PDA

Volledige versie bekijken : 2011 formula 1 etihad airways abu dhabi grand prix

NewTown
8 november 2011, 09:16
Nightrace... nu ja. Semi-night race dan. Grootste attractie van deze grand-prix, vrees & verwacht ik momenteel. Of de banden zouden nog eens voor wat shuffling moeten zorgen. Nou ja, de f1-trein rijdt vaak wel stipter dan de nmbs :)

55 rondjes van 5.554 meters, goed voor 305.355 kms 'racen'. Ronderecord op naam van S Vettel (2009) in 1:40.279.

GRID | TOP TEN | 2010

1
S Vettel
Red Bull
1:39.394

2
L Hamilton
McLaren

3
F Alonso
Ferrari

4
J Button
McLaren

5
M Webber
Red Bull

6
F Massa
Ferrari

7
R Barrichello
Williams

8
M Schumacher
Mercedes

9
N Rosberg
Mercedes

10
V Petrov
Renault

RESULT | TOP TEN | 2010

1
S Vettel
Red Bull
1:39:36.8

2
L Hamilton
McLaren

3
J Button
McLaren

4
N Rosberg
Mercedes

5
R Kubica
Renault

6
V Petrov
Renault

7
F Alonso
Ferrari

8
M Webber
Red Bull

9
J Algersuari
Toro Rosso

10
F Massa
Ferrari

De andere polesitter is Hamilton - en Vettel is de enige die hier kon winnen. Zou er écht iets gaan veranderen?

Nu ja, je voelt het, ik word helemaal wild enthousiast...

http://www.fia.com/public/f1-2011/images/abu_dhabi.jpg

In onze locale tijd zijn kwali's & race om 14u

Dead_Man
10 november 2011, 19:46
Race om 14.00u ??
Mooi uur voor een middagdutje :) of ik moet toch nog eens naar VT4 kijken want die gaan er een prachtige :rolleyes: sportnamiddag van maken komende zondag.
Om 13.40u beginnen ze de rechtstreekse uitzending van de F1 .... maar om 14.30u stoppen ze ermee en gaan ze rechtstreeks over naar de veldrit van Hamme-Zogge en om 16.30u gaan ze terug naar de F1 met een vervolg van de GP.

Van 14.00u tot 14.30u zal ik mijn ogen wel kunnen openhouden zekers ? :p

NewTown
11 november 2011, 23:42
Race om 14.00u ??
Mooi uur voor een middagdutje :) of ik moet toch nog eens naar VT4 kijken want die gaan er een prachtige :rolleyes: sportnamiddag van maken komende zondag.
Om 13.40u beginnen ze de rechtstreekse uitzending van de F1 .... maar om 14.30u stoppen ze ermee en gaan ze rechtstreeks over naar de veldrit van Hamme-Zogge en om 16.30u gaan ze terug naar de F1 met een vervolg van de GP.

Van 14.00u tot 14.30u zal ik mijn ogen wel kunnen openhouden zekers ? :pvandaag naar P2 gekeken... er zijn daar toch ook positieve dingen (buiten dat verlichten dat knap blijft): er is geen 'lijntje' aan de exit van de pits waar ze 'per ongeluk' overkunnen, het is een dijk van een arcering. er is een potentiele champions wall. er is een schuifzone. en iets minder sarcastisch: géén banden om schokken te absorberen, maar een foam constructie. véél beter, dat laatste. ;)

Grungie
12 november 2011, 18:43
Best wel een boeiende kwalificatie deze keer. Ze gingen er echt voor.
En uiteindelijk staat den Duits weer op pole :p

Er is me iets opgevallen in deze kwalificatie en neen, ik ga er geen kwisvraagje van maken. :)
Het is me alleen opgevallen dat de snelste tijd in Q2 van Lewis Hamilton sneller was dan de uiteindelijke poletijd van Vettel.
Dat moet al een tijdje geleden zijn dat dit nog gebeurt is onder droogweeromstandigheden. Ik denk niet dat het sinds het verbieden van tanken tijdens de race (begin 2010) al is voorgevallen.

Grungie
14 november 2011, 21:36
Aan het aantal reacties te zien was het weeral een hééééél boeiende race. :cool:

Laat ik het erbij houden dat het in ieder geval beter was dan vorig jaar.
Maar heb blijft een zielloze baan met veel te grote uiloopstroken.

Maar de faciliteiten zijn wel top, veel beter dan wat ze in Europa gewend zijn, dat zal wel de reden zijn zeker waarom ze zo graag naar ginder gaan.

Hoeveel circuits heeft Tilke nu eigenlijk al getekend? Een stuk of 10-12? (het enige juiste antwoord is mijns inzien "teveel").
Weet je, ik heb enkele jaren terug nmet het idee gespeeld om in de prono een nevencompetitie te houden met de naam 'Tilke-Cup'. Wat een gigantisch slecht idee was me dat zeg? Ik was zeker nuchter toen ik dat dacht.
Misschien zou ik beter een nevencompetitie houden met de race de niet op Tilke circuits gereden worden.....; :)