Pagina 356 van 376 EersteEerste ... 256306346354355356357358366 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.551 t/m 3.560 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3551
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Op een bepaald moment zou zelfs de F1 kunnen beslissen om elektrisch te gaan. En dan is het gedaan met de FE.
    Ik heb een tijdje geleden ergens gelezen dat F1 helemaal niet volledig elektrisch mag worden zonder de toestemming te krijgen van FE. Die woorden kwamen van de FE bazen zelf. De F1 bazen reageerden daar natuurlijk op dat ze dat wel mochten als ze wilden, maar dat ze helemaal niet de intentie hadden om dat te doen.

    Nu, volgens mij zal het marktaandeel van FE enkel maar omhoog gaan. Je ziet inderdaad dat er teams zich terugtrekken uit andere raceklasses (LMP, DTM,...) om zich toe te leggen op FE. Ik hoop enkel dat het sneller wordt en vooral, dat ze gaan rijden op echte circuits ipv op die gocart baantjes ergens in een centrum. Dat zegt me dus echt niks.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #3552
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Zelf denk ik niet dat Stoffel daar veel potten gaat breken. In FE moet je nog veel agressiever zijn.

    En daar rijden ook niet allemaal pattattenzakken rond.
    De deal met HWA zou rond zijn en zou bekend gemaakt worden voor de eerste tests, volgende week. Stoffel zou met de FE simulator gereden hebben bij HWA en de eigenaars van het team zouden onder de indruk geweest zijn van zijn prestaties. Natuurlijk is een simulator nog altijd niet het echte werk, maar ik zou Stoffel niet de snel afschrijven. Er rijden inderdaad niet allemaal pattatenzakken rond bij FE, maar de meesten zijn toch wel piloten die het in de F1 niet echt hebben kunnen maken. De grootste namen vind ik Vergne en Buemi.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3553
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Als ik het goed begrepen heb is HWA een nieuw team dat in de FE stapt. HWA was het DTM team van Mercedes en aangezien Mercedes daar mee stop kunnen ze nu FE doen. En normaal gezien wordt HWA vanaf volgend seizoen het officiële Mercedes fabrieksteam.
    Gezien de prestaties van Mercedes in de F1 (en hun ervaring met hybride en elektrische systemen) kun je het slechter treffen.

    Tuurlijk heeft de F1 nog geen intenties om volledig elektrisch te gaan. De investeringen in hun huidige hybride motoren waren gigantisch en die willen ze eerst terug verdienen.
    Bovendien staat de volledig elektrische (race)wagen nog niet voldoende op punt. Eens dat wel het geval is en de F1 gaat elektrisch, gedaan met FE. Zo logisch als maar kan zijn.

    F1 is al tientallen jaren de topklasse. Het heeft die status doorheen vele jaren verdiend en het zal ook nog vele jaren de topklasse blijven. Daarvoor is de concurrentie momenteel niet sterk genoeg.
    Als de FE de aspraties heeft om de koninginnenklasse van de autosport te worden (waar niets mis mee is) dan zullen ze nog vele jaren, tientallen jaren, aan de weg moeten timmeren.
    Tegen die tijd zal de technologie van de racewagens wellicht zover gevorderd zijn dat andere raceklasse ook elektrisch zullen gaan. Mogelijks ook de F1. Aangezien de F1 een veel groter potentieel heeft dan de F1 zie ik, op het moment dat de F1 elektrisch gaat, veel constructeurs overstappen naar de F1. Een veel groter marketingaandeel, een veel groter publiek om hun technologie te tonen en dus veel betere ROI (return on investment)
    Dag FE......

    Of er nu een akkoord is met de FIA over het al dan niet verbieden van de F1 om elektrisch te gaan zal wellicht niet van veel belang zijn. Daar is de F1 te machtig voor.

    Allez, zo denk ik er toch over.....


    Het is een beetje zoals met Tesla. Dat was de eerste fabrikant die elektrische auto in grote aantallen produceerde en verkocht. Ondanks dat hun product niet slecht is dreigen ze toch ten onder te gaan omdat de andere autofabrikanten ook op de elektrische kar springen en zo marktaandeel van Tesla afsnoepen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #3554
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Als ik het goed begrepen heb is HWA een nieuw team dat in de FE stapt. HWA was het DTM team van Mercedes en aangezien Mercedes daar mee stop kunnen ze nu FE doen. En normaal gezien wordt HWA vanaf volgend seizoen het officiële Mercedes fabrieksteam.
    Gezien de prestaties van Mercedes in de F1 (en hun ervaring met hybride en elektrische systemen) kun je het slechter treffen.

    Tuurlijk heeft de F1 nog geen intenties om volledig elektrisch te gaan. De investeringen in hun huidige hybride motoren waren gigantisch en die willen ze eerst terug verdienen.
    Bovendien staat de volledig elektrische (race)wagen nog niet voldoende op punt. Eens dat wel het geval is en de F1 gaat elektrisch, gedaan met FE. Zo logisch als maar kan zijn.

    F1 is al tientallen jaren de topklasse. Het heeft die status doorheen vele jaren verdiend en het zal ook nog vele jaren de topklasse blijven. Daarvoor is de concurrentie momenteel niet sterk genoeg.
    Als de FE de aspraties heeft om de koninginnenklasse van de autosport te worden (waar niets mis mee is) dan zullen ze nog vele jaren, tientallen jaren, aan de weg moeten timmeren.
    Tegen die tijd zal de technologie van de racewagens wellicht zover gevorderd zijn dat andere raceklasse ook elektrisch zullen gaan. Mogelijks ook de F1. Aangezien de F1 een veel groter potentieel heeft dan de F1 zie ik, op het moment dat de F1 elektrisch gaat, veel constructeurs overstappen naar de F1. Een veel groter marketingaandeel, een veel groter publiek om hun technologie te tonen en dus veel betere ROI (return on investment)
    Dag FE......

    Of er nu een akkoord is met de FIA over het al dan niet verbieden van de F1 om elektrisch te gaan zal wellicht niet van veel belang zijn. Daar is de F1 te machtig voor.
    Een veel beter team dan HWA had Stoffel inderdaad niet kunnen vinden. Hij zal wel 2019 nog moeten meerijden zonder de steun van Mercedes want Mercedes zou zichzelf pas eind 2019 linken aan HWA.
    In elk geval zou Toto Wolff de man zijn die graag Stoffel in zo een HWA wil zien rijden. Toto is namelijk overtuigd van het talent van Stoffel.

    Jij vindt het blijkbaar heel logisch dat F1 zomaar even de #1 positie van FE kan overnemen wanneer het beslist om volledig elektrisch te gaan. Ik heb daar serieus mijn twijfels over. FE is een heel andere sport dan F1. Het klopt wel dat de F1 al decennia de absolute top is in gemotoriseerde sporten, maar dat wil niet zeggen dat dat zo zal blijven wanneer de sport heel anders wordt.
    Als voorbeeld wil ik het WK motorcross aanhalen. Begin jaren 2000 verkocht toenmalig promotor, Giuseppe Luongo, zijn WK motorcross aan Dorna, de promotor van de MotoGP. Dorna wilde zijn stempel op de sport drukken en wilde vooral de sport meer televisie-vriendelijk maken. 1 verandering die hij doorvoerde was het afschaffen van de 2 wedstrijden. 1 reeks, dat was de toekomst volgens Dorna. Helaas, de fans pikten dat allemaal niet en bleven massaal weg. Na een drietal jaar verkocht Dorna de rechten om het WK te organiseren dan maar terug aan Luongo. Met vele miljoenen verlies natuurlijk.
    Ik wil maar zeggen, het is niet dat omdat F1 al jaren ervaring heeft met het organiseren van een wereldkampioenschap F1 dat ze ook zomaar even FE aan de kant zullen kunnen duwen. De organisatie van het FE kampioenschap doet alles om anders te zijn dan de anderen. Sommige dingen zijn mooi, andere dingen trekken op niks volgens mij. Maar smaken verschillen...
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 12 October 2018 om 22:41
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #3555
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    1 woord: Kodak

    FE heeft zeker nog een lange weg te gaan. Maar ik zie wel potentieel. Op echte circuits gaan ze nooit racen. De hele opzet is dat ze in centra rijden.

    Sommige van die circuits zijn trouwens best goed. Zeker beter dan Herman Tilke toestanden.

    Wat ik ook zie is dat mijn kinderen, jonge tieners, veel liever fe zien dan F1. Ik begrijp dat momenteel ook niet. De oudste zoon vindt zelfs dat Stoffel een niveau hoger gaat rijden als hij FE gaat rijden. Want FE auto's zijn veel meer basic en moeilijker.

    Zelf snap ik het ook niet. Maar als de meerderheid van de jeugd zo denkt heeft de F1 over 20 jaar een probleem.

  6. #3556
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    De jeugd van nu heeft niet veel interesse meer in de normale gemotoriseerde sport zoals wij die kennen. Kijk naar circuit Zolder. Voor het merendeel van de wedstrijden blijven de tribunes zo goed als volledig leeg. Het meeste volk vind je wanneer bij de "Race Wars". Iets dat ik, als conservatieve autosportfanaat, helemaal niet kan begrijpen. Jongeren vinden die Race Wars blijkbaar geweldig. Ik vind het maar niks. Ik zie een stel snotneuzen die er in slagen om een perfect goede wagen voor heel veel geld volledig te verneuken. Maar goed, het zal aan mij liggen.

    De huidige tendens in de F1, en hiermee doel ik op de steeds jonger wordende piloten, zie ik ook maar met lede ogen aan. Het kan misschien aan het feit liggen dat ik ouder wordt, maar wanneer ik foto's zie van Lando Norris en George Russel stel ik mij serieus vragen. Is dat de huidige generatie helden ? Vroeger waren F1 piloten mensen om naar op te kijken. Nu zie ik vooral rijkeluiskinderen die voor heel veel geld aan een stuurtje mogen komen draaien. Ik heb dat altijd wel een beetje gehad. Ik herinner me nog dat ik heel vroeger falikant tegen de komst van Raikkonen was. Ook Max reed, in mijn ogen, veel te vroeg in de F1. En het gaat van kwaad naar erger. Stroll, Norris, Russel,... en dan heb ik het nog niet over de piloten die nog aan het loeren zijn op een zitje. Mazepin, Latifi en Markelov bijvoorbeeld. Sorry, maar dit zijn geen namen waar ik naar kan opkijken. F1 zou hier heel dringend iets aan moeten doen.

    Bij FE stelt dit probleem zich (voorlopig nog) niet. Daar is stuurmanskunst nog heel belangrijk. Ook vinden ze dingen uit die blijkbaar het jonge publiek serieus aanspreken. De fanboost is hier een prachtig voorbeeld van. Ik vind dat maar niks. Ik vind dat vervalsing van de competitie. Bij de F1 heb je tegenwoordig ook ziets, namelijk de verkiezing voor driver of the day, maar in de F1 valt daar gelukkig niks mee te winnen. In elk geval is het wel mooi dat die fanboost blijkbaar elke keer aan een andere piloot wordt uitgereikt. Moest dit weekend na weekend dezelfde piloot zijn, zit je met een probleem. Moest dit in de F1 zijn zie ik direct gebeuren dat Verstappen week na week die fanboost binnen haalt. Zou niet eerlijk zijn tegenover de concurrentie. Maar wat zit ik feitelijk te zagen ? Blijkbaar is het dit wat de jeugd wilt, dus springt FE op de kar.
    Ik vraag me wel af wat ze nog meer in petto hebben daar. Ik heb vorig jaar ergens gelezen dat ze meer de stijl van Mario Kart willen opgaan. Ik weet niet wat ik me daarmee moet voorstellen, maar het zal toch niet zo zijn dat ze met schildpadden op elkaar gaan zitten gooien of bananenschillen gaan droppen hoop ik. Afwachten denk ik. Ik hoop alleen dat ze niet te veel van het conventionele racen zullen afwijken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #3557
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Die fan boost vind ik ook niks.

    Die Mario Kart regel heeft wat weg van de joker lap in rallycross.
    Als je ergens door een kleine omleiding gaat (activation zone) heb je een tijd lang extra power.
    De fanboost zal je ook op die manier moeten aan zetten, maar dan krijg je nog meer power.

    Maar meer power verbruikt ook meer dus...

  8. #3558
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Meen je dat nu? Van die Mario Kart regel?
    Wat heeft dat dan in godsnaam nog met racen te maken?

    Ik snap ergens wel waarom ze op stratencircuits rijden, maar dat is gewoonweg niet vol te houden. De opbouw en de afbraak van zo'n circuit brengt veel hinder met zich mee voor de omwonenden. Zie maar met welke problemen het voorgestelde F1 circuit in Miami zoal te maken krijgt.

    Het is bovendien een herhaling van de geschiedenis. De eerste gemotoriseerde races overal ter wereld waren op tijdelijk stratencircuits. Zelfs circuit Zolder is als een stratencircuit begonnen (of toch als een race voor motoren op een stratencircuit in Zolder). Maar dat was vanwege de veiligheid niet langer te handhaven.
    Waarom zouden elektrische wagens wel op stratencircuits mogen rijden en wagens met verbrandingsmotoren niet? Zeker niet als elektrische wagens zo snel worden als hun broers op brandstof?
    Er zullen door de toenemende snelheden van de FE wagens gewoon strengere eisen aan een stratencircuit worden gesteld, tot op een punt dat het niet meer rendabel is voor 1 dag racen (als het nu al rendabel is). Dus vroeg of laat zullen ze wel naar gewone circuits moeten uitwijken.
    Misschien dat ze het nog 10-15 jaar uithouden, maar eens zullen ze wel moeten. Mogelijks zelfs al vroeger mocht er (laten we hopen van niet) ergens ooit eens een swaar ongeval gebeuren waarbij toeschouwers gewond raken of erger.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #3559
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ik geloof nooit dat FE op stratencircuits zal blijven rijden. Akkoord, momenteel is dat een reden van zijn grote succes, maar wanneer de snelheden hoger en hoger worden zullen ze verplicht worden om uit te wijken naar echte circuits. Maar dan liefst wel niet zo groot als de Herman Tilke toestanden. Die zijn er echt over.

    Even terzijde, Zolder is begonnen als motorcrosscircuit en werd halverwege de jaren 60 (dacht ik toch) geasfalteerd.

    Zo een Joker lap vind ik trouwens geen slecht idee. Bij rallycross werkt dat perfect. Ik weet niet of je daar extra power aan moet koppelen. Gewoon verplichten om 1 keer (of meerdere keren) per race die joker lane te nemen zou ik al meer dan genoeg vinden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #3560
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Niet als motorcross circuit maar als circuit om met motoren te racen.
    Er werden van tevoren al races voor motoren georganiseerd op een stratencircuit maar dat werd als te gevaarlijk beschouwd. Vandaar dus een permanent circuit.

    Het was in de begin jaren 60. Het eerste geasfalteerde circuit werd geopend in 1963. De info die ik heb is niet zo heel duidelijk maar het circuit was al een paar jaar langer open. Mogelijks hebben ze eerst een jaar of 2-3 op een niet geasfalteerd circuit geraced.
    Maar dus wel degelijk racen, niet crossen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •