Pagina 3 van 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 186

Discussie: Short Rally van Kasterlee

Senior Member vlotte eduard's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daelko Bekijk bericht
    idd met den ascona en de minnekens 240RS nissan . ik was toen lid van de MAK (allee ja nu nog altijd) dat was nen hele mooie tijd en ambiance verzekerd zoals de vlotte al zei

Idd.Andries met de de 240RS....veel spektakel....vergeet altijd den 2de piloot met zijn RS toendertijd

Senior Member vlotte eduard's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVA RACING Bekijk bericht
    Juist gene van 60

Hier 63

Senior Member EVA RACING's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vlotte eduard Bekijk bericht
    Idd.Andries met de de 240RS....veel spektakel....vergeet altijd den 2de piloot met zijn RS toendertijd
    Den Flory Roothaert !

Senior Member

Standaard

oe komt het al die organisaties verdwenen zijn in het antwerpse ?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door filip Bekijk bericht
    oe komt het al die organisaties verdwenen zijn in het antwerpse ?
    1. Plaatsgebrek: Het is bijna onmogelijk om nog een traject te vinden waar
    klassementsproeven kunnen uitgetekende worden. De niet bebouwde wegen in
    Antwerpen en ook Oost- Vlaanderen zijn schaars aan het worden. Allemaal te
    danken aan de extreme lintbebouwing. Je ziet bijna het verschil niet tussen geen of
    wel bebouwde kom.

2. Koning fiets en keizer wandelaar: De overige wegen zijn dan uitsluitend
    voorbehouden voor deze laatsten en zullen nooit of te nimmer kunnen deel
    uitmaken van een kp. Op deze voor alle verkeer toegankelijke wegen ben je op
    een zonnige zondag, rustig met een auto rondrijdend, zelfs reeds het onderwerp
    van boze blikken.

3. Bestuur: Nergens, maar ook nergens vind je in die regio (behoudens kasterlee dus)
    nog een burgervader, met zijn gevolg, bereid om over een autosportevenement te
    praten, dus laat staan te laten organiseren.

4. Niet gekend niet bemind: De rallysport is voor de héle grote meerderheid van de
    plaatstelijke bewoners niet gekend en dus ook niet geliefd. Formule 1 kent men
    wel, maar de rest ? Men kent blijkbaar zelfs de term rally niet meer in de autosport,
    want hier spreken ze onmiddelijk van "crossen of zo"" als je over rallysport spreekt.

De laatste 15 à 20 jaar is deze evolutie gegroeid (zoals de bouwwoede daar in die regio's ook groeide) en zijn vele mooie proeven verdwenen.
    Limburg redt zich momenteel nog even, maar gaat het volgens mij op korte termijn ook lastig krijgen.
    West-Vlaanderen is een bofkontenprovincie. Daar leeft het autosportmilieu nog erg en is er inderdaad nog voldoende ruimte om proeven te kunnen organiseren. De goodwill van de politiek is ook nog aanwezig (misschien door het grote aantal liefhebbers-stemmen?) Dat het echter ook moeilijker zal worden naar de toekomst toe, zal geen twijfel hebben.
    Wallonië ? Superbofkonten. Iedere gemeente wil wel een proef op hun grondgebied hebben blijkbaar. Alhouwel, Langzaam aan groeit daar toch ook een bepaalde tegenstand van bewoners waar rekening zal mee moeten gehouden worden.

Ik zal binnen 15 jaar hier op dit forum nog eens bespreken wat er in die verdere afgelopen jaren dan gebeurd zal zijn.

Senior Member

Standaard

Ik zal binnen 15 jaar hier op dit forum nog eens bespreken wat er in die verdere afgelopen jaren dan gebeurd zal zijn.
    Er zal de komende jaren nog wel het een en ander van rally's verloren gaan vrees ik.
    Zeker met de huidige mentaliteit van vele mensen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Er zal de komende jaren nog wel het een en ander van rally's verloren gaan vrees ik.
    Zeker met de huidige mentaliteit van vele mensen.
    Ondertussen is bij ons in de asaf een stop ivm organiseren van rallyes , de kalender zit vol !

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rallyworld tv Bekijk bericht
    Ondertussen is bij ons in de asaf een stop ivm organiseren van rallyes , de kalender zit vol !
    Zoals ik zei: superbofkonten

Senior Member DUVEL's schermafbeelding

Standaard

1. Plaatsgebrek: Het is bijna onmogelijk om nog een traject te vinden waar
    klassementsproeven kunnen uitgetekende worden. De niet bebouwde wegen in
    Antwerpen en ook Oost- Vlaanderen zijn schaars aan het worden. Allemaal te
    danken aan de extreme lintbebouwing. Je ziet bijna het verschil niet tussen geen of
    wel bebouwde kom.

2. Koning fiets en keizer wandelaar: De overige wegen zijn dan uitsluitend
    voorbehouden voor deze laatsten en zullen nooit of te nimmer kunnen deel
    uitmaken van een kp. Op deze voor alle verkeer toegankelijke wegen ben je op
    een zonnige zondag, rustig met een auto rondrijdend, zelfs reeds het onderwerp
    van boze blikken.

3. Bestuur: Nergens, maar ook nergens vind je in die regio (behoudens kasterlee dus)
    nog een burgervader, met zijn gevolg, bereid om over een autosportevenement te
    praten, dus laat staan te laten organiseren.

4. Niet gekend niet bemind: De rallysport is voor de héle grote meerderheid van de
    plaatstelijke bewoners niet gekend en dus ook niet geliefd. Formule 1 kent men
    wel, maar de rest ? Men kent blijkbaar zelfs de term rally niet meer in de autosport,
    want hier spreken ze onmiddelijk van "crossen of zo"" als je over rallysport spreekt.

De laatste 15 à 20 jaar is deze evolutie gegroeid (zoals de bouwwoede daar in die regio's ook groeide) en zijn vele mooie proeven verdwenen.
    Limburg redt zich momenteel nog even, maar gaat het volgens mij op korte termijn ook lastig krijgen.
    West-Vlaanderen is een bofkontenprovincie. Daar leeft het autosportmilieu nog erg en is er inderdaad nog voldoende ruimte om proeven te kunnen organiseren. De goodwill van de politiek is ook nog aanwezig (misschien door het grote aantal liefhebbers-stemmen?) Dat het echter ook moeilijker zal worden naar de toekomst toe, zal geen twijfel hebben.
    Wallonië ? Superbofkonten. Iedere gemeente wil wel een proef op hun grondgebied hebben blijkbaar. Alhouwel, Langzaam aan groeit daar toch ook een bepaalde tegenstand van bewoners waar rekening zal mee moeten gehouden worden.

Ik ben vroeger nog 1 maal naar de rally van de noorderkempen kunnen gaan kijken.
    Daar in de streek kunnen naar mijn mening, nu nog altijd wel wa proeven uitgetekend worden!

Ikzelf ben van Brecht, hier heeft ooit ne rallysprint plaatsgevonden maar da is ook alweer een jaar of 15 geleden intussen...

jammer dat er bij ons vlakbij geen rally meer is, de dichtsbijzijnde rally is de exotic green voor mij, maardas in holland he...

Senior Member

Standaard Oost-Vlaanderen

Oost-Vlaanderen is waarschijnlijk de provincie met het grootste potentieel aan rally-routes en dan heb ik het over het zuiden vna de provincie. Remember de rally van Ronse, veruit de mooiste in Vlaanderen maar door een aantal organisatorische fouten van de kalender verdwenen. Ik had het geluk twee maal deze rally te zien. Daar moet beslist iets mogelijk zijn, ook vandaag nog.
    Als men de Ronde van Vlaanderen acepteert, waarom zou dan geen rally plaats kunnen vinden??

Regels voor berichten