PDA

Volledige versie bekijken : GP F1 China - Shanghai

Henne
16 oktober 2008, 13:39
http://www.86hotels.com/f1shanghai/images/circuit.jpg

Best lap
M. Schumacher - 1'32''238
(2004, Ferrari)

Record Pole
R. Barrichello - 1'34''012
(2004, Ferrari)
http://en.f1-live.com/f1/img/vide.gif

Pole 2007
L. Hamilton - 1'35''908
(McLaren)
http://en.f1-live.com/f1/img/vide.gif

Podium 2007
1. K. Raikkonen
2. F. Alonso
3. F. Massa

Vrijdag
Oefensessie 1: 04:00
Oefensessie 2: 08:00

Zaterdag
Oefensessie: 05:00
Qualifying: 08:00

Zondag
Race: 09:00

Het circuit waar Lewis vorig jaar de titel weggooide in de kleinste grindbak van het circuit... Ook dit jaar heeft hij de kans om de titel binnen te slepen. Doet hij het deze keer wel?

Phil69
16 oktober 2008, 23:29
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71441

NewTown
17 oktober 2008, 09:51
Tijdens de tweede vrije sessie stond Hamilton de hele tijd aan top, en aan het einde van de sessie wordt hij op de voet gevolgd door de Renaults van Alonso & Piquet. Massa klokte de zesde tijd terwijl Kubica het op een 12de plaats hield. Raikkonen eindigt op de 8ste plek, na Bourdais die ergens 20' voor het einde een "stop" had in de eerste sector...

Kama Schumi
17 oktober 2008, 10:26
Ik snap Lewis zijn redenering wel. Gewoon sneller gaan dan iedereen en dan zal niemand hem hinderen :D

Massa zal morgen toch echt wel beter voor de dag moeten komen.

NewTown
17 oktober 2008, 10:41
Ik snap Lewis zijn redenering wel. Gewoon sneller gaan dan iedereen en dan rijdt zal niemand hem hinderen :D

Massa zal morgen toch echt wel beter voor de dag moeten komen.

"hinderen", idd :D

denk dat hij toch hoopt dat de grid er zondag anders uitziet dan vandaag... Alonso start doorgaans redelijk goed en cadeaus gaat hij niet geven, denk dat Lewis dan voor de start een ijsbadje moet nemen en héél kalm zien te blijven...

Kama Schumi
17 oktober 2008, 11:57
Tja Lewis zal inderdaad wel hopen dat zijn vrienden achter hem starten niet Alonso of Massa of Kimi of Webber of Trulli of Kubica of Piquet of Glock of iemand met een Ferrari motor of een jaloerse mede Brit of ne Japanner of ;)

Gezwans terzijde,het zou me niet verbazen dat na alle heisa hij Zondag toch al kampioen is en we in Brazillië geen titelstrijd meer hebben.

NewTown
17 oktober 2008, 12:00
Tja Lewis zal inderdaad wel hopen dat zijn vrienden achter hem starten niet Alonso of Massa of Kimi of Webber of Trulli of Kubica of Piquet of Glock of iemand met een Ferrari motor of een jaloerse mede Brit of ne Japanner of ;)

Gezwans terzijde,het zou me niet verbazen dat na alle heisa hij Zondag toch al kampioen is en we in Brazillië geen titelstrijd meer hebben.

Briatore ziet het anders (toch een indrukwekkende vrienden dat ze in Woking hebben...): http://www.autosport.com/news/report.php/id/71478 :D

Nu, idd, wie weet hoe het zondag eindigt... we will see, won't we? (om het brits te zeggen

NewTown
18 oktober 2008, 09:06
Allez, we weten al hoe ze morgen starten:

Hamilton--------------
-------------Raikkonen
Massa----------------
----------------Alonso
Kovalainen------------
---------------Heidfeld
Vettel----------------
------------------Trulli
Bourdais---------------
----------------Piquet
Kubica----------------

Kubica doet duidelijk de slechtste zaak, maar kan uiteraard zijn 'stratego' (<c> dead_man) aanpassen... Raikkonen naast Hamilton kan uiteraard wel wat risico's pakken, wat dan weer in't voordeel van Massa en goede starter Alonso kan spelen... Kovalainen eens te meer net niet goed genoeg, eigenlijk :)

Webber stond ook in de top 10 maar heeft een grid-penalty

Scuderio
18 oktober 2008, 09:25
lag het Hamilton-grindbakje er eigenlijk nog? Kheb het precies niet gezien.

Grungie
18 oktober 2008, 13:57
Hamilton--------------
-------------Raikkonen
Massa----------------
----------------Alonso
Kovalainen------------
---------------Heidfeld
Vettel----------------
------------------Trulli
Bourdais---------------
----------------Piquet
Kubica----------------

Heidfeld 3 plaatsen achteruit wegens het hinderen van DC in Q1 : http://www.autosport.com/news/report.php/id/71548

De grid (top 10) zou er dus zo moeten uitzien :

Hamilton--------------
-------------Raikkonen
Massa----------------
----------------Alonso
Kovalainen------------
----------------Vettel
Trulli-----------------
--------------Bourdais
Heidfeld--------------
----------------Piquet
Kubica----------------

Afwachten tot morgenvroeg om te weten of het ook werkelijk zo blijft. Met de FIA weet je immers nooit :p

Jedi
18 oktober 2008, 15:47
lag het Hamilton-grindbakje er eigenlijk nog? Kheb het precies niet gezien.

jawel hoor,
Piquet Jr. reed er zich vrijdag nog in vast en zelfs Hamilton zocht herinneringen op in Free Practice 3 door er even door ze donderen....

Scuderio
18 oktober 2008, 21:04
een hele geruststelling :D merci Jedi :)

Grungie
19 oktober 2008, 08:53
Goeimorgen iedereen. :)
Allemaal al wakker hoop ik.

NewTown
19 oktober 2008, 09:11
Goeimorgen iedereen. :)
Allemaal al wakker hoop ik.

goedemorgend aan jou ook... ik spreek niet voor allemaal, maar dezen is dus idd al wakker en kon al een mooie inhaalactie bewonderen tussen Kovalainen & Alonso ;)

Badday
19 oktober 2008, 10:07
Het is dan ook één van de enigste dingen die ik al heb kunnen bewonderen deze race:p Je zou er weer van in slaap vallen...

NewTown
19 oktober 2008, 10:22
Het is dan ook één van de enigste dingen die ik al heb kunnen bewonderen deze race:p Je zou er weer van in slaap vallen...

en dan nog een kleinigheidje met webber denk ik, bourdais met coulthard en dan sebiet nog massa op raikkonen en voor de rest chance dat het niet om 6u was of zo, of ik lag al te snurken!

NewTown
19 oktober 2008, 10:31
heeft Raikkonen nu een echt probleem of spelen ze het zo om zeker geen kritiek te kunnen krijgen, alonso heeft in alle geval, ondanks 'the odds' het mes weer tussen de tanden genomen lol

NewTown
19 oktober 2008, 10:47
en de hele relativiteit van de F1 en het spelen met de media... Alonso, die net zo goed kon doorlopen, feliciteert Hamilton haast uitbundig met zijn overwinning! :D

Grungie
19 oktober 2008, 11:11
Het lijkt wel net als vorig jaar. Hamilton die de laatste race ingaat met 7 punten voorsprong....

Kama Schumi
19 oktober 2008, 11:19
De oen die alles weer ging weggooien zal nu weer de god van de dag zijn ;)

Een beetje zoals verwacht nog is een saaie GP met weinig opschudding maar wel exact wat Lewis Hamilton nodig had. Er is nog een beetje hoop voor Massa maar de McLaren moet uitvallen. (Iets wat de 2de McLaren nu al 2 races op rij deed)

Lewis was gewoon beter en Massa gaf een verslagen indruk vanaf de eerste dag. Voor Massa is de druk er nu wel wat af en voor zijn thuis publiek (waar Ferrari de laatste jaren supersnel was) zal hij alles geven. Hamilton van zijn kant moet zich gewoon ook 100% geven. De ferrari's mag je laten gaan maar gewoon de zaak afwerken in P3 en hij wordt kampioen.

Renault,BMW en al hun piloten ook weer goeie races met Kubica die toch nog probeerde terug te knokken na een ramp zaterdag.

Nog een laatste GP met de huidge stand van zaken en daarna worden de kaarten volledig herschud. Hopelijk hebben piloten zoals Kubica,Alonso,Vettel,Button en Rosberg dan eens gelijke wapens om te knokken tegen de 2 top teams.

Henne
19 oktober 2008, 11:40
Saaie race... Mooi gereden van Hamilton, cool, controlled... Net zoals de Ferrari boys.

Opnieuw mooie prestatie van Alonso.

Laat Brazilië maar komen!!! (Alleen spijtig dat we dan 5 maand out zijn :( voor de eerste race weer.)

GeDi
19 oktober 2008, 11:53
Ik vond het ook een zeer saaie race.
De beste vandaag heeft gewonnen en Ferrari was absoluut niet in staat om iets te doen tegen Hamilton.
Het enige positieve vandaag voor mij is dat Massa nog een kans heeft op de titel ;)
Hopelijk kan zijn thuiswedstrijd hem vleugels geven :) ,want zonder dat en pech voor Hamilton zal de titel voor een andere keer zijn ;)

Dead_Man
19 oktober 2008, 12:43
kort en bondig ..... 'k ben terug in slaap gevallen

Phil69
20 oktober 2008, 12:30
k'heb het nie eens gezien ma k'veronderstel dat het nu wat gaat worden in Brazil met Massa als titelkandidaat op een circuit dat hij kent als zn broekzak.
In elk gaval mooi seizoen met Bmw als derde, Renault 4de met Alonso en Torro Rosso/Vettel.

Jedi
21 oktober 2008, 21:48
Dingen die je zou gemist hebben:

Het knappe duel tussen Kovalainen en Alonso in de eerste ronde,
een oprukkende Webber met paar knappe inhaalmanoeuvers (dankzij lichte tank).
Kubica die zachtjes naar voren kroop...
Alonso die hardnekkig de Ferrari's probeerde te volgen.
En Kimi die Massa voorliet ..
Oh ja vooraan reed Lewis Hamilton de perfecte race.. toegeven wanneer hij voor de rest te sterk is moet je ook respect hebben.
Maar toch hoop ik dat Massa kampioen word.

Maar we mogen niet klagen,
we zijn dit jaar al goe verwend geweest met fantastisch races en wendingen!

sartro
21 oktober 2008, 22:40
fantastisch toen alonso tegen de pitcrew zei: 'i can go as fast as the ferrari's' :)