Pagina 205 van 376 EersteEerste ... 105155195203204205206207215255305 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.041 t/m 2.050 van 3759

Discussie: Patattentijd

  1. #2041
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Een wielrenner is een werknemer van zijn ploeg.
    Flavio was de baas van Renault F1. Dat is het verschil.
    Ik dacht dat Bernard Rey de baas was bij Renault F1? Volgens mij was Flavio de Managing Director maar niet de CEO. (maar maakt niet uit)

    Bij de spionagezaak was de hele McLaren top op de hoogte iets wat ze eerst ontkend hebben. Vooral dat laatste leide tot een grote boete. Bij het Dave Ryan/Lewis Hamilton geval heeft McLaren direct ingegrepen en eerlijk de fout toegegeven van hun voormalige werknemer. De vervolging van het team was dan ook vrijwel nihil.

    Mij lijkt het dat Renault dit laatste voorbeeld aan't volgen is.

    Uiteraard zal Renault nog wel wat dingen moeten komen uitleggen en ik betwijfel of de fia hen zonder enige kleerscheuren zal laten gaan maar tegelijk betwijfel ik sterk dat ze onschuldige mensen hard gaan vervolgen want de enige schuldigen zijn al weg uit de F1.

    Dit is dan ook geen burgerlijke rechtzaak (tot hiertoe) maar een sportieve zaak.

    Misschien ben ik zelf wel wat onduideljk want ik wil niet zeggen dat Renault zich totaal niet moet verantwoorden maar normaal gezien is de enige mogelijke straf voor zulke feiten uitsluiting uit kampioenschappen in heden en toekomst.

    In dit geval zou dat volledig terecht zijn voor de 3 individuen maar totaal onterecht voor het hele Renault F1 team.

    Ik weet dat het de fia is, maar ik hoop toch een beetje op gezond verstand. Met de laaste 2 issues (liegate / tiregate) is dat gelukkig toch al gelukt.

  2. #2042
    Senior Member Hillfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht

    Wat betreft Piquetje .... mijn persoonlijke mening is ik dat hij serieus overdreven heeft.
    Ik denk dat hij de opdracht had gekregen om een safety-car periode te creëren maar diene eikel verstaat daar onder dat hij zijn bolide per-total moet knotsen.
    Blijkbaar wel specifiek de opdracht gekregen om te crashen, nét in die bocht omdat daar geen kranen stonden...
    Ben er toch niet gerust in, blijkbaar wordt er nogal zwaar getild aan het feit dat die crash een risico teweeg bracht voor piloten, marshalls en publiek... ik zie het wel gebeuren dat ze Renault voor dit seizoen uit de F1 bannen, sommigen beweren zelfs uit de volledige autosport, stel je voor

    Aan de uitslag kan idd niets meer worden verandert, is te laat.
    Heb ook al wel gelezen dat de FIA vorig jaar al op de hoogte bleek te zijn, volgens Piquet sr

    Maandag weten we hoe het afloopt...
    F1 manager kampioen 2012, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono kampioen 2009, F1 prono criterium kampioen 2009

  3. #2043
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hillfan Bekijk bericht
    Blijkbaar wel specifiek de opdracht gekregen om te crashen, nét in die bocht omdat daar geen kranen stonden...
    Ben er toch niet gerust in, blijkbaar wordt er nogal zwaar getild aan het feit dat die crash een risico teweeg bracht voor piloten, marshalls en publiek... ik zie het wel gebeuren dat ze Renault voor dit seizoen uit de F1 bannen, sommigen beweren zelfs uit de volledige autosport, stel je voor

    Aan de uitslag kan idd niets meer worden verandert, is te laat.
    Heb ook al wel gelezen dat de FIA vorig jaar al op de hoogte bleek te zijn, volgens Piquet sr

    Maandag weten we hoe het afloopt...
    wel da's te zien waar je 'blijkbaar' vandaan komt

    eigenlijk zijn alle speculaties hier gebaseerd op de al dan niet correcte versie van de uitgelekte 'feiten'... die elkaar tegenspreken

  4. #2044
    Senior Member Hillfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    wel da's te zien waar je 'blijkbaar' vandaan komt
    hier dus (puntje 6): http://uk.eurosport.yahoo.com/100920...ement-fia.html

    "blijkbaar" omdat dit de versie van Nelsinho zelf is...
    F1 manager kampioen 2012, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono kampioen 2009, F1 prono criterium kampioen 2009

  5. #2045
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hillfan Bekijk bericht
    hier dus (puntje 6): http://uk.eurosport.yahoo.com/100920...ement-fia.html

    "blijkbaar" omdat dit de versie van Nelsinho zelf is...
    welja, ik bedoel gewoon dat niemand zegt dat de versie van Dhr Piquet juister is dat die van Symonds of Briatore
    op dit moment (!) kunnen we dit niet weten. al is het helemaal niet zeker dat we het ooit kunnen

  6. #2046
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    welja, ik bedoel gewoon dat niemand zegt dat de versie van Dhr Piquet juister is dat die van Symonds of Briatore
    op dit moment (!) kunnen we dit niet weten. al is het helemaal niet zeker dat we het ooit kunnen
    Dat zullen we nooit weten !!!

    Piquetje junior zal wel een beetje overdrijven omdat hij in zijn gat gebeten is door zijne C4.
    Briatore en Symonds gaan het een beetje proberen te minimaliseren om de straf voor Renault "zo licht mogelijk" te krijgen.


    Mijn gedacht .... deze 3 heren zouden een levenslange ban moeten krijgen uit het autosport-milieu en wat betreft Renault F1 ..... hoe hoger de straf of boete hoe meer kans dat Renault F1 ophoud te bestaan.
    Life is a highway to hell

  7. #2047
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Dat zullen we nooit weten !!!

    Piquetje junior zal wel een beetje overdrijven omdat hij in zijn gat gebeten is door zijne C4.
    Briatore en Symonds gaan het een beetje proberen te minimaliseren om de straf voor Renault "zo licht mogelijk" te krijgen.


    Mijn gedacht .... deze 3 heren zouden een levenslange ban moeten krijgen uit het autosport-milieu en wat betreft Renault F1 ..... hoe hoger de straf of boete hoe meer kans dat Renault F1 ophoud te bestaan.
    Yep, hoewel 2 van de 3 reeds immuniteit kregen. Dat geeft natuurlijk ook aan waar de fia eigenlijk op uit is...dienen 3de Tis wel grappig hoe Piquet Jr zijn voormalige baas als complete domkop beschouwde kwa technische F1 kennis maar nu zal hij de enige zijn die echt een straf kan krijgen wegens een slim uitgevoerd plan

    Max zal al zijn vijanden begraven vooraleer hij met pensioen gaat. In het geval van Briatore is dat zeker terecht indien alles waar is maar desondanks dat ik geen grote fan ben, heeft de f1 toch nood aan zulke figuren. Tegenwoordig zijn de teambazen en piloten precies een stelletje planten. Flavio had het vaak mis maar hij zei ten minste zijn gedacht.

    Van Pat Symonds had ik dit niet verwacht en vind het ook spijtig want die leek me altijd een integer en sportief figuur. Waarschijnlijk zal zo iemand nooit bestaan hebben in deze sport. Ross Brawn zal weer de titels nemen dit jaar...genoeg gezegd zeker

    Mijn respect voor Frank Williams en co blijft wel groeien.

  8. #2048
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Bij de spionagezaak was de hele McLaren top op de hoogte iets wat ze eerst ontkend hebben. Vooral dat laatste leide tot een grote boete. Bij het Dave Ryan/Lewis Hamilton geval heeft McLaren direct ingegrepen en eerlijk de fout toegegeven van hun voormalige werknemer. De vervolging van het team was dan ook vrijwel nihil.

    Mij lijkt het dat Renault dit laatste voorbeeld aan't volgen is.

    De vervolging nihil?
    Diskwalificatie uit de race is mijn gedacht toch niet bepaald nihil.

    Renault kan dit voorbeeld misschien volgen maar een straf moet er toch komen.
    Men kan toch niet alles blauw/blauw laten gewoonweg omdat het team de schuldige werknemers ontslagen heeft? Dat is toch een redenering die nergens op slaat?
    Renault F1 blijft verantwoordelijk voor alles wat ze in de F1 doen.
    Wint men een race of kampioenschap dan is dat de verdienste van het team. Als er iets verkeerd loopt dan is dat ook de verdienste (schuld) van het team. En niet van een paar individuen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #2049
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Wat kan men Renault F1 nog opleggen ?

    Diskwalificatie uit de race (zoals de Hamilton affaire in Australie) ?
    Onmogelijk want ik dacht eens iets gelezen te hebben dat wanneer men aan een nieuw seizoen begint men niks meer wijzigd aan de uitslagen en standen van het seizoen ervoor.

    Dus, juridisch bekeken zijn de feiten verjaart aangezien men de uitslag en standen niet meer kan veranderen.
    Zo kan men Renault dit jaar geen punten meer afnemen in het constructeurskampioenschap omdat de feiten dit jaar niet gebeurt zijn.


    Volgens mij kan de FIA enkel nog de 3 (of meer) betrokken spelers een straf opleggen.
    Life is a highway to hell

  10. #2050
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Ik zou niet weten waarom men Renault geen punten zou kunnen afnemen van dit jaar?
    Hoe kom je daar nu bij?

    Mogelijke straffen zijn volgens mij een aantal races schorsing voor het Renault team, inleveren van (constructeurs) punten of een geldboete. Of een combinate van 1 of meerdere mogelijkheden.

    2 van de genoemde spelers hebben immuniteit gekregen voor hun getuigenis. Enkel Flavio niet. Maar ik betwijfel of die persoonlijk door de FIA kan vervolgt worden.
    Blijft nog 1 speler over : Renault F1.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •