Pagina 3 van 23 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 223

Discussie: Autosport botst met een aantal ethische principes.

  1. #21
    Senior Member opelke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Rummen
    Berichten
    605

    Standaard

    En uw job als doctor in de wetenschappen is niet te veel betaald zeker.
    Je zult waarschijnlijk geen loon hebben zoals een topsporter ma weer een pakske meer dan de gemiddelde werkman om hier deze onzin te komen uitkramen.
    Nog zo een mooie groene gedachte zoals zonnepanelen zekers.
    Super voor de groene he.
    Ma de mensen die er geen hebben mogen meer betalen.

  2. #22
    Seniel Member Scuderio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    1.644

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bruers Bekijk bericht
    Een klein beetje internetgebruik mag nog hoor. Het is gewoon een kwestie van proporties...
    Mag een klein beetje autosport dan ook nog? races van slechts 10 minuten met elektrische auto's, aangedreven door groene stroom, bvb?
    Hard work often pays off after time, laziness always pays off now.
    http://scuderio.fotopic.net
    BATracer - Browser Based Race Simulation

  3. #23
    Member
    Geregistreerd
    29 May 2011
    Berichten
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
    Maar van de autosport kunnen wel duizenden mensen tegelijk genieten, van jouw PC geniet er maar 1 iemand...
    ik gebruik mijn PC om anderen te helpen, te informeren, vrijwilligerswerk,... Ik weet dus niet of je zomaar kunt stellen dat het genot dan maar voor 1 persoon is.
    Overigens: die duizenden mensen die naar autosport kijken, kijken wel naar duizneden TV's of computers... Als we al dat energieverbruik er nog eens bijtellen... ;-)

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    29 May 2011
    Berichten
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opelke Bekijk bericht
    En uw job als doctor in de wetenschappen is niet te veel betaald zeker.
    Je zult waarschijnlijk geen loon hebben zoals een topsporter ma weer een pakske meer dan de gemiddelde werkman om hier deze onzin te komen uitkramen.
    ik leef erg sober in vergelijking met gemiddelde Belg, en ik schenk 20% van mijn inkomen aan het goede doel. Je hebt gelijk dat ik eigenlijk veel verdien, maar ja, wegschenken, hé ;-)

    Nog zo een mooie groene gedachte zoals zonnepanelen zekers.
    Super voor de groene he.
    Ma de mensen die er geen hebben mogen meer betalen.
    -die mensen vervuilen meestal meer, en de vervuiler moet betalen.
    -het was een stomme politieke beslissing om die kosten naar Eandis te schuiven, want Eandis kent niet veel van rechtvaardigheid en gaat dan die kosten doorschuiven naar bv kansarmen.
    -wij betalen nog veeeel meer voor kernenergie en fossiele brandstoffen, via belastingen, want kijk maar naar de overheidssubsidies enzo.

  5. #25
    Member
    Geregistreerd
    29 May 2011
    Berichten
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scuderio Bekijk bericht
    Mag een klein beetje autosport dan ook nog? races van slechts 10 minuten met elektrische auto's, aangedreven door groene stroom, bvb?
    goh... Als het niet in natuurgebied is. Maar ik zou die schaarse groene stroom momentele nog eerst voor belangrijkere dingen gebruiken... Want we moeten ook zuinig zijn met groene stroom, hé. Dat is wel beter dan grijze stroom, maar heeft nog steeds een milieu-impact.

  6. #26
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    De grote problemen op aarde zijn samen te vatten onder 1 noemer: We leven met te veel op een te kleine oppervlakte... Wiens schuld is dat? Ik weet het niet, maar zeker niet die van de autosport
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  7. #27
    Member
    Geregistreerd
    29 May 2011
    Berichten
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scuderio Bekijk bericht
    Groene stroom, nog zoiets.... hoeveel energie kost het niet om zonnepanelen te maken? En hoeveel Chinese kindjes worden er niet uitgebuit om ze zo goedkoop mogelijk te maken?
    Idd, groene stroom is pakweg 10 keer beter dan grijze, maar dus nog niet 100% milieuvriendelijk

    Trouwens... als we alle industrie afschaffen, gaat de werkloosheid dan niet enorm de hoogte inschieten, met grote armoede als gevolg?
    er is nog niet te onderschatten veel werk in zorgverlening (voor mens en dier), natuurbehoud, biolandbouw, investringen in groene technologieen,... Het is dus ander werk. En verder: als het minder werken is, dan arbeidsherverdeling. Sowieso hoeven we geen luxeproducten meer te kopen, en hoeven we dus ook niet te werken om die dingen te kunnen betalen.

    Of is het de bedoeling dat we allemaal een stukje grond krijgen waarop we groenten kunnen kweken om in ons levensonderhoud te voorzien?
    ja zoiets. maar niet iedereen hoeft eigen stukje; dat zou erover zijn ;-) We hebben nog veel mensen nodig die bv zorgverlening gaan doen, arme mensen gaan helpen, psychiatrie,...

  8. #28
    Member
    Geregistreerd
    29 May 2011
    Berichten
    52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
    De grote problemen op aarde zijn samen te vatten onder 1 noemer: We leven met te veel op een te kleine oppervlakte... Wiens schuld is dat? Ik weet het niet, maar zeker niet die van de autosport
    de autosport is medeplichtig aan de klimaatproblemen.
    En we moeten inderdaad meer geld geven aan organisaties die werken rond vrijwillige gezinsplanning in het zuiden (UNFPA,...), om te snelle bevolkingsgroei tegen te gaan. http://stijnbruers.wordpress.com/201...itieke-agenda/

  9. #29
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bruers Bekijk bericht
    Sowieso hoeven we geen luxeproducten meer te kopen, en hoeven we dus ook niet te werken om die dingen te kunnen betalen.
    T leven zou nogal saai zijn... Niets om voor te leven, geen enkel doel in jouw leven, niets om te doen als je niet aan het werken bent...
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  10. #30
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bruers Bekijk bericht
    de autosport is medeplichtig aan de klimaatproblemen.
    Maar waarom in godsnaam zo fixeren op 1 klein onderdeel van het klimaatprobleem??
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

Soortgelijke discussies

  1. autosport... hoe begin ik er aan?
    By aliasajd in forum Algemeen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 27 July 2010, 20:42
  2. een aantal vraagjes over rally
    By icecube55 in forum Rally binnenland
    Reacties: 142
    Laatste bericht: 23 March 2008, 16:26
  3. autosport weblog
    By Henne in forum Algemeen
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 5 September 2007, 18:03
  4. Autosport-spellekes op internet.
    By tommeke_B in forum Games
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 13 April 2007, 17:12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •