Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: opzoek naar een (veilige race formule voor de fun

Junior Member

Standaard opzoek naar een (veilige race formule voor de fun

Misschien een ietswat belachelijke vraag en onmogelijke combinatie maar ik leg het even uit

3 jaar geleden kreeg ik na het volgen van 3 slipcursussen de smaak te pakken om meer te doen met een auto dan mij verplaatsen in het dagelijks leven van punt a naar b. na wat zoekwerk kwam ik in contact met het fenomeen Trackdays, rijden met mijn eigen wagen op diverse circuits, iest waar ik tot heden nog steeds enorm van geniet. Maar toch ben ik opzoek naar wedstrijd gevoel. Ik rij ook regelmatig outdoor kart wedstrijden maar mijn ultieme droom is op jaarbasis 1 tot 2 keer te kunnen meerijden in een wedstrijd voor auto's op circuit.

Ik heb niet de intentie op mee te doen aan een kampioenschap, voor mij gaat het gewoon om de ervaring en het zoeken naar een voldaan gevoel.
    Veiligheid is voor mij ook heel belangrijk, daarom vroeg ik mij af of er geen wedstrijden bestaan met relatief lage snelheden maar waar toch dat wedstrijd gevoel te vinden is? Oorspronkelijk dacht ik aan de VW Funcup, maar na dit live gezien te hebben leek mij dit toch nog net iets te veel van het goede. En om eerlijk te zijn, het is vooral mijn vrouw die ik moet kunnen overtuigen dat ik meedoe aan een 100% veilige race

Senior Member trx's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulphonic Bekijk bericht
    ik meedoe aan een 100% veilige race
    ONMOGELIJK.....

Het één is natuurlijk gevaarlijker dan het andere maar 100% is onmogelijk.

Voor ik vertrek tijdens kwalif en race (wel op 2 wielen) zegt mijn vriendin altijd : 'niet vallen é', ik antwoord altijd : 'zal mijn best doen'. Beide weten we verduiveld goed dat er risico's zijn, ik tracht ze te beperken en zij weet dat ik niet onbezonnen ben, daarom staat zij achter mij en vraagt ze mij niet om er mee te stoppen .

(Ohja, 17/7/2011 goe op mijn muileke gegaan, pols gebroken en schouder goe geraakt, pezen en spieren verokken, barst in schouderblad en was nochtans verstandig aan het rijden).

Junior Member

Standaard

Gebeuren er bv met de VW of Renault funcup zware ongelukken?
    Of er bestaan ook wedstrijden met oldtimers, gentleman reeks ... waarschijnlijk zijn die dan toch een beetje veiliger?

Senior Member trx's schermafbeelding

Standaard

Ik ben medewerker van een organisatie die vrij rijden dagen aanbiedt...
    Hebben ooit een dodelijk slachtoffer geahd, bij de beginnersgroep in de op 1 na traagste bocht van het circuit (voor de kenners, de laatste rechterbocht voor S/F).

Ik wil maar zeggen, als je pech hebt... tja, dan kan het altijd slecht aflopen é.
    Natuurlijk is de ene cup gevaarlijker dan de andere.
    Ik vind zowiezo autoracen niet echt gevaarlijk, je zit in een stevige zetel, 5-puntsgordels, stevige rolkooi, is toch wel al serieuze beveiliging hé.
    In dat opzicht is karten een stuk gevaarlijker, bescherming ontbreekt, je bent bijna even kwetsbaar als met een moto.

Je moet je natuurlijk ook afvragen wat is je budget, voor bepaalde wedstrijden moet je licentie hebben, voor andere niet, .....
    Alles wat amateurracen is en met niet al te krachtige wagens is relatief veilig.

Junior Member

Standaard

Aangezien ik zelf regelmatig meedoe aan Trackdays toch wel effe schrikken dat er daar zelfs dingen kunnen gebeuren.

Wat licenties betreft: daar ben ik op de hoogte van, denk dat je vooral voor circuit rijden een licentie nodig hebt.

Na wat zoekwerk op dit forum ben ik "slalom" tegengekomen, lijkt mij op het eerste zicht technisch een niet te onderschatten discipline, waarschijnlijk een goeie leerschool. Iemand die mij daar wat meer info over kan geven?

Senior Member LRT's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulphonic Bekijk bericht
    Aangezien ik zelf regelmatig meedoe aan Trackdays toch wel effe schrikken dat er daar zelfs dingen kunnen gebeuren.

Wat licenties betreft: daar ben ik op de hoogte van, denk dat je vooral voor circuit rijden een licentie nodig hebt.

Na wat zoekwerk op dit forum ben ik "slalom" tegengekomen, lijkt mij op het eerste zicht technisch een niet te onderschatten discipline, waarschijnlijk een goeie leerschool. Iemand die mij daar wat meer info over kan geven?
    google: tik VASAF en lees tot je er bij neervalt bij slalom liggen er toch geregeld op hun dak heb ik al gemerkt maar idd zijn de snelheden veel minder dan pakweg rally of circuit

persoonlijk heb ik nog niet veel gevaar gevoeld in mijn wedstrijden in de laagste klasse maar denk dat je vooral voor die factor zelf verantwoordelijk bent
    je beslist per slot van rekening zelf hoeveel risico je neemt
    http://www.redlineracing.be

new site on line => bannerlink? mail ons !

Soortgelijke discussies

1. Formule 1 komt terug naar Amerika in 2010
    By myvrl.com in forum Formule 1
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 20 juli 2010, 06:48
  2. opzoek naar beelden of pics van de asp rally 91(interclub rally)
    By rallymaster in forum Rally binnenland
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 19 mei 2010, 22:34
  3. Formule 2
    By Jedi in forum Circuit
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20 juli 2009, 15:42

Regels voor berichten