Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: 24u Le Mans 2010

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    12 October 2008
    Berichten
    97

    Standaard 24u Le Mans 2010

    De 24u van Le Mans 2010 gaan dit jaar door op 12 en 13 juni
    Vandaag zijn de deelnemers bekend gemaakt voor dit jaar.

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    12 October 2008
    Berichten
    97

    Standaard

    Met dit jaar voorlopig wat belgen, Kumpen (corvette GT1), Goossens (jaguar GT2),
    De Doncker (ford GT1). Ook krijgen we 3 belgische raceteams aan de start prospeed competition, Mark vds racing en pekaracing, dus toch iets voor naar
    uit tekijken in de grootste 24u race.

  3. #3
    Senior Member Pegasus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 March 2007
    Locatie
    Molenstede
    Berichten
    584

    Standaard

    Leuk dat er weer enkele belgen bij zijn, en belgische teams. Ik ga na 10 edities op Eurosport gevolgd te hebben dit jaar ter plaatse de race volgen. Zijn er hier ervaringsdeskundigen? Welke camping, mooie punten om te kijken,...


  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Berichten
    27

    Standaard

    Het zal dit jaar de 5e maal op rij zijn dat ik naar Le Mans ga.
    Campings? Wij gaan altijd naar Beausejour, douches en WC's aanwezig, relatief rustig om te slapen omdat het verder ligt van het kleine circuit. De beste tip die ik je kan geven is : Neem een fiets mee !
    Na het eerste jaar nemen wij ook altijd een tribuneplaatsje, want 3h voor de start in de brandende zon gaan staan om op een goede plaats te kunnen kijken naar de start.... En hou er rekening mee, wij zouden maar 1 maal gaan kijken, om het eens gezien te hebben. Le mans is verslavend!!
    De sfeer die er heerst op vrijdagavond is fantastisch.
    Persoonlijk ben ik meer een rally- dan Circuit-liefhebber, maar het mooiste autosportevenement voor mij zijn de 24U van Le Mans.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    12 October 2008
    Berichten
    97

    Standaard

    Ik ben de eerste maal in 1998 geweest en daarna geen enkele keer gemist, dit weekend is super en mijn hoogtepunt van het jaar ik ben ook meer een rallyfan maar
    tegen Le Mans kan niets op, k' ben ook al naar de f1 in spa en f1 nurnburgring geweest maar Le Mans is beter.
    Tickets moet je nooit op voorhand kopen aan de verschillende kassa's die dag en nacht open zijn heb je tijd genoeg, ik ga ook naar camping Beausejour stel je daar
    niet teveel van voor de campings op Le Mans zijn gewoon land met cabines om te douchen en naar de wc tegaan, soms wel lang aanschuiven ik heb een campingtoilet bij, en zo stil is het s'nachts ook niet hoor op welke camping ook hij ligt vlak naast het circuit Beasejour ligt aan de porsche virage je kan daar gaan kijken op 3 min wandelen, ook in Le Mans is het bijna heel de nacht vuurwerk van fans. Een fiets meebrengen is handig om de afstand maar door het vele volk doe ik dat niet.
    Ik ga nooit naar de start gaan kijken aan de tribunes, ik ga altijd naar Mulsanne
    veel minder volk en ook mooi punt ( 1 uurtje voor de start vertrekken), doordat het een straten circuit is en heel lang
    kan je met de wagen naar verschillende punten gaan kijken ( Arnage, Mulsanne en Porsche virage) heel goed aangeduid door borden, wel veel politie dus opgelet met snelheid,gordel en alcohol (kan er van meespreken), ook parkings aan de punten gratis met jou camping ticket,
    na Mulsanne ga ik naar Arnage en daarna naar mijn camping iets eten aan de tent en te voet naar het vaste circuit tot diep in de nacht, daar heb je een grote kermis, het race museum en veel shops met alles ivm autosport, en natuurlijk vele km circuit als je tot het einde gaat waar de auto's het rechte stuk opgaan en verboden voor ons ben je wel wat uurtjes verder, bij aankomst in de nacht aan onze tent nog eens rap naar de porsche virage kijken hé, dan zo moe dat je ondanks het lawaai toch vlug in slaap valt voor een zeer korte nacht maar ik heb het er voor over.
    Ik kom aan in Le Mans vrijdag rond 12u, alles opzetten en naar de pits gaan die is dan open voor het plubliek,ook s'avonds kan je naar het centrum van Le Mans gaan want daar heb je de parade met alle piloten in oldtimers, maar voor wie kan op woensdag en donderdag zijn er de kwalificaties.Ik koop een gewoon ticket omdat er zoveel punten zijn om te kijken dat ik bijna nooit op mijn tribune zou zitten Als jullie nog vragen hebben laat maar komen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 April 2007
    Berichten
    135

    Standaard

    Ik zou zo graag eens gaan, maar voor studenten ligt die datum midden in de examens. Vanaf dat ik afgestudeerd ben ga ik er sowieso eens naartoe! Ik heb vrienden in Le Mans waar ik waarschijnlijk bij zou kunnen overnachten, perfect dus!

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    12 October 2008
    Berichten
    97

    Standaard

    Nog een goed weekje en we gaan weer de max van een weekend meemaken!!!
    Zijn er nog forummers die naar de 24u gaan?

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Berichten
    27

    Standaard

    Den dezen gaat er weer naartoe! het wordt hoog tijd dat we vertrekken, volgende week donderdag is het zover!

  9. #9
    Beheerder digibyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 March 2007
    Locatie
    Koksijde
    Berichten
    920

    Standaard

    Eurosport zendt het hele gebeuren live uit. Zie persbericht: http://www.autosportforum.be/content...e-op-Eurosport

  10. #10
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Livestream : http://www.lemans.org/wpphpFichiers/...ive-tv-en.html

    Met oa onboard beelden van de beide fabrieks Peugeots die nog in de wedstrijd zijn.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. ACP Classic Tour 2010 - 17/18/04/2010
    By dupanton in forum Rittensport
    Reacties: 49
    Laatste bericht: 28 April 2010, 23:13
  2. 24h du Mans 2009
    By Pegasus in forum Circuit
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 15 June 2009, 17:51
  3. Le Mans Series & SRO GT3/GT4 Spa
    By Pegasus in forum Circuit
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 25 May 2009, 20:42
  4. Le Mans 2008
    By Pegasus in forum Circuit
    Reacties: 64
    Laatste bericht: 16 June 2008, 15:46
  5. Le Mans 2007
    By riddler in forum Circuit
    Reacties: 75
    Laatste bericht: 12 January 2008, 09:49

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •