Volledige versie bekijken : Superleague Formula
Dead_Man
7 april 2007, 14:58
Een nieuwe raceklasse waarbij de racewagen de livery en kleuren van voetbalclubs gaan krijgen.
Verschillende grote voetbalclubs hebben hun deelname al bevestigd zoals o.a. AC Milaan, Barcelona, ..... , PSV.
Ook Anderlecht zou geinteresseerd zijn.
Heb ff rondgesurft en dit is de bolide van PSV
http://i59.photobucket.com/albums/g308/mbol/2007-apr/20070403-psv-1.jpg
20 dezelfde racewagens met een 4.2-liter V12 motor van 750pk.
riddler
7 april 2007, 15:32
Een nieuwe raceklasse waarbij de racewagen de livery en kleuren van voetbalclubs gaan krijgen.
Verschillende grote voetbalclubs hebben hun deelname al bevestigd zoals o.a. AC Milaan, Barcelona, ..... , PSV.
Ook Anderlecht zou geinteresseerd zijn.
Heb ff rondgesurft en dit is de bolide van PSV
http://i59.photobucket.com/albums/g308/mbol/2007-apr/20070403-psv-1.jpg
20 dezelfde racewagens met een 4.2-liter V12 motor van 750pk.
Zijn er al namen van rijders bekend?
riddler
7 april 2007, 16:16
Hier die van ac milaan
http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2007/internationaal/Diversen/Superleague/fc_acmilan.jpg
Dead_Man
18 juni 2007, 12:06
Dat lijkt precies toch stillekesaan van grond te geraken.
De FIA heeft hun steun al gegeven.
1e races voorzien augustus 2008.
http://superleagueformula.com/
Dead_Man
24 juli 2007, 18:31
Gelezen op www.sport.be (http://www.sport.be) ...... Anderlecht gaat racen
Belgie is al zeker vertegenwoordigd als deze nieuwe competitie in de zomer van 2008 van start gaat.
http://www.sport.be/nl/jupilerleague/0607/nieuws/?Article_ID=222782
Grungie
24 juli 2007, 18:45
Waarom zit ik daar nu niet op te wachten? Nog een raceklasse erbij.
Éentje waarvan de supporters van de verschillende clubs/teams elkaars bloed kunnen drinken.
Hier komt het hooliganisme in de autosport.
Ik hoop echt dat dit een flop wordt.
mousti
24 juli 2007, 18:58
Het verrast me dat dit toch zal doorgaan. Volgens mij zal die competitie maar 1 jaargang hebben.
Hier de RSCA mobiel:
http://farm2.static.flickr.com/1440/884193722_d62a0dc47c.jpg?v=0
http://farm2.static.flickr.com/1077/883344101_2a28b7bc3c.jpg?v=0
Pegasus
24 juli 2007, 19:15
Voetbal, en vooral de supportersmentaliteit, liefst zo ver mogelijk van de autosport weghouden aub :D
Dead_Man
24 juli 2007, 19:22
Vreemd ....
Velen liggen te zagen dat de plaatskes beperkt zijn in de éénzitterij klasses en dat de talenten eerst met véél geld moeten bovenkomen vooraleer ze hun talenten kunnen tonen.
Nu komt er een raceklasse bij ...... plaats voor 20 piloten (weliswaar hoogstwaarschijnlijk ook met een valies geld) en 't weer niet goed.
Ik denk niet dat het een flop word ..... dat werd in den tijd ook voorspeld bij de start van het 1e jaar van de World Series by Nissan
En wat betreft dat "hooliganisme" ....... waarom toch ?
Ik heb de supporters van Barcelona en Real Madrid in 2006 toch ook niet zien vechten tijdens de World Series by Renault (op 2 bolides stonden hun clubembleem)
(of hebt ge diene boek van Schumi-fan al gelezen misschien ? :) )
Dead_Man
24 juli 2007, 19:24
Voetbal, en vooral de supportersmentaliteit, liefst zo ver mogelijk van de autosport weghouden aub :D
hmmmm supportersmentaliteit. :rolleyes:
Heb soms de indruk dat wanneer ik sommige stukskes lees op rally-forum(s) dat daar de "goede vrede" ook ver te zoeken is.
fidelsmurf
25 juli 2007, 11:52
Het verrast me dat dit toch zal doorgaan. Volgens mij zal die competitie maar 1 jaargang hebben.
Hier de RSCA mobiel:
http://farm2.static.flickr.com/1440/884193722_d62a0dc47c.jpg?v=0
http://farm2.static.flickr.com/1077/883344101_2a28b7bc3c.jpg?v=0
schoon machientje ze vindt hem nog mooier of die standaart f1 bollides
riddler
25 juli 2007, 12:14
Alleen de kleur valt zwaar tegen... :D
fidelsmurf
25 juli 2007, 12:17
is keer wat anders he :p
riddler
25 juli 2007, 13:35
En eigenlijk valt dat concept wat tegen, want je moet al voor een bepaalde voetbalploeg zijn en ook van autosport houden. dus ik vrees dat ze niet overdreven veel geïnteresseerden gaan vinden om daar naar te kijken...
vlotte eduard
25 juli 2007, 14:18
Zeker een Genk supporter;)
riddler
25 juli 2007, 14:22
Zeker een Genk supporter;)
Eum nee, bah genk!
Dead_Man
25 juli 2007, 15:34
En eigenlijk valt dat concept wat tegen, want je moet al voor een bepaalde voetbalploeg zijn en ook van autosport houden. dus ik vrees dat ze niet overdreven veel geïnteresseerden gaan vinden om daar naar te kijken...
Waarom zou je speciaal een voetbalsupporter moeten zijn om hiernaar te gaan kijken ?
Om wat er op de wagens staat ??
Als dat zo zou zijn ..... zou ik totaal gene F1 fanaat zijn :rolleyes:
- Ik rook Bastos ..... er hebben al véél sigarettenmerken op de bolides gestaan maar nog nooit Bastos .... dus ik kijk zeker gene F1 omdat ik mijn merk niet zie ??
- Op de McLaren staat dit jaar Johnny Walker ..... dat drink ik wel eens graag dus zou ik dit jaar fan zijn van McLaren ??
Wat er op de wagens staat vind ik maar van ondergeschikt belang zijnde.
Als dit allemaal doorgaat en ze komen volgend jaar naar Zolder ..... als ik dan ga kijken zou dat zeker en vast niet zijn omdat ik voetbalsupporter ben of omdat er een Anderlecht-gekleurde wagen meerijd.
Dan zou dat gewoon voor de autosport zijn.
En het concept bevalt me wel.
- 20 dezelfde wagens met een V12 750 pk motor aan boord
- 2 races van een uur op de zondag
riddler
25 juli 2007, 15:38
Maar dat is toch de bedoeling van het concept, de voetbalsupporters aanzetten tot autosport. dat denk ik toch in ieder geval.
Trouwens, het is niet omdat ik niet voor anderlecht ben dat ik niet bij fortis ben. Ik denk dat je het zo moet zien.
Dead_Man
25 juli 2007, 15:58
Volgens mij heeft het concept eerder te maken om de autosport "populairder" te maken bij het grote publiek.
Voetbal is nu éénmaal de populairste sport op onze kleine aardkloot.
En nu zeg je het zelf ...
Je associeerd Fortis niet met Anderlecht omdat ze op hun truitjes staan.
Waarom zou je dat deze tak van autosport associëren met voetbal ..... omdat er een naam van een voetbalploeg opstaat ?
hopelijk steken de "nekken" daar tenminste een belgische piloot in
Dead_Man
25 juli 2007, 16:32
Vanop www.sportwereld.be (http://www.sportwereld.be) .....
Hoe zal de Superleague Formula nu precies werken? 'Het is een race voor eenzitters van 750 PK met 4,2 liter V12 motoren', staat te lezen op de website. 'Alle auto's zijn gelijkwaardig, zodat een race winnen vooral afhangt van stuurmanskunsten. In het eerste jaar zullen er zes races zijn op Europese circuits, waaronder één in België. Voor de rijders willen we beroep doen op jonge talenten.'
'Die race in België zal wellicht niet op Francorchamps zijn, omdat daar al Formule 1 is', reageert Leinders. 'In België blijven dus alleen Zolder of een stratencircuit over. Anderlecht informeerde ooit of ik voor hen wou rijden. Momenteel is er geen contact meer, maar ik ben nog altijd kandidaat.'
'We willen heel graag werken met een Belgische rijder en een Belgische renstal', liet commercieel manager van Anderlecht, Chris Lioen, liet zich ontvallen. 'De onderhandelingen met de Belgische renstal Astromega van Mikke Van Hool zijn al ver gevorderd, maar dat is geen garantie.'
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleID=5C1F8BPS
riddler
25 juli 2007, 17:31
omdat in het concept voetbal blijkbaar een grote rol speelt, aangezien elk team "eigendom" is van een voetbalploeg. en een sponsor kan sponsor zijn van meerdere ploegen in het voetbal, daarom niet als hoofdsponsor, maar bijvoorbeeld start people(creyf's vroeger denk ik) stond op de truitjes van 3 of 4 eerste klasse ploegen... Dan is het concept van de landenteams toch interessanter voor het grote volk, want dan kan je de chauvenist uithangen ;)
Grungie
26 juli 2007, 20:00
Zeer juist Riddler.
Dergelijke formule zoals deze Superleague Formula bestaat reeds. Het heet A1.
Het zijn landenteams die tegen elkaar uitkomen. Ook in 2 races op zondag.
En net als het overgrote deel van de autosport is ook deze serie hier nauwelijks (zeg maar gerust niet) op tv te zien.
Het format bestaat al. Dus waarom zou ik zitten wachten op nog maar eens een nieuwe serie die, naar ik vrees een, voetbalmentaliteit naar de circuits gaat brengen terwijl de andere serie hier niet eens op tv geraakt?
Dead_Man
30 juli 2007, 19:12
De Superleague Formula format hetzelfde als die A1 ????
Tja, dat kan men alle raceklasses vergelijken en als hetzelfde omschrijven hé
Trouwens welke klasse buiten F1 zie je wel op TV
Champcar en GP2 op Eurosport
Het Brits F3 .... het Frans F3 .... het Duits F3 .... het Italiaans F3 kampioenschap
Zelden of nooit op TV ..... soms het Brits op Motors TV
World Series by Renault .... idem dito, soms eens op Motors TV
A1 .... dacht dat deze vorig jaar werden uitgezonden door een commerciele Nederlandse zender.
En wat betreft de voetbalmentaliteit .....
Tja, tegenwoordig heb ik die toch liever dan de wielermentaliteit .... maar 't enige wat gulder denkt over voetbal is dat 2 supportersgroepen elkaar met bakstenen en ijzeren staven te lijf gaan.
Grungie
30 juli 2007, 20:03
De Superleague Formula format hetzelfde als die A1 ????
Tja, dat kan men alle raceklasses vergelijken en als hetzelfde omschrijven hé
Waarom zou ik A1 en diene Superleague niet mogen vergelijken. In de ene serie vertegenwoordigen de teams een land, in de andere serie een voetbalteam. In geen enkel andere seire vind je dat terug. Daar is elk team zichzelf.
Als ik mag kiezen, dan kies ik toch liever voor mijn eigen land dan voor een of ander stom voetbalclubske. (ik snap de link autosport - voetbal trouwens nog steeds niet)
Overigens is het raceformat van beide series vrij gelijk maar dat kun je inderdad van meerdere series zeggen.
En wat betreft de voetbalmentaliteit .....
Tja, tegenwoordig heb ik die toch liever dan de wielermentaliteit .... maar 't enige wat gulder denkt over voetbal is dat 2 supportersgroepen elkaar met bakstenen en ijzeren staven te lijf gaan.
Is dat dan niet zo?
Ik ken geen andere sport waar supporters van de verschillende clubs elkaar meer haten dan in het voetbal.
Dead_Man
30 juli 2007, 23:07
Heb toch niet gezegt dat ge niet moogt vergelijken hé :)
De A1 serie waarin "landenteams" het tegen elkaar opnemen ..... ik zeg totaal niet dat het slecht is hé ..... maar bekend is dat nu ook weer niet hé. Veel lees je daar niet over.
Misschien doordat het niet op TV komt ??
Of omdat het landen zijn zoals onder andere Libanon en Pakistan die tegen elkaar rijden ?
Of denk je dat het in Belgie niet populair is of geen aandacht krijgt omdat dit apelandje niet meedoet ?
In de F3 series rijden er wel Belgen mee .....
In de World Series by Renault ook ..... moest de organisatoren niet iedereen gratis binnenlaten. Denk je dat er dan ook 80.000 man in Zolder zou rondgelopen hebben?
In de ChampCars ook , moesten we Eurosport 2 niet kunnen ontvangen zouden we daar ook niks van zien.
en zo kunnen we nog lang verdergaan ...... :)
En moet er echt een link zijn tussen autosport en voetbal ?
Ik zie het meer als een populaire sport gebruiken om een andere sport populairder te maken bij het grote publiek
En vooroordelen zijn er altijd ..... want alle weken zitten er een kleine 100.000 man in de stadions van 1e klas met bakstenen en ijzeren staven in hun handen :)
Grungie
30 juli 2007, 23:26
En moet er echt een link zijn tussen autosport en voetbal ?
Ik zie het meer als een populaire sport gebruiken om een andere sport populairder te maken bij het grote publiek
Het is daar dat ik mijn twijfels bij heb. Mijn gedacht is eerder dat de autosport hier niet populairder gaat mee worden. Eerder andersom.
Ik zie het zelfs eerder als een promotie-actie voor het voetbal. Dat het niet de bedoeling is om autosport populairder te maken maar om het voetbal nog populairder te maken. Nog meer te promoten.
(Tenslotte is het toch de bedoeling dat de voetbalculbs er beter van worden he? Financieel dan)
Dead_Man
30 juli 2007, 23:36
Da snap ik ff nie.
Iedereen is het er over eens dat autosport geen al te erge populariteit geniet bij 't grote publiek. Dat men wel eens naar de Formule 1 kijkt maar daar blijft het bij.
Nen kleine hoop autosport-fans om de sport en nen grote hoop voor hopelijk veel accidenten
En nu ga je beweren dat men autosport gaat gebruiken / misbruiken om het populairste spelleke op deze aardkloot nog populairder te maken.
Grungie
31 juli 2007, 19:51
Ja, dat beweer ik.
Dat is volgens mij de enige doelstelling van die superliegdinges.
Waarom anders die associatie met voetbalclubs?
Dead_Man
31 juli 2007, 20:04
Ik snap toch niet hoe autosport het populairste spelleke op aarde nog meer kan promoten.
Als ge op de wekelijkse markt aan globaal 10 mensen namen voorschoteld van F1 rijders ..... nen Schumacher en Senna zullen ze wel kennen maar als ge begint over Vettel of Alex Young gaan de'r velen hun ogen serieus opentrekken peins ik en Heylen die in de Champcars actief is zullen ze totaal nie kennen
Volgens mij is 't juist omgekeerd
Door een associatie naar een voetbalclub de autosport meer bekend te maken naar het grote publiek.
Grungie
31 juli 2007, 20:48
Ik geloof gewoon iet dat al die voetbalfreakskes die eens naar die superliegdinges races gaan kijken interresse zullen tonen om een naar een andere raceserie te kijken.
Die voetbalfreakskes zullen naar hun voetbalauto'tjes gaan kijken in hun superliegdinges en de rest van de autosport zal hen kunnen gestolen worden.
Dat vrees ik gewoon. (ik hoop dat het niet waar is maar ik vrees ervoor) En dan is het effect voor de autosport nul komma nul.
Dead_Man
31 juli 2007, 21:10
Awel, ik hoop dat het den grote hoop van die voetbalfreakskes het gene bal gaat intereseren.
Als er een goei 10 à 15% het interessant vinden dan heeft de autosport in Belgie weer 10 à 15% meer geinteresseerden bij.
En daar kunnen circuits als Zolder en Franchochamps er alleen maar goed bij varen.
Trouwens ..... als dit echt van start gaat rijd er toch een "Belgische wagen" mee hé .... weliswaar in de kleuren van Anderlecht maar het is een Belgische deelname ..... wat ge van dat A1 ding niet kunt zeggen.
Nog eens trouwens ..... als dit echt van start gaat zal er voor 75% zekerheid een race gereden worden in Belgie ..... wat ge van dat A1 ding ook al niet kunt zeggen.
en in feite .... mij een zorg wat er op die wagens staat.
Races met 20 dezelfde wagens met nen 4.2 V12 van 750 pk aan boord aan de start .....
20 piloten, ervaren en/of beginnend talent ....
'k snap totaal niet dat ge daar tegen kunt zijn.
Grungie
31 juli 2007, 21:37
Waarom ik er tegen ben?
In principe zelfs niet.
Alleen het opzet ivm die voetbalclubs stoort me. Dat is niet de manier om autosport te promoten. Ik heb er weining vertrouwen in.
Kijk, er is nu al zeer weinig autosport op tv te zien. Ook geen A1. F1 en DTM zijn zowat de enige vormen van autosport die ik hier kan bekijken. Ik kan geen GP2 bekijken, geen A1, geen FIA-GT, geen LMS, geen WTCC, niets nada op F1 en DTM na.
Waarom zou die superliegdinges dan wel op TV komen?
Ik zou veel liever hebben dat de bestaande series op mijn TV te bekijken zijn ipv nog een serie erbij. Die ik dan waarschijnlijk toch niet zal kunnen bekijken mocht ze mij interreseren.
Dead_Man
31 juli 2007, 21:56
Op TV ?
Het zou me zeer verbazen moest men dit op den TV uitzenden .... in 't beste geval misschien als er een race in eigen land is .... of Eurosport omdat als ik da boeltje wat lees de meeste races in Europa plaats vinden.
En wat betreft het aanbod op uwe TV ... een kleine investering kan het aanbod op uwe TV vergroten met o.a. WTCC, LMS, FIA-GT, GP2, ALMS, NASCAR Busch, WS by Renault, en de'r zijn er nog zulle
Maar gene A1
Telenet Digitaal ;)
Eurosport 1 heb je dan op uwe TV
Voor Motors TV en dan heb je ineens ook NASN betaal je 4.95 per maand als ge enkel het "sport-pakket" erbij neemt.
Enne ..... Telenet Digitaal kijkers betalen maar 12% BTW op hun jaarlijk kabelTV factuur ..... diegene die nog gewoon analoog TV kijken betalen 21% BTW
Kama Schumi
1 augustus 2007, 08:32
Volgens zijn er genoeg series maar i.p.v. er nog een bovenop te doen zouden ze beter de bestaande een beetje sterker maken.
Zoals Dead_Man zei kan je via telenet toch al zeer veel autosport bereiken. Er zijn maar 2 dingen die je volgens mij dan mist en dat is IRL en NASCAR Nextell. Deze kan je dan weer vinden in uitgesteld relais via internet tv dingens. Maar...wie heeft tijd om alles te bekijken of te volgen.
Die voetbal link spreekt mij ook niet echt aan. Ik haat voetbal niet zoals sommige autosport fans maar dit hoeft echt niet voor mij. Zeker indien kwa België Anderlecht op die wagen komt. Dé ploeg in België bij uitstek die alles uitstraalt wat slecht is aan voetbal. Dikkenekken en constante hoogmoed gevolgd met een reeks excusens waarom het weeral niet lukte.
Dead_Man
22 november 2007, 20:25
Er komt precies schot in de zaak ...... ze komen op 4 & 5 oktober 2008 naar Zolder
The new championship will visit the following six major circuits across Europe, between August and November 2008:
Race 1: Donington, United Kingdom – August 30/31, 2008
Race 2: Nürburgring, Germany – September 20/21, 2008
Race 3: Zolder, Belgium – October 4/5, 2008
Race 4: Italy (location TBA) – October 18/19, 2008
Race 5: Estoril, Portugal – November 1/2, 2008
Race 6: Jerez, Spain – November 22/23, 2008
The schedule has been approved by the Spanish Motorsport Federation for inscription in the official FIA 2008 calendar but, as outlined above, is subject to FIA approval at the World Motor Sport Council in early December
Dead_Man
28 november 2007, 17:29
Tot afgrijzen van Grungie komt deze nieuwe raceserie toch dichter en dichter :)
Net voor de topper Anderlecht - Standard word de bolide van Anderlecht voorgesteld aan 't publiek
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF28112007_065
vitesse
28 november 2007, 21:29
Hier wat beelden gevonden van de presentatie op den Anderlecht:
http://www.zoomin.tv/videoplayer/index.cfm?id=269994&mode=normal&quality=2&pid=vumstd#
:eek:
GeDi
28 november 2007, 22:10
Ik ben gene voetballiefhebber,maar dit mag er gerust komen van mij.Die clubs hebben toch geld genoeg ;) Het is zelfs een heel schone wagen die van Anderlecht.
Het lijken me ook interessante wagens,als ze er nog goede piloten in steken dan zal het wel de moeite zijn.
De hoofdreden zal wel voor het sponsorgeld zijn en voor de inkomsten.Maar dat is dan ook in de 2 richtingen zo :D
Grungie
29 november 2007, 20:57
Goh, vandaag stond er ook nog iets in mijn gazet over dit superlieg dinges. Een artikel dat dan nog vol stond van de fouten.
Zo had men het constant over de nieuwe 'superleague', terwijl het eigenlijk voluit 'superleague formula' is. (SF)
Klein foutje misschien maar wel storend.
Zo stond er ook in dat Astromega de organisator is, terwijl het gewoon de wagen voor Anderlecht gaat runnen. Dus ja, bij de gazet zijn ze al goed op de hoogte. :rolleyes:
Volgens hetzelfde artikel mikt men op niet minder dan 30 wagens :eek:
Beetje overdreven toch?
Maar waar ik mij vooral niet aan versta is dat deze raceserie geld gaat opbrengen voor de pottenstamperclubs. En niet zo maar een beetje. 1.5 tot 2 miljoen per jaar. Met 30 wagens zou dat 45 tot 60 miljoen zijn voor de ganse serie. Gigantisch veel geld en niet realistisch als je het mij vraagt.
Elke raceserie die ik ken kost geld en heeft moeite om te overleven. GP2, brengt dat geld op? De Champ Cars hebben het ook moeilijk. Ook daar moet je al betalen voor een zitje.
World Series, F3, Belcar, BTCS, FR 1.6, alle deze raceseries kosten geld. En dan zou dat superlieg ding opeens geld opbrengen?????? Sorry hoor, maar dat vind ik echt te moeilijk om te geloven in deze moeilijke autosporttijden.
Sta me dan ook nog toe om een bedenking te hebben bij het feit dat de teams in de winst delen. Het is precies alsof die teams op het prijzen en tV geld gaan overleven. Dat geloof je toch zelf niet.
Die teams moeten gewoon betaald worden voor hun diensten. Alsof die teams in augustus de wagens gaan prepareren zonder ook maar 1 euro gezien te hebben?
Niet dat ze niet mogen delen in de winst, maar ik vond het gewoon raar klinken.
Als je de berichten in de krant en op pitstop mag geloven is de SF ding precies de kip met de gouden eieren.
Ik zou eerder zeggen dat die SF eerder SF is. (Science Fiction dus)
mag-giver
1 december 2007, 10:33
Waarom ik er tegen ben?
In principe zelfs niet.
Alleen het opzet ivm die voetbalclubs stoort me. Dat is niet de manier om autosport te promoten. Ik heb er weining vertrouwen in.
Kijk, er is nu al zeer weinig autosport op tv te zien. Ook geen A1. F1 en DTM zijn zowat de enige vormen van autosport die ik hier kan bekijken. Ik kan geen GP2 bekijken, geen A1, geen FIA-GT, geen LMS, geen WTCC, niets nada op F1 en DTM na.
Waarom zou die superliegdinges dan wel op TV komen?
Ik zou veel liever hebben dat de bestaande series op mijn TV te bekijken zijn ipv nog een serie erbij. Die ik dan waarschijnlijk toch niet zal kunnen bekijken mocht ze mij interreseren.
Grungie dan heeft u toch echt een verkeerd pakket.
met eurosport 2 en motors tv heb je dus wel veel autosport.
daarbij et rtl7 en sbs6 verhaal voor de nederlanders is er echt wel veel te zien.
Ik kijk toch er na uit om te zien wat ze gaan presenteren. Welke coureurs. Is het zo dat de clubs gaan bepalen? of een A1 idee dat de clubs uit een land dus een coureur uit hun land in de auto moeten zetten?
er is nog geen zekerheid over. Wel is het al zo dat er veel teambazen dit speelgoe willen runnen en dat astromega de enige is die is bekendgemaakt.
Het nederlandse Verschuur team wil ook graag gaan meedoen.
Waar ik idd ook (angst) voor hebis dat het voor supporters die van voetbalclubs komen kijken dus niet om deze sport gaat maar om het gezeik erom heen.
Zie het al voor mij de politie met ME op CP ZOLDER om de (autosportfans) in bedwang te houden.
Als dat gaat gebeuren en er rotzooi komt tijdens 1 van de eerste races is de klasse gelijk naar de verdoemenis.
Iets waar ik dus wel bang voor ben.
Voetbalsupporters die autosportfan zijn is niets mis mee. Echter de etters die er zeker tussenzitten zijn er misschien maar een paar maar kunnen veel stuk maken. Bij de autosportfans leeft dat helemaal niet zo. NU hopen dat die (voetbal) fans dat eens gaan overnemen. en in harmonie kunnen genieten van een mooi stukje autosport
Grungie
1 december 2007, 11:50
Ik heb geen Eurosport; Eurosport 2, Motors TV, RTL7 of SBS6. Ik moet het doen met wat de openbare zenders hier op de buis brengen en dat is triestig te noemen.
Ik heb de persconferentie gezien op RACB en dat was krek dezelfde goed-nieuws-show als de berichten die op de websites en andere geschreven media zijn verschenen. Na afloop zou ik toch wel een paar zeer kritische vragen gesteld hebben.
Veel is er ook nog niet bekend. Het raceformat (met flexibele uren, om oa een lokaal support programma mogelijk te maken) is vrij simpel. Zaterdag vrije trainingen en kwalificaties (duur nog niet bekend) en op zondag 2 races van 50 minuten. De startvolgorde van de eerste race is volgens de uitslag van de kwalificaties en in race 2 start men in omgekeerde volgorde als de uitslag van race 1. (De laatste dus op pole en de winnaar dus als laatste)
Ook over het puntensysteem is er nog niets bekend behalve dat er ook punten kunnen gescoord worden met inhalen. Hoeveel punten en hoe alles in elkaar zit is niet bekend gemaakt. En of die punten voor inhalen nu in beide races dan wel enkel in de 2e kunnen gescoord worden is ook niet duidelijk.
Voorts mikt men in het eerste jaar op een 20-tal wagens en wil men op termijn naar liefst 28 wagens gaan. En het aantal races wil mijn op termijn ook op 17 per jaar leggen.
Wat de rijders betreft (zo heb ik toch begrepen), die worden door de organisatie voorgesteld an de clubs. En zij kunnen die dan aanvaarden of niet. Maar het zou uiteindelijk toch de organisator zijn die beslist.
Er is voorts ook onduidelijk wat voor kampioenschap in eigenlijk is. Wordt er een individueel pilotenklassement opgemaakt? Of telt enkel de wagen zoals in de A1? En maakt het dus bijgevolg niet veel ut wie in de wagen zit?
Veel vragen dus, geen antwoorden. En dan heb ik nog geen kritische vragen gesteld.
mag-giver
5 december 2007, 12:37
Ik heb geen Eurosport; Eurosport 2, Motors TV, RTL7 of SBS6. Ik moet het doen met wat de openbare zenders hier op de buis brengen en dat is triestig te noemen.
.
Tja dan wordt het toch verhuistijd of schoteltijd voor je men.
Ja ik snap dat je daar flink baalt.
Het vreemde is dat er rijders/piloten worden voorgesteld dat geeft misschien wel een vreemde draai aan het geheel. greetz emile
Phil69
10 december 2007, 20:54
Race 1: Donington, United Kingdom – August 30/31, 2008
Race 2: Nürburgring, Germany – September 20/21, 2008
Race 3: Zolder, Belgium – October 4/5, 2008
Race 4: Italy (location TBA) – October 18/19, 2008
Race 5: Estoril, Portugal – November 1/2, 2008
Race 6: Jerez, Spain –November 22/23, 2008
bron: http://www.f1togo.com/article.asp?id=1506
http://superleagueformula.com/where-en/
Dead_Man
10 december 2007, 21:04
Phil joeng ..... ge loopt bijna 3 weken achter
Kijk eens naar post 36 in dit topje ;)
Phil69
10 december 2007, 21:07
oei...k'zal t'nie meer doen :)
k'kwam da tegen op die site en k'dacht dat t'nieuws was, blijkbaar niet
autosportnieuws.be
14 december 2007, 11:03
Bas Leinders heeft in z'n column geschreven dat hij het wel zou zien zitten om voor RSC Anderlecht uit te komen in deze klasse.
Doornbos gaat voor AC Milan rijden, werd vorige week bevestigd.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/05/21/officieel-doornbos-voor-ac-milan-in-superleague/
3 belgen zijn nog in de running voor Anderlecht
http://www.f1technical.net/news/9213
vitesse
24 mei 2008, 12:24
Doornbos gaat voor AC Milan rijden, werd vorige week bevestigd.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/05/21/officieel-doornbos-voor-ac-milan-in-superleague/
3 belgen zijn nog in de running voor Anderlecht
http://www.f1technical.net/news/9213
Je vindt nog meer Superleague nieuwsberichten op http://www.pitstoptv.info/pitstop/?cat=47
Er is zelfs een nieuw Belgisch team!! Azerti Motorsport!! :eek:
Grungie
24 mei 2008, 12:49
Pfffft. Diene superlieg dinges interresseert me niet.
Trouwens, een paar maanden geleden werd dat ding voorgesteld als de kip met de gouden eieren. Dat ganse geval zou 1 tot 2 miljoen euro opbrengen voor elk deelnemend team.
Wat lees ik nu dat Jan Heylen budget zou moeten meebrengen om te mogen racen.... :rolleyes: Waar zijn die gouden eieren?
Dead_Man
24 mei 2008, 15:16
en mij interesseerd het wel ;)
In elke serie moet een piloot geld meebrengen .... zelfs in de Formule 1.
Of kun je me 1 serie opnoemen waar geen enkele piloot budget moet meebrengen Grungie?
1 tot 2 miljoen :rolleyes: ..... als ge dat een "kip met de gouden eieren" noemt in een autosport klasse.
Grungie
24 mei 2008, 16:52
Die 1 tot 2 miljoen komen niet van mij he? Dat werd in de persconferentie gezegd die enkele maanden terug door RSCA werd gegeven.
Daar werd duidelijk gezegd dat dit superlieg dinges 1 tot 2 miljoen moet opbrengen voor de voetbalclubs. 1 tot 2 miljoen is in het belgisch voetbal wel degelijk een "kip met gouden eieren" als je het mij vraagt.
In de hogere autosportklasses kun je dat misschien geen "kip met gouden eieren" noemen maar we hebben het hier niet oer autosport he? We hebben het hier over voetbal.
Als dat superlieg dinges dan toch 1 tot 2 miljoen gaat opbrengen, waarom kan RSCA dan geen klein percentje van dat bedrag gebruiken om een piloot te betalen? Tenslotte hebben ze onlangs een of andere derderangs buitenlander een contract aangeboden van 1.3 miljoen per jaar. Ik denk dat een Jan Heylen al content is met heel wat minder.
Ik vind het een mooi initiatief van de voetbalclubs.
Ik denk trouwens dat de eventuele winsten pas op het einde van het seizoen verdeeld gaan worden ;) Dat lijkt me toch logisch :D
vitesse
24 mei 2008, 17:33
Die 1 tot 2 miljoen komen niet van mij he? Dat werd in de persconferentie gezegd die enkele maanden terug door RSCA werd gegeven.
Daar werd duidelijk gezegd dat dit superlieg dinges 1 tot 2 miljoen moet opbrengen voor de voetbalclubs. 1 tot 2 miljoen is in het belgisch voetbal wel degelijk een "kip met gouden eieren" als je het mij vraagt.
In de hogere autosportklasses kun je dat misschien geen "kip met gouden eieren" noemen maar we hebben het hier niet oer autosport he? We hebben het hier over voetbal.
Als dat superlieg dinges dan toch 1 tot 2 miljoen gaat opbrengen, waarom kan RSCA dan geen klein percentje van dat bedrag gebruiken om een piloot te betalen? Tenslotte hebben ze onlangs een of andere derderangs buitenlander een contract aangeboden van 1.3 miljoen per jaar. Ik denk dat een Jan Heylen al content is met heel wat minder.
In plekke van te spekulozen :D zouden we beter gewoon ne keer op de website van de Superlieg gaan kijken. Daar staat het volgende:
"For each round, the clubs will do battle for a weekend purse of more than 1 million euros in prize money, and points will be awarded (and prize money allocated) on a scale from first to last (1-20)."
Dus, er valt ieder weekend meer dan 1 miljoen euro te verdienen. :eek::rolleyes:
Nog iemand wa spekuloos? :D
Grungie
24 mei 2008, 17:37
Ik speku-dinges helemaal niet. Die 1 tot 2 miljoen per jaar is een cijfer dat afkomstig is van RSCA. Toen at ding werd voorgesteld aan de pers heeft RSCA die persconferentie integraal op hun website gezwierd. Ik weet niet of die daar nog staat maar ik ben toen wel zo zot geweest om die te bekijken.
En op die persconferentie is het cijfer 1 tot 2 miljoen per jaar gevallen.
Spekulozen.... :rolleyes:
Dead_Man
24 mei 2008, 18:03
Kan allemaal wel goed zijn hé Grungie maar ge ontwijkt wel mijn vraag ..... of je me een serie kunt opnoemen waar geen enkele piloot budget moet meebrengen op te racen
Hoeveel moest Saelens betalen voor een jaartje testpiloot te zijn bij Minardi .... ook zijn kergen jaarlijks een percentage uit de grote F1 tv pot en da was wel wat meer dan een miljoentje.
Hoeveel heeft Heylen moeten geven voor dat jaartje Champ Cars ....
Maar ja .... Minardi en Champ Car is autosport ..... dit blijkbaar niet :)
Grungie
24 mei 2008, 18:16
Kan allemaal wel goed zijn hé Grungie maar ge ontwijkt wel mijn vraag ..... of je me een serie kunt opnoemen waar geen enkele piloot budget moet meebrengen op te racen
Er is geen enkele serie waar geen enkele piloot moet betalen. Dat is nu juist mijn punt. Zo'n serie bestaat niet.
Maar deze superlieg dinges werd wél zo voorgesteld.
Dat probeer ik hier duidelijk te maken. Lees anders eens post #40 van dit topje nog eens na. Ik heb daar al een half jaar terug geshreven dat ik niet geloof dat deze serie geld gaat opbrengen.
De kip met de gouden eieren (want ze moet geld in het laatje brengen van de voetbalclubs) blijkt plots geen kip met gouden eieren te zijn......
Autosport die geld opbrengt???
Dead_Man
24 mei 2008, 18:49
Tussen iets voorstellen en de realiteit .... daar ligt een zee van verschil tussen.
Ik wist niet dat juist gij iemand zijt dat iedereen direct geloofd op zijn woord.
In elke sporttak word er iets véél schoner voorgesteld om eventuele kandidaten en sponsers te overtuigen om mee te doen. Nadat velen er zich hebben ervoor ingeschreven valt er altijd iets voor waardoor het minder opbrengt.
Da's de realiteit in de hedendaagse sportwereld.
Heb ook nog wat aan 't opzoeken geweest ....
Bij elke race is er ongeveer 1 miljoen te verdienen en te verdelen onder de teams .... de winnaar uiteraard wat meer dan de laatste.
Op 't einde van het seizoen zou elke voetbalploeg ongeveer 1 à 2 miljoen verdiend hebben aan deze serie .... aan publiciteit en dergelijke maar ze krijgen gene eurocent van de organisatie. Dat 1 à 2 miljoen zou aleen komen van reclame en prullaria verkoop en dergelijke.
En dan nog ff volledig off topic ....
"spekulozen" ... dat woord heb ik vroeger veel gehoord ..... zou ik dan toch gelijk hebben :D
Grungie
24 mei 2008, 20:19
Ik heb die verkoopspraat op de voorstelling geen seconde geloofd. Daarom ook dat ik zo sarcastisch doe nu blijkt dat de piloten geld moeten meebrengen. Dat het geen kip met gouden eieren blijkt te zijn.
Nu, dit terzijde. Als er gerekend word op 1 a 2 miljoen extra inkomsten voor de clubs, gelijk waar dat geld vandaan komt - prullaria of prijzengeld - i snap nog steeds niet waarom RSCA geen paar percentjes gebruikt om bv. Jan Heylen te betalen. Ze betalen tenslotte al genoeg pottenstampers. Op een paar duizend euro kan het nu ook niet aankomen.
1 miljoen euro voor 20 wagens per race is allicht niet genoeg. Daarom allicht dat er sponsors nodig zijn. Allez, als de prijzengeld naar de teams gaat zoals jij beweert. (ik beweer niet dat het niet waar is he?). Ik dat altijd dat het prijzengeld eerder naar de clubs zou gaan. En dat de organisatie de teams zou betalen voor hun geleverde werk. Een vaste prijs per wagen per race.
Allez, zo heb ik het tot nu toe begrepen dat dit ding in elkaar zat. Ik kan altijd mis zijn he?
Trouwens, als sponsor hebt ge dus maar liever een bedrijfslogo in paars-witte kleuren. Want ik veronderstel dat de basisikleuren van de RSCA onveranderlijk paars-wit zullen zijn toch? Dan zal uw logo maar eens geel en rood zijn bv. Of erger, blauw en zwart......
Dead_Man
24 mei 2008, 20:41
Dat laatste snap ik niet goed Grungie ....
De Anderlecht wagen gaat idd paars-wit getekend zijn met het Anderlecht logo erop .... de AC Milaan wagen gaat ook in de clubkleuren zijn .... enz.
Voor de rest gaat er nergens nen sponsernaam (Duvel of Leffe) staan op de wagens.
De voetbalploegen lenen enkel hun naam aan de wagen .... voor de rest hebben de voetbalploegen in tegenstelling wat velen beweren NIKS te maken met deze nieuwe autosport klasse.
Zij hebben niets in te brengen in gans het geheel .... zijn ze niet tevreden, dan rijd er 't volgend seizoen geen wagen meer rond in hun kleuren .... zo simpel is 't.
Zij verdienen wel wat aan de publiciteit en prullenverkoop .... maar voor de rest gene cent van het prijzengeld.
Op dit moment hebben zich al 7 teams ingeschreven ...
Het Belgische Astromega gaat 2 wagen laten rijden .... gekleurd in de kleuren van Anderlecht en het Braziliaanse Flamengo.
Grungie
24 mei 2008, 20:59
Voor de rest gaat er nergens nen sponsernaam (Duvel of Leffe) staan op de wagens.
Leg mij dan eens uit welke piloot sponsorgeld gaat meebrengen zonder dat die sponsor op de wagen mag komen te staan?
Gij gaat het precies nog straffer maken. Sponsorloze wagens.... :p
vitesse
26 mei 2008, 01:53
Ik speku-dinges helemaal niet. Die 1 tot 2 miljoen per jaar is een cijfer dat afkomstig is van RSCA. Toen at ding werd voorgesteld aan de pers heeft RSCA die persconferentie integraal op hun website gezwierd. Ik weet niet of die daar nog staat maar ik ben toen wel zo zot geweest om die te bekijken.
En op die persconferentie is het cijfer 1 tot 2 miljoen per jaar gevallen.
Spekulozen.... :rolleyes:
Ge moet zo geen scheef bakkes trekken hé ventje. :cool:
Op de OFFICIELE WEBSITE van Superdinges staat dus - IK HERHAAL- dat ze per raceweekend meer dan 1 miljoen euro aan prijzengeld weggeven. :cool:
Grungie
26 mei 2008, 13:00
Ventje, ventje, ventje..... :rolleyes:
Ik heb toch nergens beweert dat wat op de officiële website staat niet waar is? Ik heb enkel herhaald wat op de persconferentie in november vorig jaar is verteld. NIets meer en niets minder.
Als gij dat een scheef bakkes trekken noemt is dat uw probleem. Maar ik weet wel dat ik mij redelijk begin te ergeren aan uw commentaren en posts hier.
Lap, t'is al zover
De superleauge met voetbalclubs is nog nie begonnen, of t'is al ambras.
Hooligans!
:D:D:D
Kama Schumi
26 mei 2008, 15:05
Meer dan een miljoen aan prijzengeld te verdelen over 20 teams en dit maal 6....woooow.
Slimme zet van RSCA want met dit geld kunnen ze Bousuffa alvast een maand of 2 betalen :rolleyes:
Ik denk echt niet dat de autosport nood heeft aan een zoveelste B-serie en zeker niet de onozele link met de sjotters.
Dead_Man
26 mei 2008, 15:09
Nog efkens voor Kama ..... RSCA ziet gene eurocent van dat prijzengeld hé
Dead_Man
26 mei 2008, 15:11
Ge moet zo geen scheef bakkes trekken hé ventje. :cool:
Op de OFFICIELE WEBSITE van Superdinges staat dus - IK HERHAAL- dat ze per raceweekend meer dan 1 miljoen euro aan prijzengeld weggeven. :cool:
Vitesse .... ff kort en bondig
Nog zo'n onozele debiele reactie en ge moet hier niet meer zijn.
Of hoe schreef jij dat vroeger ook alweer ?
Kama Schumi
26 mei 2008, 15:42
Nog efkens voor Kama ..... RSCA ziet gene eurocent van dat prijzengeld hé
Ik beken veel onwetenheid ivm dit onderwerp maar dit lijkt me dan toch een kleine flop voor de voetbalploegen. T'zal hun dan ook niets kosten natuurlijk.....maar toch.....voetbal en autosport, hoe zal ik het zeggen...
Ik mag Duvel en Leffe maar ik giet geen halve pint Duvel bij een halve pint Leffe ;)
Dead_Man
26 mei 2008, 17:27
Ik denk echt niet dat de autosport nood heeft aan een zoveelste B-serie en zeker niet de onozele link met de sjotters.
Een zoveelste b-serie kunnen we het inderdaad noemen .... een zoveelste series als zijnde : A1GP - World Series by Renault - de diverse Europese F3000 series .... en er zijn er nog wel een paar.
Maar langs den andere kant .... hoe minder series, hoe minder dat een jong talent kan opgemerkt worden.
Maar als er piloten aan de start komen als zijnde : Doornbos, Monteiro, Van der Garve, Heylen, ....
Kunnen we dan nog spreken van een B-serietje als er piloten meerijden die ervaring hebben in de F1 en Champ Car?
Ik beken veel onwetenheid ivm dit onderwerp maar dit lijkt me dan toch een kleine flop voor de voetbalploegen. T'zal hun dan ook niets kosten natuurlijk.....maar toch.....voetbal en autosport, hoe zal ik het zeggen...
Ik mag Duvel en Leffe maar ik giet geen halve pint Duvel bij een halve pint Leffe ;)
Of het een flop gaat worden voor de voetbalploegen interesseerd me in feite weinig .... ik zie enkel een nieuwe autosport serie met 20 dezelfde wagens met een 750 PK sterke V12 motor.
Wat betreft dat laatste .... dat zou zelfs Grungie nog niet doen (denk ik) :D
Wat is trouwens een "b-serie" :confused: :rolleyes:
Zolang het maar spannende wedstrijden zijn is het goed voor mij.
Wat maakt mij dat nu uit dat de wagens in de kleuren van een of andere voetbalclub staan ?
vitesse
26 mei 2008, 18:16
Vitesse .... ff kort en bondig
Nog zo'n onozele debiele reactie en ge moet hier niet meer zijn.
Of hoe schreef jij dat vroeger ook alweer ?
Hoe bedoelt ge?? Vroeger? :eek:
Ik kan er gewoon nie tegen dat onze vriend grungie dingen in twijfel trekt die ge gewoon zwart op wit ziet staan. Sorry voor mijn debiele reactie.
Maar als ge op basis van debiele reacties mensen deraf gaat smijten, dan gaat ge veel werk hebben. Kijk ne keer in de rallyrubrieken. :D
Kijk ne keer in de rallyrubrieken. :D
:D:D:D:D
Grungie
26 mei 2008, 19:24
Hoe bedoelt ge?? Vroeger? :eek:
Ik kan er gewoon nie tegen dat onze vriend grungie dingen in twijfel trekt die ge gewoon zwart op wit ziet staan. Sorry voor mijn debiele reactie.
Maar als ge op basis van debiele reacties mensen deraf gaat smijten, dan gaat ge veel werk hebben. Kijk ne keer in de rallyrubrieken. :D
Ik denk dat ge heel goed weet wat er bedoelt wordt met vroeger.
Dit gezegd zijnde ben ik plots weer uw vriendje....
Toch moet ik u met aandrang vragen om dit topic nog eens goed te herlezen en mij dan te zeggen waar ik dingen in twijfel trek die zwart op wit te lezen staan.
vitesse
26 mei 2008, 22:30
Ik denk dat ge heel goed weet wat er bedoelt wordt met vroeger.
Dit gezegd zijnde ben ik plots weer uw vriendje....
Toch moet ik u met aandrang vragen om dit topic nog eens goed te herlezen en mij dan te zeggen waar ik dingen in twijfel trek die zwart op wit te lezen staan.
Gaat er nu eindelijk ne keer iemand zeggen wat dat is over vroeger???:confused:
Grungie
26 mei 2008, 23:06
Hou je aub niet van de domme.
Als je echt bent wie ik denk dat je bent weet je heel goed wat hiermee bedoelt word.
vitesse
26 mei 2008, 23:24
Hou je aub niet van de domme.
Als je echt bent wie ik denk dat je bent weet je heel goed wat hiermee bedoelt word.
Awel mijne "vriend" ;) dan ben ik een domme hé. :confused:
Dead_Man
28 mei 2008, 20:12
Ik begin da toch stillekesaan beu te worden .... en als ik het beu word is 't gedaan ermee
Wel Vitesse .... omdat je het blijkbaar toch niet weet .....
Er zijn nog steeds 2 mogelijkheden ...
Ofwel moet jij dringend uwe computer eens beestjesvrij maken want iemand anders komt via uw computer naar dit forum ....
Of .... geef jij je uit voor iemand anders en gebruik je zijn computer om op dit forum te komen.
Indien dit laatste, dan geef ik u nen goeie raad .... OPPASSEN want de materie over "copyright" en "houder van rechten" kent hij als geen ander ..... en een klachtje indienen bij de bevoegde instanties is tegenwoordig vrij rap gebeurt, zeker als je een naam besmeurt.
Dus Vitesse .... wie ben je ?
(je mag het me ook via pb sturen hóór als je op uw privecy staat)
Ah ja .... voor je reageert, denk na .... die 2 mogelijkheden zijn een logische conclusie over iets dat "zwart op wit" staat
;)
riddler
29 mei 2008, 15:39
Door uw vijfde alinea te lezen, denk ik te weten wie ge bedoelt :D
Dead_Man
20 juli 2008, 19:44
Kijk eens naar 't pijltje op deze circuitafbeelding ....
http://www.superleagueformula.com/superleague/SF-Races/Zolder
Zijn ze van plan om hun races tegenwijzerzin te rijden op Zolder ?
Grungie
21 juli 2008, 19:24
Het pijltje is ondertussen al aangepast.... :p
Nu nog de namen van een paar bochten. De Villenurve-chicane.... de Bolderberg hairgin.... de Jacky Icks......
Dead_Man
21 juli 2008, 23:45
In 't voetbal draaien ze na 45 minuten van speelhelft .... Misschien zijn ze van plan om na 45 minuten ook van rijrichting te veranderen :D
Phil69
22 juli 2008, 12:03
In 't voetbal draaien ze na 45 minuten van speelhelft .... Misschien zijn ze van plan om na 45 minuten ook van rijrichting te veranderen :D
Grungie's nightmare :D
Dead_Man
8 augustus 2008, 12:49
Bij den Anderlecht gaat het echt niet goed hé .....
Van de week uitgechakeld in de 2e voorronde van de CL en nu lees ik op de website van 't Laatste Nieuws dat gisteren tijdens trainingen hun wagen is uitgebrand in de pits wegens een agebroken brandstofleiding.
http://www.hln.be/hln/nl/1284/Anderlecht/article/detail/373085/2008/08/08/Racewagen-Anderlecht-in-de-vlammen-op.dhtml
mousti
27 augustus 2008, 13:42
De rijder van Anderlecht is bekend de jonge Brit Craig Dolby. Dus geen Belg bij het Belgische team wat geen verassing is als je de reden hoort waarom het Dolby is en geen Belg. (gebrek aan budget)
http://sporza.be/cm/sporza.be/voetbal/eersteklasse/Anderlecht/080827_Dolby_F1_Anderlecht
Scuderio
27 augustus 2008, 21:03
en ze verwachten er zelf al niet veel van, dat belooft...
Ik ken dieje Dolby ni en ben te lui om te googlen ;) Iemand die weet wat hij tot hiertoe al gepresteerd heeft?
GeDi
27 augustus 2008, 23:26
Blijkbaar heeft die in 2006 met Astromega F.Renault 1600 gereden hier in Belgie en ook gewonnen ;)
Dead_Man
29 augustus 2008, 18:16
Het deelnemersveld aan de eerste GP :
3 - Robert Doornbos (AC Milan)
4 - Alessandro Pier Guidi (Galatasaray)
5 - Yelmer Buurman (PSV)
6 - Andreas Zuber (Al Ain)
7 - Tuka Rocha (Flamingo)
8 - Craig Dolby (Anderlecht)
9 - Kasper Andersen (Olympiakos)
10 - Max Wissel (FC Basel)
11 - Nelson Philippe (Borussia Dortmund)
12 - Davide Rigon (Beijing Guoan)
14 - Andy Soucek (Corinthians)
16 - Tristan Gommendy (Porto)
17 - Ryan Dalziel (Glasgow Rangers)
18 - Borja Garcia (Sevilla)
19 - Duncan Tappy (Tottenham Hotspur)
21 - Adrian Valles (Liverpool)
22 - Enrico Toccacelo (AS Roma)
Phil69
29 augustus 2008, 22:03
Weer ne goedkope buitenlander lol
Phil69
31 augustus 2008, 23:05
Stunt van Anderlecht in de Superleague Formula
zie: http://www.f1media.be/?q=node/2652
Jedi
1 september 2008, 08:11
Anderlecht/Dolby viel uit na 7 ronden,
erger verging in het in de 2de race= not started!
Dolby is zo slecht niet, zen belgische F.Renault titel van 2006 is tot nog toe zen enige vette lijn, maar mist ervaring op dit niveau.
Maar khad ook liever een belg in de wagen gezien.
De eerste 2 races werden gewonnnen door Davide Rigon (Beijing Guoan) & Borja Garcia (FC Sevilla),
namen die al een aardig palmares hebben bij mekaar gereden.
Jedi
21 september 2008, 12:17
Hiernet op Eurosport 2 naar race 3 van de Superleague Formula zitten kijken,
Robert Doornbos won de race voor AC Milan en tweede ..jawel..
Craig Dolby voor RSC Anderlecht!!!:)
Opmerkingen:
-Een Superleague Formula is +/- zo'n 13 seconden trager dan een F1 van 2007 -> Massa reed een 1m32 op de Nurburgring en Doornbos reed in begin een 1m45.
-De vergelijking met A1GP is de juiste, het gaat duidelijk in de eerste plaats om het (voetbal)team dan om de rijder.
-17 wagens is maar 3 minder dan de F1 (niet zo slecht dus)
-spektakel gewijs was deze race niet zo denderend, maar oordeel nooit op 1 race,
-wel leuk eigenlijk die mix van enkele top piloten=
* Formula 1 => Doornbos, Pizzonia
* Champcar 2007=> Philippe, Gommendy
* GP2 => Valles, Soucek, Buurman, Garcia
* Formula Renault 3.5=> Walker, Toccacelo, Rigon, Tappy
dat in combinatie met jong opkomend talent... geeft het nodige vuurwerk.
-Ondanks dat de commentator sprak over de 'real deal' in single-seaters,
weet ik het zo niet... weinig tot geen volk in de tribunes en kijken voetbalfans met evenveel intresse hiernaar dan naar hun ploeg???
het geluid is super natuurlijk (V12)
Dead_Man
3 oktober 2008, 18:49
Van 't weekend komen ze naar Zolder .... zijn er hier die gaan ?
Ik kan jammer genoeg niet want ik had graag eens de vergelijking gemaakt met A1GP .... sinds gisteren kan ik naar EXQI-Sport kijken via Telenet Digitaal en daar heb ik gisterenmiddag een samenvatting gezien van een A1GP race, ik dacht in Dubai en eerlijk gezegt voor ik dat maar flauwe bedoening.
En dan nog dit .... wie moeten we nu geloven ?
Volgens autosport.com rijd dit weekend onze landgenoot Baguette met de Dortmund-wagen maar volgens Pitstop.tv rijd hij met de Al Ain-wagen.
Volgens autosport.com rijd de Nederlander Meijer met de Al Ain-wagen.
GeDi
3 oktober 2008, 20:08
Dit staat op de website van Superleague Formula (http://superleagueformula.com/superleague)
Belgian star steps into Al Ain car for Zolder debut
Belgian World Series by Renault driver Bertrant Baguette will make his Superleague Formula debut this weekend on home soil at Zolder representing the United Arab Emirates club, Al Ain.
En ik ga niet,de keuze tussen dit en de Rally van Haspengouw was snel gemaakt ;)
Dead_Man
3 oktober 2008, 20:37
Tja .....
't nieuws op pitstop.tv dateerd van 1 oktober
't nieuws op de website van SF dateerd van 2 oktober
't nieuws op autosport.com dateertd van 3 oktober
GeDi
3 oktober 2008, 21:22
Heeft er al iemand naar de timing gekeken voor Zolder?
Buiten deze superleague rijd er enkel nog Euroboss.
Die Euroboss series brengen mischien wel mooie wagens met zeer veel lawaai,maar van echt racen is daar absoluut geen sprake ;)
riddler
4 oktober 2008, 00:30
Ik ga zondag.
Inderdaad, het is alleen super league en euroboss, en daardoor is het zondag al om 16u gedaan!
Atenza
5 oktober 2008, 21:42
http://www.vasaf.be/foto2008/slf/images/SLF0510081209.JPG
http://www.vasaf.be/foto2008/slf/images/SLF0510082103.JPG
Atenza
5 oktober 2008, 21:44
http://www.vasaf.be/foto2008/slf/images/SLF0510082121.JPG
http://www.vasaf.be/foto2008/slf/images/SLF0510082260.JPG
Atenza
5 oktober 2008, 21:48
http://www.vasaf.be/foto2008/slf/images/SLF0510082485.JPG
http://www.vasaf.be/foto2008/slf/images/SLF0510082342.JPG
Atenza
5 oktober 2008, 21:49
Meer foto's .>>> www.vas.be (http://www.vas.be/) <<< http://www.autoforum.be/images/smilies/old/icon_wink.gif
GeDi
6 oktober 2008, 09:44
Weer ne goedkope buitenlander lol
Goedkoop kan blijkbaar ook goed zijn ;):D
riddler
6 oktober 2008, 10:29
Ik vond de beide races wel mooi om te volgen. En vond dat er ook heel wat voetbalsupporters daar waren. Mits wat meer publiciteit heeft deze serie toch kans op slagen. Proberen nog meer de supporters aan te spreken. en niet alleen die van Anderlecht, want Eindhoven ligt niet zo veraf van Zolder. En dan je heb ook nog supporters in het Genkse van Galatasaray en de Italiaanse ploegen.
Alleen het nevenprogramma was niet veel, alleen de Euroboss.
Dead_Man
6 oktober 2008, 11:40
Ik heb gisteren in de voormiddag de 1e race gezien op Eurosport 2 ..... in de namiddag heb ik een A1 GP race kunnen zien op Exqi-Sport, die van Nieuw Zeeland vorig seizoen
Vergelijken heb ik niet kunnen doen .... in Zolder was 't een zondvloed en in Nieuw Zeeland was 't droog.
Hopelijk zend Eurosport de (hopelijk droge) race in Estoril op 19 oktober ook uit.
riddler
8 oktober 2008, 19:40
Foto's Superleague Formula op Circuit Zolder, meer op www.krisgilissen.net (http://www.krisgilissen.net)
http://users.skynet.be/riddlerkris/SuperleagueFormulaZolder5-10-08/images/101_4197.JPG
http://users.skynet.be/riddlerkris/SuperleagueFormulaZolder5-10-08/images/101_4286.JPG
http://users.skynet.be/riddlerkris/SuperleagueFormulaZolder5-10-08/images/101_4295.JPG
http://users.skynet.be/riddlerkris/SuperleagueFormulaZolder5-10-08/images/101_4345.JPG
http://users.skynet.be/riddlerkris/SuperleagueFormulaZolder5-10-08/images/101_4381.JPG
http://users.skynet.be/riddlerkris/SuperleagueFormulaZolder5-10-08/images/101_4454.JPG
http://users.skynet.be/riddlerkris/SuperleagueFormulaZolder5-10-08/images/101_4410.JPG
derHans
8 oktober 2008, 21:30
Voor we naar de Rally van Haspengouw gingen zijn we zaterdag rap een uurtje of twee langsgegaan om wat foto's te schieten.
Een jumpke,
http://users.telenet.be/hans.jacobs/BD/superleagueformula03.JPG
nog een jumpke,
http://users.telenet.be/hans.jacobs/BD/superleagueformula02.JPG
en een binnenkomerke.
http://users.telenet.be/hans.jacobs/BD/superleagueformula01.JPG
Een album hiervan zal wsl niet meer te zien zijn op studiojacobs.be, doch op een andere site, ten laatste na het komend weekend.
Hans.
riddler
11 oktober 2008, 13:25
nog een video van race 1 en 2
http://www.garagetv.be/video-galerij/riddler/Superleague_Formula_Zolder_5_10_08.aspx
Dead_Man
11 april 2009, 11:39
18 - 19 juli 2009 komen ze nog eens terug naar Zolder.
Blijkbaar is deze serie dan toch geen éénjaarsmug
http://www.zoldersuperleague.be/
http://www.circuit-zolder.be/nl/events/zolder_superleague.html
Justin.
20 juni 2009, 12:24
De Superleague Formula, wat vinden jullie daar eigenlijks van?
Dead_Man
20 juni 2009, 19:31
De Superleague Formula, wat vinden jullie daar eigenlijks van?
Daar is er hier maar ene (1) liefhebber van en dan ben ik :D
zie topic : http://www.autosportforum.be/showthread.php?t=83
Daar is er hier maar ene (1) liefhebber van en dan ben ik :D
zie topic : http://www.autosportforum.be/showthread.php?t=83
En dat zouden we zo willen houden :p ;)
Dead_Man
21 juni 2009, 10:29
En dat zouden we zo willen houden :p ;)
Och ja, 20 "dezelfde" wagens met een V12 motor van 750 pk is maar een brol-klasse hé Henne
Och ja, 20 "dezelfde" wagens met een V12 motor van 750 pk is maar een brol-klasse hé Henne
Ik vind het concept op geen kloten trekken :) Ieder zijn mening éh ;)
(ik zeg trouwens niet dat het een brol-klasse is, ik vind het gewoon nutteloos)
Dead_Man
21 juni 2009, 13:29
Series zoals GP2, Formule 3, A1GP, World Series Renault, ..... die zijn dan wel nuttig ?
Grungie
21 juni 2009, 15:57
Het enige waar ik moeite mee heb is de opzet van de series. De link naar het voetbal.
Het wordt voorgesteld alsof het een geldmachine is voor het voetbal.
Terwijl ik liever de voetbalhooligans niet op een circuit zie verschijnen.
Series zoals GP2, Formule 3, A1GP, World Series Renault, ..... die zijn dan wel nuttig ?
Het enige waar ik moeite mee heb is de opzet van de series. De link naar het voetbal.
Het wordt voorgesteld alsof het een geldmachine is voor het voetbal.
Terwijl ik liever de voetbalhooligans niet op een circuit zie verschijnen.
@Dead_Man: Daar heb je mijn antwoord. ;) Voetbal en autosport gaan niet samen in mijn ogen.
Dead_Man
21 juni 2009, 16:44
Toch een vrij naief antwoord vind ik ....
Dus gewoon omdat er een naam van een voetbalploeg op de wagen staat trekt het concept op geen kl***n.
Dat daar jonge talenten van pakweg 17 à 20 jaar een kans krijgen is van minder belang
Grungie
21 juni 2009, 17:07
Niet dat het op geen kloten zou trekken, belange niet.
Maar toen het concept voorgesteld werd, dan leek het alsof dit SF ding de kip met de gouden eieren voor het voetbal was. De melkkoe, de geldmachine, of hoe je het ook wil noemen.
De voetbalploegen zouden er beter van worden..... terwijl zowel jij als ik weten dat autosport geld kost ipv opbrengen.
De shotterploegen moeten geen eurocent betalen om hun naam op de auto te zetten maar ze rapen wel de centen op......
Dat stoort mij.
Voor de rest heb ik niets tegen de serie. Helemaal niets.
Toch een vrij naief antwoord vind ik ....
Dus gewoon omdat er een naam van een voetbalploeg op de wagen staat trekt het concept op geen kl***n.
Dat daar jonge talenten van pakweg 17 à 20 jaar een kans krijgen is van minder belang
Er is geen voetbal ploeg nodig om jonge talenten een kans te geven op racen.
Ik ben van het principe dat verschillende sporten best gescheiden blijven.
Dus je zegt als men nu een race-klasse opricht met wagens van 700+pk die steunt op de duivenmelkersbond niet belachelijk zou vinden? Misschien een belachelijk voorbeeld, maar komt op hetzelfde neer volgens mij.
Hou voetbal voetbal, autosport autosport.
Hoe meer innteresse voor de autosport,hoe beter ;)
Zeker met dergelijke wagens :)
Ik heb er dus niets op tegen ;)
riddler
21 juni 2009, 19:58
Eigenlijk dus dezelfde discussie als vorig jaar, en misschien dat het dan ook beter in dat topic gevoerd wordt ipv hier!
Dead_Man
21 juni 2009, 20:56
Eigenlijk dus dezelfde discussie als vorig jaar, en misschien dat het dan ook beter in dat topic gevoerd wordt ipv hier!
Wat met deze dan gebeurd is ;)
Schumi-fan
23 juni 2009, 21:02
Er is geen voetbal ploeg nodig om jonge talenten een kans te geven op racen.
Ik ben van het principe dat verschillende sporten best gescheiden blijven.
Dus je zegt als men nu een race-klasse opricht met wagens van 700+pk die steunt op de duivenmelkersbond niet belachelijk zou vinden? Misschien een belachelijk voorbeeld, maar komt op hetzelfde neer volgens mij.
Hou voetbal voetbal, autosport autosport.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen Henne. Ik denk dat mijn menig over die Superleague wel gekend is :) Ik gebruik graag spreekwoorden en gezegdes. En met deze is hier nog eentje "Schoenmaker blijf bij uw leest".
Wat gaat de volgende stap zijn? Ronaldo in de Formule 1? Voetbal heeft geen enkele link met autosport en ik wil dat graag zou houden. Plus dat ik een heilige schrik heb dat het hooliganisme uit het voetbal gaat overwaaien naar de vreedzame sport die wij zo lief hebben. Toen deze discussie werd opgestart enkele jaren geleden (nog op het Pitstop Forum) heb ik nog schertsend gezegd dat ik een boek ging schrijven over die nieuwe raceklasse met als titel "Hooligans op het tarmac" :p
Als er twee sporten zijn die niet verder uit elkaar kunnen liggen dan zijn het wel voetbal en autosport.
Oei, topic tranfer gebeurd? :)
Dead_Man
23 juni 2009, 22:30
'k zal me volgende maand dan maar op de sacramentsheuvel zetten ..... dan heb ik mogelijk een mooi uitzicht op de zware rellen en vechtpartijen tussen de Anderlecht , PSV en Liverpool fans :D
Grungie
23 juni 2009, 22:39
Als er al hooligans gaan zijn.
Want ik heb zo de indruk dat de gemiddelde voetbalfan niet zo heel erg warm lopen voor dat SF ding.
Schumi-fan
23 juni 2009, 23:26
'k zal me volgende maand dan maar op de sacramentsheuvel zetten ..... dan heb ik mogelijk een mooi uitzicht op de zware rellen en vechtpartijen tussen de Anderlecht , PSV en Liverpool fans :D
Doe alvast een helm op. En foto's trekken voor mijn boek he Dead_Man :p
Dead_Man
24 juni 2009, 18:21
De shotterploegen moeten geen eurocent betalen om hun naam op de auto te zetten maar ze rapen wel de centen op......
Welk geld hebben de ploegen mogen oprapen ?
In den beginne werd er wel iets gezegt ja dat de ploegen er serieus aan gingen verdienen maar uit goede bron weet ik nu dat daar niet veel van waar is.
De ploegen die vertegenwoordigd zijn op de wagens verdienen enkel wat geld aan de verkoop van de sjaals en andere prullaria van hun club.
Voor de rest verdienen ze er niks aan.
Noem het gewoon voor de prestige dat hun naam op de wagens staan.
Dead_Man
24 juni 2009, 18:26
Als er al hooligans gaan zijn.
Want ik heb zo de indruk dat de gemiddelde voetbalfan niet zo heel erg warm lopen voor dat SF ding.
Eindelijk eens een realistische post over deze serie :D
Autosport en voetbal zijn 2 uiteenlopende sporten en enkel een paar zotten gelijk den Dead_Man ziet ze beide graag.
Natuurlijk interesseerd de gewone voetbalfan zich niet aan gans dat ding .... ik peins dat ge aan 500 Anderlechtfans moest vragen wie er de Anderlecht wagen heeft bestuurt dat ge zéér weinig juiste antwoorden gaat krijgen, als je al een juist antwoord zult krijgen.
Schumi-fan
24 juni 2009, 18:42
Natuurlijk interesseerd de gewone voetbalfan zich niet aan gans dat ding .... ik peins dat ge aan 500 Anderlechtfans moest vragen wie er de Anderlecht wagen heeft bestuurt dat ge zéér weinig juiste antwoorden gaat krijgen, als je al een juist antwoord zult krijgen.
Dat geloof ik best dat bijna niemand weet wie er achter het stuur zit. Maar er zijn voetbalfans die enkel een paars-witte auto hoeven te zien met Anderlecht op de zijkant en hun verstand wordt plots automatisch op een waakvlam gezet. "De Svekke zijn moeder is een hoer, de Svekke zijn moeder is een hoer Olé Oléééé" Ge kent dat he :)
Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen natuurlijk en nooit het nieuws van 19.00hr ga opzetten en Freek Braekman hoor zeggen "Bij rellen in de Superleague hebben voetbalfans zoveel vernielingen aangericht dat ze een Romeinse nederzetting hebben blootgelegd."
Het lijkt mij dat sommige autosportliefhebbers net zo onverdraagzaam zijn als sommige voetballiefhebbers ;)
Dead_Man
29 juni 2009, 10:12
Heeft er iemand informatie over de zware rellen in en rond het Magny Cours circuit in Frankrijk ?
Daar is de eerste manche gereden van het nieuwe seizoen.
Ik ga in ieder geval naar Zolder om die rellen met mijn eigen ogen te zien :D
Dead_Man
19 juli 2009, 16:23
Heeft er al iemand nieuws of beelden van rellen in en rond Zolder ?
Heb daarjuist live op EXQI-Sport de 2e manche gezien en heb toch geen supportersgeweld gezien alsook geen beelden van supporters die de baan bestormen
Voor de rest was het wel een leuk om volgende race met véél uitvallers die zich serieus mispakte aan de staat van de baan bij de regenbui.
Grungie
19 juli 2009, 17:21
Voor de rest was het wel een leuk om volgende race met véél uitvallers die zich serieus mispakte aan de staat van de baan bij de regenbui.
Zeg, zit gij aan de drank ofzo? Of ben ik (nog) zat?
Ik heb bovenstaande zin nu al een keer of 4-5 gelezen en nog snap ik niet wat ge hier schrijft.
Ik krijg hier precies een deja-vu. Herinneringen aan een bepaalde (muilezel) site komen spontaan naar boven.....
Dead_Man
19 juli 2009, 17:54
euh :)
Blijkbaar was dat laatste Duvel'ke ééntje teveel :D
""Voor de rest was het wel een leuk om volgen race met véél uitvallers die zich serieus mispakte aan de staat van de baan bij de regenbui.""
Grungie
19 juli 2009, 18:02
Blijkbaar zit er blijkbaar nog steeds een beetje weinig bloed in uwen alcohol. :p
Maar het is toch iets leesbaarder nu.
Ik zou er eerder "Voor de rest was het wel een leuk om volgen race met véél uitvallers die zich serieus mispakten aan de staat van de baan bij de regenbui." van maken.
Maar alleen een miereneuker als Scuderio die daarover valt. :p
Dead_Man
19 juli 2009, 18:12
mij eenders wat ge ervan maakt ....
'k ben nog altijd aan 't wachten op de, door jullie aangekondigde zware rellen tussen de supportersclans.
Grungie
19 juli 2009, 18:23
Waren er uberhaupt wel supporters?
Scuderio
19 juli 2009, 19:48
Maar alleen een miereneuker als Scuderio die daarover valt. :pdat doet ge expres om mij "mierenneuker :p" te laten posten als reactie zeker? :p
Waren er uberhaupt wel supporters?
Ja,er waren voetbalsupporters.(en daar ben ik niet bij ;)) Ik heb er toch verschillende gezien waarvan ik aan de hand van hun kleding zeker was dat ze normaal naar de voetbal gaan kijken ;)
Ik heb in ieder geval zeer mooie races gezien vandaag,maar ben wel strontnat geworden :D
Al diegene wat tegen deze superleague formula zijn,zijn ook duidelijk geen autosportliefhebbers.Dit zijn echte racewagens met goede piloten in wat de race spannend houden tot het einde.Het geluid van de wagens is ook prachtig :D
Volgend jaar zal ik er zeker terug naar gaan kijken.
Grungie
19 juli 2009, 20:07
dat doet ge expres om mij "mierenneuker :p" te laten posten als reactie zeker? :p
Nee, toch niet.
Ik wist niet dat gij met meerdere mieren tegelijk kon n**ken. Daarom dat ik dan ook 'miereneuker' neergepoot heb. :p
Maar ik zal er in het vervolg (proberen) aan denken. :D
Schumi-fan
20 juli 2009, 00:40
Al diegene wat tegen deze superleague formula zijn,zijn ook duidelijk geen autosportliefhebbers.
Helaba, zal 't gaan ja? ;) :)
Dead_Man
20 juli 2009, 21:13
Ik heb vanmiddag toevallig de bolide van Al In alsook de camion waarin ze deze bolide vervoeren kunnen bewonderen toen ik bij mijne garagist langsging.
Ze hadden juist gans de camion leeggemaakt om er iets in te instaleren .... ongelooflijk wat daar allemaal insteekt en nog ongelooflijker hoe ze dat er allemaal inkrijgen.
Atenza
24 juli 2009, 23:25
http://www.vas.be/fotos2009/omloop/sf1707/images/DSC08554.jpg
http://www.vas.be/fotos2009/omloop/sf1707/images/DSC08482.jpg
Atenza
24 juli 2009, 23:26
http://www.vas.be/fotos2009/omloop/sf1707/images/DSC08581.jpg
http://www.vas.be/fotos2009/omloop/sf1707/images/DSC08593.jpg
Atenza
24 juli 2009, 23:26
http://www.vas.be/fotos2009/omloop/sf1707/images/DSC08639.jpg
http://www.vas.be/fotos2009/omloop/sf1707/images/DSC08623.jpg
GeDi
2 september 2009, 11:22
Bourdais heeft terug werk ;) :)
http://superleague.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/09/02/bourdais-aan-de-slag-in-superleague-formula/
Dead_Man
22 oktober 2009, 10:28
De "rijdende voetbalploegen" komen volgend jaar 2x naar Belgie.
De voorlopige kalender onder voorbehoud ....
April 3/4: Silverstone (UK)
May 1/2: Istanbul Park (TUR)
May 15/16: Assen (HOL)
May 22/23: Magny-Cours (FRA)
June 12/13: Jarama (ESP)
July 3/4: Zolder (BEL)
July 31/Aug 1: Brands Hatch (UK)
Sept 4/5: Adria Raceway (ITA)
Sept 18/19: Estoril (POR)
Oct 2/3: Spa-Francorchamps (BEL)
Oct 23/24: Valencia (ESP)
Nov 13/14: Jerez (ESP)
riddler
22 oktober 2009, 12:41
De voorlopige kalender onder voorbehoud ....
April 3/4: Silverstone (UK)
May 1/2: Istanbul Park (TUR)
May 15/16: Assen (HOL)
May 22/23: Magny-Cours (FRA)
June 12/13: Jarama (ESP)
July 3/4: Zolder (BEL)
July 31/Aug 1: Brands Hatch (UK)
Sept 4/5: Adria Raceway (ITA)
Sept 18/19: Estoril (POR)
Oct 2/3: Spa-Francorchamps (BEL)
Oct 23/24: Valencia (ESP)
Nov 13/14: Jerez (ESP)
deze kalender heeft al voor commentaar gezorgd in Nederland waar dat weekend normaal A1 GP staat geprogrammeerd.
wel raar dat ze 2x België, 2x Engeland en 3x Spanje doen
GeDi
22 oktober 2009, 15:54
Mooi zo :)
Dead_Man
16 januari 2010, 19:51
deze kalender heeft al voor commentaar gezorgd in Nederland waar dat weekend normaal A1 GP staat geprogrammeerd.
wel raar dat ze 2x België, 2x Engeland en 3x Spanje doen
In Holland moeten ze nu geen commentaar meer geven want dat A1GP ding is zo goed als dood en begraven.
De kalender van de Superleague is een beetje aangepast .... ze komen maar 1x naar Belgie. Op 17 - 18 juli naar Zolder, Spa gaat niet door.
De nieuwe kalender :
3/4 april -- Silverstone
15/16 mei -- Assen
22/23 mei -- Magny-Cours
19/20 juni -- Jarama
26/27 juni -- Nurburgring
3/4 juli -- Oschersleben
17/18 juli -- Zolder
31 juli / 1 aug. -- Brands Hatch
18/19 sept. -- Estoril
2/3 okt. -- Monza
13/14 nov. -- Jerez
Na Jerez word nog 1 GP gepland, tijd en locatie worden later bekendgemaakt.