Pagina 347 van 376 EersteEerste ... 247297337345346347348349357 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.461 t/m 3.470 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3461
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Blijkbaar zou Gasly bij RB gaan rijden. Sainz bij McLaren.

  2. #3462
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Van dit laatste vind ik niet veel. Enkel een Hollandse blog die zegt dat dit komt van as.com , een Spaanse krant. Maar daar vind ik er niks over terug. Nu, ik denk niet dat ze in Spanje zitten te wachten op een terugkeer van Sainz naar Toro Rosso. Die zullen dus zeker geruchten beginnen verspreiden om alles in een stroomversnelling te krijgen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3463
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Je moet niet vragen of ze bij Renault nu in hun vuistje lachen. Net dit artikel gelezen van bijna 1 jaar geleden : https://www.foxsports.com.au/motorsp...0a133d32c37d4b

    Renault was toen al aan het vissen naar Ricciardo. Toro Rosso moest toen onder het contract met Renault uit raken omdat ze naar Honda wilden gaan. Renault ging hiermee akkoord, op voorwaarde dat Ricciardo bij hun zou komen rijden in plaats van Jolyon Palmer. Maar daar wilden Horner en co absoluut niet van weten. Uiteindelijk is toen besloten om Sainz, met onmiddellijke ingang, uit te lenen aan Renault.

    Ik blijf het een geweldige move vinden van Ricciardo. Dit hadden ze bij Red Bull zeker niet zien aankomen. Zij waren al helemaal klaar om van Ricciardo een Webber 2.0 te maken. Ricciardo laat zich niet doen en verkast naar het 3de fabrieksteam op de grid. Nu is het natuurlijk wel de vraag hoe dit zal uitdraaien. Zal Renault wat blijven aanmodderen ver achter de andere 2 fabrieksteams of zal Renault uiteindelijk toch competitief blijken te zijn ? En natuurlijk ook belangrijk, hoe zal de Honda het doen achterin de Red Bull ?
    Dit nieuws doet me een beetje denken aan toen Hamilton vertrok naar Mercedes en iedereen zich afvroeg of hij helemaal gek was. In elk geval verwacht ik niet dat Renault volgend jaar al GP's zal winnen. En ook in 2020 nog niet. Maar wanneer de nieuwe reglementen er aan komen, in 2021, zou Renault wel eens een team kunnen zijn om rekening mee te houden. Zeker indien Michelin bandenleverancier wordt.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #3464
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ricciardo heeft in een interview laten blijken waarom hij naar Renault verkast. Het was dus inderdaad, net zoals ik al dacht, dat hij niet akkoord was met het feit dat Verstappen het 5-voudige van hem zou gaan verdienen. Het gaf hem echt het gevoel 2de piloot te worden. Het feit dat Horner een tijdje geleden vertelde dat Verstappen de toekomst is van het team en dat het team rond Verstappen gebouwd zal worden, zal dit gevoel serieus versterkt hebben. Renault zou 20 miljoen pond op tafel gelegd hebben, waarmee Ricciardo in 1 klap meer zou verdienen dan Verstappen. Ook dat zal er voor gezorgd hebben dat Ricciardo zijn handtekening onder het contract van Renault gezet heeft.

    Het nieuws van Ricciardo heeft in elk geval voor een enorme buzz gezorgd op fora en op sociale media. Het hele web staat vol met allerlei theorieën over hoe het nu verder zal gaan. In elk geval is het duidelijk dat er voor het vrijgekomen zitje bij Red Bull 2 grote kanshebbers zijn, namelijk Sainz en Gasley. De meerderheid lijkt het er over eens te zijn dat het zitje naar Gasley zal gaan. Bij Toro Rosso konden Max en Carlos Jr (en hun vaders) het al niet met elkaar vinden en ik denk niet dat ze bij Red Bull staan te wachten op zo een explosieve situatie. Er circuleren nog andere namen zoals Kimi Raikkonen en Fernando Alonso maar 1 van die 2 aan het stuur van een Red Bull zou mij toch serieus verwonderen.

    Sainz op zijn beurt zou vooral in beeld zijn bij McLaren. Zak Brown heeft al laten weten erg geïnteresseerd te zijn in de Spanjaard, moest die vrij zijn. Sainz zelf zal waarschijnlijk niet terug naar Toro Rosso willen en zal bijgevolg wel interesse hebben om bij McLaren aan de bak te gaan. Pedro de la Rosa heeft Sainz echter al afgeraden om ploeggenoot te worden van Alonso want dat zou wel eens nefast kunnen zijn voor zijn carrière.

    Moest Sainz in 1 McLaren terecht kunnen, wie zal dan in de andere zitten ? Het meest logische lijkt dat dat Alonso zou blijven, maar wat heeft Alonso te winnen met nog maar eens een jaartje F1 te rijden met een wagen waarmee hij toch niet kan vechten voor podia, laat staan overwinningen of de wereldtitel. Alonso zelf zou veel liever Indy Car gaan rijden, maar daar is wel een probleem. Indien Alonso Indycar zou rijden zou die kalender clashen met een race voor het WEC. Indien Alonso niet aan de start zou staan van die WEC race zou hij de wereldtitel, die hij waarschijnlijk wel gaat winnen moest hij daar wel starten, niet krijgen. Alonso moet dus kiezen tussen of Indycar rijden en niet wereldkampioen WEC rijden, of nog een jaartje F1 rijden en wereldkampioen WEC worden.
    Moest hij kiezen voor Indycar, dan is er dus een plekje vrij bij McLaren en daar zijn dan vooral Stoffel en Lando Norris in beeld. De Engelse media, met Sky voorop, staan natuurlijk te roepen op Lando Norris, maar mij lijkt het wel dat Stoffel toch nog altijd een streepje voor heeft bij McLaren. Lando Norris zelf heeft al laten weten best nog een jaartje GP2 te willen rijden want het lijkt er op dat hij dit jaar geen kampioen zal kunnen worden in die klasse.
    Voorlopig staat Mercedes Junior, George Russel, op kop in dat kampioenschap. Die George Russel zou in 2019 ook de sprong willen wagen naar de F1. En hij is niet de enige. Ook Ferrari junior Giovanizzi staat te loeren op een zitje. Buiten die 3 namen zien we ook nog de Canadees Nicolas Latifi in beeld voor een F1 zitje, al heeft deze wel de harde dollars van pappa nodig om er te raken.

    Het silly season is volop in gang geschoten. Ik vraag me ook nog af wat ze gaan doen met Ocon, Perez, Ericsson en Grosjean. Veel te veel gegadigden dit jaar op veel te weinig zitjes.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #3465
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    En eigenlijk zouden Vergne en Wehrlein wel mogen terugkeren naar de F1.

    Sainz mag van mij gerust verdwijnen. Die is vooral snel met zijn uitleg maar is zeker niet niveau Wehrlein, Vergne, Ricciardo, ...

  6. #3466
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ik heb nooit begrepen waarom ze indertijd Kvyat boven Vergne verkozen. Vergne was stukken beter. In elk geval zitten ze bij Red Bull een beetje met een probleem momenteel. Verstappen wil niet dat Sainz zijn ploeggenoot wordt, en Sainz zelf wil niet met Toro Rosso rijden. Je hebt Gasley natuurlijk nog maar dan heb je nog altijd 1 piloot te weinig. Hartley hebben ze indertijd aan de kant geschoven en hebben ze maar terug opgevist uit armoede. Eigenlijk willen ze van Hartley af, maar er is geen opvolging. De volgende in rij is ene Dan Ticktum die momenteel 2de staat in de stand van het FIA formule 3 kampioenschap. Het probleem met deze Ticktum is dat hij, zelfs indien hij dit jaar kampioen wordt in die klasse, nog altijd niet genoeg punten zal hebben op zijn superlicentie om F1 te mogen rijden. Het is daarom ook dat ze bij Red Bull eerder dit jaar aan't proberen waren om Lando Norris los te krijgen. Ze hebben te weinig piloten.

    Eerlijk gezegd heb ik hier wel plezier in. Ik heb de manier waarop Red Bull om gaat met jonge talenten altijd schandalig gevonden. Presteer je niet, vlieg je er uit. Zonder pardon. Vergne was daar een voorbeeld van, alhoewel die volgens mij wel degelijk presteerde. Een andere talent dat ze zo plots in de prullenbak gesmeten hebben was Antonio Felix da Costa. Ook zo een piloot waarvan iedereen zei dat ie een toekomstig wereldkampioen was en plots lag hij bij het oud vuil.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #3467
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Eignelijk zijn ze bij Red Bull bijna verplicht om Sainz in de wagen naast Verstappen te zetten. Hij is de meest logische keuze. Toro Rosso is een opstapteam en hij kan moeilijk naar daar terug. Aangezien hij nog onder contract staat bij Red Bull zou het hun eerste keuze moeten zijn.
    Al Zou Gasley ook een goede keuze zijn. Maar dan zitten ze opnieuw met het probleem dat ze de zittjes bij Toro Rosso niet gevuld krijgen. Want laten we wel wezen, Hartley zal geen 2e jaar in de F1 rijden.
    En dus is Sainz de logische keus.
    Ik heb ergens gelezen dat Red Bull de optie op Sainz moet lichten voor eind september, anders kan hij gaan waar hij wil. Daarom ook dat McLaren Sainz nog niet kan binnenhalen.

    Red Bull heeft jaren jonge talenten gekweekt en plots is die vijver zo goed als leeg. Toch raar he?
    Ik heb Dan Ticktum zijn resultaten niet gevolgd, ik weet dus niet of hij over het nodige talent beschikt. Maar ik vrees dat door wat hij in de opstapklasse heeft uitgespookt (en waarvoor hij 2 jaar schorsing heeft gekregen, waarvan 1 jaar voorwaardelijk) altijd hard zal aangepakt worden F1 als het op incidenten aankomt. Hij heeft echt zijn imago niet mee.
    Dat jaar schorsing is ook de reden dat hij niet genoeg punten heeft voor zijn superlicentie. Had had zelfs niet genoeg punten voor een testlicentie.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #3468
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Eignelijk zijn ze bij Red Bull bijna verplicht om Sainz in de wagen naast Verstappen te zetten. Hij is de meest logische keuze. Toro Rosso is een opstapteam en hij kan moeilijk naar daar terug. Aangezien hij nog onder contract staat bij Red Bull zou het hun eerste keuze moeten zijn.
    Vind ik ook, maar Max heeft al laten weten dat hij niet wil dat Sainz zijn ploeggenoot wordt. En aangezien Max daar blijkbaar alles te zeggen heeft... Ze hebben bij Red Bull zelfs een topper als Ricciardo laten schieten voor Max. Ik denk dat ze weinig problemen zullen maken indien Max vraagt om Sainz de deur te wijzen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Red Bull heeft jaren jonge talenten gekweekt en plots is die vijver zo goed als leeg. Toch raar he?
    Inderdaad heel raar. Ik kan het ook niet geloven, maar heb er wel plezier in. Bij Red Bull behandelen ze hun jonge piloten als oud vuil. Ze spelen ze echt tegen elkaar uit en dumpen ze gewoon indien ze niet voldoen. Dat Costa werd gewoon bij het groot vuil gezet nadat hij pas 3de werd achter Kevin Magnussen en Stoffel in de Formule Renault 3.5 in 2013. Hij mocht direct vertrekken. En hij is niet de enige. De lijst is eindeloos. Wat een verschil met bijvoorbeeld McLaren waar Zak Brown gisteren nog gezegd heeft dat Stoffel nog altijd voor de lange run bij het team is.

    Daarom ook dat ik hoe langer hoe meer denk dat Stoffel, indien Lando Norris geen kampioen wordt in de GP2, volgend jaar nog altijd F1 zal rijden. Oftewel met Alonso, oftewel met Sainz langs hem. Ik kan me echt niet voorstellen dat die 2 Spanjaarden ploeggenoten zullen zijn volgend jaar. Wat ik me wel kan voorstellen is dat er Spaanse sponsors zijn bij McLaren die willen dat er een Spanjaard aan het stuur van een McLaren zit. Op dat moment is Sainz natuurlijk de ideale vervanger van Alonso.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik heb Dan Ticktum zijn resultaten niet gevolgd, ik weet dus niet of hij over het nodige talent beschikt. Maar ik vrees dat door wat hij in de opstapklasse heeft uitgespookt (en waarvoor hij 2 jaar schorsing heeft gekregen, waarvan 1 jaar voorwaardelijk) altijd hard zal aangepakt worden F1 als het op incidenten aankomt. Hij heeft echt zijn imago niet mee
    Dan past hij in elk geval perfect naast Max
    Ik ken zijn resultaten trouwens ook niet echt, maar ik zou het erg vinden moest hij toch een superlicentie krijgen. Ik ben zowiezo tegen de overstap van GP3 (of F3) naar F1. Er zit genoeg talent in de F2 die dan gewoon overgeslagen worden en ik vind dat gewoon absurd. Laat die snotters uit de F3 eerst nog maar wat rijpen in de F2 voordat ze aan de start van een GP F1 mogen staan.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #3469
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Max heeft eigenlijk niets te zeggen over zijn teamgenoot.
    Allez, mocht ik zijn bas zijn toch want dan zou ik hem zeggen dat hij zijn klep moet dichthouden daarover.

    Ik weet ook niet hoe Max reed in de F3. Maar ik heb onlangs wel wel opgezocht wat Ticktum heeft uitgespookt. Het was in één van de laagste formule klassen (lager dan F3). Tijdens een race wordt hij aangetikt door een andere piloot waardoor hij spint. Er is tegelijkertijd nog een ander incident waardoor de race geneutraliseerd wordt. De SC komt de baan op.

    Ticktum kon na die tik wel verder rijden maar was ver teruggeslagen. Hij heeft dan onder de SC minstens 10 wagens ingehaald en de wagen die hem eerst had aangetikt opzettelijk aangereden. Die is dan van de baan gegaan niet ver van waar er marshalls bezig waren.

    Hij is er nog goedkoop afgekomen met 1 jaar effectieve schorsing. Voor zo'n flagrante en zware overtreding zou ik voor levenslang gegaan zijn.
    En in de F1 zou hij altijd zwaar aangepakt worden.

    Ik weet dus niet wat Max heeft uitgespookt in de lagere klassen maar zo bont heeft hij het bij mijn weten nog niet gemaakt.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #3470
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Bij mijn weten heeft Max niks uitgespookt. Toen ik typte dat hij perfect naast Max zou passen maakte ik eigenlijk een grapje. De actie van Dan Ticktum indertijd was compleet onvolwassen. Een verwend kind dat zijn zin niet kreeg en het recht in eigen handen nam. Doet me een beetje denken aan Max. Zijn scheldtirade in Hongarije is een racepiloot onwaardig, laat staan een F1 piloot.
    Max is trouwens ook eentje uit het rijtje die de F2 nooit hebben gereden. Direct van F3 naar de F1. Ik vind zoiets niet kunnen. Veel van die snotters zijn nog niet gereed om F1 te rijden. Max is hier het perfecte voorbeeld van.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •