PDA

Volledige versie bekijken : Grand Prix Malaysia

NewTown
2 april 2007, 18:50
8 april 2007 - Sepang
http://www.f1-malaysia.com/sepang/turn.gif

vorig jaar:

Winnaar: Fisichella (Renault / Renault) in 1:30'40.529
Podium: Fisichella, Alonso, Button
Pole: Fisichella (Renault / Renault) in 1'33.840
Fastest Lap: Alonso (Renault / Renault) in 1'34.803

Fastest Lap Ever: Montoya (Williams / BMW) in 1'34.223

Qualifying is zaterdag om 8u, de race zondag om 9u!

quali live op la deux, race live op sporza & la 1

ring master
2 april 2007, 19:40
en voor de gelukkigen die het kunnen ontvangen: zowel quali als race live op ITV :)

GeDi
2 april 2007, 21:47
Pole: Fisichella (Renault / Renault) in 1'33.840
Fastest Lap Ever: Montoya (Williams / BMW) in 1'34.223

Snelste ronde tijdens de wedstrijd dan toch zeker ;)

NewTown
3 april 2007, 11:28
Snelste ronde tijdens de wedstrijd dan toch zeker ;)snelste ronde afgelegd tijdens de race, dat lijkt me duidelijk ja :)

Phil69
3 april 2007, 20:03
en die gewone fast lap (zonder ever) dan nie tijdens een wedsstrijd ???

NewTown
3 april 2007, 20:19
en die gewone fast lap (zonder ever) dan nie tijdens een wedsstrijd ???
lol de fast lap is de snelste ronde tijdens de laatste GP, die van Montoya de snelste ronde tijdens "een" GP van Malaysië

't zal me leren té volledig te willen zijn :cool: ;)

Phil69
3 april 2007, 20:29
aaah....
zooooo :D

GeDi
3 april 2007, 20:38
't zal me leren té volledig te willen zijn :cool: ;)

Van niet volledig genoeg te zijn zeker :p

Phil69
3 april 2007, 22:34
Alonso zal weer gaan voor een 2de plek, hij zal weer tellen
Niet dat ik dat zo fantastich vind
tkan wel een kampioenschap spannend houden da wel
beetje ala Prost

ben41
3 april 2007, 23:26
er wordt daar wel regen voorspeld in het weekend.
ik ben eens benieuwd wie dan de snelste zal zijn en hoe hamilton het der vanaf zal brengen.

Henne
4 april 2007, 00:03
Een regenrace zou inderdaad intressant zijn... Geef maar zo'n heerlijke exotisch regenbuitje! :D

Lord
4 april 2007, 10:39
Ja, daar ben ik ook voorstander van. Na een goede ronde of 20, als alles zich juist begint te settelen, een echte plensbui. En dan hopelijk veel paniek in de pitlane, das het enige spektakel dat de pitstops nog kunnen bieden voor me.

Wat is eigenlijk de snelste ronde ooit dan (zowel race, kwalificatie als vrije trainingen bij elkaar)?

Grungie
4 april 2007, 19:58
Je bedoelt toch van Maleisië?
Dat is Michael Schumacher (Ferrari) in 2006 tijdens de kwalificaties. Een rondje Sepang in 1:33.074s of een gemiddelde van 214.397 km/h. En om je een idee te geven over de evolutie in de F1 : Die tijd in 2004 was liefst 6 seconden sneller dan de pole 5 jaar eerder in 1999 toen Maleisië voor het eerst op de kalender stond.

Lord
5 april 2007, 10:09
Ja, ik bedoelde inderdaad van Maleisië. Zes seconden is in F1-termen in feite zes lichtjaren... Amai.

song2
5 april 2007, 15:00
Een regenrace zou inderdaad intressant zijn... Geef maar zo'n heerlijke exotisch regenbuitje! :D

En tijdens het begin van de bui crasht Albers safetycar moet buitenkomen, en als ik me niet vergis wordt de pit gesloten als de safetycar buiten is dit jaar (just?) kortom iedereen alle moeite van de wereld om de safetycar te volgen die voor het eerst in z'n carriere moet inhouden om alle F1 wagens te laten aansluiten. :D

Na 2 ronden shuiven komt de safetycar binnen gevolgd door alle eerste rijders die meteen regenbanden willen hebben ( wij allemaal op het puntje van onze stoel van de spanning en de chaos) een paar helden proberen toch nog een rondje te rijden en terwijl krijgen we de melding van de FIA dat de full wets mogen gebruikt worden. Natuurlijk worden deze dan meteen geplaatst bij de rijders die nog geen regenbanden hadden. Het hele veld door elkaar geschud ( en overal duels dat het geen naam meer heeft... leukste van al is dat het direct stopt met regenen en dat we na een 12 tal ronden al terug mogelijkheid krijgen om met droogweerbanden te rijden...

man man man teveel fantasie hé :D geef toe 't zou wel geestig zijn hé

Henne
5 april 2007, 15:15
Maar er mist duidelijk een stuk aan uw verhaal... Na die 12 ronden is het inderdaad droog, iedereen op slicks maar daarna begint te weer te gieten...

En zo begint het opnieuw ;)

NewTown
6 april 2007, 09:24
<...> en als ik me niet vergis wordt de pit gesloten als de safetycar buiten is dit jaar (just?) <...>

art.40.6 zegt: "From the time at which the "SAFETY CAR DEPLOYED" message is displayed no car may enter the pit

lane for the purpose of refuelling until all cars on the track have formed up in a line behind the safety car
and the message "PIT LANE OPEN" is shown on the timing monitors. A ten second time penalty (see
Article 16.3b) will be imposed on any driver who enters the pit lane and whose car is refuelled before the
second message is shown on the timing monitors. However, any car which was in the pit entry or pit lane
when the safety car was deployed will not incur a penalty."
Noteer dat een 'emergency' stop voor herstelling of wisselen van banden (naar wet tyres in jouw geval) toegelaten zijn... De teams moeten dus ook een marge inbouwen que brandstof; binnenkomen en toch brandstof innemen omdat je moest pitten op die moment, kost een 10" stop&go penalty!

Bovendien is er een nog een interessante verandering... het is niet meer de bedoeling dat wagens op meer dan een ronde, bvb P17 zich tussen P2 & P3 gaan bevinden:
art.40.12: "When the clerk of the course considers it safe to do so, and the message "LAPPED CARS MAY NOW

OVERTAKE" is shown on the timing monitors, any lapped cars which were between the cars running on
the lead lap at the time the safety car was deployed (and also remain in that position) will be required to
pass the cars on the lead lap and the safety car. They must then proceed around the track at an
appropriate speed, without overtaking, and take up position at the back of the line of cars behind the safety
car."

Regels vindt je op http://www.fia.com/resources/documents/149730155__2007_F1_SPORTING_REGULATIONS.pdf (http://www.fia.com/resources/documents/149730155__2007_F1_SPORTING_REGULATIONS.pdf)

Gorn
6 april 2007, 11:10
Felipe Massa heeft zowel in de eerste als in de tweede vrije training de snelste tijd gereden. Toch wel raar dat hij in de tweede sessie 0.8 seconden trager was dan in de eerste sessie en toch nog de snelste was.

carloscinq
6 april 2007, 14:42
Felipe Massa heeft zowel in de eerste als in de tweede vrije training de snelste tijd gereden. Toch wel raar dat hij in de tweede sessie 0.8 seconden trager was dan in de eerste sessie en toch nog de snelste was.
daar is niks raar aan 2de sesie waarschijnlijk op hardere rubbers of met volle tank kwestie van de wagen af te stellen voor beide conditie's

Dead_Man
6 april 2007, 17:01
Artikel uit het Nieuwsblad van vandaag ....
Handige ingreep van Ron Dennis :D
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleID=ET1ALK7J

luc
6 april 2007, 18:05
Jean Todt werd in de persconferentie ondervraagd over Kimi's tattoo.
Heeft hij een nieuwe of zo? Of gaat dit over dat zonnetje op zijn pols.

Ik vond Jean Todt's reactie wel bijzonder typisch...en je weet, ik ben geen Todt fan maar als ik dit dan lees, dan heb ik toch weer wat respect voor die man.

Dit was zijn reactie....lichtjes ingekort:
"....everybody is very focussed with or without tattoo and I don't care.
It is as simple as that. And if a sponsor complains about the tattoo I am prepared to change the sponsor to keep him happy.":p

Ietsjes verschillend met Ron Dennis, denk ik.....;)

Gorn
6 april 2007, 18:08
daar is niks raar aan 2de sesie waarschijnlijk op hardere rubbers of met volle tank kwestie van de wagen af te stellen voor beide conditie's

Ge kunt gelijk hebben, ik was weer te snel met mijn conclusies.:p:D

NewTown
7 april 2007, 09:06
zo, het zit erop, met een al bij al leuke confrontatie tussen de rode en de zilverkleurige wagens :)

en maar regen verwachten, iedereen, maar het gebeurde niet... oef (bewaar dat maar voor de race)

de witte streep van bridgestone is overtuigend, dŕt zie je staan!

senna's kingdom
7 april 2007, 09:17
En het verschil lijkt kleiner tussen ferrari en mclaren op het eerste zicht.
Morgen zullen we dat me zekerheid kunnen zeggen.
Maar de wegligging vandaag toch minder te noemen bij de ferrari's dan in melbourne.

luc
7 april 2007, 09:40
Het is altijd een beetje gokken, toch?
Maar ik ben erg overtuigd dat Massa hier een stukske lichter staat dan de mannen om hem heen.
Ik heb ook de indruk dat de McLarens de overhand hebben (ligt het aan het afgeveerde vloertje?).

Als we de tijden van de verschillende qualifs vergelijken, ervan uitgaand dat ze in de eerste twee licht rijden (aanname zo goed als leeg), dan meen ik dat Massa voor zo een 15 ronden brandstof mee heeft. (waarschijnlijk ietsjes meer, zeg maar een eerste stop ronde 17?).
Alonso gaat waarschijnlijk naar de 20e ronde voor zijn eerste stop. Räikkönen houdt het een 17-tal ronden uit, Hamilton 19?

Het blijft altijd gokken, maar over Massa heb ik een redelijke zekerheid dat hij als eerste van de top vier gaat binnnenkomen.
Het haantjes gedrag van Massa, na zijn problemen in Melbourne, hebben hem gedreven om hier te willen bewijzen dat hij de snelste is bij Ferrari. En dus werd er wat minder brandstof in zijn Ferrari gegooid, kwestie van zeker te zijn.
En dit zou hem wel eens zuur kunnen opbreken in de race. Want met Alonso, Räikkönen en Hamilton achter je, in een situatie waarbij ze het iets langer kunnen uitzingen tot de eerste stops, dan meen ik te mogen stellen dat Massa moeite gaat moeten doen om het podium te halen.

Ik zie Alonso morgen op het bovenste trapje staan.
Al cijfer ik Kimi niet weg want ik heb een redelijk vermoeden dat de Fin als eerste uit de eerste bocht gaat komen.....:confused:

NewTown
7 april 2007, 10:40
wat blijft 'uitblinken' door het gebrek aan brio is Honda... "help" is daar aan de orde zou ik zeggen!

ServaesStijn
7 april 2007, 11:56
wat blijft 'uitblinken' door het gebrek aan brio is Honda... "help" is daar aan de orde zou ik zeggen!

Inderdaad, Honda is het een ramp. Ik denk dat het voor Button en Barri huilen met de pet is. Net zoals bij Renault zeer teleurstellende prestaties.

Als Williams Fan ben ik zeer blij met de prestatie van Rosberg, jammer van het versnellingsbak probleem van Wurz. Hopen op punten morgen, maar op achterstand van Ferrari, Mclaren en BMW.

Dead_Man
7 april 2007, 15:01
Coulthard en Barrichello starten morgen als laatste.
Beide nen nieuwe motor (volgens autosport.com)

NewTown
8 april 2007, 09:10
aan de McLarens voor de goede start, het levert alvast een interessante start op! en Hamiltion doet toch plezier om te zien in de verdediging voorlopig...

senna's kingdom
8 april 2007, 11:00
Fantastische race gezien.
Magistraal Mclaren, zowel Alonso en Hamilton die het subliem hebben gedaan.
Hamilton heeft een spannend begin gegeven en Massa de fout in gelokt.
Zie ik hier een Senna:D .
Het was echt een prachtig maneuver waar hij pas op het laatste terug naar de rijlijn kwam en Massa zich er weer in verslikte:D .
Mclaren die nu al een 1-2 bezorgt is echt wel een verrasing.
De Williams boys deden het ook wel erg goed.
Rosberg kon al vlug de subtop bereiken en Wurz moest zich terug vechten van P19 en ook enkele knappe maneuvers kon laten zien:cool: .
Renault zal nu niet moeten zagen over Kovalainen.
Hij is niet van de baan gegaan deze keer en zat in de buurt van Fisichella.
Ik heb er van genoten.
Met dank aan Hamilton en Massa:D .

Kama Schumi
8 april 2007, 11:25
Het begin was echt genieten.
Van Hamilton ben ik al niet meer verbaasd. Hij is gewoon zo goed.

Massa moet serieus gaan oppassen want als hij in Bahrein niet top is zal het niet meer "We hebben 2 nummer 1's" zijn maar weer "1 en 1a" zoals vroeger.

Velen zeggen altijd dat testen niet alles verklappen maar voor de zoveelste maal blijkt toch dat ze heel veel aantonen. De teams die goeie testen hadden komen duidelijk naar voor en degenen die zwak waren laten in de race ook weinig zien.

Ook leuk dat de Nederlanders het weer gewelig doen. ING ontslaat een pak mensen om dan een dik pakgeld in de F1 te steken met als resultaat dat de Renault lelijk en pakken trager is.

Spyker....altijd die grootspraak en dat kl"@te oranje.....alleen de rechbank zal hen een plaatje winst op leveren en maar goed ook.

Hopelijk meer van dit in Bahrein want daarna is het weer een maand wachten op GP #4. De Ferrari was echt wel snel tijdens de testen in Bahrein maar het is duidelijk dat McLaren echt dicht komt. Ik wil Hamilton wel achter Massa zien starten binnen een week :D

NewTown
8 april 2007, 11:35
Het was al bij al een aangename race om te zien, vol beloftes voor een spannend seizoen! Hamilton bleef erg kalm op alle momenten waar het moest, puike prestatie... en hij wil er dit jaar eentje winnen, ik zie het zo gebeuren!
Eigenlijk voldeden de twee McLaren & twee Ferrari rijders aan wat ik van hen verwacht... En ja, Massa 'voldoet' dus ook aan mijn verwachtingen in hem :D
Rosberg goed bezig, maar de Williams moest aan de kant... spijtig!
En Renault... veel slechter dan vorig jaar gehoopt, een beetje beter dan nu verwacht?

'k Had wel de indruk dat Raikkonen het na afloop erg warm had, ofwel drijft hij de huiskleuren erg ver door :p

ps:
ING, kama, is een grote groep met meer dan genoeg centen om de F1 in te stappen, zonder enig verband te moeten leggen met de ontslagen (kijk eens naar hun resultaten, je gaat schrikken!) ;)

GeDi
8 april 2007, 12:04
De race was goed in de beginfase,daarna is het een beetje stilgevallen en was er voor mij geen spanning meer.

Grungie
8 april 2007, 13:01
Fons'ke, Lowie'ke, Kimi'ke, Nick'ske, Flupke, Fisico, Trulli en Heikki. Een leuke, en vooral onverwachte top 8.

Man wat heb ik genoten van wat Lowie'ke heeft laten zien. Ik denk dat ik fan ga worden. :)
Super start en meteen Flupke afgebluft. Sterk, zeer sterk.
Verder verrassend eigenlijk dat Kimi geen poging deed om voorbij Lowie'ke te raken. Ik had meer verwacht van de Iceman. Maar zelfs geen schijnaanval. En dan nog enorm veel tijd verloren in de eerste pitstop. Kimi stond 10 seconden stil, Lowie'ke 7.5 seconden.

De eindstrijd was eigenlijk een paar ronden te kort. Ik had graag nog Kimi in de clinch zien gaan met Lowie'ke. Ik zou echt niet weten waarom die plots zoveel trager was. Zouden het echt de banden geweest zijn? Nochtans kon Fons'ke wel een redelijk tempo aanhouden.
Of zou het echt de vermoeidheid geweest zijn? Hij zat dan al een halve race zonder drinken.

Kieken van de race moet dan weer Flupke zijn.
Samen met Spyker dan. Die zouden beter hun geld en energie in de auto steken dan klacht in te dienen tegen de andere teams.

Renault pakt nu wel met beide wagens punten maar het resultaat is maar even pover als in Australië : 4 punten. Status quo dus. Die hebben nog veel werk voor de boeg.

Ook nog een pluim voor Wurz en op naar Bahrein. :)

Dead_Man
8 april 2007, 13:03
Door omstandigheden maar kunnen kijken tot de eerste pitstops.

Nie verwacht dat McLaren zo sterk uit de hoek zou komen
Fonske met de vingers in zijne neus en Lewis die zijn prachtige prestatie van in Australie bevestigd met nog een prachtigere prestatie.

De 2 Ferrari's ..... Massa die tot 2x toe in de fout gaat in zijn duel met Lewis en Kimi, ik denk dat ie in 't begin wat den boel bekeken heeft uit vrees voor zijne motor die in Australie te warm werd tegen 't einde aldaar.
In feite heeft ie daarin wel gelijk .... liever 6pt dan nul

Kama Schumi
8 april 2007, 13:13
[ps:
ING, kama, is een grote groep met meer dan genoeg centen om de F1 in te stappen, zonder enig verband te moeten leggen met de ontslagen (kijk eens naar hun resultaten, je gaat schrikken!) ;)[/quote]

Natuurlijk heeft ING geld genoeg...maar vele mensen zijn er weg en de Renault blijft lelijk ;)

Ik werk zelf voor een grote naam....goeie resultaten hangen enkel af van verwachtingen. 5% winst is geen winst wanneer de grote top (vaak tegen beter weten in) op 6% rekende. Maar toch vooral....Renault....zo'n mooie wagen nu zo lelijk ;)

Grungie
8 april 2007, 13:44
Om toch nog efkes terug te komen op het commentaar. Ik vrees dat ik nooit een fan zal worden van de Lammens. :p

Tijdens de race waren er verschillende 'team radio' gesprekken te horen. Oa ook die van David Coulthard. En ik meen toch die redelijk en tot 2 keer toe 'brake pedal' zei. Waar Vermersch dan opeens 'stuurkolom' vandaan haalde is mij een raadsel.

En tijdens de persconferentie dan. De Lammens moet zijn F1 geschiedenis wat beter bestuderen. Lowie'ke is de eerste rijder sinds Peter Arundell die in zijn eerste 2 races op het podium staat. Peter Arundell dus en niet Peter M Undell ofziets wat de Lammens er van maakte.

luc
8 april 2007, 18:02
Om toch nog efkes terug te komen op het commentaar. Ik vrees dat ik nooit een fan zal worden van de Lammens. :p

Tijdens de race waren er verschillende 'team radio' gesprekken te horen. Oa ook die van David Coulthard. En ik meen toch die redelijk en tot 2 keer toe 'brake pedal' zei. Waar Vermersch dan opeens 'stuurkolom' vandaan haalde is mij een raadsel.

Ach, bij de superprofessionele hollanders was het niet veel beter.
Die maakten er van dat ze bij Coulthard geen banden gingen wisselen, zegden dat hij had gezegd dat hij 'comfortable' was 'with the car' and 'not to change tyres'....toen de auto voor de box stopte, gingen ze daar nog op door en zegden heel fier:'zie je, zie je, dat ik goed gehoord heb, dat ze geen banden gingen wisselen....' Toen ze de auto in de garage duwden..."raar, wat zou hij dan gezegd hebben?"

:p En Gert, Gert toch....toen de achterbanden versleten waren, de witte streep verdwenen was, dachten jullie dat ze met twee verschillende compounds reden...mag niet hé, ze moeten voor en achter dezelfde compound hebben. :p

Verder, toch blij dat de VRT er is, verdorie toch, nu RTL de boel terug heeft in holland krijg je daar zo veel reklame tijdens de race dat het echt niet meer tof is om naar de hollanders te kijken...al zullen het nooit mijn vrienden worden, zelfs zonder plooy...:cool: .

riddler
8 april 2007, 18:15
De race tot aan de tweede pitstops kunnen zien en toen moest ik weg. Video opgezet, en dan in de auto het nieuws dat de uitslag bracht, dus video is niet meer de moeite denk ik.

De race dan, hamilton wordt inderdaad de toekomst. sterke wedstrijd van de 2 mclarens die het in de eerste bocht beiden gedaan hebben.

Flupke was dan weer niet zo sterk bezig door 2x op dezelfde plaats in de fout te gaan, 2e maal met 2 plaatsen verlies als gevolg. Daar had lammens dan gelijk dat todt zoiets niet graag ziet, en dat die dan geneigd zou zijn om raikonen eerste rijder te maken.

Ook een sterke race van nick heidfeld, die zeer sterk aan het seizoen begonnen is.

Ben benieuwd voor bahrein. laat het maar wat schommelen tussen mclaren en ferrari, dan wordt het ten minste spannend!

Gorn
8 april 2007, 23:59
Het begin (Hamilton-Massa) en het einde (Hamilton-Raikkonen) was zeer spannend, daartussen viel het allemaal wel mee maar echt spannend vond ik het niet.
McLaren zal wel heel tevreden zijn na dit weekend, Ferrari (en vooral Massa) viel dan weer wat tegen vond ik. Massa ging vroeg in de race in de fout en kon daarna geen aanspraak meer maken op het podium. Kovalainen reed beter dan in Australië, maar echt tevreden kunnen ze bij Renault toch niet zijn denk ik.
Ik ben eens benieuwd wat het volgende week gaat worden.:)

Cava
9 april 2007, 09:36
De outlap van Hamilton was ongeveer 2 seconden sneller dan de rest na de eerste pitstop. Daaraan kon je al zien dat het de bedoeling was om een kleinere stint te rijden met die zachtere banden om zo te proberen voor de Ferrari's te blijven. Maar dat is al wel een heel groot detail. Van zo'n pipo's achter de microfoon kan je niet verwachten dat ze dat ook nog eens gaan zien.

Overigens was de motor van Raikonnen gereduceerd in toerental omdat ze absoluut punten wilden sprokkelen. Overigens hebben ze die motor niet helemaal rondgedraaid en bekeken zoals die 2 clowns zeiden om te checken of die het wel ging uithouden.
Ze hebben in Italie een simulatie gedaan met een motor en daar de hoeveelheid koelvloeistof uitgehaald die was gelekt in Australie. Met die motor hebben ze de race in Maleisie gesimuleerd en zo hebben ze achterhaald dat het mogelijk was om de race met die motor uit te rijden.

NewTown
9 april 2007, 15:38
De outlap van Hamilton was ongeveer 2 seconden sneller dan de rest na de eerste pitstop. Daaraan kon je al zien dat het de bedoeling was om een kleinere stint te rijden met die zachtere banden om zo te proberen voor de Ferrari's te blijven. Maar dat is al wel een heel groot detail. Van zo'n pipo's achter de microfoon kan je niet verwachten dat ze dat ook nog eens gaan zien.

Overigens was de motor van Raikonnen gereduceerd in toerental omdat ze absoluut punten wilden sprokkelen. Overigens hebben ze die motor niet helemaal rondgedraaid en bekeken zoals die 2 clowns zeiden om te checken of die het wel ging uithouden.
Ze hebben in Italie een simulatie gedaan met een motor en daar de hoeveelheid koelvloeistof uitgehaald die was gelekt in Australie. Met die motor hebben ze de race in Maleisie gesimuleerd en zo hebben ze achterhaald dat het mogelijk was om de race met die motor uit te rijden.uitleg die op een andere post wél correct gegeven werd ;)

Scuderio
9 april 2007, 18:35
En Gert, Gert toch....toen de achterbanden versleten waren, de witte streep verdwenen was, dachten jullie dat ze met twee verschillende compounds reden...mag niet hé, ze moeten voor en achter dezelfde compound hebben.
Hehe, dat had ik ook gehoord :) Was even overgeschakeld naar de VRT omdat het op La1 reclame was, kreeg ik al direct zo'n kanjer van een fout te horen :) Zolang ze op rtbf alles live blijven uitzenden, zal ik maar een paar minuten per race op canvas afstemmen, en dat hebben ze oa aan zo'n flaters te danken :)

Hmmm, blijkbaar mag je max 4 smileys per bericht hebben? Heb die uit het gequote stukje dan maar weggedaan... Is er hier een vragentopje voor de admins? :p

Lord
10 april 2007, 19:34
Spannend begin, met een prachtige start van Hamilton. Ik denk dat ook ik fan zal worden. Houdt op een grandioze manier de twee snellere Ferrari's achter zich in de eerste stint. Raikkönen kwam nog gevaarlijk dicht op het einde, maar Hamilton kan duidelijk heel veel druk aan. Heidfeld gun ik wel eens een podium volgende week. Hoed af ook voor de twee Williams-bolides... Rosberg rijdt heel sterk en Wurz kwam mooi terug. Jammer dat z'n kwali het voor hem verknalde. Renault zwak en Honda nog zwakker...ze nemen het wel heel letterlijk dat milieu-aspect: trager rijden en een navenant lagere uitstoot van schadelijke gassen? Spyker zou toch beter eens wat meer testen. De rest vond ik vrij anoniem. Om nog even terug te komen op Lewis Hamilton: z'n starts zijn al tweemaal op rij echt de moeite, misschien een tweede Jos Verstappen (qua starts dan)?