Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: harde veringen

  1. #1
    Senior Member GeertT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 November 2009
    Berichten
    324

    Standaard harde veringen

    zijn er bepaalde nadelen voor de auto zelf indien men met harde veringen rijd?

  2. #2
    Senior Member Dave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 October 2007
    Locatie
    Passendale
    Berichten
    230

    Standaard

    Als je hem gebruikt voor onze gekende binnenbaantjes is er veel kans dat hij met te harde vering begint rond te springen en dus een slechtere wegligging zal hebben dan vooraf.
    Ik heb zo nog een R5 GT Turbo gehad met circuit ophanging, de max om mee te rijden, maar niet in de binnenbaantjes.

    Een andere schokdemper met dezelfde veer kan ook al veel doen hoor!!!
    Laatst gewijzigd door Dave; 18 January 2011 om 18:46

  3. #3
    Senior Member Horsepower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 June 2007
    Berichten
    643

    Standaard

    Hmmm, iets harder afgeveerd dan de fabrieksinstelling kan wel geen kwaad maar wanneer je echt een harde vering steekt denk ik niet dat je daar veel voldoening van zal hebben. Tenzij je een race ophanging monteert natuurlijk, maar alles is dan ook als zodanig aangepast en zal veel centjes kosten.
    Een regelbare vering is natuurlijk ook een optie, je kan deze al dan niet een beetje harder dan wel zachter afstellen.

  4. #4
    Senior Member redcapPA's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 November 2008
    Locatie
    Ekeren
    Berichten
    665

    Standaard

    had vroeger onder mij ax gt veringen van de axcup steken voor op de snelweg een ramp maar in het bochtewerk als een kart enkel door de hardheid enkel malen mijn voorwielen er af gebroken

  5. #5
    Junior Member sergio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2008
    Locatie
    zillebeke
    Berichten
    29

    Standaard

    heb konis gemonteed in de celica , heeft moeten vaan de helft verminderen , ware te hard , auto sprong rond

  6. #6
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Schokdempers van het merk Gaz kan ik jou aanraden! Regelbaar met veel standen, en het verschil is goed te voelen tussen de verschillende standen. Ook nog nooit geen problemen mee gehad! Dat zit zowel onder onze mini als onder de Saab!
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  7. #7
    Japanese Performance J.D.B.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 November 2007
    Locatie
    Oudenaarde
    Berichten
    449

    Standaard

    Ik heb standaard veren met rondom dikke Bilsteins, vooraan is het OK, maar achteraan zijn ze eigenlijk een beetje te hard .

  8. #8
    Senior Member GeertT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 November 2009
    Berichten
    324

    Standaard

    ja maar wat noemt men eigenlijk hard, he...naar de keuring geweest en bij de test van de veringen moet men een grens van minimum 20 behalen...en ik haalde maar 18 en dus afgekeurd..dus vraag ik me af of dat echt wel TE hard is..of is dit normaal met sportveren?

    ps. mijn rolkooi, kuipzetels, rallystuur en vierpuntgordels goedgekeurd zondermeer...wel hebben ze mijn bijgelegde elektriciteitskabels goed nagekeken

  9. #9
    Senior Member Horsepower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 June 2007
    Berichten
    643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeertT Bekijk bericht
    ja maar wat noemt men eigenlijk hard, he...naar de keuring geweest en bij de test van de veringen moet men een grens van minimum 20 behalen...en ik haalde maar 18 en dus afgekeurd..dus vraag ik me af of dat echt wel TE hard is..of is dit normaal met sportveren?

    ps. mijn rolkooi, kuipzetels, rallystuur en vierpuntgordels goedgekeurd zondermeer...wel hebben ze mijn bijgelegde elektriciteitskabels goed nagekeken
    Tja, voor de keuring is er altijd wel iets natuurlijk.
    Maar wat betreft hardheid moet je dit echt zelf ondervinden m.a.w. de wagen moet baanvast blijven natuurlijk.

    btw, dit zijn blijkbaar makkelijke gasten bij Uw keuringstation gezien zij alle sportonderdelen zomaar goedkeuren. Tenzij jouw wagen ouder dan 25 j is natuurlijk.
    Dan gaat het al wat makkelijker.

  10. #10
    Senior Member GeertT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 November 2009
    Berichten
    324

    Standaard

    mijn auto is 20 jaar jong...en inderdaad, het ging heel vlot...proper wagentje zeiden ze en vond het ook leuk om es gas te geven

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •