Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38

Discussie: Techhobs F1 manager 2014

  1. #21
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    btw... een kleine prono van mij :
    1. Nico Rosberg wordt wereldkampioen
    2. Valtteri Bottas wordt de verrassing van het seizoen
    Mijn prono van vorig jaar was blijkbaar niet zo slecht

    Soit. Vorig jaar heb ik hier meegedaan aan de F1prono van Grungie. Ik denk niet dat ik het daar zo slecht gedaan heb ook niet. Alleen rondetijden waren nogal een probleem voor mij . Moest Grungie dit jaar opnieuw een prono organiseren doe ik zeker opnieuw mee.

    Een F1 manager spel organiseren we bij Techhob.be ook opnieuw. Vanaf vandaag zijn de inschrijvingen geopend. Hebben je er ooit van gedroomd om je eigen F1 team te runnen ? Wil je zelf eens ervaren hoe het voelt om een teammanager te zijn ? Schrijf je dan zeker in voor ons F1 manager spel.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  20.jpg
Bekeken: 139
Grootte:  95,3 KB
ID: 24177
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 14 February 2015 om 08:25
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #22
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Ik doe alleszins terug mee. En ik hoop dat er hier toch ook weer een paar zijn die (actief) willen meespelen.
    Net als vorig jaar ga ik een subleague aanmaken onder de naam 'autosportforum.be' en iedereen die zich daar wil bij aansluiten hoeft me maar een berichtje te sturen en om de code te vragen.

    Op dit forum is het de laatste jaren nogal stil geweest, toch zeker op het F1 gedeelte. Dit is een min of meer algemene trend, fora verliezen het van smoeleboek (of blijkbaar is iedereen liever met smoeleboek bezig dan met een forum). Op dit forum kan er enkel gediscussieerd worden over autosport (vandaar de naam ) maar op techhob is er ruimte voor een heel scala aan onderwerpen om over te discussiëren. Neem gerust een kijkje.
    De laatste tijd heb ikzelf in die niet autosport gerelateerde onderwerpen toch wat van mij laten horen en dus actief deelgenomen aan de discussie. Wat ik dus best een verrijkende ervaring vond.
    En verdorie eens iets anders dan smoeleboek.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #23
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ik hoop ook dat autosportforum.be met een hele delegatie af komt

    Het is inderdaad redelijk stilletjes omtrent F1 de laatste jaren. Van de week las ik nog een artikel dat de F1 duidelijk in crisis is. In de laatste jaren is het aantal kijkers gezakt van 600 miljoen naar 425 miljoen. Dat is een pak. De reden van de mindere populariteit zou zijn dat de F1 in meer en meer landen achter een decoder verdwijnt en mensen niet willen betalen. Dat zou kunnnen want ik zou ook niet betalen voor enkel en alleen F1 te zien. Als het in een zenderpakket zit waar meer sport (die mij interesseert) te zien is misschien wel, maar zeker niet voor enkel en alleen F1.
    Volgens mij is er echter wel veel meer aan de hand. Volgens mij is de F1 veel te ingewikkeld geworden. Veel te veel regeltjes. En in hun pogingen om nieuwe fans aan te trekken hebben ze oude fans weggejaagd met idiote vernieuwingen. Enkele dingen die op niks trekken :
    • De qualy format trekt op geen kl.... Wat was er mis met 2 keer 1 uur en wie de snelste tijd rijdt start vooraan ? Om het spannend te maken voor de playstation-generatie moest er een soort van afvallingssysteem komen. Ik vind het veel minder spannend dan vroeger.
    • Waarom moeten de 10 beste in de qualy vertrekken op gebruikte banden ? Iemand die zich goed qaulificeert moet je bevoordelen, niet benadelen.
    • Waarom worden rijders verplicht om met beide types banden te rijden ? Soms zie je ze in een race rijden met een band die duidelijk niet dient om mee te racen. Ik heb ooit een race gezien waarin ze een band moesten opleggen die het maar 1 ronde vol hield en daarna al begon af te geven. De enige oplossing was langzamer rijden zodat de band toch een ronde of 10 kon meegaan. Zoiets gebruik je toch niet in een race hé.
    • Testban ?? Komaan... In elke raceklasse ter wereld wordt er getest, behalve in de F1
    • Fuel flow meter ?? Aan een kant maken ze een DRS systeem zodat er kan ingehaald worden en aan de andere kant een fuel flow meter zodat ze geen 'push to pass' button er van kunnen maken. Make your mind up FIA.
    • DRS zones ?? Als je toch wil werken met beweegbare onderdelen om de aerodynamica te beïnvloeden, laat dat dat overal toe. Niet enkel in bepaalde zones. Het nadeel van die DRS zones is dat je geen gevechten meer ziet voor positie. Iedereen wacht gewoon op de DRS zone, duwt een knopje in, achtervleugeltje klapt open en that's it. In de F1 zijn heroïsche gevechten op de baan een ding van het verleden.
    • 1600 CC V6 motoren ?? Wat een idioot idee. Die motor is te licht om te gebruiken in de racerij en heeft te veel cylinders om te gebruiken op de openbare weg. Die motor is gewoon onbruikbaar.
    • 100 kg fuel limit ?? Is het F1, 'the pinacle of motorsport' of is het een fuel-saving-event ?
    • overdreven restricties op gebied van aerodynamica. Alle wagens zijn eender. Kijk eens naar F1 in de jaren '80. Allemaal verschillende wagens. Door de computer zal iedereen wel ongeveer in dezelfde richting evolueren, maar volgens mij heeft de testban het gebruik van de computer net in de hand gewerkt. Er mag niet meer op het circuit getest worden dus moet iedereen achter het scherm met simulators vanalles zitten te simuleren. Logisch dat iedereen uiteindelijk op hetzelfde uit komt.
    • Saaie circuits. Begrijp me niet verkeerd, er zitten zeker pareltjes tussen de Hermann Tilke circuits, maar het is allemaal een beetje eenheidsworst. Alle circuits zijn zo steriel. Grindbakken worden vervangen door asfalt uitloopstroken. Chicanes komen op de meest idiote plaatsen enkel en alleen om de snelheid te drukken en de veiligheid te verhogen. Het is niet meer wat het geweest is.


    Veel werk aan de winkel voor de FIA als je het mij vraagt.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #24
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Een hele brok, waar ik het een en ander zou kunnen tegenin brengen.

    Betalen voor de F1? Ik sta er niet op te wachten maar mocht het toch zover komen dan zou ik veel liever betalen voor de F1 alleen. Niet voor een pakket van een aantal andere sporten die mij geen bal (!) interesseren met daarbij ook de F1. Dan veel liever betalen voor de F1 alleen.

    Kwalificatie trekt op geen kloten?
    Behalve het misschien overbodige Q1, waar toch altijd dezelfde afvallen, vind ik het een prima format. Het is nog steeds de snelste die vanop pole vertrekt. Aleen moet hij dat nu niet 1 keer bewijzen maar 3 keer.
    Het is alleszins véél beter dan het format dat ervoor in gebruikt was. Single lap kwalificaties.... In verschillende varianten heeft dat een aantal jaren bestaan. Daarvoor was het 1 uur met een beperking van 12 rondjes. Toen reden zo bijna alleen maar in de laatse 20 minuten ofzo. Dat was dan beter volgens jouw?
    En 2 keer 1 uur kwalificatie (1 uur op vrijdag en 1 uur op zaterdag) dat is al hééél lang geleden, dat moet al bijna 20 jaar zijn.

    Dat de eerste 10 op gebruikte banden moeten vertrekken is een strategische keuze van de teams geweest. Maar je moet dat nadeel nu ook niet overdrijven, die banden hebben 3 rondjes gedaan, waarvan slechts 1 echt snelle. Zoveel minder zijn die banden nu ook weer niet. Mochten ze nieuwe banden mogen steken is er veel kans dat ze dat gebruikte setje uit de kwalificaties in de race alsnog moeten gebruiken. Dus veel maakt het dus toch niet uit?

    Waarom met verschillende banden? Simpel, meer spektakel. Een strategische keuze opnieuw. Het levert gewoon betere races op. Ik ben zeker niet tegen deze maatregel.
    En ja, soms was de bandenkeuze niet optimaal en sleten ze te snel. Maar dat lag evenveel aan het chassis dan aan de banden zelf. Sommige wagen en piloten gaan gewoon beter met hun banden om.

    Testban? Da's simpel. De kosten onder controle houden. Want testen kost geld, vééél geld.
    In elke raceklasse wordt er getest, dat is waar. Maar dat zijn heus niet allemaal vrije tests. Heel veel raceklasses houden gezamelijke test (zoals de F1 dus) en in slechts weinig takken is het testen echt vrij. Prive-tests in de autosport zijn eerder uitzondering dan regel....

    Wat de fuel flow betreft heb je ergens wel een punt. Ik snap wel waarom de regel is ingevoerd maar of die nu echt nuttig nodig is de F1 is een andere vraag. Anderzijds in het turbo-tijdperk in de jaren '80 was het niet zo heel veel anders. Een maximale turbodruk (een beperking dus, net zoals nu met de fuel flow) en een maximale inhoud van de benzinetank (zoals nu er een limiet is van 100 kg voor de race). Dus als puntje bij paaltje komt is het dus niet zo heel anders dan in de jaren '80.....

    DRS zones. Wat is daar mis mee? Het heeft al prachtige acties en prachtige races opgeleverd. Het is trouwens niet zo dat als je het DRS knopje indrukt dat je de wagen voor je passeert. Niet elke actie slaagt. Zo makkelijk is het nu ook weer niet. Al verhoogt het wel je kansen, dat wel.

    1600 CC motoren? So what? Het was niet mijn keuze maar het is fantastisch dat ze zoveel paardjes uit dat kleine motortje krijgen. Maar hier kun je dus wel over blijven discussieren.

    Fuel limit? Zoals hierboven reeds geschreven : In de jaren '80 was het niet anders. Meer zelfs, het was zelfs nog slechter want toen viel er al eens eentje zonder benzine in de laatste ronden van een race. Vorig jaar is er geen ene gediskwalificeerd omdat hij teveel naft had verbruikt.

    Overdreven restricties op aerodynamisch vlak? What the f***? Er kunnen niet genoeg restrities zijn. Toen er tot voor enkele jaren veel minder restricties waren, en de wagens dus een veel grotere downforce creëerden konden de wagens amper achter elkaar rijden want als ze te dicht kwamen werd hun wagen instabiel wagens een slechte aerodynamica (door de verstoorde lucht). Door de wagens juist minder afhankellijk te maken van downforce kunnen de wagens dichter achter elkaar rijden.
    Minder aerodynamische grip en meer mechanische grip, zo moet het zijn, mijn gedacht.

    OK, met de circuits heb je een héél goed punt beet. Er zijn er een paar die oer en oersaai zijn. New Delhi is er daar één van en ook in Korea hadden ze zo'n gedrocht. Die zijn gelukkig al verdwenen.


    Volgens mij is de grootste oorzaak van de achteruitgang toch eerder het feit dat de F1 stilaan achter de decoder verdwijnt.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #25
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Een hele brok, waar ik het een en ander zou kunnen tegenin brengen.
    Ik had niet anders verwacht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Betalen voor de F1? Ik sta er niet op te wachten maar mocht het toch zover komen dan zou ik veel liever betalen voor de F1 alleen. Niet voor een pakket van een aantal andere sporten die mij geen bal (!) interesseren met daarbij ook de F1. Dan veel liever betalen voor de F1 alleen.
    Ik betaal hier voor motorstv om de motorcross te volgen. Gelukkig kreeg ik daarbij wel nog wat extra kanalen en is er niet alleen motorcross op motorstv. Anders zou ik het niet lang houden denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Kwalificatie trekt op geen kloten?
    Behalve het misschien overbodige Q1, waar toch altijd dezelfde afvallen, vind ik het een prima format. Het is nog steeds de snelste die vanop pole vertrekt. Aleen moet hij dat nu niet 1 keer bewijzen maar 3 keer.
    Het is alleszins véél beter dan het format dat ervoor in gebruikt was. Single lap kwalificaties.... In verschillende varianten heeft dat een aantal jaren bestaan. Daarvoor was het 1 uur met een beperking van 12 rondjes. Toen reden zo bijna alleen maar in de laatse 20 minuten ofzo. Dat was dan beter volgens jouw?
    En 2 keer 1 uur kwalificatie (1 uur op vrijdag en 1 uur op zaterdag) dat is al hééél lang geleden, dat moet al bijna 20 jaar zijn.
    Q1 betekent niets. Het zijn inderdaad altijd dezelfde die uitvallen.
    Q2 is een walkover voor de toppers. Zij halen Q1 met gemak. Voor degenen die het moeilijk hebben om in Q1 te raken is het misschien beter om in Q2 er uit te gaan. Door de regel dat de piloten die in Q1 raken met oude bande n moeten vertrekken, en door het DRS systeem is het waarschijnlijk beter om op P11 te vertrekken dan op P10 of P9. Dat feit druist in tegen elke logica.

    En ja, gewoon een uur qualifs met een maximum van 12 rondjes vond ik echt een beter systeem. Het was hier in die tijd altijd een huis vol F1 fans die volle enthousiasme zaten te wachten totdat de wagens eindelijk het circuit op kwamen. Om de tijd te doden dronken we een pintje of bakten we wat bitterballen of zo. Ook wanneer het wisselvallig weer was, was er veel meer spanning dan nu. Het kan ook wel te maken hebben met het feit dat inhalen toen zoveel moeilijker was. De qualifs waren belangrijk. Tegenwoordig is dat veel minder het geval.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Dat de eerste 10 op gebruikte banden moeten vertrekken is een strategische keuze van de teams geweest. Maar je moet dat nadeel nu ook niet overdrijven, die banden hebben 3 rondjes gedaan, waarvan slechts 1 echt snelle. Zoveel minder zijn die banden nu ook weer niet. Mochten ze nieuwe banden mogen steken is er veel kans dat ze dat gebruikte setje uit de kwalificaties in de race alsnog moeten gebruiken. Dus veel maakt het dus toch niet uit?
    Hangt van het circuit en de banden af. Soms maakt het inderdaad niet zo veel uit, maar ik heb al een GP gezien waar het gewoon onmogelijk was om 2 snelle rondjes uit een band te persen. Indien ze dan een GP moeten starten met een band die er al 1 snel rondje op heeft zitten zijn de vooruitzichten voor een goede klassering niet echt denderen. Zeker als je je achteraan de top 10 gekwalificeerd hebt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Waarom met verschillende banden? Simpel, meer spektakel. Een strategische keuze opnieuw. Het levert gewoon betere races op. Ik ben zeker niet tegen deze maatregel.
    En ja, soms was de bandenkeuze niet optimaal en sleten ze te snel. Maar dat lag evenveel aan het chassis dan aan de banden zelf. Sommige wagen en piloten gaan gewoon beter met hun banden om.
    Dat is een regel die komt uit de indycar. De F1 is die regel gaan pikken bij een raceserie die op sterven na dood is. Waarom is mij een echt raadsel. Het zorgt misschien voor meer spektakel, maar het is zo een playstation-regel. Het heeft weinig met racen te maken.
    Ik herinner me nog ene Olivier Panis die een volledige race reed zonder te pitten. De hele race zat je op je nagels te bijten. Gaat die nog pitten ? Halen de anderen hem nog bij ? Houden die banden het vol tot het einde ? Dat zie je nu niet meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Testban? Da's simpel. De kosten onder controle houden. Want testen kost geld, vééél geld.
    In elke raceklasse wordt er getest, dat is waar. Maar dat zijn heus niet allemaal vrije tests. Heel veel raceklasses houden gezamelijke test (zoals de F1 dus) en in slechts weinig takken is het testen echt vrij. Prive-tests in de autosport zijn eerder uitzondering dan regel....
    Is het goedkoper geworden ? Alle teams hebben een massa geld moeten investeren in windtunnels, in simulators, in software,...
    De testban is vooral een regel die er doorgeduwd is door de teams die geen privé circuit hebben liggen. Vooral om Ferrari dwars te zitten, die een oneerlijk voordeel zouden hebben doordat zij wel een privé circuit hebben liggen.
    Wat is het gevolg van die testban ? Je ziet bijna nooit nog F1 wagens op het circuit. Als kind ging ik altijd in het begin van het seizoen naar de bandentests op Zolder. Nu zie je dat bijna niet meer. 12 dagen voor het seizoen waar elk team 1 wagen in mag zetten en het volgende is Melbourne. Verschillende wagens op de grid daar zijn niet klaar om aan het F1 seizoen te beginnen, maar moeten dat toch doen. Nee, ik vind ht maar niks.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wat de fuel flow betreft heb je ergens wel een punt. Ik snap wel waarom de regel is ingevoerd maar of die nu echt nuttig nodig is de F1 is een andere vraag. Anderzijds in het turbo-tijdperk in de jaren '80 was het niet zo heel veel anders. Een maximale turbodruk (een beperking dus, net zoals nu met de fuel flow) en een maximale inhoud van de benzinetank (zoals nu er een limiet is van 100 kg voor de race). Dus als puntje bij paaltje komt is het dus niet zo heel anders dan in de jaren '80.....
    Dat is nu een regel die ze wel hadden kunnen pikken uit de Indycar series. Een "push-to-pass" button. Even de fuel flow serieus opdrijven zodat je iemand kan inhalen. Maar hier mag dat dan plots niet, terwijl DRS eigenlijk hetzelfde effect heeft.
    Ze mogen van mij wel een maximum limiet op de benzine houden, maar moet die zo nipt zijn ? Mag dat niet een ietsje meer zijn zodat de piloten wat minder voorzichtig moeten omspringen met de hoeveelheid benzine die ze tot hun beschikking hebben ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    DRS zones. Wat is daar mis mee? Het heeft al prachtige acties en prachtige races opgeleverd. Het is trouwens niet zo dat als je het DRS knopje indrukt dat je de wagen voor je passeert. Niet elke actie slaagt. Zo makkelijk is het nu ook weer niet. Al verhoogt het wel je kansen, dat wel.
    Ik ben op zich al tegen veranderlijke aerodynamica. Maar als je het dan toch wil toelaten, laat het dan overal toe. Niet enkel op bepaalde zones. Op die manier kan iedereen overal een inhaalmaneuvre inzetten, zonder eerst rustig af te wachten tot de DRS zone.
    Als je trouwens die fuel flow regel afschaft, kan je DRS zones ook direct afschaffen want dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer als DRS overal toelaten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    1600 CC motoren? So what? Het was niet mijn keuze maar het is fantastisch dat ze zoveel paardjes uit dat kleine motortje krijgen. Maar hier kun je dus wel over blijven discussieren.
    Het is inderdaad fantastisch dat ze zoveel PK krijgen uit zo een kleine motor maar mijn idee is dat die motor nutteloos is. Oftewel maak je een racemotor, wat toch minimum 2500 cc zou moeten zijn imo, oftewel maak je een motor met de bedoeling van die technologie later op de openbare weg in te kunnen zetten, maar dan maak je geen 6 cylinder motor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Overdreven restricties op aerodynamisch vlak? What the f***? Er kunnen niet genoeg restrities zijn. Toen er tot voor enkele jaren veel minder restricties waren, en de wagens dus een veel grotere downforce creëerden konden de wagens amper achter elkaar rijden want als ze te dicht kwamen werd hun wagen instabiel wagens een slechte aerodynamica (door de verstoorde lucht). Door de wagens juist minder afhankellijk te maken van downforce kunnen de wagens dichter achter elkaar rijden.
    Minder aerodynamische grip en meer mechanische grip, zo moet het zijn, mijn gedacht.
    Dan kan je even goed net als in de Formule Renault 3.5, de Indycar en ik weet niet welke klasses nog allemaal gewoon iemand (Lola bijvoorbeeld) een chassis laten bouwen en iedereen met dezelfde wagen laten vertrekken. De essentie van de F1 is net dat elk team zijn eigen wagen moet bouwen. Eerst elk team verplichten om zelf een wagen te bouwen en dan zoveel regels maken zodat iedereen uiteindelijk dan toch met dezelfde wagen naar buiten komt vind ik eerlijk gezegd heel absurd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Volgens mij is de grootste oorzaak van de achteruitgang toch eerder het feit dat de F1 stilaan achter de decoder verdwijnt.
    Heeft er ook zeker mee te maken. Maar volgens mij scheelt er meer. Volgens mij hebben ze, in hun zoektocht naar nieuwe fans, verschillende oude fans weggejaagd met regels die niets met autoracen te maken hebben.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #26
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht

    Hangt van het circuit en de banden af. Soms maakt het inderdaad niet zo veel uit, maar ik heb al een GP gezien waar het gewoon onmogelijk was om 2 snelle rondjes uit een band te persen. Indien ze dan een GP moeten starten met een band die er al 1 snel rondje op heeft zitten zijn de vooruitzichten voor een goede klassering niet echt denderen. Zeker als je je achteraan de top 10 gekwalificeerd hebt.
    Je loopt achter.
    Sinds vorig jaar krijgen alle piloten die tot in Q3 geraken een extra set banden (van het 'option' type - de zachtste van de 2) enkel en alleen om te gebruiken in Q3. Na de kwalificatie moeten ze die teruggeven. Piloten hebben dus geen enkele reden om hun banden te sparen in Q3.
    Ze moeten dan wel starten met de banden waarop ze hun snelste tijd hebben neergezet in Q2. En ik ben niet helemaal zeker maar het zou kunnen dat alle piloten die niet in Q3 geraken een extra set krijgen voor de race.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Dat is een regel die komt uit de indycar. De F1 is die regel gaan pikken bij een raceserie die op sterven na dood is. Waarom is mij een echt raadsel. Het zorgt misschien voor meer spektakel, maar het is zo een playstation-regel. Het heeft weinig met racen te maken.
    Ik herinner me nog ene Olivier Panis die een volledige race reed zonder te pitten. De hele race zat je op je nagels te bijten. Gaat die nog pitten ? Halen de anderen hem nog bij ? Houden die banden het vol tot het einde ? Dat zie je nu niet meer.
    Dan zijn er nog wel meer race-series met een zgn. 'playstation-regel'. In de GP 2 is een pitstop in de hoofdrace ook verplicht, ook al kunnen ze de race op 1 set banden uitrijden.
    En in de DTM zijn er zelfs 2 verplichte stops.
    In de NASCAR geven ze soms al op voor de start van de race aan in welke ronde ze een caution gan geven (een 'competition caution' heet dat dan).
    Tja, als je gaat kijken zijn er wel meer 'playstation regels'.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Is het goedkoper geworden ? Alle teams hebben een massa geld moeten investeren in windtunnels, in simulators, in software,...
    Dat is niet de juiste vraag. De vraag is eerder hoe duur de F1 vandaag zou zijn zonder al de beperkingen. En hoeveel teams de F1 vandaag nog zou tellen zijn de al genomen maatregelen. Of de F1 uberhaupt nog zou bestaan...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    De testban is vooral een regel die er doorgeduwd is door de teams die geen privé circuit hebben liggen. Vooral om Ferrari dwars te zitten, die een oneerlijk voordeel zouden hebben doordat zij wel een privé circuit hebben liggen.
    Wat is het gevolg van die testban ? Je ziet bijna nooit nog F1 wagens op het circuit. Als kind ging ik altijd in het begin van het seizoen naar de bandentests op Zolder. Nu zie je dat bijna niet meer. 12 dagen voor het seizoen waar elk team 1 wagen in mag zetten en het volgende is Melbourne. Verschillende wagens op de grid daar zijn niet klaar om aan het F1 seizoen te beginnen, maar moeten dat toch doen. Nee, ik vind ht maar niks.
    Maar als ze veel mochten testen tussen de racen kwamen ze soms niet buiten (of heel weinig) op vrijdag. Om hun motor te sparen én omdat ze toch al getest hadden op voorhand.
    Nu rijden ze tenminste nog op vrijdag, hebben de fans toch nog waar voor hun geld.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Dat is nu een regel die ze wel hadden kunnen pikken uit de Indycar series. Een "push-to-pass" button. Even de fuel flow serieus opdrijven zodat je iemand kan inhalen. Maar hier mag dat dan plots niet, terwijl DRS eigenlijk hetzelfde effect heeft.
    Ze mogen van mij wel een maximum limiet op de benzine houden, maar moet die zo nipt zijn ? Mag dat niet een ietsje meer zijn zodat de piloten wat minder voorzichtig moeten omspringen met de hoeveelheid benzine die ze tot hun beschikking hebben ?

    Ik ben op zich al tegen veranderlijke aerodynamica. Maar als je het dan toch wil toelaten, laat het dan overal toe. Niet enkel op bepaalde zones. Op die manier kan iedereen overal een inhaalmaneuvre inzetten, zonder eerst rustig af te wachten tot de DRS zone.
    Als je trouwens die fuel flow regel afschaft, kan je DRS zones ook direct afschaffen want dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer als DRS overal toelaten.
    Push-to-pass (of zoals de amerikanen hen noemden : P2P) heeft als nadeel dat het slechts heel beperkt bruikbaar was tijdens de race. Dat was een aantal seconden (20 tot 30 seconden op gans de race) of een aantal keer per race. (3 of 4 keer maximaal)
    DRS daarentegen kan in principe de ganse race gebruikt worden, ronde na ronde. Je moet wel dicht genoeg op je voorligger zitten.
    Als ze DRS vrij laten dan heeft niemand er wat aan, want dan gebruikt iedereen het op het rechte stuk. En kan niemand nog voorbijsteken. Dat lost dus niets op.

    Of de brandstoflimiet nipt is moet nog blijken. Dit was pas het eerste jaar. Misschien hebben ze er dit jaar geen problemen meer mee.
    Ook dat is trouwens F1. Je moet het de teams niet gemakkelijk maken. De teams hebben een uitdaging juist nodig.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Dan kan je even goed net als in de Formule Renault 3.5, de Indycar en ik weet niet welke klasses nog allemaal gewoon iemand (Lola bijvoorbeeld) een chassis laten bouwen en iedereen met dezelfde wagen laten vertrekken. De essentie van de F1 is net dat elk team zijn eigen wagen moet bouwen. Eerst elk team verplichten om zelf een wagen te bouwen en dan zoveel regels maken zodat iedereen uiteindelijk dan toch met dezelfde wagen naar buiten komt vind ik eerlijk gezegd heel absurd.
    Het probleem met aerodynamica is dat steeds meer miljoenen moet investeren in steeds kleinere verbeteringen, steeds kleinere tijdswinst. Maw, de eerste seconde winst kost waarschijnlijk evenveel of minder dan de laatste halve tiende winst.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #27
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Dan zijn er nog wel meer race-series met een zgn. 'playstation-regel'. In de GP 2 is een pitstop in de hoofdrace ook verplicht, ook al kunnen ze de race op 1 set banden uitrijden.
    En in de DTM zijn er zelfs 2 verplichte stops.
    In de NASCAR geven ze soms al op voor de start van de race aan in welke ronde ze een caution gan geven (een 'competition caution' heet dat dan).
    Tja, als je gaat kijken zijn er wel meer 'playstation regels'.
    Competition caution... op z'n Amerikaans hé De CART series hebben dat ook gedaan toen ze op bezoek waren in Zolder. En daar halen de F1 bonzen dan hun inspiratie.....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie
    Push-to-pass (of zoals de amerikanen hen noemden : P2P) heeft als nadeel dat het slechts heel beperkt bruikbaar was tijdens de race. Dat was een aantal seconden (20 tot 30 seconden op gans de race) of een aantal keer per race. (3 of 4 keer maximaal)
    Waarom ? Omdat de fuel limits te nipt zijn ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie
    Als ze DRS vrij laten dan heeft niemand er wat aan, want dan gebruikt iedereen het op het rechte stuk. En kan niemand nog voorbijsteken. Dat lost dus niets op.
    Je begrijpt me verkeerd. Ik ga akkoord met de 1 sec regel. Je mag DRS enkel gebruiken wanneer je minder dan 1 sec achter iemand hangt. Ik heb een probleem met de zones. DRS zou je overal moeten mogen gebruiken, op voorwaarde dat je minder dan 1 sec achter je voorligger hangt.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #28
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Competition caution... op z'n Amerikaans hé De CART series hebben dat ook gedaan toen ze op bezoek waren in Zolder. En daar halen de F1 bonzen dan hun inspiratie.....
    Het is niet zo dat het in elke race gebeurt. Het is eerder uitzondering dan regel, maar het gebeurd. En zoveel maakt het trouwens niet uit, die competition cautions zijn meestal vroeg in de race (en nascar races zijn vrij lang - meer dan 3 uur) en er zijn sowieso gemiddeld meer cuations dan in een F1 race.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Waarom ? Omdat de fuel limits te nipt zijn ?
    Totaal geen idee.
    Ook in het ter ziele gegane A1 Grand Prix series was er zo'n soort push-to-pass. En dat was ook gelimiteerd op 30-40 seconden voor de ganse race. Waarom? Ik weet het echt niet.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Je begrijpt me verkeerd. Ik ga akkoord met de 1 sec regel. Je mag DRS enkel gebruiken wanneer je minder dan 1 sec achter iemand hangt. Ik heb een probleem met de zones. DRS zou je overal moeten mogen gebruiken, op voorwaarde dat je minder dan 1 sec achter je voorligger hangt.
    De reden dat er DRS zones zijn is simpelweg technologie. DRS zoals jij het voorstelt is (vooralsnog) technisch niet mogelijk. Want je zou constant de afstand (tijdsverschillen) tussen de wagens moeten meten. En dat is niet mogelijk.
    Daarom zijn er zones en als je op een bepaald punt net voor die zone (waar ze de tijdsverschillen tussen de wagens opmeten) binnen de 1 seconde zit dan krijg je DRS in de betreffende zone.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #29
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De reden dat er DRS zones zijn is simpelweg technologie. DRS zoals jij het voorstelt is (vooralsnog) technisch niet mogelijk. Want je zou constant de afstand (tijdsverschillen) tussen de wagens moeten meten. En dat is niet mogelijk.
    Daarom zijn er zones en als je op een bepaald punt net voor die zone (waar ze de tijdsverschillen tussen de wagens opmeten) binnen de 1 seconde zit dan krijg je DRS in de betreffende zone.
    Het zou mij verwonderen moest dat technisch niet mogelijk zijn. Ok, niemand heeft de technologie tot nu toe gemaakt, maar volgens mij moet dat best doenbaar zijn indien ze willen.

    De reden dat ze zo niet werken is er maar eentje. Veiligheid. That's it. Piloten zouden wel eens in een bocht de DRS kunnen open zetten en van het circuit gaan. Herinner je je nog het eerste jaar van DRS. Bij de qualifs mochten ze waar ze maar wilden DRS gebruiken. Maar dat werd geschrapt wegens... inderdaad.. niet veilig genoeg.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #30
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Nog 2 dagen de tijd om je team in Techhobs F1 manager samen te stellen. Hier kan je je inschrijven : http://forums.techhob.be/forum-162.html

    En nu ga ik mijne prono hier samen stellen
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Belgian Westhoek Classic 2014 - 19/20 september 2014
    By BiHorNie in forum Rittensport
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 24 September 2014, 14:52
  2. Ronde door Vlaanderen 2014 - 1 februari 2014
    By Autostal Hemicuda in forum Rittensport
    Reacties: 67
    Laatste bericht: 17 February 2014, 20:12
  3. Formule1 manager
    By f1meester in forum Games
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 February 2014, 23:17
  4. Manager 2013
    By Hillfan in forum Formule 1
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 10 March 2013, 13:51
  5. WTCC Manager en andere Manager games
    By opperknots in forum Games
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25 February 2008, 19:54

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •