Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40

Discussie: Dakar 2012 Van Argentinie naar Peru !

Bleu Patrol GR Blackbird's schermafbeelding

Standaard Dakar 2012 Van Argentinie naar Peru !

Toch even volgen die rallyraid

Wat gaan de Belgen doen ginder ??

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=omcpwoLCMuo#!

Rally Events Simply The Best

Bovenstaande post is mijn persoonlijke mening , maar gezien ik behoor tot het "MensDom" kan ik het Autosportforum niet verantwoordelijk stellen voor mijn fouten !!

Moderator Han's schermafbeelding

Standaard

Rijden er Belgen mee dan?

Senior Member Wim's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk kijk ik veel meer uit naar de Africa Euro Race, wat een échte Dakar is in echte Dakar landen, dan naar die nagemaakte Dakar in Argentinië-Chili-Peru. Bovendien nemen er ook veel meer Belgen deel aan de Africa Eco Race.

Bleu Patrol GR Blackbird's schermafbeelding

Standaard

Nieuws van de pers , Jasper VD Heuvel rijd eerste keer Dakar en vervangt Jos Verstappen met de vrachtwagen .

http://www.telegraaf.nl/binnenland/v...n_Dakar__.html
    Rally Events Simply The Best

Bovenstaande post is mijn persoonlijke mening , maar gezien ik behoor tot het "MensDom" kan ik het Autosportforum niet verantwoordelijk stellen voor mijn fouten !!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackbird Bekijk bericht
    Nieuws van de pers , Jasper VD Heuvel rijd eerste keer Dakar en vervangt Jos Verstappen met de vrachtwagen .

http://www.telegraaf.nl/binnenland/v...n_Dakar__.html
    Internationaal transport

Senior Member

Thumbs down De dakar of is het kadaver

Den Dakar doet zijn naam weer alle eer aan, eerste etappe en meteen de eerste dode! Zeer jammer, wat nog spijtiger is is het feit dat de algemene media die waanzin bestempelt als zijnde een rally! Zodoende werd/wordt eens te meer de rallysport onterecht in een slecht daglicht geplaatst. Het nieuwe jaar is alvast niet goed ingezet.

Senior Member Holkers's schermafbeelding

Standaard

ral·ly [rellie] de; m -’s 1 wedstrijd voor auto’s, motoren enz., met bep. ingebouwde moeilijkheden 2 (tennis enz.) slagenwisseling 3 grootscheepse stijging van aandelenkoersen 4 (verkiezings)bijeenkomst
    Niet alleen het WRC is rally hoor
    Vice allround prono kampioen 2009 en 2010 na herberekening Grungie..., Formule 1 manager team kampioen 2010 (samen met Juha)

I am mine Grungie's schermafbeelding

Standaard

Dakar is wat mij betreft wel degelijk rally. Net als bv. de Africa Race. De Rally van Argentinië dit jaar evolueert zelfs enigszins naar een endurance stijl rally.....
    Positief dit jaar vind ik zelfs dat er geen fabrieksteams aan de start staan.
    Het is alleen spijtig dat de huidige (Belgische) media amper belangstelling heeft voor de Dakar. Terwijl dit 10 jaar geleden nog anders was.

Nu berichten ze er inderdaad alleen maar over als er iets gebeurt, zoals vandaag. Een spijtig ongeval maar in andere sporten gebeuren ook ongevallen. Vergeet dat niet.
    Zeer spijtig vond ik het dan ook dat ze in het nieuws op de vrt daarnet enkel over het ongeval gerept hebben en niets over de rally zelf, niet wie er gewonnen heeft of hoe het er voor staat in de rally. Enkel het ongeval.
    WRC pronostiek kampioen 2002 én 2003, F1 prono kampioen 2005, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, F1 prono Pole Position kampioen 2008 en 2011, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009 en 2011, F1 prono vice kampioen 2004, 2007 en 2009, F1 prono Criterium vice kampioen 2008

Senior Member Nonkel Rally's schermafbeelding

Standaard

[/QUOTE]

Nu berichten ze er inderdaad alleen maar over als er iets gebeurt, zoals vandaag. Een spijtig ongeval maar in andere sporten gebeuren ook ongevallen. Vergeet dat niet.
    Zeer spijtig vond ik het dan ook dat ze in het nieuws op de vrt daarnet enkel over het ongeval gerept hebben en niets over de rally zelf, niet wie er gewonnen heeft of hoe het er voor staat in de rally. Enkel het ongeval.[/QUOTE]

Idem op het nieuws van de VTM. G**verd***e alleen het ongeval!!!!
    Hou het veilig
    en ogen open voor flitsende auto's
    Grtjes Jan & N!ck

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Dakar is wat mij betreft wel degelijk rally. Net als bv. de Africa Race. De Rally van Argentinië dit jaar evolueert zelfs enigszins naar een endurance stijl rally.....
    Positief dit jaar vind ik zelfs dat er geen fabrieksteams aan de start staan.
    Het is alleen spijtig dat de huidige (Belgische) media amper belangstelling heeft voor de Dakar. Terwijl dit 10 jaar geleden nog anders was.

Zeer spijtig vond ik het dan ook dat ze in het nieuws op de vrt daarnet enkel over het ongeval gerept hebben en niets over de rally zelf, niet wie er gewonnen heeft of hoe het er voor staat in de rally. Enkel het ongeval.

Heeft helemaal niets te maken met de rallysport! De rally van Argentinië staat daar trouwens volledig los van. Op Corsica reden ze ooit ruim 14 uren ES, dit op wegen die eerder werden verkend. Spreek dus niet van endurance stijl rally! Endurance is een uitdrukking die vooral in de circuitracerij wordt gebruikt, mensen die 300 ronden van Zolder of Francorchamps rijden en die dit na 15 ronden op automatische piloot uitvoeren. Toch alle respect voor die mensen hoor! In een rally, waar vooraf verkend wordt kan dit niet, het kan nog veel minder in de Dakar! Met de gekende gevolgen. Hoeveel levens heeft deze "wedstrijd" reeds gekost; 30-35, vermoedelijk weet niemand dit nog juist?!?
    Vergelijk de verschillende disciplines niet zomaar. Door dat te doen wordt allen maar koren op de molen gegooid van de tegenstanders.

Soortgelijke discussies

1. Bericht: Dakar rally 2012 live op Eurosport
    By digibyte in forum Persberichten
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22 december 2011, 20:38
  2. Rally Calendar 2012 / Rallye Kalender 2012
    By STO Motorsportfotos in forum Kopen en verkopen
    Laatste bericht: 2 december 2011, 07:44
  3. Dakar-collectie 1:43
    By Jeanke Jeanke in forum Kopen en verkopen