Volledige versie bekijken : Digitale TV
Han
25 oktober 2008, 13:13
Het wordt dringend tijd dat ik ook eens digitaal tv ga kijken. Maar ik ben er nog niet over uit voor welke leverancier te kiezen. Mogelijkheden zijn Belgacom, Telenet en TV Vlaanderen. In dit huis zijn er in totaal 3 TV's en momenteel heb ik als internet een ADSL-aansluiting van EDPNet. Welke leverancier is volgens jullie voor mij het interessantste? Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Telenet: het kabelabonnement blijft gewoon doorlopen en slechts één TV zou met een HD Digicorder voorzien worden. De andere TV's kunnen volgens mij dan gewoon analoog verderkijken. Of is dit niet zo? TV Vlaanderen is op lange termijn misschien goedkoper maar installatie is toch redelijk omslachtig en voor elke TV heb je toch een eigen decoder nodig wat het geheel toch fors duurder maakt. Die Interactieve mogelijkheden (On Demand-toestanden, rode knop enz.) interesseren mij niet. Wat zouden jullie doen? Elke raad of eigen ervaringen welkom!
digibyte
25 oktober 2008, 13:27
Met 3 TV's mag je Belgacom TV vergeten. Ze ondersteunen maximaal 2 TV's op dit ogenblik als ik me niet vergis.
Bij Telenet is het inderdaad zo dat je verder gebruik kan maken van de analoge tv kabel. Dus als je Digicorder het om één of andere reden niet meer doet, kan je normaalgezien nog steeds verder kijken via analoge tv.
Bij ons thuis gebruiken we 1 HD digicorder en de rest analoge kabel. Vrij tevreden over alleen moet je er rekening mee houden dat de harde schijf in de digicorder 24/24u draait (en dus geruis maakt!). Enorm vervelend en energieverslindend. Enige oplossing is telkens stekker uit stopcontact halen, maar dan duurt het enkele minuten vooraleer je terug tv kan kijken als je de stekker terug in steekt. Niet aanbevolen voor een slaapkamer dus.
Duvalthebest
25 oktober 2008, 13:29
Wij hebben hier Telenet en ik ben er heel tevreden van.
Nog geen problemen gehad met de digicorder, enkel de afstandsbediening die niet werkte maar dan onmiddellijk een nieuw bakje gekregen.
We hebben de zenders van Prime Sport ook erbij genomen dus kan ik in het weekend vaak kijken naar rally op Motors TV wat heel interessant is (frankrijk, gb, ierland, asia pacific tonen ze dikwijls).
quattro
25 oktober 2008, 13:33
Was zinnens van over te schakelen naar tv vlaanderen wegens technische problemen met telenet.Nu er een technieker langs is geweest werkt het perfect,dus ook geen blokskes niet meer.Veel hangd af van de bekabeling en aansluitingen.;)Rechtstreeks en zo kort mogelijk bij het aansluitingspunt is altijd het beste,bij veel vertakkingen verlies je blijkbaar ook veel in kwaliteit.
Dead_Man
25 oktober 2008, 13:41
Hier ook Telenet digitaal en tot dusver ook nog geen probllemen gehad.
Hier wel een digibox ipv een digicorder.
Bij Telenet kun je wel maar 1 TV digitaal aansluiten, andere tv's blijven analoog.
Naast de gewone kanalen heb ik het pakket entertainment, docu"s en sport (GEEN PRIME SPORT) er bijgenomen en daar betaal ik 9.95 per maand voor.
Qua sport kanalen heb ik : Eurosport 1 & 2 - Exqi-Sport (deze zijn gratis)
Voor NASN - MOTORS TV - ESPN CLASSIC & EXTREME SPORTS moet je pakket Sport erbij nemen maar niet noodzakelijk PRIME SPORT
Een tijdje terug was de digibox kapot .... telefoontje naar Telenet .... adres gekregen waar ik moest naartoe rijden ... nieuwe digibox stond al klaar .... thuis aansluiten en voilà, terug kijkplezier.
Alleen de standaard afstandsbedieningen zijn een zwak onderdeel ... nu heb ik zo'n klein toestenbord zoals van uwe pc en dat werk prima.
quattro
25 oktober 2008, 13:47
Wie telenet heeft kan zijn signaalsterkte is best bekijken via instellingen,100% signaalsterkte ga je normaal niet hebben maar wel van 97% tot 99% in het beste geval.
Han
25 oktober 2008, 14:42
Alvast bedankt voor de info mannen!
Dat gezoem van de Digicorder is wel een probleem, dat is jammer. Verder zal ik ook nog iets moeten doen aan de bekabeling denk ik. Ik heb nl. storing op VT4 door een zendmast van de VRT hier een beetje verder. Ze hebben van Infrax uit iemand gestuurd om de bekabeling te testen en werd redelijk tot goed bevonden maar toch stoort het op VT4. Die kerel had een kabel van topkwaliteit bij en daarmee was het opgelost. Dus dan zal ik me zo'n kabels moeten aanschaffen denk ik. Omdat we met verscheidene TV's zitten, heb ik wel een signaalversterker geïnstalleerd.
digibyte
25 oktober 2008, 14:46
Die signaalversterker zal de Telenet installateur wellicht er van tussen halen. Er wordt een nieuwe verdeler geïnstalleerd waarop de verschillende TV's dan worden op aangesloten.
HaCo
25 oktober 2008, 15:16
Ik heb ook telenet, ben er tevreden van. Ik zou allesinds voor een HD recorder opteren. HD toekomstgericht, tenzij je al een HD scherm hebt (dan is het onmiddellijk handig!) en recorder gewoon omdat het gemakkelijk is.
Exqi zendt ook FIA GT in HD uit, hopelijk volgend jaar 24hr van francorchamps live gebracht wordt in HD. :)
Ochja, misschien zijn er sommige die dat niet weten, maar je kan de standaardtaal van zenders op engels zetten in je digibox. Zo zal zowel MotorsTv als Eurosport steeds in het engels uitgezonden worden. ;)
quattro
25 oktober 2008, 15:19
Ben natuurlijk nu de ontknoping in Zwitserland aan het volgen LIVE....met LWA(Loix):D
Scuderio
25 oktober 2008, 15:24
Bij Telenet kun je wel maar 1 TV digitaal aansluiten, andere tv's blijven analoog.Maar 1 TV per digibox/digicorder bedoel je dan toch? Je kan meerdere TV's digitaal aansluiten, maar dan heb je uiteraard per TV een digibox of digicorder nodig.
Dead_Man
25 oktober 2008, 15:34
Ook goed om weten .....
Als je Belgacom TV neemt kun je je kabelabonnement opzeggen .... natuurlijk een probleem als uw ding kapot is want dan kun je geen tv meer kijken.
Bij Telenet betaal je nog wel kabelabonnement, dus interessant als de digibox/digicorder kapot is want dan kun je analoog blijven verder kijken ...... en diegene die zo'n digibox/digicorder hebben betalen maar 12% btw op hun kabelabonnement, diegene die nog analoog kijken 21% btw
GeDi
25 oktober 2008, 15:41
en diegene die zo'n digibox/digicorder hebben betalen maar 12% btw op hun kabelabonnement, diegene die nog analoog kijken 21% btw
Wat ik altijd belachelijk gevonden heb ;)
Op iets wat totaal overbodig is zetten ze een lager btw tarief :confused::confused:
kezzel
25 oktober 2008, 17:31
Telenet...........heb er geen klagen van.;)
HaCo
25 oktober 2008, 19:38
Wat ik altijd belachelijk gevonden heb ;)
Op iets wat totaal overbodig is zetten ze een lager btw tarief :confused::confused:
Zo belachelijk is dat niet. In feite proberen ze het digitale tv te promoten, wat goed is.
GeDi
25 oktober 2008, 19:51
Zo belachelijk is dat niet. In feite proberen ze het digitale tv te promoten, wat goed is.
Maar een feit is en blijft dat digitale tv een luxe is,net zoals zoveel andere dingen waar we wel 21% btw op betalen ;)
Zoals bv stookolie :rolleyes:
Digitale tv is allemaal mooi en wel,maar wat heeft digitale tv meer als analoge tv? Voor dezelfde prijs natuurlijk :)
Zijn de programma's zoveel interessanter om naar te kijken met digitale tv ?
quattro
25 oktober 2008, 20:27
Wil je het nut van bv een plasma tv benutten dan komt digitale tv wel van pas.
En ja,binnenkort zal je moeten betalen om naar je eigen wc te gaan zeker:Dde prijs is dan mss afhankelijk van de hoeveelheid je erachterlaat:D
GeDi
25 oktober 2008, 21:30
Wil je het nut van bv een plasma tv benutten dan komt digitale tv wel van pas.
Zolang mijne crt van 72cm beeld en klank geeft,zal ik geen plasma of lcd kopen :)
Ik heb totaal geen probleem met digitale tv op zich,laat dat duidelijk zijn.Alleen het "voordeel" zit mij tegen ;)
En ja,binnenkort zal je moeten betalen om naar je eigen wc te gaan zeker:D
Spoel jij dan niet door of gebruik jij regenwater wat je er met een emmer ingiet? :p:D:D
quattro
25 oktober 2008, 21:39
Zolang mijne crt van 72cm beeld en klank geeft,zal ik geen plasma of lcd kopen :)
Ik heb totaal geen probleem met digitale tv op zich,laat dat duidelijk zijn.Alleen het "voordeel" zit mij tegen ;)
Spoel jij dan niet door of gebruik jij regenwater wat je er met een emmer ingiet? :p:D:Dverplicht regenwater te gebruiken hier bij ons;)wel automatic;)
kezzel
26 oktober 2008, 00:35
of gebruik jij regenwater wat je er met een emmer ingiet? :p:D:D
Ik zal het deze week wel zo moeten doen,men pomp is kapot....:mad::mad:
Scuderio
26 oktober 2008, 08:24
Zolang mijne crt van 72cm beeld en klank geeft,zal ik geen plasma of lcd kopen :)aha, nog iemand die net als ik vrijwillig in de oertijd blijft plakken :)
riddler
26 oktober 2008, 12:12
aha, nog iemand die net als ik vrijwillig in de oertijd blijft plakken :)
jullie zijn niet alleen!
Grungie
26 oktober 2008, 13:28
Eigenlijk ben ik van hetzelgde gedacht. Ik zie nog altijd niet de noodzaak in van een flatscreen. Ik ben nie van zinnens om mijn bestaand TV'tje de deur uit te smijten voor zo'n geval.
Ik twijfel zelfs nog altijd aan digitale tv. Binnen een aantal jaren zal ik wel verplicht zijn over te stappen (als de analoge tv stopt) maar voorlopig kijk ik nog effe de kat uit de boom. Vooral omdat ik nergens een klaar en duidelijk antwoord vind op mijn vragen.
Mijn eerste vraag gaat vooral uit naar de aansluiting. Ik denk dat in mijn geval er nogal wat veranderd zou moeten worden. Mijn modem staat nu hier bij mijn computer. k weet dat dit niet overal zo is en dat de modem nu veelal ergens in de garage staat, of toch waar de kabel binnenkomt en vandaar wordt het signaal verdeelt naar elke computer (met een router). Ik kan mis zijn maar ik heb toch al dergelijke aansluitingen gezien.
Heel in het begin van Telenet-internet (en ik mag mij bij de eerste klanten rekenen) brachtenze de kabel tot bij je PC en daar plaatsen ze ook de modem. Daar staat hij nog altijd. Een vrij oud model als je het mij vraagt (Motorola CyberSURFER Wave) want tegenwoordig zijn die dingen veel kleiner.
Aangezien digitale TV voor zijn interactieve diensten gebruik maakt van e kabel en modem vraag ik mij af wat er allemaal bij mij zou moeten veranderen?
Verder heb ik ook nog vragen ivm mijn DVD recorder / speler.
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom men een digicorder heeft gemaakt. Kun je een bestaande video/harddisk/DVD recorder dan niet meer gebruiken misschien?
Ik zou het spijtig vinden moest mijn DVD recorder plots waardeloos geworden zijn. Ik heb dat ding nog niet zo heel lang (jaartje of 2) en ik ben er zeer tevreden over. Niet alleen speelt het DVD's af maar ik kan er dus ook iets mee opnemen van op TV. Niet dat er tegenwoordig nog zoveel te zien is op TV maar als er iets is dat mij interresseert is het meestal op een uur dat mij zeer slecht past. Ik neem dat dan op en kijk achteraf wanneer het mij wel past.
Indien nodig kan ik het zelfs op een DVD'tje branden om het op een andere TV/DVD speler te bekijken. Maar zover ik het begrepen heb is dat onmogelijk met digitale tv.
Dead_Man
26 oktober 2008, 13:58
Ik heb ook zo'n geen nieuw TV geval ..... mijne philips is een jaar of 7 oud en zolang diene prima werkt zie ik niet in waarom ik nen nieuwe tv zou moeten kopen.
Wel Grungie .... ivm de aansluiting.
In 't begin had ik ook zo'n Motorola modem ding (ik was den eerste die Telenet internet had hier in de gemeente), stond dicht bij mijne computer.
Bij de aansluiting van mijne digitale tv hebben ze dat ding gewoon vervangen door een nieuwe dat ze in mijn living onder 't venster hebben geinstalleerd, daarnaast staat een router'ke vanwaar de kabels vertrekken naar mijn PC en digibox. (den telefoon steekt in de modem zelf)
Indien ge nu al meerdere PC's hebt staan met internet toegang heb je normaal al een router'ke staan.
Voor gans diene veranderingen van modem en router'ke heb ik niks moeten betalen. De bekabeling is door den instalateur aangesloten en uitgetest, gij zelf moet ze wel proper ergens wegwerken.
Wat betreft de DVD en video recorder .... Gij kunt perfect uwe DVD en video nog perfect gebruiken maar ge kunt geen progskes opnemen van zenders die enkel door het digitale signaal worden doorgestuurd. maar ge kunt nog steeds progskes via dvd of video opnemen van zenders die nog steeds analoog te bekijken zijn. (de zenders die gij nu op uwe TV kunt ontvangen)
Wanneer ge nen film aan 't opnemen zijt (bv op VT4) dan kun jij ondertussen naar iets anders kijken, zoals ge nu ook kunt doen maar ook via de digibox kun je dan tv kijken ondertussen.
Ge hebt uw kaske van digitale tv niet nodig om tv te kijken, dat in tegenstelling tot het Belgacom geval
Grungie
26 oktober 2008, 15:22
Wat ik dus begrijp uit je reply is dat mijn DVD recorder waardeloos wordt van zodra men beslist om geen analoge tv meer aan te bieden.
En met een digicorder kun je ook geen opgenomen programma's op een DVD branden. Dat is dus wel een serieus minpunt voor mij. Nu gebeurt het wel eens dat ik iets opneem en nadien op een DVD'tje rand omdat een vriend dat dan op zijn DVD speler ook nog eens kan bekijken. (hij heeft zelf geen recorder, vandaar).
Hoedanook is het onmogelijk om een opgenomen programma (met een digicorder) op een DVD te branden. Nuja, die interactieve diensten (Net gemist, ofzo) moeten ook opbrengen zeker?
(Sorry, maar ik zie digitale TV vooralsnog als een geldklopperij)
Wat de aansluiting betreft wordt dat in mijn geval dus kabels bijleggen. Nu komt de internet kabel binnen in de elektriciteitskast. Daar is indertijd een toestelletie bijgeplaatst om het signaal voor de TV en het internet te splitsen. Vanaf dat toestelletje gaat dan opnieuw een coax-kabel (dezelfde als die binnen komt in huis) naar mijn modem. Nu heb ik graag dat alles proper gedaan word en ik heb die kabel via een de zolder en electriciteitsbuizen (je weet wel, zo'n plastieken buizen van 3/4" of tegenwoordig 20 mm) geplaatst en vervolgens in de muur geboord waar hij via een contactdoos terug in de kamer komt. Vandaar naar de modem en dan naar de router. De router loopt dan naar de PC die hier staat en ook naar een andere PC . Die kabel naar die andere PC (en dat is dan een ander soort kabel, ik weet niet hoe die juist heet maar er zitten 7 of 9 draadjes in) loopt via dezelfde weg (dus via een buis in de muur en de zolder en terug een buis in de muur) naar de andere PC.
Als ik de uitleg van Dead_Man goed begrepen heb zou ik dus de coax-kabel die nu vanaf de elektriciteitskast loopt moeten vervangen door een netwerkkabel. (prutswerkje maar doenbaar). De modem zou dan verhuizen naar de elektiriciteitskast, evenals de router.
Dat die modem zou verhuizen, dat is nog het minste. Maar als die router zou moeten verhuizen dan wil dat ook zeggen dat dit ding dan 24/24 aan lmoet liggen. Nu schakel ik dit enkel aan indien 1 van de PC hier aangezet word en schakel ik dat terug uit als alle PC's afliggen. Dat is iets wat ik altijd al heb gedaan, bij al mijn toestellen (ook TV en DVD bv), na het gebruik de stekker (in dit geval een schakelaar op een contactdoos) eruit. Alles uitgeschakeld, ook monitor, boxen en printer.
Bovendien ondervind ik kleine problemen met mijn huidige router (D-Link DI-624). Af en toe, 1 tot 2 keer per week ong., weigert dat ding zonder aanwijzingen plots dienst, gewoon tijdens het surfen. De oplossing is vrij simpel, de stekker er effe uit trekken, enkele seconden wachten en die terug insteken. De computer zoekt terug verbinding en je kan verder surfen. Vervelend, maar als die router hier binnen handbereik staat valt het nog mee. Ik denk dat het heel wat ambetanter zou zijn moest ik elke keer naar de electriciteitskast moeten lopen.
Dan kan ik eigenlijk net zo goed een nieuwe router kopen.
Jedi
26 oktober 2008, 16:23
aha, nog iemand die net als ik vrijwillig in de oertijd blijft plakken :)
ah ik ook,
zolang de TV nog werkt, die nog toch al zo'n 8 jaar oud is,
zal ik geen nieuwe kopen..
Warlord
26 oktober 2008, 17:08
Anders neem gewoon de schotel,veel meer variatie .Zou die niet meer kunnen nissen.Tvvlaanderen he,dan.http://www.autosportforum.be/images/icons/icon7.png
Dead_Man
26 oktober 2008, 17:45
Grungie .... heb een paar keer uwe post gelezen en van wat er op uitmaak zul je niet veel moeten vervangen.
Dat toestelleke dat splitst blijft gewoon staan .... de COAX kabel blijft gewoon liggen waar ie ligt, dienen van uwe huidige tv blijft liggen waar hij ligt want die blijf je nodig hebben .... en gij kunt vragen om de nieuwe modem te instaleren waar gij zelf wilt, dus in theorie op dezelfde plaats waar hij nu hangt of staat. In de geburen van uwe nieuwe modem word dan een nieuwe router geplaatst , ene netwerk kabel gaat naar uwe PC (of 2 naar 2 PC's) en 1 netwerk kabel gaat naar uwe digibox/digicorder en diene staat bij uwe TV.
Dus, in feite zul je 1 netwerkkabel'ke proper moeten wegstoppen als je beslist Digitale TV van Telenet te nemen.
Om mij als voorbeeld te geven .... mijne nieuwe modem hangt op dezelfde plaats als waar mijne ouwe gehangen heeft .... ik heb 1 nieuwe netwerkkabel moet proper wegwerken, diene die naar mijne digibox gaat.
En 't is wel noodzakelijk dat uwe digibox/digicorder bij uwe tv staat .... 't is maar om gemakkelijk te zappen hé ;)
En nog iets ... gij moet zeker geen nieuw router'ke kopen want gij krijgt een nieuw.
Wat betreft uwe video / DVD
Wanneer men gaat beslissen om met analoog te stoppen denk ik dat uwe DVD en video al lange tijd op 't stort gaan liggen.
En ik ben er vrij zeker van dat tegen dan er wel dingen op de markt zijn die ervoor zorgen dat ge uwe DVD kunt aansluiten op uwe digibox en zo op schuifje kunt branden. Vergeet niet dat de technologie omtrent Digitale TV in feite nog in zijn kinderschoenen staat hé.
Maar nogmaals ... zolang analoge tv blijft bestaan kun je gewoon verder plezier beleven aan uwe video en dvd op de manier zoals jij deze op dit eigenste ogenblik gebruikt.
Grungie
26 oktober 2008, 18:00
Nog een vraagske. Als je op meerdere TV wil digitaal kijken, dan moet je dus vanaf da routerke naar elke TV een netwerkkabel leggen?
Dead_Man
26 oktober 2008, 18:17
Nog een vraagske. Als je op meerdere TV wil digitaal kijken, dan moet je dus vanaf da routerke naar elke TV een netwerkkabel leggen?
Nee, wil je met meerdere tv's digitaal kijken moet je meerdere digiboxen/digicorders aanschaffen.
1 digibox/corder per TV
Van dat router'ke gaat er een netwerkkabel naar de digibox/corder .... niet naar de tv
Vanaf uwe digibox/corder gaan er dan zo'ne scart-kabel naar uwe tv ... de kabel die nu al in uwe tv steekt van de kabeltv blijft gewoon steken alsook de dingen van uwe video/dvd
Misschien een klein nadeel aan oudere tv's ..... ge hebt minstens 1 SCART aansluiting nodig en aangezien je meestal ook ene gebruikt voor de DVD zou uwe tv 2 scartaansluitingen moeten hebben.
Scuderio
26 oktober 2008, 18:58
btw: die netwerkkabel naar uwe digibox is zelfs ni perse nodig. Voor ne HD digibox/recorder ben ik niet zeker, maar voor ne gewone digibox hebt ge die netwerkkabel alleen nodig als ge gebruik wilt maken van de interactieve dingen. Als ge die ni nodig hebt en gewoon TV wilt kunnen kijken zonder toeters of bellen, hebt ge ook die netwerkkabel ni nodig. En ik veronderstel dat dat voor die HD boxen ook zo is...
Grungie
26 oktober 2008, 20:15
Nee, wil je met meerdere tv's digitaal kijken moet je meerdere digiboxen/digicorders aanschaffen.
1 digibox/corder per TV
Van dat router'ke gaat er een netwerkkabel naar de digibox/corder .... niet naar de tv
Vanaf uwe digibox/corder gaan er dan zo'ne scart-kabel naar uwe tv ... de kabel die nu al in uwe tv steekt van de kabeltv blijft gewoon steken alsook de dingen van uwe video/dvd
Misschien een klein nadeel aan oudere tv's ..... ge hebt minstens 1 SCART aansluiting nodig en aangezien je meestal ook ene gebruikt voor de DVD zou uwe tv 2 scartaansluitingen moeten hebben.
Meerdere TV is inderdaad meerdere digi-dinges. Dat bedoelde ik. En als je meerdere digi-dinges hebt moet je vanaf de router naar elke digi-dinges een netwerkkabel leggen. Zo bedoelde ik het :)
TV heeft hier wel 2 scart aansluitingen, daar zit ik niet echt mee in. Bovendien kun je sommige toestellen gewoon 'doorkoppelen' dacht ik. Ik weet niet of het met die digi-dinges mogelijks is maar sommige DVD spelers kun je gewoon aan elkaar koppelen. Dwz, als je 2 spelers op 1 tv wil aansluiten kun je de eerste speler met een scart kabel aansluiten op de 2e speler en de 2e speler vervolgens op de TV.
Sommige TV's hebben ook S-video of HDMI aansluitingen zodat je die kan gebruiken om de DVD speler aan te sluiten. (als die speler dat ondersteund tenminste)
En er bestaat ook nog zoiets als een 'scart-hub' of scart-verdeeldoos'. Ik weet niet hoe ik het moet noemen maar ik heb dat hier al in de winkel zien liggen. Het is een beetje een contactdoos zoals je die kent voor elektriciteit te verdelen over meerdere stopcontacten. Maar dan met scart-ingangen? Het ene eind in de TV en in het blokje al de andere toestellen inpluggen.
digibyte
26 oktober 2008, 20:15
btw: die netwerkkabel naar uwe digibox is zelfs ni perse nodig. Voor ne HD digibox/recorder ben ik niet zeker, maar voor ne gewone digibox hebt ge die netwerkkabel alleen nodig als ge gebruik wilt maken van de interactieve dingen. Als ge die ni nodig hebt en gewoon TV wilt kunnen kijken zonder toeters of bellen, hebt ge ook die netwerkkabel ni nodig. En ik veronderstel dat dat voor die HD boxen ook zo is...
De netwerkkabel is inderdaad niet nodig als je geen interactieve toepassingen wilt en tevreden bent dat de tv-gids maar tot 2 dagen ver gaat ipv 14 dagen. Hier getest met de HD digicorder.
De HD digicorder heeft trouwens ook een HDMI interface. Om in hoge definitie te kunnen kijken. In feite is een SCART kabel af te raden als je een HD digicorder wil/hebt.
GeDi
26 oktober 2008, 20:34
Bovendien ondervind ik kleine problemen met mijn huidige router (D-Link DI-624)
Heb je daar al eens een andere-nieuwere firmware proberen op te zetten?
Dat kan soms zo een problemen oplossen ;)
Dead_Man
27 oktober 2008, 10:12
Heb me ff geamuseerd :)
Volgende zenders geeft Telenet Digitaal door ... deze zijn standaard in uw kabelabonnement inbegrepen dat ge éénmaal per jaar betaald maar vanaf nu dan met maar 12% btw ipv 21%
(Belgacom TV en TV VLaanderen heeft veel van deze zenders (of nog meer) in hun standaard aanbod maar daarvoor ge ??? betalen per maand maar ge kunt wel uw kabelabonnement opzeggen)
één
Ketnet / Canvas
VTM
2BE
VT4
Vijf TV
Vitaya
Vitaliteit
JIM
TMF
TMF Dance
Nickelodeon / MTV
Live! TV
S. Televisie
Kanaal Z
Actua TV
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
BBC1
BBC2
BBC Prime
BBC World
EXQI Culture
EXQI Sport ---> regelmatig autosport met o.a. A1GP en binnenkort FIA GT
Eurosport 1
Eurosport 2
CNN
CNBC
Euronews
National Geografic
Discovery Channel
Cartoon Network / TCM
Studio 100 TV
La Une
La Deux
RTL TVI
Club RTL ---> regelmatig autosport met o.a. 24 uur van Franchochamps LIVE
Plug TV
AB3
TF1
France 2
France 3
ARTE
TV 5 Monde
ARD
ZDF
RAI
TVE
MUSIC CHOICE .... 32 muziekkanalen
o.a. Radio 2 , Donna , Studio Brussel .... alsook muziekkanalen zonder storende DJ's, 24 op 24 alleen muziek waarvan ene 24 op 24 alleen metal (diene staat hier overdag altijd op :D )
Nu, bij deze standaard zenders kun je dus ook extra zenders bijvragen maar daar moet ge maandelijks voor betalen.
Ik heb volgende zenders extra :
- Discovery World
- Discovery Science
- Discovery T & L
- Animal Planet
- History Channel
- Fashion TV
- STAR !
- Al Jazeera
- Zone Club
- Travel Channel
------
- TCM
- Hallmark
- 13th Street
- Sci Fi Channel
- MGM
- BBC 3
- BBC 4
------
- Extreme Sports
- ESPN Classic
- Motors TV
- NASN
- Playboy Channel
- Adult Channel
------
Ge ziet de "------" onder een bepaalde zender ..... dat zijn de pakketten die ge kunt bijbestellen
Ik heb dus 3 pakketten waarvoor ik 9,95 euro per maand voor betaal.
Natuurlijk zijn daar zenders bij waar ik nooit naar kijk maar bij het standaard pakket zitten ook zenders waar ik nooit naar kijk.
SKJEF
27 oktober 2008, 13:54
ik heb veel zin om over te stappen naar TV VLAANDEREN, lijkt me op de duur veel goedkoper, wel aanschaffen satteliet
Dead_Man
27 oktober 2008, 14:27
ik heb veel zin om over te stappen naar TV VLAANDEREN, lijkt me op de duur veel goedkoper, wel aanschaffen satteliet
17 euro per jaar ;) (aanschaf instalatie niet gerekend)
Met TV Vlaanderen heb je wel een pak zenders, om en bij de 400 volgens hun website.
Maar om:
één ; Ketnet/Canvas ; VTM ; 2Be ; JIM ; VT4 ; Vijf TV ; Vitaya ; Kanaal Z ; National Geografic ; Nederland 1 - 2 - 3 ; ..... hun basispakket telt 25 TV-zenders
moet je je aboneren op het basispakket en daarvoor betaal je 9,90 per maand, da's 118,80 per jaar.
Kabelabbonement Telenet kost me 133,xx per jaar
kezzel
27 oktober 2008, 14:43
- Playboy Channel
- Adult Channel
------
Natuurlijk zijn daar zenders bij waar ik nooit naar kijk maar bij het standaard pakket zitten ook zenders waar ik nooit naar kijk.
Vooral die zenders dan zeker hé........:p:D
SpillieWRC
27 oktober 2008, 17:47
17 euro per jaar ;) (aanschaf instalatie niet gerekend)
Met TV Vlaanderen heb je wel een pak zenders, om en bij de 400 volgens hun website.
Maar om:
één ; Ketnet/Canvas ; VTM ; 2Be ; JIM ; VT4 ; Vijf TV ; Vitaya ; Kanaal Z ; National Geografic ; Nederland 1 - 2 - 3 ; ..... hun basispakket telt 25 TV-zenders
moet je je aboneren op het basispakket en daarvoor betaal je 9,90 per maand, da's 118,80 per jaar.
Kabelabbonement Telenet kost me 133,xx per jaar
Wij hebben al meer dan een jaar tvvlaanderen. Is heel goed en het goedkoopste. Nu kost het pakket dat je eenmalig moet aankopen 199euro. Eenmalig 25 euro aansluitingskosten en dan vooer het standaardpakket 9,95 euro per maand. Wij hebben pluspakket voor 13,95 euro (aanrader). met ao eurosp 1, eurosp 2, enz Ook veel tekenfilmzenders voor de kindjes. En inderdaad zijn er meer dan 400 tv zenders en bijna zoveel radio zenders. Bij de tv zenders wel veel duits en franstalige zenders.
Nadelen: Geen RTBF meer (Actu WRC en BK)
Je kan niets opnemen als je decoder niet op die zender staat, dus kijken naar iets en iets anders opnemen gaat niet. Daarvoor heb je een tweede decoder nodig.
Grtz
Dead_Man
27 oktober 2008, 18:12
Voor uw plus pakket betaal je dus 167,40 euro per jaar.
Heb eens naar het gratis zenderaanbod gekeken ..... zit toch niet veel interessants tussen vind ik.
http://www.tv-vlaanderen.be/user/data/media/Channel_List.pdf
SpillieWRC
27 oktober 2008, 18:22
Heb eens naar het gratis zenderaanbod gekeken ..... zit toch niet veel interessants tussen vind ik.
kvind da goed meevallen en voor plus pakket is de prijs juist.
quattro
27 oktober 2008, 19:07
Wel oppassen,bij telenet doen ze soms een voorstel om een pakket gratis te proberen en sturen na verloop van tijd een factuur voor het pakket omdat je het niet hebt opgezegd,maar natuurlijk ook niet gevraagd hebt...
Soms wel rare praktijken daar...als tegenprestatie van een fout met digitale tv kreeg ik dan weer een maand gratis internet:cool:
Voorlopig ben ik er wel kontent van:cool:
Laatst heb ik een technieker laten komen om af te stellen..:cool:geen onderdelen,wel 1/2uur werk en verplaatsingskosten:)148euro:cool:
Grungie
28 oktober 2008, 20:32
En nog iets ... gij moet zeker geen nieuw router'ke kopen want gij krijgt een nieuw.
Nog een vraagske ivm daarmee. Hoeveel TV's en PC kunt ge op dat router-dingske aansluiten? En kunt ge daar ook draadloos mee surfen?
Mijn huidige router heeft 4 aansluitingen (4PC's dus) en een draadloze toegang. Maar dat zou belange niet genoeg zijn om alle TV's en PC's hier in huis op aan te sluiten.
GeDi
28 oktober 2008, 20:44
Dan hangt ge uwe huidige router gewoon bij op uw nieuwe router ;)
Op de 2de router wel uw DHCP Server afzetten ;)
Warlord
28 oktober 2008, 21:34
Precies een grote telenet fan zo te horen ,ik heb ool al meer dan een jaar tvvlaanderen en het pluspakket voor 13euro per maand maar vind wel de zenders veel interessanter dan bij telenet en belgacom.Eurosport 1 ,2 en alle valaamse zenders ,motorstv ,voor de pornoliefhebbers xxx,hustler(heel de dag),mtv 1.2.mtvnl,vh1,vh1 classic,nasn,... en vele anderen .Dan nog de bbc's,itv's (1.2.3.4),men and motors,sportchannel,fifgt network en voor deze prijs heb je nog deze zenders erbij die je eigenlijk altijd kan kijken zonder tvvlaanderen maar met de vlaamse zenders is het nog veel interessanter.Ge zazl het zeker niet beklagen .
Han
28 oktober 2008, 23:17
TV Vlaanderen heeft misschien een interessanter zenderaanbod tesamen met de enkele 100-en gratis aangeboden zenders, maar als ik hier op 3 televisies aansluiting wil hebben gaat me da wel een pak geld kosten en een hoop installatierompslomp.
Dead_Man
29 oktober 2008, 09:40
Nog een vraagske ivm daarmee. Hoeveel TV's en PC kunt ge op dat router-dingske aansluiten? En kunt ge daar ook draadloos mee surfen?
Mijn huidige router heeft 4 aansluitingen (4PC's dus) en een draadloze toegang. Maar dat zou belange niet genoeg zijn om alle TV's en PC's hier in huis op aan te sluiten.
Mijn huidige router heeft 5 aansluitingen. (D-LINK DES1005D)
Dus, daar kun je 4 PC en 1 TV op aansluiten .... of 4 TV's en 1 PC
Waarom zou je niet draadloos kunnen ?
Maar nogmaals .... indien je meerdere TV's digitaal wil aansluiten heb je meerdere digiboxen/corders nodig. Het is 1 box/corder per tv.
Dead_Man
29 oktober 2008, 09:52
Precies een grote telenet fan zo te horen ,ik heb ool al meer dan een jaar tvvlaanderen en het pluspakket voor 13euro per maand maar vind wel de zenders veel interessanter dan bij telenet en belgacom ......////..... en voor deze prijs heb je nog deze zenders erbij die je eigenlijk altijd kan kijken zonder tvvlaanderen maar met de vlaamse zenders is het nog veel interessanter. .
Nee, niet een telenet fan .... maar een tevreden telenet klant.
Kun je dat laatste deel eens verduidelijken
TV Vlaanderen is idd goedkoopst .....
Even geen rekening houdend met het gratis zenderaanbod van TV Vl. Jij betaald per jaar 167,xx euro .... ik betaal voor een soortgelijk aanbod mijn kabenabonnement PLUS 119.40 euro (voor 3 themapakketten) Dat maakt samen per jaar ong. 250 euro
Grungie
29 oktober 2008, 20:21
Dus, daar kun je 4 PC en 1 TV op aansluiten .... of 4 TV's en 1 PC
Waarom zou je niet draadloos kunnen ?
Ik heb toch niet geschreven dat ik niet draadloos kon?? :confused:
Ik vroeg enkel of je met dat router'ke dat ge van Telenet hebt gekregen draadloos kon.
Zo vroeg al aan de drank??? :p
Dead_Man
30 oktober 2008, 10:30
Wat heeft dit met de drank te maken ?
Gij vraagt of ge daarmee draadloos kunt surfen
Antwoord : "waarom zou je dat niet kunnen " ....
Qua internet en PC instellingen blijft alles 't zelfde
Zoals eerder hier al gemeld .... indien ge die toeters en bellen wat betreft interactief TV niet moet hebben moet er zelfs al gene netwerkkabel van uwe router naar de digibox/corder.
Grungie
30 oktober 2008, 12:58
Was een graptje he? ;)
Ik vraag of ge draadloos kunt surfen met dat routerke van Telenet en gij antwoordt met 'waarom zou je dat niet kunnen?'. Ik vind da een beetje een vaag antwoord.
Misschien ondersteund da router'ken van Telenet geen draadloos internet?
Dead_Man
30 oktober 2008, 18:22
Ik zal dat eens een duidelijk antwoord geven hé
Voor uw internet veranderd er niks ..... dus JA !!! ge kunt draadloos internetten
Warlord
1 november 2008, 21:31
Nee, niet een telenet fan .... maar een tevreden telenet klant.
Kun je dat laatste deel eens verduidelijken
TV Vlaanderen is idd goedkoopst .....
Even geen rekening houdend met het gratis zenderaanbod van TV Vl. Jij betaald per jaar 167,xx euro .... ik betaal voor een soortgelijk aanbod mijn kabenabonnement PLUS 119.40 euro (voor 3 themapakketten) Dat maakt samen per jaar ong. 250 euro
Ben jarenlang klant geweest van telenet en ben dan overgestapt naar tvvlaanderen en zou voor geen geld meer naar telenet gaan,.http://www.autosportforum.be/images/icons/icon11.pngMaar bij telenet zitten er ook veel zenders dat men gratis kan onderscheppen via de sattelliet.Zenderaanbod gelijk ,alleszins niet voor mij.Aan han decoders met meerdere uitgangen bestaan ook en het zal niet meer kosten dan tvvlaanderen hoor.http://www.autosportforum.be/images/icons/icon7.png