Pagina 359 van 376 EersteEerste ... 259309349357358359360361369 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.581 t/m 3.590 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3581
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik zag net dat Stoffel geen tijd gereden had in deze sessie. Ik vroeg me al af of hij, net als bij McLaren, het met minderwaardig materiaal moest stellen. Maar wat jij nu vertelt is nog erger
    Blijkbaar heeft Stoffel in de voormiddag ook maar 13 ronden gereden omwille van problemen.
    Dat gerucht zou dus fout kunnen zijn.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #3582
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Net wat foto's gezien van de Gen2 FE wagens.
    Ik kan niet zeggen dat ik het mooie wagens vind. Belange niet. En al zeker de achterkant niet.

    Of het aerodynamisch beter is dat een normale achtervleugel, of zelfs beter is voor een achtervolgende wagen, daar ga ik mij niet over uitspreken. Maar mooi is het niet.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3583
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Nog een F1 patat.
    Alexander Albon (half Thai, half Brit) zou in de running zijn om Brendon Hartley te vervangen bij Toro Rosso. Enig probleem : Hij ligt momenteel onder contract bij Nissan in de FE.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #3584
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Misschien is het feit dat Bernie zo lang alles wat met pc en social media te maken heeft geblokkeerd heeft, net de oorzaak waarom de jongere generatie niet meer naar F1 kijkt. Liberty media nu doet alles om dat tij te keren, maar het duurt even voor die achterstand goed gemaakt is. Soit, mij maakt het niet uit. Soms kijk ik op pc, soms op tv. Wat mij op dat moment het beste uitkomt.

    Ik heb ondertussen wat verder zitten grasduinen naar de prestaties van zo een FE wagen en naar de opbouw van zo een FE race.
    De Gen2 wagen heeft tijdens de qualifs een vermogen van 250 kW, wat overeenkomt met ongeveer 340 pk. Dit is genoeg om de wagen van 0 tot 100 te stuwen in 2.8 sec en de topsnelheid van de wagen is 280 km/h. Dit komt ongeveer overeen met een GP3 wagen.
    Tijdens de race wordt het vermogen terug geschroefd naar 200 kW oftewel 272 pk. Er zal inderdaad een zone op het circuit zijn waar de wagens door mogen rijden om gedurende een bepaalde tijd 25 kW (34 pk) extra te krijgen. Hoe vaak ze door die zone mogen rijden tijdens een race en hoe lang de tijdspanne zal duren waarin ze die extra power krijgen hangt af van circuit tot circuit en zal bepaald worden door de FIA.
    Er is natuurlijk ook nog fanboost. Fnas kunnen stemmen op piloten en 3 piloten krijgen dan gedurende een bepaalde tijd een beetje extra power. Hoe lang dat dat is en hoeveel power extra vind ik niet direct terug. Wel heb ik gevonden dat je kan beginnen stemmen voor de fanboost van de volgende race (die plaats zal vinden op 15 december) vanaf 10 december. Hoe dat moet weet ik niet. Ik denk via sms of zoiets. Misschien wel gewoon op de website. Maakt me niet veel uit want ik zie mezelf niet snel stemmen voor die fanboost. Ik ben daar radicaal tegen dus hou ik me er niet mee bezig.
    Een groot verschil met andere autoraces is dat deze wagens niet een bepaald aantal rondes of kilometer moeten afleggen om de finish te halen. Ze zullen 45 minuten + 1 ronde moeten rijden en dan zal de finishvlag gezwaaid worden. In de motorcross wordt ongeveer hetzelfde systeem gehanteerd en eerlijk gezegd zie ik hier geen problemen in.

    Nog even de 11 teams (jawel.. eentje meer dan in de F1) overlopen :

    1. Audi Sport ABT Schaeffler : Audi trok zich terug uit WEC... hierom dus
    2. BMW Andretti motorsport : Wie kent Andretti motorsport uit de Indycar niet ? BMW heeft zich nu officieel gelinkt aan dit team
    3. Envision Virgin racing : Virgin van Richard Branson. Doet ook nog een belletje rinkelen uit de F1. Deze wagen is dezelfde als de officiële Audi
    4. Dragon Racing : Van Jay Penske. Toch ook wel een naam bekend uit een andere tak van de autosport
    5. Panasonic Jaguar racing : Een 3de grote naam uit de automobielsector
    6. Mahindra racing : Mahindra is een constructeur van elektrische wagens en is dus in de FE perfect op zijn plaats
    7. Nio Formula E team : Een Chinees team. Weinig over te vertellen buiten dat Nelson Piquet Jr 1 van de piloten is
    8. DS Techeeta FE team : Techeeta werd vorig jaar kampioen met Vergne. Dit jaar fusioneren ze met de Franse automobielfabrikant DS. (Is dat Citroën ???)
    9. Venturi : Nog een fabrikant van elektrische voertuigen
    10. Nissan e-Dams : Iedereen kent Dams nog wel van het F3500 tijdperk. Nu gaan ze samen met Nissan met de bedoeling van kampioen FE te worden
    11. HWA Racelab : Vroeger het officiële Mercedes team uit de DTM, nu een jaartje onafhankelijk en vanaf volgend jaar het officiële Mercedes team in de FE.

    Ik ben toch wel onder de indruk als ik dit allemaal lees. In de F1 doen ze alle moeite om 4 motorenconstructeurs te verkrijgen en ik las gisteren nog dat de kosten zo uit de pan rijzen dat de kans groot is dat 1 merk (lees Renault) zich zal terugtrekken. Hier in de FE lees ik zo maar eens Audi, BMW, Jaguar, Mercedes, Nissan en DS als constructeurs. En dan ook nog eens 2 of 3 constructeurs van elektrische voertuigen. Toch wel straffe toebak. Het is nu te hopen dat deze gen2 wagens het racen wat mooier maken. In elk geval zal ik deze winter de FE van veel korterbij volgen dan vorig jaar.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #3585
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Net wat foto's gezien van de Gen2 FE wagens.
    Ik kan niet zeggen dat ik het mooie wagens vind. Belange niet. En al zeker de achterkant niet.
    Ik vind de wagens ook niet mooi. Maar van uit 1 bepaalde hoek is hij wel heel mooi en toen de eerste foto publiek werd gemaakt was het natuurlijk van uit die hoek getrokken. Mijn eerste gedacht was dan ook dat de wagen prachtig was, tot ik hem vanuit meerdere hoeken bekeek. Maar soit, in elk geval is de halo bij deze wagen beter op zijn plaats dan in een F1 wagen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Of het aerodynamisch beter is dat een normale achtervleugel, of zelfs beter is voor een achtervolgende wagen, daar ga ik mij niet over uitspreken. Maar mooi is het niet.
    De bedoeling van het ontbreken van een achtervleugel is dat de wagens elkaar korter zouden kunnen volgen. De diffuser is in elk geval toch groot genoeg om nog veel downforce te creëren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #3586
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik ben toch wel onder de indruk als ik dit allemaal lees. In de F1 doen ze alle moeite om 4 motorenconstructeurs te verkrijgen en ik las gisteren nog dat de kosten zo uit de pan rijzen dat de kans groot is dat 1 merk (lees Renault) zich zal terugtrekken. Hier in de FE lees ik zo maar eens Audi, BMW, Jaguar, Mercedes, Nissan en DS als constructeurs. En dan ook nog eens 2 of 3 constructeurs van elektrische voertuigen. Toch wel straffe toebak. Het is nu te hopen dat deze gen2 wagens het racen wat mooier maken. In elk geval zal ik deze winter de FE van veel korterbij volgen dan vorig jaar.
    Ten eerste betwijfel ik of Renault zomaar zal stoppen met motoren maken. Ze hebben immers ook een eigen team. Maar dat het duur is, dat ga ik niet ontkennen.

    Ten tweede : Ik denk dat ze in de FE allemaal met dezelfde (standaard)motor rijden. Dat was zo in het eerste seizoen en sindsdien is stelselmatig de ontwikkeling van de wagen vrijgegeven. Zo is mag de Versnellingsbak (dacht ik) al zelf gebouwd worden.
    Maar of de motor daar ondertussen ook al bij is, dat weet ik niet. Ik kan mis zijn maar ik dacht nog steeds van niet. Net als de batterijen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #3587
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    In het begin waren alle wagens inderdaad hetzelfde. Maar constructeurs hebben meer en meer vrijheden gekregen. Vanaf seizoen waren de teams vrij om hun eigen powertrain te ontwerpen. Het NIO team (toen nog Nextev) koos voor 2 motoren en bleef daar ook voor seizoen 3 bij en waren toen het enige team dat dat deed.

    Ik denk dat voor dit jaar elk merk zijn eigen motor mag maken. Dat betekent dus dat BMW, Mercedes, Jaguar,... het effectief tegen elkaar opnemen.

    Oh ja.. dat van Renault dat er misschien de brui aan zal geven : https://nl.motorsport.com/f1/news/re...osten/3193622/
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #3588
    Member
    Geregistreerd
    29 October 2009
    Locatie
    Gingelom
    Berichten
    46

    Standaard

    De sterkte (in hoeverre je daarover mag spreken, ik was tot nu toe ook niet echt geïnteresseerd in die tele-geleide speelgoedmachientjes) van de FE was net hun 'tweederangs' rijdersveld.

    Versta me niet verkeerd, die mannen kunnen allemaal sturen.
    Je hebt er echter geen mega-vedetten tussen zitten die in de beste wagen moeten zitten!

    Zo is de uitslag van de wedstrijd niet op voorhand te voorspellen, ... , en dat doet de mensen kijken.

    Welke races waren voor jullie de meest memorabele? Voor mij diegene waar de underdog vanuit een schijnbaar geslagen positie zich naar voor vecht in het veld.
    Ik denk dan aan de Alfa's 156 in de DTM races op Zolder. Daar kreeg je nog kippevel van...

    Of waar een gemaskerde rijder (clio cup) met gelijkwaardig materiaal meedraaide in het pak routiniers en dicht bij of op het podium eindigde: dat was spannend!

    Het F1 circus dan: wanneer is dat nog eens spannend?

    Honda is op de goede weg... maar is toch in die torro rosso 2 seconden per ronde te traag. Denkt iemand nu echt (buiten als hij megafan is van Verstappen en hoopt op het beste) dat die volgend jaar gaan meekunnen met Mercedes en Ferrari?

    In de F1 heb je megateams die tienvouden van budgetten van de meelopers spenderen. Zij hebben de beste en snelste wagens en permiteren zich dan ook nog eens via miljoenendeals om de nog betere/concistente piloten aan zich te binden. Wij gaan er toch van uit dat die piloten beter zijn en constanter presteren, maar ik denk altijd aan de anderen die harder moeten pushen om snel te zijn en makkelijker in de fout worden gedwongen.

    Het probleem zit hem dus bij die 'groten' die je nodig hebt (anders heb je geen motoren) en tegelijk alles bepalen.

    Met hun 'geld' regelen ze alles. Niemand zal kiezen om voor minder loon de uitdaging aan te gaan om bij een ander merk de motor te gaan ontwikkelen.
    Dat ontwikkelen van motoren wordt dan ook nog eens zo goed als onmogelijk gemaakt door de FIA, omdat testen bijna niet toegelaten wordt.
    Als je wil dat een nieuwe aanbieder mee kan met de rest, kan je toch wel in de tijd een regel uitwerken? Geef ze in jaar 1 X aantal testdagen om zich te verbeteren, in jaar 2 Y aantal dagen.
    Worden ze te snel te sterk, kan je die dagen nog altijd inperken.

    Ik zie al jaren maar één oplossing: week die constructeurs los van de piloten.

    Maak de contructeurstitel even belangrijk dan die van de piloten en omgekeerd en verloot de wagens bij de start van elk raceweekend. Er zijn nu 21 GP's en 20 wagens en de laatste jaren zijn er alleen maar meer en meer races gekomen.
    Je kan dus makkelijk landen op 20 races en 20 wagens, waarbij de loting ervoor zorgt dat iedere rijder iedere wagen éénmaal zal besturen.

    Slaagt Hamilton er dan in om een top 5 te rijden met een Williams of McLaren? Dan kan hij aan een stuur draaien, dan kan hij een wagen naar zijn hand zetten, dan is hij een 'piloot'!

    Kan Verstappen met een Sauber in de regen winnen op Francourchamps (gelijk ooit is voorgedaan door anderen in 'mindere' wagens), dan is dat een held!

    Het zou mij in ieder geval terug doen kijken, daar waar ik nu zelden het gevoel heb dat ik iets mis...

    En ik kan de lijn makkelijk doortrekken naar het WK Rally. Kunnen jullie je voorstellen dat een Privateer nog eens meedoet voor de knikkers?
    Panizzi met die witte Subaru S5 in de Monte-Carlo? Thiry die was ingeschreven in Wales en waar je toch droomde dat ik het vuur aan de schenen ging leggen van de fabrieksmannen?

    Dezelfde shit daar: de kleintjes mogen niet meer meedoen!

    Nu hebben ze dit jaar geluk dat er een aantal teams gelijkwaardige prestaties leveren (buiten citroen dan), maar anders was er ook al geen zak meer aan te zien, net zoals je jaren aan een stuk kon voorspellen dat Loeb ging winnen en daar 5 jaar op volgend kon zeggen dat Ogier ging winnen.

    Spannende races trekken me aan, niet het feit dat een snotaap van 18 ineens kan instappen en meteen in Monaco kan gaan wonen en daar geportretteerd wordt wanneer ie zijn uit zijn 2 miljoen euro kostend ruimtetuig stapt, terwijl hij me op circuit nog niks heeft laten zien wat ik nog niet eerder zag!

  9. #3589
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik denk dat voor dit jaar elk merk zijn eigen motor mag maken.
    Ik denk
    - motor
    - convertor
    - gearbox
    - volledige achterophanging


    Nio is trouwens ook een autoconstructeur van elektrische wagens.


    Deze voormiddag was Stoffel 12de ofzo. Maar op nog maar 1.0sec van P1.

  10. #3590
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    - motor
    - convertor
    - gearbox
    - volledige achterophanging
    Ook nog het differentieel.
    En "all electronics"... Ik denk dat dat die convertor/omvormer is ?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •