Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: autosport... hoe begin ik er aan?

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    2

    Standaard autosport... hoe begin ik er aan?

    hey allemaal,

    ik heb sinds kort mijn rijbewijs en mijn eerste autootje...

    rijden vind ik geweldig en ik durf wel eens gas te geven voorbij de snelheidslimieten op de openbare weg, onlangs heb ik ook mijn eerste burn-out geprobeerd nadat ik wat youtube voorbeelden heb bekeken... en - naar mijn idee - met succes! hoewel mijn ford kaatje hiervoor misschien niet de meest ideale wagen is

    nu had ik het idee van eens een rallycursus of iets dergelijks te proberen, kwestie van meteen een juiste techniek aan te leren...

    is dit een goed idee? of is het misschien beter om eerst iets anders te doen, ik ben namelijk ook geinteresseerd in het circuit...

    dank bij voorbaat,
    ajd

    ps: ik heb geen enkele ervaring in de motorsport, noch in de mechaniek

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Vooral met je voeten op de grond blijven zou ik zeggen.

    Het is niet persoonlijk bedoeld maar ik heb mijn bedenkingen met iemand die pas zijn rijbewijs heeft en al over de snelheidslimiet gaat.
    Doe eerst wat rij+ervaring op, doe eens een jaartje of 2 niet al te zot. Dan pas zul je een minimum aan ervaring hebben en je auto enigszins kennen. Denk vooral niet dat je nu al kunt rijden.

    Een cursus is geen slecht idee. Alles is beter dan op de openbare weg te racen. Wat de rally etreft kan ik je niet helpen maar als je op circuit wil leren racen is www.skylimitevents.be misschien wel iets voor jouw.

    Al zou ik je persoonlijk toch aanraden om er nog minstens een jaartje mee te wachten en eerst wat ervaring opdoen aan 'normale' snelheden.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    even twee dingen die hier lustig vermengd worden, uit elkaar halen...

    autosport is een sport die je beoefent op de daartoe bestemde plaatsen op de juiste momenten, met het juiste materiaal en inderdaad de juiste techniek. het is niet direct een goedkope sport, maar kan veel voldoening schenken. het heeft echter niets te doen met je rijbewijs of je 'fordje'

    autorijden in het dagelijkse leven is je verplaatsen van punt a naar punt b op een efficiënte, veilige en liefst redelijk comfortabele manier. en die 'veilige' duidt op alles & iedereen dat je onderweg tegenkomt. straten zijn geen rallyparcours, geen circuits en de auto's van wij nederige forumgangers (gangsters mss vr sommige ) zijn volledig NIET geschikt voor zulke zaken!

    ga naar clubs, informeer je, spaar, vind sponsors en als het je nog interesseert kan je in die sport stappen... en het gescheiden houden van het dagdagelijks gebruik!

  4. #4
    Senior Member Schumi_09's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 February 2010
    Berichten
    709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aliasajd Bekijk bericht
    hey allemaal,

    ik heb sinds kort mijn rijbewijs en mijn eerste autootje...

    rijden vind ik geweldig en ik durf wel eens gas te geven voorbij de snelheidslimieten op de openbare weg, onlangs heb ik ook mijn eerste burn-out geprobeerd nadat ik wat youtube voorbeelden heb bekeken... en - naar mijn idee - met succes! hoewel mijn ford kaatje hiervoor misschien niet de meest ideale wagen is

    nu had ik het idee van eens een rallycursus of iets dergelijks te proberen, kwestie van meteen een juiste techniek aan te leren...

    is dit een goed idee? of is het misschien beter om eerst iets anders te doen, ik ben namelijk ook geinteresseerd in het circuit...

    dank bij voorbaat,
    ajd

    ps: ik heb geen enkele ervaring in de motorsport, noch in de mechaniek
    Gaan karten é! Als je daar alles heeft is het geen probleem maar met je Ford Ka..

    Of als je iemand kent met een wei, koop een oude auto waarmee je kunt crossen. Het komt dan niet op een buil
    #GetWellSoonMichael #KeepFightingSchumi #Win92

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    2

    Standaard

    hoho,

    ik ben geen straatracer huh
    en ik ben ook niet gek...

    wanneer ik zeg van eens over de snelheidslimiet te gaan is het maar naar 70 ipv 50 op het 3 km lange rechtdoortje tussen de koetjes smorgens naar mijn werk...

    ik probeer dit alleen op plaatsen die ik ken en waar dus zo goed als niemand langskomt, en als dat wel gebeurt zie ik ze een km op voorhand al dus kan ik meer dan tijdig vertragen

    misschien ben ik gewoon een beetje overenthousiast, ik vind autorijden gewoon ook geweldig, maar ik denk dat de rijinstructeur niet zomaar zei 'ik kan van u een topchauffeur maken' dus dacht ik ik informeer eens een beetje

    en veiligheid voorop natuurlijk, ik denk dat ik een van de weinigen ben die niet constant minstens 10km te snel rijdt op de openbare weg, behalve op die welgekende verlaten stukjes dan

    van autos op zich weet ik bovendien ook niks, en hoewel ik niet betwijfel dat mijn kaatje ook in een of ander klassement terechtkan lijkt het mij dat er wel betere autos zijn voor op menig parcours

  6. #6
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    een topchauffeur heeft weinig met autosport van doen, imo... maar graag rijden is goed. je kan véél rijden (al kom je door de file soms niet ver, maar bon lol)

    ;-)

  7. #7
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Je hebt gelijk, NewTown. Autosport en autorijden in het dagelijkse verkeer zijn 2 verschillende dingen.

    Ik was echter een beetje bang dat aliasajd dacht dat hij kan autoracen omdat hij een rijbewijs heeft. Zoals er (helaas) wel deglijk jongeren zijn. De meesten kunnen nog niet eens normaal rijden al beseffen ze dat meestal niet.

    Wat ik bedoel met eerste een beetje rijervaring opdoen is het volgende : Het heeft volgens mij weinig zin om op een circuit aan hoge snelheid te gaan rondracen als je nog geen of weinig ervaring hebt op 'normale' snelheden. Hoe kun je een wagen aan hoge onder controle houden als het nog niet kunt aan normale snelheden?
    Nogmaals, als je pas je rijbewijs hebt dan denken de meesten dat ze kunnen rijden maar in werkelijkheid hebben ze met moeite hun wagen onder controle. En Mea Culpa, ikzelf was geen uitzondering. Pas later heb ik ingezien dat ik in mijn jonge jaren soms domme dingen gedaan heb. Veelal uit onervarenheid.

    Als je geen eerdere ervaring hebt in de autosport, nooit eerder zelfs maar in een kart hebt gezeten dan denk ik niet dat het verstandig is om plots te beginnen racen. Het is een beetje als in een F16 willen vliegen als je maar pas je brevet hebt behaalt voor een eenmotorig sportvliegtuigje.
    Ik wil je zeker niet afraden om te gaan racen, integendeel. Ik wil alleen maar zeggen : Rustig opbouwen, niet te veel ineens.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #8
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Je hebt gelijk, NewTown. Autosport en autorijden in het dagelijkse verkeer zijn 2 verschillende dingen.

    Ik was echter een beetje bang dat aliasajd dacht dat hij kan autoracen omdat hij een rijbewijs heeft. Zoals er (helaas) wel deglijk jongeren zijn. De meesten kunnen nog niet eens normaal rijden al beseffen ze dat meestal niet.

    Wat ik bedoel met eerste een beetje rijervaring opdoen is het volgende : Het heeft volgens mij weinig zin om op een circuit aan hoge snelheid te gaan rondracen als je nog geen of weinig ervaring hebt op 'normale' snelheden. Hoe kun je een wagen aan hoge onder controle houden als het nog niet kunt aan normale snelheden?
    Nogmaals, als je pas je rijbewijs hebt dan denken de meesten dat ze kunnen rijden maar in werkelijkheid hebben ze met moeite hun wagen onder controle. En Mea Culpa, ikzelf was geen uitzondering. Pas later heb ik ingezien dat ik in mijn jonge jaren soms domme dingen gedaan heb. Veelal uit onervarenheid.

    Als je geen eerdere ervaring hebt in de autosport, nooit eerder zelfs maar in een kart hebt gezeten dan denk ik niet dat het verstandig is om plots te beginnen racen. Het is een beetje als in een F16 willen vliegen als je maar pas je brevet hebt behaalt voor een eenmotorig sportvliegtuigje.
    Ik wil je zeker niet afraden om te gaan racen, integendeel. Ik wil alleen maar zeggen : Rustig opbouwen, niet te veel ineens.
    zo had ik het dus ook begrepen... we zijn het roerend eens

    (al mag hij van mij die F16 gaan vliegen boven een leeg stuk zee, als hij dat kan betalen lol)

  9. #9
    Sponsor Henne's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 March 2007
    Berichten
    1.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    (al mag hij van mij die F16 gaan vliegen boven een leeg stuk zee, als hij dat kan betalen lol)
    Een leeg stuk zee?

  10. #10
    FC FILOU KETfoisKET's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    neffens mijn gebuurnege
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henne Bekijk bericht
    Een leeg stuk zee?
    Zorgt BP wel voor .

Soortgelijke discussies

  1. Carriere in en rond de autosport
    By Shaddix in forum Algemeen
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 26 August 2010, 13:00
  2. 2009 Autosport Quiz
    By Henne in forum Algemeen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 28 December 2009, 18:16
  3. autosport weblog
    By Henne in forum Algemeen
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 5 September 2007, 18:03
  4. Ethanol, of hoe autosport groen wordt
    By PhergAthor in forum Algemeen
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 22 May 2007, 13:28
  5. Autosport-spellekes op internet.
    By tommeke_B in forum Games
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 13 April 2007, 17:12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •