een stukske onverhard daar door dat bos misschien ?
Idd!!!!
RS Marchin komt daar ook voorbij!
SKJEF
25 oktober 2007, 13:48
en ? De moeite ?
Trouwens kom je zaterdag kijken tegen Soria ?
We kunnen er ook nog eens van klappen:D
on4cet
25 oktober 2007, 13:48
Sorry heren, heb juist links aangepast om zeker te zijn dat het de goede zijn ...
Please review en pas antwoorden eventueel aan ...
Bart
Sete
25 oktober 2007, 13:52
en ? De moeite ?
Trouwens kom je zaterdag kijken tegen Soria ?
We kunnen er ook nog eens van klappen:D
Ja den uitkom is idd niet mis. Onverhard zelf is ook mooi, maar moeilijk (en gevaarlijk) staan.
Zaterdag kom ik niet tegen Soria, kga zondag naar Jalhay, dwz vroeg in bedje en kzit trouwens in O-Vl. ;)
Sete
25 oktober 2007, 13:52
Waar is dit ?
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=353513809
En deze (lijkt me idd veraderlijk ...)
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=353513800
Bart
:(:mad::confused:
SKJEF
25 oktober 2007, 13:53
hahaha:D:D:D DE LIEFDE !;)
Mk1
25 oktober 2007, 13:53
Sorry heren, heb juist links aangepast om zeker te zijn dat het de goede zijn ...
Please review en pas antwoorden eventueel aan ...
Bart
Dat éérste filmke is op kp Vierset op het kaartje van vorig jaar punt S2
Sete
25 oktober 2007, 13:55
hahaha:D:D:D DE LIEFDE !;)
Idd!!!!! :o :cool: ;) :) Ge zult ze wel nog zien op de volley 1 van de volgende matchen! ;)
En in Malmédy als je naar de Crêtes komt!
SKJEF
25 oktober 2007, 13:59
3 x helaas mijn seizoen eindigt met de condroz
Alhoewel... ge weet maar nooit
on4cet
25 oktober 2007, 14:02
Op de volgende heb ik verleden jaar ook gestaan, heeeel snel en knap ... waaier ...
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=353579110 op 1:59 en 2:13 en 2:25 etc ...
maar kan me op dit moment de kp niet meer herinneren ... was iig een stukje na de start ... Ik denk dat ze dit jaar hem op zondag verrijden ...
Op 4:30 en 4:42, waar is dit, lijkt me ook heel leuk ... plaats om te staan hier ?
Bart
Sorry Sete voor de aanpassing, had het pas nadien door dat die links hetzelfde waren
Sete
25 oktober 2007, 14:05
3 x helaas mijn seizoen eindigt met de condroz
Alhoewel... ge weet maar nooit
We'll see hé!
Sete
25 oktober 2007, 14:06
Op de volgende heb ik verleden jaar ook gestaan, heeeel snel en knap ... waaier ...
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=353579110 op 1:59 en 2:13 en 2:25 etc ...
maar kan me op dit moment de kp niet meer herinneren ... was iig een stukje na de start ... Ik denk dat ze dit jaar hem op zondag verrijden ...
Op 4:30 en 4:42, waar is dit, lijkt me ook heel leuk ... plaats om te staan hier ?
Bart
Wel leuk filmpje!!!!:cool:
SKJEF
25 oktober 2007, 14:16
We beginnen hier allemaal serieus warm te lopen voor de condroz
als je ziet hoeveel posts op een korte termijn
Wel tof zo'n forum zodat we elkaars toffe plaatsen eens kunnen doorgeven via foto, film enz..
Sete
25 oktober 2007, 14:17
We beginnen hier allemaal serieus warm te lopen voor de condroz
als je ziet hoeveel posts op een korte termijn
Wel tof zo'n forum zodat we elkaars toffe plaatsen eens kunnen doorgeven via foto, film enz..
Loop al langer dan vandaag warm voor le Condroz!:cool:
den laagvlieger
25 oktober 2007, 17:51
In hoei aan de toog;)
Duvalthebest
25 oktober 2007, 19:44
Ook in dit filmke
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=353579110
Weet iemand de plaats zijn (soort T-rechts op slecht wegdek) op 2min19 (Julien), 2min29 (lefevere)?
Ziet er een zeer mooie plaats uit en zou graag weten waar dat is , dus als iemand me kan helpen... ;)
Thibaud
25 oktober 2007, 20:28
Duvalthebest
Ik denk aan de inkomen in de onverhard van Wanzoul, R2 een beetje voor de dorp
De T reschts na deze punt is mooier voor mij
Thibaud
25 oktober 2007, 20:32
Bart
Sorry Sete voor de aanpassing, had het pas nadien door dat die links hetzelfde waren
Snel waaiers in Tihange, maar niet meer dit jaar, Kp veranderd
Op 4.30 en 4.42 weet ik niet :confused:
s 2000 ke
25 oktober 2007, 20:36
als ik me niet vergis is dat op kp wanzoul (vorig jaar de eerste kp). Niet ver van de grote baan (hoei-vinalmont-autosnelweg). Het is eigenlijk een soort haarspeldn, wel eens de moeite.
Op Wanze-marneffe is bouche (weet niet of het vorig jaar was) er eens afgegaan in een snelle waaier. Ze rijden daar ook met Hannuit. Weet iemand die plaats zijn. Zou het er mooi zijn?
Thibaud
25 oktober 2007, 20:41
Voor Bouche het is de laatste snel links van KP Wanze-Marneffe en ook KP Ville-en-Hesbaye
Duvalthebest
25 oktober 2007, 20:46
Duvalthebest
Ik denk aan de inkomen in de onverhard van Wanzoul, R2 een beetje voor de dorp
De T reschts na deze punt is mooier voor mij
Is het dit punt dan (aangeduid met geel pijltje) die R2 in dat filmpje ?
http://i21.tinypic.com/24pbg9e.jpg
Thibaud
25 oktober 2007, 20:53
Nee 't is punt S4, en S5 is ook mooie
Duvalthebest
25 oktober 2007, 21:04
Nee 't is punt S4, en S5 is ook mooie
Oké bedankt voor de nuttige informatie !
rusky
25 oktober 2007, 22:48
Oké bedankt voor de nuttige informatie !
tis idd punt s4 wel veel volk daar dus wees op tijd, grtjs
Sete
26 oktober 2007, 08:18
tis idd punt s4 wel veel volk daar dus wees op tijd, grtjs
Tss. 4 en 5 is het asfalt die fors neigt naar onverhard!!!
Quicks
26 oktober 2007, 08:43
Tss. 4 en 5 is het asfalt die fors neigt naar onverhard!!!
Op Kp Marchin hebben ze verleden jaar zo'n stuk hergegoten. Het stuk waar Gaban in 2004 definitief ervan ging. Ben daar verleden jaar nog gaan zien, en buiten opspattende steentjes viel er daar niet veel meer te zien.
KDM
26 oktober 2007, 12:55
is dit nu marneffe of modave? is mis daar altijd tussen ...
http://i183.photobucket.com/albums/x24/da_5th_element/princen9akdm.jpg[/IMG]
Juha
26 oktober 2007, 13:01
Marneffe ;)
SKJEF
26 oktober 2007, 14:31
juha de beestje werkt op mijn zenuwen :D:mad:
Juha
26 oktober 2007, 15:03
OK, ik heb even de vliegenmepper gebruikt.:D
vlotte eduard
26 oktober 2007, 16:10
OK, ik heb even de vliegenmepper gebruikt.:D
Ik dacht al dak gisterenavond te veel was doorgezakt:D
Duvalthebest
26 oktober 2007, 17:04
Weet er iemand mooie plaatsen op Lavoir-Héron en Ben-Ahin ?
SKJEF
26 oktober 2007, 17:10
ja !:D
Duvalthebest
26 oktober 2007, 17:17
ja !:D
Allez gij :D
En kun je deze hier misschien eens posten ook ?
SKJEF
26 oktober 2007, 17:22
Misschien een tip :
als je kp 1 (Lavoir-Heron) en Kp 2 (wanze-marneffe)
dan moet je volgend punt doen (spektakelpunt dan nog)
kruispunt rue du bollette/rue du ver.
en daarna gewoon 4 km noordwaarts rijden richting oteppe,
en je zit direkt bij het onverhard
Duvalthebest
26 oktober 2007, 17:56
Misschien een tip :
als je kp 1 (Lavoir-Heron) en Kp 2 (wanze-marneffe)
dan moet je volgend punt doen (spektakelpunt dan nog)
kruispunt rue du bollette/rue du ver.
en daarna gewoon 4 km noordwaarts rijden richting oteppe,
en je zit direkt bij het onverhard
Dat kan idd lukken.
Maar is dat een mooi punt dan op Lavoir Héron ?
Dat punt bij S4 op het kaartje van vorig jaar ziet er ook nog goed uit.
GioRallyReport
26 oktober 2007, 18:00
Dat kan idd lukken.
Maar is dat een mooi punt dan op Lavoir Héron ?
Dat punt bij S4 op het kaartje van vorig jaar ziet er ook nog goed uit.
Vanuit Oteppe helemeaal naar beneden in de onverhard : rekening houden met 15 a 20 min stappen .
Duvalthebest
26 oktober 2007, 18:17
Vanuit Oteppe helemeaal naar beneden in de onverhard : rekening houden met 15 a 20 min stappen .
Ah dus je moet je wagen al achterlaten in het dorpje Oteppe ?
Het ziet er idd naar uit dat da een eindje wandelen zal worden maarja een kwartiertje valt nog mee.
Ofwel naar punt S9 gaan dan , is ook op onverhard een scherpe rechtse voorafgegaan met een linkse (das daar waar ze zo snijden dacht ik?)
rusky
26 oktober 2007, 22:08
@duval the best: op kp lavoir de 1ste scherpe links net onder s1 is wel mooi vind ik persoonlijk. Je ziet ze van ver af komen lichte waaiers dan klein hobbeltje in laatste bochtje voor de scherpe dan harde freinage. niet zo veel volk en mooi overzicht.
Mk1
26 oktober 2007, 22:17
Weet er iemand mooie plaatsen op Lavoir-Héron en Ben-Ahin ?
Op Lavoir-Héron is S4 ook niet slecht, komen zeer snel af, zeer gladde remzone, ook het knikje ervoor is de moeite zeer snel;)
Duvalthebest
26 oktober 2007, 23:18
Op Lavoir-Héron is S4 ook niet slecht, komen zeer snel af, zeer gladde remzone, ook het knikje ervoor is de moeite zeer snel;)
Bedankt voor de tips MK1 en Rusky.
Ik zou eerder punt S4 verkiezen omdat we dan vlug kunnen zijn op kp marneffe want als je die linkse neemt moet je toch al een ommetoerke maken om bij wanze te geraken en aangezien de timing krap is...
Nog iemand mooie punten op Ben-Ahin ?
Mk1
26 oktober 2007, 23:23
@ Duval the best, als je juist champions hebt gezien, daar hebben ze een stukje laten zien van Duval vorig jaar in de condroz.. dat was op punt S4
Mk1
26 oktober 2007, 23:27
Bedankt voor de tips MK1 en Rusky.
Ik zou eerder punt S4 verkiezen omdat we dan vlug kunnen zijn op kp marneffe want als je die linkse neemt moet je toch al een ommetoerke maken om bij wanze te geraken en aangezien de timing krap is...
Nog iemand mooie punten op Ben-Ahin ?
Op Ben-Ahin die 3 bochten op punt S3 zijn ook niet slecht, zijn hier eerder al foto's van gepost in dit topic.
Duvalthebest
26 oktober 2007, 23:27
@ Duval the best, als je juist champions hebt gezien, daar hebben ze een stukje laten zien van Duval vorig jaar in de condroz.. dat was op punt S4
Heb vergeten te kijken maar zal dan zondag eens kijken naar de herhaling ervan.
wasco
27 oktober 2007, 16:29
weet soms iemand waar de laatste 2 plaatsen zijn op dees filmpje, als deze nog verreden worden natuurlijk
http://www.youtube.com/watch?v=ycUNXoB5nQI&NR=1
alvast bedankt
Thibaud
27 oktober 2007, 17:17
Laatste beelden zijn in Marneffe, eerste onverhard stuk
Voorlaatste, zien we KP Vierset. Maar nu komen ze daar van de andere zijd. 2 hairpin voor de jump, maar ze klimmen nu
s 2000 ke
27 oktober 2007, 21:58
Punt S1 op kp tihange zou dat de moeite zijn, het lijkt een lange rechtse in het bos?
Duvalthebest
27 oktober 2007, 22:03
Voorlaatste, zien we KP Vierset. Maar nu komen ze daar van de andere zijd. 2 hairpin voor de jump, maar ze klimmen nu
Kan je nog eens zeggen waar dat eerste punt weer is in dat filmpje (zeer gladde rechtse) ?
http://www.youtube.com/watch?v=ycUNXoB5nQI&NR=1 (http://www.youtube.com/watch?v=ycUNXoB5nQI&NR=1)
Mk1
27 oktober 2007, 22:13
Kan je nog eens zeggen waar dat eerste punt weer is in dat filmpje (zeer gladde rechtse) ?
http://www.youtube.com/watch?v=ycUNXoB5nQI&NR=1 (http://www.youtube.com/watch?v=ycUNXoB5nQI&NR=1)
Is op Goesnes rechts bij pont de jallet waar ze uit het bos komen
Thibaud
27 oktober 2007, 22:13
T rechts in KP Goesnes, tussen Filée en Baya (niet Pont de Jallet, dat is 2 km verder, 1km voor Perwez)
@ s2000 ke : KP Tihange veranderd. Om meer te weten moet je een nieuxe programma hebben. En dat heb ik niet
Duvalthebest
28 oktober 2007, 00:10
Op Ben-Ahin die 3 bochten op punt S3 zijn ook niet slecht, zijn hier eerder al foto's van gepost in dit topic.
En punt S2 op Ben Ahin, is dat nog de moeite, of misschien nog andere punten op die proef ?
filip
28 oktober 2007, 09:42
laatste bocht van show kp zou wel nog eens tricky kunnen zijn...
lag onder de aarde gisteren en dan wa regen erop... moek e tekeningske maken !? ;)
Quicks
28 oktober 2007, 10:12
lag onder de aarde gisteren en dan wa regen erop... moek e tekeningske maken !? ;)
De 10m zone zal geen overbodige luxe zijn zo te horen. Hopelijk zijn de cameramannen hier van dienst op post, want ik kan enkel maar zaterdag gaan kijken.
GioRallyReport
28 oktober 2007, 11:16
Wat weet je nog meer over die super special Filip ? Rijden ze rondjes of is het een gewone KP ?
rusky
28 oktober 2007, 11:40
zijn er soms specials die ze omgekeerd rijden tegenover vorig jaar,zo ja welke?
Welk punt is het mooiste van kp modave(buiten die aan de kerk daar) dacht is te staan in ramelot ,die laatste rechtse heeft daar soms iemand al gestaan?
filip
28 oktober 2007, 18:52
Wat weet je nog meer over die super special Filip ? Rijden ze rondjes of is het een gewone KP ?
het is 1 rondje waardoor ze 2x de jump en de haarspeld doen. finisch is waar ooit nog de shakedown gereden werd (denk het jaar v de mevieus met de 206 wrc).
start aan de kerk en dan idem aan kp vierset tot na de haarspeld waar het dan links in is 300, 400m AF midden in het dorp , een vlotte T rechts + R binnen en dan kruispunt L om weer a d kerk te komen.
het stuk naar de finisch heel rap met FF in het bos.
voor de rest enkel tihange gewijzigd en villers-le-temple iets gewijzigd
GioRallyReport
28 oktober 2007, 19:04
het is 1 rondje waardoor ze 2x de jump en de haarspeld doen. finisch is waar ooit nog de shakedown gereden werd (denk het jaar v de mevieus met de 206 wrc).
start aan de kerk en dan idem aan kp vierset tot na de haarspeld waar het dan links in is 300, 400m AF midden in het dorp , een vlotte T rechts + R binnen en dan kruispunt L om weer a d kerk te komen.
het stuk naar de finisch heel rap met FF in het bos.
voor de rest enkel tihange gewijzigd en villers-le-temple iets gewijzigd
Merci voor de info .
wasco
28 oktober 2007, 20:48
weet soms iemand waar de laatste 2 plaatsen zijn op dees filmpje, als deze nog verreden worden natuurlijk
http://www.youtube.com/watch?v=ycUNXoB5nQI&NR=1
alvast bedankt
dus de voorlaatse plaats (bergneer rijden en links opdraaien)op het filmpje is vierset en wordt omgekeerd gereden als in het filmpje
de plaats ervoor is ook wel mooi waar ze bergneer gaan en dan rechts opdraaien
maar wordt vrijdag vierset niet omgekeerd gereden als de zondag ; dus kan je ze vrijdag gaan bekijken zoals in het filmpje of sla ik de bal helemaal mis ?
in ieder geval héél erg bedankt voor de info
Thibaud
28 oktober 2007, 21:53
Vierset op vrijdag met de jump zoals zondag, maar 2 keer
kezzel
29 oktober 2007, 11:14
da tekeningske zou wel tof zijn :p:D
GioRallyReport
29 oktober 2007, 17:30
Als ik het zo voor me zie zijn die jump en die haarspeld al twee punten die wegvallen om te gaan zien . Zal veel te veel volk zijn . Die haarspeld is volgens mij als ze van de jump het dorp uitrijden juist voor een bos linksomhoog . Rijden ze andere jaren ook . Zal drummen worden daar . En dan nadien allemaal de wagen in en een uur of twee aanschuiven lol .
SKJEF
29 oktober 2007, 17:45
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-11.jpg
Naar het schijnt zouden dit 2 superpunten zijn op kp villers-le-temple
met tussen de 2 punten een weg die zelfs moeilijk te berijden is met een quad (veelbelovend dus)
Duvalthebest
29 oktober 2007, 18:16
met tussen de 2 punten een weg die zelfs moeilijk te berijden is met een quad (veelbelovend dus)
Idd heb al op ander forum gelezen ook dat het op het onderste punt op het kaartje altijd enorm glad bij ligt en dat er bijna ieder jaar een paar missen.
filip
29 oktober 2007, 18:20
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/untitled-11.jpg
tspijt me voor u maar beide punten zitten er nie meer in ...
vroeger was het T rechts en iets verder aan u eerste punt L in een halve onverhard in.
nu is het T links en de hoofdbaan volgen tot je terug op kp komt van vroeger. in da nieuw stuk zit er wel een hele rappe linkse in op een 2 vaks baan
Duvalthebest
29 oktober 2007, 19:32
tspijt me voor u maar beide punten zitten er nie meer in ...
vroeger was het T rechts en iets verder aan u eerste punt L in een halve onverhard in.
nu is het T links en de hoofdbaan volgen tot je terug op kp komt van vroeger. in da nieuw stuk zit er wel een hele rappe linkse in op een 2 vaks baan
Dus de kp is een stuk ingekort dan.
En als ik me niet vergis zit die rechtse haarspeld gevolgd door een linkse er dan nog in, bijna helemaal op het einde. ?
filip
29 oktober 2007, 19:34
Dus de kp is een stuk ingekort dan.
En als ik me niet vergis zit die rechtse haarspeld gevolgd door een linkse er dan nog in, bijna helemaal op het einde. ?
jawel dat stuk zit er nog in , al zullen ze er nu nog rapper toekomen. FF ook op zelfde plaats
Duvalthebest
29 oktober 2007, 19:39
jawel dat stuk zit er nog in , al zullen ze er nu nog rapper toekomen. FF ook op zelfde plaats
Oké bedankt voor de info.
Zoals je zegt ze gaan daar afkomen van een lang recht stuk en vorig jaar mocht je daar enorm dicht staan hoor.
Stond veel volk in de remzone dan, dit jaar gaan ze dat best wat verder afspannen.
filip
29 oktober 2007, 19:42
Oké bedankt voor de info.
Zoals je zegt ze gaan daar afkomen van een lang recht stuk en vorig jaar mocht je daar enorm dicht staan hoor.
Stond veel volk in de remzone dan, dit jaar gaan ze dat best wat verder afspannen.
tis te hopen ze het wa verder afspannen , want de linkse ervoor vindt ik ook bangelijk
SKJEF
30 oktober 2007, 09:11
'k weet niet filip als je gelijk hebt. Dit is de kp zoals hij verleden jaar verreden werd. En volgens het forum en de organisatie van condroz is er echt niets veranderd bij verleden jaar. Alleen kp tihange zou heel lichtelijk veranderd zijn (startplaats). Anders blijft alles zo als verleden jaar.
En dit is een kaart van verleden jaar (pas op in 2006 werd de kp grondig gewijzigd) misschien heb jij een kaart bij u van 2005 ?)
Kittekat
30 oktober 2007, 09:48
Iemand kp van marneffe, de tweede de zaterdag
SKJEF
30 oktober 2007, 09:58
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/wanzemarneffelf6.jpg
Han
30 oktober 2007, 10:18
'k weet niet filip als je gelijk hebt. Dit is de kp zoals hij verleden jaar verreden werd. En volgens het forum en de organisatie van condroz is er echt niets veranderd bij verleden jaar. Alleen kp tihange zou heel lichtelijk veranderd zijn (startplaats). Anders blijft alles zo als verleden jaar.
En dit is een kaart van verleden jaar (pas op in 2006 werd de kp grondig gewijzigd) misschien heb jij een kaart bij u van 2005 ?)
Tihange is nog een heel pak ingekort. De afdaling in het begin van de KP zit er jammer genoeg niet meer bij. Ze zijn daar wel aan het werken dus dat zal er wel mee te maken hebben.
SKJEF
30 oktober 2007, 10:44
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/rallyvillersmo2.jpg
Dit zou toch de kp villers le temple moeten zijn
de orignele kaart is waarschijnlijk 2005 (?)
het rode bijvoegsel is waar ze nu rijden
Sete
30 oktober 2007, 10:52
Ik ben in 2005 naar de eerste linkse achter de start gaan zien. Net achter die linkse steken ze hun spel in 6de en in 2005 is Gaban met de EVO daar zwaar van de baan gegaan. Met z'n gat à fond in het bos en met veel geluk en met een halve EVO kunnen verderrijden om dan uiteindelijk een muurtje te passen in Marchin en de overwinning volledig uit handen te geven! :cool:
SKJEF
30 oktober 2007, 10:55
sete, het schijnt dat C en D (op het rode stuk) super is. Naar het schijnt op een superslechte en superglad stuk weg, zelfs moeilijk berijdbaar met quads
(allee volgens het condrozforum toch)
Als ze daar dit jaar rijden, denk ik naar daar te gaan
(F is ook zeer mooi, ben daar verleden jaar geweest, allemaal aan de manette !)
Mk1
30 oktober 2007, 10:58
Punt D is zeker een aanrader, maar daar reden ze vorig jaar ook
Jasper
30 oktober 2007, 11:31
Is dan toch identiek aan vorig jaar volgens mij?
SKJEF
30 oktober 2007, 11:34
een paar posts hierboven (filip) denkt dat stuk er niet meer zou inzitten
Mk1
30 oktober 2007, 11:38
Is dan toch identiek aan vorig jaar volgens mij?
Dit jaar is de finish iets verder, ze rijden nu tot in Villers-Le-Temple zelf.
Mk1
30 oktober 2007, 11:40
een paar posts hierboven (filip) denkt dat stuk er niet meer zou inzitten
Volgens mij zit het er ook niet meer in.
Het kaartje dat je getekend hebt in het rood klopt ook niet echt denk ik.