PDA

Volledige versie bekijken : Grand Prix van Bahrein 2007

Grungie
10 april 2007, 23:10
En we komen langzaam dichter bij Europa. :)
Bahrein, waar ze het zand vastlijmen om niet te veel in de F1-motoren te waaien.

Bahrain International Circuit :
57 ronden - 5.412 km - Totaal 308.238 km.
Ronderecord : 1:30.252 - M. Schumacher in 2004

Vorig jaar :
Winnaar : Fernando Alonso (Renault)
Pole : M. Schumacher (Ferrari) - 1:31.431
Snelste ronde : Nico Rosberg (Williams-Cosworth) - 1:32.408

Circuit coördinaten : 26°1'55"N, 50°30'54"E

Vrijdag 13 april :
09:00-10:30 Vrije training 1
13:00-14:30 Vrije training 2

Zaterdag 17 maart :
10:00-11:00 Vrije training 3
13:00-14:00 Kwalificatie

Zondag 19 maart :
13:30 Race

Henne
11 april 2007, 09:15
Hopelijk wordt het weer een spannende race met Ferrari vs McLaren en eventueel een vleugje BMW...

Ze zouden voor mijn part toch wel mogen overschakelen naar 30 races per jaar :p en deze dan om de week houden, maakt het veel intressanter. Na deze race moeten we een maand wachten op de volgende, hoe belachelijk is dat niet? (ik verlang gewoon tot het twee-weeklijkse ritme er weer in komt.)

Dead_Man
11 april 2007, 20:02
Zijt ge zeker dat de race om 13.30u start ?

Ojee .... kan het wel eens zijn dat de heren van onze teergeliefde openbare omroep de start gaan missen want de GP word uitgezonden op één en niet op Canvas, daar is 't Paris-Roubaix
En 13.30u. is wat vroeg peins ik wegens het nieuws en weerbericht om 13.00u.

NewTown
11 april 2007, 21:28
Zijt ge zeker dat de race om 13.30u start ?

Ojee .... kan het wel eens zijn dat de heren van onze teergeliefde openbare omroep de start gaan missen want de GP word uitgezonden op één en niet op Canvas, daar is 't Paris-Roubaix
En 13.30u. is wat vroeg peins ik wegens het nieuws en weerbericht om 13.00u.
is idd zeer zeker om 13.30, en volgens de webstek van één zelve beginnen ze om 13.35 pas met de uitzending :eek:

Henne
11 april 2007, 22:20
Tjah, voor de eerste minuten maar even je Frans opfrissen hé ;)

Lord
11 april 2007, 22:39
De uitzendingen op La Une & La Deux steken mijlenver uit boven die van Sporza, tenzij je natuurlijk niet zo Franco-phoon, maar eerder Franco-foob aangelegd bent natuurlijk.

Ze doen natuurlijk overal hun best, maar Gaetan Vigneron kent er wat van en kan dikwijls wat leuke anekdotes vertellen. Ik mis wel Thierry Tassin een beetje, maar men kan niet alles willen hé.

Grungie
11 april 2007, 22:45
Ik ben niet fraco-foob, eerder een beetje franco-doof. :D

Mijn frans is echt niet zo bijster goed. Ik versta wel het een en ander van wat ze vertellen maar zeker niet alles.

En dat het commentaar op de rtbf beter is dan op de vrt is nu ook weer niet zo moeilijk he, met zo'n kieken als de lammens. En man die nog nooit van het woord enthousiasme gehoord heeft, die elke gp wel weer een paar serieuze kemels schiet.....
Enfin, hoeveel keer heb ik al niet gezegd dat ik niet meer ging kankeren op het commentaar? De lammens blijft mij gewoon elke gp opnieuw weer uitdagen.

Lord
11 april 2007, 23:43
Misschien een idee voor een jonge gast vanop het forum: journalistiek doen en zich kandidaat stellen om te werken op de sportredactie van Sporza, en dan deftige F1-commentaar geven vol enthousiasme en passie...en misschien ook BK Rally en Belcar verslaan...:D

Pyle
14 april 2007, 10:15
...niet zo moeilijk he, met zo'n kieken als de lammens. En man die nog nooit van het woord enthousiasme gehoord heeft, ...

Ik hem wel al enthousiast geweten hoor. Dat was toe ik (geheel per ongeluk) eens 2 minuten paardenkoers heb gezien...

BTW op de RTBF missen ze zich ook soms, maar daar verkondigen ze niet dat er iemand met harde banden achteraan rijdt, terwijl die witte streep daar gewoon afgesleten is :)

senna's kingdom
14 april 2007, 12:23
Kwalificatie op La Une of La Deux?
Ik was net de Porsche cup aan het zien op eurosport.
Toen dat gedaan was kwam er op, F1 Qualiy Bahrein Eurosport.com.
Geven ze dat op hun website dan:confused: .

senna's kingdom
14 april 2007, 12:28
En geven ze GP2 op eurosport?
Ik vind daar niets van terug.

Grungie
14 april 2007, 12:52
Kwalificatie op La Deux. Over een minuut of 3 beginnen ze er aan. :)

senna's kingdom
14 april 2007, 12:56
Oef net op tijd.
Van de GP2 heb ik ook terug gevonden op de website van eurosport.
Daar staat 13.00.
Maar dat zal voor 14.00 zijn voor ons denk ik;) .

senna's kingdom
14 april 2007, 13:35
Davidson is weer verbluffend goed bezig!
Massa leid de dans voorlopig en Alonso vorlopig trager dan Hamilton:( .
Renault:rolleyes:

riddler
14 april 2007, 14:03
Davidson is weer verbluffend goed bezig!
Massa leid de dans voorlopig en Alonso vorlopig trager dan Hamilton:( .
Renault:rolleyes:

En massa blijft het snelste voor hamilton.
Nu eens kijken of massa het ook eens in de race kan waarmaken!

Dead_Man
14 april 2007, 14:06
Massa en Hamilton op de 1e rij ?

Als Flupke zijn start mist kan 't goe zijn dat er morgen nen nieuwe god word geboren .... namelijk Lowieke :D

senna's kingdom
14 april 2007, 14:18
Ik vrees er een beetje voor.
Waar rook is, is vuur.
En er was rook bij Lewis.
Wel knappe prestatie van Massa en Lewis.
Maar ik denk dat Massa zeer licht geladen is.
Angezien het verschil tussen Raikkonen en Massa vrij groot is.
Raikkonen is volgens mij zwaar geladen en zal volgens mij de beste kans hebben denk ik.
Alonso was toch wat trager dan Hamilton:( .
Afwachten dus.
Hopen dat de Mclarens het weer een super start hebben zodat ze weer een mooi duel kunnen uitvechten.
Nu wachten op de GP2.
Ik dacht dat het meteen na de F1 zou komen, maar er is rugby bezig:confused: .

Kama Schumi
14 april 2007, 18:41
Massa heeft al aangekondigd dat hij Hamilton geen ruimte zal geven :)

Een zeer leuke grid en het ziet er toch naar uit dat we eindelijk nog eens meer dan 2 titelkandidaten gaan krijgen dit jaar.

Ben benieuwd of Massa de druk zal aankunnen en geen fouten maakt. Het is ook Hamilton zijn eerste mooie kans op winst want hij lijkt hier gewoon echt sneller dan Alonso.

Dead_Man
14 april 2007, 18:46
Nu wachten op de GP2.
Ik dacht dat het meteen na de F1 zou komen, maar er is rugby bezig:confused: .

De GP2 hebben ze op Eurosport 2 live uitgezonden.

Dead_Man
14 april 2007, 18:51
ff de startgrid overlopen en na 3 GP weekends kan me toch al vrij stellen dat Renault en Honda compleet hun start gemist hebben.

Beide hebben precies de overgang naar Bridgestone niet goed verteerd.
Bij McLaren daarentegen is het blijkbaar juist omgekeerd.

Grungie
14 april 2007, 21:30
Wat een mooie startgrid.
Flup'ke voor Lowieke en dan Kimi voor Fons'ke.

Ik zie Lowieke als een raket vertrekken en als leider de eerste bocht induiken. Fosn pakt dan ook nog eens Kimi bij de start en zo vecvhten ze ronden lang voor posities. :D

(Een mens mag toch dromen he? :) )

Phil69
15 april 2007, 09:00
Tijdens de verslaggeving vd Gp v. Maleisiië op La Deux waren ze bezig over de toewijding en de gedrevenheid van Alonso binnen zijn team.
ook dat hij tot de grote behoort, degene die net dat tikkeltje meer hadden ( Scumacher, Senna, Prost)
Een simpel voorbeeld: na de kwalificaties blijven de rijders nog wat verderwerken bij hun team.

Gaetan Vigneron had het erover dat bij Ferrari, Raikkonen reeds om 17h het team/circuit verliet.
Kort na hem Massa ook.Vlug tevreden, natuurlijk had Ferrari mooie papieren in handen, had mcLaren ietwat een achterstand...
En ook dat ze zoiets bij ferrarti niet gawoon zijn na 10 jaar Schumacher.Wagens zijn zeer goed datwel, rijders zijn heel snel, misschien de snelste van allemaal, talent zat, maar net dat tikkeltje meer ontbreekt misschien.

Bij McLaren daarentegen vertrokken zowel Alonso en Hamilton pas na 23h00 (locale tijd).
En inderdaad hun wagens werden tot in de puntjes optimaal afgesteld., hun werk wierp zn vruchten af.
Alonso werkt veel aan het team, hij brengt een hele pak ervaring mee van bij topteam Renault, en heeft het ook over bepaalde fouten van bij Renault, bvb: te weinig progressie tijdens het seizoen, wellicht te wijten aan het minder budjet dat renault ter beschikking heeft.
Daarom koos hij ook voor McLaren, waar het ook niet goed ging, waar ook velen vertrokken zijn. Dat houd Alonso niet tegen, hij ziet enkel de mogelijkheden ter beschikking, is voor de vooruit en werkt eraan.( De Vooruit weet ik nogthans goed zijn, die staat in Gent)

Hamilton heeft een pracht van een voorbeeld aan Alonso, na afloop vd race hoorden we hem ook vertellen via de pitradio dat hijzelf nu zo vlug mogelijk een race wil winnen.
En kijk, hij staat nu naast Massa op de 1ste rij, dat belooft bij de start, als hij Massa weer kan voorbijgaan bij de eerste bocht.

Cava
15 april 2007, 09:16
Voor hetzelfde geld pakte het vorige week helemaal anders uit en geraak je gefrustreerd omdat je op zaterdag zo lang op het circuit hebt gezeten terwijl je niet gewonnen hebt.

The Amazing Filidude
15 april 2007, 09:33
Voor hetzelfde geld pakte het vorige week helemaal anders uit en geraak je gefrustreerd omdat je op zaterdag zo lang op het circuit hebt gezeten terwijl je niet gewonnen hebt.

*Frons*

Het blijft moeilijk om een positieve uitlating te doen over de regerende, dubbele wereldkampioen, hé. ;)

senna's kingdom
15 april 2007, 10:38

:rolleyes:
Wat is dat nu voor een redenering.
Als prof, moet je bezig zijn wat je de beste maakt.
Je zit immers bij een topteam en moet telkens werken om goede resultaten te behalen.
Zeker als je bij een team zit welke telkens de tittel willen behalen.
Dan moet je er gewoon voor werken.
Misschien als ze vorige keer ook beter hadden mee gewerkt hadden ze misschien nog sneller kunnen gaan.Dan had raikkonen misschien voor Hamilton gezeten en Massa voor Heidfeld.
Maar, als...
Moest ik pro zijn zou ik er ook alles aan doen.
Tenslotte kan dit ook meespelen voor een contract verlenging of ergens anders;) .
Maar dat bewijst toch het verschil in motivatie tussen de rijders.

Kama Schumi
15 april 2007, 11:36
Er wordt ook wel een beetje overdreven volgens mij. Alonso zal zeker en vast een dikke aanwinst zijn voor McLaren maar het is niet alleen doordat hij wat uren meer klopt dat ze ineens sneller zijn.

Bij de vorige grote verandering kwa banden was McLaren ook het team dat hier het best mee overweg kon en 2006 tja. McLaren wist goed genoeg dat Kimi wegging en was ook al andere topmensen binnen het team kwijt. Dat terwijl er een grote aanpassing kwam voor alle Michelin teams in 2007.

De resource verdeling van McLaren in 2006 zal meer toekomstgericht geweest zijn terwijl bij Renault dit juist omgekeerd was. Dat geeft al snel een voordeel in 2007. Gans 2006 had Kimi al rode dromen en zelfs Montoya ging al liever bangen met stockcars dan het jaar uitdoen.

Een betere all round piloot als Alonso is er momenteel niet maar ik zou de werk ethiek van bij Ferrari niet direct de grond in boren na één GP. Misschien was er sprake van een beetje overschatting na zo'n dominante overwinning in Australië maar dat zal nu wel gedaan zijn. Kimi zal kost wat kost een titel willen winnen en Massa heeft geleerd van de über-werker himself.

Ik hoop van harte dat McLaren weer een 1-2 haalt maar ze starten beide aan de slechte kant en dat geeft de rooien een goede kans om als 1 en 2 van start te gaan. Indien Ferrari dan wint zal het weer 'Ferrari is back' of 'Massa kampioen' zijn.

Scuderio
15 april 2007, 12:04
Alonso was toch wat trager dan Hamilton:( .Inderdaad, fantastisch he :D:D

Scuderio
15 april 2007, 12:12
Voor de overwinning straks zal veel afhangen van de benzinevoorraad die ze meehebben bij de start. De winnaar zal wel van de eerste twee rijen komen, maar voor de rest is het wat gokken wie de beste kansen heeft. Staan ze allemaal even zwaar dan zal het van de start afhangen en heeft Massa een goede kans als hij geen stommiteiten doet. Staat Massa (en eventueel ook Hamilton) lichter, dan gok ik eerder op Raikkonen of Alonso... Met iets meer kans voor Raikkonen, want Alonso lijkt al het hele weekend een beetje last te hebben om te kunnen volgen met de absolute toptijden.

senna's kingdom
15 april 2007, 12:39
Inderdaad, fantastisch he :D:D

Heb je de film van Borat gezien?

. . . . . NOT:D

Badday
15 april 2007, 18:12
IS er een probleem met die site messchien?? Normaal is da hier na de race altijd direct bespreking.. En vandaag ist hier doodstil... En nog vreemder.. Zelfs na Parijs-Roubaix blijft het kalm...

Scuderio
15 april 2007, 18:24
iedereen is van het mooie weer aan het genieten :)

Maar ja, meestal lokken dubieuze maneuvres en weet ik veel wat nog allemaal veel reacties uit, en die zijn er nu niet geweest :)
Foutloze race van Massa, prachtig gereden van Hamilton weeral. Raikkonen die de race heeft verloren bij de start en door niet direct terug voorbij Alonso te raken, anders zou hij ook kans op de overwinning hebben gehad. Alonso had wat problemen om de top bij te benen, zoals voorspeld. Zeer knappe en foutloze race van Heidfeld ook.
Iets verder naar achter leken de RedBulls en dan vooral Coulthard een goed dagske te hebben, maar geveld door pech... Ook Davidson was een mooie prestatie aan het neerzetten tot zijn Honda-motor ermee ophield. Hij bleef wel veel te lang met een rokende motor op de ideale lijn rondrijden.
Toyota en Renault moesten zich weer tevreden stellen met de kruimels, maar dat is nog altijd beter dan de wanprestatie van Honda... die mannen hebben echt heel veel werk de komende weken...

Kama Schumi
15 april 2007, 19:22
De prachtige move van Heidfeld op Alonso en een leuke WK stand. Verder zijn we uitgepraat denk ik.

5 wagens zo dicht tegen elkaar is wel leuk maar als we niets zien is er weinig aan.

Ik heb nog wel wat hoop want o.a. Alonso liet vandaag toch zien dat zijn ego het aan kan om fair te racen. Anderen deden dit al in vorige races maar het blijft echt wel te weinig om een race mee te vullen. Komt er bij dat het nu een maand wachten is op de volgende race......zucht.

Gelukkig is er nog andere autosport.

Henne
15 april 2007, 20:34
Mooie race vond ikzelf... Iemand gezien hoe dicht iedereen op elkaar zat? Het was echt treintje rijden, en dat maakt het spannend, ook al gebeurd er niet direct een maneuver, je verwacht er altijd één. (ik toch :d)

Chapeau voor Hamilton, Massa, Heidfeld...

riddler
15 april 2007, 21:21
Mooie race om te zien, ze reden inderdaad redelijk kort bijeen. Kan ik alleen maar toejuichen!

Massa heeft zich vandaag toch eens bewezen, ook sterke race van hamilton. Ook heidfeld bevestigd weer!

Grungie
15 april 2007, 23:12
Nu, zo slecht was deze race toch ook weer niet.
Ik heb een super prestatie gezien van Lowieke en van Nickske. En ook de vechtersmentaliteit van Rosberg kon mij enorm boeien.
Inhalen blijft inderdaad moeilijk in de huidige F1 maar ik heb toch de indruk dat de wagen dit jaar veel meer aan elkaar gewaagd zijn dan vorig jaar.

McLaren en Ferrari zijn elkaar waard. En BMW komt daar niet ver achter. En dan heb je Williams, Toyota en Renault die elkaar waard zijn. Met daarachter de verrassing van het seizoen : Super Aguri.
Ik vind het fantastisch wat het kleine Japanse team al gepresteerd heeft. Wat een sprong voorwaarts.

Tussen de teams die elkaar waard zijn waren er vandaag toch enkele mooie gevechten om posities te zien. Te weinig inhaalmaneuvers nog naar mijn zin, maar dat is nu al jaren het moeilijke punt in de f1.
Maar dus wel racen met het mes tussen de tanden, iets wat ik wel graag zie. En dat kunnen ze dus omdat ze mekaar waard zijn.