Volledige versie bekijken : Reactie Filip Godde (co cols ) op aanrijding !
Pipo
12 september 2007, 12:38
www.rallylovers.be (http://www.rallylovers.be)
Zo begrijpen jullie het hele verhaal even volledig (volgens Filip )..;)
Glenn
12 september 2007, 14:31
Godde vergeet wel te zeggen dat de auto al fel rookte voor ze startten en dat ze nog met hun helmen geslaan hebben op munster ze auto en ernaar geschopt hebben.
En moest je nu zeggen dat het geen waar is, dit is het bewijs:
http://fr.youtube.com/watch?v=savx8_Vmch4
Wabe
12 september 2007, 14:36
Godde vergeet wel te zeggen dat de auto al fel rookte voor ze startten en dat ze nog met hun helmen geslaan hebben op munster ze auto en ernaar geschopt hebben.
Wie weet welke reactie jij hebt.. als het u overkomt... :rolleyes:
Pipo
12 september 2007, 14:49
Ik kan alvast hieruit niet opmaken dat er met de helmen is geslagen naar de auto !
Wel was het onsportief zoals hij zelf zegt ..
Glenn
12 september 2007, 14:59
Wie weet welke reactie jij hebt.. als het u overkomt... :rolleyes:
Aleszins zo een reactie niet, want kweet goed genoeg hoeveel tijd en geld er in een schone en rappe rallywagen steekt...
Evo X
12 september 2007, 15:02
Ik kan alvast hieruit niet opmaken dat er met de helmen is geslagen naar de auto !
Wel was het onsportief zoals hij zelf zegt ..
Gelijk Pipo. Blijf erbij dat dit een fout van Munster is (vergelijk zijn lijn ronde 1 met ronde 2). Met helmen geslagen is idd hier niet te zien, Cols heeft trouwens geen helm vast! Dat Munster gelijk ne onnozele aan het roepen is dat de camera het zal uitwijzen wie in fout is, ik denk dat hij daar nu wel spijt van heeft want het bewijst alleen maar zijn fout!
Sete
12 september 2007, 15:27
Aleszins zo een reactie niet, want kweet goed genoeg hoeveel tijd en geld er in een schone en rappe rallywagen steekt...
Iedereen zou zo reageren. KP starten met slechts 0.7" voorsprong, Turbo die sputtert, Munster die je EVO-8 bijna in de prak rijdt, voor hetzelfde geld sortie, dan turbo die volledig naar de vaantjes gaat, dan nog missen uit deconcentratie en bijna rondje te weinig doen......
En jij zou na dit alles nog kalm reageren!?!
LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:cool:
SKJEF
12 september 2007, 15:36
Nogmaals gekeken naar de video, (voor de zoveelste maal)
Op het moment dat ze beiden naar de bocht gaan, is er duidelijk een gaatje
maar och god, wie gaat daar voor....niemand ! Veel te nauw en wetende dat Cols weer zijn ideale lijn zal innemen, is een ongeluk meer dan waarschijnlijk.
Dus mocht munster hier geen gebruik van nemen.
Anderszijds vind ik dat Cols hier niet slim rondrijd op de zoning, op het moment dat bernard op het parkoers komt, moest hij heel eventjes op de rem gestaan hebben, je verliest er hoop en al een seconde mee, bernard ging voor hem rijden en heb je van niemand last meer.
Rondrijden met uw verstand kan je veel verder brengen.
En nog iets.... de manier waarop Cols reageert na de kp, is niet goed te keuren, het blijft een toppiloot, maar met de mentaliteit van een klein kind.
Ik denk dat Cols weinig zou uitrichten in een officieel team, want is psychologisch niet sterk genoeg daarvoor.
straffe toebak
12 september 2007, 16:00
Als ik in Munster zijn plaats zou zijn, ik deed net hetzelfde!!! Op het moment dat er een gaatje valt er induiken!
Je moet zeker rekening houden dat Bernard zag dat de wagen van Cols serieus aan het roken was en duidelijk problemen had! Ik zou er vanuit gaan dat Cols dit ook weet en sportief is: de snellere deelnemer (ik dus, in dit voorbeeld :D) voorlaten!
Dit wordt trouwens veel te veel opgeblazen hier, het is en blijft een koersfeit dat 2 seconden duurde!
Petr
12 september 2007, 16:03
Als ik in Munster zijn plaats zou zijn, ik deed net hetzelfde!!! Op het moment dat er een gaatje valt er induiken!
Dan moet jij op circuit gaan rijden, of rallycross gaan doen
Sete
12 september 2007, 16:05
Of op PS2 :cool:
_impreza
12 september 2007, 16:12
als ge zie dat er ene binnedoor aant komen is, en ge smijt da gat dicht, ja logisch dan dat die er tegen ga zitten eh
SKJEF
12 september 2007, 16:20
Op circuit wordt er zo niet gereden, na 5 ronden geen deelnemers meer !:D
Sete
12 september 2007, 16:21
als ge zie dat er ene binnedoor aant komen is, en ge smijt da gat dicht, ja logisch dan dat die er tegen ga zitten eh
Lijkt me logischer dat je dat gat niet neemt als je weet dat de andere de ideale lijn zal nemen om de bocht aan te snijden!
SKJEF
12 september 2007, 16:23
http://i48.photobucket.com/albums/f204/skjef/DSC_0425.jpg
Nen tip voor munster en cols, een rondje warneton ?
Pipo
12 september 2007, 16:24
Lijkt me logischer dat je dat gat niet neemt als je weet dat de andere de ideale lijn zal nemen om de bocht aan te snijden!
Zo heeft ook Dekeerle gedacht en uitgevoerd ..!;)
Sete
12 september 2007, 16:28
Zo moet het zijn!
Trichtk
12 september 2007, 17:12
Het lijkt precies alsof Munster niet gestopt geraakt. Als je zit wanneer Cols zijn remmen oplichten en Munster begint te remmen, lijkt daar niet veel verschil op te zitten. Als je het zo beziet geraakt Munster niet gestopt. Maar ik kan er ook naast zitten hé!
GeDi
12 september 2007, 17:24
Zo erg was die aanrijding toch niet ?.
Ik zie dat er hier veel bezig zijn van op een circuit dit en dat,maar als je eens op een circuit gaat kijken dan zie je dat dit dagelijkse kost is.
Ik heb er op circuit al door veel kleiner gaatjes zien gaan,soms lukt het en soms ook niet ;).Ik heb bv op Zolder al 3 trucks tegelijk door de eerste chicane zien gaan :D Die mannen geven elkaar eens een duwke en gaan gewoon verder zonder daar zo nen drama van te maken.
De grootste fout ligt hier bij de organisatie door een rondje van 1 minuut te maken.Maak dat rondje 20 sec korter of (liever) langer en je zal zien dat er veel minder problemen zijn.Of laat de volgende wagen pas starten als de eerste al in de bocht is of zo.
Munster overmoedig,mischien wel,maar niet meer als dat Cols koppig is ;)
Het incident aan de finish,tja soms doet een mens al eens iets in een vlaag van opwinding,ontgoocheling en woede.Het was beter niet gebeurd,maar ik ga er Cols niet op veroordelen.
Rallyfan_072
12 september 2007, 17:34
Goddé ja wat hij zegt is waar, maar moet niet overdrijven hé tegen munster.
Ik heb recht om te winnen zegt hij, is hele juiste
Moordenaar is erover
en Krapoeleu (frans schrijven is mijn ding niet) is er nog meer over.
SKJEF
12 september 2007, 17:50
Moordenaar is erover
En dat tegen een vroegere sponsor !
Hallo !
rallyworld
12 september 2007, 18:32
je ziet voor de start op kp de zoning dat de evo al wat witte rook blaast!dus in cols zijn geval zie je eigenlijk al je kansen op de overwinning letterlijk al in rook op gaan.mijn mening is dat munster gebruik maakt van het gaatje die hij ziet,ik zou het ook gedaan hebben, dat cols hem niet zag kan ik niet begrijpen je zit op de zoning en hij zag munster opkomen dus moest hij er ook rekening mee gehouden hebben. zijspiegels waarom hangen ze eraan??? show of wa??dat het tot een aanrijding kwam das helaas minder! maar de reactie van cols en zijn co zijn alles behalve sportief!! er moest eens iemand zo sjotten tegen mijne kitcar dan bleef ik zeker niet zo kalm als munster,dan kroop ik uit en kreeg die serieus "lappen" tegen zijn oren!!! nog dit munster krijgt in de meeste gevallen de schuld....hoe komt cols dan plots op verbinding aan een bidon met olie??? over dit word niks gezegd,maar ik weet dit uit hele goeie bron,ze gaven die bidon af en niemand mocht er iets over zeggen!!!! je moet niet zeggen dat die bidon al aanwezig was voor de start op de zoning hoor
Kitana-racing
12 september 2007, 18:38
Moordenaar is erover
Godde zegt niet "ik heb recht om te winnen" maar " ik heb ook 2 kinderen"
FF-fan
12 september 2007, 18:44
Die aanrijding was onverantwoord, schandalig.
555
12 september 2007, 19:03
je ziet voor de start op kp de zoning dat de evo al wat witte rook blaast!dus in cols zijn geval zie je eigenlijk al je kansen op de overwinning letterlijk al in rook op gaan.mijn mening is dat munster gebruik maakt van het gaatje die hij ziet,ik zou het ook gedaan hebben, dat cols hem niet zag kan ik niet begrijpen je zit op de zoning en hij zag munster opkomen dus moest hij er ook rekening mee gehouden hebben. zijspiegels waarom hangen ze eraan??? show of wa??dat het tot een aanrijding kwam das helaas minder! maar de reactie van cols en zijn co zijn alles behalve sportief!! er moest eens iemand zo sjotten tegen mijne kitcar dan bleef ik zeker niet zo kalm als munster,dan kroop ik uit en kreeg die serieus "lappen" tegen zijn oren!!! nog dit munster krijgt in de meeste gevallen de schuld....hoe komt cols dan plots op verbinding aan een bidon met olie??? over dit word niks gezegd,maar ik weet dit uit hele goeie bron,ze gaven die bidon af en niemand mocht er iets over zeggen!!!! je moet niet zeggen dat die bidon al aanwezig was voor de start op de zoning hoor
Een wagen van bij Colsoul heeft altijd een busje olie in de koffer. Dit zit in de "noodkit" van de wagen. :)
Pipo
12 september 2007, 19:20
Een wagen van bij Colsoul heeft altijd een busje olie in de koffer. Dit zit in de "noodkit" van de wagen. :)
Klopt als een bus !;)
FF-fan
12 september 2007, 19:23
Wagens van bij Colsoul worden altijd al geviseerd, schanhalig!!! Een bus olie in de koffer is nog altijd geen regen om mensen te veroordelen. Als Cols over zijn toeren geraakt is daar een ernstige reden voor, normaal is dit een kalme pesoon, denk daar maar aan.
FF-fan
12 september 2007, 19:26
Regen moet reden zijn, sorry!:rolleyes:
GeDi
12 september 2007, 19:29
Nu gaan we vanalles zoeken achter een buske olie zeker :confused:
minimaxi
12 september 2007, 19:39
Ze verdienen beiden de uitsluiting in de wedstrijd.
Munster omdat hij op het moment van de aanrijding totaal niet in positie was om een poging te doen om Larry te passeren. Hij remt een gat van 30m dicht, helemaal normaal dat Cols zijn lijn blijft houden.
Cols omdat de reaktie erop ontoelaatbaar is, hoe moeilijk dat ook tegen te houden is(weet ik ook wel, zou waarschijnlijk hetzelfde doen. Maar de sanctie is ook maar normaal) Komt daar nog bij dat hij tegen de zin op het het parcours reed en dat de wagen na het incident door derden uit de controlezone werd geduwd.
Redenen genoeg om ze allebei uit koers te zetten.
Verder wil ik nog dit kwijt, showettappes en rondjesdraaien blijft een moeilijk punt in de rally, ben er helemaal geen voorstander van. Heb vorig jaar bijna evenveel auto's ingehaald of dat ik speciales gereden heb. (ook door slechte startvolgordes trouwens)
Rallyfan_072
12 september 2007, 19:47
Godde zegt niet "ik heb recht om te winnen" maar " ik heb ook 2 kinderen"
Ja jij was daar niet ver van hé Frederik, dank u voor de info :).
pietrodep
12 september 2007, 19:48
Ik kan me hierbij aansluiten....
Bovendien had Bernard zijn hoofdje dienen te gebruiken... Voor de start was er al de witte rook. Bernard zei zelf : " zijn turbo is naar de kl.....
Met dit in het achterhoofd had Bernard ook efkes kunnen afwachten, vooraleer proberen in te halen in de bocht. Iets verder was de turbo toch gebroken... en had Bernard vrij spel, zonder al die heisa...
Glenn
12 september 2007, 20:14
Ik kan me hierbij aansluiten....
Bovendien had Bernard zijn hoofdje dienen te gebruiken... Voor de start was er al de witte rook. Bernard zei zelf : " zijn turbo is naar de kl.....
Met dit in het achterhoofd had Bernard ook efkes kunnen afwachten, vooraleer proberen in te halen in de bocht. Iets verder was de turbo toch gebroken... en had Bernard vrij spel, zonder al die heisa...
Mss wou hij ervoor omdat hij wist welke mist er op komst was...
rallyfan69
12 september 2007, 20:47
effe mijn gedacht over dit voorval,munster ging in een gat dat eigenlijk geen gat was,reactie van cols en godde aan de finnish??? hebben ze bouche daarvoor ni uit koers gepakt in wallonie? auto's van Colsoul hebben een busje olie bij... 10 liter??? ik dacht dat enkel piloot en co de wagen uit de zone mochten duwen... zie filmke op einde??? we zijn weer goed bezig!!!
Hein
12 september 2007, 20:50
Dit was de oplossing geweest. Zeker als je voor de start al constateert dat de turbo van de Lancer kapot is. Hè Geert;)
http://www.sportbetuwe.nl/images/diversen/07_ovv_0543.jpg
Let even op hoe ver beiden naar buiten komen.
http://www.sportbetuwe.nl/images/diversen/07_ovv_0544.jpg
jack82
12 september 2007, 21:43
waarom mogen die mannen die die bidon moesten mee nemen niks zeggen.het wordt nu teminste terug spannend in het bk
;)
Renaat
12 september 2007, 22:10
Mss wou hij ervoor omdat hij wist welke mist er op komst was...
Ik heb hetzelfde gedacht... Volgens mij is dit het meest logische als ge de beelden ziet van net nadat de Turbo het begaf was er even niet veel meer te zien...
Sideways
12 september 2007, 23:42
Afschaffen die Zoning! Er liggen genoeg mooie parcours in het ronde!
Maar oké ja, die toelatingen é...
GeDi
13 september 2007, 03:00
effe mijn gedacht over dit voorval,munster ging in een gat dat eigenlijk geen gat was,reactie van cols en godde aan de finnish??? hebben ze bouche daarvoor ni uit koers gepakt in wallonie? auto's van Colsoul hebben een busje olie bij... 10 liter??? ik dacht dat enkel piloot en co de wagen uit de zone mochten duwen... zie filmke op einde??? we zijn weer goed bezig!!!
Je bent inderdaad goed bezig :rolleyes:
Nobody
13 september 2007, 08:08
Er zijn inderdaad drie redenen om Cols uit de koers te halen.
Eén: In tegenovergestelde richting op een kp rijden.
Twee: Gebruik fysiek gewelt tegenover concurent.
Drie: Hulp van derden in TRC-zone.
Er is geen reden om Munster uit de rally te zetten. Zijn manoeuvre is een koersfeit. Goed beoordeeld door de organisatie overigens.
Al de rest gekakel.
GioRallyReport
13 september 2007, 08:23
Ik hoop maar 1 ding en dat is wanneer een van de twee piloten hun eerstvolgende wedstrijd rijden , dat het publiek dan een beetje hun verstand zal gebruiken en Bernard of Larry niet verbaal zal aanvallen .
Gebeurt is gebeurt , op naar de haspengouw !!!!;)
Ton
13 september 2007, 08:35
Het sop is eigenlijk de kool niet waard.
Ik heb de video nu een paar keer bekeken en kom tot de volgende conclusie.
In vergelijking met de eerste keer dat Cols de linker bocht aanstuurt lijkt het er de tweede keer op of Cols ruimte gaat geven. Hij bleef dit keer veel langer rechts dan de eerste keer. Bij mij wekt dat de indruk dat hij plaats gaat maken voor Munster en blijkbaar had Munster ook die gedachte. Vanuit dat standpunt is het begrijpelijk dat Munster zijn Sub binnendoor wil steken. Dat het uiteindelijk niet de bedoeling van Cols was werd al rap duidelijk en ik kan niet zeggen dat één van beiden een verkeerde manoeuvre heeft gemaakt. Ik zie het eerder als een miscommunicatie Strafpunten: Cols 1-Munster 1
Wat betreft het gedrag van de heren Cols en Goddé aan de finish kan ik alleen maar zeggen. Belachelijk!!!! Als je ziet hoe de "heren" Cols en Goddé op een gegeven moment zwaaiend met hun helmen aan komen spurten en Cols ook nog een trapbeweging maakt naar de dame die blijkbaar bij het team Munster hoort, dan heb ik maar één term voor over: onbeschofte agressieve boer. (Papa noemt zich Didi? Zoonlief kan zich beter Bébé noemen) Strafpunten: 1 voor Cols, 0 voor Munster.
En dat Goddé nu gaat nuanceren en draaien is logisch gezien alle kritiek die er op zijn en Cols' gedrag is geweest. Je moet toch aardig naïef zijn om dat niet te begrijpen.
En wat betreft het tegen de proef inrijden? Bestraffen zoiets, ook al heet de overtreder Cols.
Sete
13 september 2007, 09:53
Hopelijk rijden ze beide de Condroz!!! :cool:
Bekylicious
13 september 2007, 10:11
Gelijk Pipo. Blijf erbij dat dit een fout van Munster is (vergelijk zijn lijn ronde 1 met ronde 2). Met helmen geslagen is idd hier niet te zien, Cols heeft trouwens geen helm vast! Dat Munster gelijk ne onnozele aan het roepen is dat de camera het zal uitwijzen wie in fout is, ik denk dat hij daar nu wel spijt van heeft want het bewijst alleen maar zijn fout!
Fout van Munster ?? Er is hier helemaal geen fout... Hij was beetje enthousiast in zijn remmanoeuvre ok maar ja dat is autosport op hoog niveau. En dat zijn tweede ronde de lijn anders is dat is ook maar normaal he... Cols reed er toen niet meer. Hij nam de eerste keer een andere lijn omdat hij Cols wou inhalen de tweede keer wou hij gewoon snelheid maken... Trouwens Cols moest ook al gediskwalificeerd worden aan finish zoning want supporters duwen zijn auto.
Bytes
13 september 2007, 11:54
Gewoon afschaffen dat ellendige rondjes draaien. Voor het publiek mag het leuk zijn, voor ons is er geen lol aan. Je bent constant in je spiegels aan het kijken of er geen snellere achter jou aankomt (in Bocholt zaten Vantricht en Vanlaer gelijk met ons op de rondjes, die passeren ons als bliksemschichten op moment dat ze kunnen). Verder wordt je ook nerveus als er een tragere voor jou zit, je gaat vloeken tot die eindelijk opzij gaat, of krijg je de neiging om er te snel naartoe te gaan rijden. Da's geen rally rijden, da's circuit of rallycross rijden.
Zolang ze rondjes blijven leggen gaan dit soort wedstrijdongevalletjes blijven gebeuren. Er is verminderde concentratie op het rijden omdat je constant met spiegels of bumpers van voorliggers bezig bent. Je bent sneller, wil voorbij, fout moment, knal...
De reactie van Cols en zijn co waren er wel over.
Rubinho
13 september 2007, 12:33
Munster zijn remmanoeuvre was niet optimistisch, het was gewoon dom. Dat je even komt loeren en intimideren tot daar aan toe maar Munster heeft de wagen van Cols gewoon gebruikt om op het parkoer te blijven... Khad Munster die bocht wel eens willen zien nemen aan die snelheid zonder Cols als buffer.
En een geluk dat Cols wat aan een stuur kan draaien of hij plakte rond het boompje bij het uitkomen.
Dat Cols zijn reactie nogal overdreven is zal iedereen het over eens zijn, maar dat er hier zijn die de actie van Munster proberen goed te praten begrijp ik niet...
Quicks
13 september 2007, 13:20
... Khad Munster die bocht wel eens willen zien nemen aan die snelheid zonder Cols als buffer.
...
Ik heb Munster al meerdere malen in het verleden bochten en waaiers zien nemen in de stijl van "hier-komt-ie-niet-goedkoop-vanaf", meestal lukte het. Of het hier ging lukken is de vraag, maar ik denk het wel. Ik vind dat dit hele circus een koersfeit is dat berust op een misverstand, Punt! Die turbo die achteraf stuk ging kwam er gewoon nog eens bij, en bij die situatie aan de finish is er gelukking nog één betrekkelijk kalm gebleven.
StijnVermaut
13 september 2007, 14:04
Cols moest misschien direct aan de kant gegaan zijn als hij munster zag, hij wist het zeker, en daarna nog levensgevaarlijk blijven doorrijden met die rookwolk => das ook heel gevaarlijk zou je kunnen zeggen. als munster zo op het rond punt of op die containers was gevlogen, wa ging het dan zijn
Renaat
13 september 2007, 14:38
Het sop is eigenlijk de kool niet waard.
Ik heb de video nu een paar keer bekeken en kom tot de volgende conclusie.
In vergelijking met de eerste keer dat Cols de linker bocht aanstuurt lijkt het er de tweede keer op of Cols ruimte gaat geven. Hij bleef dit keer veel langer rechts dan de eerste keer. Bij mij wekt dat de indruk dat hij plaats gaat maken voor Munster en blijkbaar had Munster ook die gedachte.
Die indruk had ik ook, ik heb de video al tal van keren bezien en die idruk had ik meteen.
BTW ik heb een vriendin van me haar mening gevraagd en die vind het net hetzelfde als ons. En die is geen fan van beide rijders in feite kent ze geen van beiden. Dusja das de mening van haar :p
Maar toch blijf ik van mening dat Godde ferm over de schreef is gegaan met wat hij tegen Munster heeft gezegd...
den laagvlieger
13 september 2007, 18:18
Bij rallycross lachen ze met zo'n duwtje, over dreven reactie's.
GeDi
13 september 2007, 18:33
Bij rallycross lachen ze met zo'n duwtje, over dreven reactie's.
Ik vind het ook.
Een dom voorval gevolgd door een domme reactie,maar niets om van wakker te liggen ;)
filip
13 september 2007, 20:03
wa ik me nu al constant afvraag : gaat cols de volgende rally's nog met BMA op zijn overall rijden ? :D
per total
13 september 2007, 20:27
ik geef je 100% gelijk, je weet tenslote dat hij in de problemen zit, dus hij probeerd maar (van zijn reactie te horen was hij ook verrast)
Je moet zeker rekening houden dat Bernard zag dat de wagen van Cols serieus aan het roken was en duidelijk problemen had! Ik zou er vanuit gaan dat Cols dit ook weet en sportief is: de snellere deelnemer (ik dus, in dit voorbeeld :D) voorlaten!
Dit wordt trouwens veel te veel opgeblazen hier, het is en blijft een koersfeit dat 2 seconden duurde!
daelko
13 september 2007, 20:33
wa ik me nu al constant afvraag : gaat cols de volgende rally's nog met BMA op zijn overall rijden ? :D
zal wel zeker Ben Misschien Ambetant :D:D:D
per total
13 september 2007, 20:37
IDD!!!
Er zijn inderdaad drie redenen om Cols uit de koers te halen.
Twee: Gebruik fysiek gewelt tegenover concurent.
Drie: Hulp van derden in TRC-zone.
Er is geen reden om Munster uit de rally te zetten. Zijn manoeuvre is een koersfeit. Goed beoordeeld door de organisatie overigens.
Al de rest gekakel.
per total
13 september 2007, 20:42
mss zal goddé wel een toeschouwer zijn, het zou de eerste keer niet zijn dat cols zijn co wipt
Hopelijk rijden ze beide de Condroz!!! :cool:
mousti
13 september 2007, 20:48
mss zal goddé wel een toeschouwer zijn, het zou de eerste keer niet zijn dat cols zijn co wipt
Waarom zou cols veranderen van CO.:confused:
scoobyfreak
13 september 2007, 20:52
Godé gaat niet mee met cols in de condroz, budget komt deels door een andere co zoals in de arden bleu.
impreza_freak
13 september 2007, 23:29
heb me dat ook al zitten afvragen
Giovanni
14 september 2007, 00:31
Met dit punt ga ik niet echt akkoord.
Het gebeurt toch nog dat als een wagen spint die een meter of 20 terugrijdt om te keren???
Han
14 september 2007, 09:50
Met dit punt ga ik niet echt akkoord.
Het gebeurt toch nog dat als een wagen spint die een meter of 20 terugrijdt om te keren???
Dat is eerder uit noodzaak he, anders blijft die wagen misschien geblokkeerd staan wat voor nog onveiligere toestanden zou zorgen. Dat verbod is er specifiek voor de rondkoersen gekomen aangezien deze truuk van om te keren wel meer voorkwam indien men vergat nog een rondje extra af te werken. Bijkomende moeilijkheid (gevaar): Op een volgende wagen zit niet altijd 1 minuut tussen, dus je weet nooit hoelang je tijd hebt om " in tegengestelde richting" te rijden.
EVA RACING
14 september 2007, 11:03
Dat is eerder uit noodzaak he, anders blijft die wagen misschien geblokkeerd staan wat voor nog onveiligere toestanden zou zorgen. Dat verbod is er specifiek voor de rondkoersen gekomen aangezien deze truuk van om te keren wel meer voorkwam indien men vergat nog een rondje extra af te werken. Bijkomende moeilijkheid (gevaar): Op een volgende wagen zit niet altijd 1 minuut tussen, dus je weet nooit hoelang je tijd hebt om " in tegengestelde richting" te rijden.
En zeker niet als je al onderweg bent met een kapotte turbo met het nodige tijdverlies tot gevolg én dat je voor je achterliggers een fameus rookgordijn hebt gelegd !!:confused:
Deze handelswijze op dat ogenblik in die omstandigheden is zonder twijfel inderdaad ZEER gevaarlijk te noemen en had maar één gevolg moeten krijgen.
Maar ja, maten hebben maten en gewichten zeker ? :rolleyes:
Vincent Verstraete
17 september 2007, 12:31
Ik heb het filmpje ook eens bekeken :
1) Voor de start ziet Munster dat Cols zijn auto rookt.
2) Tijdens het ganse 1ste rondje kan Munster het "gat" niet dichtrijden. Enkel aan de rotonde aan JB kan hij later remmen met zijn Subaru.
3) Bij het terug naar boven rijden na de start probeert Munster Cols in te halen.
Munster raakt Cols in zijn linkerachterdeur. Dus heeft Munster zijn inhaalmaneuver veel te laat ingezet. Munster ging nooit zijn bocht normaal kunnen nemen met zo'n inhaalmaneuver. In de volgende situatie is er een recht stuk van minstens 600m. Waarom probeerde hij het daar niet?
4) Cols rijdt het parcours te vroeg af en rijdt terug achteruit. Diskwalificatie
5) Cols staat aan de stop en wordt met de hulp van derden tot buiten de neutrale zone geduwd : Diskwalificatie
6) Cols slaat op de auto van Munster : Cols' frustratie kan ik wel verstaan (maar keur ik niet goed) want hij wist dat zijn mogelijke overwinning naar de vaantjes was door de defecte turbo
205Maxi
17 september 2007, 15:43
Had Munster net voor Cols op de KP gekomen, dan was hoogstwaarschijnlijk hetzelfde gebeurt. 2 Top piloten in strijd voor de eerste plaats, dat is toch normaal.
Als hij zolang rechts blijft, zou ik net hetzelfde gedaan hebben (met in gedachten dat hij mechanische pech had).
Misschien was Cols wel boos omdat hij de schade aan de wagen (misschien) zelf moet betalen :(
Als het zo verder gaat, moeten we een harnas dragen in de wagen :D
SKJEF
17 september 2007, 15:59
Gastjes, Gaan Jullie Hier Echt Blijven Over Lullen !
mousti
17 september 2007, 19:24
Gastjes, Gaan Jullie Hier Echt Blijven Over Lullen !
Ja vraag ik me eigenlijk ook af er is één van de grootste rallypiloten verongelukt en jullie lullen over een koersfeit waar er niets meer aan kan veranderd worden.;)
205Maxi
17 september 2007, 19:45
Ik dacht dat dit een forum was ...
opelke
18 september 2007, 12:12
100% gelijk heb je
Ik dacht dat dit een forum was ...
Phil Nijs
18 september 2007, 13:41
Sorry jongens, maar agressie hoort niet thuis in sport, ( in geen enkele sport ) en moest zeker bestraft worden. Als men dat niet bestraft, hoe kan men er dan ooit een halt aan roepen. De volgende zal altijd gaan zeggen, waarom ik en Cols niet. Elke aggressie moet vanaf de eerste moment aangepakt en bestraft worden wil men dit in de toekomst vermijden. Ik laat hier in het midden wie fout was.
Vincent Verstraete
18 september 2007, 13:44
@ SKJEF en Mousti
Sorry gasten, maar nog geen tijd gehad om te reageren op het interview van Filip Goddé.
Ik zal nooit meer zo laat reageren. :( NOT !
mousti
18 september 2007, 16:59
@ SKJEF en Mousti
Sorry gasten, maar nog geen tijd gehad om te reageren op het interview van Filip Goddé.
Ik zal nooit meer zo laat reageren. :( NOT !
Ja zo bedoel ik dat niet é maar er zijn er hier die al verschillende malen hun meningen en opmerkingen opzetten, maar als je ene keer je mening wilt zetten is da nie erg maar de rest is toch eigenlijk meer gelul vind ik.;)
den laagvlieger
18 september 2007, 18:25
Sorry jongens, maar agressie hoort niet thuis in sport, ( in geen enkele sport ) en moest zeker bestraft worden. Als men dat niet bestraft, hoe kan men er dan ooit een halt aan roepen. De volgende zal altijd gaan zeggen, waarom ik en Cols niet. Elke aggressie moet vanaf de eerste moment aangepakt en bestraft worden wil men dit in de toekomst vermijden. Ik laat hier in het midden wie fout was.A wel phil voor ne keer ben ik het met u eens, raar maar maar:)
Frank B.
3 oktober 2007, 18:55
Verder wil ik nog dit kwijt, showettappes en rondjesdraaien blijft een moeilijk punt in de rally, ben er helemaal geen voorstander van. Heb vorig jaar bijna evenveel auto's ingehaald of dat ik speciales gereden heb. (ook door slechte startvolgordes trouwens)[/quote]
ben ook geen voorstander ... zie onze fout in LUX :(
Pipo
10 oktober 2007, 18:15
Verder wil ik nog dit kwijt, showettappes en rondjesdraaien blijft een moeilijk punt in de rally, ben er helemaal geen voorstander van. Heb vorig jaar bijna evenveel auto's ingehaald of dat ik speciales gereden heb. (ook door slechte startvolgordes trouwens)
ben ook geen voorstander ... zie onze fout in LUX :([/quote]
Ben er ook zeer tegen !
Glenn
10 oktober 2007, 19:45
ben ook geen voorstander ... zie onze fout in LUX :(
Ben er ook zeer tegen ![/quote]
Tegen wa in België zijde gij nie? :rolleyes:
tommeke_B
10 oktober 2007, 19:49
Ben er ook zeer tegen !
Tegen wa in België zijde gij nie? :rolleyes:[/quote]
Denkt nu nie dat em U gaat zeggen... :p
Pipo
10 oktober 2007, 19:52
Ben er ook zeer tegen !
Tegen wa in België zijde gij nie? :rolleyes:[/quote]
RFR ik ga me weer niet druk maken over u heb u meermaals gezegd eens langs te komen ...
Ik rijd meer dan geneg om een oordeel te kunnen vellen , en zelfs in Belgie ..uiteraard meer nationaal en asaf dan vas ..:rolleyes:
Glenn
10 oktober 2007, 20:01
Tegen wa in België zijde gij nie? :rolleyes:
RFR ik ga me weer niet druk maken over u heb u meermaals gezegd eens langs te komen ...
Ik rijd meer dan geneg om een oordeel te kunnen vellen , en zelfs in Belgie ..uiteraard meer nationaal en asaf dan vas ..:rolleyes:[/quote]
En sinds dat ik u daarover weergemailt heb antwoorde precies nie meer ook :rolleyes: