PDA

Volledige versie bekijken : Clio cup 2008 B

Slc
6 mei 2008, 06:42
Zijn er hier die fan zijn van de clio cup ??

Zoja, graag jullie reactie over het race- weekend te Spa van 3&4/05/08.

Wat is jullie mening betreffende de fel uitgeroepen nultolerantie & fair-play van sommige piloten ??
Graag jullie reactie. :)

GeDi
6 mei 2008, 16:08
Na alles wat ik er over gelezen heb denk ik dat die nultollerantie niet bestaat en dat fair-play een begrip is wat niet meer gekend is door vele mensen. ;)
Ik vraag mij af waarom er in die cup races vaak zo gereden word alsof het botsauto's zijn?De Yaris-cup enkele jaren geleden was ook al zoiets :(
Maar het is voldoende dat er een paar heethoofden bijzitten wat denken dat ze alles mogen doen.

vitesse
6 mei 2008, 16:15
Na alles wat ik er over gelezen heb denk ik dat die nultollerantie niet bestaat en dat fair-play een begrip is wat niet meer gekend is door vele mensen. ;)
Ik vraag mij af waarom er in die cup races vaak zo gereden word alsof het botsauto's zijn?De Yaris-cup enkele jaren geleden was ook al zoiets :(
Maar het is voldoende dat er een paar heethoofden bijzitten wat denken dat ze alles mogen doen.

Waar hebt gij daar dan iets over gelezen?? Toch niet hier op het forum? Of ben ik mis? :eek:

GeDi
6 mei 2008, 16:20
Waar hebt gij daar dan iets over gelezen?? Toch niet hier op het forum? Of ben ik mis? :eek:

Op uw site ;)

Slc
6 mei 2008, 21:53
Als je ziet dat bvb Jacobs in 2 dagen 2 x uit de race is getikt door dezelfde piloot (De Saeger) dan stel ik mij toch vragen !!!!
In de race van zondag heeft die piloot (De Saeger) ook nog een andere wagen geramd met opgave tot gevolg.
Uiteindelijk is hij daarvoor gestraft, en wat is het resultaat.... Jacobs kan het gaan uitleggen bij RACB waarom hij zo lastig was na de race. Hoe durven ze zich die vraag te stellen, er hadden evengoed klappen kunnen vallen.
In dat geval sta ik volledig achter Jacobs, ze zouden beter die andere zijn licentie intrekken!!!!!!!!
Wat betreft de organisatie ???? ver onder het peil !!!!!!!

Mijn bloed begint weeral te koken man man man toch.

Slc
6 mei 2008, 21:54
Op uw site ;)

En welke site is dit dan ??:confused:

GeDi
6 mei 2008, 22:32

www.pitstoptv.be (http://www.pitstoptv.be) ;)

vitesse
7 mei 2008, 00:04

Ik dacht www.autosport.be. :confused:

riddler
7 mei 2008, 08:26
Ik vraag mij vooral af hoe het kan dat die kerel die op Zolder die interventiewagen ramde, zomaar mee mag rijden.

Wat de Saeger doet is niet goed te praten, maar Jacobs moet ook niet met een fles gooien na de wedstrijd..

Slc
7 mei 2008, 17:47
Ik vraag mij vooral af hoe het kan dat die kerel die op Zolder die interventiewagen ramde, zomaar mee mag rijden.

Wat de Saeger doet is niet goed te praten, maar Jacobs moet ook niet met een fles gooien na de wedstrijd..

Akkoord,

Maar stel je is in de plaats van Jacobs.
2 x in 2 dagen tijd van de weg geramd worden ?? dan na controle bij de dokter een document zien waarop vermeld is dat De Ssaeger gediskwalificeerd is, en dan vervolgens De Saeger op het podium zien staan ?? HOE ZOU jE REAGEREN DENK JE !!!!!!
Wetende dat de 1° keer de hele achterkant geraakt was en dat de 2° keer de wagen misschien wel total loss is ??
En dan nog telkens 0 punten en kampioenschap weg .!!!!!
Je zou voor minder.

kezzel
7 mei 2008, 18:02
Op uw site ;)

1-0 :p:D

GeDi
7 mei 2008, 23:11
Jacobs is blijkbaar geschorst voor 1 race weekend en een voorwaardelijke schorsing van 2 jaar in elk Renault kampioenschap.
Te gek voor woorden,zeker als je die tekst leest van de beslissing.

Slc
8 mei 2008, 06:41
Jacobs is blijkbaar geschorst voor 1 race weekend en een voorwaardelijke geschorsing van 2 jaar in elk Renault kampioenschap.

Neen toch ?????
Waar is dat te lezen ?

riddler
8 mei 2008, 08:17
Jacobs is blijkbaar geschorst voor 1 race weekend en een voorwaardelijke geschorsing van 2 jaar in elk Renault kampioenschap.

Jacobs had niet met een fles mogen gooien, maar dat de saeger niks krijg vind ik schandalig.

Het lijkt dat er nultolerantie is naast de baan, maar dat erop alles mag.

Als iemand in 2 wedstrijden in een weekend een ongeval veroorzaakt en gediskwalificeerd wordt(omdat hij 3 maal onder verdenking heeft gestaan), moet er een logische schorsing volgen. Net zoals dat bij het inrijden op een rescue wagen zou moeten zijn.

Grungie
8 mei 2008, 13:01
Een interventiewagen rammen (in mijn ogen één van de zwaarste overtredingen die je maar kunt begaan in de autosport), inhalen onder geel en te snel rijden onder rood. En je mag de volgende race gewoon weer meedoen.

Je efkes kwaad maken naast het circuit en 1 weekend geschorst.

Beide zijn niet sportief te noemen. Maar het is toch vrij duidelijk dat hier iets niet klopt. Ik zeg niet dat de straf van Jacobs onterecht is maar er zijn teveel overtredingen op het circuit onbestraft gebleven.

Een interventiewagen rammen en geen straf krijgen..... man toch.... dat begrijp ik nu toch echt niet....
En dat is vragen om moeilijkheden. Als je dat niet bestraft dan zet je de deur open voor meer ramwerk. Een interventiewagen rammen kan onbestraft? Dan zal een duwtje tegen mijn concurrent ook wel geen kwaad kunnen....

GeDi
8 mei 2008, 16:21
Neen toch ?????
Waar is dat te lezen ?

Op autosport.be (http://www.autosport.be/news/12204.aspx)

GeDi
23 mei 2008, 18:58
Toch wel een bewijs dat de organisatie van die cup zeer amateuristisch is en ze denken blijkbaar dat ze zomaar alles mogen doen. :rolleyes:

Slc
24 mei 2008, 18:37
Goed dat ze is op hun plaats zijn gezet....
Ik ben ook op mijn plaats gezet:o:o ik had de tekst niet mogen copieren:confused: wist ik veel:confused:
Hierbij de link waarover ik het had.
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=4876