Pagina 376 van 376 EersteEerste ... 276326366374375376
Weergegeven resultaten: 3.751 t/m 3.756 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3751
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    idd... my bad.

    Terug naar F1
    Heel onlangs heeft de FIA laten weten dat ze open staan om nieuwe teams te ontvangen. Ik vind dit hoog tijd. 20 wagens op de grid is gewoon te weinig. Een volledige grid bestaat volgens mij nog altijd uit 13 teams oftewel 26 wagens.
    Het is geen geheim dat de Andretti's al enkele jaren aan het proberen zijn om op de F1 grid te raken. En het is ook geen geheim dat de huidige F1 grid daar tegen was. Het budget dat Andretti zou hebben zou namelijk enorm groot zijn en het lijkt er mij er sterk op dat de huidige teams schrik hebben van de extra competitie. De FIA heeft altijd aan de zijde gestaan van de teams. De uitleg was dat er momenteel gewoon geen plaats/budget was voor een extra team op de grid. De Andretti's vonden dit maar bullshit maar konden niet veel meer doen het dan maar aanvaarden. Een bestaand team overnemen leek tot voor kort de enige optie, maar voorlopig was dit niet succesvol. Tot nu dus. Volgens de FIA is er wel plaats voor een extra team op de grid, op voorwaarde dat dit team levensvatbaar zou zijn tenminste. Daarmee bedoelt de FIA dat ze een extra team op de grid willen hebben, maar dat team moet wel competitief zijn. We willen echt niet opnieuw een Manor, Caterham of HRT op de grid hebben staan. Dat wil dus ook direct zeggen dat dit team financieel er sterk genoeg voor moet staan en de FIA zal dit onderzoeken. Time for the Andretti's to put their money where their mouth is.

    En dat hebben de Andretti's dan ook niet gedaan. Amper enkele dagen na het nieuws van de FIA, heeft Andretti al laten weten dat ze geïnteresseerd zijn en hebben ze al bewezen dat ze al meer dan ver genoeg staan om aan alle eisen te voldoen. Andretti, samen met Cadillac (General Motors), heeft al laten weten dat ze interesse hebben om op de F1 grid te staan. Het mag duidelijk zijn dat met de backing van een naam als GM het financiële aspect geen probleem zal zijn. Ook aan andere voorwaarden is er al voldaan. De F1 fabriek is momenteel al onder constructie in Indiana. Er zou ook een satelliet kantoor zijn in Groot-Brittanië, want alles vanuit de USA regelen zal niet eenvoudig zijn. Verder zou er ook al een overeenkomst zijn met 1 van de huidige motorenbouwers in de F1. Wie dat precies is wordt niet gezegd, maar Renault lijkt het meest waarschijnlijk te zijn, al valt ook de naam Honda. Interesse van piloten is er ook genoeg want de naam van Colton Herta wordt al gelinkt aan het F1 team van Andretti.
    Voorlopig heeft geen enkel van de huidige F1 teams gereageerd op het team van Andretti. Echt gelukkig zullen ze er in elk geval volgens mij niet mee zijn. Afwachten hoe dit verder evolueert.

    In elk geval ben ik er tevreden bij. Het wordt tijd dat er een volledig Amerikaans F1 team op de grid staat. Ik had dit al gehoopt toen Haas in de F1 kwam, maar buiten een Amerikaans vlagje op de wagens is er heel weinig Amerikaans aan dat Haas team te vinden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #3752
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    GM/Cadillac zegt al een akkoord te hebben met een motorleverancier om hun motor te 'rebadgen'. De naam Cadillac op die andere motor zetten dus.
    Maar die partner zou niet Renault zijn, eerder Honda.

    Dit omdat ze nu al verregaand samenwerken op gebied van elektrische motoren. Dat partnerschap doortrekken naar het circuit is dus eigenlijk een logische stap.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3753
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Terwijl ik die vorige post aan het typen was heeft er blijkbaar nog een kandidaat zich aangemeld, genaamd Panthera F1 team Asia. Duideiijk van waar dit team komt, uit Azië. Waarschijnlijk China dus. Persoonlijk zie ik hier minder in maar wie ben ik hé...
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #3754
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    GM/Cadillac zegt al een akkoord te hebben met een motorleverancier om hun motor te 'rebadgen'. De naam Cadillac op die andere motor zetten dus.
    Maar die partner zou niet Renault zijn, eerder Honda.

    Dit omdat ze nu al verregaand samenwerken op gebied van elektrische motoren. Dat partnerschap doortrekken naar het circuit is dus eigenlijk een logische stap.
    Het gaat in elk geval tussen Renault en Honda. Er zijn inderdaad factoren die wijzen op Honda, maar er zijn ook aanwijzigen die wijzen op Renault. Zo is bijvoorbeeld Alpine het enige team dat geen bezwaar heeft tegen de komst van Andretti Cadillac. Renault heeft ook geen klantenteams en zou er wel graag hebben.

    Of Andretti Cadillac er ooit zal komen valt serieus te betwijfelen. De andere teams moeten ook hun akkoord geven en dat ziet er dus helemaal niet zo naar uit. Waarom is niet echt duidelijk. Al lijkt het mij dat ze de echte reden, namelijk schrik, dus niet hardop uitspreken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #3755
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Niet zozeer schrik, eerder hebzucht....
    De andere teams zijn bang dat ze veel inkomsten gaan verliezen aan Andretti. Niet alleen prijzengeld maar ook sponsors. Alsof Andetti plots alle Amerikaans sponsors zou aantrekken.

    En ze vinden de "verwateringspremie" die ze krijgen te weinig. 200 miljoen, te betalen door Andretti aan de andere 10 teams, die dus elk 20 miljoen zouden krijgen.
    Ze verwijzen naar de NHL (National Hockey League - Ijshockey competitie in Amerika en Canada, vergelijkbaar met de NBA) waar onlangs een nieuw team is toegetreden (al noemen ze het daar een 'franchise'). De Seattle Kraken moesten toen liefst 65 miljoen dollar op tafel leggen om te mogen meedoen. Maar in de NHL zijn wel meer teams actief dan in de F1, de Kraken zijn het 32e team (als ik mij niet vergis) en dat is dus 650 miljoen / 31 andere teams = 20.967 miljoen per team.
    En dat is dus in lijn met wat de F1 teams zouden krijgen. Maar ze vinden het dus niet genoeg. Hebzucht dus.
    Of zoals mijn moeder het zou zeggen : Een duivelszak is nooit gevuld.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #3756
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Er zou nochtans minder tegenstand zijn tegen dat Panthera team. De naam Andretti ligt helemaal niet goed in de markt bij de andere F1 teams. In Miami vorig jaar zou Michael Andretti bij alle F1 teams langs zijn geweest en hij zou daar geprobeerd hem om hun een document te laten ondertekenen dat ze akkoord zijn om het Andretti team een plaats op de grid te geven. Dat zou bij veel F1 bonzen in het verkeerde keelgat geschoten zijn.

    In elk geval was de kritiek van de andere F1 teams, en vooral Toto Wolff was hier heel duidelijk hoorbaar, dat Andretti op zichzelf niet kapitaalkrachtig genoeg was om in de F1 te komen. Hij moest op z'n minst de steun krijgen van een autofabrikant. Die steun is er, dankzij GM, nu wel degelijk, maar toch blijven de andere teams halstarrig weigeren. Het is bijna alsof ze excuses zoeken om Andretti niet toe te laten. Het financiële aspect zal zeker een reden zijn, maar volgens mij niet de enige.

    Heel interessante video hierover :
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •