Volledige versie bekijken : aan de organisatoren van de 24 uren van ieper
uit respect voor de organisatie heb ik zelf het bericht verwijderd
ik trouwens genoeg informatie over mijn probleem
topic mag helemaal weg
David, ik heb alle respect voor uw mening, eindelijk komt eens iemand op voor de kleine man, het is niet het eerste jaar dat dit al aan de gang is. Het is volgens mij ook een financiële kwestie geworden, ik begrijp niet waarom er op sommige plaatsen niet mag gestaan worden, terwijl als je kaarten van omloop, condroz, tielt en dergelijke bekijkt de volledige rode zones merk je niet publiek overal toegelaten maar dan over gans pakoer minstens 10 meter zone , iedereen kan gaan en staan binnen de veiligheidsmarges waar men wil
Hmmm, denk je nu echt dat de organisatie degene is die dezes zones wilt? Beetje simplistisch bekeken denk ik.
FOCUSWRC
21 juni 2008, 18:40
Gods geklaag!
U had misschien beter eerst een overzichtkaart gekocht voor vijf Euro en na grondige studie (van zaken die iedereen reeds weet) beslist of u al dan niet algemene ticketten zou kopen. Dan had u 135 Eurokes gespaard.
Maar u opmerkingen klasseer ik bij het goedkope steeds terugkerend gezaag.
Gods geklaag!
U had misschien beter eerst een overzichtkaart gekocht voor vijf Euro en na grondige studie (van zaken die iedereen reeds weet) beslist of u al dan niet algemene ticketten zou kopen. Dan had u 135 Eurokes gespaard.
Maar u opmerkingen klasseer ik bij het goedkope steeds terugkerend gezaag.
dank voor u fijnzinninge commentaar op mijn gezaag
kp watou bv
mooie bochtencombinatie zijn verboden
rechte stukken toegelaten dat zal leuke rally opleveren
Dit is het probleem, de organisatie besteet nooit aandacht aan weder kerende kritiek / opmerkingen, ze blijken soms niet te beseffen dat dit constructieve opmerkingen zijn en niet altijd destructief!
kp watou bv
Over fijnzinnigheid gesproken: dit is absoluut niet het medium om een organisator aan te spreken. De grote mensen die gaan op een deftige manier met die mensen spreken, oog in oog. Wat jij hier doet is gemakkelijk, gewoon komen jammeren en hopen dat er een hoop mee op de kar springen zodat je in koor verder kunt jammeren.
Sorry, maar ik vind dit totaal niet 'right'.
fordpinto2000
21 juni 2008, 19:02
vroeger ( en nu vermoedelijk nog ) werden die verboden zones gemaakt aan de hand van de onboardbeelden van de O - wagen. Opeenvolgende bochten waar bijna niemand stond werden dan volledig no-public, dit om het werk van de vrijwilligers te verlichten.
Natuurlijk jammer voor de toeschouwers die dan precies naar die plaatsen wilden gaan, maar een serieuze verademing voor degenen die de verboden zones moesten plaatsen, en terug afbreken na de rally.;)
Over fijnzinnigheid gesproken: dit is absoluut niet het medium om een organisator aan te spreken. De grote mensen die gaan op een deftige manier met die mensen spreken, oog in oog. Wat jij hier doet is gemakkelijk, gewoon komen jammeren en hopen dat er een hoop mee op de kar springen zodat je in koor verder kunt jammeren.
ik was het vergeten sorry een forum is enkel om positieve commentaren te geven
als je de kaart bekijkt zie je toch ook wat ik bedoel zeker ?
ik vraag enkel waarom moet dit hoer zo en in de andere rallys niet ?
vroeger ( en nu vermoedelijk nog ) werden die verboden zones gemaakt aan de hand van de onboardbeelden van de O - wagen. Opeenvolgende bochten waar bijna niemand stond werden dan volledig no-public, dit om het werk van de vrijwilligers te verlichten.
Natuurlijk jammer voor de toeschouwers die dan precies naar die plaatsen wilden gaan, maar een serieuze verademing voor degenen die de verboden zones moesten plaatsen, en terug afbreken na de rally.;)
toch iemand die helpt zoeken achter de reden van dit feit
als dit de reden is voor die rode stroken zou ik dit betreuren
wie weet de echte reden
tommeke_B
21 juni 2008, 19:12
Gewoon een vraag... Zijn de boetes van kracht in Ieper?
Dank u Wouter voor de toelichting, en boetes jah moet eens proberen zalt zien zeker?:p
TaxiGilbert
21 juni 2008, 19:21
Ik volg HaCo...
stijne
21 juni 2008, 19:21
wie weet de echte reden
Als iedereen mijlenver van de baan af staat,
hoe kan je dan op een onboard video zien waar er publiek staat en waar niet?
wie weet de echte reden
dan kan ik u aanraden om zich te wenden bij de politie commissaris en u te wenden in brussel zei beslissen wat en waar
stijne
21 juni 2008, 19:23
Was die overigens vorig jaar geen verboden zone?
En stond daar geen massas volk?
daar heb je toch wel een goed punt!
corolla wrc
21 juni 2008, 19:27
geachte organisatoren van de 24 uren van ieper
ik heb zopas het programmaboekje en dito landkaart gekocht samen met 4 ingangskaarten ( 140 euro )
en wat merk ik nu op , 80 % procent van het parcours is namelijk verboden zone !!!!!!!
waar kan en mag de betalende liefhebber en toeschouwer nog plaatsnemen
de plaatsen die niet verboden zijn zijn dan meestal nog niet te bereiken
door evacuatiewegen en afgesloten wegen door andere kp's
zie de kp van mesen
hoe kun je en zo staat het op kaart de enclave van mesen geraken
met wulvergem die onderbroken is ?
mvg
groeten
Ik hoop niet dat dit waar is. 80% is wel veel:eek:
Moest dit zo zijn dan kan dit wel eens mijn laatste Ieper geweest zijn.
Ik zou hier de echte reden ook wel van willen weten.
En wat als je in zo een verboden zone gaat staan?
Een paar mensen kunnen ze wel weg jagen, maar als je ergens op een verboden zone staat met ne man of 50 of meer wat dan? Proef anuleren???
tommeke_B
21 juni 2008, 19:27
Da's juist. In bepaalde rally's hebben ze goeie connecties met fabrikanten van linten,en binnenkort fabrikanten van verrekijkers... :(:p
stijne
21 juni 2008, 19:28
Da's juist. In bepaalde rally's hebben ze goeie connecties met fabrikanten van linten,en binnenkort fabrikanten van verrekijkers... :(:p
Fabrikanten van linten?
Als ik mij niet vergis.
Stond er zelfs Marlboro op de linten in Ieper?
Toen freddy met de GT4 reed :p
fordpinto2000
21 juni 2008, 19:29
wie weet de echte reden
dit is de reden.
Misschien een oproep om te helpen met de organisatie ipv af te breken.
Weeral eens staan de beste stuurlui aan wal.:rolleyes:
Iedereen die nog meegeholpen heeft in het organiseren van een rally zal me wel begrijpen.
Rubinho
21 juni 2008, 19:29
Kben vandaag ook om m'n kaart geweest en kvind het ook onnozel...
Op moeilijke plaatsen om controles uit te voeren (of waar het niet nuttig is om extra stewards te plaatsen) kan ik nog begrijpen, maar kheb zonet Langemark nog es afgereden en daar heb je dus minstens 2/3 verboden zone...en op sommige plaatsen is het te belachelijk voor woorden.
Toen ik voor het eerst naar Ieper ging een 5 à 6 jaar geleden had je de verboden zones op de Monteberg (in t bos) en op de Kemmel dacht ik, en daarmee gedaan. Nu is blijkbaar ieder stuk (recht of met waaiers) tussen 2 scherpe bochten al verboden zone...
Kunnen ook druk uit gaan oefenen van publiek uit als ze terug filmen vanuit de nul wagen veel volk in de rode zones zetten dan zullen ze dit toch moeten herzien!
TaxiGilbert
21 juni 2008, 19:34
Is idd zo, on-boardbeelden worden ieder jaar ge-analyseerd door verschillende instanties en daarop worden dan nieuwe zone gemaakt of weggelaten. Er zijn verschillende redenen voor verboden zone's: de gemeenten willen dat ( waardevol gebied, problemen ( schadeclaims ) vermijden met boeren, druk van omwonenden (golfterrein bv,...), betere controle op het publiek ( vraag van politie om stroming van publiek te handhaven ), "gevaarlijke" plaatsen, enz....
TaxiGilbert
21 juni 2008, 19:35
dit is de reden.
Iedereen die nog meegeholpen heeft in het organiseren van een rally zal me wel begrijpen.
Ik begrijp je :)
dit is de reden.
ik heb me een paar maanden geleden kandidaat gesteld om een kp te helpen opslaan
maar ze hadden volk genoeg
dus niet alle stuurlui staan aan wal omdat ze niks willen doen
kp watou bv
Het gaat er niet om of je lintjes gaat hangen of niet, het gaat erom of je een rally organiseert of niet. Ik zou met plezier willen komen kijken naar de 24Hr van Poperinge volgend jaar en zien hoe jij precies 250km indeelt, waar, hoe hoog en in welke kleur jij lintjes hangt en dan nog eens toestemming krijgt van de pipo's die die toestemming moeten geven.
TaxiGilbert
21 juni 2008, 19:49
ik heb me een paar maanden geleden kandidaat gesteld om een kp te helpen opslaan
Volk genoeg? Wie heeft dat tegen u gezegd? We kunnen iedere helpende hand gebruiken en kun je eens achter de schermen helpen, WOE / DON / VRIJ aan start Hollebeke 9u, allen welkom!!! :)
ahn staat er daar ne bak bier ja:d helaas moet een mens ook nog werken:d
Duvalthebest
21 juni 2008, 20:36
Heb ook achter programmaboekje geweest en de verboden zones zijn inderdaad echt overdreven.
Op Heuvelland mag je misschien op één vierde van het parcours staan.
De vraag werd hier al gesteld, wat gaan ze doen als je in verboden zone staat? Als je de 10m zone respecteert gaan ze de proef alleszins niet annuleren denk ik hoor. En ook, er zei hier iemand zo moeten er minder stewards op de proef staan dus op de verboden zones zullen er geen stewards staan dan ofzo ?
Renaat
21 juni 2008, 20:44
Ik volg enkele anderen hier in het forum, dit is niet de plaats of je grieven te komen melden/ uiten (Alhoewel wat je zegt waar is...). Hier gaat men er niets aan doen. Ik had ook een opmerking voor de organisatie. Ik heb die hun gewoon gemaild. Of ze er iets mee doen is hun ding...
corolla wrc
21 juni 2008, 21:31
Heb ook achter programmaboekje geweest en de verboden zones zijn inderdaad echt overdreven.
De vraag werd hier al gesteld, wat gaan ze doen als je in verboden zone staat? Als je de 10m zone respecteert gaan ze de proef alleszins niet annuleren denk ik hoor. En ook, er zei hier iemand zo moeten er minder stewards op de proef staan dus op de verboden zones zullen er geen stewards staan dan ofzo ?
Dat zou wel kunnen dat op de verboden zones minder stewards staan.;)
Als je dan met genoeg volk op zo een punt staat waar het eigenlijk niet mag en je respecteert de 10m zone dan kan je hopelijk blijven staan in die zone.:)
Ik ga het toch in ieder geval eens proberen,wie niet waagt zie nie veel rally.:D
Ik volg enkele anderen hier in het forum, dit is niet de plaats of je grieven te komen melden/ uiten (Alhoewel wat je zegt waar is...). Hier gaat men er niets aan doen. Ik had ook een opmerking voor de organisatie. Ik heb die hun gewoon gemaild. Of ze er iets mee doen is hun ding...
volgens mij is dit de plaats om zulke dingen te melden
Beamer
21 juni 2008, 21:42
kp watou bv
David heeft volgens mij toch ook een punt hoor.Idd zonder mensen die het willen organiseren en helpen heb je geen rally meer. MAAR, zonder publieke belangstelling en entree inkomsten vrees ik dat het met verloop van tijd ook niet ten goede komt voor de rally. Wie wil er nu op een recht stuk staan en/of op elke proef samengehokt in een verplichte publiekzones gaan staan.Daar pas ik ook voor.sorry!
Renaat
21 juni 2008, 21:44
Wat bereik je er mee als je het hier doet?!?
Wij zijn vorig jaar ook op zo'n punten gaan kijken, wij stonden ver genoeg van de weg, zoals altijd, en er heeft daar niemand van de aanwezige stewards een probleem gemaakt van onze aanwezigheid. Moet wel zeggen dat we er bijna met ons gat bloot konden staan, zo veel volk was er :D
fdebruyne
21 juni 2008, 23:02
Op 5 mei om 19u50 heb ik een mailtje gezonden daarover waar je nooit een antwoord op hebt gezegd...
Op 5 mei om 19u50 heb ik een mailtje gezonden daarover waar je nooit een antwoord op hebt gezegd...
mss kun jij opheldering brengen in het waarom en hoe worden ze bepaald
van die vele rode zones op de kaarten
met alle respect voor de organisatie
delange
22 juni 2008, 00:36
buiten die verboden zones die je niet al te nauw moet nemen want vele stukken verboden zone zijn de mooiste stukken maar kun je wel niet goed aan als je direct weer weg wilt. anders valt het nieuwe parcours goed mee !
Focus WRC2007
22 juni 2008, 09:49
Wij zijn vorig jaar ook op zo'n punten gaan kijken, wij stonden ver genoeg van de weg, zoals altijd, en er heeft daar niemand van de aanwezige stewards een probleem gemaakt van onze aanwezigheid. Moet wel zeggen dat we er bijna met ons gat bloot konden staan, zo veel volk was er :D
Hier treed ik je volledig bij , als de 10m zone word gerespecteerd zullen er geen problemen zijn. Ik kies altijd punten uit die geen publiekzones zijn , kwestie van op mijn gemak te kunnen kijken maar ik respecteer wel de voorschriften. En ja soms zijn ze misschien een tikkeltje overdreven maar beter zo dan dat er weer al eens iets gebeurt en de tegenstanders weer roepen om de rally te verbieden. Trouwens als je iets verder weg staat dan zie je meestal de wagens veel langer en verder !
co-pilootje
22 juni 2008, 09:57
Wat bereik je er mee als je het hier doet?!?
Wees maar gerust dat er hier genoeg leden zitten van organiserende clubs;)
den laagvlieger
22 juni 2008, 10:15
De vraag werd hier al gesteld, wat gaan ze doen als je in verboden zone staat? Als je de 10m zone respecteert gaan ze de proef alleszins niet annuleren denk ik hoor. En ook, er zei hier iemand zo moeten er minder stewards op de proef staan dus op de verboden zones zullen er geen stewards staan dan ofzo ?Op 3/4 v/d kp mag je dan zo gezegd nie gaan kijken, wat doen ze daan met de bewoners die hun huis staat in de verboden gedeelten op de kp, die moeten dan binnen blijven?
quattro
22 juni 2008, 10:17
Op 3/4 v/d kp mag je dan zo gezegd nie gaan kijken, wat doen ze daan met de bewoners die hun huis staat in de verboden gedeelten op de kp, die moeten dan binnen blijven?
Huisarrest:D
héhé, ja idd ze gaan in hun tuinhuis moeten kruipen de mensen
oktaaf88
22 juni 2008, 10:44
Hallo iedereen,ik ben nieuw lid maar volg al geruime tijd verschillende topics op dit forum en vind het hier wel ok.(op enkele comentaren na):) Dus wat ik eigelijk even kwijt wilde over dat advies van de gouverneur is dat indien ze alle gevaarlijke situaties uit de ronde van vlaanderen zouden gaan afkeuren dat de koers dan op een half uur gedaan is.Volgens mij willen ze gewoon van de autosport af.(ik heb ook al getekend);)
der zitten ier toch een bende lichte wé , op de topic van ieper zelf zitten ze allemaal op de kappe van gouverneur breyne omdat hij negatief advies heeft over de rally en in het bijzonder de veiligheid. en hier zitten ze te zagen da ze te ver of nie overal mogen staan. snappen ze dan nie dat het door zulke dikkoppen is die denken da hun niets kan gebeuren en ze overal mogen staan er leken (zoals gouverneur breyne) hun twijfels hebben over de veiligheid tijdens de rally van ieper. ieper is een groot mediaevent , met dankzij eurosport veel televisie. nadeel is wel dat onveilige toestanden ook in beeld komen en door die zelfde leken of tegenstanders gezien worden. het lijkt idd onschuldig om op e rechtstuk naast de gracht te staan om te kijken , maar voor de tegenstanders is dat al een reden om aan te halen de 10m zone niet gerespecteerd wordt. en het ergste is, ze hebben gelijk en ze kunnen het bewijzen me de vele tv beelden.
dus mensen doe gewoon wa gevraagt wordt , tis nu zo
Hier treed ik je volledig bij , als de 10m zone word gerespecteerd zullen er geen problemen zijn. Ik kies altijd punten uit die geen publiekzones zijn , kwestie van op mijn gemak te kunnen kijken maar ik respecteer wel de voorschriften. En ja soms zijn ze misschien een tikkeltje overdreven maar beter zo dan dat er weer al eens iets gebeurt en de tegenstanders weer roepen om de rally te verbieden. Trouwens als je iets verder weg staat dan zie je meestal de wagens veel langer en verder !
Klopt volledig!
@Duvalthebest: op 3/4e van de kp mag je niet staan, maar aan 3/4e van de kp kun je sowieso niet raken, dan zie ik het probleem niet
Je kan overal geraken als je er niet tegen opziet om een wandeling te maken ;)
Focus WRC2007
22 juni 2008, 11:57
Je kan overal geraken als je er niet tegen opziet om een wandeling te maken ;)
Daar zijn wij Belgen veel te lui voor geworden. Als we naar het WRC gaan steekt het niet op km v-meer of minder wandelen maar hier in België is elke meter teveel :(. Das gelijk de wandelaars ; die willen ook allemaal zo kort mogelijk bij het vertrekpunt staan met hun wagen om nadien 20km te gaan wandelen , begrijpe wie begrijpe wil.
cosworth
22 juni 2008, 13:00
Allemaal geblaat voor niets. Trouwe volgers van de rally van Ieper weten dat er al jaren gewerkt wordt met dergelijke algemene verboden zones in het programmaboekje. In realiteit merk je er niks van. Hoe kunnen mensen die geen boekje kopen trouwens weten waar die verboden zones zijn en ze allemaal gaan afspannen met lint gaan ze ook niet doen. Zie het gewoon als een poging van de organistie om het publiek zoveel mogelijk te centraliseren op publiekspunten. Geen slecht idee maar trouwe volgers gaan er zich weinig van aantrekken (Ik in ieder geval niet).
Focus WRC2007
22 juni 2008, 13:02
Allemaal geblaat voor niets. Trouwe volgers van de rally van Ieper weten dat er al jaren gewerkt wordt met dergelijke algemene verboden zones in het programmaboekje. In realiteit merk je er niks van. Hoe kunnen mensen die geen boekje kopen trouwens weten waar die verboden zones zijn en ze allemaal gaan afspannen met lint gaan ze ook niet doen. Zie het gewoon als een poging van de organistie om het publiek zoveel mogelijk te centraliseren op publiekspunten. Geen slecht idee maar trouwe volgers gaan er zich weinig van aantrekken (Ik in ieder geval niet).
Ik hoop alleen dat je dan ook de algemene regels volgt (10m enz.) en dat je je verantwoordelijkheid neemt.
cosworth
22 juni 2008, 13:06
Ik hoop alleen dat je dan ook de algemene regels volgt (10m enz.) en dat je je verantwoordelijkheid neemt.
Zoals altijd. Indien nodig sta ik 20m van de weg. Kijk graag op mijn gemak en beloof mijn vrouw altijd om zééééééééééér voorzichtig te zijn voor ik vertrek:).
TaxiGilbert
22 juni 2008, 13:26
Zoals altijd. Indien nodig sta ik 20m van de weg. Kijk graag op mijn gemak en beloof mijn vrouw altijd om zééééééééééér voorzichtig te zijn voor ik vertrek:).
Een voorbeeldige toeschouwer :)
quattro
22 juni 2008, 14:03
Een voorbeeldige toeschouwer :)
Vooral tegenover zen vrouw:D
quattro
22 juni 2008, 14:07
K'moest direct aan men eigen denken:D:D:Dik zeg ook altyd dak voorzichtig zal zijn:p
Rubinho
22 juni 2008, 14:07
Als het is om het publiek te centraliseren, dan ga ik wel op een tribune zitten en naar rallycross of circuit gaan zien...de charme van rally is net dat iedere meter van een KP anders is en dat je oneindig veel verschillende situaties hebt, maar de organisatie wil blijkbaar iedereen zoveel mogelijk bij een haarspeld of een L3 krijgen...terwijl den helft de moeite nie is en den andere helft overvol staan waardoor je ook weer niks ziet...
den laagvlieger
22 juni 2008, 15:49
Allemaal geblaat voor niets. Trouwe volgers van de rally van Ieper weten dat er al jaren gewerkt wordt met dergelijke algemene verboden zones in het programmaboekje. In realiteit merk je er niks van. Hoe kunnen mensen die geen boekje kopen trouwens weten waar die verboden zones zijn en ze allemaal gaan afspannen met lint gaan ze ook niet doen. Zie het gewoon als een poging van de organistie om het publiek zoveel mogelijk te centraliseren op publiekspunten. Geen slecht idee maar trouwe volgers gaan er zich weinig van aantrekken (Ik in ieder geval niet).Wij trekken ons daar ook nie van aan, maar maken da we altijd veilig staan , zeker nie in een remzone of gevaarlijke bochten
Ik hoop niet dat dit waar is. 80% is wel veel:eek:
Moest dit zo zijn dan kan dit wel eens mijn laatste Ieper geweest zijn.
Ik zou hier de echte reden ook wel van willen weten.
En wat als je in zo een verboden zone gaat staan?
Een paar mensen kunnen ze wel weg jagen, maar als je ergens op een verboden zone staat met ne man of 50 of meer wat dan? Proef anuleren???
Hierbij zou ik toch nog graag iets opmerken: misschien is 50% van het parkoer van Ieper "no public", maar alle bij bochten die bereikbaar zijn met de wagen, en toch ingetekend zijn als "no public" is er wel degelijk publiek toegelaten. Bvb de coin perdu op Heuvelland staat op de kaart ingetekend als "no public", maar die zones beginnen maar een 30-tal meter voor en na de bocht. Andere grotere stukken die volledig ingesloten zijn in het parkoer, bvb op Heuvelland, en waar een toeschouwer (bijna) niet bij kan, zijn ook ingetekend als "no public" aangezien de organisatie daar toch geen grote groepen mensen verwacht, maar misschien enkele die-hards, en er daar gerekend wordt op het gezond verstand van die mensen.
Op de kaarten lijkt de hoeveelheid "no public" zones idd veel, maar als je die 2 opmerkingen in acht neem, dan is er echt wel heel weinig van de rally die je moet missen door die zones.
Wat gaat er gebeuren indien er een ongeval is met slachtoffers in die "no public" zones ?
Ik weet dat het weer negatief denken is,maar het kan natuurlijk wel voorvallen.
Jean-Paul
24 juni 2008, 16:58
dat ze eens de set aanpassen é:iedere toeschouwer die betrokken is in een ongeval draait op voor zichzelf & kan bij niemand de schuld leggen of verhaal gaan halen...want iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf é!!
Dat zal ook wat ademruimte voor de organisties geven zeker?
Renaat
24 juni 2008, 17:05
dat ze eens de set aanpassen é:iedere toeschouwer die betrokken is in een ongeval draait op voor zichzelf & kan bij niemand de schuld leggen of verhaal gaan halen...want iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf é!!
Dat zal ook wat ademruimte voor de organisties geven zeker?
Zoals in de ADAC wanneer je een ticket hebt dat je op de hoogte bent van de veiligheidsmaatregelen en dat je verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag...
Jean-Paul
24 juni 2008, 18:54
Zoals in de ADAC wanneer je een ticket hebt dat je op de hoogte bent van de veiligheidsmaatregelen en dat je verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag...
voila...de cowboys moeten het dan maar weten dat ze cowboy spelen é:rolleyes: