+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 75

Discussie: Toekomst IRC

Senior Member HaCo's schermafbeelding

Standaard Toekomst IRC

De afgelopen 3 jaar zijn voor het IRC met ups en downs geweest, maar vooral in Ieper hebben we van dit kampioenschap mogen profiteren.

Maar wat nu in de toekomst?
    - Er worden geen nieuwe wagens gehomologeerd op basis van atmosferische 2l motoren.
    - Vanaf 2011 worden enkel nog 1.6T 'S2000' wagens gehomologeerd.

Zal het IRC meteen voor het nieuwe reglement gaan en beide categorieën mixen?

De uittreksels van de WorldMotorSport Councels vind je hier: http://fia.com/en-GB/mediacentre/pre...ages/List.aspx

Skoda sprint in 2011 nog niet op de 1.6T kar:
    http://www.rallye-magazin.de/index.php?id=d15&tx_ttnews[tt_news]=35555&cHash=dfdc06a96f

Maar zowel Ford en Citroen wel.

Indien IRC ook de 1.6T punten laat scoren in zijn kampioenschap zou het wel eens mooi kunnen worden in de Monte. Aan de andere kanten zullen de 2l misschien bleek uitvallen (of misschien omgekeerd?).

Plaats u ook eens in de plaats van Proton: miserie met de motor, een motor die vanaf volgend jaar niet meer relevant is. Verder investeren of op de vuilhoop ermee?

Zijn er merken die geen 1.6T motor in hun gamma en hebben en dus zouden beroep moeten doen op die van de FIA?

Gaan we een geupdate 207 zien? FIAT misschien een stil jaar voor ontwikkeling van nieuwe wagen? (hypotheses!)

Alle info welkom.

No guts, no glory!

Senior Member

Standaard

Ik denk dat je nog een beetje te vroeg bent Haco want er zijn nog veel open vragen.

Ford heeft wel al aangegeven dat ze voor begin van volgend seizoen enkel maar het fabrieksteam en Stobart van auto's kunnen voorzien omdat ze niet rond zullen geraken. En dat zal zijn gevolgen hebben voor de privé teams die met hun WRC's geen weg kunnen, niet aan een 1.6 turbo geraken en misschien naar IRC zullen moeten overstappen waar er wel voldoende S2000 voorhanden zijn.

Het is ook niet duidelijk wat de FIA met het SWRC van plan is. Zullen ze de S2000 laten uitkomen tegen de 1.6 turbo's? Met het risico dat ze die misschien zullen kloppen in een beginfase van het seizoen? Wat natuurlijk slecht zou zijn voor het imago van de nieuwe auto's en de grote investeringen van Citroen en Ford.

IRC zal zeker volg jaar geen 1.6 turbo toelaten, de auto's zullen trouwens niet eens beschikbaar zijn. Maar met Skoda dat verder op de S2000 toer gaat, Peugeot dat werkt aan updates en Ford die nog maar gestart is hebben ze wel wat keuze aan merken. Ook Proton kan nog verder ontwikkelen maar zoals al gezegd: nog een beetje vroeg

Senior Member opel_rally's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag het allemaal blijven zoals het is , het IRC zit in de lift onder andere zelfs ook voor ieper , want had dit kampioenschap nooit uitgekomen zou de rally van ieper niet veel vets meer zijn , het WRC daar moet je bakken geld mee hebben om te kunnen rijden tenzij je Loeb als naam hebt , waarom motoren veranderen enzo... ze maken het nu al zo ingewikkeld

Member

Standaard

Zopas gelezen in Autohebdo: Volgens Christian loriaux zal de snelheid van de S2000 met 1.6T ergens liggen in het midden van S2000 en de huidige WRC, maar waarschijnlijker dichter bij de WRC dan bij de huidige S2000 .... Als ze de 1.6T toelaten in het IRC zullen de atmosferische S2000 er dus waarschijnlijk voor spek en bonen bij rijden.

Er staat ook een voorlopige versie van de IRC kalender 2011: zonder Sardinië (terug WRC) en Brazilië, maar met de Tour de Corse en een nieuwe rally in Oekraine. Met Argentinië wordt blijkbaar nog onderhandeld, hoewel die ook teruggaan naar het WRC.

Senior Member vfr's schermafbeelding

Standaard

Zonder serieuse technische beperking zal een 1.6T een atmosferische 2.0 l in de vergeethoek rijden. Halen nu al 210 pk uit een 1.4T (standaard 160 pk) alleen aanpssing motormanagement.
    In de f1 reden ze jaren geleden (jaren 80 +/-) ook met 1.5 T tot 1500 pk in qual.

Standaard

Zo ver zal het wel niet komen, een woordje dat de FIA goed kent: inlaatrestrictor.

Hopelijk overdrijven ze niet en krijgen we motoren die nog wat in de toeren gaan, de huidige generatie WRC's daarentegen

Ik vind het 1.6T concept zoals het nu is zeer goed:
    - FIA heeft op de vorige WMSC de paddle shifts geweigerd en dus krijgen we hetzelfde type shifter als in de S2000, lijkt me goedkoper.
    - De huidige S2000's (toch de nieuwste generatie) kunnen omgebouwd worden.
    - De turbo zal terug voor wat meer spektakel zorgen voor de korte bochten.

Dus ik vind dat IRC resoluut voor de 1.6T moet gaan. De S2000's sterven uit en ook het IRC moet mee vooruit gaan. Misschien 1 jaartje miserie, maar erna weer prachtstartveld, hoop ik toch.

Aan de andere kant: als je in een 1.6T in het IRC kunt inzetten (als je het budget ervoor hebt), waarom zou je dan nog IRC rijden?

No guts, no glory!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Zo ver zal het wel niet komen, een woordje dat de FIA goed kent: inlaatrestrictor.

Hopelijk overdrijven ze niet en krijgen we motoren die nog wat in de toeren gaan, de huidige generatie WRC's daarentegen

Ik vind het 1.6T concept zoals het nu is zeer goed:
    - FIA heeft op de vorige WMSC de paddle shifts geweigerd en dus krijgen we hetzelfde type shifter als in de S2000, lijkt me goedkoper.
    - De huidige S2000's (toch de nieuwste generatie) kunnen omgebouwd worden.
    - De turbo zal terug voor wat meer spektakel zorgen voor de korte bochten.

Dus ik vind dat IRC resoluut voor de 1.6T moet gaan. De S2000's sterven uit en ook het IRC moet mee vooruit gaan. Misschien 1 jaartje miserie, maar erna weer prachtstartveld, hoop ik toch.

Aan de andere kant: als je in een 1.6T in het IRC kunt inzetten (als je het budget ervoor hebt), waarom zou je dan nog IRC rijden?
    waarschijnlijk om dezelfde redenen waarom piloten en constructeurs nu voor het irc kiezen boven het wrc.

Standaard

Ik bedoelde dus:
    Aan de andere kant: als je in een 1.6T in het IRC kunt inzetten (als je het budget ervoor hebt), waarom zou je dan nog IRC rijden, als het WRC ongeveer op hetzelfde neer komt (zelfde wagens)?

No guts, no glory!

Senior Member Vykus's schermafbeelding

Standaard

Ik bedoelde dus:
    Aan de andere kant: als je in een 1.6T in het IRC kunt inzetten (als je het budget ervoor hebt), waarom zou je dan nog IRC rijden, als het WRC ongeveer op hetzelfde neer komt (zelfde wagens)?
    De 1600 zal veel beter draaien, veel meer power hebben door die turbo. Als ik de beelden van de test van DS3 wrc bekijk scheelt dit toch niet zoveel of met een wrc. Ze halen meer pk's uit kleinere blokken dan vroeger.

Senior Member Wim's schermafbeelding

Standaard

Ik bedoelde dus:
    In verschillende landen, waaronder inderdaad België, krijgt IRC veel meer aandacht op TV en in de krant dan WRC. Voor een sponsor is dit uiteraard belangrijk. WRC zal altijd een pak duurder zijn dan IRC. Bovendien is de strijd in IRC veel intenser dan in WRC en heeft IRC prachtige en historische rally's, iets wat lang niet altijd het geval meer is in WRC.

+ Reageren op discussie

Soortgelijke discussies

1. Toekomst VW en RGRS
    By Lolaluigi in forum Rally binnenland
    Reacties: 47
    Laatste bericht: 28 maart 2008, 19:18

Regels voor berichten