PDA

Volledige versie bekijken : Nieuw forum

digibyte
1 juni 2008, 14:14
Wellicht even schrikken toen je dit nieuwe forum voor de eerste keer zag. Opmerkingen, suggesties en bedankjes zijn welkom :)

Bij deze ook een woordje van dank aan Henne, Tommeke_B, de mods en sponsors om mee te helpen aan dit nieuwe forum. Bedankt!

Petr
1 juni 2008, 14:27
Prachtig hoor :cool:

Dead_Man
1 juni 2008, 14:27
ff wennen aan de kleuren maar dat ziet er weer wreed goed uit hé ;)

Klopt het dat wanneer je de nieuwe kleuren niet goed vind , je volledig onderaan het forum je terug naar de oude kleuren kunt gaan .... ik zie daar autosport forum en autosport forum versie 2
Of is dit maar tijdelijk ?

Scuderio
1 juni 2008, 14:28
flashy nieuwe kleuren :)
even wennen, maar zeker niet slecht ;) Mooi werk, digi.
En dan kan nu de zoektocht naar nieuwe features beginnen :D

digibyte
1 juni 2008, 14:30
ff wennen aan de kleuren maar dat ziet er weer wreed goed uit hé ;)

Klopt het dat wanneer je de nieuwe kleuren niet goed vind , je volledig onderaan het forum je terug naar de oude kleuren kunt gaan .... ik zie daar autosport forum en autosport forum versie 2
Of is dit maar tijdelijk ?

Dat klopt idd.
De vorige lay-out blijft normaalgezien staan.

quattro
1 juni 2008, 14:50
idd effe wennen aan de kleur,maar da mag,t'his van dezen tijd é...PROFICIAAT!!!!!

GioRallyReport
1 juni 2008, 14:52
Chique dinges. Knap. De nieuwe kleuren brengen rust , wat soms eens nodig kan zijn op het forum haha.

Heel goed gedaan in ieder geval.

Vixke
1 juni 2008, 15:02
Prachtig gedaan !!!!

Henne
1 juni 2008, 15:15
Ik blijf het prachtig vinden :)

Graag gedaan Digibyte!

ManagingTheWorldRally
1 juni 2008, 15:24
'Tis wel donker he?

En dien snel reageren onderaan werkt nog altijd niet :rolleyes:

Henne
1 juni 2008, 15:26
'Tis wel donker he?

En dien snel reageren onderaan werkt nog altijd niet :rolleyes:

Dat werkt wel... je moet dan in een ander bericht helemaal rechts onder eens klikken op snel reageren ... dit tekentjehttp://www.autosportforum.be/images_v2/buttons/quickreply.gif... dan krijg je toegang tot dat berichtvak...

Probeer het maar eens ;)

digibyte
1 juni 2008, 15:26
'Tis wel donker he?

Dan moet je het licht aansteken hé :D

En dien snel reageren onderaan werkt nog altijd niet :rolleyes:Je moet eerst op dit icoontje klikken naast de post waarop je wil reageren. http://www.autosportforum.be/images_v2/buttons/quickreply.gif

x racer
1 juni 2008, 15:43
Het vorige was te licht, deze 'te' Donker...:cool:
iets er tussen in Aub!!

ps:de smileys voor het reageren, komen niet goed over... zit een zeshoek rond;)

Skodaracer
1 juni 2008, 15:52
Toffe dingens,

en als blauw-zwart supporter ... SJIEK

digibyte
1 juni 2008, 15:56
ps:de smileys voor het reageren, komen niet goed over... zit een zeshoek rond;)

Zou nu veel beter moeten zijn.

Vince
1 juni 2008, 16:34
Prachtig!!!
En ivm dat het te donker zou zijn, nu helpt het forum ten minste mee aan die milieu hype:D, zwart verbruikt veel minder energie, google heeft ook zo iets, blackle => www.blackle.com

Keep up the good work, en nu ne keer zoeken naar die nieuwe features:)

Tom
1 juni 2008, 17:19
Het is sjiek! Het logo van het autosportforum linksboven is héél mooi op die donkere achtergrond!
Had wel gedacht dat er meer ging veranderen dan alleen de lay-out. Nieuwe of andere ondervedeling in de topics bijvoordeeld en dat het zo meer wennen zou zijn.

MartijnS
1 juni 2008, 17:22
Ik vind het niks, veel te donker. Heb het dan ook teruggezet op de oude looks, waar m.i. niks mis mee was ;)

Henne
1 juni 2008, 17:23
Het is sjiek! Het logo van het autosportforum linksboven is héél mooi op die donkere achtergrond!
Had wel gedacht dat er meer ging veranderen dan alleen de lay-out. Nieuwe of andere ondervedeling in de topics bijvoordeeld en dat het zo meer wennen zou zijn.

Nieuwe onderverdelingen leken ons niet nodig aangezien alles hier redelijk goed draait (met dank aan de mods die alles in goede banen leiden).

kezzel
1 juni 2008, 17:54
Vind het zeker geslaagd,snap alleen niet waarom de Focus van Wevers in spiegelbeeld staat R boven :p:D

x racer
1 juni 2008, 18:06
Citeren, vindt ik ook maar vreemd..moet dit niet Quote zijn? of gewoon reageren:cool:

Vince
1 juni 2008, 18:14
Citeren, vindt ik ook maar vreemd..moet dit niet Quote zijn? of gewoon reageren:cool:

Citeer is gewoon Nederlands voor Quote...

Grungie
1 juni 2008, 18:42
Heel veel is er inderdaad niet veranderd.
De nieuwe layout valt het meeste op.

Er zijn wel een paar nieuwe toeters en bellen in de profielpagina's waar ik niet direct aan uitgeraak. Wat zijn bv. 'profielboodschappen'? Is dat hetzelfde als priveberichten?
En die 'vriendenlijst' die bestond al, maar daar is blijkbaar nog iets bijgefoefeld? (om vriendschap verzoeken????) En blijkbaar word er nu onderscheid gemaakt tussen contacten en vrienden.....

ManagingTheWorldRally
1 juni 2008, 18:46
Je moet eerst op dit icoontje klikken naast de post waarop je wil reageren. http://www.autosportforum.be/images_v2/buttons/quickreply.gif

Wel stom da je daar nie gewoon in het kadertje kan klikken :(

DUVEL
1 juni 2008, 18:54
Wow, effe wennen zelle maar de kleuren bevallen me wel.
Het is wel wa overzichtelijker zo met die witte letters op een zwarte achtergrond, goed gedaan dus Digibyte en andere!!http://www.autosportforum.be/images/icons/icon14.gif

riddler
1 juni 2008, 18:58
Ziet er goed uit. wel een verrassing als je er de eerste keer op komt :D

Dead_Man
1 juni 2008, 19:03
Wow, effe wennen zelle maar de kleuren bevallen me wel.
Het is wel wa overzichtelijker zo met die witte letters op een zwarte achtergrond, goed gedaan dus Digibyte en andere!!http://www.autosportforum.be/images/icons/icon14.gif

proficiat maar toch http://www.autosportforum.be/images/icons/icon14.gif :confused:

Phil69
1 juni 2008, 19:03
Wie heeft er het licht uitgedaan? :D

Nee, serieus, t'is echt geslaagd, prachtig werk! :)

Schone layout, de kleuren zijn wa gewaagd gelukkig heeft men geopteerd voor blauw en niet voor roze, zoals die Porche in de moppentrommel :D

Maar heel goed, t'logo is zeer geslaagd, goe opgelost bovenaan met een afbeelding erbij en plaats voor de sponsors

De inhoud van t'forum zelf is gebleven zoals het was, dus niks anders dan goed van mn part.

Dikke proficiat! :)

GoFastFreddy
1 juni 2008, 19:35
ewel sjeik forum , niks anders dan ne dikke proficiat :D

mousti
1 juni 2008, 19:42
Toffe dingens,

Ik deel volledig u mening als Club fan:D

Echt waar dit forum zal één van de beste autosportforums worden van de benelux. Mss is het al zo. Bedankt voor al het werk!!

feysn
1 juni 2008, 19:43
inderdaad schoon gedaan.

wel beetje moeilijk, vind ik toch, om steeds de onderwerpen te zien waar een nieuwe reactie is ... valt niet zo goed op.

Toch: goe gedoan

Glenn
1 juni 2008, 19:51
Goe gedaan Digi, maar wel moeilijk te zien wat ge nog nie gelezen hebt, sorry...

digibyte
1 juni 2008, 19:54
Heel veel is er inderdaad niet veranderd.
De nieuwe layout valt het meeste op.

Er zijn wel een paar nieuwe toeters en bellen in de profielpagina's waar ik niet direct aan uitgeraak. Wat zijn bv. 'profielboodschappen'? Is dat hetzelfde als priveberichten?
En die 'vriendenlijst' die bestond al, maar daar is blijkbaar nog iets bijgefoefeld? (om vriendschap verzoeken????) En blijkbaar word er nu onderscheid gemaakt tussen contacten en vrienden.....

Misschien een beetje toelichten wat ik zelf al ontdekt heb aan nieuwe features:
* De profielboodschappen moet je zien als een soort gastenboek. Iedereen kan je berichtjes plaatsen op je profielpagina/gastenboek.
* Het verschil tussen een contact en een vriend is, dat enkel de vrienden op je profielpagina vermeld worden. De contacten blijven geheim voor de anderen.
* Je kan ook 100 foto's uploaden in je eigen fotoalbum (op je profielpagina)
* Er zijn ook "interessegroepen". Iedereen kan zo'n groep maken. Je kan bijvoorbeeld een groep "foto experts" aanmaken of "rally ypres". Wat je dan precies allemaal in zo'n groep kunt doen moet ik ook nog ontdekken. Vermoedelijk berichten en foto's uitwisselen en zo.

'k Ga nu nog wat verder rondsnuffelen. Per slot van rekening is het voor mij ook allemaal nieuw.

digibyte
1 juni 2008, 19:58
inderdaad schoon gedaan.

wel beetje moeilijk, vind ik toch, om steeds de onderwerpen te zien waar een nieuwe reactie is ... valt niet zo goed op.

Toch: goe gedoan

Goe gedaan Digi, maar wel moeilijk te zien wat ge nog nie gelezen hebt, sorry...

Waar was dit vroeger wel makkelijker te zien, waar dit nu niet meer het geval is? Ik heb dit nog niet gemerkt.

Glenn
1 juni 2008, 20:00
Waar was dit vroeger wel makkelijker te zien, waar dit nu niet meer het geval is? Ik heb dit nog niet gemerkt.

Kvind het nogal ambetant lezen zo, tzou beter zijn dat de onderwerpen da ge ni gelezen hebt in een donkerder kleur zou zijn, maar THX TO DIGIBYTE :D

Badday
1 juni 2008, 20:01
Tis verassend, maar niet echt overzichtelijk qua kleurverschillen.

ManagingTheWorldRally
1 juni 2008, 20:06
Ik kan er niet aan doen, maar kheb toch ook de oude layout terug opstaan hoor. De meeste redenen zijn al gezegd:

- nieuwe layout is te donker
- topics met nieuwe berichten vallen niet genoeg op bij de nieuwe layout (contrast tussen het symbool en de achtergrond)
- het schermvullende van de nieuwe layout trekt op niks (widescreen)

Is de nieuwe layout ook niet gewoon een gedownloade skin voor vBulletin?
Ik heb er namelijk al enkele gevonden dat er erg hard op lijken (soms verschilt alleen de kleur een beetje).

Henne
1 juni 2008, 20:14
Het widescreen gedoe vind ik net prettig werken... maarja, smaken verschillen nu eenmaal.

Misschien kunnen we nieuwe topics in het grijs plaatsen dat hier gebruikt wordt? Het is maar een idee. Want ik denk dat men wil zeggen dat het niet zo opvalt van het bold blauw naar het gewone blauw.

Ikzelf heb daar weinig last van aangezien ik het forum altijd bekijk naar "Nieuwe berichten"...

straffe toebak
1 juni 2008, 20:15
Schoon, t'is eens iets anders.
Maar zoals al gezegd is het inderdaad moeilijk te zien waar nieuwe berichten bijgekomen zijn sedert het laatste bezoek. Is hier nog iets aan te doen?

En mijn naarm staa ook niet meer onder m'n avatar zie ik nu ... .

GeDi
1 juni 2008, 20:18
Prachtig gedaan :)
De layout is perfect voor mij :)

digibyte
1 juni 2008, 20:23
Schoon, t'is eens iets anders.
Maar zoals al gezegd is het inderdaad moeilijk te zien waar nieuwe berichten bijgekomen zijn sedert het laatste bezoek. Is hier nog iets aan te doen?

En mijn naarm staa ook niet meer onder m'n avatar zie ik nu ... .

Ik ga er nog iets proberen aan te doen om de onderwerpen met nieuwe berichten meer te laten opvallen.

Goed opgemerkt ivm de echte naam die niet meer vermeld wordt. Ik ga hier ook nog voor kijken.

straffe toebak
1 juni 2008, 20:25
Ik ga er nog iets proberen aan te doen om de onderwerpen met nieuwe berichten meer te laten opvallen.

Goed opgemerkt ivm de echte naam die niet meer vermeld wordt. Ik ga hier ook nog voor kijken.

Je kan misschien de items die nog niet gelezen werden in plaats van vroeger in het vet, nu in het vet-blauw. De andere items kunnen dan in het wit blijven.
Die blauwe letters vallen zeker op.

Pinto
1 juni 2008, 20:38
Ziet er allemaal goed uit. :)
Alleen dezelfde opmerking als meerdere al gemaakt hebbe, duidelijkheid van ongelezen topics.

digibyte
1 juni 2008, 20:41
Je kan misschien de items die nog niet gelezen werden in plaats van vroeger in het vet, nu in het vet-blauw. De andere items kunnen dan in het wit blijven.
Die blauwe letters vallen zeker op.

Nu kan ik even niet volgen. In de lijst met onderwerpen staan de titels toch al in het blauw? Of zien jullie iets anders?

Ik heb de nieuwe onderwerpen nu in het wit geplaatst. Wat denken jullie ervan? Beter?

rallyfreak
1 juni 2008, 20:53
Nu kan ik even niet volgen. In de lijst met onderwerpen staan de titels toch al in het blauw? Of zien jullie iets anders?
Hij bedoelt als er geen reactie bijgekomen is op een topic die gewoon in het wit zetten.
Als er iemand gereageerd heeft op een topic die dan in het blauw zetten.
Ik vind het ook moeilijk te onderscheiden. Het is wel effe wennen maar het is zeker geslaagd.

digibyte
1 juni 2008, 20:54
Hij bedoelt als er geen reactie bijgekomen is op een topic die gewoon in het wit zetten.
Als er iemand gereageerd heeft op een topic die dan in het blauw zetten.
Ik vind het ook moeilijk te onderscheiden. Het is wel effe wennen maar het is zeker geslaagd.

Ah ok, omgekeerd dan zoals ik het nu heb gedaan dus. :)

digibyte
1 juni 2008, 20:57
'k Heb nu de nieuwe in het blauw geplaatst en de oude in het grijs.

Scuderio
1 juni 2008, 21:11
Ik snap de heisa rond het niet kunnen zien van nieuwe berichten niet :)
Ik klik altijd bovenaan op "nieuwe berichten" en dan krijg je een lijst met alleen maar de topics die nieuwe berichten hebben sinds je laatste bezoek. Makkelijker kan toch niet?
Voor mij is het perfect, digibyte ;)

feysn
1 juni 2008, 21:19
'k Heb nu de nieuwe in het blauw geplaatst en de oude in het grijs.
dat bedoelde ik. Nu ist duidelijk. Geslaagde aanpassingen en nieuw forum vind ik! :)

Virus
1 juni 2008, 21:33
Ik vind het wel "zen", zo met die frisse kleuren. Zwart en wit, het heeft iets "yin en yang" :)

Gewaagde combinatie, niet iedereen is er zot van (vooral de oudere mensen klagen precies weeral ;) ) maar voor mij is't goed zo.

En dat vriendengedoe is ook raar, zo smeken of ik "je friend wil sijn", komt zo EO-achtig over (lees : EO is de Evangelische Omroep). Maar ja, ik heb graag vrienden om me heen, dus kom maar in de kring ;)

Digibyte en consorten, chapeau voor jullie werk !

GeDi
1 juni 2008, 21:33
Ik klik altijd bovenaan op "nieuwe berichten" en dan krijg je een lijst met alleen maar de topics die nieuwe berichten hebben sinds je laatste bezoek. Makkelijker kan toch niet?

Zo doe ik het ook altijd ;)

Duvalthebest
1 juni 2008, 21:42
Knap werk mannen , het is een stap voorwaarts dit nieuwe forum !

daelko
1 juni 2008, 21:47
chapeau voor al het werk

ik vindt het ook een hele verbetering ;)

iedere stijl van forum heeft zen voor en nadelen , tis even wennen .

Vixke
1 juni 2008, 22:32
Toffe dingens,

Of als Ford-fan (Blue Oval) :p

vlotte eduard
2 juni 2008, 01:08
Deze "oudere":confused:;) heeft 't ook terug op de eerste versie gezet wegens iets te donker.
Voor de rest is 't wel mooi.

mousti
2 juni 2008, 07:30
Worden de namen eigenlijk niet meer gebruikt?

Scuderio
2 juni 2008, 07:50
Worden de namen eigenlijk niet meer gebruikt?Zie post 39 en 41 ;)

straffe toebak
2 juni 2008, 08:37
@ Digibyte : die veranderde kleur voor de topics is volgens mij nu heel goed en overzichtelijk !!

riddler
2 juni 2008, 10:53
Net onder de forumstatistieken komt een commentaar tag in beeld die er niet zou moeten komen, denk ik.

Ben het nieuwe forum al gewend, nogmaals proficiat met het resultaat

alexen
2 juni 2008, 12:20
Knap gedaan !!!

digibyte
2 juni 2008, 20:24
Net onder de forumstatistieken komt een commentaar tag in beeld die er niet zou moeten komen, denk ik.

Ben het nieuwe forum al gewend, nogmaals proficiat met het resultaat

Welke browser gebruik je? Kan je daar eens een screenshot van maken? Bij mij is niks te zien en de html ziet er op het eerste zicht correct uit.

Ik kan er niet aan doen, maar kheb toch ook de oude layout terug opstaan hoor. De meeste redenen zijn al gezegd:

- nieuwe layout is te donker
- topics met nieuwe berichten vallen niet genoeg op bij de nieuwe layout (contrast tussen het symbool en de achtergrond)
- het schermvullende van de nieuwe layout trekt op niks (widescreen)

Is de nieuwe layout ook niet gewoon een gedownloade skin voor vBulletin?
Ik heb er namelijk al enkele gevonden dat er erg hard op lijken (soms verschilt alleen de kleur een beetje).

De nieuwe lay-out is gebaseerd op de standaard vBulletin style (zoals op www.vbulletin.com/forum) maar dan met aangepaste kleuren, hoofding en (vertaalde!) buttons. Logisch dat je veel gelijkaardige styles tegenkomt dus.

Het verschil tussen gelezen en ongelezen berichten is nu verbeterd door de nieuwe onderwerpen in het geel/oranje weer te geven.

Voor wie geen widescreen wil, is er nu ook "autosportforum.be (small)".

Grungie
2 juni 2008, 21:11
Voor wie geen widescreen wil, is er nu ook "autosportforum.be (small)".

Awel, ik moet zeggen dat ik toch liever de small versie heb. Ik vind de widescreen toch iets té breed. Links en rechts staat wat te lezen en daartussen een te grote leegte.
Met de verbetering ivm de gelezen en ongelezen berichten valt deze layout best wel mee.

Wat mij verder ook al was opgevallen en een klein minpuntje is : Het onderscheid tussen normale tekst en vette tekst valt minder op. Als je nu iets wil benadrukken in een tekst door een paar woorden in het vet te zetten dan valt dat nu wel iets minder op dan met de vorige layout.
Een alternatief daarvoor is om een andere kleur te gebruiken ipv vet.

Scuderio
2 juni 2008, 21:23
ik vind de widescreen versie dan weer wel zeer handig ;)
misschien omdat ik maar ne 17" heb?

digibyte
2 juni 2008, 21:27
Wel stom da je daar nie gewoon in het kadertje kan klikken :(
Vanaf nu is het voor de quick reply niet meer nodig om nog eerst aan te klikken op welke post je precies reageert.

david
2 juni 2008, 21:36
is dit het forum van club brugge
graptje wei
wel wat wennen

v-tec
2 juni 2008, 22:32
knap gemaakt, het nieuwe forum. Congrats!

mousti
2 juni 2008, 23:34
Zie post 39 en 41 ;)
Beetje te snel gereageerd.:o

Grungie
2 juni 2008, 23:38
ik vind de widescreen versie dan weer wel zeer handig ;)

Ik heb ook maar een 17 inch scherm. Een TFT, wel te verstaan en niet meer zo'n grote ouderwetse lompe bak.
Ik draai op een rsolutie van 1280 x 1024 en dan vind ik die widescreen versie niet ietske te 'wide'. ;)

Holkers
3 juni 2008, 07:30
Layout van het forum is prima maar de kleuren zijn gewoon een drama. Kun je niet iets maken zodat we zelf de kleuren kunnen kiezen van het achtergrondscherm? kijk maar eens op www.dutchphotozone.com (http://www.dutchphotozone.com) , daar kun je kiezen tussen zwart en wit als achtergrond. Dit zwarte doet echt afbreuk aan een goed forum.

Scuderio
3 juni 2008, 08:17
Ik heb ook maar een 17 inch scherm. Een TFT, wel te verstaan en niet meer zo'n grote ouderwetse lompe bak.
Ik draai op een rsolutie van 1280 x 1024 en dan vind ik die widescreen versie niet ietske te 'wide'. ;)Maken ze die ouw bakken in widescreen?
Mijn resolutie staat trouwens op 1440x900, dus das nog ietske wider :p

riddler
3 juni 2008, 08:39
Welke browser gebruik je? Kan je daar eens een screenshot van maken? Bij mij is niks te zien en de html ziet er op het eerste zicht correct uit.

Ik gebruik IE7. Net even getest met firefox, en die heeft het niet.

Ik zal een screenshot doormailen.

digibyte
3 juni 2008, 09:18
Layout van het forum is prima maar de kleuren zijn gewoon een drama. Kun je niet iets maken zodat we zelf de kleuren kunnen kiezen van het achtergrondscherm? kijk maar eens op www.dutchphotozone.com (http://www.dutchphotozone.com) , daar kun je kiezen tussen zwart en wit als achtergrond. Dit zwarte doet echt afbreuk aan een goed forum.

Je hebt steeds de mogelijkheid om terug te keren naar de vorige lay-out van het forum. Daarvoor moet je onderaan kiezen voor "autosportforum.be (vorige lay-out)".

SKJEF
3 juni 2008, 10:25
Dat zwart moet echt weg, niet om op te kijken !

barresjok
3 juni 2008, 11:53
Moest dat blauw veranderen in groen é ;)

ManagingTheWorldRally
3 juni 2008, 11:57

Ik heb maar een 15,4" laptop ;)

Dien small is wel een stuk beter, maar ik vind het toch te donker blijven, dus I'll stick with the old one.

quattro
3 juni 2008, 14:12
Dat zwart moet echt weg, niet om op te kijken !
Ge moet er wa meer opzitten............dan worde da gewoon..:D

riddler
3 juni 2008, 14:28

Ik denk ook dat het meer met gewenning te maken heeft.

quattro
3 juni 2008, 14:31
Ik denk ook dat het meer met gewenning te maken heeft.
IDD het wordt met den dag aangepast zie ik en is al een groot verschil me den 1e x..Zondag was wel ff schrikken.:p

Henne
3 juni 2008, 15:15

Aan het aantal posts te zien van SKJEF zit hij er meer op dan gij :p :D

KETfoisKET
3 juni 2008, 21:56
Tof die nieuwe layout .

Vincent Verstraete
4 juni 2008, 19:32
@ Digibyte : Als ik bv. naar de rubriek Buitenland ga (nadat ik al rubrieken in Rally binnenland gelezen heb) en ik heb daar nog geen enkele rubriek gelezen de laatste dagen, staan deze rubrieken niet in het geel (als ongelezen).

Hoe kan ik dit oplossen?

kezzel
4 juni 2008, 23:18
@ Digibyte : Als ik bv. naar de rubriek Buitenland ga (nadat ik al rubrieken in Rally binnenland gelezen heb) en ik heb daar nog geen enkele rubriek gelezen de laatste dagen, staan deze rubrieken niet in het geel (als ongelezen).

Hoe kan ik dit oplossen?

Is bij mij ook het geval :confused:

Grungie
4 juni 2008, 23:27
ongelezen berichten en/of rubrieken tellen vanaf je laatste activiiteit hier op het forum toch?

Dus als je hier 2 dagen iet geweest bent, dan staan alle nieuwe berichten die je in die periode die je niet online was gemarkeerd als ongelezen. Als je er daar maar de helft van leest en je gaat weer een tijdje offline, bv 1 dag, dan zullen alle nieuwe berichten die er bij zijn gekomen in die ene dag als ongelezen gemarkeerd staan.
Ook berichten die je de vorige keer niet gelezen had. Als je de dag ervoor maar de helft van je ongelezen berichten hebt gelezen dan zullen de volgende dag die helft ongelezen berichten wel als gelezen gemarkeerd staan.

Beetje ingewikkelde uitleg maar ik hoop dat jullie mij begrijpen.
Als dit jullie probleem is dan tenminste.

Vincent Verstraete
5 juni 2008, 11:58
ongelezen berichten en/of rubrieken tellen vanaf je laatste activiiteit hier op het forum toch?

Dus als je hier 2 dagen iet geweest bent, dan staan alle nieuwe berichten die je in die periode die je niet online was gemarkeerd als ongelezen. Als je er daar maar de helft van leest en je gaat weer een tijdje offline, bv 1 dag, dan zullen alle nieuwe berichten die er bij zijn gekomen in die ene dag als ongelezen gemarkeerd staan.
Ook berichten die je de vorige keer niet gelezen had. Als je de dag ervoor maar de helft van je ongelezen berichten hebt gelezen dan zullen de volgende dag die helft ongelezen berichten wel als gelezen gemarkeerd staan.

Beetje ingewikkelde uitleg maar ik hoop dat jullie mij begrijpen.
Als dit jullie probleem is dan tenminste.

Versta het inderdaad niet zo goed Grungie :p

digibyte
5 juni 2008, 14:12
Versta het inderdaad niet zo goed Grungie :p
'k Zal ik dan eens proberen:
Je sessie op het forum verloopt na 15 minuten inactiviteit. Alle berichten worden dan als gelezen gemarkeerd (ook al heb je ze niet gelezen).

Han
5 juni 2008, 14:31
Bij mij gebeurt regelmatig het tegenovergestelde. Topics worden als gelezen gemarkeerd als ik er idd. gelezen heb. De volgende keer dat ik het forum bezoek, staat dat topic terug als ongelezen gemarkeerd. Ook als er geen extra post meer bijgekomen is. Wanneer dit voorvalt en wanneer het normaal is, heb ik nog niet kunnen achterhalen.

quattro
5 juni 2008, 14:53
Bij mij gebeurt regelmatig het tegenovergestelde. Topics worden als gelezen gemarkeerd als ik er idd. gelezen heb. De volgende keer dat ik het forum bezoek, staat dat topic terug als ongelezen gemarkeerd. Ook als er geen extra post meer bijgekomen is. Wanneer dit voorvalt en wanneer het normaal is, heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Als ge na het lezen van nieuwe berichten die in gele kleur staan terug klikt naar de vorige hoofdpagina is het in geelkleur gedrukte wel weg als gelezen..bij mij toch..:)

digibyte
5 juni 2008, 14:57
Kan misschien voorvallen als je regelmatig in- en uitlogt?

Han
5 juni 2008, 15:07
Laatste 2 berichten gelezen, forum afgesloten, terug geopend en topic staat nog steeds als ongelezen in het geel gemarkeerd.

Bij lezen en daarna verder gaan wordt het topic wel als gelezen gemarkeerd.

digibyte
5 juni 2008, 15:13
Laatste 2 berichten gelezen, forum afgesloten, terug geopend en topic staat nog steeds als ongelezen in het geel gemarkeerd.

Bij lezen en daarna verder gaan wordt het topic wel als gelezen gemarkeerd.
Forum afsluiten is niet hetzelfde als uitloggen.
Een tweede mogelijke reden zou de cache van je browser kunnen zijn.

Han
5 juni 2008, 15:29
Forum afsluiten is niet hetzelfde als uitloggen.
Een tweede mogelijke reden zou de cache van je browser kunnen zijn.

Aha, tzal dat wel zijn veronderstel ik.

Vincent Verstraete
5 juni 2008, 17:38
Je sessie op het forum verloopt na 15 minuten inactiviteit. Alle berichten worden dan als gelezen gemarkeerd (ook al heb je ze niet gelezen).

Dit is zeer duidelijk Digibyte en kan ik daar iets aan doen?

15' inactiviteit verlengen?

Henne
5 juni 2008, 19:47
Als ge na het lezen van nieuwe berichten die in gele kleur staan terug klikt naar de vorige hoofdpagina is het in geelkleur gedrukte wel weg als gelezen..bij mij toch..:)

Om bovenstaand probleem volledig uit te leggen moet men natuurlijk weten hoe de caching werkt van een browser...

Maar wat je browser bvb niet kan weten is hetvolgde:

Je leest een topic en je gaat dan gewoon met de terugknop van je browser terug naar de vorige pagina, de cache inhoud op je browser wordt niet aangepast aangezien je niet via het forum bent teruggegaan. Dus het is het forum dat gaat registreren of je al dan niet een post hebt gelezen doordat je op de titel hebt geklikt of niet (door die info naar de cache te zenden).

Test eens hetvolgende: Je leest een topic en gaat dan direct naar de eerste pagina van het forum. De topic zal nog als ongelezen staan. Ga nu opnieuw naar die post, maar ga gestaag terug (dus via de onderdelen (of broodkruimels genaamd) bovenaan het forum. In dit geval via Nieuw Forum > Algemeen > Autosport > Autosportforum.be)

Je zal zien dat de topic nu wél als gelezen is gemarkeerd.

Ik hoop dat dat ietwat duidelijk is? Indien niet Fire away :D

Ben je dat zeker Digibyte? Of bedoel je inactiviteit zolang je op autosportforum.be zit? (Dus niks doen, maar wel op de site zitten)
Want als ik van het forum wegga, en bepaalde posts blijven ongelezen gemarkeerd, dan blijven deze ook zo tot ik ze heb gelezen.

Grungie
5 juni 2008, 20:38
Test eens hetvolgende: Je leest een topic en gaat dan direct naar de eerste pagina van het forum. De topic zal nog als ongelezen staan. Ga nu opnieuw naar die post, maar ga gestaag terug (dus via de onderdelen (of broodkruimels genaamd) bovenaan het forum. In dit geval via Nieuw Forum > Algemeen > Autosport > Autosportforum.be)

Ik navigeer altijd door het forum met de knop 'ok' die onderaan elke pagina staat naast 'forumnavigatie'.
Daarmee worden de topics ook als gelezen gemarkeerd.

Zeer makkelijk vind ik. Je komt altijd in het betreffende subforum (F1, circuit, rally binnenland....) terecht waar je aan het lezen was.

digibyte
5 juni 2008, 21:10
Ben je dat zeker Digibyte? Of bedoel je inactiviteit zolang je op autosportforum.be zit? (Dus niks doen, maar wel op de site zitten)
Want als ik van het forum wegga, en bepaalde posts blijven ongelezen gemarkeerd, dan blijven deze ook zo tot ik ze heb gelezen.

Ik ben dat vrij zeker. Bij mij is dat toch het geval. Met inactiviteit bedoel ik geen enkele pagina opvragen op het forum. Dus voor 15 minuten geen verbinding maken.

Henne
5 juni 2008, 22:07
Ik navigeer altijd door het forum met de knop 'ok' die onderaan elke pagina staat naast 'forumnavigatie'.
Daarmee worden de topics ook als gelezen gemarkeerd.

Zeer makkelijk vind ik. Je komt altijd in het betreffende subforum (F1, circuit, rally binnenland....) terecht waar je aan het lezen was.

Inderdaad, das ook een manier... Ik gebruik graag de broodkruimels bovenaan. Ieder heeft zo zijn methode :)

Badday
8 juni 2008, 22:27
Kweet niet of het hier al gezegd is, maar kon je op de vorige versie niet zien wie in welk subforum aan het lezen was? nu zie je wel nog steeds tussen haakjes het aantal lezers, maar als je dan op het subforum klikt dan stond onderaan een lijst met personen die in dat forum aanwezig waren.

mousti
8 juni 2008, 23:31
Kweet niet of het hier al gezegd is, maar kon je op de vorige versie niet zien wie in welk subforum aan het lezen was? nu zie je wel nog steeds tussen haakjes het aantal lezers, maar als je dan op het subforum klikt dan stond onderaan een lijst met personen die in dat forum aanwezig waren.
Dat hier: http://www.autosportforum.be/online.php ?

digibyte
9 juni 2008, 09:13
Is zonet actief gemaakt :)

HaCo
10 juni 2008, 17:20
Ik gebruik nog steeds de originele kleuren (zoals vroeger bedoel ik), gewoon omdat dat mijn persoonlijke voorkeur is. Mijn vraag nu, kunnen de mods niet gewoon rood gebruiken ipv geel want deze laatste is niet leesbaar in de originele kleuren.

Cheers :cool:

Brother John
10 juni 2008, 18:15
Ik gebruik nog steeds de originele kleuren (zoals vroeger bedoel ik), gewoon omdat dat mijn persoonlijke voorkeur is. Mijn vraag nu, kunnen de mods niet gewoon rood gebruiken ipv geel want deze laatste is niet leesbaar in de originele kleuren.

Cheers :cool:

Ik heb ook gekozen voor de orginele kleuren zoals vroeger, het nieuwe forum ziet er goed uit maar te vermoeiend om te lezen vind ik.
Voor een website zou het zeer geslaagd zijn volgens mij.

mousti
15 juni 2008, 21:32
Blijkbaar zijn de interessegroepen nog niet populair, want niemand heeft mijn aangemaakte groep gejoind:D.

tommeke_B
15 juni 2008, 22:20
Blijkbaar zijn de interessegroepen nog niet populair, want niemand heeft mijn aangemaakte groep gejoind:D.

Nu content? :p

mousti
15 juni 2008, 22:33
Nu content? :p
Tommeke... Tommeke wat doet je nu?:D

Je bent een gast van m'n hart:D.

Iedereen volgen nu:p

Grungie
16 juni 2008, 12:46
Wat zijn interressegroepen??

digibyte
16 juni 2008, 12:49
Wat zijn interressegroepen??
http://www.autosportforum.be/faq.php?faq=vb3_user_profile#faq_vb3_social_groups

Grungie
16 juni 2008, 13:05
Als ik het goed begrijp een soort prive-forum voor de leden van die interressegroep?

Henne
16 juni 2008, 13:19
Als ik het goed begrijp een soort prive-forum voor de leden van die interressegroep?

Kan iemand me dan het nut uitleggen van een forum in een forum?

GeDi
16 juni 2008, 16:52

Neen ;)

Henne
16 juni 2008, 16:53
Neen ;)

Dan vinnek die interessegroepen maar dom :)

Het forum draait toch op interesses? Autosport bvb? Iemand?

Holkers
16 juni 2008, 16:54
draait er uberhaubt iemand het nieuwe forum? of is iedereen bij het oude gebleven?:cool:

GoFastFreddy
16 juni 2008, 17:03
ik draai het nieuw forum , vind het mooi zo , zwart en blauw

Han
16 juni 2008, 17:06
Ook het nieuwe hier. Vind dit aangenamer dan de oude stijl. Rustgevender voor de ogen maar vooral moderner.

GeDi
16 juni 2008, 17:08
Ook het nieuwe,ik vind dit veel beter als het vorige.

Henne
16 juni 2008, 17:29
Ik gebruik ook het nieuwe, pakken mooier dan de vorige versie...

quattro
16 juni 2008, 17:43
Kan mij da oude al ni meer voorstellen;)

digibyte
16 juni 2008, 17:50
Goh, het laat iedereen toe om zelf zijn eigen groep op te zetten en daarin te communiceren. Bij mijn weten kan een groep gesloten zijn zodat niet-leden geen toegang hebben. Dat zou dus het voordeel zijn tov een normale topic of forum. Om een praktisch voorbeeld te geven, ik zou een groep kunnen aanmaken en al wie zich daarop inschrijft komt af naar de 2e autosportforum meeting. Met die groep kan er dan gemakkelijk gecommuniceerd worden of intern foto's verspreid worden.

Scuderio
16 juni 2008, 18:31
draait er uberhaubt iemand het nieuwe forum? of is iedereen bij het oude gebleven?:cool:ik gebruik het nieuwe, zoals de meesten zo te zien ;)

Pinto
16 juni 2008, 18:48
en hier ook het nieuwe

Henne
16 juni 2008, 18:57
Goh, het laat iedereen toe om zelf zijn eigen groep op te zetten en daarin te communiceren. Bij mijn weten kan een groep gesloten zijn zodat niet-leden geen toegang hebben. Dat zou dus het voordeel zijn tov een normale topic of forum. Om een praktisch voorbeeld te geven, ik zou een groep kunnen aanmaken en al wie zich daarop inschrijft komt af naar de 2e autosportforum meeting. Met die groep kan er dan gemakkelijk gecommuniceerd worden of intern foto's verspreid worden.

Ok, als je het zo bekijkt, klinkt het al ietwat logischer :)

Grungie
16 juni 2008, 22:11
Waar is de "wijzig bericht/edit" knop plots naartoe?
Ik kan mijn eigen berichten niet eens meer aanpassen.

Edit : Hier in dit topic zie ik wel een "wijzig" knop.
Staat daar een tijdslimiet op toch ofzo? Dat je maar een paar minuten/uren je posts kan aanpassen?

Omdat ik een fout heb gemaakt in de prono wilde ik mijn posts van gisteren aanpassen maar dat kan blijkbaar niet meer.
Dan maar alles opnieuw posten....

Henne
16 juni 2008, 22:33
Ik vermoed dat je alleen kan editen zolang er nog niemand iets onder heeft gepost...

Dat is toch bij veel fora-software zo. Om zo bepaalde uitspraken niet plots te kunnen veranderen. Laat het een veiligheidsfunctie noemen. Soms inderdaad wat irritant.

Ik denk echter dat Digibyte dat kan instellen... Dat moet je de mods maar eens vragen ;)

Edit: Net even gekeken naar mijn oude berichten... Die kan ik wel nog editen... Ik denk dus niet dat die functie die ik hierboven vermeldde aanstaat dus. Misschien een kleine bug in de forum-software?

Indien dit zo is, moet digi dit even melden aan de vBulletin crew.

Grungie
16 juni 2008, 22:37
Ik kan mijn post van hierboven (#121) nochtans nog steeds wijzigen. Ook nu jouw post (#122) er reeds onder staat. Ik denk niet dat het daar mee te maken heeft.
Ik denk eerder een tijdslimiet.

Soit, Digi zal wel antwoorden veronderstel ik. :)

kezzel
16 juni 2008, 22:52
Hier ook het nieuwe.;)

digibyte
17 juni 2008, 08:54
Er staat een tijdslimiet op het bewerken van berichten. Je kan je bericht enkel aanpassen binnen de 24 uur. Daarna kan het enkel door een mod gebeuren.

Holkers
17 juni 2008, 09:25
ik gebruik het nieuwe, zoals de meesten zo te zien ;)

had ik niet verwacht... oude is zo mooi he ;)

Dead_Man
17 juni 2008, 18:23
Om een praktisch voorbeeld te geven, ik zou een groep kunnen aanmaken en al wie zich daarop inschrijft komt af naar de 2e autosportforum meeting.

Is dat nen stille hint ?

Scuderio
17 juni 2008, 21:44
Er staat een tijdslimiet op het bewerken van berichten. Je kan je bericht enkel aanpassen binnen de 24 uur. Daarna kan het enkel door een mod gebeuren.vergis ik mij of was die tijdslimiet er vroeger niet?

digibyte
17 juni 2008, 21:51
vergis ik mij of was die tijdslimiet er vroeger niet?
Klopt. Is iets wat toegevoegd is in de nieuwe versie als ik me niet vergis.
Bedoeling is om tegen te gaan dat iemand posts van vroeger zou gaan wissen zonder dat dit echt opgemerkt wordt.

Scuderio
18 juni 2008, 20:57
makes sense :)

Quicks
19 juni 2008, 11:39
Goeie zaak.
BTW, de Protput gaan we hier niet veel meer zien dan. Die had nogal de neiging, indien hij op wat tegenwind botste, zijn vorige berichten te wissen.

Han
19 juni 2008, 14:07
Vind ik ook een goeie zaak, want er werden hier heel wat berichten achteraf aangepast of verwijderd. En niet alleen om schrijffouten eruit te halen, geloof me.;)

Henne
19 juni 2008, 15:48
Vind ik ook een goeie zaak, want er werden hier heel wat berichten achteraf aangepast of verwijderd. En niet alleen om schrijffouten eruit te halen, geloof me.;)

Idd, nogal irritant als je bericht x leest, x quote en dat x is veranderd naar b achteraf :p. (volgt er nog iemand? :D)

Kan zo iemand zijn mening totaal een andere wending geven...

Vincent Verstraete
19 juni 2008, 20:52
Idd, nogal irritant als je bericht x leest, x quote en dat x is veranderd naar b achteraf :p. (volgt er nog iemand? :D)

Kan zo iemand zijn mening totaal een andere wending geven...

Ik vond het soms tof om een antwoord op bericht x te lezen en ondertussen was bericht x veranderd of verwijderd van het forum. :p

Vincent Verstraete
19 juni 2008, 20:53

Ene meneer H. is daar zeer goed in om berichten te verwijderen. :D:mad::p

digibyte
19 juni 2008, 21:01
En zelfs al wordt het bericht aangepast binnen de 24 uur, dan nog is het voor de mods mogelijk om de originele versie(s) te bekijken. :)

Henne
19 juni 2008, 21:30
En zelfs al wordt het bericht aangepast binnen de 24 uur, dan nog is het voor de mods mogelijk om de originele versie(s) te bekijken. :)

Big Brother éh ;) Niet teveel van jullie macht genieten éh :D ;)

Vincent Verstraete
19 juni 2008, 21:47
Big Brother éh ;) Niet teveel van jullie macht genieten éh :D ;)

Weg met de mods !!!

We gaan een petitie moeten oprichten tegen de mods ofwel allemaal samen gaan betogen in Brussel tegen de mods en voor vrije fora!!! :p:D:cool:;):rolleyes::)

Henne
19 juni 2008, 21:55
Weg met de mods !!!

We gaan een petitie moeten oprichten tegen de mods ofwel allemaal samen gaan betogen in Brussel tegen de mods en voor vrije fora!!! :p:D:cool:;):rolleyes::)

Hah, dan loopt de boel ook in de soep :p
Nie teveel mods, houdt de boel recht. Ik ken zo'n forum waar er 15 mods zijn en waar er maar 300 man op vertoeft. Das geen pretje :D

digibyte
19 juni 2008, 21:59
"Big Brother" geldt ook voor de mods onderling. Als een mod ingrijpt, dan kunnen we dat ook zien van elkaar.

PS: Vincent, is dat een tip voor de 2e forummeeting :D

Henne
19 juni 2008, 22:04
"Big Brother" geldt ook voor de mods onderling. Als een mod ingrijpt, dan kunnen we dat ook zien van elkaar.

Zolang je niet gaan tractor racen dan in Brussel gelijk gisteren ;)

Grungie
19 juni 2008, 22:11
Wat is er mis met tractorracen? :p

Henne
19 juni 2008, 22:24
Wat is er mis met tractorracen? :p

Schijnt dat die dingen nogal naft slurpen :p Die boer gisteren op het nieuws zei dat het soms over 40 liter per uur gaat...

Betaalde gij da dan Grungie? :D

Grungie
19 juni 2008, 22:27
Ten eerste, die dingen rijden niet op naft maar op diesel.
Ten tweede valt dat nog goed mee voor een racewagen. :p

Han
20 juni 2008, 01:22
Ene meneer H. is daar zeer goed in om berichten te verwijderen. :D:mad::p

Ik doe enkel mijn job, mijn beste...:D

Vincent Verstraete
20 juni 2008, 11:15

@ Digibyte : een 2de forummeeting zie ik wel zitten. :p

Ik doe een voorstel : karting op het circuit van Puurs deze zomer. Het circuit is 1 km lang en men rijdt zowel binnen als buiten.

Glenn
20 juni 2008, 11:21
@ Digibyte : een 2de forummeeting zie ik wel zitten. :p

Ik doe een voorstel : karting op het circuit van Puurs deze zomer. Het circuit is 1 km lang en men rijdt zowel binnen als buiten.

Ik zou liever een uitstapke doen naar Prodrive ze :p

Grungie
27 juni 2008, 20:22
Wat zijn 'labels' eigenlijk?
Als je een nieuw topic opent dan staat daar ergens ook een veld waar je die 'labels' kunt invullen.
Omdat ik niet weet wat labels zijn laat ik dat gewoon leeg.

digibyte
29 juni 2008, 11:50
Wat zijn 'labels' eigenlijk?
Als je een nieuw topic opent dan staat daar ergens ook een veld waar je die 'labels' kunt invullen.
Omdat ik niet weet wat labels zijn laat ik dat gewoon leeg.

http://www.autosportforum.be/faq.php?faq=vb3_board_usage#faq_vb3_tags
Geeft dit voldoende uitleg? Je kan het een beetje vergelijken met tags bij YouTube filmpjes.

digibyte
30 juli 2008, 11:33
Vandaag enkele updates gedaan aan het forum:

Mobiele toestellen (PDA's) krijgen een aparte (minimale) versie van het forum te zien.
Er worden op de homepage onderaan enkele random foto's uit fotoalbums van gebruikers getoond.
Grote foto's in berichten zouden automatisch verkleind moeten worden. Door er op te klikken komt de grotere versie van de foto zichtbaar.

Reacties welkom. Op het eerste zicht lijkt alles te werken, maar als je dingen merkt die niet helemaal kloppen, laat maar weten.
Ik zoek nog naar een manier om foto's uit quotes te halen.

Henne
30 juli 2008, 11:39
Vandaag enkele updates gedaan aan het forum:

Mobiele toestellen (PDA's) krijgen een aparte (minimale) versie van het forum te zien.
Er worden op de homepage onderaan enkele random foto's uit fotoalbums van gebruikers getoond.
Grote foto's in berichten zouden automatisch verkleind moeten worden. Door er op te klikken komt de grotere versie van de foto zichtbaar.

Reacties welkom. Op het eerste zicht lijkt alles te werken, maar als je dingen merkt die niet helemaal kloppen, laat maar weten.
Ik zoek nog naar een manier om foto's uit quotes te halen.

Voor dat laatste, misschien gewoon de img tags laten verwijderen? Zo kan men nog steeds via een link naar de foto gaan.

Han
30 juli 2008, 12:06
Voor dat laatste, misschien gewoon de img tags laten verwijderen? Zo kan men nog steeds via een link naar de foto gaan.

Dat zou ik niet doen. Is toch aangenaam als er hier en daar een foto staat en je niet steeds op de foto moet klikken. Maar als je diezelfde foto 10x opnieuw ziet wordt het wel vervelend. Ik zit nog op een ander vBulletin forum waar de foto's niet mee overgenomen worden in een quote. Zal daar eens polsen hoe ze dat fixen.

HaCo
4 augustus 2008, 22:20
Dat zou ik niet doen. Is toch aangenaam als er hier en daar een foto staat en je niet steeds op de foto moet klikken. Maar als je diezelfde foto 10x opnieuw ziet wordt het wel vervelend. Ik zit nog op een ander vBulletin forum waar de foto's niet mee overgenomen worden in een quote. Zal daar eens polsen hoe ze dat fixen.
Bedoelt hij niet gewoon de img tags uit de quotes verwijderen? Wel oppassen dat de smileys dan ook niet verdwijnen, lijkt me een goede oplossing.

Trouwens het img resize script met dan de bijhorende viewer vind ik echt wel prima. De pda site ziet er ook perfect uit. Kort samengevat: GOOD WORK digibyte!!!