Pagina 232 van 947 EersteEerste ... 132182222230231232233234242282332732 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.311 t/m 2.320 van 9461

Discussie: rallycross freaks

  1. #2311
    Member
    Geregistreerd
    24 January 2008
    Berichten
    84

    Standaard

    Als je foto's uit de oude en recentere doos wil zien, kan ik je ook aanraden om eens te snuffelen op de pagina's van rallyracing.nl - oldies. Daar staan er ook van Monten enz.

    Heb ik ook een hele tijd mee bezig geweest, en mij met plezier laten terugvoeren naar de tijd van 'weleer'. Ook al zijn sommige foto's nog niet zo oud. Maar je schrikt wel hoe snel het gaat.

    En als we toch aan het zoeken zijn. Heeft er iemand dan misschien nog een foto van Rik Van Mechgelen in zijn archief ?

  2. #2312
    Senior Member Fien's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 December 2007
    Berichten
    100

    Standaard fototjes

    De foto's uit de oude doos mogen heel zeker hier geplaatst worden. Die zie ik ook enorm graag. Ik vind het leuk om de verschillen van vroeger en nu te zien en met welke auto's ze toen reden. Ik had die tijd heel graag willen meemaken. Nog 5 weken en het is de eerste cros terug.

  3. #2313
    webmaster regionaal Regionaal-Rallycross's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 April 2007
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    38

    Standaard

    Kan er mij iemand zeggen wanneer de Rallycross in Belgie van start gegaan is en wanneer deze opgesplits in Regionaal en Nationaal.

  4. #2314
    Member
    Geregistreerd
    24 January 2008
    Berichten
    84

    Standaard

    Als ik even snel uit mijn geheugen mag putten, dacht ik dat Rallycross omstreeks 1969 de plas overstak vanuit Groot-Brittanië, waar dat na de uitbraak van mond-en klauwzeer in 1967 'ontstaan' is. België is trouwens ook een van de eerste landen geweest die de formule had overgenomen. Nogmaals : meen ik mij te herinneren.
    Maar het heeft dan wel even geduurd voor er een officiëel kampioenschap kwam, omdat de sport eerst nog niet erkend werd door de FIA.
    Er zijn meerdere websites te vinden waar de historie van rallycross op vermeld is. (en waarschijnlijk veel accurater dan mijn gewauwel. Maar dit vind ik persoonlijk leuker)

    Voor de splitsing van rallycross in (inter)nationaal en regionaal, wend ik mij graag ook even tot de andere forum-leden. Maar als trivia naar mijzelf : kan dat begin jaren '90 geweest zijn, dames en heren ??
    Laatst gewijzigd door 147; 24 January 2008 om 15:20

  5. #2315
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 June 2007
    Berichten
    197

    Standaard Op verzoek...


  6. #2316
    Member
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Berichten
    96

    Standaard

    van rallycross.de :

    Das erste, damals so genannte Rallyrace [!] von Maasmechelen-Opgrimbie wurde zwar schon im Juni 1970 ausgefahren, doch verfügte die Duivelsberg-Piste jetzt noch nicht über "befestigte" Streckenteile. Die Asphaltpassagen wurden erst in 1972 erstellt und darüber hinaus bekam die BRCV erst per 27. September 1972 den offiziellen Segen ihrer nationalen belgischen Automobilsporthoheit KBAC.

    (ter verduidelijking (dezelfde bron): in de beginjaren was er nog geen strikt onderscheid tussen rallycross en autocross)

  7. #2317
    Member
    Geregistreerd
    22 July 2007
    Berichten
    39

    Standaard

    als ik ooit eens 5 minuten tijd heb zal ik eens wat oude foto's inscannen.
    mijn ex schoonvader reed toen die tijd ook mee half jaren 70 met bmw

  8. #2318
    Senior Member Mac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    661

    Standaard ook op verzoek !!!


  9. #2319
    Senior Member Mac's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons de spons Bekijk bericht
    als ik ooit eens 5 minuten tijd heb zal ik eens wat oude foto's inscannen.
    mijn ex schoonvader reed toen die tijd ook mee half jaren 70 met bmw
    AWEL Fons, ik doe je die 5 minuten cadeau

  10. #2320
    webmaster regionaal Regionaal-Rallycross's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 April 2007
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 147 Bekijk bericht
    Als ik even snel uit mijn geheugen mag putten, dacht ik dat Rallycross omstreeks 1969 de plas overstak vanuit Groot-Brittanië, waar dat na de uitbraak van mond-en klauwzeer in 1967 'ontstaan' is. België is trouwens ook een van de eerste landen geweest die de formule had overgenomen. Nogmaals : meen ik mij te herinneren.
    Maar het heeft dan wel even geduurd voor er een officiëel kampioenschap kwam, omdat de sport eerst nog niet erkend werd door de FIA.
    Er zijn meerdere websites te vinden waar de historie van rallycross op vermeld is. (en waarschijnlijk veel accurater dan mijn gewauwel. Maar dit vind ik persoonlijk leuker)

    Voor de splitsing van rallycross in (inter)nationaal en regionaal, wend ik mij graag ook even tot de andere forum-leden. Maar als trivia naar mijzelf : kan dat begin jaren '90 geweest zijn, dames en heren ??
    de oudste rangschikking die ik bezit ik die van 1997

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •