Volledige versie bekijken : Het is het moment nu !!!
mercury
29 november 2007, 07:57
Nu is het moment gekomen voor degenen die zich willen inzetten voor de rallysport.
De VAS zoekt baancommissarisen en stewards , wie zich geroepen voelt twijfel niet en zeker degenen die het hier op dit forum zogoed kunnen uitleggen.
De pluspunten zijn: groote verdiensten, nooit vroeg uit je bed moeten komen, korte verplaatsingen , heel vriendelijk publiek die nooit zeurt en in het bijzonder supervriendelijke semi beroepsfotografen die u op handen dragen.
En na de rally een uitgebreid diner en dan volkomen uitgerust en tevreden naar huis op naar de volgende.
Dutchy
29 november 2007, 09:46
Waarom zo cynisch… :confused:
Om de rallysport te laten voortbestaan zijn de nieuwe mensen gewoon hard nodig!
Wees er trots op dat door jóuw inzet de rijders hun sport kunnen uitoefenen en eis het respect bij publiek en fotografen op.
Na je opleiding weet je pas écht wat de rallysport inhoudt en als je meewerkt ben je er echt bij betrokken. Dan kun je op dit forum meepraten met kennis van zaken, wat gelijk een opluchting voor de rest zal zijn… ;)
Sete
29 november 2007, 09:48
Wat is dat toch steeds over die amateurfotografen! Wij zijn brave mensen hoor! :cool:
Veekaa
29 november 2007, 09:51
En we worden nooit kwaad é sete:D
Sete
29 november 2007, 09:53
En we worden nooit kwaad é sete:D
Tuurlijk niet. Altijd de kalmte zelve! :D
Pegasus
29 november 2007, 09:58
Wauw Mercury, sterke wervingscampagne.. moest ik twijfelen zou ik nu helemaal afhaken. Ik heb daar trouwens geen tijd voor want ik moet tijdens rally's 'werken' als semi-beroepsfotograaf :rolleyes:.
mercury
29 november 2007, 10:41
Waarom zo cynisch… :confused:
Om de rallysport te laten voortbestaan zijn de nieuwe mensen gewoon hard nodig!
Wees er trots op dat door jóuw inzet de rijders hun sport kunnen uitoefenen en eis het respect bij publiek en fotografen op.
Na je opleiding weet je pas écht wat de rallysport inhoudt en als je meewerkt ben je er echt bij betrokken. Dan kun je op dit forum meepraten met kennis van zaken, wat gelijk een opluchting voor de rest zal zijn… ;)
Waarom zo cynisch ? omdat ik weet waarover ik spreek verdomme
Holkers
29 november 2007, 10:43
Nee, dat gaat helpen in een discussie...
Dutchy
29 november 2007, 10:50
Zo te zien heb jij geen leuke ervaring achter de rug.
Doe je verhaal maar...
Ton
29 november 2007, 11:25
Zo te zien heb jij geen leuke ervaring achter de rug.
Doe je verhaal maar...
Ja, ga maar eens bij tante Wea op de bank liggen, en vertel je probleem eens :D
Effe serieus, mercury.
Zoals ik het nu lees ben jij van mening dat officials in de watten gelegd moeten worden, met de rode loper uitgerold bij een rally ontvangen moeten worden en een vorstelijk salaris moeten genieten. Ik vraag mij steeds meer af wat het toch is met de mentaliteit van een hele hoop officials tegenwoordig..... Want ik lees het nu hier, maar ook in Nederland zijn er een stel van die bladapen hun kop op komen zetten die die mening hebben die jij nu neerschrijft. Hartstikke goed dat je ongenoegen uit, maar dan wel met reden omkleed graag. Nu kan niemand er wat mee, behalve meehuilen met de wolven in het bos.:(
Misschien steek ik wat anders in elkaar, maar ik heb heel wat jaren geserviced en ben ook official geweest. Weet je wat ik er voor wilde hebben? Niets, helemaal niets. Alhoewel..........., een leuke dag wilde ik er voor terug en het gevoel te hebben dat ik ook mijn steentje bijdroeg aan het geheel.
Ik vind het (maar dat is mijn mening) ronduit krankzinnig dat officials betaald willen worden en van alle gemakken voorzien willen worden. Hoezo moet de brandstof betaald worden? Krijgen de toeschouwers ook betaald dan? En die nemen toch ook hun eigen eten mee? Of betalen de organisatoren dat ook en het eten dat je het hele jaar door thuis eet?
Note aan de moderator.
Eigenlijk is dit topic te absurd voor woorden en een aanfluiting voor de goede bedoelingen van de meeste officials. Het is dat ik een voorstander ben van het recht om eigen mening te kunnen geven, maar ik zou bijna zeggen: "gooi maar weg dit topic"
Dutchy
29 november 2007, 11:57
Goed zo, Ton, hak er gelijk maar op in :mad:
Geef Mercury eerst eens de kans zijn verhaal te doen, zodat je weet waarom hij zo reageert! Misschien kunnen we er nog wat van leren.
Ton
29 november 2007, 12:00
Goed zo, Ton, hak er gelijk maar op in :mad:
Geef Mercury eerst eens de kans zijn verhaal te doen, zodat je weet waarom hij zo reageert! Misschien kunnen we er nog wat van leren.
Dutchy,
Als Mercury even de tijd neemt om mijn epistel door te nemen, leest hij dit ook wel:
Hartstikke goed dat je ongenoegen uit, maar dan wel met reden omkleed graag. Nu kan niemand er wat mee
Brother John
29 november 2007, 13:03
Ben het helemaal eens met Ton.
Zelf ben ben ik leider in een organisatie van een vereneging, (geen rally) we werken met 150 vrijwilligers die enkel eten en drinken krijgen tijdens de 3 dagen van het festival. We zorgen dat iedereen elke dag toch ook van het evenement kan genieten zonder entré te betalen. Dat is de vergoeding die medewerkers ontvangen!!!!
Pegasus
29 november 2007, 13:20
Zelf ben ben ik leider in een organisatie van een vereneging, (geen rally) we werken met 150 vrijwilligers die enkel eten en drinken krijgen tijdens de 3 dagen van het festival. We zorgen dat iedereen elke dag toch ook van het evenement kan genieten zonder entré te betalen. Dat is de vergoeding die medewerkers ontvangen!!!!
Inderdaad Brother, als alle vrijwilligers zouden denken zoals Mercury zouden gelijk alle sportclubs, verenigingen, festivals,... ophouden te bestaan.
'Te veel eieren onder uw gat' noemen ze dat hier.
Aan de mods; Ton's idee is nog helemaal zo slecht niet...
Han
29 november 2007, 13:26
Allez Mercury,
Zeg eens hoe het dan zou moeten geregeld worden.
Ik heb alle respect voor de officials tijdens rallywedstrijden en andere sporten en weet dat ze van veel mensen (soms ook organisatie) niet het nodige respect krijgen dat ze verdienen. Maar om het nu meteen zo zwart/wit af te schilderen, dat is een andere zaak!
Ik ga de discussie hier niet verwijderen omdat het toch een interessant gegeven is waar nu eens aandacht aan geschonken wordt. Hoe zien jullie het? Wat zouden jullie veranderen? Misschien kunnen we wel iets bijbrengen aan de rallysport.
Bjorn
29 november 2007, 13:35
Misschien steek ik wat anders in elkaar, maar ik heb heel wat jaren geserviced en ben ook official geweest. Weet je wat ik er voor wilde hebben? Niets, helemaal niets. Alhoewel..........., een leuke dag wilde ik er voor terug en het gevoel te hebben dat ik ook mijn steentje bijdroeg aan het geheel.
Ik vind het (maar dat is mijn mening) ronduit krankzinnig dat officials betaald willen worden en van alle gemakken voorzien willen worden. Hoezo moet de brandstof betaald worden? Krijgen de toeschouwers ook betaald dan? En die nemen toch ook hun eigen eten mee? Of betalen de organisatoren dat ook en het eten dat je het hele jaar door thuis eet?
Ik werk ook al jaren mee aan allerlei (rally)organisaties, en net zoals vele anderen hoef ik daar ook geen geld voor. Jammer genoeg is de realiteit dat niet iedereen is zoals wij, en dat je tegenwoordig bij het organiseren van een rally(sprint) zo danig veel hulp nodig hebt dat je niet rond komt met de idealisten. Als die mindere idealisten een voorstel krijgen van andere sporten om ongeveer dezelfde taak te doen tegen betaling, ja daar sta je dan als je niet wil meegaan met die boot. Dan mag je dan als idealist het hele jaar mee bezig zijn, als er op de dag zelf niet betaald wordt, dan mag je de volledige organisatie vergeten. Dat geldt niet alleen voor rally's en dergelijke, maar ook veel heel veel andere dingen (beveiliging bij fuiven, wielerwedstrijden, ...)
Je hebt inderdaad groot gelijk met je post, maar de realiteit is anders. :(
Ton
29 november 2007, 13:42
Bjorn
Via de mail had ik net ook al een gesprek met iemand;
De tekst past wel als reactie naar jouw opmerkingen
even een C/P gedaan :)
Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet, die ommekeer in officialland. Ik lees en hoor het de laatste tijd (eigenlijk al een paar jaar) steeds meer. Maar goed, zoals ik op het belgisch forum al schrijf, ik steek blijkbaar wat anders in elkaar. Voor mij was het indertijd al zonneklaar dat ik, met mijn hang naar perfectie, nooit de middelen zou hebben om een topauto te bouwen. (Los van het feit of ik wel een toprijder zou zijn http://gfx1.hotmail.com/mail/w2/emoticons/smile_teeth.gif) Dan kun je dus kiezen, of met een barrel gaan rijden. en dat is niks voor mij. Of helemaal alles los laten. Of zorgen dat de randvoorwaarden van een rally goed zijn en degenen die wel kunnen rijden het daardoor kunnen doen. En één van de randvoorwaarden is dat er voldoende beveiliging is langs de baan. En daar kun je als official een goede rol in vervullen. Nu scheelde het misschien wel dat ik al jaren druk was binnen de teams toen ik besloot om de basiscursus rallysport official te doen. Al voor ik het certificaat haalde stond ik langs de baan te helpen. Als we uitvielen met het team (en dat gebeurde nog wel eens) gingen we met z'n allen verder kijken en de officials helpen.
Off topic. Ik haat de term official. Dat maakt het te gewichtig in mijn ogen. Ik geef de voorkeur aan baanpost.
Pipo
29 november 2007, 14:51
Allez Mercury,
Zeg eens hoe het dan zou moeten geregeld worden.
Ik heb alle respect voor de officials tijdens rallywedstrijden en andere sporten en weet dat ze van veel mensen (soms ook organisatie) niet het nodige respect krijgen dat ze verdienen. Maar om het nu meteen zo zwart/wit af te schilderen, dat is een andere zaak!
Ik ga de discussie hier niet verwijderen omdat het toch een interessant gegeven is waar nu eens aandacht aan geschonken wordt. Hoe zien jullie het? Wat zouden jullie veranderen? Misschien kunnen we wel iets bijbrengen aan de rallysport.
5 December zie rallycafe !;)
kezzel
29 november 2007, 15:15
Ik kan hier alleen maar aan toevoegen dat ik zelf is eenmalig veiligheid gedaan heb op een heuvelklim in de walen.Wat ik toen als vlaming allemaal mogen horen heb was echt ni normaal.Ik heb dan ook meer dan respect voor de mensen die dit nog altijd vrijwillig willen doen en ik kan ook ergens verstaan dat ze iets terug willen om den helen dag op hunnen kop te laten kakken.Mij mogen ze per rally 1000 euroos geven,dan doe ik het nog niet.Maar ik stel voor om de mensen die zo negetief zijn zelf is met een vlag aan de kant te zetten,dan weten ze waarover ze spreken.
Dutchy
29 november 2007, 15:16
5 December zie rallycafe !;)
Hoeveel tijd ga je hiervoor uit trekken? ;)
Brother John
29 november 2007, 15:21
Ik kan hier alleen maar aan toevoegen dat ik zelf is eenmalig veiligheid gedaan heb op een heuvelklim in de walen.Wat ik toen als vlaming allemaal mogen horen heb was echt ni normaal.Ik heb dan ook meer dan respect voor de mensen die dit nog altijd vrijwillig willen doen en ik kan ook ergens verstaan dat ze iets terug willen om den helen dag op hunnen kop te laten kakken.Mij mogen ze per rally 1000 euroos geven,dan doe ik het nog niet.Maar ik stel voor om de mensen die zo negetief zijn zelf is met een vlag aan de kant te zetten,dan weten ze waarover ze spreken.
1000 Euro? Dan moet je binnenkort niet meer naar Rallys gaan want die bestaan niet meer! Zonder vrijwilligers is het afgelopen en kan je nog naar circuit gaan waar ook vrijwilligers werken!
mercury
29 november 2007, 15:30
Het gaat mij niet over de vergoedingen maar wel hoe we behandeld worden door de toeschouwers.
Terwijl we instaan voor zowel piloten als toeschouwers om alles veilig te laten verlopen, worden we uitgescholden voor het grootste vuil van de straat!!
Ik heb dit jaar een een 12 tal proeven gestaan in het belang van de rallysport, en enkel in de Duitsland was er dicipline en als er miserie was,was het met Belgen.
Op iedere rally was er wel iets , één voorbeeld wil ik hier wel geven.
in Ieper kp Dikkebus werd een medesteward van mij uitgescholden (ga naar het gesticht mongool) en dit terwijl deze jong niet echt honderd procent is, maar hij deed zen werk perfect zoals het hoorde.
Een beetje respect zou er toch wel af mogen zeker!! of niet ?
En nu nog dit! zelf rij ik normaal in de rally als co, maar omdat het voor ons noodgedwongen een sabatjaar was , heb ik maar van de nood een deugd gemaakt om de organisatoren te helpen.
en nu nog een punt, om het tekort aan stewards en baancommissarisen op te lossen is maar één uitweg! en dat is koppel hun vergunning aan twee maal per jaar dienst te gaan doen op één of andere rally of sprint.
En dat ze niet afkomen jamaar we rijden zelf, als dat zo moest zijn, heb je in iedere wedstrijd 500 deelnemers
Brother John
29 november 2007, 16:02
Hier geef ik mercury zeker gelijk, het is schandalig dat mensen deze vrijwilligers zo behandelen. Dat het vooral problemen zijn met de Belgen en in België kan ik goed geloven maar wil daar verder niet op ingaan.
@Mercury, tof dat je in een sabatjaar de organisatoren geholpen hebt dit jaar.http://www.autosportforum.be/images/icons/icon14.gif
Daar zou zeker een vermelding van moeten zijn hier en op vele sites dat vrijwillige medewerkers een pluim en respect verdienen voor het behoud van de rallysport in België.
Spijtig dat de regering zelf geen goed voorbeeld geeft.:D (kon het niet laten):rolleyes:
Het gaat mij niet over de vergoedingen maar wel hoe we behandeld worden door de toeschouwers.
Terwijl we instaan voor zowel piloten als toeschouwers om alles veilig te laten verlopen, worden we uitgescholden voor het grootste vuil van de straat!!
Ik heb dit jaar een een 12 tal proeven gestaan in het belang van de rallysport, en enkel in de Duitsland was er dicipline en als er miserie was,was het met Belgen.
Op iedere rally was er wel iets , één voorbeeld wil ik hier wel geven.
in Ieper kp Dikkebus werd een medesteward van mij uitgescholden (ga naar het gesticht mongool) en dit terwijl deze jong niet echt honderd procent is, maar hij deed zen werk perfect zoals het hoorde.
En nu nog dit! zelf rij ik normaal in de rally als co, maar omdat het voor ons noodgedwongen een sabatjaar was , heb ik maar van de nood een deugd gemaakt om de organisatoren te helpen.
en nu nog een punt, om het tekort aan stewards en baancommissarisen op te lossen is maar één uitweg! en dat is koppel hun vergunning aan twee maal per jaar dienst te gaan doen op één of andere rally of sprint.
En dat ze niet afkomen jamaar we rijden zelf, als dat zo moest zijn, heb je in iedere wedstrijd 500 deelnemers
Pegasus
29 november 2007, 16:11
Absoluut! Ik denk echter niet dat het de die-hard rallyfans zijn die stewards op die manier behandelen, al zijn er altijd uitzonderingen, maar eerder die gasten die al om 10u 's ochtends met een stuk in hun kl**** langs of al dan niet op de weg staan, zitten, liggen...
Anderzijds moet het ook van 2 kanten komen. Als een steward mij op een onbeleefde manier aanspreekt ga ik mij ook niet haasten om diens wensen in te willigen. Vriendelijkheid kost tot op heden nog altijd niets.
Sete
29 november 2007, 16:12
Kga mss beetje olie op 't vuur gooien, I don't care, maar als toeschouwer of fotograaf wordt je ook vaak op je nuchtere maag afgeblaft door incompetente mensen die denken dat ze meer macht hebben dan Napoleon en Willem Van Oranje samen omdat ze een fluo vestje mogen dragen!
Langs de andere kant, respect voor diegene die het willen doen en vooral voor diegene die tolerant en beleefd zijn en die ervoor zorgen dat de veiligheid toch steeds garant blijft!!!
mercury
29 november 2007, 16:26
Kga mss beetje olie op 't vuur gooien, I don't care, maar als toeschouwer of fotograaf wordt je ook vaak op je nuchtere maag afgeblaft door incompetente mensen die denken dat ze meer macht hebben dan Napoleon en Willem Van Oranje samen omdat ze een fluo vestje mogen dragen!
Langs de andere kant, respect voor diegene die het willen doen en vooral voor diegene die tolerant en beleefd zijn en die ervoor zorgen dat de veiligheid toch steeds garant blijft!!!
Je mag met alle plezier men rood fluovestje komen halen, met een reserve erbij zelfs tegen dat het kapot getrokken wordt van één van die vriendelijke toeschouwers.
Je zou voor minder beginnen blaffen, als je al van voor dat de rally begint zelf al een 10 keer zo behandeld wordt.
kezzel
29 november 2007, 16:37
1000 Euro? Dan moet je binnenkort niet meer naar Rallys gaan want die bestaan niet meer! Zonder vrijwilligers is het afgelopen en kan je nog naar circuit gaan waar ook vrijwilligers werken!
Lees alles is tegoei,ik zei dus,ze mogen mij 1000 euroos geven,dan doe ik het nog niet..........
Han
29 november 2007, 16:41
Hier is de VAS zelf mee bezig geweest om dit in te voeren maar is er om verscheidene redenen niet doorgekomen. Persoonlijk geen slecht idee vind ik. Meteen dee reden om hier eens een poll rond op te zetten.
vlotte eduard
29 november 2007, 16:54
Ik heb in lang vervlogen tijden ook meegeholpen op de rally's & wij waren al gelukkig met een paar pistolets + drank tijdens de wedstrijd & eventueel een etentje achteraf;)
Soms gingen we zelfs niet slapen de nacht voor de wedstrijd & stonden de hele dag in weer&wind zonder te verpinken! In die periode had je ook moeilijke personen,zelfs onder de piloten,maar dat viel over 't algemeen nog mee.
Respect was er , maar niet altijd vanwege organisatoren & overkoepelende bonden....ik ga wel niet veralgemenen,want met sommigen van die personen was er geen probleem!
Vriendelijkheid moet van 2 kanten komen,maar je zal altijd uitzonderingen op de regel tegenkomen die al dan niet moedwillig de rallysport schade willen toebrengen.
Sete
29 november 2007, 16:57
Je mag met alle plezier men rood fluovestje komen halen, met een reserve erbij zelfs tegen dat het kapot getrokken wordt van één van die vriendelijke toeschouwers.
Je zou voor minder beginnen blaffen, als je al van voor dat de rally begint zelf al een 10 keer zo behandeld wordt.
Ik was in het algemeen bezig en viseerde met mijn bericht niemand. Ik ken je zelfs niet (toch niet dat ik weet). + 1/2 van mijn post was zelfs niet negatief. En welke reactie krijg ik??.....WOEF.
+ Als je je fluovestjes wilt weggeven, stop er dan gewoon mee hé. Als je niet meer gemotiveerd bent voor iets, wat voor zin heeft het dan nog?? Vanzelfsprekend gaat men dan bij het minste blaffen.
GeDi
29 november 2007, 17:18
Ik heb veel respect voor baanposten,wat hun werk doen zoals het moet.Die onbeschofte baanposten wat zelf niet weten hoe of wat er gaande is,die verpesten het een beetje voor de andere baanposten ;)
Hetzelfde voor de toeschouwers.Van die toeschouwers wat denken dat ze mogen staan waar ze willen en dan nog beginnen zagen dat zij wel betaald hebben,die zou ik gerust nekeer een paar motten willen verkopen :D
Ton
29 november 2007, 17:20
Aha, nu komen we ergens.
Mercury, dat de mentaliteit (wat) verandert is, merken we niet alleen in de rallysport. maar ook in de gewone mensenwereld. Ik ben het met je eens dat respect soms ver te zoeken is. Maar met de stelling waarmee je dit draadje opende begrijp ik dat je net zo generaliserend over het gedrag van publiek naar officials doet, als dat je van toeschouwers leest die het over officials hebben. En dat is toch niet zo? Er zitten toch ook nog goeie tussen, aan beide kanten?
Wel leuk (voor wat het waard is) om te lezen dat jij eigenlijk met een vergelijkbare instelling je als official inzet zoals wij dat met ons team deden. Zo in de trant van "Kunnen we niet rijden, dan maar niet. Maar we willen wel de sfeer blijven proeven en nog wat terug doen aan de organisatoren." Begrijp ik dat goed? Jammer dat je dan blijkbaar zulke k***** ervaringen hebt opgedaan dat je beeld zo negatief geworden is.
Veekaa
29 november 2007, 17:46
Beetje respect van beide kanten lost al veel op.
Meeste ervaringen met baanposten zijn voor mij positief hoor. Net als met de meeste toeschouwers. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
Wanneer men op een normale manier iets vraagt krijgt men meer gedaan dan wanneer je direct begint te schreeuwen é. Als je daarentegen als baanpost direct begint met af te blaffen en dan zelf met je fototoestel en fluovest in de verboden zone voor mijn neus komt staan, dan krijg je idd een hoop zottigheid naar je kop:D
Dit nog even benadrukken: Alle respect voor de overgrote meerderheid van de baanposten die fantastisch werk leveren!!!! en dat meen ik.
tommeke_B
29 november 2007, 17:51
Wanneer men op een normale manier iets vraagt krijgt men meer gedaan dan wanneer je direct begint te schreeuwen é. Als je daarentegen als baanpost direct begint met af te blaffen en dan zelf met je fototoestel en fluovest in de verboden zone voor mijn neus komt staan, dan krijg je idd een hoop zottigheid naar je kop:D
Dit heb ik nog meermaals meegemaakt, een steward met zijn geel vestje staat in de verboden zones vlak voor Uw neus om foto's te nemen... Dan vraag je of hij even aan de kant kan gaan, maar negeert hij jou... Dan ga je er naartoe en dan blaft hij jou af voor vanalles en nog iets... (zo'n stewards zijn van die marginale, maar zonder die is er ook geen rally)... enkele keer tegen gekomen... jammer, want ik heb al veel andere goeie tegen gekomen ook, waar het meestal niet altijd zo nauw steekt qua zones, en waar je deftig mee kan praten...
Brother John
29 november 2007, 17:56
Lees alles is tegoei,ik zei dus,ze mogen mij 1000 euroos geven,dan doe ik het nog niet..........
Oke ik begrijp wat je bedoelt, sorry maar het is gewoon mijn snelle reactie op uw post als organisater. ;) Het punt is dat er nu toch wel over dit onderwerp gepraat word en als het kan toch zonder schelden of iemand zijn gedacht af te breken.http://www.autosportforum.be/images/icons/icon14.gif
Rubinho
29 november 2007, 18:14
Het is gewoon zoals bij alles. 95 % van de baanposten/toeschouwers/piloten zijn plichtsbewuste, beleefde en beschaafde mensen maar die 5 % incompetente onnozelaars verpesten de boel voor al de rest en zorgen voor het negatieve beeld van de ene of de andere groep...
Als wij zelf meedoen kan er tegen iedere baanpost/steward/medewerker op z'n minst een bedankje af indien mogelijk (is nogal moeilijk op de KP zelf:p), respect voor die mensen die alle zever slikken van die 5 % lomperiken die gaat kijken naar een rally alleen om nog zatter te worden dan ze al waren...
Brother John
29 november 2007, 18:21
In deze prachtige, bijna 14min. durende film kan je zien wat dankzei de baanposten of officials verbeterd is in moderne rally. Respect zou ik zeggen.
Zo had het echt niet kunnen verder gaan!
http://video.google.com/videoplay?docid=-8888840086761495229
Glenn
29 november 2007, 23:35
Kheb ook al paar stewards tegengekomen die echt niet te doen zijn.
Bv in Staden, zend de flikken naar mij terwijl het een andere fotograaf was die al lang weg was. En dan nog blijven volhouden dat het ik is, dan paar mensen gekomen voor te zeggen dat het ik nie was. Eerst blijft hem volhouden dat het ik was, vijf minuten later geeft em toe dat het ne anderen was :rolleyes:
Maarja, respect moet van bijde kanten komen, maar als ge dan zo'n pipo's hebt die brullen en doen tegen u en kweet nie wa zeggen, dan zoude voor minder terugbrullen enal...
Vasco
30 november 2007, 10:16
Beste Forum leden,
Daar ik merk dat jullie intresse tonen voor deze functie kan ik jullie het volgende mededelen.
Op 12 Januari 2008 hebben wij de jaarlijkse opleiding en herscholingscursus in Poperinge. Een 2de opleidingdag volgt dan nog in feb of maart maar daar is datum en locatie nog niet gekend.
Inschrijven en de voorwaarden kan je terug vinden op de website.
www.vasveiligheid.be (http://www.vasveiligheid.be) of je kan mij een PM sturen met uw vragen.
Baanposten met reeds enkele jaren ervaring en je voelt je geroepen om de job van veiligheidchef aan te kunnen wordt op 15 Dec 2007 een cursus veiligheidchef gegeven in Temse.