Pagina 32 van 34 EersteEerste ... 223031323334 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 336

Discussie: verkiezingen

  1. #311
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Gene gratis frit met nen drakenburger voor mij .... die paljassen zitten al aan 207 dagen.

    Is er trouwens hier nu nog ene die de polipipo's serieus neemt ?
    207 dagen na de verkiezingen en die pipo's staan nog even ver als na dag 1.

    Maar na morgen hebben we toch een nieuw wereldrecord in ons apeland .... volgens wat ik juist gehoord heb staat het record op 208 dagen .... dus dat gaan wij wat scherper stellen hé
    Life is a highway to hell

  2. #312
    Senior Member Netforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2010
    Berichten
    161

    Standaard

    Zoals het er nu naar uit ziet ..... zit er de kans misschien in dat we binnenkort opnieuw mogen bollekes rood gaan kleuren

  3. #313
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Ik heb diene paljas van de cdv juist bezig gehoord in het nieuws. (vraag me niet meer welke zender....die informatie is niet in mijn brein blijven plakken)

    Wat die allemaal wist te vertellen, jawadde. Veel blabla en rond de pot draaien. Maar klare wijn schenken? Ik heb geen jota begrepen van wat hij wilde duidelijk maken.
    Maar ik kan die 5 minuten uitleg wel kort samenvatten : "We zijn niet voor, we zijn niet tegen, wel integendeel.".
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #314
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    324

    Standaard

    ik krijg zo de indruk dat ze gewoon niet meer weten hoe ze een compromis moeten sluiten... der zal nooit iemand volledig z'n zin krijgen... en 't is stilletjes aan toch tijd om hun ego's opzij te zetten en eens proberen vooruit te gaan. Want ze kunnen zeggen wat ze willen dat het allemaal goed willen doen maar misschien moeten ze er dan toch eens aan beginnen... of gaan ze wachten tot de speculanten eraan beginnen en dan de andere de schuld geven?
    (\__/)
    (='.'=)
    ('')_('')

    This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination!!!!!!!!!

  5. #315
    Senior Member rmc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    Wvl.
    Berichten
    264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door song2 Bekijk bericht
    ik krijg zo de indruk dat ze gewoon niet meer weten hoe ze een compromis moeten sluiten... der zal nooit iemand volledig z'n zin krijgen... en 't is stilletjes aan toch tijd om hun ego's opzij te zetten en eens proberen vooruit te gaan. Want ze kunnen zeggen wat ze willen dat het allemaal goed willen doen maar misschien moeten ze er dan toch eens aan beginnen... of gaan ze wachten tot de speculanten eraan beginnen en dan de andere de schuld geven?

    Ik vrees dat het zo iets zal worden. Arm belgie.

  6. #316
    Senior Member Holkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Voorschoten (nl)
    Berichten
    1.562

    Standaard

    Welgefeliciteerd! De langste formatie ter wereld! Jullie zijn Irak voorbij gegaan in de ranglijst en zoals het er na uitziet gaan jullie het record erg scherp stellen... (cynisme natuurlijk he)

    Heeft België een regel dat je na een bepaalde periode (jaar) weer terug moet gaan stemmen?

    Trouwens, hoeveel kamerleden hebben jullie en wat moet de meerderheid zijn? (helft +1 of 2/3de oid)
    Vice allround prono kampioen 2009 en 2010 na herberekening Grungie..., Formule 1 manager team kampioen 2010 (samen met Juha)

  7. #317
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Holkers Bekijk bericht
    Welgefeliciteerd! De langste formatie ter wereld! Jullie zijn Irak voorbij gegaan in de ranglijst en zoals het er na uitziet gaan jullie het record erg scherp stellen... (cynisme natuurlijk he)

    Heeft België een regel dat je na een bepaalde periode (jaar) weer terug moet gaan stemmen?

    Trouwens, hoeveel kamerleden hebben jullie en wat moet de meerderheid zijn? (helft +1 of 2/3de oid)
    Dankuwel
    In de volgende editie van dat recordenboekske staan wij in ..... als tenminste onze "eerste minister" vandaag den tijd heeft gehad om naar da boekske te bellen want zo'n record moet gehomologeerd worden en aangevraagd worden door een betrokkene.

    Als we tenminste tegen wanneer de volgende editie uitkomt al een regering hebben hé

    Wat betref uw vraag over het aantal kamerleden ..... daarvoor zou ik eens moeten Googlelen want dat weet niemand in Belgie maar 't zijn er in ieder geval véél.
    Ge bedoeld toch die van de nationale hé want anders zijn het er nog veel meer
    In normale gevallen is de meerderheid de helft +1 ..... maar er zijn een paar dingen waar een 2/3 meerderheid voor nodig is zoals bijvoorbeeld een aanpassing van de grondwet en een staatshervorming (heb ik ooit eens gelezen)
    Life is a highway to hell

  8. #318
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    We zijn trouwens nog maar mede-record houder. In Irak duurde het 249 dagen, evenveel als vandaag in België. Pas vanaf morgen zijn we alleen recordhouder.

    Overigens is het maar hoe je het record bekijkt. In Irak was er na 249 dagen een akkoord. Er was pas effectief een regering na 290 dagen. Nog efkes te gaan

    Hier is overigens een overzicht van de langste regeringsvormingen :
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...ringsformaties

    Nederland hoeft echt niet te klagen. 4 noteringen in de Europese top 10 en nog altijd nummer 3 wereldwijd.


    Wat die zeteltjes in het parlement betreft, er is echt geen enkele Belg die dat weet. Ook ik niet. Daarom ben ik gaan kijken bij de CIA. Als die het niet meer weten dan weet niemand het.

    Er is dus een Senaat en een kamer van Volksvertegenwoordigers. In de Senaat zijn er 71 zitjes waarvan er 40 rechtstreeks verkozen worden. 31 worden er indirect verkozen maar hoe dat juist gebeurt, daar raakt zelfs de CIA niet aan uit.
    De kamer van Volksvertegenwoordigers telt 150 zeteltjes en die worden allemaal rechtstreeks verkozen.


    https://www.cia.gov/library/publicat...k/geos/be.html


    Wat de CIA trouwens allemaal niet weet over dit Belgenlandje. Zo hebben wij hier blijkbaar 43 luchthavens in België. Wist ik zelf niet.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #319
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Hoe lang is het al?
    Het is stilaan een klucht niet?

    En ook een beetje grappig wat Leterme betreft.... Eerst wil hij eerste minister worden maar lukt het hem niet en nu hij eerste minister is wil hij weg maar mag hij (nog) niet.....


    Dat terzijde.
    Wat ik hier eigenlijk wou vragen is of iemand het al gemerkt heeft dat er volgend jaar gemeenteraadsverkeizingen zijn? Of is het puur toevallig dat ik hier in de buurt van de ene wegomleiding naar de andere moet rijden omwille van alle wegenwerken die nu allemaal tegelijk moeten uitgevoerd worden?

    Niet dat ik het nut van die werken in twijfel trek, maar moet dat per sé nu? Allemaal tegelijk? Ik kan hier bijna geen 20 km meer rijden of ze zijn wel ergens aan het werken.
    Nu zijn ze verleden week met tamelijk grote werken begonnen op een belangrijke baan hier in de buurt. Daarvoor hebben ze omleidingen voorzien, oa over het plaatselijke industrieterrein. Maar uitgerekend gisteren vinden ze er niets leuker op om een van de toegangswegen tot dat industrieterrein....werken uit te voeren. Daardoor moet het zware verkeer nu tijdelijk over smalle binnenbaantjes, waar ze anders normaal niet mogen rijden. Een omleiding in de omleiding dus.... Niet gelogen, echte waarheid. Gelukkig duren deze laatste werken "maar" 2 weken. (2 weken is in de praktijk dan 3-4 weken).
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #320
    Senior Member Holkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Voorschoten (nl)
    Berichten
    1.562

    Standaard

    Heb je in Nederland ook. Het potje geld van 2011 moet op, europese subsidie, dus doen ze die nog even vlak voor kerst. Nadeel is dat als het nu gaat vriezen, dat ze in de lente opnieuw moeten asfalteren
    Vice allround prono kampioen 2009 en 2010 na herberekening Grungie..., Formule 1 manager team kampioen 2010 (samen met Juha)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •