Pagina 326 van 376 EersteEerste ... 226276316324325326327328336 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.251 t/m 3.260 van 3760

Discussie: Patattentijd

  1. #3251
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Een NASCAR race staat op mijn lijstje 'wat ik in dit leven nog graag zou meemaken'. En als dat niet kan een lokale dirt track race ofzo. Lijkt me ook leuk.
    Of misschien eens de Indy 500.

    Alleen... de States. Dat is allang niet meer het beloofde land. Het trekt mij zelfs totaal niet aan. Alleen al de gegevens die je moet prijsgeven om het land in te mogen daar zou ik het voor laten.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #3252
    Back from the future Schumi-fan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 April 2009
    Locatie
    West-Europa
    Berichten
    394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Of misschien eens de Indy 500.

    Alleen... de States. Dat is allang niet meer het beloofde land. Het trekt mij zelfs totaal niet aan. Alleen al de gegevens die je moet prijsgeven om het land in te mogen daar zou ik het voor laten.
    Die gegevens dat valt allemaal best mee. Ik kom regelmatig in de States en ik heb er geen enkel probleem mee dat ze mijn creditcard gegevens hebben. Tenminste ik veronderstel toch dat ze ze hebben want blijkbaar is dat nu een extra security. Voor mij geen probleem, ik heb niks te verbergen. En de rest van de security valt ook goed mee. Het is bijlange niet zo erg als men wel eens hoort vertellen. En wat is nu een uur security(in totaal, heen en terug) in vergelijking met enkele weken verblijven in the States. Niets! Liever strenge security dan exploderen op 10.000meter hoogte Al de dingen die je in de States ziet en kunt doen maken dat ruimschoots goed. Het is alsof je op een totaal andere planeet rondloopt. Mij hoor je dus niet klagen.

    Ik heb de Indy 500 net gemist. Ik wou naar de race maar raakte er niet op tijd. Maar zo'n NASCAR race MOET je als racefan echt wel eens meegemaakt hebben. Dat is iets buiten categorie dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Ne pastoor die komt bidden voor de rijders en toeschouwers, al dat volk daar muisstil, meebidden(ja, zot he, die Amerikanen), een schoon meiske dat het volkslied a capella komt verkrachten terwijl er parachutisten met Amerikaanse en Texaanse vlaggen aan hun benen uit de lucht vallen. En dan pakt een vent die micro over met de woorden "Ladies and gentlemen, you all know the drill, let's say it together....Gentlemen, START....YOUR....ENGIIIIIINES!!! En dan ineens starten al die wagens tegelijk hun motor. Echt, een show die tot op de seconde getimed is. Daar zijn de Amerikanen experts in, show maken!

    Autosport is echt een familie aangelegenheid in de States. Je ziet daar volledige gezinnen met kleine kindertjes, de moemoe en de vava, nonkel Jos en zijn veel te jonge vrouw. Allemaal zitten ze daar met hun hoofdtelefoon op, ingeplugd op hun bakske aan hun broeksriem met live pitcommentaar. Want die omroeper door die PA van het circuit, daar verstaat ge geen ballen van met al dat lawaai van voorbijscheurende racewagens.

    Als ge dus ooit in de States komt, probeer een NASCAR race mee te pikken. Totaal anders dan F1, maar echt waar de moeite. Dat smaakt naar nog Dit zal zeker niet mijn laatste NASCAR race zijn.

    - - - Updated - - -

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Zo'n Nascar evenement meemaken is met niks te vergelijken, alleen voor de sfeer zou je het al moeten doen ..... in 1991 heb ik de sjans gehad om de Daytona 500 live mee te maken.
    Ik heb in mijn carriere 22 F1 races live gezien tussen 1981 en 1998 maar die ene Nascar vond ik toch de leukste.
    Idd Dead_Man, ik kan dat alleen maar beamen! De sfeer is grandioos, iedereen recht als de auto's na een crash terug losgelaten worden, geroep en gejoel. Racen is een echt feest in de States. En 22 F1 races? wow, daar ben ik nog lang niet. Zal ik ook nooit halen denk ik. Op mijn verlanglijstje staan nog Monaco en Canada.

  3. #3253
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schumi-fan Bekijk bericht
    Die gegevens dat valt allemaal best mee. Ik kom regelmatig in de States en ik heb er geen enkel probleem mee dat ze mijn creditcard gegevens hebben. Tenminste ik veronderstel toch dat ze ze hebben want blijkbaar is dat nu een extra security. Voor mij geen probleem, ik heb niks te verbergen.
    Ik ben een gemakzuchtig mens. Ik heb nen simpele GSM waar ge enkel mee kunt bellen, ik heb gene facbook of twitter en ook geen kredietkaart.
    Ik heb in gans mijn leven nog nooit een kredietkaart nodig gehad en ik zie absoluut niet in waarvoor ik dat nodig heb. Tot hier toe is mijn leven perfect geslaagd zonder dat stuk plastic En ik denk dat zo'n stuk plastic in de toekomst ook niet nodig heb.
    Dus ik zie er al tegen op om zo'n ding aan te schaffen. Dat is al rompslomp genoeg voor mij. (om van de kosten nog maar te zwijgen). Maar wat mij het meeste stoort is dat die domme amerikanen zo kortzichtig zijn en denken dat de wereld eigenlijk alleen maar de US of A is en er daardoor va uit gaan dat iedereen gewoon een kredietkaart heeft. Voor hen is dat misschien normal en dus gaan ze er van uit dat dit in Belgenland, Europa of de rest van de aardkloot ook zo is. Niet dus.
    Ik zou trouwens wel eens willen weten wat Uncle Sam zou doen als je geen kredietkaart gegevens invult of er zelfs geen bij je hebt. Zou je dan al direct als terrorist beschouwt worden?


    Dat mijnheer pastoor voor de race een gebedeke prevelt dat wist ik al. Dat is trouwens in de Indycars ook zo. En vroeger in de de Champ car series ook. Persoonlijk meegemaakt toen de Champ Cars in Zolder reden enkele jaren terug.
    Persoonlijk vind ik dat weer heel wat minder want ik ben niet bepaald religieus. Maar een doorsnee amerikaan is dat wel, over het algemeen zelfs redelijk fanatiek. En dat is voor mij dan weer een reden om er niet naartoe te gaan. Iedere moslim is voor hen een terrorist of op zijn minst een verdachte terwijl ze zelf in hun religieuze overtuiging even fanatiek zijn als de moslims, zelfs de extremistische moslims. Maar soit, dat is eigenlijk een andere discussie.

    En dat 'Gentleman, start your engines' dat is gewoon een klassieker. Dat doen ze voor elke race in elke raceklasse. Zo beginnen elke week de 'Race Rewind' video's op NASCAR.com


    De Nationwide series racen al een paar jaar ook op Circuit Gilles Villeneuve in Montreal. Misschien is dat een alternatief?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #3254
    Senior Member Holkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Voorschoten (nl)
    Berichten
    1.562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik ben een gemakzuchtig mens. Ik heb nen simpele GSM waar ge enkel mee kunt bellen, ik heb gene facbook of twitter en ook geen kredietkaart.
    Ik heb in gans mijn leven nog nooit een kredietkaart nodig gehad en ik zie absoluut niet in waarvoor ik dat nodig heb. Tot hier toe is mijn leven perfect geslaagd zonder dat stuk plastic En ik denk dat zo'n stuk plastic in de toekomst ook niet nodig heb.
    Dus ik zie er al tegen op om zo'n ding aan te schaffen. Dat is al rompslomp genoeg voor mij. (om van de kosten nog maar te zwijgen). Maar wat mij het meeste stoort is dat die domme amerikanen zo kortzichtig zijn en denken dat de wereld eigenlijk alleen maar de US of A is en er daardoor va uit gaan dat iedereen gewoon een kredietkaart heeft. Voor hen is dat misschien normal en dus gaan ze er van uit dat dit in Belgenland, Europa of de rest van de aardkloot ook zo is. Niet dus.
    Ik zou trouwens wel eens willen weten wat Uncle Sam zou doen als je geen kredietkaart gegevens invult of er zelfs geen bij je hebt. Zou je dan al direct als terrorist beschouwt worden?
    Ik ben ook net terug en je hebt dat plastic ding niet echt nodig, pinnen kan op bijna elke straathoek met je normale pinpas, mits die werelddekking heeft natuurlijk. Je wordt wel gek van al die dollar biljetten (1 dollar), maar na een tijdje heb je dat wel door. Sam wil graag je CC gegevens hebben zodat Sam zeker weet dat je daar in dat land geld te besteden hebt. Je kunt het ook niet invullen, maar neem dan maar een 200 dollar mee, anders gaan ze wel raar kijken. Die interviews vooraf en bij binnenkomst in Amerika vielen mij mee, was niet druk. Dat ze dom en kortzichtig zijn... klopt, maar als je ze daarom recht in hun bek uitlacht hebben ze toch geen idee waarom..
    Vice allround prono kampioen 2009 en 2010 na herberekening Grungie..., Formule 1 manager team kampioen 2010 (samen met Juha)

  5. #3255
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Grungie, ik denk dat wij wel soortgelijke geesten zijn, zeker op religieus vlak (ik hou niet van én lach met alle religies). Religie is belangrijker voor een Amerikaan dan voor ons maar ik heb daar nog nooit last van ondervonden. Mijn ervaring over de plas leert me dat desondanks serieuze meningsverschillen kwa politiek en religie de mensen ginder veel socialer zijn dan in Europa. De gemiddelde Amerikaan is altijd bereid tot een praatje en zal altijd een goeiedag zeggen.

    In Salt Lake City geraakte ik per ongeluk even 10 minuten aan de praat met een local die wel een wielerfan was en bij de naam Belgium direct opfleurde. Na een kort gesprekje bood die spontaan zijn kaartje aan met adres erop en “if you ever need a place to crash just call”. Hier krijg je vaak al een vieze blik als je hallo zegt.

    Een credit card zou ik wel altijd meenemen want dat is toch veel handiger dan cash. Bij mijn bank is die gratis en ik zal die deze zomer nog wel gebruiken om sneller door wat péages te geraken in Frankrijk en Italië. Verder niet veel maar nogmaals…gratis.

    Voor de VS moet je wel een ESTA invullen en zo hebben ze inderdaad een aantal gegevens over jou. Jef Colruyt en een ton anderen heeft die echter ook dus daar geef ik geen zier om. Elke internet provider heeft ook gegevens. Eerlijk, van mij mogen ze weten waar ik woon en waar ik op reis ga. De security is ook niet zo erg. Een beetje tijdverlies maar ook niet meer dan dat. Het valt me op hoe veel Belgen hun “beter” achten dan die domme Amerikanen en negatief staan tegenover dat land. Meestal zit hier wel een patroon in, ze zijn er nooit zelf geweest.

    Een geweldig land om door te reizen, goeie wegen, zeer klant vriendelijk en voor een milieu belastend land moet ik eerlijk toegeven dat hun nationale parken gewoonweg geweldig zijn. Hoe ze omgaan met hun parken zou een voorbeeld moeten zijn voor iedereen. Nog zo’n cliché het eten, als je enkel binnengaan bij McDonalds bij je zelf een idioot zonder smaak maar ga gewoon een diner of family restaurantje binnen en je eet geweldig voor relatief weinig geld. Hun sportbeleving is zoals hierboven gezegd ook fantastisch en redelijk uniek.

    Het enige dat mij stoort in de VS zijn die vervelende TV programma’s die de reclame storen. Deftig live TV zien kan niet in dat land maar ja, als je daar op reis bent wat maakt het uit. Als je er woont, hello Tivo of iets dergelijks.

    Voor een aantal Amerikanen zal ik wel een communistische onheilge atheist zijn maar toch ga ik met veel plezier terug. Trouwens in een stad als Seattle voel ik me perfect thuis. Niet alle Amerikanen zijn gelovige idioten en wie ben ik om kritiek te hebben terwijl wij in België zulk zooitje ongeregeld in onze politiek zitten hebben.

    De VS en ook Canada kan ik iedereen aanraden.

  6. #3256
    Senior Member carloscinq's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    borgloon
    Berichten
    589

    Standaard

    maldonado krijgt in valencia een straftijd ,misschien correct maar ik vind dat hamilton eveneens een straf verdiend eerst dwingt hij pastor buiten de baan en dan geeft hij hem geen ruimt ,terwijl hij met zijn banden toch kansloos was
    maar ik denk dat de stewards daarom pastor deze straf geven en geen straf op de volgende start grid

  7. #3257
    Senior Member opel_rally's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 April 2009
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    3.143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carloscinq Bekijk bericht
    maldonado krijgt in valencia een straftijd ,misschien correct maar ik vind dat hamilton eveneens een straf verdiend eerst dwingt hij pastor buiten de baan en dan geeft hij hem geen ruimt ,terwijl hij met zijn banden toch kansloos was
    maar ik denk dat de stewards daarom pastor deze straf geven en geen straf op de volgende start grid
    Ik zie niet in waarom Hamilton gestraft zou moeten worden, hij verdedigde enkel z'n plaats helaas wel op compleet versleten banden maar hij mocht z'n plek verdedigen, het was aan Maldonado om er voorbij te geraken

  8. #3258
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Op BBC Radio 5 live, Sky en VT4 waren ze het voor 1 keer roerend eens over het incident. Pastor zit naast de baan en hij moet gas lossen, hij moest op dat moment Hamilton laten gaan.
    Maar hij is doorgegaan en heeft er dus Loewie'tje uit gekwakkeld.

    Strikt gezien doet Hamilton niets verkeerd. Hij moet geen plaats maken.
    Pastor heeft de straf gekregen omdat hij van naast de baan terug de baan opkwam en een aanrijding veroorzaakte. Hoe hij naast de baan kwam doet er eigenlijk niet toe en is een andere discussie.

    En dat hij een drive through krijgt is niet meer dan normaal. Hij is nog verder gereden en heeft zelfs de race uitgereden. Dan volgt altijd een drive through. Als iemand uitvalt krijgt hij een gridstraf voor de volgende race (zoals Vergne heeft gekregen voor zijn aanrijding met Kovalainen)

    Pastor heeft gewoon teveel last van wat ze in het engels 'red mist' noemen. Die heeft hetzelfde temperament als Montoya enkele jaren geleden.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #3259
    Senior Member carloscinq's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    borgloon
    Berichten
    589

    Standaard

    ik blijf erbij dat als hij een beetje sportief was maldonado wat ruimte gaf ,maar hij straft zichzelf al genoeg met zijn aktie want anders werd hij toch nog 4 of5 de nu is het nul.zero

  10. #3260
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Hamilton was meer dan sportief genoeg. Het was Pastor die in een gat dook dat er niet was.
    Pastor zijn inhaalpoging was mislukt, Lowie had hem afgeblokt.

    Akkoord, we kunnen discussiëren over het feit of Lowie meer ruimte moest laten of niet. Persoonlijk vind ik van niet. Maar tot daar kan ik je redenering nog volgen.
    Maar feit is wel dat Pastor'ke volledig naast de baan zat. En of hij nu door zijn eigen schuld naast de baan terechtkomt of wel door iemand anders zijn schuld, dat doet er totaal niet toe. Pastor zat naast de baan en heeft vanuit die positie Lowie geramd.

    Pastor zou beter moeten weten.
    En zelfs al was hij voorbij Lowie geraakt zonder hem te rammen dan nog was hij in fout. Iedereen weet toch dat je gee bocht mag afsnijden om iemand voorbij te gaan. Als hij er op die manier voorbij raakte moest hij die positie terug afgeven. Deed hij dat niet dan kreeg hij een drive through.

    Pastor'ke heeft gewoon teveel last van de "red mist". Hij is gestoord in zijne kop.

    Vervang de naam Maldonade" door de naam Montoya en het kot is hier te klein.
    Ik kan mij nog discussies herinneren over Montoya die in een veel groter gat dook dan het gat waar Maldonado gisteren in dook.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •