Pagina 23 van 23 EersteEerste ... 13212223
Weergegeven resultaten: 221 t/m 223 van 223

Discussie: Autosport botst met een aantal ethische principes.

  1. #221
    Member
    Geregistreerd
    2 May 2007
    Berichten
    63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bruers Bekijk bericht
    wel, vroeger verschenen er in tijdschriften artikels die zeiden dat er geen klimaatproblemen zijn. Dus het kon wel degelijk, ze zijn wel degelijk gepubliceerd geweest, ooit. Maar dan kwamen er meer en meer artikels die wel zeiden dat er problemen zijn. Dus dat wil zeggen dat die eersten het onderspit gedolven hebben. Men had vroeger kunnen zeggen dat klimaatprobleemartikelen niet gepubliceerd konden worden omdat er al een klimaatsceptisch artikel in hun tijdschrift stond. Als men andere artikelen weigert omwille van de reden die jij opnoemt, dan was er waarschijnlijk nooit een klimaatprobleemartikel of een klimaatsceptisch artikel verschenen geweest, maar beiden zijn wel degelijk gepubliceerd geweest


    logisch dat het nu voor sceptici moeilijker wordt om iets gepubliceerd te krijgen, gezien het opstapelende bewijsmateriaal. Ieders mening mag niet zomaar aan bod komen, des te meer jouw mening indruist tegen sterke theorieen met veel bewijsmateriaal, des te sterker je je mening moet kunnen onderbouwen om het gepubliceerd te krijgen. Vergelijk het met paranormale dinges, die botsen met fundamentele wetten van fysica, dus als je afkomt met een theorie over het paranormale, ligt je bewijslast nu erg hoog. Dat heeft te maken met coherentie van een theorie. Het is een beetje zoals een kruiswoordraadsel oplossen. Een dier met vier letters? Ezel, gans, hond,...? Je doet een "experiment" (een ander woord zoeken dat het gezochte woord kruist) en het resultaat is dat de derde letter waarschijnlijk een "n" is. Dan wordt ezel onwaarschijnlijk. Een tweede experiment geeft als resultaat "g" als eerste letter, met enige zekerheid. "Ezel" wordt nu al wel erg onwaarschijnlijk. Maar als je wil geloven dat het ezel is, dan moet je dus beargumenteren dat de twee woorden die de eerste en derde letter bepaalden, beiden fout zijn.


    maar die CO2 draagt niet bij aan versterkte opwarming.


    onder die en die omstandigheden, ja.


    inderdaad, die koolstof van fossiele brandstoffen was vroeger in de atmosfeer. En de consensus is dat als we die nu terug in de atmosfeer brengen, dat er dan waarschijnlijk dit en dat gaat gebeuren. En de ethiek zegt dat we moeten proberen voorkomen dat dit en dat gaat gebeuren, en dat we niet het risico op dit en dat mogen verhogen.


    kernenergie heeft hoogstwaarschijnlijk meer CO2-uitstoot dan windmolens, omdat er bij kernenergie uraniumertsen ontgonnen moeten worden, verwerking, transport, bouw en onderhoud van centrale, veilige ontmanteling, transport, verwerking en berging van afval,... Hier zijn verschillende rapporten over. (Oko-institute, Univ. groningen,...) En de koolstofvoetafdruk van een kWh kernenergie gaat nog stijgen, omdat het makkelijk te ontginnen uraniumerts zeldzamer gaat worden, dus meer en meer energie nodig om uranium te winnen.
    Zou Stijn een sofist zijn, zoals zoveel ultragroene jongens? ik had graag toch reactie gehad op mijn reactie...

  2. #222
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 September 2009
    Berichten
    123

    Standaard

    HET GROTE BEDROG

    Reeds bijna 4 maanden niets meer gehoord van onze Stijn Breurs. Het lijkt mij dat "Holkers" en "Nonkel" hem de mond gesnoerd hebben door het bloot leggen van de zwakke punten van de "peer revieuw" publicaties.
    Ik kom nog even terug op één van de grote punten van het Heer Breurs, namelijk "DE ETHIEK".
    Wel, de ethiek heeft mij altijd geleerd om geen leugens te vertellen en juiste informatie te geven.
    En wat lees ik in: "Hybrid and EV emissions: the truth"
    Ik vat de belangrijkste punten samen:
    Het heropladen van een ELECTRISCHE auto in Engeland produceert 75g/km CO² (in Polen zelfs 160g/km CO²; dit verschil komt omdat de productie van electriciteit in Polen veel C0² vervuilender is dan in England). Renault geeft voor zijn 2012 Fluence ZE electrix saloon 72g/km aan en Nissan 80g/km
    Een kleine familie auto op BENZINE als de Ford Focus Econetic produceert 89g/km CO². Hierbij moeten we 15% rekenen voor de productie en de transport tot de benzinepomp. Totaal dus 102g/km CO². Nog een beetje technische evolutie en een benzine auto zal minder CO² produceren als een electrische auto.
    Het heropladen (benzine verbruik + heropladen van de batterijen) van een Toyota Pruis HYBRID produceert 104g/km CO² !!!!

    Het ganse thema van groen dat electrische auto's onze aarde en atmosfeer van de ondergang zullen redden door een kleinere CO² productie is dus de zoveelste leugen, zoals we weinig of niets meer horen van het ozon gat, de zure regen, het fijne stof etc.

  3. #223
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Even wat oude koeien uit de gracht halen. Ik was nog geen lid van autosportforum toen deze thread dus ik heb het spijtig genoeg gemist. Vandaag heb ik deze thread gevonden en ik heb er serieus van genoten. In elk geval genoeg om deze thread eens naar boven te halen en andere leden, die deze thread misschien ook niet kennen, ze eens na te laten lezen. Het valt niet zo vaak voor dat je iemand met zo een extreem links gedachtengoed terecht kan wijzen.

    Deze thread heeft eigenlijk wel een beetje te lang geduurd. Het had moeten eindigen met post #144 (pagina 15). Toen was volgens mij al alles gezegd. Daarna valt onze vriendelijke professor vooral in herhaling. Over het feit dat hij zijn beweringen staaft op het IPCC en dat er geen beter milieurapport is. Dat, indien er wel eentje is, jullie hem dat maar moeten zeggen. Het wilt volgens mij wel niet zeggen dat, ook al indien er geen ander of beter is, dat het IPCC correct is. Wanneer bij een examen chemie iemand 30% scoort en de rest 20% of minder is het examen van de kerel die 30% scoorde wel het beste, maar het is en blijft verre van goed. Waarschijnlijk is er geen mileurapport dat correct is. En dat wordt in post #144 heel duidelijk gezegd. Niemand weet of het allemaal klopt of niet.

    Het is begonnen met een groene kerel, een professor naar eigen zeggen, die komt beweren dat autosport verboden moest worden wegens ethisch onverantwoord, vooral denkende aan de CO2 uitstoot die het met zich mee brengt.
    Na een paar pagina's te lezen weet je al dat
    - CO2 uiteindelijk maar 1% is van alle broeikasgassen
    - alle auto's ter wereld slechts verantwoordelijk zijn voor alle CO2 uitstoot die er is
    - autosport verantwoordelijk is voor een heel klein precentage van alle auto's ter wereld

    Op dat moment had professor Bruers zijn biezen moeten pakken. Op dat moment had de prof moeten zien dat autosport maar voor een heel klein gedeelte aansprakelijk is voor de CO2 uitstoot, en dat die CO2 uitstoot maar voor een heel klein gedeelte verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde. Op dat moment had professor Bruers moeten toegeven dat hij mis was. Dat autosport helemaal niet zo ethisch onverantwoord is als dat hij eerst dacht.
    Maar dat doet hij niet. Hij gaat in de tegenaanval met ellenlange nietszeggende epistels. Tekst waar altijd hetzelfde opnieuw herhaald wordt. Gelukkig zijn er leden die in de tegenaanval bleven gaan. Vooral post #121 (pagina 13) is een heel mooie post die onze professor terecht wijst. Een post die, en dat verwondert me niets, helemaal onbeantwoord blijft.
    Verder zie ik de meest idiote ideeën die onze prof neer schrijft. Zo lees ik bijvoorbeeld
    - energie is te duur voor de armen en te goedkoop voor de rijken (wat wil hij ? een energieprijs gekoppeld aan je inkomen ? zodat de luierikken nog wat luier kunnen worden ?)
    - onnodige uitgaven van de regering zoals defensie (zou hij 4 jaar later, na de aanslagen en de terreurdreiging nog altijd denken dat defensie een onnodige uitgave is ? We geven trouwens al het minste uit aan defensie van heel Europa)
    - 3 dagen per week gaan werken en 2 dagen vrijwilligerswerk doen (wie gaat de rekeningen betalen die hier binnen komen ? Vadertje staat)
    - geboortebeperking verplichten (hier heeft hij misschien een punt. We zijn met te veel op deze aardkloot. Misschien als iedereen die achter het idee van geboortebeperking staat eens stopt met zich voort te planten. Dat zou misschien al helpen..)


    Uiteindelijk heeft de prof de juiste beslissing genomen. Met de staart tussen de benen met de noorderzon vertrokken. Spijtig dat op zijn blog waar hij zijn groene onzin de wereld is spuit met geen woord gerept wordt over zijn nederlaag hier.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 11 December 2015 om 12:14
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. autosport... hoe begin ik er aan?
    By aliasajd in forum Algemeen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 27 July 2010, 21:42
  2. een aantal vraagjes over rally
    By icecube55 in forum Rally binnenland
    Reacties: 142
    Laatste bericht: 23 March 2008, 17:26
  3. autosport weblog
    By Henne in forum Algemeen
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 5 September 2007, 19:03
  4. Autosport-spellekes op internet.
    By tommeke_B in forum Games
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 13 April 2007, 18:12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •