Pagina 392 van 947 EersteEerste ... 292342382390391392393394402442492892 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.911 t/m 3.920 van 9461

Discussie: rallycross freaks

  1. #3911
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door www.dcdesign.tk Bekijk bericht
    en met een vrije baan is rallycross te vergelijken met rally, zeker als je het circuit zo hebt kunnen verkennen...
    Euh, nee...
    Rally is helemaal niet te vergelijken met rallycross. In rally verken je eerst enkele keren (2-3x) met een gewone wagen tegen een gematigd tempo wanneer er nota's opgemaakt worden. Maar het gaat wel over proeven tot 30km en meer waar het minste foutje fataal kan zijn. Dan praat ik niet over meters maar over centimeters! Het zijn twee totaal verschillende sporten die niet te vergelijken vallen.

  2. #3912
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Oostmalle
    Berichten
    200

    Standaard

    Ik bedoelde het niet in die richting, maar omgekeerd: als je een heel WK een focus WRC kan temmen, enkel met behulp van nota's, dan kan je perfect over dat korte circuit scheuren waar je al 25-40 rondjes hebt gedaan, zelfs met 250 pk extra... En daar hij enkel 2 contacten heeft gehad (met Croon in de 3e reeks, en met Jernberg in de finale), heeft hij niet moeten vechten, en was het voor hem dus niet meer dan rallyrijden...

  3. #3913
    Member pats rallycross's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 April 2007
    Berichten
    66

    Standaard gronholm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door www.dcdesign.tk Bekijk bericht
    Na het zien van die a-finale, lijkt het erop dat gronholm vooral geluk heeft gehad... geluk dat hij vrij weinig verkeer had in de reeksen (toch volgens anderen hier), zodat hij snelle tijden kon draaien wat resulteerde in de pole. geluk met die pole, zodat hij mits een mooie start als eerste de eerste bocht in kon duiken (en het is bekend dat de eriksson-fiesta's vrij goed zijn in de start) en dus vrij baan had... en met een vrije baan is rallycross te vergelijken met rally, zeker als je het circuit zo hebt kunnen verkennen...

    Daarenboven heeft hij geluk gehad dat Hundsbedt van de baan is gegaan... Hundsbedt had Hansen vlak daarvoor heel overtuigend ingehaald, en Hansen zat na gronholm's jokerlap niet zo heel ver eraf... Dus dat had anders wel eens raak kunne zijn tussen Marcus en Ludvig, en ik denk dat die zweedse tank net iets steviger is als dat kleine fiesta'ke...

    Conclusie: hij heeft goed gereden, daar niet van, maar hij heeft de rest niet verloren gereden, hij heeft gewoon zijn plaats behouden... En in vw zal hij het heel wat moeilijker hebben...
    wie daar was weet wel beter

  4. #3914
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door www.dcdesign.tk Bekijk bericht
    Ik bedoelde het niet in die richting, maar omgekeerd: als je een heel WK een focus WRC kan temmen, enkel met behulp van nota's, dan kan je perfect over dat korte circuit scheuren waar je al 25-40 rondjes hebt gedaan, zelfs met 250 pk extra... En daar hij enkel 2 contacten heeft gehad (met Croon in de 3e reeks, en met Jernberg in de finale), heeft hij niet moeten vechten, en was het voor hem dus niet meer dan rallyrijden...

    Ah zo, ja dan ben ik mee.

  5. #3915
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 June 2007
    Berichten
    170

    Standaard ERC Zweden

    Terug uit zweden!
    Jongen jongen wat weten die mannen daar hoe het moet! heb echt nog nooit zo'n vet weekend (naja 4 dagen met pers en training SN erbij) gehad!

    Over Gronholm. terechte winnaar maar niet makkelijk. 1e manche was Hansen gewoon sneller. 2e terecht gewonnen 3e had hij het moeilijk.

    in de finale had hij geluk dat zowel Hansen als Hunsbedt achter Walfridsson kwamen na de jokerlap en ze beide werden opgehouden en daarna nog samen in de clinche gingen.denk dat ze anders Gronholm hadden gepakt!

    Maar goed dat is allemaal achteraf! Hj rijd nog in Valkenswaard en in Polen kijken of dan het zelfde gebeurd!

    Vond het echt ongeloofelijk wat ik daar gezien heb en ga zeker terug!!!

  6. #3916
    RX-Guru RX-Guru's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 July 2008
    Locatie
    in Duitsland, 15 km ten oosten van Roermond
    Berichten
    127

    Standaard

    http://www.nlt.se/artikel.php?id=150...&avdelning_2=0

    Goed verhaal. En Zweeds is niet bepaald moeilijk te verstaan.

  7. #3917
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GOLFIE Bekijk bericht
    Hou me ten goede: In NK mag je rijden met stoel en gordel die uitgehomologeerd zijn, in Belgie niet. Marc had geen zin om te investeren, wat z'n goed recht is, maar eeuwig zonde voor ons, de toeschouwers....
    Mijn bronnen zeggen dat wij toeschouwers ons 1x dit jaar mogen verheugen op de rijkunsten van Marc in Maasmechelen.
    Het "RX-virus" zal zijn werk wel doen

  8. #3918
    Senior Member julles's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Berichten
    251

    Wink foto...

    bekijk de fotokes maar is van zweden op erc24 door het ongeluk is mdk 2 daar komt het op neer,wel kijk dan maar is plus let ook op foto's waar mdk kort op num 1 zit,en dan zijn er mensen die beweren dat hij niet mee kan pfff

  9. #3919
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Hier de finale met Grönholm.

  10. #3920
    Senior Member Atenza's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 February 2008
    Locatie
    Landen
    Berichten
    479

    Standaard

    VAS Rallycross Maasmechelen 5/7/2008


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •