Volledige versie bekijken : Champions League
De finale van de Champions League zal dit seizoen gespeeld worden in Athene. Er zijn nog 8 ploegen die meedoen om in die finale te geraken, namelijk Bayern München, Liverpool, Manchester United, Valencia, AC Milan, PSV, AS Roma en Chelsea.
Volgende week (3 en 4 april) staat de heenronde van de kwartfinales op het programma.
03/04
AC Milan - Bayern München
PSV - Liverpool
04/04
AS Roma - Manchester United
Chelsea - Valencia
De titelverdediger, Barcelona, werd uitgeschakeld in de achtste finales door Liverpool.
CPWRC
29 maart 2007, 17:41
Finale mag voor mij Liverpool - Man United zijn ! :cool:
DUVEL
29 maart 2007, 22:05
doe mij maar chelsea vs manu
riddler
29 maart 2007, 23:31
Geef mij maar man u tegen psv.
Dead_Man
30 maart 2007, 23:16
PSV in de finale zou wel interessant zijn.
De NOS zal daar wel een uitgebreide uitzending van maken dan.
Weer een reden te meer om niet naar Kanaal 2 te kijken ..... trouwens, zijn er hier die de moed hebben om naar Kanaal 2 te kijken ?
Engeland is goed vertegenwoordigd in de kwartfinales maar ik denk toch dat AC Milan één van de finalisten gaat zijn.
Grungie
30 maart 2007, 23:29
Moet dat nu echt? Een topic over voetbal in een autosportforum?
Ik vraag mij nog steeds af wat daar nu interressant aan is, aan dat balleke stoemp.
Het zal mij dan ook worst wezen wie die champignon-dinges speelt, ik zal er toch niet naar kijken.
Terug naar de orde van de dag : Pintjes pakken en autosport. :D
Dead_Man
30 maart 2007, 23:36
Dit is het "café" gedeelte van 't forum ..... een deel van 't autosportforum waar alles behalve autosport toegelaten is Grungie ;)
Dus ik zie niet in waarom er over "balleke stamp" geen topic mag bestaan
Grungie
30 maart 2007, 23:43
Niet dat ik van plan ben om ooit naar 1 match te kijken, het is en blijft een saaie sport waar ze zich al te makkelijk laten opnaaien. (Zoals de portugezen vorig weekend door diene belgische keeper, belachelijk dat ze zich daar mee bezig houden. Uw tegenstander verbaal en mentaal onder druk zetten is het oudste trucje uit elke sport)
Maar leg mij nu eens haarfijn uit wat er interressant is aan balleke-stoemp.
Dead_Man
30 maart 2007, 23:53
Dat is niet uit te leggen Grungie
Ofwel zie je het graag .... ofwel zie je het niet graag.
Ik persoonlijk volg de Champions League wel maar kijk NOOIT naar een wedstrijd van de Belgische Mietjes en zelden dat ik eens naar een samenvattingske kijk uit de Belgische competitie.
En als ik CL kijk is 't altijd op de NOS .... nooit op Kanaal 2.
PSV in de finale zou wel interessant zijn.
De NOS zal daar wel een uitgebreide uitzending van maken dan.
Weer een reden te meer om niet naar Kanaal 2 te kijken ..... trouwens, zijn er hier die de moed hebben om naar Kanaal 2 te kijken ?
Engeland is goed vertegenwoordigd in de kwartfinales maar ik denk toch dat AC Milan één van de finalisten gaat zijn.
Ik kijk heel soms naar kanaal2 :(, maar wel enkel en alleen als de wedstrijd op kanaal2 interessanter lijkt dan de wedstrijd op NOS. Gelukkig zijn de wedstrijden op nederland meestal beter dan op kanaal2.:D
Het zou wel mooi zijn als PSV in de finale zou geraken. Maar ik denk toch dat ze iets te kort gaan komen om in die finale te geraken. Volgens mij zijn de grootste kanshebbers toch Chelsea, Liverpool, Man United en AC Milan. Valencia en Bayern Munchen kunnen mss wel eens voor de verrassing gaan zorgen.
Deze avond om 20u45 beginnen ze er weer aan. De eerste wedstrijden van de heenronde zijn AC Milan-Bayern München en PSV-Liverpool.
Ik ben vooral benieuwd naar PSV-Liverpool. PSV schakelde in de vorige ronde al een engelse ploeg uit, namelijk Arsenal. Ik twijfel eraan of ze ook in deze ronde voorbij een engelse ploeg zullen geraken. Liverpool heeft bewezen dat ze een kandidaat zijn om de finale te bereiken. Als PSV een kans wil maken zullen ze vanavond toch moeten scoren en zeker geen doelpunt tegenkrijgen, anders gaat het zeer moeilijk worden in Liverpool.
AC Milan-Bayern München is een wedstrijd tussen twee grootmachten in het voetbal. Beide ploegen wonnen het tornooi al enkele keren en ook nu zullen ze er alles aan doen om in die finale te geraken.
ben41
3 april 2007, 23:45
2 goals van van buyten:eek:
eindelijk nog eens een belg die belangrijk is in de champions league
CPWRC
4 april 2007, 10:50
Als PSV een kans wil maken zullen ze vanavond toch moeten scoren en zeker geen doelpunt tegenkrijgen.
Mislukt .. :)
Van Buyten is goe bezig ! ;)
Mislukt .. :)
Van Buyten is goe bezig ! ;)
Het is PSV idd niet gelukt. Thuis 0-3 verliezen tegen Liverpool staat gelijk met de uitschakeling. Ik had toch niet verwacht dat het zo een afstraffing ging worden.
De terugronde van de andere wedstrijd gaat nog spannend worden, een verdiende gelijkmaker voor Bayern opt einde, want het was zeer zeker gene penalty voor Milan. Waarom kan Van Buyten zo niet spelen bij de nationale ploeg:mad:, want ook verdedigend vond ik hem degelijk spelen.
Vanavond staan de wedstrijden AS Roma-Man. United en Chelsea-Valencia op het programma.
Hopelijk kan Valencia voor een stunt zorgen tegen Chelsea. Ik zou graag Valencia nog eens in de finale zien spelen.
Dead_Man
5 april 2007, 16:54
PSV duidelijk te licht bevonden voor de Europese top, ook in de competitie gaat het moeilijk de laatste weken .... duidelijk vertrouwen kwijt en dat zie je aan 't spel.
Men ligt altijd te kankeren op Van Buyten bij de nationale krabbers maar Timmy'ke Simons ging ook zwaar in de fout gelijk nen miniem.
Chelsea .... hoe harder ze roepen dat ze de beker met de grote oren willen winnen hoe moeilijker het gaat .... nu moeten ze winnen of gelijkspelen en 2 goals maken in Valencia, nie gemakkelijk tegen die Spanjaarden.
Valencia is een heel sterk en evenwichtig geheel, ze hebben zowel techniek als werkkracht. Ik verwacht dat ze met deze ploeg zeker de finale kunnen halen. Bij Chelsea lijkt het eigenlijk al elk jaar hetzelfde, namelijk net niet, en dit jaar zal het ook niks worden denk ik.
Voor Man. United zie ik nog kansen genoeg in de terugronde. Het belangrijke uitdoelpunt van Rooney zorgt ervoor dat Roma zich niet zomaar kan ingraven op Old Trafford. Man. United moet wel oppassen dat het niet onderuit gaat zoals Lyon in de vorige ronde, toen ging Roma met 0-2 winnen in Lyon.
Jasper
11 april 2007, 11:57
En Chelsea gaat door! :D
Dead_Man
11 april 2007, 13:25
En Roma heeft voetballes gekregen in het "Theatre of Dreams" in Manchester.
Trouwens, knappe "eerrredder" van de Romeinen
riddler
11 april 2007, 17:38
Mja, ik had die wedstrijd dus op satelliet kunnen meevolgen, maar was bij mijn vriendin. Groot voetbalspektakel gemist dus. Maar wel blij dat man u in de halve finale zit.
En chelsea in de laatste minuut het ook afgemaakt, moet hard aankomen voor valencia!
Duvalthebest
11 april 2007, 18:24
En Chelsea gaat door! :D
Daar ben ik ook heel tevreden mee :)
Ben benieuwd of Milan vanavond kan stunten in Munchen.
Duvalthebest
11 april 2007, 23:17
Milan heeft het nog gedaan ook zeker , amai zeg :)
0-2 gaan winnen op bayern das wel heel straf.
Liverpool zoals verwacht door.
3 engelse ploegen en één italiaans team, zal interessant worden opnieuw !
Chelsea - Liverpool en ManU - Milan
Jasper
12 april 2007, 09:08
Chelsea zou ik graag de finale zien spelen, maar dat zal moeilijk worden denk ik.
Duvalthebest
12 april 2007, 20:21
Chelsea zou ik graag de finale zien spelen, maar dat zal moeilijk worden denk ik.
Voor mij is het ook goed dat ze de finale spelen en dan liefst winnen :D
Ze gaan wel sterk moeten spelen tegen Liverpool om er te geraken.
Ik hoop op een finale tussen Liverpool en Man. United. Maar nu in de halve finale kan het echt alle kanten op. Ik ben eens benieuwd.:)
Dead_Man
15 april 2007, 00:43
En toch mis ik een beetje het concept van vroeger .... het duel der landskampioenen.
Nu ook weer .... 4 halve finalisten waarvan maar 1 ploeg landskampioen.
Het concept van de Champions League is wel goed maar is te zéér op geld berust en waarvan de grote Europese topploegen alleen maar rijker van worden.
Vind het ook jammer dat de ploegen die worden uigeschakeld in de CL nog worden opgevist in de UEFA-cup.
Uitgeschakeld is uitgeschakeld hé.
Ik vond het concept van vroeger met rechtstreekse uitschakelingen na iedere ronde véél beter.
Ook de Beker der Bekerwinnaars had zoiets speciaal vond ik .... jammer dat die opgedoekt is.
riddler
15 april 2007, 01:11
Platini had beloofd van iets te doen aan het feit dat de helft in de cl geen landskampioenen zijn, maar naar het schijnt heeft hij zijn plan laten varen.
Ik vind het huidige concept toch vrij goed, hoewel ik toch ook wel enkele veranderen zou doorvoeren. Het idee van enkel landskampioenen toe te laten is volgens mij niet de beste oplossing. Ergens is het logisch dat een sterkere competitie recht heeft op meer plaatsen in de champions league maar de verschillen mogen niet te groot zijn. Het probleem is vooral dat grote ploegen meer inkomsten hebben en dus betere spelers kunnen kopen en betalen. Dit probleem kan toch voor een deel worden opgelost door een soort van salary cap in te voeren. Zo zullen grote ploegen niet meer over 11 sterspelers kunnen beschikken. Overdreven hoge lonen zullen er niet meer zijn en "mindere" ploegen zullen anders onhaalbare spelers ook kunnen betalen. Ik dacht dat de uefa ook al eens aan dit concept had gedacht maar ik heb er toch al een tijdje niks meer van gehoord.
riddler
15 april 2007, 12:17
Ik vind het huidige concept toch vrij goed, hoewel ik toch ook wel enkele veranderen zou doorvoeren. Het idee van enkel landskampioenen toe te laten is volgens mij niet de beste oplossing. Ergens is het logisch dat een sterkere competitie recht heeft op meer plaatsen in de champions league maar de verschillen mogen niet te groot zijn. Het probleem is vooral dat grote ploegen meer inkomsten hebben en dus betere spelers kunnen kopen en betalen. Dit probleem kan toch voor een deel worden opgelost door een soort van salary cap in te voeren. Zo zullen grote ploegen niet meer over 11 sterspelers kunnen beschikken. Overdreven hoge lonen zullen er niet meer zijn en "mindere" ploegen zullen anders onhaalbare spelers ook kunnen betalen. Ik dacht dat de uefa ook al eens aan dit concept had gedacht maar ik heb er toch al een tijdje niks meer van gehoord.
Waarom zou het logisch zijn dat de sterkere landen meer teams mogen hebben, dat zorgt ervoor dat kleinere landen nog meer uit de boot gaan vallen. Het heet trouwens de champion's league. Dus vind ik het maar normaal moesten er ten minste van de meeste europese landen de kampioenen er in zitten, en dan misschien nog opgevuld met de 2e plaatsen van de sterkere landen.
Desnoods de kampioenen rechtstreeks laten plaatsen en dan de lagere ploegen van die sterke landen sowieso naar de voorrondes laten gaan.
Waarom zou het logisch zijn dat de sterkere landen meer teams mogen hebben, dat zorgt ervoor dat kleinere landen nog meer uit de boot gaan vallen. Het heet trouwens de champion's league. Dus vind ik het maar normaal moesten er ten minste van de meeste europese landen de kampioenen er in zitten, en dan misschien nog opgevuld met de 2e plaatsen van de sterkere landen.
Desnoods de kampioenen rechtstreeks laten plaatsen en dan de lagere ploegen van die sterke landen sowieso naar de voorrondes laten gaan.
Kleinere landen gaan niet sterker worden door alleen de kampioen van elk land in de champions league te laten spelen. Grote ploegen verdienen het meeste geld met de inkomsten van tv-gelden, sponsors en merchandising en die dingen hebben veel meer te maken met de binnenlandse competitie. Grote landen hebben meestal grotere inkomsten en dus ook meer mogelijkheden.
Iets wat volgens mij wel niet kan, is dat in sommige competities zelfs de 2de in de stand zich automatisch plaatst voor de groepsfase terwijl kampioenen van kleinere landen eerst nog 1,2 of 3 voorrondes moeten spelen. Sterkere landen mogen meer ploegen in de champions league hebben maar de ploegen die op plaats 2-3-4 staan zouden altijd voorrondes moeten spelen.
De beste oplossing is volgens mij een beperking op de spelerlonen. Die beperking zou het voordeel van financieel krachtigere ploegen toch voor een deel moeten verminderen.
Badday
16 april 2007, 15:47
Spelerslonen verhogen geeft volgens mij geen zin.. Dan verhogen ze wel de premies of de Transfertbedragen worden veel hoger.. Ze vinden er altijd wel iets op
riddler
19 april 2007, 17:54
De Bleeckere mag een halve finale fluiten van de champions league, welke van de 2 is nog niet bekend.
Peter Hermans, Mark Simons en Paul Allaerts zijn zijn assisenten en 4e ref.
Gisteren heeft Liverpool zich al eerste geplaatst voor de finale in Athene. In een spannende wedstrijd won Liverpool van Chelsea na de strafschoppen. Over de 2 wedstrijden stond het 1-1 en dus waren verlengingen en uiteindelijk ook strafschoppen nodig.
Ik ben blij dat Liverpool doorgaat naar de finale. Nu nog hopen dat Man. United straks de 3-2 voorsprong uit de heenronde kan verdedigen.:D
riddler
2 mei 2007, 18:16
Hoort hier misschien niet thuis, maar zou stom zijn om een nieuw topic hierover te openen. daarstraks op eurosport wedstrijd van europees kampioenschap -17. was die stem van stefan van loock? alé, ene wa op vtm zit/zat...?
btw, goed da liverpool door is, nu man u nog!
ah en die van kanaal 2 wa aant zagen was dat het geen buitenspel was en de goal dus ten onrechte werd afgekeurd... het was wel degelijk buitenspel!
WRC Kurt
2 mei 2007, 18:33
T'zou kunnen dat het Van Loock is ,het europees kampioenschap -17 wordt in België gespeeld.Eurosport zal verplaatsingskosten uitsparen :D :D
Duvalthebest
2 mei 2007, 18:45
Wat een spanning gisteren zeg tussen Liverpool en Chelsea.
Ik had Chelsea liever eens in de finale gezien maar voor de sfeer is het natuurlijk beter dat Liverpool weer naar de finale mag.
Vanavond zal het ook wel weer spannen tussen Milan en ManU.
Gorn
19 september 2007, 11:54
Ondertussen is de Champions League ook weer aan een nieuw seizoen begonnen.
De grootste verrassing was het 1-1 gelijkspel van Chelsea tegen Rosenborg.
Kanaal2 koos er (weer) voor om Milan uit te zenden terwijl volgens mij Real Madrid-Werder Bremen toch de meest interessante wedstrijd was! Gelukkig was deze wedstrijd wel te zien op nederland3!
Dead_Man
19 september 2007, 15:01
Kanaal2 koos er (weer) voor om Milan uit te zenden terwijl volgens mij Real Madrid-Werder Bremen toch de meest interessante wedstrijd was! Gelukkig was deze wedstrijd wel te zien op nederland3!
Ben zéér tevreden dat Kanaal2 andere wedstrijden uitzend dan den 'Olland.
IK kijk CL altijd op den 'Olland en nu kan ik af en toe eens zappen naar Kanaal2 voor nen stand in die match.
Maar een match volgen op Kanaal2 .... NOOIT
Alleen al voor de nabeschouwing
SKJEF
20 september 2007, 14:29
heb gisteren gekeken naar Barcelona - Lyon op kanaal 2.
Bwah, heb al veel slechter kommentaar gehoord dan dat,
heb eventjes om te spieken gekeken op TF1 (franse zender)
Joenges daar is het pas erg, ze begonnen daar gewoon 5 minuten te babbelen over de wereldbeker Rugby, dat de fransen moesten spelen dit weekend enz....
Dead_Man
20 september 2007, 19:49
Tja .... over het voetbal dat Lyon liet zien viel er door de Fransen niet veel te vertellen hé
Op alle fronten afgetroeft door Barça .... als ik de ruime samenvatting op den 'Olland als betrouwbaar mag beschouwen.
Rallyfan_072
27 november 2007, 18:28
Allé vanavond weer Champion's League, hopenlijk worden het mooie matchen !