Volledige versie bekijken : lens nikon D40
david
13 september 2007, 18:52
dit heeft niks met rally te maken maar het maakt me wel nieuwsgierig
zijn er hier mensen die fotograferen met een nikon D40 of D40x waarvan hun 200mm lens reeds de geest gegeven heeft zoja verenig u hier
ikzelf heb zo'n een lens en heb gehoord dat er nog veel dit probleem hebben
rappie
13 september 2007, 21:08
zijn er hier mensen die fotograferen met een nikon D40 of D40x waarvan hun 200mm lens reeds de geest gegeven heeft zoja verenig u hier
Je kunt je probleem mss eens posten op het forum van www.belgiumdigital.be (http://www.belgiumdigital.be) ;)
Millbrook
14 september 2007, 11:47
ja, helaas, maar van mij wist je dit al he.
mijn lens is van eind april en nu al voor de tweede keer stuk.:mad::mad::mad:
www.rallyfotosaswin.tk (http://www.rallyfotosaswin.tk) heeft een D50 maar dezelfde lens en heeft dit ook al gehad
de klantenservice bij Nikon is onbestaande; op mails krijg je na lang wachten een nietszeggend antwoord; aan de telefoon geraak je niet verder dan het algemeen nummer, ze weigeren om je door te verbinden met een of andere verantwoordelijke.:mad:
ik heb intussen vanmorgen een mail gestuurd naar Testaankoop om het probleem aan te kaarten, en waarin ik ook verwezen heb naar jou en Aswin (zonder daarbij jullie naam te noemen)
ik wacht af of en hoe zij zullen reageren.
ik hou je op de hoogte ;)
Quicks
14 september 2007, 13:14
ja, helaas, maar van mij wist je dit al he.
mijn lens is van eind april en nu al voor de tweede keer stuk.:mad::mad::mad:
www.rallyfotosaswin.tk (http://www.rallyfotosaswin.tk) heeft een D50 maar dezelfde lens en heeft dit ook al gehad
de klantenservice bij Nikon is onbestaande; op mails krijg je na lang wachten een nietszeggend antwoord; aan de telefoon geraak je niet verder dan het algemeen nummer, ze weigeren om je door te verbinden met een of andere verantwoordelijke.:mad:
ik heb intussen vanmorgen een mail gestuurd naar Testaankoop om het probleem aan te kaarten, en waarin ik ook verwezen heb naar jou en Aswin (zonder daarbij jullie naam te noemen)
ik wacht af of en hoe zij zullen reageren.
ik hou je op de hoogte ;)
Hoe je het draait of keert, tegenwoordig draait alles om marketing en verkoop. En daar houdt het ook mee op. Als zelfs een firma als Nikon (Canon is op dat vlak geen haar beter - en ik kan het weten) geen service meer biedt, dan zijn we nog niet thuis.
Enkele weken geleden stond in de Humo een artikel over 'Kloteklanten". Daarin stond precies hetzelfde als jouw verhaal.
kezzel
16 september 2007, 22:25
De mijn heeft het vorige week ook begeven in Zwitserland,ben van vandaag terug thuis.Morgen naar fotograaf en dan kan het geloop beginnen hé :mad::mad::mad:
Millbrook
26 september 2007, 09:07
Op het forum van www.belgiumdigital.com (http://www.belgiumdigital.com) is er nog iemand die hetzelfde probleem voor heeft, deze keer met het 18/55 objectief....
Millbrook
26 september 2007, 11:09
Interessante link voor eigenaars van een D40(X) :
http://www.d40-lenzen.nl/
kezzel
26 september 2007, 16:04
De mijn heeft het vorige week ook begeven in Zwitserland,ben van vandaag terug thuis.Morgen naar fotograaf en dan kan het geloop beginnen hé :mad::mad::mad:
Mijn lens is vorige week opgestuurd,nu afwachten......:(
Millbrook
5 oktober 2007, 11:28
Net even gebeld naar de dealer : van zowel David als mij weigeren ze de lens te herstellen binnen garantie, in beide gevallen met dezelfde (drog)reden : 'zandschade' :mad::mad::mad:
Belachelijk gewoon. OK, bij een rally hangt er wel wat stof in de lucht, maar dat kan/mag geen reden zijn.
Ik ga het stof nooit bewust opzoeken, integendeel (rekening houden met de windrichting, camera afschermen,....); er zijn er zoveel die fotograferen op de rally, dan zou iedereen om de haverklap een andere lens moeten kopen - iemand die bvb. naar Acropolis of Sardinië zou gaan kijken zou minstens drie lenzen per dag nodig hebben ; het hoeft ook helemaal geen rally te zijn, stof is er nu eenmaal overal - ook binnenhuis of als je als groene jongen door het bos wandelt. Je zou de bewuste lens dus alleen mogen gebruiken in een steriele kamer; te gek voor woorden.
Ik dacht met voor Nikon te kiezen een goeie keuze gemaakt te hebben; ik heb me duidelijk serieus vergist...:mad::mad:
De dealer zou contact opnemen met een vertegenwoordiger van Nikon, benieuwd of dat (nog) wat uithaalt....
WRCKE
5 oktober 2007, 11:37
Net even gebeld naar de dealer : van zowel David als mij weigeren ze de lens te herstellen binnen garantie, in beide gevallen met dezelfde (drog)reden : 'zandschade' :mad::mad::mad:
Belachelijk gewoon. OK, bij een rally hangt er wel wat stof in de lucht, maar dat kan/mag geen reden zijn.
Ik ga het stof nooit bewust opzoeken, integendeel (rekening houden met de windrichting, camera afschermen,....); er zijn er zoveel die fotograferen op de rally, dan zou iedereen om de haverklap een andere lens moeten kopen - iemand die bvb. naar Acropolis of Sardinië zou gaan kijken zou minstens drie lenzen per dag nodig hebben ; het hoeft ook helemaal geen rally te zijn, stof is er nu eenmaal overal - ook binnenhuis of als je als groene jongen door het bos wandelt. Je zou de bewuste lens dus alleen mogen gebruiken in een steriele kamer; te gek voor woorden.
Ik dacht met voor Nikon te kiezen een goeie keuze gemaakt te hebben; ik heb me duidelijk serieus vergist...:mad::mad:
De dealer zou contact opnemen met een vertegenwoordiger van Nikon, benieuwd of dat (nog) wat uithaalt....
heb dit ook al meegemaakt met een lens resultaat daarvan, ze stonden daarvoor geen garantie alles uit eigen zakken betalen,toen heeft mij dat 12000 belgische frank gekost
Pegasus
5 oktober 2007, 12:22
Canon L glas kopen jongens, daar komt nauwelijks stof/zand in :D
Voor de Nikkon gebruikers een goede Nikkor, het kost (veel) meer, maar het is wel een lens die je nooit meer weg doet...
Jasper
5 oktober 2007, 13:17
Het best is nog altijd een 5 jaar garantie nemen op alles wat er kan kapot gaan. Ik heb mijn toestel bij Vandenborre gekocht, daar doen ze deze actie voor slechts 125euro, inclusief schoonmaken van het toestel.
david
5 oktober 2007, 13:39
ik zal sebiet eens naar mijn dealerke gaan want ik ben dat gezever van nikon beu
mijn cashback van 90 euro heb ik nog niet gezien en nu die zandschade
denk dat het zal stuiven diene mens kan da niet helpen maar toch de stoom moet eruit zenne want bij nikon zelf krijg ik geen gehoor
Wabe
5 oktober 2007, 14:05
Toch benieuwd welke verkoopspunten jullie allemaal hebben... Moest ik zo problemen hebben.. Toch nog niet meegemaakt met mijne verkoper.:(
Ik heb eigenlijk alleen maar Canon materiaal maar toch.
kezzel
5 oktober 2007, 18:27
Ik heb mijn lens nog niet terug :o,maar ik heb zeker geen klagen van mijn dealerke.Ik heb ter vervanging voor de haspengouw een 70-210mm f2.8 meegekregen om te testen :cool:
Millbrook
5 oktober 2007, 19:21
amai, da's pas goeie service :) (en misschien ook een slimme, commerciële zet van uw dealerke, je weet maar nooit dat je zo tevreden bent over die vervanglens dat je er prompt een wil kopen :cool:)
zo veel geluk heb ik niet :o:(
Ik heb mijn lens nog niet terug :o,maar ik heb zeker geen klagen van mijn dealerke.Ik heb ter vervanging voor de haspengouw een 70-210mm f2.8 meegekregen om te testen :cool:
Millbrook
12 oktober 2007, 12:43
Deze morgen nog even contact gehad met m'n dealer; Nikon blijft alles van zich af schudden :mad:
Wij ' D 40-ers' zijn duidelijk alleen maar goed genoeg om de omzet en winst op peil te houden, maar voor de rest....
Eén wijze raad voor iedereen die overweegt een digitale spiegelreflexcamera te kopen : koop aub géén Nikon, of toch zeker geen D40 (met 55/200 zoomlens), 't zal U een massa gegarandeerde ellende besparen
kezzel
12 oktober 2007, 15:39
Menne maat werkt bij ne fotograaf,enkele weken geleden heeft hij zijn toestel + lens opgestuurd om te reinigen.Nu heeft die fotograaf van de week enkel de body terug gekregen en niemand weet waar de lens is :rolleyes: Nu beweren ze bij nikon dat zijn fotograaf die lens gestolen heeft :mad: is da niks.......:confused:
kezzel
12 oktober 2007, 15:40
ps ik heb mijn lens ook nog altijd niet terug, zelfs nog niks van gehoord :confused:
Millbrook
12 oktober 2007, 16:00
jawadde, da's pas straf :eek:
dat maakt helemaal duidelijk dat ze bij Nikon totaal geen scrupules hebben :(
Menne maat werkt bij ne fotograaf,enkele weken geleden heeft hij zijn toestel + lens opgestuurd om te reinigen.Nu heeft die fotograaf van de week enkel de body terug gekregen en niemand weet waar de lens is :rolleyes: Nu beweren ze bij nikon dat zijn fotograaf die lens gestolen heeft :mad: is da niks.......:confused:
FOCUSWRC
12 oktober 2007, 17:47
Ikzelf gebruik ook een Nikon, en ben daar zeer tevreden over. Eenmaal per jaar een reiniging in Kortrijk (dus zonder opsturen) en klaar is kees.
Vergeet niet dat fotomateriaal zeer fijn hoog technologisch materiaal is dat met de nodige zorg (en bescherming) behandeld dient te worden. Te natte, te stofferige omgevingen, schokken, stoten.... hebben een nefaste invloed op uw materiaal. Reinig toestel vooraleer de lens te wisselen zo komt er geen stof of vocht in terecht.
Persoonlijk heb ik steeds een zachte verfborstel en een zachte toilethanddoek bij; steeds zeer nuttig!
david
16 oktober 2007, 19:26
er komt schot in de zaak
een uitzonderlijke commerciële geste is mogelijk
maw ze zullen de lens onder garantie herstellen
maar wanneer ???????,
Millbrook
17 oktober 2007, 13:34
zo snel mogelijk hebben ze mij laten weten
haal het zoutvat maar boven....
maar wanneer ???????,
trx
17 oktober 2007, 22:29
er komt schot in de zaak
een uitzonderlijke commerciële geste is mogelijk
maw ze zullen de lens onder garantie herstellen
maar wanneer ???????,
Allez, toch een beetje goed nieuws, anders zou het een dure zaak worden :rolleyes:.
david
18 oktober 2007, 18:52
hahaha trx heb u site bezocht das in orde zenne
trx
18 oktober 2007, 19:37
hahaha trx heb u site bezocht das in orde zenne
Site van mijn madam é, ik ben maar 'mede-portrettetrekker' ;) :D.
Millbrook
6 november 2007, 12:16
Net bericht gekregen van m'n dealer :
De lens is terug binnen, na weer eens twee maand wachten, en exact op het moment dat ik het voorspeld had : net na de Condroz, de klootzakken :mad:
kezzel
6 november 2007, 15:26
Net bericht gekregen van m'n dealer :
De lens is terug binnen, na weer eens twee maand wachten, en exact op het moment dat ik het voorspeld had : net na de Condroz, de klootzakken :mad:
Ge moogt blij zijn da ge ze terug hebt,ik heb nog niks gehoord :mad:
Vince
6 november 2007, 17:16
maar goed dat ik dit hier allemaal lees :eek:
ik was net van plan om mij ook een spiegelreflex camera aan te schaffen , in het bijzonder een D40.
Ik denk dat ik dan maar een canon eos 400d ga kopen, of hebben mensen daar ook klachten over :D
kezzel
6 november 2007, 17:29
maar goed dat ik dit hier allemaal lees :eek:
ik was net van plan om mij ook een spiegelreflex camera aan te schaffen , in het bijzonder een D40.
Ik denk dat ik dan maar een canon eos 400d ga kopen, of hebben mensen daar ook klachten over :D
Over het toestel zelf heb in niks anders dan lof,het gaat enkel over het objectief dat problemen geeft.
Vince
6 november 2007, 18:30
kan iemand mij mss wat foto's laten zien getrokken met een D40
FOCUSWRC
6 november 2007, 18:46
Over het toestel zelf heb in niks anders dan lof,het gaat enkel over het objectief dat problemen geeft.
Ik vermoed dat u uw toestel aangekocht heeft bij een of andere actie, waarbij een paket body& lens aangboden werd. Dit zou ik eerder afraden, persoonlijk heb ik zelf een volledige set samengesteld volgens mijn eigen keuze en verwachtingen. Dit is weliswaar duurde maar maar zodoende werd ik ook niet opgezadeld met een goedkopere lens die minder geschuikt is voor het zwaardere werk wat het fotograferen tijdens rally's wel is. Vele kliënten kopen een dergelijk toestel om huis- tuin- en familiefotokes te maken, wij dus niet!
De keuze tussen Nikon en Canon maakt hirin weinig uit, beide merken gebruiken dezelfde praktijken om de goedkopere digitale spiegereflexcamara's aan de man te brengen.
Een raad voor allen, verzorg u fotogerief minstens even goed als uw...;)
kezzel
6 november 2007, 20:27
Ik vermoed dat u uw toestel aangekocht heeft bij een of andere actie, waarbij een paket body& lens aangboden werd. Dit zou ik eerder afraden, persoonlijk heb ik zelf een volledige set samengesteld volgens mijn eigen keuze en verwachtingen. Dit is weliswaar duurde maar maar zodoende werd ik ook niet opgezadeld met een goedkopere lens die minder geschuikt is voor het zwaardere werk wat het fotograferen tijdens rally's wel is. Vele kliënten kopen een dergelijk toestel om huis- tuin- en familiefotokes te maken, wij dus niet!
De keuze tussen Nikon en Canon maakt hirin weinig uit, beide merken gebruiken dezelfde praktijken om de goedkopere digitale spiegereflexcamara's aan de man te brengen.
Een raad voor allen, verzorg u fotogerief minstens even goed als uw...;)
Ik heb voor de condroz een nikkor AF-S 70-210mm F/2.8 VR gaan huren,dit is een lens van +/- 1900 euro's,ik heb weinig goede foto's genomen moet ik zeggen en vooral op het gebied van scherpte dan.Met mijn kitlens AF 55-200mm f 4-5.6 neem ik scherpere foto's,zodus duurder betekent niet beter,dat weet ik nu wel......
stijne
6 november 2007, 20:38
Ik heb voor de condroz een nikkor AF-S 70-210mm F/2.8 VR gaan huren,dit is een lens van +/- 1900 euro's,ik heb weinig goede foto's genomen moet ik zeggen en vooral op het gebied van scherpte dan.Met mijn kitlens AF 55-200mm f 4-5.6 neem ik scherpere foto's,zodus duurder betekent niet beter,dat weet ik nu wel......
Kan het zijn dat het een 70 - 200 was?
FOCUSWRC
6 november 2007, 20:44
Dat zou ik nu niet meteen durven stellen...
Ik beweer dan ook niet dat uw foto's beter zullen zijn, maar dat ze slechter zijn door het gebruik van de duurdere lens lijkt me zeer eigenaardig.
Ik wil alleen maar zeggen dat de behuizing, (stevigheid, schokvaster, stofdichter beter bestand tegen vochtigheid is) van de duurdere lenzen stukken beter is dan de standaard geleverde lenzen. Daarnaast is de behandeling ook zeer belangrijk om een langere levensduur van uw materiaal te verzekeren, maar dit heb ik reeds enkele posts eerder uit doeken gedaan.
Aan u natuurlijk de keuze.
Apropos, hoeveel bedroeg de huurprijs voor de lens, als u dat kwijt wil natuurlijk??
MartijnS
6 november 2007, 21:13
Ik heb geen Nikon Kezzel, maar het lijkt mij echt onzin dat die goedkope kitlens van jou scherpere foto's maakt dan een topzoomobjectief zoals een 70-210 2.8.
Dus iets is er dan niet goed gegaan, maar dat die lens die je gehuurd hebt minder scherp is, is zeker niet het geval lijkt me ;)
kezzel
6 november 2007, 23:00
Kan het zijn dat het een 70 - 200 was?
het was ind de 70-200 :o
kezzel
6 november 2007, 23:02
Ik heb geen Nikon Kezzel, maar het lijkt mij echt onzin dat die goedkope kitlens van jou scherpere foto's maakt dan een topzoomobjectief zoals een 70-210 2.8.
Dus iets is er dan niet goed gegaan, maar dat die lens die je gehuurd hebt minder scherp is, is zeker niet het geval lijkt me ;)
Ik weet ook niet wat er mis gegaan is,maar de resultaten zijn er :confused:
Millbrook
7 november 2007, 10:18
Een voorbeeldje van vorige zaterdag (met de standaard 18/55 lens)
Het origineel :
http://img230.imageshack.us/img230/5498/afbeelding003rw9.jpg
En de gecropte versie :
http://img230.imageshack.us/img230/2189/afbeelding004eo0.jpg
kan iemand mij mss wat foto's laten zien getrokken met een D40
Vince
7 november 2007, 17:28
Ziet er goed uit ;)
david
7 november 2007, 17:56
niet vergeten dat het zeker geen goede lucht was ( lees niet echt klaar )om te trekken é vant weekend
had in het begin ook wat problemen zaterdagochtend maar als je wat met je instellingen speelt kun je al veel oplossen
andere in dit geval hogere iso waarden instellen
of sluitertijden en diafragmakeuze veranderen kan veel scherpte opleveren die je in sportstand dan weer niet hebt
kezzel
7 november 2007, 18:25
niet vergeten dat het zeker geen goede lucht was ( lees niet echt klaar )om te trekken é vant weekend
had in het begin ook wat problemen zaterdagochtend maar als je wat met je instellingen speelt kun je al veel oplossen
of sluitertijden en diafragmakeuze veranderen kan veel scherpte opleveren die je in sportstand dan weer niet hebt
sportstand mag je zeker niet gebruiken voor rallysport ;)
david
7 november 2007, 19:17
ik zeg niet dat het niet mag voor beginnende fotograaf kan het een hulp zijn
persoonlijk gebruik ik het ook niet
tommeke_B
7 november 2007, 19:28
ik zeg niet dat het niet mag voor beginnende fotograaf kan het een hulp zijn
persoonlijk gebruik ik het ook niet
Ik gebruik met mijn D50 zoals velen wss diene M op het toestel :p
Grungie
7 november 2007, 22:53
Een voorbeeldje van vorige zaterdag (met de standaard 18/55 lens)
Het origineel :
http://img230.imageshack.us/img230/5498/afbeelding003rw9.jpg
En de gecropte versie :
http://img230.imageshack.us/img230/2189/afbeelding004eo0.jpg
Op gebied van fotografie ben ik nog een redelijk groentje. :)
Wat is 'croppen' eigenlijk?
Grungie
7 november 2007, 22:58
sportstand mag je zeker niet gebruiken voor rallysport ;)
Op circuit ook niet :p
Heb ik al ondervonden op circuit Zolder.
Ik weet niet zunne, maar tijdens mijn laatste bezoek aan Zolder was het tijdens de Belcar race ook al behoorlijk duister. En toen kreeg ik een beter resultaat door de iso waarde te verlagen.
Het diafragma, daar heb ik eigenlijk nog niet mee gefoefeld. Moet ik ook nog eens doen. :D
Bij donkerder weer veronderstel ik dan een groter diafragma?
SKJEF
8 november 2007, 10:19
Op gebied van fotografie ben ik nog een redelijk groentje. :)
Wat is 'croppen' eigenlijk?
Als je een photoshop programma hebt, of iets gelijkwaardig
Eventjes wegknippen wat je niet leuk vind rond de foto
kezzel
8 november 2007, 15:05
Als je een photoshop programma hebt, of iets gelijkwaardig
Eventjes wegknippen wat je niet leuk vind rond de foto
De meeste toestellen hebben deze functie zelf ;)
SKJEF
8 november 2007, 15:07
Hmmm, heb zelf geen fototoestel
trx
8 november 2007, 18:56
Eeeuhm, kroppen doe je toch best met een fotobewerkingsprogramma zunne :confused:.
Ik veronderstel dat je de digitale zoom bedoelt, das bullshit, niet gebruiken !
Je kan veel beter kroppen als je de foto voor je staan hebt op je 17-19-21 inch scherm ;).
Croppen kan een foto mooier maken of totaal doen mislukken :rolleyes:.
david
8 november 2007, 20:06
das waar trx
welk programma gebruikt u keppe mss
Millbrook
9 november 2007, 08:30
Ik veronderstel dat Kezzel het heeft over de functie 'uitsnijden' die in de camera zit.
En zoals ik gebruikt heb in m'n voorbeeld enkele posts hierboven.
Ik vind het resultaat toch meevallen?
Eeeuhm, kroppen doe je toch best met een fotobewerkingsprogramma zunne :confused:.
Ik veronderstel dat je de digitale zoom bedoelt, das bullshit, niet gebruiken !
Je kan veel beter kroppen als je de foto voor je staan hebt op je 17-19-21 inch scherm ;).
Croppen kan een foto mooier maken of totaal doen mislukken :rolleyes:.
das waar trx
kezzel
9 november 2007, 11:09
Ik veronderstel dat Kezzel het heeft over de functie 'uitsnijden' die in de camera zit.
En zoals ik gebruikt heb in m'n voorbeeld enkele posts hierboven.
Ik vind het resultaat toch meevallen?
Klopt ;) is een beperkte vorm van kroppen ( uitsnijden )
kezzel
22 november 2007, 12:40
Juist mijn lens terug gaan halen se :cool:
Millbrook
23 november 2007, 10:26
Heeft ook een tijdje geduurd; hopelijk blijf je nu van pech gespaard.
Mooie foto's trouwens die je gepost hebt in je top 3.
Juist mijn lens terug gaan halen se :cool:
kezzel
23 november 2007, 11:31
Heeft ook een tijdje geduurd; hopelijk blijf je nu van pech gespaard.
Mooie foto's trouwens die je gepost hebt in je top 3.
Ik hoop het ook en thanks ;)
trx
25 november 2007, 07:42
das waar trx
Photoshop elements
Das meer dan voldoende voor de gewone amateur ;). Als je de extra's van den echte Photoshop ten volle kunt gebruiken zijt ge goed, heel goed :D (zo zijn er zunne, nog al wat mensen volgen photoshopcursus :rolleyes:).
Maar je zit ook met legaal-illegaal. Inge neemt het risico ook niet om illegaal photoshop op haar pc te zetten, elements is legaal (niet zo duur zunne), als zelfstandige is de kans op controle een stuk groter dan bij nen hobbyfotograaf.
kezzel
14 december 2007, 11:54
Heb de Nikon en toebehoren verkocht.Nu ander en beter ;)
Millbrook
14 december 2007, 12:28
Hier van 'tzelfde ;)
Heb de Nikon en toebehoren verkocht.Nu ander en beter ;)
david
14 december 2007, 20:20
wa heb je gekocht nu millbrook ?
kon je me niet eens inlichtten over u verkoop