Volledige versie bekijken : Anti-Virus
Grungie
24 maart 2008, 21:09
Nee, dit topje is niet tegen collega-forummer Virus gericht. :)
Sinds een jaar of 2 heb ik een nieuwe PC. Toen ik die kocht zat daar anit-virus software op en die was normaal maar 3 maand geldig. Maar die software heeft het tot afgelopen weekend uitgehouden (lucky me :p )
Sinds dit weekend echter is de sofware (van e-trust BTW) verlopen. Ik ben dus op zoek naar een alternatief.
Vandaar mijn vraag. Wat gebruiken julle als anti-virus? Gebruiken jullie gratis software of betalen jullie ervoor? Ik weet dat er gratis oplossingen bestaan (zoals AVG of avast) maar zijn die ook beter dan scanners waarvoor je betaald?
Ik krijg hier bv. elke keer als ik mijn PC nu opstart, een aanbod voor een pakket voor 19.99 € (van e-trust uiteraard). Is dat die 20 € waard of zijn die gratis scanners evengoed?
WRCKE
24 maart 2008, 21:23
Nee, dit topje is niet tegen collega-forummer Virus gericht. :)
Sinds een jaar of 2 heb ik een nieuwe PC. Toen ik die kocht zat daar anit-virus software op en die was normaal maar 3 maand geldig. Maar die software heeft het tot afgelopen weekend uitgehouden (lucky me :p )
Sinds dit weekend echter is de sofware (van e-trust BTW) verlopen. Ik ben dus op zoek naar een alternatief.
Vandaar mijn vraag. Wat gebruiken julle als anti-virus? Gebruiken jullie gratis software of betalen jullie ervoor? Ik weet dat er gratis oplossingen bestaan (zoals AVG of avast) maar zijn die ook beter dan scanners waarvoor je betaald?
Ik krijg hier bv. elke keer als ik mijn PC nu opstart, een aanbod voor een pakket voor 19.99 € (van e-trust uiteraard). Is dat die 20 € waard of zijn die gratis scanners evengoed?
ik heb al altijd AVG gebruikt de gratis versie ervan en ik heb nog noois kunnen klagen hierover
Zelf gebruik ik norton/symantec antivirus
Belgacom pakket 5 euro/maand wdt continue ge update.
Pinto
24 maart 2008, 21:32
Mijne norton heb ik ook jaren kunnen gebruiken, en ineens niks gratis meer. Ik gebruik nu de full version van zonealarm, daar ben ik wel content van. Das zo e beetje alles ineen. Ik hoop deze nog jaren te kunnen gebruiken ;-)
Nod32 heb ik op het werk, da zou beter zijn, ma daar moet ik voor betalen...
Ik ben gene kenner, ma sinds ik zonealarm heb, heb ik geen problemen meer gehad.
Ik gebruik al een hele tijd nod32 en dat gaat zeer goed.Over de prijs heb ik trouwens niet te klagen :D
Ik verkies deze omdat die zo goed als niets doet aan de snelheid van de pc,norton bv durft daar nogal eens verandering in te brengen ;)
Dead_Man
24 maart 2008, 21:44
ik heb al altijd AVG gebruikt de gratis versie ervan en ik heb nog noois kunnen klagen hierover
idem :)
Al jaren gebruik ik AVG en nog nooit geen problemen gehad.
riddler
24 maart 2008, 22:10
Ik gebruik Avast, de gratis versie, nooit problemen mee gehad. Vroeger altijd norton gehad, maar Norton is de laatste jaren serieus belastend geworden voor het systeem, waardoor de pc serieus vertraagd.
vlotte eduard
24 maart 2008, 23:01
Hier ook al meer dan een jaar nod32 & heel content van ;)
mousti
25 maart 2008, 03:45
Hier idem ook, echt wel goed hoor voor een gratis scanner nooit geen problemen gehad plus heel handig en vooral sneller dan de "Anti-Virus merken".
Henne
25 maart 2008, 13:09
Avast en AVG zijn inderdaad goede scanners maar kunnen serieus wat resources van uw PC gaan opgebruiken.
Andere alternatieven zijn Antivir.
Panda geeft grote problemen samen met Vista (grote problemen met sommige programma's)
Ikzelf verkies Antivir boven AVG en Avast, dit aangezien die laatste 2 mij nogal wat miserie gekost hebben in het verleden.
Ook is het aan te raden om af en toe eens hitman 2 te laten lopen op uw PC (ook al heb je betaalde antivirus software)
song2
25 maart 2008, 13:13
zelfde hier... nog niks van miserie, heel tevreden
Ik gebruik geen... en toch géén virussen :D
Henne
25 maart 2008, 15:42
Ik gebruik geen... en toch géén virussen :D
Als je met Windows werkt, dan wil ik wel eens een virusscan komen doen bij u :)
Indien je met Linux werkt, dan geloof ik het gerust :)
Als je met Windows werkt, dan wil ik wel eens een virusscan komen doen bij u :)
Indien je met Linux werkt, dan geloof ik het gerust :):D;) Apple ook goed?
Henne
25 maart 2008, 17:29
:D;) Apple ook goed?
Blijft Unix zodus :p Jep ;)
daelko
25 maart 2008, 19:45
kaspersky anti virus 6.0 ,1ste jaar gratis nu betalend alleen in de opstartfase vertraagd hij enorm ( kan uitgeschakeld worden door startprocedure niet te scannen)
antivirus bestanden voor e-mail voor internet + proactieve bescherming
aut. update
nog nooit problemen gehad
Jasper
25 maart 2008, 20:08
Ik gebruik ook soms eens hitman 2, is een soort pakket met allemaal antivirus/spyware programmatjes.
Bij mij zorgen vnl. Hitman Pro2, AVG en Trend Micro Housecall voor de veiligheid van mijn computer.
Ben blijkbaar de enige die tevreden is over(betaalde)norton/symantec.
nochtans reeds jarenlang zonder problemen.
kezzel
26 maart 2008, 13:45
Op mijn PC draait Avast
Brother John
26 maart 2008, 16:02
Hier ook al jaren Avast en regelmatig Hitman Pro laten draaien! Alle twee gratis! :D
vlotte eduard
26 maart 2008, 18:49
Hier ook al jaren Avast en regelmatig Hitman Pro laten draaien! Alle twee gratis! :D
Hier dus nod32 & hitman pro .....& ja , alle 2 gratis;)
Vroeger norton gehad & die gaf nooit virussen aan,alles bleek in orde tot ik de nod32 erop zette......diene kon niet volgen met virussen:eek:
Ook indertijd de gratis avg geprobeerd & dit was ook een regelrechte ramp.
Grungie
26 maart 2008, 20:48
Nod32 heb ik hier al een paar keer horen vallen. Da's betalend veronderstel ik?
Het kan evengoed gratis ;)
Henne
26 maart 2008, 21:42
Het kan evengoed gratis ;)
Als je het legaal wil houden niet, en ik denk niet dat het forum illegale praktijken apprecieert ;)
Er staat hier toch niets illegaals :confused:
Wat er op iemand zijne pc staat heeft ook niets met het forum te maken,anders lag het forum al lang plat :D
vlotte eduard
27 maart 2008, 00:00
Wat er op iemand zijne pc staat heeft ook niets met het forum te maken,anders lag het forum al lang plat :D
http://www.autosportforum.be/images/icons/icon14.gif:D;)
Zo is dat:D
Zo lang ge er maar gene reclame voor maakt...:p
vlotte eduard
27 maart 2008, 02:39
Zo is dat:D
Zo lang ge er maar gene reclame voor maakt...:p
Zal 't niet meer doen;)
Henne
27 maart 2008, 10:18
Heb ik ook niet gezegd ;) Maar het ging over Nod32 wat betalend is, waarop je verwees dat je niet persé moet betalen ervoor. Ik wou enkel vermijden dat je een stap verder ging en sommigen aansporen tot...
Het was geen persoonlijke aanval ofzo :p ;)
Heb ik ook niet gezegd ;) Maar het ging over Nod32 wat betalend is, waarop je verwees dat je niet persé moet betalen ervoor. Ik wou enkel vermijden dat je een stap verder ging en sommigen aansporen tot...
Het was geen persoonlijke aanval ofzo :p ;)
Ik weet wel tot waar ik kan/mag stappen :p :D
Bousse
27 maart 2008, 18:54
NOD 32 heb ik ook een tijdje gratis gehad, en dan plots vraagt ie licentienr.
Dus ondertussen AVG en regelmatig eens checken voor gratis beveiligingssoftware op http://nl.giveawayoftheday.com/.
Scuderio
6 april 2008, 19:50
Ik gebruik Avast, de gratis versie, nooit problemen mee gehad. Vroeger altijd norton gehad, maar Norton is de laatste jaren serieus belastend geworden voor het systeem, waardoor de pc serieus vertraagd.exact hetzelfde hier, altijd Norton gebruikt maar dat ding werd zwaarder en zwaarder en op den duur vertraagde het mijn pc zo hard dat het niet meer werkbaar was.
Overgeschakeld naar avast toen en nog geen enkel probleem mee gehad, dat ding neemt ook bijna niks memory en cpu in beslag, en zo hoort het ook :)
Virus
11 april 2008, 22:28
Toevallig mijne nick zijn staan (Anti Virus) en ik schrok ervan :)
Ik gebruik de Norton 360, volledige beveiliging, pc wordt op de achtergrond geregeld ge-update, en er wordt ook regelmatig een backup gemaakt. Prijs voor een jaartje : een dikke 80 € maar dan kanje het ineens op 3 pc's zetten. Als je die prijs dan deelt door 3 valt het wel mee ieder jaar, en 't houdt de beestjes buiten hé .:o
zimbakov
14 april 2008, 00:14
In de winkel waar ik mijn antivirus heb gekocht, raadden ze mij de antivirus van "kaspersky" aan.
Volgens die verkoper is die veel beter dan de norton die ik eerst wou kopen, en op de koop toe is hij veel goedkoper (32.90 euro) en is hij bruikbaar voor 2 pc's
Ik heb niet getwijfeld...
riddler
14 april 2008, 08:23
Toen ik op hogeschool zat(die met de laptop), stond er ook kaspersky op geïnstalleerd. Heb dat na een tijd verwijderd, want vond dat geen goed programma. Maar dat is natuurlijk mijn mening :)
Pinto
14 april 2008, 12:18
Ah riddler, dan hebben we op dezelfde school gezeten. Ik vond die kaspersky daar persoonlijk ook ene rommel, was wel het eerste jaar da ze het daar toen deden. Ondertussen is 'm mss wel e wa verbeterd.
Ff terug on topic, na problemen met mijne zone-alarm heb ik 'm eraf gegooid en vervangen door ene gevonden nod32. Da maakt toch e redelijk snelheidsverschil tegenover de zonealarm en niet meer de hele tijd van die irritante meldingen :D
zimbakov
15 april 2008, 00:05
Toen ik op hogeschool zat(die met de laptop), stond er ook kaspersky op geïnstalleerd. Heb dat na een tijd verwijderd, want vond dat geen goed programma. Maar dat is natuurlijk mijn mening :)Aangezien ik de kaspersky nog maar een week gebruik in combinatie met vista, en dit allemaal op een nieuwe pc, kan ik er nog maar weinig over zeggen.
Hij heeft onze nieuwe pc in elk geval al niet vertraagd.
ikzelf gebruik Avast antivirus.
Een vergelijking tussen verschillende AV-soft kan je terugvinden op http://www.av-comparatives.org/ ->comparatives -> online results
Je kan hier ook zien dat er tussen sommige niet veel verschil is. Alleen voor de ene moet je betalen en voor de andere niet :)