PDA

Volledige versie bekijken : Live on stage...

HaCo
9 maart 2008, 19:02
Just an idea...

Daarnet was ik op de rally van Hannuit en wou ik ergens standen vastkrijgen. Ik heb een vrij eenvoudige Sony Ericsson T310i (79eur, 1 jaar geleden), maar door middel van GPRS en een interne browser kan ik surfen op eenvoudige sites. Ik heb dan ook het forum al meermaals bezocht terwijl ik op een rally was om aan standen te geraken, maar dat is een 'pain in the ass' omdat het forum daar niet op voorzien is. Ook de site van Hannuit heb ik kunnen 'googlen' vanop mijn gsm, maar wanneer ik op de link van de results drukte kreeg ik gewoon dezelfde site opnieuw.

1) Bestaat er geen plugin voor vBulletin zodat het forum leesbaarder wordt op kleine toestelletjes?
2) Autosportforum biedt RSS feeds aan, dat zijn eigenlijk gewoon tekstbulletins (zeer eenvoudig), is het niet mogelijk dat forummers die niet op de rally zijn hier headlines en tussenstanden op kunnen posten?

't Is maar een idee en 't zou wel praktisch zijn. Nu, de grote rallys bieden radioresults aan, maar ook vorig jaar moest ik tijdens de Haspengouw en Bocholt op mijn honger zitten... :cool:

digibyte
4 mei 2008, 19:22
Misschien wat laat om op je bericht te reageren, maar nu we echt in gang geschoten zijn met een nieuwe versie van dit forum klaar te maken kreeg dit bericht terug mijn aandacht. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet wist dat er met zulke devices naar ons forum wordt gesurft. We bekijken de mogelijkheden en als het niet te veel werk vergt, komt er zeker een speciale versie voor kleine toestelletjes :)

HaCo
4 mei 2008, 19:29
LOL, misschien ben ik de enige hoor... :D
(zeker aan het aantal reacties te zien).

Nen RSS feed met mensen van het forum die results posten en interessante 'nieuwtjes' zou zeer interessant zijn. RSS is zeer leesbaar door mobieltjes. :)

song2
5 mei 2008, 10:18
ook al even geprobeerd om dit te doen... zou idd wel handig zijn

Begie
19 juli 2008, 22:43
... maar ook vorig jaar moest ik tijdens de Haspengouw en ...

Wel heel laat om te reageren, maar als je dit jaar langs komt in landen, programmeer dit al maar in je gsm : pda.rallytiming.nl

HaCo
20 juli 2008, 09:49
Wel heel laat om te reageren, maar als je dit jaar langs komt in landen, programmeer dit al maar in je gsm : pda.rallytiming.nl

Niks te laat, beestig gewoon!!! :D

Hopelijk ooit pda.autosportforum.be of pda.pitstoptv.be

In feite moet dat geen live timing zijn, maar gewoon wat telex-en met wat er gebeurd en een korte tussenstand zou al super zijn. Ik peis een eenvoudige RSS feed het gemakkelijkst te maken is.

digibyte
30 juli 2008, 11:29
Autosportforum.be zou vanaf vandaag moeten uitgerust zijn met een versie voor mobiele toestellen. Het forum detecteert automatisch met welk toestel/browser je surft en schakelt over naar de juiste versie. Ik heb het nog niet uitgetest in de praktijk of het handiger is om ermee te werken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hopelijk zijn jullie er iets mee.

HaCo
30 juli 2008, 16:45
Ben het aan het testen. Via bluetooth kan ik ook met mijn gsm op het net.

...

Hmmm, op mijn gsm wordt het zeer smal weergegeven, misschien is het wel beter op pda. Is er een speciaal adres dat je moet ingeven?

Thanks.

digibyte
30 juli 2008, 20:05
Normaalgezien is de url dezelfde: www.autosportforum.be
Je moet echt wel een verschil zien met de normale lay-out. Het zijn donkerblauwe en zwarte letters op een witte achtergrond zonder figuren.
Het kan ook aan mij liggen dat het nog niet 100% werkt, want 'k heb het zelf nog niet uitgeprobeerd met mijn pda.

gtr
3 augustus 2008, 15:24
Op mijn palm tungsten c zie ik geen verschil direct,alleszins geen witte achtergrond met zwarte letters,wat zeer duidelijk zou zijn.

digibyte
4 augustus 2008, 20:51
Ok, tweede poging.
Ik heb de mobiele versie nu beschikbaar gemaakt op pda.autosportforum.be (http://pda.autosportforum.be)
Eens je naar dat adres gesurft hebt, blijft je browser normaalgezien de mobiele versie gebruiken. Wil je terug naar de normale, volledige versie dan kan je onderaan op "PC Mode" klikken.

Hopelijk werkt het deze keer nu wel :)

PS: Ik zit nog met wat teveel JavaScript in de mobiele versie, maar ik weet niet meteen hoe ik die er kan uit krijgen. Daar wordt dus later nog voor een oplossing gezorgd.

HaCo
4 augustus 2008, 21:17
Heb het net gewoon met de pc getest, eenvoudiger kan niet denk ik: beestig!

GeDi
4 augustus 2008, 21:29
Ik heb het op mijn gsm getest en het werkt zeer goed :)
Op een pda werkt het natuurlijk ook perfect :)

gtr
4 augustus 2008, 23:08
Werkt nu ook prima op de Palm Tungsten C.
Gepost met mobiel toestel

HaCo
13 augustus 2008, 07:06
Haspengouw gaat samenwerken met http://www.rallytiming.nl/

Dit lijkt me ideaal om de rally mobiel te volgen...

digibyte
9 september 2008, 19:44
De javascript code voor het verkleinen van foto's op het forum is weggehaald uit de mobiele versie van dit forum. Dit moet het laden een stuk sneller maken.

digibyte
4 april 2009, 17:06
Tijdens een update aan het forum is de mobiele versie blijkbaar gesneuveld.
pda.autosportforum.be (http://pda.autosportforum.be) werkt opnieuw vanaf heden :)