Pagina 4 van 470 EersteEerste ... 234561454104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 4695

Discussie: Foto's Belgische Int. Rally's 1980 tm 1986

  1. #31
    Senior Member FilipD's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 March 2007
    Locatie
    Kasterlee
    Berichten
    352

    Standaard

    Kreeg van de week deze mooie foto aan van Quattro. Colsoul in de Haspengouwrally denk 1982




  2. #32
    Senior Member duco243's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2009
    Berichten
    1.595

    Standaard BIRK 1980 tm 1986

    Asfaltkanonnen aan de start!!!!!
    De rally van Ieper bracht regelmatig auto's aan de start die je eigenlijk alleen maar zag in rally's met 100% verharde wegen.
    Grote motorinhoud, veel pk's, gestroomlijnde carrosserie, wel vaak te fragiel om het een hele wedstrijd vol te houden maar toch regelmatig met succes ingezet.

    Jean-Claude Andruet bestuurde deze Ferrari 308 GTB st.nr.3 en won daarmee de 24 uren van Ieper 1981




    St.nr.1 voor Bernard Darnich in deze imposante BMW M1, aan de start in Ieper 1982 maar al snel hoorde hij bij de uitvallers




    Ook Bernard Beguin probeerde het met de BMW M1 maar bracht het er al niet veel beter van af, Ieper 1984 st.nr.3




    De Fransman Francis Vincent stond in 1983 voor de 6de keer aan de start van de 24 uren van Ieper maar de voorgaande 5 keren was hij niet erg succesvol.
    Met st.nr.14 op de Pozzi Ferrari 308GTB geplakt reed hij in 1983 een goede wedstrijd die eindigde op plaats 3




    Niet alleen in Ieper zagen we Ferrari's aan de start, hier een foto uit 1895 van de Brit Tony Worswick met st.nr.9 tijdens de Haspengouwrally

  3. #33
    Senior Member duco243's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2009
    Berichten
    1.595

    Standaard BIRK 1980 tm 1986

    Wereldkampioenen



    Van 1980 tot 1986 stonden er 4 rijders aan de start waarvan er 1 wereldkampioen was geweest en 3 het nog zouden worden.



    In 1979 werd de Zweed Bjorn Waldegaard wereldkampioen.
    In 1985 startte hij met st.nr.2 in de Boucles de Spa en won deze wedstrijd




    Stig Blomqvist reed in 1980 met st.nr.2 in de Boucles de Spa.
    In 1984 werd hij met een fabrieks-Audi Quattro wereldkampioen





    4-voudig wereldkampioen Juha Kankunen (1986, 1987, 1991 en 1993) was al eerder actief in België maar deze opname komt uit de Haspengouwrally van 1985, uiteraard kreeg de Toyota Celica Turbo van Juha st.nr.1




    Er stond geen maat op Massimo Biasion in Ieper 1983. Het met st.nr.6 toebedeelde Italiaanse talent won met overmacht
    Enkele jaren later werd hij wereldkampioen in 1988 en 1989

  4. #34
    Senior Member duco243's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2009
    Berichten
    1.595

    Standaard BIRK 1980 tm 1986

    Aan de kant!!!! Hier komen de......Damesteams!!!!


    Slechts 2 teams kregen van 1980 tm 1986 een startnummer onder de 16



    Michelle Mouton en bijrijdster Annie Arrii met de Fiat 131 Abarth in Carling Black Label kleuren tijdens de Boucles de Spa 1980 met st.nr.3 op weg naar de 4de plaats




    Antonella Mandelli en navigatrice Tiziana Borghi reden in 1983 met een Jolly-club Lancia in Ieper
    Gestart met st.nr.10 en in de uitslag vinden we de dames op de 18de plaats terug

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    2.122

    Standaard

    Leuke foto's!!

  6. #36
    Senior Member duco243's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2009
    Berichten
    1.595

    Standaard BIRK 1980 tm 1986

    Groep B Supercars

    De evolutie van de gr.B rallywagens ging door tm 1986
    Een minimale productie-eis van 200 exemplaren was voor een aantal fabrikanten geen sta-in-de-weg om speciaal voor de rally auto's te bouwen.
    Ongelimiteerde power-output, permanente vierwielaandrijving, kevlar carressoriedelen, aerodynamische hulpmiddelen zoals skirts en spoilers, etc., the sky was the limit.
    Limieten waren er echter wel, het werd een probleem om al het vermogen op de weg te krijgen en er werd een steeds groter beroep gedaan op de stuurmanskunst van de rijder.
    Testen maakten uit dat b.v. Audi makkelijk een motor kon bouwen met meer dan 500pk maar dat hun toprijder Walter Rohrl er geen snellere tijden mee maakte dan met de 450pk versie.

    Van de 6 echte supercars hebben we er in België een viertal aan het werk kunnen zien:

    MG Metro 6R4
    Deze auto had als enige van de 6 een atmosferische motor maar die leverde wel 385pk
    Hier met st.nr.7 in Ieper 1986 en fabrieksrijder Marc Duez aan het stuur



    Ford RS200
    Robert Droogmans bestuurde deze auto o.a. in Ieper 1986 met st.nr.5



    Lancia Delta S4
    Dit Italiaanse rallykanon zag er niet uit maar was wel rap, aan Fabrizio Tabaton de taak om het allemaal onder controle te houden
    Ieper 1986 st.nr.2


    Peugeot 205T16
    Deze goed uitgebalanceerde rallyauto was erg succesvol in het Wk-rally, Bruno Saby (st.nr.1) had er in Ieper 1986 minder plezier van en haalde de finish niet.


    De overige 2 supercars, de Cirtoën BX4TC en de Audi Sport Quattro, hebben we in België helaas niet aan de start gezien

  7. #37
    Senior Member duco243's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2009
    Berichten
    1.595

    Standaard Tussenstand

    Even een tussenstand.
    Het zal nog wel even duren voordat alle vakjes blauw zijn maar je moet een doel hebben, toch?
    De bijdrage van FilipD is reeds in het overzicht verwerkt (het was inderdaad Guy Colsoul in de Haspengouwrally 1982 met st.nr. 2)




  8. #38
    Senior Member duco243's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2009
    Berichten
    1.595

    Standaard BIRK 1980 tm 1986

    Het duel om het Nederlandse rallykampioenschap ging meestal tussen Jan van der Marel en Henk Vossen
    Een aantal van deze duels werd op Belgische bodem uitgevochten, hiervan enkele beelden:



    van der Marel met st.nr.3 neemt een hairpin tijdens het Circuit des Ardennes 1982




    Henk Vossen (st.nr.4) de heuvel op in het Circuit des Ardennes 1982




    Geen rally die meetelde voor het Nederlands kampioenschap maar Jan van der Marel deed toch mee,
    met st.nr.2 in de TAC Rally in Tielt




    St.nr.7 voor Jan van der Marel in de Lucky Strike Talbot Lotus tijdens de Haspengouwrally van 1982




    Henk Vossen aan het werk tijdens de Limburgiarally van 1982, Henk reed in deze rally met st.nr.7




    Henk Vossen komt de bocht om schuiven, Haspengouwrally 1984 st.nr.3





    van der Marel, Circuit des Ardennes 1984 st.nr.14




    Vossen tijdens het Circuit des Ardennes 1985 met st.nr.7 in de Opel Manta 400 van ODTH

  9. #39
    Senior Member duco243's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2009
    Berichten
    1.595

    Standaard Kampioenen

    "Didi", oftewel Jean-Marie Cols, de kampioen van 1980

    Hier volgen enkele foto's uit dat jaar:
    st.nr.3 Circuit des Ardennes


    st.nr.4 Haspengouwrally


    st.nr.10 24 uren van Ieper


    st.nr.2 Limburgiarally

  10. #40
    Senior Member duco243's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2009
    Berichten
    1.595

    Standaard Kampioenen

    Guy Colsoul, kampioen in 1981
    Hier volgen enkele foto's uit dat jaar:

    st.nr.1 Circuit des Ardennes


    st.nr.2 Haspengouwrally


    st.nr.8 Bianchi


    st.nr.7 Limburgia

Soortgelijke discussies

  1. Veiligheid tijdens Rally's
    By david in forum Rally binnenland
    Reacties: 216
    Laatste bericht: 7 August 2017, 10:32
  2. belgische rally scene heeft jullie nodig
    By LRT in forum Rally binnenland
    Reacties: 83
    Laatste bericht: 17 October 2008, 16:39
  3. de belgische rallyscene heeft jullie nodig
    By LRT in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 October 2008, 16:12
  4. WK Rally's bekijken.
    By tommeke_B in forum Rally buitenland
    Reacties: 119
    Laatste bericht: 24 July 2008, 12:26
  5. Historische rally's
    By FOCUSWRC in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 September 2007, 21:20

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •