Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 100

Discussie: [WRC] Rally Monte Carlo 2015

  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 March 2007
    Berichten
    506

    Standaard

    Colin M is toch onze collectieve held? Vergeten wat die bij elkaar heeft geplooid ja?

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 April 2009
    Berichten
    305

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kristofgtv6 Bekijk bericht
    Colin M is toch onze collectieve held? Vergeten wat die bij elkaar heeft geplooid ja?
    mcrae heeft er helemaal niet zoveel geplooid als velen denken. toch niet in vergelijking met het aantal rally's waarin hij gestart is.

    van kubica begin ik er zelfs niet meer aan om te tellen hoeveel accidenten hij gehad heeft in zijn 15 wrc-rally's. een stuk of 20 schat ik.

  3. #93
    Senior Member KDM's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 May 2007
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    1.745

    Standaard

    collin heeft enkele legendarisch gigantisch geplooide otto's, robert heeft al veel kleine crashes gedaan waarbij hij enkel een wiel af reed of een rolletje maakte ... ook nu weer in de monte 3 minder grote sortiekes ........ maar het zijn idd foutjes "scratch? I don't know? I was just driving "

  4. #94
    Senior Member NISSAN 240 RS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    777

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kristofgtv6 Bekijk bericht
    Colin M is toch onze collectieve held? Vergeten wat die bij elkaar heeft geplooid ja?
    Colin heeft ook 25 wk raly's gewonnen en een titel behaald in een tijd waarin de concurrentie toch van een ander niveau was dan nu. Heb veel respect voor wat kubica presteert, zeker gezien zijn handicap, maar een colin zal hij toch nooit worden vrees ik.
    WRC prono kampioen 2005 & vice kampioen 2006
    F1 prono kampioen 2008 & vice kampioen 2011
    F1 prono criteruim: kampioen 2008 & vice kampioen 2006
    All round prono kampioen 2008

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NISSAN 240 RS Bekijk bericht
    Colin heeft ook 25 wk raly's gewonnen en een titel behaald in een tijd waarin de concurrentie toch van een ander niveau was dan nu. Heb veel respect voor wat kubica presteert, zeker gezien zijn handicap, maar een colin zal hij toch nooit worden vrees ik.
    Dat Kubica geen McRae is, akkoord.
    Maar ik vraag mij af, of Colin zijn plaats zou hebben in het hedendaagse WRC. De piloten toen zijn iconen maar waren ze echt zoveel beter dan bvb Loeb of Ogier?
    Voor de volledigheid, ik ben een McRae fan.

    Kerels als Kubica moeten we koesteren. Er zijn al grijze muizen genoeg in het WK. Geef die man een fabriekszitje: centen, grote afzetmarkt in land van herkomst, spektakel, grote naam,...

  6. #96
    Senior Member Rap's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 February 2014
    Berichten
    271

    Standaard

    Ik denk niet dat het nodig is om de beide mannen met elkaar te vergelijken. Het is zowiezo onmogelijk om twee generaties en rally tijdperken naast elkaar te zetten.
    Maar:
    Colin heeft vanaf het begin zoals bij iedere jonge rallyrijder ervaring kunnen opdoen zoals met dat Opel Corsatje; te weinig vermogen op de voorwielen en dan de grenzen zoeken en pacenotes leren, en zo ieder seizoen een snellere auto. Robert begon ik meen al heel snel met die Subaru WRC van Willy Collignon, niks leren, meteen volle power; grenzen zoeken kan dan erg pijn doen als je er net over gaat. Maar die F1 jongens willen meteen winnen, zoals Kimi toen. Ze willen net zoveel PK's als hun ego en da's een WRC... Maar circuit racen en rally racen is totaal volledig NIET met elkaar te vergelijken. Robert is echt heel dapper, hij houdt vol en blijft doorgaan, komt er nog zijn handicap bij. In tegenstelling tot Kimi is hij wel erg snel.

    Pedro, Robert Kubica heeft alleen géén fabriekszitje, maar alle andere dingen die je noemde wel.

  7. #97
    Senior Member Jasper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Geluveld
    Berichten
    1.138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rap Bekijk bericht
    Ik denk niet dat het nodig is om de beide mannen met elkaar te vergelijken. Het is zowiezo onmogelijk om twee generaties en rally tijdperken naast elkaar te zetten.
    Maar:
    Colin heeft vanaf het begin zoals bij iedere jonge rallyrijder ervaring kunnen opdoen zoals met dat Opel Corsatje; te weinig vermogen op de voorwielen en dan de grenzen zoeken en pacenotes leren, en zo ieder seizoen een snellere auto. Robert begon ik meen al heel snel met die Subaru WRC van Willy Collignon, niks leren, meteen volle power; grenzen zoeken kan dan erg pijn doen als je er net over gaat. Maar die F1 jongens willen meteen winnen, zoals Kimi toen. Ze willen net zoveel PK's als hun ego en da's een WRC... Maar circuit racen en rally racen is totaal volledig NIET met elkaar te vergelijken. Robert is echt heel dapper, hij houdt vol en blijft doorgaan, komt er nog zijn handicap bij. In tegenstelling tot Kimi is hij wel erg snel.

    Pedro, Robert Kubica heeft alleen géén fabriekszitje, maar alle andere dingen die je noemde wel.
    Voor die impreza heeft hij toch een 15-tal wedstrijden met een Cio R3/S1600 gereden dacht ik, dat zijn bijna 2 volledige Belgische kampioenschappen. Als ervaring kan dit toch al beginnen tellen. Er zijn er die veel vlugger in een 'dikke' wagen kruipen. Hij wil gewoon overal de snelste zijn.

  8. #98
    Senior Member Rap's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 February 2014
    Berichten
    271

    Standaard

    Ja inderdaad je hebt gelijk ik zie het, veel meer rally's dan ik had gedacht. Ik weet wel dat dat zijn eigen Clio was. Ik kan me voorstellen dat in 2009 & 2010 de focus en het strakke en strenge contract van Renault F1 (geen andere activiteiten buiten racen) nog niet 100% bij rally was, meer als hobby kleine Italiaanse rally's rijden. Maar je hebt gelijk ik dacht dat zijn serieuze debuut met de WRC van First was maar dat was niet zo.

  9. #99
    Senior Member DUVEL's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    brecht
    Berichten
    1.388

    Standaard

    [QUOTE=Pedro;291011]Dat Kubica geen McRae is, akkoord.
    Maar ik vraag mij af, of Colin zijn plaats zou hebben in het hedendaagse WRC. De piloten toen zijn iconen maar waren ze echt zoveel beter dan bvb Loeb of Ogier?
    Voor de volledigheid, ik ben een McRae fan.

    Kerels als Kubica moeten we koesteren. Er zijn al grijze muizen genoeg in het WK. Geef die man een fabriekszitje: centen, grote afzetmarkt in land van herkomst, spektakel, grote naam,...[/


    Ik denk ook dat Colin het in deze generatie moeilijker zou gehad hebben. De auto's waren toen nog wat spectaculairder, er kon hier en daar nog wat geschoven worden en toch nog snel zijn. Nu gaat het er om om zo zuiver mogelijk te rijden.
    Al weet je natuurlijk nooit dat, als hij als jonge gast nu een kans zou krijgen hij zich wel zou kunnen aanpassen.
    Beetje hetzelfde verhaal als Snijers in het BRC, snel met achtertrekkers, en wat oudere wrc's. Maar met bv een C4 wrc zijn vele piloten sneller.

    Kubica dan, idd leuke passage's, zeker een verrijking voor de sport! Hij tast wel constant de grenzen af, zou het bv niet kunnen dat zen remmen gewoon aan het oververhitten waren. Duval had dat probleem vroeger ook af en toe, pijlsnel maar zoveel vragen van de wagen/remmen dat het soms fout ging.

    B.t.w. Tis idd wel zo dat Colin M echt een collectieve rallyhero is. Weinig tegenstanders denk ik, ik bedoel je bent voor Ogier of tegen Ogier, maar iedereen is toch voor Colin!

  10. #100
    Senior Member KDM's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 May 2007
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    1.745

    Standaard

    nu ik er ook stil bij sta zijn er bij kubica nu dezelfde reacties bij de passages zoals vroeger bij mcrae: wooaaaaah !!!!!!! wooeeeeewwww !!!!!!! sensatie, lachen, gieren, brullen

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Rallye Automobile Monte Carlo 2015
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 50
    Laatste bericht: 25 January 2015, 19:29
  2. [IRC] Rally Monte-Carlo 19-22/01/2011
    By Jonaz in forum Rally buitenland
    Reacties: 528
    Laatste bericht: 3 February 2011, 15:48
  3. [Prono] IRC - Rally Monte Carlo 2010
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 76
    Laatste bericht: 25 January 2010, 18:01
  4. [Prono] IRC - Rally Monte Carlo
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 111
    Laatste bericht: 27 January 2009, 21:42
  5. Informatie over Rally Monte Carlo
    By riddler in forum Café
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 25 September 2008, 13:52

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •