PDA

Volledige versie bekijken : GP Japan - Fuji 2007

NewTown
26 september 2007, 13:43
zo, het mysterie van het seizoen komt eraan...

veel weten we dus niet, buiten dat het op de hellingen van de Mount Fuji ligt, eeuwig bedekt met sneeuw (de berg, niet het circuit).
67 rondes van 4.563 meter, goed voor 305km721. één lange rechte lijn... see for yourself (zelfs geen bijkomende info op het kaartje :))

http://webolutions.be/img/gpfuji.gif
image hosted @ http://abfusions.be (http://abfusions.be)

paar leuke weetjes en info vind je op wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Fuji_Speedway (zo is het blijkbaar zoals de kathedraal van antwerpen... grootse plannen, deelse uitvoering :D)

Phil69
26 september 2007, 22:41
http://formula-1.updatesport.com/news/article/1190826789/formula_one/F1weekender/Wet-race-for-Fuji/view.html

NewTown
27 september 2007, 10:16
http://formula-1.updatesport.com/news/article/1190826789/formula_one/F1weekender/Wet-race-for-Fuji/view.html
brrrr

Scuderio
27 september 2007, 16:51
(zo is het blijkbaar zoals de kathedraal van antwerpen... grootse plannen, deelse uitvoering :D)En de favoriete pisplaats van Hollanders?

Benieuwd wat dit circuit gaat opleveren. Zouden de teams eigenlijk veel info over die baan hebben via andere raceklassen ofzo waar Bridgestone ook leverancier is? Ze vroegen op de persconferentie na Spa aan Kimi of hij dacht dat Japan McLaren terug beter zou liggen dan Ferrari en hij antwoordde "geen idee, ik weet zelfs niet hoe dat circuit eruit ziet", voor hem wordt het dus in elk geval een grote verassing :D

Kama Schumi
27 september 2007, 17:47
In Hamilton zijn preview praatje merkte hij al direct op dat hij het spijtig vindt dat hij niet zal rijden op Suzuka. Dat en het feit dat Tilke hier aan gewerkt heeft en we weten genoeg zeker :rolleyes:

Wat stoere praat van Hamilton richting Alonso gecombineerd met hopelijk regen maakt dat het nog leuk kan worden. Er is hoop :D

Ben echt benieuwd hoe Lewis gaat rijden. Met alle respect voor de Brit maar zijn geklaag over Alonso zijn actie op Spa is een beetje belachelijk want Lewis doet al het ganse jaar zo'n bewegingen. Het maakt de boel wel leuker natuurlijk.

Dead_Man
27 september 2007, 18:18
Er word dit seizoen toch veel geklaagd door de McLaren piloten hé :D

En dit ook weer een "Tilke-gedrocht" ?
Dus met andere woorden ..... naast het circuit ligt er een landingsbaan waar met gemak de Space Shuttle kan op landen om de wagens "te beschermen" als ze naast de baan belanden.

Kama Schumi
27 september 2007, 18:55
Er word dit seizoen toch veel geklaagd door de McLaren piloten hé :D

Dus met andere woorden ..... naast het circuit ligt er een landingsbaan waar met gemak de Space Shuttle kan op landen om de wagens "te beschermen" als ze naast de baan belanden.

Ja en Ja ;)

NewTown
27 september 2007, 20:50
Scuderio kan (voorlopig) met zijn beide oortjes op zijn rode zijden kussen slapen... Alonso zei op Fuji dat hij geen probleem ziet met zijn contract volgend jaar ;)

en Hamilton blijft maar over de start spreken... misschien moet hij alle races nog eens op tape bekijken ;)

GeDi
27 september 2007, 21:22
en Hamilton blijft maar over de start spreken... misschien moet hij alle races nog eens op tape bekijken ;)

Die gast steekt me tussenin al serieus tegen :rolleyes:
Ik dacht dat het een echte racer was na alles wat hij in de gp2 gedaan had en wat er over hem verteld werd,maar blijkbaar kan die ook een serieus stukste janken als het niet naar zijn goesting gaat.
In het begin van het seizoen dat ik dat dit mijn nieuwe schumi zou kunnen zijn,maar ik denk dat Kimi momenteel een van enige is wat in aanmerking kan komen ;)

Scuderio
27 september 2007, 21:55
Scuderio kan (voorlopig) met zijn beide oortjes op zijn rode zijden kussen slapen... Alonso zei op Fuji dat hij geen probleem ziet met zijn contract volgend jaar ;)oef :)
het is geen zijden kussen trouwens ;)

NewTown
27 september 2007, 22:42
<...>maar ik denk dat Kimi momenteel een van enige is wat in aanmerking kan komen ;)
da's dan ook eens een piloot die niét zaagt, si ;)

Grungie
28 september 2007, 00:16

Ik heb het efkes opgezocht en het is inderdaad waar. Of toch gedeeltelijk. Het originele ontwerp is niet van hem maar de huidige 'face-lift' die het circuit ondergaan heeft (met name in de laatste sectie van het circuit) is wel van zijn hand.

Misschien een idee'tje voor een nieuwe nevencompetitie in de prono : de 'Tilke-Cup' :D

SKJEF
28 september 2007, 08:54
heb nog eens weather forcast bekeken, zaterdagnamiddag zou het droog blijven, shit mijn poleprono zal der glad naast zitten !
Maar voor de race, geven ze wel nog regen uit. Dus de kans dat we voor de eerste maal dit jaar een wetrace hebben zit er degelijk in. Eens kijken of we daar verrassingen mogen verwachten

NewTown
28 september 2007, 13:41
intussen bijft Hamilton bloempjes naar Alonso gooien... weliswaar met de bloempot er nog aan :D. het doet me waarlijk denken aan weleer ;)

SKJEF
28 september 2007, 14:01
intussen bijft Hamilton bloempjes naar Alonso gooien... weliswaar met de bloempot er nog aan :D. het doet me waarlijk denken aan weleer ;)

rozen met veel doornen !:D;)

NewTown
29 september 2007, 07:16
... is het nat genoeg? :D

Fuji blijft blijkbaar een natte bedoening, met 30 jaar ertussen :)

Hamilton vrij laat een goede chrono in Q1 en op het einde toch nog boem boem tussen Japanse rijder & Japans auto...

Grungie
29 september 2007, 07:20
Brings back memories of '76 :)

Ralf dacht zeker : "Hoe kom ik het best in beeld? Weet ge wat, ik parkeer mijn wagen gewoon". :D

Veel te optimistisch in het gat gedoken......

NewTown
29 september 2007, 07:28

Ralf dacht zeker : "Hoe kom ik het best in beeld? Weet ge wat, ik parkeer mijn wagen gewoon". :D

Veel te optimistisch in het gat gedoken......
hij moet toch van zijn laatste GP's profiteren ;)

het circuit is natuurlijk wel écht anders dan de configuratie van toen, maar het weer in japan in september is wat het is... 'k krijg het koud alleen van die bakken regen te zien :D

blijkbaar hebben ze vanmorgend ook niet gedraaid...

Grungie
29 september 2007, 07:33
Ze hebben welgeteld 3:34 gedraaid vanmorgen.
Vanwege de laaghangende bewolking en slechte zichtbaarheid kon de medisch helikopter niet opstijgen. De sessie is dan eerst met 15 minuten uitgesteld, dan nog eens om uiteindelijk dan met een half uur vertraging op groen te gaan.
Maar na 3:34 was het alweer rood wegens de regen en slechte zichtbaarheid.

De sessie is dan nog een aantal keer met 5 minuten uitgesteld om uiteidenlijk na 53 minuten ofzo definitief op rood te gaan. Definitief in die zin dat men ze niet meer op groen ging zetten voor de resterende 7 minuten.

NewTown
29 september 2007, 08:18
zo, dat is ook weer voorbij... afspraak morgen om 6.30 om de start tussen Hamilton en zijn vriendje Alonso te zien :D

*geeuw*

Henne
29 september 2007, 10:36
Zenden ze nog ergens een herhaling uit van de qualificaties? (op de kabel dan weliswaar)

Kheb het natuurlijk gemist :(

Hillfan
29 september 2007, 11:58
hij moet toch van zijn laatste GP's profiteren ;)

het circuit is natuurlijk wel écht anders dan de configuratie van toen, maar het weer in japan in september is wat het is... 'k krijg het koud alleen van die bakken regen te zien :D

blijkbaar hebben ze vanmorgend ook niet gedraaid...

Misschien weer een traditie van zijn broer verkeerd overgenomen...die keek al eens die in een glas nà de GP van Japan (toen het nog de laatste was van't seizoen) :D

Scuderio
29 september 2007, 15:35

Veel te optimistisch in het gat gedoken......Kvond het niet echt Ralf's schuld, kzou het eerder een misverstand noemen. Ik had - net als Ralf waarschijnlijk - de indruk dat die trage spleetoog vertraagde en de deur openliet om hem te laten passeren, maar dat geel manneke stuurde dan toch nog in en met zo'n weer valt er dan natuurlijk niet veel meer te remmen voor Ralf...

NewTown
29 september 2007, 15:43
ah, 't is niet zo zeer michael als de hele stam schumacher die bij scuderio in de smaak valt? :D

ach, Ralf is aan z'n pensioen toe, denk ik :)

NewTown
30 september 2007, 06:37
maar misschien een beetje té? :rolleyes:

NewTown
30 september 2007, 06:45
voor deze éne keer denk ik dat ze net zo lief een half uur stoppen en wachten, want hiér is niets aan en zo racen ziet me er ... '76 uit?

Grungie
30 september 2007, 06:54
Ik snap het ook niet goed.
Stel die start een half uur ofzo uit. Zo is er niets aan...

Straks rijden ze al een half uur.... achter de Safety car.

Nog erger, straks wint de SC de race :p

NewTown
30 september 2007, 06:59
Frank Montagny vind het wel half grappig :p
wachten ze tot één van de twee McLarens er onder safety car afgaat?

het spannendste is momenteel of hamilton niet per ongeluk achteraan aangereden wordt als hij eens te traag rijdt :rolleyes:

als ze de pack laten zien in de rechte lijn zie je het pas écht... je ziet vanaf de vierde of vijfde wagen gewoon enkel mist :/

NewTown
30 september 2007, 07:11
Actie... de safety car gaat binnenkomen... moet ik nu :eek: of :D of :) :confused:

hamilton die toch wel écht héél uitdagend was!

massa & wurz openen de brokkendans...

Grungie
30 september 2007, 07:19
Sato met de vlam in de pijp :D

Het blijft toch een gevaarlijke bedoening dat tanken.

NewTown
30 september 2007, 07:24
banzai!

de eerste mclaren in de pits verwacht?!

NewTown
30 september 2007, 07:28
één pitstop, waarbij hamilton veel beter uitkomt dan alonso (voor de renaults ipv erachter) en intussen schijnt alonso aan te tonen dat de volle tank niét zo'n fantastisch idee is... rijdt Raikkonen dan wél met een volle?! dat zou erg knap zijn gezien zijn inhaalmaneuvers :)

NewTown
30 september 2007, 07:40
maar zolang er niets gebeurd, gaan we zeggen dat we ons tenminste eens niet verveeld hebben :D ;)

maar vanop een onboard camera gezien is het enige juiste woord toch 'maf' ;)

NewTown
30 september 2007, 07:45
vraagje... ik zie nu dat de wagen van alonso beschadigd is... wil dat zeggen dat ik het daarnet wél goed zag en alonso niet gewoon spinde maar vettel ertegen kwam? idd, beantwoordt newtown zijn eigen vraag: op de live timing staat het nu ook...
het is 'flipper met een mclaren dag'

en raikkonen op twee stops...

Alonso fél van de baan...

onder het motto: "it ain't over until the fat lady sings"... vettel & webber gaan een leuke debriefing hebben bij de rosso bull :p

en bij de herstart heeft Hamilton er twee achter zich die niéts te verliezen hebben... Kovalainen wil wel winnen en alle punten die Massa van Hamilton kan pakken zijn bonus als Raikkonen in de punten eindigt... maar direct valt er een redelijk groot gat :)

Grungie
30 september 2007, 08:13
Ze gaan nog redelijk dicht tegen de 2 uur aankomen.
Misschien halen ze de volledige afstand, misschien net niet. 1 of 2 rondjes minder.

Grungie
30 september 2007, 08:18
Kimi Vs Heikki.... Goooo :D

NewTown
30 september 2007, 08:24
Raikkonen heeft (net als massa) al veel buiten de piste gaan kijken of het er beter was, en toch overleefd hij het... cool!

tussen de regendruppels door wel interessante info gekregen op la1 ivm politics in de F1... altijd leuk :D

NewTown
30 september 2007, 08:33
hoest: het einde tussen massa & kubica... :cool:
blijkbaar moet het tussen de twee finnen ook leuk geweest zijn (twee opgewonden commentatoren), maar helaas hebben we dat niet gezien...

wel een beetje jammer voor het kampioenschap, maar ja :)

Grungie
30 september 2007, 10:04
Rare race eigenlijk.
Liefst 24 ronden achter de SC. (ronde 1-18 en ronde 43-48) Dat is meer dan 1/3 van de race.

Dat moet een record zijn. :p

Kama Schumi
30 september 2007, 10:28
Rare race is idd een goeie titel.

Regen brengt altijd wat annimatie mee maar ergens bleef ik op mijn honger zitten. Waarschijnlijk omdat ondanks alles dit een een foutloze GP van Hamilton was en zijn overwinning nooit in gedrang kwam.

Spijtig maar de laatste troef van dit jaar is nu ook weg. De titel is binnen voor Lewis en naar mijn mening verdiend hij hem het meest. Alonso en Kimi maakte dit jaar toch merkelijk meer fouten dan vorige jaren terwijl Hamilton er bijna nooit te betrappen was op een misser. Waarschijnlijk spelen de nieuwe banden hier een grote rol in en volgend jaar valt de TC weg. Benieuwd wie hier veel of weinig last gaat van hebben.

Cava
30 september 2007, 10:34
Kubica, Fissichella gaan zeker door de mand vallen zonder TC. Kubica liet zichzelf al kennen omdat hij het gevaarlijk vind te rijden zonder dus die is zuiver een piloot van de electronicageneratie.

Scuderio
30 september 2007, 11:07
nu vraag ik me toch af waar die 19 ronden achter de safetycar goed voor waren. De baan is er echt niet beter op geworden, ze hadden beter vanaf de tweede ronde of zo al geraced, hadden we nog veel meer kunnen zien.

riddler
30 september 2007, 11:58
Race viel al bij al nog mee, wel jammer dat er zoveel onder de safetycar gereden werd, want zo heeft mijn indi-recorder het laatste rondje niet meer opgenomen :(

puma club belgium
30 september 2007, 12:15
Heb niet alles gezien maar wat ik gezien heb was toch mooi om te zien.

http://www.telefoontje.com/CMS/images/GPJAPAN/5.jpg
http://www.telefoontje.com/CMS/images/GPJAPAN/6.jpg

en gevecht massa en kubica en tussen raikonnen en korvalainen

NewTown
30 september 2007, 13:04
@puma club belgium... is de foto een illustratie van wat je mooi vond :confused:

lees op verschillende plekken dat ex-piloten geneigd zijn te denken dat de afbraak van de auto van alonso in de aanraking met vettel zijn lot bezegelde... iemand al een reactie van de piloot zelf tegengekomen? :)

riddler
30 september 2007, 13:17
was Alonso niet in aanraking gekomen met Liuzzi, of waren ze op de vrt fout?

Trouwens, het feit dat Massa nog de pits inkwam, dat kon toch gepland zijn, want hij was 1 keer minder binnen geweest als Raikkonen(als je de drive through niet meetelt). Want op vrt zeiden ze dat het was om gewoon Raikkonen door te laten, ma dan hielden ze hem natuurlijk geen 10 seconden stilstaan...

Holkers
30 september 2007, 13:30
@puma club belgium... is de foto een illustratie van wat je mooi vond :confused:

Anders zeg ik wel even; ja. Geen fan van alonso, soit

lees op verschillende plekken dat ex-piloten geneigd zijn te denken dat de afbraak van de auto van alonso in de aanraking met vettel zijn lot bezegelde... iemand al een reactie van de piloot zelf tegengekomen? :)

Jah, en waarom kon hij wel 6 ronden (of meer, of wat minder) rondrijden met dezelfde wagen? Waarom kon hij wel snel zijn? Hij had geen last meer van Raikonnen op dat moment en meneer wilde snelle tijden rijden (wat hem goed recht is uiteraard). Iets te snel door de vorige bocht of de verflijn van de curb meepakken en voila, crash. Gewoon een rijdersfout. Zelfde rijdersfout als het in Coulthard/Vettel rijden. Die 'crash/draaier' was zijn eigen fout, hij zat er nog naast i.p.v. voor.

NewTown
30 september 2007, 13:34
Anders zeg ik wel even; ja. Geen fan van alonso, soit
F1 kijken voor crashes (of andere autosport) vind ik dikke flauwe kul ;)

Jah, en waarom kon hij wel 6 ronden (of meer, of wat minder) rondrijden met dezelfde wagen? Waarom kon hij wel snel zijn? Hij had geen last meer van Raikonnen op dat moment en meneer wilde snelle tijden rijden (wat hem goed recht is uiteraard). Iets te snel door de vorige bocht of de verflijn van de curb meepakken en voila, crash. Gewoon een rijdersfout. Zelfde rijdersfout als het in Coulthard/Vettel rijden. Die 'crash/draaier' was zijn eigen fout, hij zat er nog naast i.p.v. voor.
ik denk dat er door die piloten bedoeld werd dat de wagen instabieler was en dat hij daarom meer op de verflijn kwam... zo gebeten, zeg? :confused:. 'k Wilde gewoon weten of iemand ergens al een reactie van Alonso gelezen had op een serieuze site, dat is alles :)

Grungie
30 september 2007, 13:43
Reactie van Alonso :

“A difficult race in difficult conditions. After my pit stop I came out into traffic and was fighting for positions in the field. It was very difficult to see anything because of the spray especially when you were coming down the straight. As a result I did not see Vettel in my mirrors and was surprised when he hit me. I think the car was damaged quite a bit by that, but I was able to continue. However when I was braking for Turn Five I just aquaplaned and spun. Unfortunately the walls at that corner are very close to the track, so I hit the barrier heavily, and that was it. Of course, it is a difficult situation for me now in the championship; however, I will keep fighting until the end - as last year’s Championship battle showed anything can happen.”http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6899.html

:)

Glenn
30 september 2007, 13:44
Sorry mensen, maar weet er iemand wnr ge het nog keer kunt bekijken op tv? :o

Grungie
30 september 2007, 13:47
De enige zender die ik vind die de race op dit moment nog herhaalt is ITV.
Geen idee of je die zender kunt bekijken.

Daar is een herhaling van de race te zien tussen 12:30 en 14:30

Holkers
30 september 2007, 13:53
F1 kijken voor crashes (of andere autosport) vind ik dikke flauwe kul ;)

Maar het hoort er wel bij. Het is ook meer een kwestie van gunnen. Ik gun het Alonso dit jaar niet om kampioen te worden. Teveel ge-etter in de kranten, teveel gezeur en gezeik op en naast de baan. Man ga eens rijden en hou je niet 99,9% van de tijd bezig met je teamgenoot... mijn mening hoor ;)

ik denk dat er door die piloten bedoeld werd dat de wagen instabieler was en dat hij daarom meer op de verflijn kwam... zo gebeten, zeg? :confused:. 'k Wilde gewoon weten of iemand ergens al een reactie van Alonso gelezen had op een serieuze site, dat is alles :)

Al die piloten weten ook hoe de auto aanvoelde na zijn touche met Vettel... Lekker gissen dus. Nee, niet gebeten, alleen mijn mening. Je moet een fout van een rijder of een moment in een regen niet verbloemen door te zeggen dat de auto niet goed was of andere excuses aanhalen, het kan soms ook wel eens de rijder zelf zijn.

Grungie
30 september 2007, 13:56
was Alonso niet in aanraking gekomen met Liuzzi, of waren ze op de vrt fout?

Volgens zijn reactie op F1.com dus volledig zijn eigen fout. Aquaplanning....
Die van de vrt waren dus fout. (en dat was niet de enige keer ook)

Trouwens, het feit dat Massa nog de pits inkwam, dat kon toch gepland zijn, want hij was 1 keer minder binnen geweest als Raikkonen(als je de drive through niet meetelt). Want op vrt zeiden ze dat het was om gewoon Raikkonen door te laten, ma dan hielden ze hem natuurlijk geen 10 seconden stilstaan...

Ik denk ook dat het een geplande stop was want er werd nog bijgetankt.
Feit is wel dat Ferrari hun strategie om zeep is geholpen doordat ze in de gebinfase verplicht moesten binnenkomen om van banden te wisselen. De stewards hebben hen daartoe verplicht. Ferrari stond op intermediates terwijl full wets verplicht waren. Elke andere piloot stond ook op full wets.
Alle teams waren nochtans voor de race verwittigd dat ze met de full wets moesten rijden. Enkel Ferrari heeft, dat naar eigen zeggen, te laat ontvangen.

Ze hebben dan bij Ferrari enorm veel bijgetankt, mogelijk met de bedoeling om aan het einde van de race te raken. Maar blijkbaar hadden ze toch nog naft tekort want zowel Kimi als Flup zijn nog binnen geweest.

En ik zou die pipo's van de vrt toch eens aanraden om de reglementen te lezen.....
"Massa had pech dat de race net werd vrijgegeven toen hij zijn drive-thru moest doen"??????
Een drive-thru mag je dus niet onder de SC nemen, je moet wachten tot de race weer word vrijgegeven. En dan heb je 3 ronden de tijd om binnen te komen.

GeDi
30 september 2007, 15:40
Maar het hoort er wel bij. Het is ook meer een kwestie van gunnen. Ik gun het Alonso dit jaar niet om kampioen te worden. Teveel ge-etter in de kranten, teveel gezeur en gezeik op en naast de baan. Man ga eens rijden en hou je niet 99,9% van de tijd bezig met je teamgenoot... mijn mening hoor ;)

idem voor Lewis ;)

puma club belgium
30 september 2007, 16:41

nee hoor,maar was en van de weinige foto´s die online was op dat moment.(als die van massa en kubica dr was had ik die geplaats)
En nee ik ben niet anti alonso.ik ben meer een neutrale kijken,maar wat ik van hamilton gezien heb mag hij het kampioenschap winnen.

ring master
30 september 2007, 17:11
Zijn er nog personen die denken dat de laatste pitstop van Massa een "teamorder" was?

antoine
30 september 2007, 17:27
Ik denk niet dat veel mensen dat 'denken' ik denk dat veel mensen met je stelling eens zijn.;) Tuurlijk was dat een team order.

ring master
30 september 2007, 17:28
Ja inderdaad, ik was er ook wel redelijk overtuigd van. Maar op ITV zeiden er precies niets over, dus het ging kunnen dat ik iets gemist had ofzo ;) Niet dus.

Scuderio
30 september 2007, 17:36
ik denk het niet en heb hier van nog andere mensen gelezen dat ze denken van niet. Massa stond op dezelfde strategie als Kimi en moest dus gewoon nog een keertje binnenkomen voor benzine.

riddler
30 september 2007, 17:39
Inderdaad, voor mij was het ook geen teamorder, aangezien hij op dezelfde strategie zat als zijn teammaat. Ik begrijp wel dat het voor sommigen zo kan overkomen. Maar als die personen eens logisch zouden nadenken, zullen ze dat ook gauw inzien. Als het een teamorder was, gingen ze Massa zeker geen 10 seconden tegenhouden in de pits!!!

Scuderio
30 september 2007, 17:41
Ik begrijp wel dat het voor sommigen zo kan overkomen. Maar als die personen eens logisch zouden nadenkenhet feit dat hij in een rode auto zit, is al genoeg om dat zo te doen overkomen voor de meesten ;)
en dat logisch nadenken is er dan in 99% van de gevallen ook niet meer bij ;)

antoine
30 september 2007, 17:55
FF logisch nadenken: Massa heeft gezegt dat hij in DIENST ging rijden van Kimi. Dus of hij ging hem op de baan voorbij laten of ze losten het zo op, redelijk logisch toch?;)

Grungie
30 september 2007, 18:08
Doe toch eens normaal.
Massa reed inderdaad in dienst van Kimi.

Waarom zouden ze dan pitten (tenzij het noodzakelijk was) om Kimi voorbij Flup te laten. Al wat ze hoefden te doen was efkes op de radio komen en zeggen tegen Flup "Kimi zit achter je en is sneller".
Op die manier verliest Flup maar één plaats. Nu is hij er 3 kwijt door die pitstop. Niet logisch toch?
En waarom zouden ze anders tanken bij die stop?

En trouwens, waarom is het zo belangrijk dat Ferrari nu teamorders uitvaardigd?

fenix
30 september 2007, 18:49
Dan waren er teams die klacht hadden ingediend zeker weten.
En met die piststop kon niemand iets zeggen.

ring master
30 september 2007, 18:57
Eens de tabel van pitstops erbij gehaald, en inderdaad kimi en massa zaten op dezelfde strategie. Dan is het logischerwijze geen teamorder.

BTW: Voor mij is het zeker niet belangrijk of het nu dat was of niet, ik vroeg het me alleen af. En inderdaad als ze er wilden geven was veiliger via pitstops. Voor de constructeurs moeten ze het ook niet laten want het komt niet op meer op een punt meer of minder.

Afin, was dus geen teamorder :)

Jimster
30 september 2007, 19:33
Was ik de enige die vond dat Hamilton achter de safetycar gevaarlijke remtesten deed ? Regelmatig zag je Alonso uitwijken naast hem en zwaar in de remmen gaan om er toch maar niet voorbij te gaan. Op La2 was Montagny er mee aan het lachen dat hij probeerde om Alonso een penalty aan te smeren...
Remmen opwarmen ok, maar waarom niet enkel zo zwaar tijdens de inlap van de safety car.
Trouwens zijn op die manier niet Webber en Vettel in contact met elkaar geraakt ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Vettel zich mispakte omdat Webber zwaar in de ankers moest om Lewis te ontwijken tijdens zo een remtest.

Die Drive Thru voor Kubica vond ik eigenlijk wel licht gegeven, en waarom dan geen voor Vettel die Alonso aantikte en ik dacht dat er ook een van de ferrari rijders redelijk werd aangetikt...

Grungie
30 september 2007, 19:49
Dat remmen van Lowie achter de SC was inderdaad fel intimideren naar Fons toe. Een zenuwspelleke. En Lowie heeft echt wel sjans dat de koersdirectie hem daarvoor geen sanctie heeft gegeven. Want ook ik vond het redelijk ver tegen het randje, zoniet erover.

Vettel heeft dan wel geen DT gekregen (kon ook niet, hij was zelf uit de race) maar hij heeft wel degelijk een straf gekregen. Voor volgende race in China moet hij 10 plaatsen achteruit op de grid.

Scuderio
30 september 2007, 19:58
'k vond het soms ook redelijk gevaarlijk wat Hamilton deed, zeker bij zo'n weer. En het lag inderdaad aan de basis van het accident tussen Vettel en Webber.
Maar als de koersdirectie zegt dat het mag, dan mag het he, het is natuurlijk niet de eerste keer dat we dat zien, al was dat meestal wel niet in zo'n regenweer dat uw achtervolgers het zicht ontneemt en de remweg verlengt...
Ik vind het eigenlijk ook gevaarlijk voor zichzelf, een moment van onoplettendheid van de man achter hem en hij lag er zelf af.

Bourdais moest er inderdaad mee lachen en zei "sja, hij mag da, hij geeft als leider het ritme aan". Maar eigenlijk is dat niet echt correct, zolang de lichten van de safetycar aanzijn, geeft de safetycar het ritme aan en de wagens moeten binnen een bepaald aantal wagenlengtes volgen.

Scuderio
30 september 2007, 20:00
FF logisch nadenken: Massa heeft gezegt dat hij in DIENST ging rijden van Kimi. Dus of hij ging hem op de baan voorbij laten of ze losten het zo op, redelijk logisch toch?;)*zucht*
ik hoop dat je dit ironisch bedoelde?

NewTown
30 september 2007, 20:04

Al die piloten weten ook hoe de auto aanvoelde na zijn touche met Vettel... Lekker gissen dus. Nee, niet gebeten, alleen mijn mening. Je moet een fout van een rijder of een moment in een regen niet verbloemen door te zeggen dat de auto niet goed was of andere excuses aanhalen, het kan soms ook wel eens de rijder zelf zijn.
alonso bezig met hamilton? en omgekeerd niet, zeker? :D 'k vind dat Alonso sinds hij besloten heeft het spelletje niet meer mee te spelen en te zwijgen, zich eraan gehouden heeft ook, ondanks de provocaties (hamilton, zijn pa, de engelse pers... vergeet ik iemand?).

ze hebben bij McLaren een nieuwe PR verantwoordelijke... al denk ik dat het gewoon de McLaren methode is, het was tussen Senna & Prost even vaak in de media als op de piste vuurwerk... anderzijds ben ik geneigd de mening van te volgen van zij die zeggen dat pa Hamilton achter de schermen bij McLaren heel wat spelletjes speelt

overigens heb ik dankzij Grungie het antwoord op mijn vraag: Alonso beroept er zich geenszins op, en dat is wat ik wilde weten ;)

NewTown
30 september 2007, 20:05
nee hoor,maar was en van de weinige foto´s die online was op dat moment.(als die van massa en kubica dr was had ik die geplaats)
En nee ik ben niet anti alonso.ik ben meer een neutrale kijken,maar wat ik van hamilton gezien heb mag hij het kampioenschap winnen.
verkeerd geïnterpreteerd dus, sorry ;)

antoine
30 september 2007, 20:06
*zucht*
ik hoop dat je dit ironisch bedoelde?

Wat jij wil.;)

NewTown
30 september 2007, 20:09
'k vond het soms ook redelijk gevaarlijk wat Hamilton deed, zeker bij zo'n weer. En het lag inderdaad aan de basis van het accident tussen Vettel en Webber.
Maar als de koersdirectie zegt dat het mag, dan mag het he, het is natuurlijk niet de eerste keer dat we dat zien, al was dat meestal wel niet in zo'n regenweer dat uw achtervolgers het zicht ontneemt en de remweg verlengt...
Ik vind het eigenlijk ook gevaarlijk voor zichzelf, een moment van onoplettendheid van de man achter hem en hij lag er zelf af.

Bourdais moest er inderdaad mee lachen en zei "sja, hij mag da, hij geeft als leider het ritme aan". Maar eigenlijk is dat niet echt correct, zolang de lichten van de safetycar aanzijn, geeft de safetycar het ritme aan en de wagens moeten binnen een bepaald aantal wagenlengtes volgen.
het was idd regelmatig kantje boordje, maar toelaatbaar... alleen de manier van herstarten waarbij hij snelheid begon te maken om dan vol op de remmen te gaan in die laatste bocht leek me er écht over, met als bedoeling een penalty voor Alonso te bekomen... waarbij hij dus deed wat hij kortgeleden beloofde... gezien het weer zoals scuderio zegt in meer dan één opzicht een beetje raar, maar als de koersdirectie het zo laat :confused:

nou, er gebeurde uiteraard niets, dus ja...

ring master
30 september 2007, 21:48
Het gebeurt niet zo heel vaak, maar vandaag heeft Ferrari toch wel tactisch serieus geblunderd met de banden. Wie krijgt het in z'n hoofd om in zo'n weer op intermediates te starten?? Zeker als Charlie heeft gezegd dat het verplicht was op full wets te starten. Martin Brundle en Ted Kravits (pitreporter op ITV) wisten het, en Ferrari niet?:confused: kuch

NewTown
30 september 2007, 21:55
Het gebeurt niet zo heel vaak, maar vandaag heeft Ferrari toch wel tactisch serieus geblunderd met de banden. Wie krijgt het in z'n hoofd om in zo'n weer op intermediates te starten?? Zeker als Charlie heeft gezegd dat het verplicht was op full wets te starten. Martin Brundle en Ted Kravits (pitreporter op ITV) wisten het, en Ferrari niet?:confused: kuch
ze "kregen de mail niet"... en zagen niets op de grid? of mochten ze dan niet meer de juiste band opzetten :confused:

riddler
30 september 2007, 22:01
Dan waren er teams die klacht hadden ingediend zeker weten.
En met die piststop kon niemand iets zeggen.

de naïeviteit druipt hier gewoon vanaf. Als ze hem zo hadden willen voorbijlaten, hadden ze massa 3 seconden getankt, en geen 10. Barrichello(dacht ik) is toch ook nog binnengekomen voor even te tanken...

NewTown
30 september 2007, 23:00
de naïeviteit druipt hier gewoon vanaf. Als ze hem zo hadden willen voorbijlaten, hadden ze massa 3 seconden getankt, en geen 10. Barrichello(dacht ik) is toch ook nog binnengekomen voor even te tanken...
wat duurde er eigenlijk 10 seconden? zoveel brandstof kon hij toch niet nodig hebben?

Dead_Man
30 september 2007, 23:03
Godverdomme ....

Vannacht om 3 uur vertrokken naar Duitsland met de honden voor een wat nu blijkt een succesvolle dag ..... kom ik juist thuis merk ik dat de video niks gedaan heeft.

Heb ik dus een GP gemist die blijkbaar toch iets interessanter was dan de voorbije 5 tesamen.

ring master
30 september 2007, 23:08
De (enige) pitstop van hamilton duurde in totaal 38.286s, waarvan 10s in de pit zelf. De Pitstop van Massa duurde 32.499s, das dus 6s minder lang stilstand, of een pitstop van een goeie 4s. Maar kom, ofwel speelde Ferrari op veilig om zeker geen sanctie te krijgen, ofwel wast het z'n strategie. Wij kunnen maar veronderstellen :)

Scuderio
1 oktober 2007, 08:05
Godverdomme ....

Vannacht om 3 uur vertrokken naar Duitsland met de honden voor een wat nu blijkt een succesvolle dag ..... kom ik juist thuis merk ik dat de video niks gedaan heeft.

Heb ik dus een GP gemist die blijkbaar toch iets interessanter was dan de voorbije 5 tesamen.
daar valt wel een mouw aan te passen natuurlijk...

En gewonnen met de hondjes?

Scuderio
1 oktober 2007, 08:06
De (enige) pitstop van hamilton duurde in totaal 38.286s, waarvan 10s in de pit zelf. De Pitstop van Massa duurde 32.499s, das dus 6s minder lang stilstand, of een pitstop van een goeie 4s. Maar kom, ofwel speelde Ferrari op veilig om zeker geen sanctie te krijgen, ofwel wast het z'n strategie. Wij kunnen maar veronderstellen :)Als ge maar voor 12 ronden benzine nodig hebt, is het logisch dat je minder lang moet tanken dan wanneer je nog 35 ronden doormoet he :)

riddler
1 oktober 2007, 08:10
Je moet er natuurlijk ook rekening meehouden dat Massa 15 ronden eerder is binnengekomen bij zijn eerste pitstop, dan Hamilton voor zijn enige. Dus het is perfect mogelijk dat hij nog moest binnenkomen. Waarom zijn Barrichello en Trulli dan nog binnengekomen? omdat ze solidair waren, of omdat ze zonder benzine zaten....

Grungie
1 oktober 2007, 12:42
Godverdomme ....

Ik heb de race nog op de harde schijf van mijn recorder staan. En als ik de handleiding van dat ding eens bovenhaal zou ik dat zelfs op een DVD moeten kunnen branden.

De race was inderdaad wel interresant. Dat is het minste wat je kan zeggen.

Grungie
1 oktober 2007, 12:45

Ik ga akkoord met je.
Alle teams waren verwittigd dat ze met full wets moesten starten en 10 teams hebben dat ook gedaan. Enkel Ferrari niet. Want enkel Ferrari heeft dat bericht niet ontvangen maar de 10 andere teams wel. :rolleyes: :confused:

En zoals je zegt, op de grid hebben ze ook niets opgemerkt zeker?
Zeer flauw excuus van Ferrari vind ik.

ring master
1 oktober 2007, 12:54

Zoals is dus in me vorige post zei: ze hebben hem 4s getankt en geen 10 ;)

riddler
1 oktober 2007, 13:48
Barrichello en Trulli zijn ook nog na massa binnengekomen. Die 2 hebben hun eerste pitstop 2 ronden voor Massa gedaan... Waarom is het dan bij Massa een teamorder...?!

ring master
1 oktober 2007, 14:45
Zucht, Ik zeg niet dat het er één was, maar het was weldegelijk een mogelijkheid. Maar op het moment dat ik dat dacht wist ik niet dat ook Raikkonen op een 3 stopper zat. Zoals ik eerder al zei ofwel speelde Ferrari op veilig om zeker geen sanctie te krijgen, ofwel wast het z'n strategie. Wij kunnen maar veronderstellen. :) En met die tijden van pitstops wilde ik alleen maar duidelijk maken dat het een korte was en geen van 10s zoals je beweerde :) Man, wat kunnen sommigen blijven doordrammen over iets onbenulligs... Case closed zou ik zeggen :p

NewTown
1 oktober 2007, 18:24
<...>:) Man, wat kunnen sommigen blijven doordrammen over iets onbenulligs... Case closed zou ik zeggen :p
altijd als het over een zekere kleur gaat...

;)

GeDi
1 oktober 2007, 20:54
Ik ga akkoord met je.
Alle teams waren verwittigd dat ze met full wets moesten starten en 10 teams hebben dat ook gedaan. Enkel Ferrari niet. Want enkel Ferrari heeft dat bericht niet ontvangen maar de 10 andere teams wel. :rolleyes: :confused:

Zeer flauw excuus van Ferrari vind ik.

In hbvl staat de uitleg van dat bandenincident.
Bij Ferrari gokten ze op de gewone regenbanden omdat ze dachten dat ze daar voordeel mee zouden hebben.
Die email is pas binnengekomen 7 minuten na de start en dan heeft de fia hen verplicht om op extreme wets te rijden,anders uitsluiting.
De fia heeft tussenin beslist om zo een zaken terug via de gewone papieren weg te regelen ;)
Het feit dat de andere teams wel de gepaste banden hadden doet er in feite niet toe.

Die eerste 20 ronden of zo waren wel een belachelijke vertoning gisteren.Vroeger reden ze zonder allerhande hulpjes wel in de gietende regen en werd er niet over gezeverd.Nu zijn er veel piloten aan het klagen als ze nog maar achter de safetycar aan het rijden zijn in de regen :confused:
De beslissing om iedereen op full wets te laten rijden vind ik ook dom,een team moet toch zijn eigen race kunnen bepalen.Het kiezen van (regen)banden kan het verschil tussen winst of verlies maken.
Laat anders gewoon 2 bandentypes en verplicht de teams wanneer ze op welke band moeten rijden :cool:

Grungie
1 oktober 2007, 21:04
Die email is pas binnengekomen 7 minuten na de start en dan heeft de fia hen verplicht om op extreme wets te rijden,anders uitsluiting.

Zegt Ferrari dus.
Ik heb daar echt moeite mee. 10 teams hebben die email wél op tijd gekregen en hebben full wets op hun wegens gezet. Enkel en alleen Ferrari heeft die mail niet gekregen? :confused:
Tien tems wel en Ferrari niet? Sorry, ik blijf het zever in pakskes vinden.

GeDi
1 oktober 2007, 21:19
Zegt Ferrari dus.
Ik heb daar echt moeite mee. 10 teams hebben die email wél op tijd gekregen en hebben full wets op hun wegens gezet. Enkel en alleen Ferrari heeft die mail niet gekregen? :confused:
Tien tems wel en Ferrari niet? Sorry, ik blijf het zever in pakskes vinden.

Ik veronderstel dat ze het tijdstip wel kunnen bewijzen,met mails is dat meestal zo dat het ontvangen tijdstip erbij staat ;)
Het zal ook niet voor niets zijn dat de fia terug met gewone papiertjes gaat beginnen ;)

Toch raar dat iedere uitleg van Ferrari automatisch in twijfel getrokken word,terwijl er van anderen de grootste zever wel aangenomen word :D
Niet op u persoonlijk hé Grungie ;) ,maar over het algemeen is het toch zo.
Een feit is dat Ferrari bij deze geen voordeel gedaan heeft,nochtans zijn ze zo een dikke copains met de fia :D

NewTown
1 oktober 2007, 22:03
het probleem ligt 9/10 wel bij Ferrari zelf, hé... server die even hoest (ns of mx, kies maar), een barracuda filter die even herkauwt...

anderzijds begrijp ik scepticisme rond de timing wel: mails verstuurd daags voordien en die tien minuten nà de start verschijnen, terwijl de ferrari-stewards mails vaak zo goed werken in de andere richting :D

om elke discussie te vermijden worden de zaken nu dus via beide kanalen verspreid... voor deze éne keer een gepaste reactie van de fia: wie zijn mails tijdig leest, weet het iets rapper dan wie op de koerier wacht ;)

Scuderio
2 oktober 2007, 07:48
anderzijds begrijp ik scepticisme rond de timing wel: mails verstuurd daags voordien en die tien minuten nà de start verschijnen, terwijl de ferrari-stewards mails vaak zo goed werken in de andere richting :DDe mail was verstuurd om 12.15, niet de dag ervoor dus, gewoon een uurke voor de start ;)

Henne
2 oktober 2007, 09:00
Er zijn trouwens honderden mails per dag die gewoon de mist in gaan, verloren gaan in het netwerk. Dus dat er een uurtje vertraging opzit is al helemaal niet raar.

De FIA zou zo dom niet moeten zijn om zo'n informatie via mail te versturen. Een paar telefoontjes zijn toch rap gebeurd?

NewTown
2 oktober 2007, 10:26
De mail was verstuurd om 12.15, niet de dag ervoor dus, gewoon een uurke voor de start ;)
ah zo... andere bronnen hadden het over zaterdagavond ;)

nou, doet er ook niet toe -mail is niet beter dan De Post - wat ik dus niet snap is dat er op de grid zich niemand zorgen maakte... :)

riddler
2 oktober 2007, 10:46
op zaterdagavond kan mijn niet met zekerheid zeggen hoe het weer er gaat uitzien de dag erna.

Ferrari heeft gewoon gegokt en verloren, want met of zonder die mail. Full wets waren de juiste keuze.

carloscinq
2 oktober 2007, 16:33
Zeer flauw excuus van Ferrari vind ik.[/quote]

wel niet vergeten dat alle auto's hun banden met bandenwarmers op de grid staan tegen dat die ervan afgaan is het telaat,maar ik vind het wel vreemd dat ze die email niet of te laat ontvingen . nu moet ik wel zeggen dat soms als iemand mij een email stuurt het gebeurt dat die e na 2 min is en soms pas na een half uur ?

GeDi
2 oktober 2007, 16:38
De banden wat Ferrari had opliggen waren de banden met dewelke ze hun race gingen rijden,we zullen dus nooit weten of het een foute gok was ;)
Daarmee dat ze zich op de grid ook geen zorgen maakten,het was juist hun bedoeling om met andere banden te rijden.

NewTown
2 oktober 2007, 18:05
De banden wat Ferrari had opliggen waren de banden met dewelke ze hun race gingen rijden,we zullen dus nooit weten of het een foute gok was ;)
Daarmee dat ze zich op de grid ook geen zorgen maakten,het was juist hun bedoeling om met andere banden te rijden.
MPE ;)

Dead_Man
4 oktober 2007, 12:33
Hamilton's rijgedrag achter de safety car in Japan word onderzocht.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/62978

Phil69
4 oktober 2007, 12:51
ウェバー&ベッテル クラッシュ
http://youtube.com/watch?v=8hWIfBkVQUk

fenix
4 oktober 2007, 12:57
Okee misschien wat bruusk maar schumacher deed dit ook dus zie nie echt het probleem er in.

En is het niet wat laat om dit nog te gaan onderzoeken en waar heb je dat gelezen.

riddler
4 oktober 2007, 13:16
Schumacher heeft zelfs zo eens Button serieus verrast :)

Kama Schumi
4 oktober 2007, 15:53
T'zou inderdaad wat hypocriet zijn want Schumacher deed dit inderdaad ook en kreeg nooit een straf. Aan de andere kant is dit rijgedrag niet alleen gevaarlijk maar ook geweldig belachelijk. Het had al veel eerder gestopt en bestraft moeten worden.

Het zou me niet verbazen mocht hij ook 10 plaatsen achteruit vliegen in China. Dat maakt het weer veel moeilijker om de titel dan al te pakken en zo gaat 'de titelstrijd' door tot de laatste GP.

riddler
4 oktober 2007, 16:22
Zou het toch belachelijk vinden dat ze Hamilton daar nu voor zouden bestraffen, want hij bepaalt toch het tempo.
Hamilton kan het precedent van Schumacher toch aanhalen, zoals PK Carsport bij de belcar hetzelfde deed met de situatie met Hart vorig jaar...

carloscinq
4 oktober 2007, 16:54
ik had wel de indruk dat lewis deze enorm veel remtests en acceleraties achtereen deed ,op een bepaald moment zag ik hem in een lange bocht tot driemaal opnieuw accelereren ,een beetje van het goede teveel, ik begrijp ook wel dat met die water overlast de remmen enorm snel afkoelen maar toch.
en zoals lewis alzovaak heeft gezegd ,hij is niet schumi ! hij is hamilton dus geen koeien met schapen vergelijken.
misschien dat hijzelf daar niet bij stil stond hoe gevaarlijk het was ,maar dan was het de opdracht van de mensen aan de muur hem daarop attent te maken.
eerst dacht ik ook dat hij alonzo wou provoceren ,maar toen die eruit was deed hij hetzelfde we zullen het dus maar een beginners fout noemen ,daar heeft hij immers ook alle recht toe

ring master
4 oktober 2007, 16:54
Er is wel één groot verschil tussen het incident met schumacher en dit met hamilton: Schumacher bepaalde toen inderdaad het tempo, maar nu mocht hamilton niet het tempo bepalen maar werd dit gedaan door de SC. Waarom dit verschil? simpel: bij schumacher waren de lichten van de SC uit, bij hamilton niet. We mogen dan ook geen appels met peren vergelijken. Niettegenstaande zou ik het enorm overdreven vinden om het een straf te geven.

Kama Schumi
4 oktober 2007, 17:12
Da's idd juist. De SC geeft het tempo aan niet Hamilton.

Het zou overdreven zijn maar Vettel krijgt ook een straf. Die deed dat zeker niet opzettelijk en je kan stellen dat hij door zijn uitvallen als een straf gekregen had. Toch kwam er nog iets bij.

Als nu blijkt dat Hamilton mede verantwoordelijk is voor het creëren van een gevaarlijke situatie tja...

fenix
4 oktober 2007, 17:49
als je de beelden goed bekijkt remt hailton niet heel hard af juist genoeg om niet de saftycar voorbij te steken en waarom heeft niemand anders er last van
webber zat gewoon veel te dicht op hamilton en ze doen het allemaal remmen en dan hard acelreren
en vettel had gewon de wagen van webber in het oog moeten houden dat is de wagen die hij moet volgen en niet hamilton

Phil69
4 oktober 2007, 17:53
als je de beelden goed bekijkt remt hailton niet heel hard af juist genoeg om niet de saftycar voorbij te steken en waarom heeft niemand anders er last van
webber zat gewoon veel te dicht op hamilton en ze doen het allemaal remmen en dan hard acelreren
en vettel had gewon de wagen van webber in het oog moeten houden dat is de wagen die hij moet volgen en niet hamilton

Dan ist nie lewis of Sebastian, maar Mark die in de fout is gegaan?

Ondertussen werd de bewuste youtube-video weggehaald door het F.O.M
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3085

Maar is ie nu nog te vinden op Google-video
http://video.google.nl/videoplay?docid=-215488136544696722&q=hamilton+vettel+webber+fuji&total=4&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

NewTown
4 oktober 2007, 21:25
ik lees hier twee dingen die ik incoherent vindt... 'hij kan zich beroepen op wat Schumacher deed'... buiten het feit dat hij dat eigenlijk deed toen hij in de grindbak stond (en dat dit dan ook verboden werd wegens gevaarlijk), moeten alle daden van Schumacher dus 'wet' worden?! dat belooft...

en ten tweede 'streng'... als ik bepaalde beslissingen van stewards bekijk (straf Alonso ivm break test, om er ééntje te noemen, straf Vettel om er een andere te noemen, er zijn er nog) dan lijkt het me niet meer dan gepast dat ze -indien er een fout is tov het reglement [of ze een toepasselijke regel uitvinden]- over een straf denken ;)

voor de spanning zou het wel leuk zijn, nietwaar :D

vind de opmerking van Webber wel fijntjes: "He spoke in the drivers' meeting about how good a job he was going to do and he did the opposite. Still, we know for next time."

'k hoop wel dat Hamilton eea in perspectief blijft zien, ook als hij de titel pakt...

Scuderio
4 oktober 2007, 23:05
zoals we hier dus direct na de gp al zeiden: Hamilton lag indirect aan de basis van dat accident door zijn onverantwoord gedrag. En Op de persconferentie waren Webber, Vettel en Alonso het roerend met elkaar eens dat hij de hoofdschuldige was :)
Als ze hem al straffen, zal het wel een 10 plaatsen grid penalty zijn, ze gaan hem echt ni diskwalificeren om de spanning erin te houden :)

Dead_Man
4 oktober 2007, 23:15
De man is al een jaar met pensioen maar toch blijft zijne naam steeds opduiken als er iets gebeurt hé :D

Heb just eens naar dat filmke gekeken via de nieuwe link die ik op pitstop.tv in één van die reacties heb gevonden.

Volgens mij ging Hamilton te rap voor de SC waardoor ie naar rechts uitweek ..... buitenkant bocht.
Webber zat binnenkant bocht ... remde hoogstwaarschijnlijk iets harder om achter Lowie'ke te blijven en Vettel had dit niet zien aankomen en op zo'n nat wegdek sta je niet rap stil hé

Lowie'ke de schuld geven van dit lijkt me sterk overdreven.
Als Webber op normale snelheid had blijven rijden had dit incident nooit voorgevallen.

Ik weet het wel .... Webber moet achter Hamilton blijven maar ik denk niet dat daar een haan over zou gaan kraaien hebben moest Webber ff voor Hamilton zat in die bocht ..... zeker niet met zo'n weersomstandigheden.

Scuderio
4 oktober 2007, 23:23
Volgens mij ging Hamilton te rap voor de SC waardoor ie naar rechts uitweek ..... buitenkant bocht.
Webber zat binnenkant bocht ... remde hoogstwaarschijnlijk iets harder om achter Lowie'ke te blijven en Vettel had dit niet zien aankomen en op zo'n nat wegdek sta je niet rap stil hé

Als Webber op normale snelheid had blijven rijden had dit incident nooit voorgevallen.
Ik zou toch nog eens kijken als ik u was Dead_Man.
Hamilton wijkt niet gewoon naar rechts uit, hij remt wel degelijk zeer hard af. Voor de bocht begint hij ineens in een rotvaart de safetycar in te halen, na de bocht wijkt hij naar rechts en stampt op zijn rem. Je ziet zeer goed dat hij bijna stilstaat en er terug zeer veel afstand tussen hem en de safetycar komt.
Webber zegt niet zomaar dat hij volle bak moest remmen om er niet voorbij te schieten he, en Vettel dacht zelfs dat Hamilton aan de kant moest met pech, zo traag reed hij.

Als Webber en de mensen achter hem op normale snelheid waren blijven doorrijden, zoals jij zegt, zou Hamilton naar plaats 5 zijn teruggevallen.

Dat Alonso ook Hamilton als schuldige aanwijst, zullen we maar niet als argument gebruiken, het zijn niet bepaald goei vriendjes meer he :D

Phil69
5 oktober 2007, 09:38
tja , tzou Alonso beter uitkomen moest Hamilton bvb 10 plaatsen naar achter schuiven

NewTown
5 oktober 2007, 11:24
Toch nog even dit... 't was een uitvergroting van de tactiek die hij gebruikte onder SC1 tov Alonso (die er bijna voorbij stoof), alleen waren er nu wat meer gevolgen... wat ze vooral eens zouden moeten doen, is hun eigen regels consequent toepassen bij de FIA... allez, mijn gedacht :)

Cava
5 oktober 2007, 12:09
De man is al een jaar met pensioen maar toch blijft zijne naam steeds opduiken als er iets gebeurt hé :D

Heb just eens naar dat filmke gekeken via de nieuwe link die ik op pitstop.tv in één van die reacties heb gevonden.

Ik weet het wel .... Webber moet achter Hamilton blijven maar ik denk niet dat daar een haan over zou gaan kraaien hebben moest Webber ff voor Hamilton zat in die bocht ..... zeker niet met zo'n weersomstandigheden.

Hoe lang hebben ze in het begin achter die mercedes gereden? Een ronde of 17? Toch lang genoeg om het tempo van de SC te kennen. Dan mocht Hammie nog te rap gereden hebben voor de SC, dat is altijd zijn eigen schuld.

NewTown
5 oktober 2007, 13:49
het enige wat mij irriteert aan dat Hamilton gedoe is dat hij ipv te zeggen 'mss overdreef ik' of een of ander excuus te mompelen, zegt dat hij 'geen voet verkeerd zette'... dat begint het Hamilton liedje te worden. Hij is niet heiliger dan gelijk welke van die andere piloten, lijkt me... anders zou hij niet staan woor hij stond (zie ook zijn razende reactie toen hij in de muur stond een tijdje geleden)

Kama Schumi
5 oktober 2007, 15:42
Hamilton heeft een grote carrière voor zich. Zijn talent en immuniteit zullen wel voor meerdere titels zorgen :rolleyes:

Hij werd toch sowieso kampioen maar een piloot vrijspreken omdat het weer nogal hevig was is wel een beetje onozel wanneer diezelfde piloot nog aan't stoefen was dat hij makkelijk een paar seconden sneller was dan de rest terwijl hij niet eens moest doorduwen.

Die heilige act werkt bij niet.

Alonso roept al een gans jaar dat hij niet behandeld wordt zoals hij verwachte. Ik vind het ook kinderachtig van hem maar hij zegt het al een gans jaar en is daar eerlijk in. Alonso is wie hij is met alle mogelijke fouten maar Hamilton doet zich voor als iemand die hij duidelijk niet is.

Kom Nando ga naar Renault en bouw die wagen terug op voor een titel in 2009 en laat Kimi volgend jaar eindelijk die oververdiende titel pakken....al is het in't rood ;)

Holkers
5 oktober 2007, 15:43
Hamilton niet bestraft

Lewis Hamilton wordt niet bestraft voor zijn roekeloze rijgedrag achter de safetycar in Japan vorige week. De Brit ligt dus gewoon op titelkoers en kan deze zondag historie schrijven door als debutant het kampioenschap te winnen

Op een YouTube-filmpje is duidelijk te zien dat Hamilton rijdend achter de safetycar op de rechterkant van de baan in de remmen gaat, terwijl Webber aan de linkerkant uitwijkt en ook afremt, met als gevolg dat Vettel bovenop de Red Bull-auto knalt. Webber lag op dat moment tweede in de race, terwijl Vettel op derde positie lag. Toro Rosso-teambaas Franz Tost werd getipt over het filmpje en maakte vervolgens de stewards daarop attent.

De regels schrijven voor dat de wedstrijdleider een constante afstand van vijf wagenlengtes moet houden van de safetycar tot de ronde voordat deze naar binnen gaat. Hamilton reed in Japan alles behalve constant.

Hamilton, moest samen met Mark Webber en Sebastian Vettel bij de stewards komen om de videobeelden te analyseren. Eerder vandaag erkende de Brit bang te zijn dat een eventuele straf zijn titelkansen op zeep zouden helpen. Zojuist is echter bekend geworden dat Hamilton toch niet alsnog bestraft wordt.

Bron: Formule1.nl

Dead_Man
5 oktober 2007, 16:26
Toch vreemd hoe rap alles kan keren :D

Sinds zijn debuut in Aussie word de man bejubeld ..... en nu plots doet hij zich voor als iemand die hij duidelijk niet is

Wie is hij dan ?
Omdat hij wat aroganter geworden is sinds zijn debuut ?

Fons'ke is ook serieus veranderd tussen zijn debuut bij Minardi en zijn titels bij Renault.
Maar hij is wie hij is ..... en zijn gejank word aanzien als eerlijk.

In 1991 werd er ook iemand bejubeld bij zijn debuut ......
Ocharme Lowie'ke ;)

Kama Schumi
5 oktober 2007, 18:11
Toch vreemd hoe rap alles kan keren :D

Sinds zijn debuut in Aussie word de man bejubeld ..... en nu plots doet hij zich voor als iemand die hij duidelijk niet is

Wie is hij dan ?
Omdat hij wat aroganter geworden is sinds zijn debuut ?

Fons'ke is ook serieus veranderd tussen zijn debuut bij Minardi en zijn titels bij Renault.
Maar hij is wie hij is ..... en zijn gejank word aanzien als eerlijk.

In 1991 werd er ook iemand bejubeld bij zijn debuut ......
Ocharme Lowie'ke ;)

Neen da's niet vreemd.

Niet iedereen hier is neutraal en velen kijken niet enkel naar overwinningen en titels. 'Hem' is een goed voorbeeld van hoe het kan mislopen.

Mijn beeld van Lewis Hamilton klopt niet meer met wat ik dacht van hem. Van Alonso wist ik vrij snel dat hij emotioneel reageert en altijd de volle steun van team nodig heeft. Dat heeft hij zelf nooit verborgen. Arroganter is één ding maar ik vind Lewis een hypocriet is geworden. Hij mag alles doen maar een ander mag niets.

De fia mag Alonso straffen in Hongarije maar als ze hem aanraken dan dreigt hij te stoppen met F1 :rolleyes:

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening natuurlijk maar het zegt toch iets wanneer velen ineens iemand leuk of niet leuk vinden.

BTW in de huidige F1 zie ik liever Fernando en Kimi winnen maar echt fan kan ik me niet noemen. Echt fan was ik en ben nog steeds van Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya :D

NewTown
5 oktober 2007, 18:42
ik sluit me aan bij Kama ;)

en de redenering van de stewards vind ik weer zoiets halfslachtigs... zoals zo vaak!
'de (weers)omstandigheden waren uitzonderlijk en daarom bestraffen we de feiten niet zoals we dat anders zouden doen... zucht

soit, hij (hamilton) valt me als persoon nogal tegen, samen met het politiek gekonkelfoes achter de schermen van mijnheer papa hamilton, die aan eea niet vreemd is... als we zo nagaan wat er dit seizoen allemaal binnen McLaren gebeurde tussen de piloten, wijzen alle verklaringen toch in de richting van de vinger in de pap van Pa stoker :D

@dead_man: 'bleiten' of 'huilen' is dat van Alonso niet... da's gewoon 'the latin way', hé... emotioneler misschien niet, maar extraverter wel :)

Dead_Man
5 oktober 2007, 19:11
Soit .... ieder zijn gedacht maar ik vind het toch een vreemde ommezwaai van mening over een persoon.
Van held naar antiheld op een paar dagen tijd ......
Is de nieuwe Schumacher opgestaan ? :D

enne NewTown .... waar haal je dat van zijne pa ?
Ik lees dagelijks toch redelijk veel maar van zijne pa heb ik nog niet veel gelezen en zeker niet dat hij de onruststoker zou zijn tussen Lowie'ke en Fons'ke

NewTown
5 oktober 2007, 21:32
Soit .... ieder zijn gedacht maar ik vind het toch een vreemde ommezwaai van mening over een persoon.

Ik lees dagelijks toch redelijk veel maar van zijne pa heb ik nog niet veel gelezen en zeker niet dat hij de onruststoker zou zijn tussen Lowie'ke en Fons'ke
niet tussen lowieke & fonske, maar eerder als schaakspeler binnen het McLaren team... goh, 'k heb dat her & der gelezen, als ik nog eens iets lees of hoor, zal ik de bron naar den dead doorschuiven ;)

Kama Schumi
6 oktober 2007, 00:48

Da's heus niet op een paar dagen tijd gegaan.

Een zekere JV had al in't begin van dit jaar kritiek op het 'deur dicht slaan' van Hamilton en wannneer Jacques iets zegt heeft Kama het gehoord :D

Maar misschien maakt het de situatie voor sommigen inderdaad ook een beetje erger dat hij zo'n mooie verwachtingen opbouwde en nu toch wel eigenschappen vertoont die minder geliefst zijn bij velen. Bon, Lewis rijdt niet om alle fans voor zich te winnen natuurlijk....ieder kiest zijn eigen pad en dat geldt voor zowel piloten als F1 fans.

The Amazing Filidude
6 oktober 2007, 10:39
Feit is dat Hamilton heel wat maneuvers uitsteekt die we vroeger van herr Schumi zagen, zoals:
- blokken bij de start, al was't tot in het gras.
- zig-zaggen om positie te verdedigen (een maneuver dat door Lew als het ware nog driester wordt uitgevoerd).
- deuren dichtgooien als er dan toch iemand langskomt (heeft Lew voorlopig nog niet gedaan, omdat hij het voorgaande maneuver zo "goed" onder de knie heeft => zie duel met Kimi op Silverstone).
- dronkeman-rijden achter safetycars.
- en de "naast-de-baan-maneuvers": "ikke iets mis gedaan? nee toch? Anderen doen soms rare dingen, maar ik niet hoor".

Ik kan weinig sympathie opbrengen voor piloten die deze maneuvers uitvoeren en perfectioneren, ook al zijn dat zeer snelle piloten. Deze acties staan in mijn boekje genoteerd als "dirty racing" en dat is, in de woorden van Clement Perens, stielbedáárf. :)

Dead_Man
6 oktober 2007, 11:58
Juist Filidude ....
Maar dit alles kon in 't begin van 't seizoen voor vélen (om niet te zeggen alleman) ..... geen kwaad woord over Lowie'ke.

Maar na Spa is dat beginnen veranderen ..... nadat hij kritiek had over de start van Fons'ke is de mening van vélen beginnen veranderen over Lowie'ke.

Henne
6 oktober 2007, 12:07
@Filidude: Zie je dan liever treintje rijden en een droog inhaalmaneuver waar er liefst nog 10 meter tussen de wagens zit?

Ik vind het veel schoonder hoe Hamilton zich verdedigt. Ietwat uitdagend naar de anderen, ze moeten zoeken naar een gaatje... Het ging wat geweest zijn moest Schumacher tegen Hamilton moeten strijden aangezien ze beide die tactiek hanteren...
Hamilton heeft dat rijgedrag al van toen hij klein was, er is ergens een filmpje op het net van één van zijn kartraces in de regen. Fenomenaal gewoon hoe hij daar wint.

En Hamilton is inderdaad nogal wat omgeslagen doorheen het jaar, maar ik denk dat iedereen veranderd als hij/zij zich in die positie bevindt.

NewTown
6 oktober 2007, 12:43
Juist Filidude ....
Maar dit alles kon in 't begin van 't seizoen voor vélen (om niet te zeggen alleman) ..... geen kwaad woord over Lowie'ke.

Maar na Spa is dat beginnen veranderen ..... nadat hij kritiek had over de start van Fons'ke is de mening van vélen beginnen veranderen over Lowie'ke.
'k geef toe dat ik mijn kritiek niet van de eerste GP had, maar bij mij is dat toch al een eindje aan't groeien, ze... mss gaan bij sommigen de ogen pas nu open? ;)

Kama Schumi
6 oktober 2007, 13:12
Je kan moeilijk iemand direct de grond inboren omdat hij iets "mis" deed tijdens één GP. Een piloot beoordelen op een paar GP's is vrij dom.

Bij Hamilton zag ik direct een paar dingen die ik leuk vond maar er was ook een donk kantje. Dat laatste is spijtig genoeg blijven groeien naar mate het jaar verder ging.

@Fili&Henne

Het verdedigen van Hamilton was er volgens mij ook soms over want niemand kan dan inhalen zonder brokken. Het vergt echt geen talent om een andere wagen in de kant te rijden. Je moet de deur niet wagewijd openzetten maar al zigzaggend van lijn veranderen is gewoon niet sportief.

Hamilton zijn aanvalslust vind ik wel supper. Hij durft en heeft enkele knappe inhaalacties laten zien. Hij kon deze wel enkel doen omdat andere piloten wel fair reden. Indien Hamilton, Hamilton moet inhalen liggen er stukken carbon op de baan :D

Eigenlijk zouden morgen in China de Ferrari's eens zonder twijfel de aanval moeten inzetten. Duik in het eerste beste gat en rem niet wanneer de deur dichtgaat.

The Amazing Filidude
6 oktober 2007, 15:00
@Filidude: Zie je dan liever treintje rijden en een droog inhaalmaneuver waar er liefst nog 10 meter tussen de wagens zit?

Ik vind het veel schoonder hoe Hamilton zich verdedigt. Ietwat uitdagend naar de anderen, ze moeten zoeken naar een gaatje... Het ging wat geweest zijn moest Schumacher tegen Hamilton moeten strijden aangezien ze beide die tactiek hanteren...
Hamilton heeft dat rijgedrag al van toen hij klein was, er is ergens een filmpje op het net van één van zijn kartraces in de regen. Fenomenaal gewoon hoe hij daar wint.

Ging een antwoord formuleren, maar dan zag ik dat Kama het al gepost had. :)

Trouwens, dat Lew even fanatiek is in de verdediging als in de aanval, tot daar aan toe. Maar in Spa krijgt hij op zijn beurt eens een beetje te weinig ruimte van Alonso en dan is zulk rijgedrag plots ontoelaatbaar. En wat Alonso daar deed was i.vgl.m. zig-zag-lew nog erg braaf.

En Hamilton is inderdaad nogal wat omgeslagen doorheen het jaar, maar ik denk dat iedereen veranderd als hij/zij zich in die positie bevindt.

Idd Hamilton is omgeslagen, niet de fans. Sinds Silverstone heeft Lew al maar meer dingen laten zien en horen die mij niet echt aanstaan.

NewTown
6 oktober 2007, 19:57
<..>
Hamilton zijn aanvalslust vind ik wel supper. Hij durft en heeft enkele knappe inhaalacties laten zien. Hij kon deze wel enkel doen omdat andere piloten wel fair reden. Indien Hamilton, Hamilton moet inhalen liggen er stukken carbon op de baan :D
<...>
generally I concur... now I'm hilarious :D