Volledige versie bekijken : Jacky Ickx, het mirakel
Grungie
23 maart 2007, 20:34
Nu maandag, 26 maart om 20:50 is er op Canvas de documentaire "Jacky Ickx, het mirakel".
Over het leven van Jacky, van zijn formule 2 titel over zijn F1 periode naar de woestijn, de Dakar.
Allemaal kijken of video programmeren. Kan wel eens de moeite zijn. :)
(dat vind ik nu eens een raar manneke, echt waar. Die denkt ook ni veel na voor hij iets zegt.
Zoals voor de legends, twas er ook knal op. Dudu en splitsing Belgie, remember?) niet juist
-> ik ben een aap! zo missen! sorry
riddler
25 maart 2007, 00:46
dat vind ik nu eens een raar manneke, echt waar. Die denkt ook ni veel na voor hij iets zegt.
Zoals voor de legends, twas er ook knal op. Dudu en splitsing Belgie, remember?
Was dat geen uitspraak van boutsen?!
Glenn
25 maart 2007, 13:12
Was dat geen uitspraak van boutsen?!
Yep, da was idd nie Ickx maar Boutsen
riddler
25 maart 2007, 15:10
Nu maandag, 26 maart om 20:50 is er op Canvas de documentaire "Jacky Ickx, het mirakel".
Over het leven van Jacky, van zijn formule 2 titel over zijn F1 periode naar de woestijn, de Dakar.
Allemaal kijken of video programmeren. Kan wel eens de moeite zijn. :)
Ik ga zeker kijken. ik had de reclame op pitstop.tv gezien, maar stond niet bij wanneer het uitgezonden werd.
Boucles
26 maart 2007, 10:22
Goed dat het nog eens gezegd wordt hier, was het bijna vergeten. Had het wel al eens gelezen in de tv gids. Altijd interessant zo´n docu.
mercury
26 maart 2007, 18:38
verleden week was het Ivo Vandamme ik hoop dat het beter wordt met Ickx, want met Vandamme was het veel mindr dan dat ik verwacht had
Glenn
26 maart 2007, 19:10
verleden week was het Ivo Vandamme ik hoop dat het beter wordt met Ickx, want met Vandamme was het veel mindr dan dat ik verwacht had
Denk het niet, tis ene die autosport heeft gedaan hé ...
mercury
26 maart 2007, 20:05
Denk het niet, tis ene die autosport heeft gedaan hé ...
ik bedoel de uitzending
Glenn
26 maart 2007, 20:11
ik bedoel de uitzending
Ik ook... :)
Glenn
26 maart 2007, 22:05
Kvond de reportage nog nie mis eigenlijk, wel aan de saaie kant eigenlijk :o
CPWRC
26 maart 2007, 23:06
Ik vond het heel interessant om te zien. ;)
Hij heeft toch heel wat meegemaakt ...
riddler
26 maart 2007, 23:20
Toch wel mooie reportage. En veel geluk dat die man gehad heeft!
Vincent Verstraete
27 maart 2007, 00:06
Mooie reportage gezien met mooie archiefbeelden.
De 405 T 16 van Paris-Dakar 1989. Subliem en die tijd.
carloscinq
27 maart 2007, 08:25
wat mij verwonderd is dat er helemaal niet gesproken werd over het ongeval op de radillon waar bij stefan bellof het leven liet het gebeurde na een contact tussen de 2 teammaats bij het insturen aan de l'eau rouge ,vele hebben het jacky destijds verweten
http://www.youtube.com/watch?v=DFjg-pkCceI
wat mij verwonderd is dat er helemaal niet gesproken werd over het ongeval op de radillon waar bij stefan bellof het leven liet het gebeurde na een contact tussen de 2 teammaats bij het insturen aan de l'eau rouge ,vele hebben het jacky destijds verweten
Dat is wel een filmke da blijft hangen. Als je die auto ziet, versta je wel dat bellof is omgekomen. Had hier nog nooit van gehoord. Bedankt Carloscinq
Het waren geen teammaats, er was voor Bellof geen plaats meer in het fabrieksteam. Daardoor ging hij heel ver om toch de Rothmans Porsche te verslaan. Maar het is inderdaad een twijfelgeval over wie er nu in de fout ging, Ickx verdedigde zijn lijn en Bellof wou niet afgeven.
riddler
27 maart 2007, 12:02
Inderdaad, filmke dat blijft hangen. ook nooit gezien. Ik denk dat Ickx daar gewoon zijn lijn neemt. maar je ziet natuurlijk geen overzichtsbeelden, alleen onboard.
En die auto :s ...
Grungie
27 maart 2007, 12:56
Ik vond de reportage niet slecht. Maar echt supergoed was het nu ook weer niet.
Er zaten zeer mooie beelden tussen van oa Le Mans waar ik van gesmuld heb. :)
Maar er zaten ook een paar saaie momenten tussen en sommige dingen werden te oppervlakkig behandeld.
Zo was er de fameuze Le Mans start die door toedoen van Ickx gewijzigd werd. Ik had graag geweten wat men juist veranderd had. Dat was maar een kleine moeite geweest.
Een beetje verder was men nog steeds bezig over dezelfde editie van Le Mans. Toen kwam een strategisch spelletje van Jackie ter sprake die deed alsof zijn benzinetank leeg was. Ook daar had ik graag wat meer uitleg over gehoord.
Wie A zegt moet immers ook B zeggen.... :)
riddler
27 maart 2007, 13:36
ik denk dat de vrt er vanuit ging dat we wel doorhadden dat men bedoelde dat de rijders niet meer naar de wagens moesten lopen en al zittend vertrokken.
Veel uitleg konden ze over die benzinetank niet geven, het enige wat hij deed was gas lossen voor het rechte stuk zodat de Porsche hem voorbij kon. :)
carloscinq
27 maart 2007, 14:05
wat in de reportage vooral naar voor komt ,is dat een groot kampioen ook een groot verstand heeft , heel vaak haalt hij net dat beetje meer uit een dosis gezond verstand
die situatie op le mans was dat ze elkaar niet konden losschudden en dat ze telkens op de huandieres door te slipstreamen elkaar 2 maal inhaalde dus in de laatste ronden kwam het erop aan om als eerste de 90° in te sturen toen ickx als eerste de rechte lijn op kwam moest hij absoluut de andere voorlaten , door enkele slingerbewegingen te maken en dan de wagen wat te laten bokken dacht de andere rijder dat hij zonder benzine zat en ging zonder nadenken op kop.
ickx ging pal achter hem hangen en kwam op de idiale moment erover en won zo de race
verder werd door zijn protest de legendarische start afgeschaft en startte de piloten zittend in hun wagen
Boucles
27 maart 2007, 19:58
Ik vond het mooi gedaan de documentaire. Ingetogen gebracht maar niet saai vond ik. De crash met Jackie Oliver was ook goed gebracht. Dat filmke met Bellofs is wel indrukwekkend idd en wel ook vreemd dat ze het er niet over hadden.
Ook mooi de uitspraak van Ickx dat je vroeger niet voor een constructeur en sponsors moest rijden maar voor jezelf en de overwinning. En dat het veel meer om de sport ging en niet zozeer om geld.
Vader heeft dit opgenomen... Ik zal zeker dit weekend eens kijken.