Volledige versie bekijken : GP van Brazilie 2008
Dead_Man
29 oktober 2008, 17:10
FORMULA 1 GRANDE PREMIO DO BRASIL 2008
http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/brazil/PublishingImages/circuit_map_bra.jpg
Friday Practice 1 : 13:00 - 14:30
Friday Practice 2 : 17:00 - 18:30
Saturday Practice : 14:00 - 15:00
Qualifying :17:00
Race : 18:00
Sporza : 17.30 u -- LIVE GP F1 Brazilië
Dead_Man
29 oktober 2008, 17:13
Op de website van 't Laatste Nieuws staat 't volgende :
"Zware plensbuien tijdens allesbeslissende GP Brazilië"
Zware regenbuien kunnen de nakende apotheose in de Formule 1 fors verstoren of extra kruiden - zoals u wil. Volgens het Britse Meteorological Services, dat ook het weer voorspelt voor Force India, gaat het immers het hele weekend gieten in Interlagos, het F1-circuit van Brazilië, waar komend weekend de laatste en ongetwijfeld razendspannende Grote Prijs wordt verreden.
Voor Lewis Hamilton zal de slotrace naar zijn eerste wereldtitel dus niet van een leien dakje lopen. De Brit heeft 7 punten voorsprong op zijn Braziliaanse achtervolger Felipe Massa, die een thuiswedstrijd rijdt. "Ondanks de regen en bewolking zal het nog vrij warm zijn", volgens de Britse weermannen. Als u het ons vraagt de voorbode van een sensationeel kijkstuk. (dea)
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/469236/2008/10/29/Zware-plensbuien-tijdens-allesbeslissende-GP-Brazilie.dhtml
Grungie
31 oktober 2008, 12:58
De eerste sessie gaat binnen een paar minuten van start. Momenteel is het droog maar het is wel bewolkt en er worden regenbuien verwacht.
Ook nog opmerkelijk dit weekend. DC rijd zijn allerlaatste GP en hij rijd daarom met een speciale 'livery' rond. Totaal anders dan de wagen van zijn teamgenoot. Een unicum eignelijk in de moderne F1.
Doel is om de aandacht te vestigen op een fonds dat geld inzamelt voor mensen met rugletsels en verlammingen.
Vince
31 oktober 2008, 13:07
Live streaming:
http://livetv.ru/en/webplayer/swf/5815/
goede kwaliteit
Grungie
31 oktober 2008, 13:11
De live timing doet het hier niet bij mij. Eerst kreeg ik wat chinese of japanese tekens op mijn scherm en na een refresh is het nu zwart. Er komt niets door....
Al enkele malen het boeltje afgesloten en heropgestart maar het blijft zwart.
Vince
31 oktober 2008, 13:15
De live timing doet het hier niet bij mij. Eerst kreeg ik wat chinese of japanese tekens op mijn scherm en na een refresh is het nu zwart. Er komt niets door....
Al enkele malen het boeltje afgesloten en heropgestart maar het blijft zwart.
hmmm, dan zou ik het niet weten, spijtig...:(
Bij mij zijn er geen problemen.
Grungie
31 oktober 2008, 13:17
Na nog een paar keer proberen werkt de live timing nu wel. :)
Was raar, maar kom als het nu weer wel werkt klaag ik niet.
Dead_Man
31 oktober 2008, 19:16
1e sessie voor Flup'ke voor Lowie'ke
2e sessie voor Fons'ke voor Flup'ke ..... Lowie'ke 9e
Dead_Man
31 oktober 2008, 19:24
Ook nog opmerkelijk dit weekend. DC rijd zijn allerlaatste GP en hij rijd daarom met een speciale 'livery' rond. Totaal anders dan de wagen van zijn teamgenoot. Een unicum eignelijk in de moderne F1.
Doel is om de aandacht te vestigen op een fonds dat geld inzamelt voor mensen met rugletsels en verlammingen.
Dit is 'em
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/9/2/12/large_526917.jpg
Het afcheidscadeau'tje van de FIA voor DC
Voor zijn allerlaatste GP heeft DC de toestemming gekregen van de FIA om zijn bolide een andere livery te geven
Kama Schumi
31 oktober 2008, 20:01
Bij deze....het ga je goed DC.
Ik ben nooit speciaal fan geweest van de Schot en was het zeker niet altijd eens met wat hij zei maar hij durfde ten minste zijn gedacht zeggen. David Coulthard bracht altijd kleur en zijn carriére cijfers spreken voor zich.
Grungie
31 oktober 2008, 20:49
Dit weekend is er een nieuweheid in de F1. Een helmcamera. Een camera in de helm dus. De eer viel op David Coulthard.
http://www.formula1.com/photos/597x478/tvimages/2008/brazil/fripic2.jpg
Nochtans is een helmcamera niet bepaald iets nieuws. Enkele jaren terug werd het al gebruikt in de IRL.
GeDi
31 oktober 2008, 20:51
Een helmcamera. Een camera in de help dus.
Wadisda? :p :D
Grungie
31 oktober 2008, 20:52
Awel, wat er dus staat : Een camera in de helm. :p
GeDi
31 oktober 2008, 20:55
Awel, wat er NU dus staat : Een camera in de helm. :p
Ha zo :D
Scuderio
1 november 2008, 00:31
Dit weekend is er een nieuweheid in de F1. Een helmcamera. Een camera in de helm dus. De eer viel op David Coulthard.
http://www.formula1.com/photos/597x478/tvimages/2008/brazil/fripic2.jpg
Nochtans is een helmcamera niet bepaald iets nieuws. Enkele jaren terug werd het al gebruikt in de IRL.Ofwel keek DC hier juist naar beneden, ofwel staat de camera ni in de kijkrichting, ofwel ziet ne rijder eigenlijk geen knijt van de baan terwijl hij in zijne auto zit...
Grungie
1 november 2008, 10:42
Ofwel staat die camera ergens onderaan zijn vizier.... misschien staat hij daar wel om zeker niet in de weg te zetten van zijn zicht.....
Dead_Man
1 november 2008, 11:41
Als dat camera'ke vlak boven zijn vizier is gemonteerd staat dat toch voor niemand in de weg? Daarbij, die dingen zijn zo klein tegenwoordig dat het hem nergens zal hinderen.
Ik zie het nut er dan ook niet van in om dat ding onder zijne neus te placeren .... of men is zeer geinteresseerd in de lichtjes op zijn stuur.
Grungie
1 november 2008, 11:52
Ik denk niet dat het boven zijn vizier staat. (wegens aerodynamische overwegingen....) maar eerder IN zijn vizier (in zijn helm dus). En dan lijkt het me logischer dat het ergens onderaan zijn vizier gemonteerd word om zijn zicht niet te hinderen.
Althans, de 'helmet cam' die enkele jaren terug in de IRL opdook was toch in het vizier gemonteerd word. Ik veronderstel dat dit hier ook zo zal zijn.
Dead_Man
1 november 2008, 12:10
ff tussen de duizenden foto's op motorsport.com aan 't zoeken geweest ..... foto van DC van gisteren.
http://motorsport.com/photos/f1/2008/bra/f1-2008-bra-tm-0116.jpg
Waar staat het camera'ke ?
Om het gemakkelijk te maken .... hier nen foto van DC in China
http://motorsport.com/photos/f1/2008/chi/f1-2008-chi-xp-0238.jpg
GeDi
1 november 2008, 12:19
We kunnen alles zien wat zijn neus ziet :D
Grungie
1 november 2008, 13:24
Da camera'ke is inderdaad da klein rond gevalle'ke in het midden van zijn helm net onder zijne neus. Let ook op de uitsparing in het vizier.
Van nog iets dichter :
Lijkt me toch echt wel een lens die naar buiten steekt.
http://www.motorsport.com/photos/f1/2008/bra/f1-2008-bra-tm-0119.jpg
Ter vergelijking; een foto van begin dit jaar in Australië :
http://www.motorsport.com/photos/f1/2008/aus/f1-2008-aus-xp-0437.jpg
Let vooral op de uitsparing in het vizier, of het ontbreken daarvan.
Dead_Man
1 november 2008, 14:47
Voor diegene die digitaal kijken en normaal gezien dan ook één+ of canvas+ kunnen ontvangen ..... en die tureluut worden van dat Frans gebrabbel ....
Met andere woorden .... ik kan straks om 16.55u naar de kwalificaties kijken op onze geliefde nationale omroep.
:D
Grungie
1 november 2008, 14:49
Kunt ge lekker tureluut worden van die zeikers van een commentators :D
Grungie
1 november 2008, 15:09
VT3 is net gedaan. Alonso heeft er op het laatste ogenblik nog een snelle ronde uitgeperst. Net iets sneller dan Hamilton.
3e staat Kovalainen, dan Massa, Vettel, Heidfeld en Bourdais. Raikkonen pas de 12e tijd.
senna's kingdom
1 november 2008, 18:12
Ziet er een leuke startgrid uit voor morgen:D
Grungie
1 november 2008, 18:17
Massa staat wellicht zééér licht. Een redelijk groot verschil met Trulli toch wel.
Mijne pole position tijd weer naar de knoppen. Ik gerekend op een tijd die op die van Trulli lijkt. :p
Jedi
1 november 2008, 20:37
Massa staat wellicht zééér licht.
Best mogelijk,
maar de tijden in de eerste 2 sectoren was met de rest zo groot niet,
in sector 3 maakt hij het verschil.
Tochwel zeer knappe ronde van Massa!!!
Volgens mij kon Lewis best sneller,
maakte enkele fouten .. het verschil met Heikki is normaal iets groter en nu niet..
hij mag nu wel zeggen dat hij alleen maar aan die titel denkt en daarom niet voluit gaat (ging) maar die gezichten bij McLaren zegden toch iets anders.
Maar zelfs al zou dit de uitslag van de race zijn dan is er idd geen vuiltje aan de lucht.
Terleurstellend vond ik Kubica... 13de??
waarom wachten ze nu ook altijd zo lang bij BMW om buiten te komen??? :confused:
Hillfan
1 november 2008, 22:08
Massa staat wellicht zééér licht. Een redelijk groot verschil met Trulli toch wel.
Mijne pole position tijd weer naar de knoppen. Ik gerekend op een tijd die op die van Trulli lijkt. :p
McLarens zouden zwaarder staan, met het oog op regenweer morgen...
Henne
1 november 2008, 22:12
Dat het maar een mooi raceje wordt :)
Scuderio
2 november 2008, 17:42
We kunnen alles zien wat zijn neus ziet :D
Wat er dus op neerkomt dat we alleen de bovenkant van zijn stuur en de lucht zien... dat had toch beter gekund volgens mij.
NewTown
2 november 2008, 17:44
Wat er dus op neerkomt dat we alleen de bovenkant van zijn stuur en de lucht zien... dat had toch beter gekund volgens mij.
lol, dénk je? :p
de site van f1.com wil niet open gaan, wat een timing!
iemand toevallig de rechtstreekse link van de live timing (als die het al doet) bij de hand?!
bij deze: http://www.formula1.com/services/live_timing/live_timing_popup.html
Grungie
2 november 2008, 17:47
http://www.formula1.com/services/live_timing/live_timing_popup.html
Heb redelijk wat geduld moeten hebben eer die er doorkwam. F1.com lijkt wel overbelast..... :p
Scuderio
2 november 2008, 17:57
bij mij duurde het ook even...
en het begint te regenen!!!
NewTown
2 november 2008, 17:57
thx grungie :)
vijf minuten voor de start begint het daar te gieten... oeps :D
senna's kingdom
2 november 2008, 17:58
shit, goed voor hamilton:rolleyes:
NewTown
2 november 2008, 17:58
start uitgesteld... goed voor ieders zenuwen
riddler
2 november 2008, 18:01
En daar is de zon weer!
Dit gaat leuk worden.
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat ze achter de safety car gaan starten!
senna's kingdom
2 november 2008, 18:01
amai, maar start achter safety car:mad:
Zijn het vijgen?
NewTown
2 november 2008, 18:04
sjonges mss kunnen ze gewoon de safety car heel de race voorop laten rijden? :rolleyes:
enfin, bij renault zeggen ze "clear for 40' "
...
Scuderio
2 november 2008, 18:07
zou er nu niemand op intermediates gokken?
senna's kingdom
2 november 2008, 18:08
ik :D
riddler
2 november 2008, 18:12
er is er eentje de pits in
kubica dus.
riddler
2 november 2008, 18:14
Dat is wel jammer voor Coulthard!
riddler
2 november 2008, 18:19
Mag je eigenlijk een snelste ronde rijden achter de safety car, want bij de doortocht daarnet is praktisch iedereen zijn naam paars gewees op de live timing!
NewTown
2 november 2008, 18:28
*hoest*
dàt zou ik dus een unsafe release noemen (button/roberg)
Grungie
2 november 2008, 18:29
Het was het eerste echte 'getimede' en vliegende ronde. Niemand had al een tijd achter zijn naam staan. Logisch dat iedereen zijn snelste ronde reed.
NewTown
2 november 2008, 18:30
ik wilde net typen wat grungie typte... intussen heeft Massa harde droogweerbanden opgezet... wat een circus daar :p
NewTown
2 november 2008, 18:31
owla waar zit lewiske nù??? P7
mousti
2 november 2008, 18:39
Massa vliegt en Vettel volgt nog mooi altijd op de 2de plek! Ik heb een beetje gevoel dat Raikkonen een gaat heeft laten vallen tussen hem en Alonso of heb ik het daarin mis:confused:
NewTown
2 november 2008, 18:40
Massa vliegt en Vettel volgt nog mooi altijd op de 2de plek! Ik heb een beetje gevoel dat Raikkonen een gaat heeft laten vallen tussen hem en Alonso of heb ik het daarin mis:confused:
ik weet niet in welke mate hij 'een gat' laat vallen, maar de koers van kimi lijkt me toch volstrekt logisch?
NewTown
2 november 2008, 18:45
de stewards hebben opdracht gekregen niets meer te zeggen of doen vandaag peins ik => lol
trulli had bourdais wel niet echt veel plek gelaten, en van binnenuit zag het er redelijk agressief uit... 'one for the stewards' zeggen ze dan op de live timing :rolleyes:
mousti
2 november 2008, 18:45
ik weet niet in welke mate hij 'een gat' laat vallen, maar de koers van kimi lijkt me toch volstrekt logisch?
Welja daarmee dat ik zeg dat hij waarschijnlijk een gat(want rijdt beduidend trager dan Massa) laat vallen, en Hamilton heel de tijd achter zich laten.
Trouwens het is Kubica zijn weekendje niet:(
riddler
2 november 2008, 18:48
Stond daarstraks op de live timing niet dat Kubica voor regenbanden was binnengekomen bij de start(ipv droogweer zoals ze op sporza zeggen)
NewTown
2 november 2008, 18:48
neen, bmw heeft het seizoenseinde wel gemist... anderzijds hebben ze blijkbaar veel energie in de kers steken :)
gisteren een overzichtje gehoord van het aantal punten per team voor de laatste races, renault was haast indrukwekkend....
en nu even een rustig moment in de race? quid met de vooropgestelde stratego's...
NewTown
2 november 2008, 19:13
zeg grungie daarnet waren ze op live timing bezig over het zien aan de banden dat ze nog moesten pitten... is dat ook zo als ze wets hebben gereden???
riddler
2 november 2008, 19:14
zeg grungie daarnet waren ze op live timing bezig over het zien aan de banden dat ze nog moesten pitten... is dat ook zo als ze wets hebben gereden???
live timing zegt nu dat niemand naar de zachtere moet omdat iedereen op wets heeft gereden.
Grungie
2 november 2008, 19:15
Volgens mij niet.
Omdat ze nu al met regen (intermediates) gereden hebben zijn ze niet meer verplicht om de zachte en de harde band te gebruiken.
Ze mogen dus gerust op de harde band blijven rijden.
NewTown
2 november 2008, 19:18
@riddler idd, de tijd dat ik het post en m'n vraag is beantwoord..
@grungie: thx
intussen is het vooral voor glock duidelijk dat die tot het einde rijdt, denk ik
riddler
2 november 2008, 19:22
Als dat zo is, kan het zijn dat Glock voor een beslissing kan zorgen in het kampioenschap.
riddler
2 november 2008, 19:22
alé, Gert Vermesch leert precies autosportforum.be :p
NewTown
2 november 2008, 19:29
volgens radio renault is er nog grote kans op regen voor het einde van de mis...
mousti
2 november 2008, 19:30
volgens radio renault is er nog grote kans op regen voor het einde van de mis...
Volgens BMW ook
riddler
2 november 2008, 19:40
daar gaan we!
NewTown
wat een soep! :D
mousti
En hun voorspellingen zijn blijkbaar waar, zou nog interessant kunnen worden nu:)
Scuderio
2 november 2008, 19:44
Vettel kan het kampioenschap beslissen :)
NewTown
2 november 2008, 19:44
als glock op de baan blijft, hangt het allemaal af van vettel... gaat die of niet?
NewTown
2 november 2008, 19:45
omfg twee rondes, nu is het hamilton die alles moet wagen...
riddler
2 november 2008, 19:47
glock is ingehaald!
mousti
2 november 2008, 19:48
Die gezichten van Ferarri:D OMG!!
NewTown
2 november 2008, 19:48
hamilton is wereldkampioen, want glock is in de laatste ronde uit het beeld verdwenen... en gaetan vigneron is er zijn stem van kwijt :D
Scuderio
2 november 2008, 19:50
die laatste ronde was er dus teveel aan voor Glock zijn slicks blijkbaar :(
Badday
2 november 2008, 19:51
OP Canvas hadden ze het nie gezien van Glock:p Bij ferrari ook nie:p Maar ikke wel:D Al had ek et liever nie gezien:p
riddler
2 november 2008, 19:51
Bij sporza hadden ze het niet snel door had ik de indruk, terwijl ze het toch vrij duidelijk in beeld brachten dat Glock op het laatste ingehaald werd.
Het is toch een mooie seizoensafsluiter geworden. De laatste bocht heeft het hem gedaan.
NewTown
2 november 2008, 19:52
die laatste ronde was er dus teveel aan voor Glock zijn slicks blijkbaar :(
eigenlijk iemand gezien wat glock overkomen is? wellicht een schuiver?
intussen sstaat daar een auto te branden, wakkerworden gasten :p
riddler
2 november 2008, 19:53
Glock is gewoon ingehaald geworden in de voorlaatste of laatste bocht.
Scuderio
2 november 2008, 19:53
eigenlijk iemand gezien wat glock overkomen is? wellicht een schuiver?wrs gewoon teveel regen ineens, Trulli heeft evenveel tijd verloren in die laatste ronde
Badday
2 november 2008, 19:54
eigenlijk iemand gezien wat glock overkomen is? wellicht een schuiver?
intussen sstaat daar een auto te branden, wakkerworden gasten :p
volgens mij was het gewoon nie meer haalbaar voor glock op zen slicks. Ofwel heeft Dennis naar die mannen van toyota gebeld, en hen een paar miljardjes beloofd:p
Scuderio
2 november 2008, 19:55
intussen sstaat daar een auto te branden, wakkerworden gasten :pde regen zal da wel doven ;)
riddler
2 november 2008, 19:55
Moet toch pijn doen om vanboven opt podium te staan, terwijl je gewoon wil wegkruipen in een hoekje.
NewTown
2 november 2008, 19:58
allez, voor één puntje wordt Hamilton met minder overwinningen wereldkampioen :)
ere aan wie ere toekomt: hail to the chief! ;)
constructeurs naar ferrari... ook verdiend!
En nu kunnen we ons gaan vragen stellen over de pikorde voor volgend jaar :p
senna's kingdom
2 november 2008, 20:01
Als dat zo is, kan het zijn dat Glock voor een beslissing kan zorgen in het kampioenschap.
En dat heeft hij gedaan, en hoe:eek:
NewTown
2 november 2008, 20:02
ik heb het nog maar zelden gedacht, maar de uitdrukking 'bloedstollende finale' zou hier op zijn plaats zijn :)
Holkers
2 november 2008, 20:02
Niet te geloven, wat een einde! Zou de beste thriller schrijver niet bedacht kunnen hebben, wat geweldig en ook voor Hamilton (zeg ik als Ferrari fan en als FIA hater ;))
Hillfan
2 november 2008, 20:03
spannend seizoen tot de laatste minuut; zo zien we het graag :D
Grungie
2 november 2008, 20:04
Ecclesteentje zijne natte droom. Het kampioenschap beslist in de laatste bocht van de laatste ronde van de laatste GP.
senna's kingdom
2 november 2008, 20:08
Een thriller van formaat.
Dit was toch de beste afsluiter die ik ooit heb gezien:eek:.
Ik had gedacht dat Hamilton alles op alles ging zetten bij Vettel.
En dat ging in bloedvergieten aflopen.
Vettel reed wel strak in de regen terwijl Hamilton regelmatig uit balans kwam omdat hem te vroeg op het gas ging.
Vind het jammer voor Massa.
En Alonso, hij doet het weer:D.
Zet die eens in een top team.
Ik zeg het nog eens, samen met Hamilton in hetzelfde "neutraal" team zal Hamilton toch weer met beide voetjes op de grond staan:p.
Hamilton was wel snel dit seizoen, maar in mijn ogen niet de meest consistente. Massa had een slecht begin, maar heeft het toch nog ver gekregen.
Ik kan niet wachten op volgend jaar:o.
GeDi
2 november 2008, 20:11
Spijtig voor Massa :(
Maar hij heeft het niet in de laaste gp verloren ;)
NewTown
2 november 2008, 20:11
ik heb idd even gedacht dat hamilton een kamikaze actie zou wagen, maar 'no doubt' dat ze bij McLaren over de radio aan het brullen waren lol
maar hij ís nu de kampioen, en dàt telt :)
en alonso & renault... zoals iemand van het team zei: moest het seizoen begonnen zijn in ... jaja, als m'n tante er had hé :p. het was in ieder geval knap gereden :o
NewTown
2 november 2008, 20:12
Spijtig voor Massa :(
Maar hij heeft het niet in de laaste gp verloren ;)
de 'klucht' daar ergens in het oosten, kost hen wel heel veel...
GeDi
2 november 2008, 20:13
Inderdaad ;)
En een "nadeel" bij Ferrari is ook dat er geen uitgesproken eerste rijder was tot het voor één van beiden niet meer mogelijk was om kampioen te worden.Raikkonen had mischien wel een lichte voorkeur als regerend kampioen,wat normaal is.
Maar Massa heeft dit jaar toch duidelijk bewezen dat hij op zijn plaats is bij een topteam ;)
senna's kingdom
2 november 2008, 20:14
Hij heeft het verloren in de eerste wedstrijden hé...
Verder heeft Ferrari ook nog kostbare punten verloren.
mousti
2 november 2008, 20:16
Was ook grappig dat Kubica zich in de laatste 2 ronden nog zich wou bewijzen, ook al won hij er niets bij :D
Trouwens Vettel reed weeral een prachtige race in die Torro Rosso
Scuderio
2 november 2008, 20:17
de eerste wedstrijden, de opgave in de eindfase van de race in Hongarije, een paar stomme stoten in de pits...
mousti
2 november 2008, 20:19
Hij heeft het verloren in de eerste wedstrijden hé...
Verder heeft Ferrari ook nog kostbare punten verloren.
Vooral met die Lollipop affaire:D
Jedi
2 november 2008, 20:20
Wat een einde..
Thank you God that I'm an F1 freak!
Maar een anti-climax wat dat ene puntje betreft...
ik dacht het al in de voorlaatste bocht.. "tis niet waar wat doet Glock nu!.. " (toch nog hopende dat het Trulli was die ze voorbij schoten) "
Maar ik hield de finishlijn eindstand in de gaten en zag dan Hamilton op P5...
Een kampioenschap die word gewonnen op 1 puntje...
Verschillende meelevend commentaar op de RTBF weer trouwens.. Vigneron was hees na de finish.. zelden meegemaakt.. Ik ben trouwens ook hees van te roepen:
"Komaan Vettel!"
Maar zelfs al wist Sebastian te doen wat ik wou... het hielp Massa niet! :(
Congratz Lewis,
Ferrari verdiend constructeurs kampioen!
Badday
2 november 2008, 20:27
das zever é, er zijn zoveel plaatsen waar ze één puntje meer hadden kunnen pakken..
Grungie
2 november 2008, 20:31
das zever é, er zijn zoveel plaatsen waar ze één puntje meer hadden kunnen pakken..
En dan zwijgen we nog over de plaatsen waar ze punten cadeau hebben gekregen. ;)
Obelix
2 november 2008, 20:48
Niet te geloven, wat een einde! Zou de beste thriller schrijver niet bedacht kunnen hebben, wat geweldig en ook voor Hamilton (zeg ik als Ferrari fan en als FIA hater ;))
:confused: gaat dat samen ? :D
antoine
2 november 2008, 20:49
Was ook grappig dat Kubica zich in de laatste 2 ronden nog zich wou bewijzen, ook al won hij er niets bij :D
Zal hij er geen andere bedoeling mee hebben gehad?
Dead_Man
2 november 2008, 20:59
Pech voor Flup'ke ..... sjans voor Lowie'ke
Maar zoals al zoveel keer gezegt ..... de prijzen worden aan de meet uitgedeeld en gene centimeter ervoor hé.
Leuke spannende laatste 5 ronden in een (weeral) saaie wedstrijd.
Spijtig voor Coulthard dat zijn afscheidsrace na 500 meter al voorbij is.
Virus
2 november 2008, 21:08
ik vond het wel jammer voor Massa : op 10 seconden van de hemel naar de hel... het publiek hoorde je juichen, de Senna taferelen kwamen terug boven....
Ik gun het Hamilton ook, maar een "Senna fan" heeft toch liever een Braziliaan die in Brazil wereldkampioen wordt.
Jedi
2 november 2008, 21:10
^vond er niets saai aan,
ik switchte van Sporza naar La Deux en je kreeg meteen het gevoel dat je naar een andere GP zat te kijken,
Vigneron maakte regelmatig duidelijk dat ook al lag Hamilton rustig 4de er nog vanalles kon gebeuren.. zo hou je spanning hoog.
Ipv te zeggen: 'tja nu is het wat saai, we hadden op meer gehoopt'
Ik vind het Sporza commentaar al wat verbeterd, en keek gisteren voor de kwalificaties naar Sporza+ maar er is nog dag en nacht verschil.. met een gepassioneerde meelevende commentator zoals een Vigneron (de belgische Murray Walker)
senna's kingdom
2 november 2008, 21:15
Als ik commentator had geweest vandaag zat iedereen met kippenvel :D
NewTown
2 november 2008, 21:20
natuurlijk dadde. ik refereerde naar de uitspraken van een ferrari hoofdkaas die de verliezen toen weet aan alles behalve ferrari zelve ;)
Kama Schumi
2 november 2008, 21:31
Ongeloofwaardig Hollywood materiaal :D
Hamilton hield het hoofd toch koel tewijl iedereen wel gek werd niet in het minste Gaetan Vigneron, wat een passie heeft die man :)
Massa....als je team je meld dat je kampioen bent...hier zijn weining woorden voor en dit komt zeer zeer hard aan. Hij pakt een mooie zege maar dit lijt een wonde achter die volgens mij nooit gaat helen.
Alonso tja....als die nog maar de 3de beste auto van't veld ter beschikking heeft doet hij mee voor de titel. Ik vrees wel dat Renault terug zal moeten inhalen aan't begin van het nieuwe jaar. Onze vriend Fernand zit in de categorie Senna,Schumacher,...
Sebastian Vettel heeft ook een dijk van een race gereden en als die ooit in een Ferrari komt....
Een beetje regen maakt het toch altijd wel wat leuker :D
Holkers
2 november 2008, 21:54
http://www.geenstijl.nl/archives/images/a984babe3db3feffe4e295c5e18197cfo.gif
NewTown
2 november 2008, 22:01
De prijzen zijn uitgedeeld, maar zijn de lessen getrokken?
Ondanks alle druk, hield Massa goed stand deze keer, maar kunnen we hetzelfde zeggen van Hamilton? Blijkbaar is niet iedereen daar zeker van...
senna's kingdom
2 november 2008, 22:12
Niet echt mijn gedacht
GeDi
2 november 2008, 22:14
Ook niet mijn gedacht ;)
Dead_Man
2 november 2008, 22:24
Alonso tja....als die nog maar de 3de beste auto van't veld ter beschikking heeft doet hij mee voor de titel. Ik vrees wel dat Renault terug zal moeten inhalen aan't begin van het nieuwe jaar. Onze vriend Fernand zit in de categorie Senna,Schumacher,...
Sebastian Vettel heeft ook een dijk van een race gereden en als die ooit in een Ferrari komt....
Wat Fons'ke heeft laten zien in een Renault van 't jaar vind ik prachtig, Fonske mag je idd in die categorie zetten
Maar wat Vettel heeft laten zien in "maar een Toro Rosso" .... zet hem ook maar in die categorie
En als Montedinges van Ferrari een zéér klein beetje verstand heeft laat ie deze Vettel nog 1, maximum 2 jaar verder rijpen en geef hem dan een zitje in een rode bolide ...... maar ik peins dat Ron Dennis en Mercedes er ook zo wel over denkt.
Diene knul zie ik de 7 van herr Michael verbeteren.
Toch oogt de toekomst prachtig hé
Een bende jonge gasten .... Hamilton, Alonso, Kubica, Vettel, Raikonnen, Massa ... Rosberg noem ik er ook bij ....
Daar gaan we nog jaren plezier aan beleven als de FIA hun tenminste laat doen en ze niet aan banden gaat leggen met hun zogenaamde besparende regelkes
Virus
2 november 2008, 22:25
Ook het mijne niet, Hamilton kan zeker met druk omgaan, soms iets té goed. En dat noemen ze dan arrogantie ...:confused:
Maar ja, nu zullen er wel voorbeelden komen van races, maar wie is daar nu nog iets mee, de eerste "zwarte" F1 wereldkampioen is er, nu nog de eerste "zwarte" Amerikaanse president...:p
riddler
2 november 2008, 22:35
En wat vinden de mensen hier van de honda die in de pits te vroeg losgelaten werd, en trulli die bourdais uit de weg duwt...?
Dead_Man
2 november 2008, 22:42
En wat vinden de mensen hier van de honda die in de pits te vroeg losgelaten werd, en trulli die bourdais uit de weg duwt...?
Zolang de wagen niet rood ziet word er hier daar maar weinig woorden over vuilgemaakt.
Dat moest je nu toch al weten hé ;)
riddler
2 november 2008, 22:43
Zolang de wagen niet rood ziet word er hier daar maar weinig woorden over vuilgemaakt.
Dat moest je nu toch al weten hé ;)
Inderdaad, daarom dat ik het collectieve geheugen even wil opfrissen :p
Kama Schumi
2 november 2008, 23:56
Die Honda ging daar inderdaad in de fout dus zelfde straf als bij de andere gevallen. Uiteraard verandert die straf van race tot race ;)
Trulli speelde het smerig (niet de eerste keer moet ik zeggen) en volgens mij zat daar wat payback in van vorige GP.
Kama Schumi
3 november 2008, 00:02
Diene knul zie ik de 7 van herr Michael verbeteren.
Toch oogt de toekomst prachtig hé
Een bende jonge gasten .... Hamilton, Alonso, Kubica, Vettel, Raikonnen, Massa ... Rosberg noem ik er ook bij ....
Daar gaan we nog jaren plezier aan beleven als de FIA hun tenminste laat doen en ze niet aan banden gaat leggen met hun zogenaamde besparende regelkes
Die 7 daar doe ik geen uitspraken over vanwege dat 2de punt. Te veel piloten die de titel kunnen pakken wanneer ze dé wagen hebben en dat kan misschien in de toekomst toch meer veranderen van jaar tot jaar. Dat gezegd zijnde Vettel zie ik ook meerdere titels winnen.
Holkers
3 november 2008, 07:40
:confused: gaat dat samen ? :D
Jazeker want ik ben fan van de sport, een team en sinds het stopppen van Schumi niet meer echt fan van 1 rijder, maar vind dat de FIA zich dit jaar (vooral dit jaar) zo verschikkelijk slecht heeft opgesteld richting de Formule 1. De beslissingen die ze namen waren echt te belachelijk voor woorden en als dan slechts 1 team er winst uit haalt en 1 team altijd de boeman is, dan ben je niet meer objectief als FIA en dan kan ik er geen goed woord meer voor over hebben. Hamilton is verdiend kampioen, hij heeft uiteindelijk Ferrari verslagen op de baan (zij het met heel veel geluk) en kan een grote vinger opsteken naar die ouwe mannetjes die zich achter de groene tafel verschuilen
Fennek
3 november 2008, 08:40
Wat ik me nu wel afvraag:
Zou er ooit in de geschiedenis van de F1 1 rijder zijn geweest die wereldkampioen is geworden met zoveel bestraffingen?
Dead_Man
3 november 2008, 09:38
De beslissingen die ze namen waren echt te belachelijk voor woorden en als dan slechts 1 team er winst uit haalt en 1 team altijd de boeman is, dan ben je niet meer objectief als FIA en dan kan ik er geen goed woord meer voor over hebben.
In "t algemeen ....
Gulder doet altijd voor dat Ferrari ALTIJD bevoordeeld word en dat McLaren altijd het onschuldig slachtoffertje is.
Ik geef zeker toe dat de racestewards (en NIET de FIA) dit jaar het bij sommige momenten echt belachelijk gemaakt hebben.
Als bijna alle races gemaakt werden door 2 teams en 1 wagen werd hiervan bestraft is het logisch dat de andere er voordeel uit haalt hé .
Maar niet alleen Hamilton heeft bestraffingen gekregen hé ..... ook Massa heeft ziijn drive troughs ontvangen .... Raikonnen ook.
Wat me wel is opgevallen dat Massa en Raikonnen hun drive troughs ontvangen hebben na blunders van het team zelf (op 1 uitzondering van Massa na) en dat Hamilton het veel aan zijn eigen te danken had en dat had veel te maken met zijn rijstijl .... en een rijstijl verander je niet zomaar.
Over die bestraffingen kunnen we blijven lullen .... feit is dat de dienstdoende racestewards ze, terecht of niet terecht in onze ogen, uitdelen .....
Feit is dat Lowie'ke wereldkapoen is en dat staat in de geschiedenisboekskes.
Maar zowel Hamilton als Massa hebben veel fouten gemaakt dit seizoen.
per total
3 november 2008, 10:50
je mag zeker zijn, ben geen grote f1 fan, maar dit jaar heb ik veel f1 gekeken, en gisteren sloegen ook mijn stoppen door!
nog niet veel gezien hoor!!!gewoon weg super! massa die de lijn voorbij komt met de wereldkroon en die hem enkele ogenblikken terug moest afstaan.het moet niet meer zijn zeker en het kan niet meer zijn.
spannend seizoen tot de laatste minuut; zo zien we het graag :D
sartro
3 november 2008, 14:40
was trots op mezelf want ik zag hamilton en vettel voorbij glock gaan! Glock was er zoiezo aan voor de moeite, en hij heeft uiteindelijk nog een plaats gewonnen door buiten te blijven, want stond op 7 voor het begon te regenen!
Jedi
3 november 2008, 16:45
^toch iemand die het goe heeft gezien,
velen vragen zich af waarom Glock niet binnenkwam voor regenbanden maar had hij dat gedaan waren die laatste ronden zelfs niet eens zo spannend geweest voor de titel!
Hillfan
3 november 2008, 18:22
Zou er ooit in de geschiedenis van de F1 1 rijder zijn geweest die wereldkampioen is geworden met zoveel bestraffingen?
ja... Schumi :D zeker in zijn Benneton jaren... in '94 zelfs 2 races geschorst geweest en nog kapoen geworden...
Hillfan
3 november 2008, 18:23
je mag zeker zijn, ben geen grote f1 fan, maar dit jaar heb ik veel f1 gekeken, en gisteren sloegen ook mijn stoppen door!
nog niet veel gezien hoor!!!gewoon weg super! massa die de lijn voorbij komt met de wereldkroon en die hem enkele ogenblikken terug moest afstaan.het moet niet meer zijn zeker en het kan niet meer zijn.
tja, als je al wat langer meedraait, kan je nog wel spannende finales bovenhalen zenne... Prost/Senna (2x), Mansell zijne klapband, Schumacher/Hill die ronden lang elkaar opjagen in '94, Schumi/Villeneuve van't zelfde...
Dead_Man
3 november 2008, 18:25
velen vragen zich af waarom Glock niet binnenkwam voor regenbanden maar had hij dat gedaan waren die laatste ronden zelfs niet eens zo spannend geweest voor de titel!
Daar zal Glock nu zeker niet aan gedacht hebben om 't spannend te maken .... Glock ging voor de punten en hij heeft gewoon pech gehad dat de regen gene minuut langer is weggebleven, anders had hij 5 punten.
Ze hebben bij Toyota gegokt ..... Glock heeft hiermee nog een plaatske gewonnen want toen iedereen binnenkwam voor andere banden lag hij 7e
sartro
3 november 2008, 18:29
(ik zie dat mijn woorden herhaald worden :D)
Glock heeft het idd spannend gemaakt, en terecht vechtend voor zijn punten. Wat ik wel niet begrijp is wat Kubica daar nog tussen kwam foefelen!
Deed me wat denken aan Senna (reed wss nog met de player-lotus op dat moment) en Alesi op dat stratencircuit, waar was dat weer? Zuid-Afrika?
ring master
3 november 2008, 18:52
Zou er al iemand kampioen geworden zijn na zoveel fouten te maken? Zowel Hamilton, Massa als Raikkonen hebben zitten blunderen dat het eigenlijk niet meer schoon was dit jaar. Niet dat Hamilton het niet verdient, zeker wel. Ne heeft de meeste punten dus... Maar ik heb toch een sterk gevoel, moest Alonso ne deftige auto gehad hebben dat het weer aan hem was dit jaar. Veel constanter. en slimmer? Maar een schoon seizoen, nu al twee op rij. Het werd tijd na de saaiere jaren van Schumacher en toch ook wel Alonso in z'n eerste jaar.
Hillfan
3 november 2008, 18:57
Zou er al iemand kampioen geworden zijn na zoveel fouten te maken? Zowel Hamilton, Massa als Raikkonen hebben zitten blunderen dat het eigenlijk niet meer schoon was dit jaar. Niet dat Hamilton het niet verdient, zeker wel. Ne heeft de meeste punten dus... Maar ik heb toch een sterk gevoel, moest Alonso ne deftige auto gehad hebben dat het weer aan hem was dit jaar. Veel constanter. en slimmer? Maar een schoon seizoen, nu al twee op rij. Het werd tijd na de saaiere jaren van Schumacher en toch ook wel Alonso in z'n eerste jaar.
tja...als als hé...
Vind het in ieder geval wel raar dat Renault zo slecht begint aan het seizoen, wegens "de motor niet ontwikkelt zoals de anderen" en dan plots op het einde van het jaar rijden die weer ineens mee met de koplopers... Die winst op het seizoen vind ik nogal opmerkelijk, doet me denken aan de Benneton-periode :D
sartro
3 november 2008, 18:59
wat bewijst dat Alonso een auto heel goed kan afstellen, en het team kan motiveren nog harder te werken. Heb gehoord toen hij de eerste keer weg ging bij renault dat ze nog een gans jaar met zijn afstellingen hebben gebruikt!
Kama Schumi
3 november 2008, 19:58
Renault heeft een beetje kunnen profiteren omdat vele teams al lang met 2009 bezig zijn (BMW,Red Bull,Honda,...). Zij en Torro Rosso zijn samen met de 2 top teams blijven werken.
Kwa motor is Renault nog steeds geen topper maar daar waar je Alonso in't begin van het jaar nog zag vechten tegen zijn wagen was er op het einde geen sprake meer van. Die Renault was veel stabieler en Alonso kon er mee aanvallen. Renault heeft goeie mensen in hun team en uiteraard is de Alonso factor niet meer te ontkennen.
Ik denk wel dat met de nieuwe regels Renault en Alonso hun stunt van dit jaar terug zullen moeten herhalen want al de rest heeft volgens mij al een goeie voorsprong.
NewTown
3 november 2008, 21:29
Renault heeft een beetje kunnen profiteren omdat vele teams al lang met 2009 bezig zijn (BMW,Red Bull,Honda,...). Zij en Torro Rosso zijn samen met de 2 top teams blijven werken.
Kwa motor is Renault nog steeds geen topper maar daar waar je Alonso in't begin van het jaar nog zag vechten tegen zijn wagen was er op het einde geen sprake meer van. Die Renault was veel stabieler en Alonso kon er mee aanvallen. Renault heeft goeie mensen in hun team en uiteraard is de Alonso factor niet meer te ontkennen.
Ik denk wel dat met de nieuwe regels Renault en Alonso hun stunt van dit jaar terug zullen moeten herhalen want al de rest heeft volgens mij al een goeie voorsprong.
je kan natuurlijk gelijk hebben, maar we kunnen deze discussie élk tussenseizoen hebben... we wéten eigenlijk niet écht hoeveel energie er in de nieuwe wagen gestoken is door deze & gene, en vooral niet of deze energie de nodige uitwerking zal hebben op de baan :) (en gezien het kers systeem is energie wel écht de toepasselijke term lol)
GeDi
3 november 2008, 22:39
Tussen zeggen dat ze voorsprong hebben en het ook hebben is een groot verschil ;)
Persoonlijk denk ik niet dat het kers systeem voor veel verandering gaat zorgen.
Het enige wat momenteel de uitslag echt kan beinvloeden zijn het weer en de safetycar,volgens mij zal het volgend jaar niet anders zijn ;) :D
GeDi
3 november 2008, 22:50
Ge zijt er iets van aan het maken :D
Grungie
3 november 2008, 23:00
Ge zijt er iets van aan het maken :D
:D :D
Da's gewoon om Dead_Man wa werk te geven. Hij zal da wel verplaatsen naar het prono topje. :p
Dead_Man
3 november 2008, 23:12
Tja, zoals gewoonlijk maakt Grungie er op dit uur er telkens een zootje van hé ..... hij zal weeral te veel cola zero gedronken hebben.
Heb dus alles verplaatst naar het desbetreffende topje ..... want als hij dat hier allemaal moet wissen en opnieuw invoeren in het prono topje :rolleyes: god weet waar het dan zal staan