日本へようこそ。
Het land van de rijzende zon is klaar om de superhelden van de moderne tijd te ontvangen... Al aanbidden ze daar meer de Sumo-goden, de f1-piloten en het hele circus genieten daar ook nogal wat positieve aandacht. Een al bij al leuk circuit, volgens sommigen zelfs even leuk (het gehele plaatje) als de Ardeense kronkels van Francorchamps.
Vorig jaar was het daar (lichtjes) een Vettel & RBR festival (in het resultaat, niet noodzakelijkerwijze in de feiten), en als je't mij vraagt, zit een remake er wel in - maar dit keer met een veel duidelijkere aftekening - de situatie in het kampioenschap is dan ook 'lichtjes' anders. Vettel kampioen, behoudens panne moet het kunnen, nietwaar? Maar dat wil hij vast niet vanop de tiende plek doen- hij zal liever voor de hat-trick gaan lijkt me.
53 rondjes (nou ja, rondjes... achtjes?) van 5807 meters sturen ons naar de finish na 307kms en 471meters. Het ronderecord is nog steeds in handen van Kimi R., in 1:31.540 (2005).
GRID | TOP TEN | 2010 1 S Vettel Red Bull 1:30.785 2 M Webber Red Bull 3 R Kubica Renault 4 F Alonso Ferrari 5 J Button McLaren 6 N Rosberg Mercedes 7 R Barrichello Williams 8 L Hamilton McLaren 9 N Hulkenberg Williams 10 M Schumacher Mercedes
RESULT | TOP TEN | 2010 1 S Vettel Red Bull 1:30:27.3 2 M Webber Red Bull 3 F Alonso Ferrari 4 J Button McLaren 5 L Hamilton McLaren 6 M Schumacher Mercedes 7 K Kobayashi Sauber 8 N Heidfeld Sauber 9 R Barrichello Williams 10 S Buemi Toro Rosso
FASTEST LAP | 2010 M Webber Red Bull 1:33.474
<het prentje van de GP moet je maar bekijken op http://www.fia.com/public/f1-2011/images/suzuka.jpg : de link wordt door het forum als 'ongeldig' bevonden, en bij het opladen van het prentje dat ik naar mijn pc downloadde, krijg ik een foutmelding... pm'tje aan digibyte in de maak>
Wat de timing betreft, het is een early bird versie. De gematigde (waar is de tijd dat we écht eens vroeg uit onze nest mochten???
Quali's zaterdag om 7u, race zondag om 8u. De weersvooruitzichten lijken niet te wijzen op een zondagse kwalificatie...
Laatst gewijzigd door NewTown; 4 oktober 2011 om 09:15
offsite is eigenlijk geen goed idee(de détails vallen ietwat buiten deze topic, maar de issue wordt gefixt in vbulletin 4.1.7)
de issue is bekend bij digibyte, trouwens, gezien de pm die ik terug kreeg...
toch fijn dat mensen direct denken dat ze een noob voor zich hebben lol
over de sport: ferrari zegt (uiteraard) dat er geen kwade bedoelingen waren in de race destruction instruction![]()
Best wel aangenaam om te zien, deze race. Niet spectaculair maar best doenbaar.
Red Bull die eens geen risico neemt en de wereldtitel voor Vettel veilig stelt en voor de rest wel leuke duels.
Een beetje voer voor discussie ook met de incidenten tussen Vettel en Button tijdens de start en (opnieuw) een incident tussen Hamilton en Massa.
Nog niet veel reacties in dit topic. Eens proberen wat verandering in te brengen met een kwisvraagje.
Welk record is er in deze race gebroken?
Succes. Jullie zullen er wel een tijdje mee zoet zijn.![]()
WRC pronostiek kampioen 2002 én 2003, F1 prono kampioen 2005, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, F1 prono Pole Position kampioen 2008 en 2011, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009 en 2011, F1 prono vice kampioen 2004, 2007 en 2009, F1 prono Criterium vice kampioen 2008
Die laatste zin doet me vermoeden dat je niet op zoek bent naar jongste "back-to-back" wereldkampioen, want dat hebben ze ne keer of 10 gezegd tijdens de uitzending denk ik
Maar eerder iets in de trand van "kampioen die gedurende het seizoen het meest aantal races aan de leiding van het kampioenschap heeft gestaan"?
Hard work often pays off after time, laziness always pays off now.
http://scuderio.fotopic.net
BATracer - Browser Based Race Simulation
Hard work often pays off after time, laziness always pays off now.
http://scuderio.fotopic.net
BATracer - Browser Based Race Simulation
Schumi was inderdaad de oudste piloot aan de leiding sinds iemand uit de jaren '70.
Heb het juiste jaartal niet onthouden, net als de piloot.
Maar Schumi is dus niet de oudste piloot aan de leiding van een GP.
En de jongste back-to-back wereldkampoen, dat zou inderdaad een beetje te makkelijk zijn he?![]()
WRC pronostiek kampioen 2002 én 2003, F1 prono kampioen 2005, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, F1 prono Pole Position kampioen 2008 en 2011, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009 en 2011, F1 prono vice kampioen 2004, 2007 en 2009, F1 prono Criterium vice kampioen 2008