Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: MolenClassic 6 Juni 2015

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 March 2008
    Berichten
    391

    Standaard MolenClassic 6 Juni 2015

    Leeuwenrit 4/03/2018 - TAC Rally 7/04/2018 - Molenclassic 2/06/2018 - East Belgian Rally 29/09/2018

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 March 2008
    Berichten
    391

    Standaard

    81 deelnemers ingeschreven! Er kan nog altijd ingeschreven worden.
    Leeuwenrit 4/03/2018 - TAC Rally 7/04/2018 - Molenclassic 2/06/2018 - East Belgian Rally 29/09/2018

  3. #3
    Member guy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 April 2009
    Locatie
    Massenhoven
    Berichten
    49

    Standaard

    Net de uitslag gezien van de molenclassic: 26 ploegen buiten tijd......en dan maar klagen dat deelnemers afhaken !

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 March 2008
    Berichten
    391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guy Bekijk bericht
    Net de uitslag gezien van de molenclassic: 26 ploegen buiten tijd......en dan maar klagen dat deelnemers afhaken !
    Wij klagen niet hoor, 81 ingeschrevenen, bijna record van 84 verbroken in 9 jaar Molenclassic. En alleen maar positieve reacties naderhand...Trouwens buiten koers wil ook zeggen, opgave wegens misselijkheid, opgave wegens mechanische panne...van die 26 ploegen weet ik er persoonlijk 6 die door 'externe factoren' opgegeven hebben....en niet door het wedstrijdverloop....
    Laatst gewijzigd door TaxiGilbert; 8 June 2015 om 08:35
    Leeuwenrit 4/03/2018 - TAC Rally 7/04/2018 - Molenclassic 2/06/2018 - East Belgian Rally 29/09/2018

  5. #5
    Senior Member turbo tuur's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 October 2009
    Locatie
    heule
    Berichten
    116

    Standaard

    Eerst en vooral was het zoals gewoonlijk een top organisatie! Niet tegenstaande dat het naar mijn bescheiden mening moeilijker en moeilijker word. Het aspect rijden komt volgens mij minder en minder aan bod. Daarmee wil ik zeggen,als je in de eerste wedstrijd helft 1 letter mist is u klassement naar de knoppen! Ook worden de grenzen van het reglement vaak opgezocht. Ik begrijp dat men gezien het hoge niveau van bepaalde deelnemers het moeilijk moet maken maar dat maakt het er niet leuker op voor het gemiddelde niveau. Volgens mij moeten ze de wedstrijden meer richten op het op tijd komen en bijvoorbeeld met km controle ( het juist rijden ) en niet de ganse dag letters zoeken in het hoge gras. Nu kan men juist rijden maar een letter missen door niet ver naar buiten te rijden in een bocht.
    Ik zou ook de gemiste letters niet zo zwaar bestraffen.

    Dit is maar een mening e. Ik doe zeker NIETS af aan de organisatie,s die nog wedstrijden willen inrichten !!!

  6. #6
    volvo power SVENSK TIGER's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 November 2008
    Berichten
    126

    Standaard

    Dit zal het eeuwige probleem blijven, wat voor de ene makkelijk is is voor de andere dan weer moeilijk. Het goede evenwicht zoeken en vinden is zeker niet eenvoudig.

    Maar rijden om te rijden en kilometers maken of alleen maar rt's doen is ook maar niets, dus er mag (moet) wel iets inzitten qua navigatie en dan komen we automatisch terug bij wat ik juist geschreven heb.

    Wij komen alvast terug naar de Molenclassic volgende jaar .

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turbo tuur Bekijk bericht
    Eerst en vooral was het zoals gewoonlijk een top organisatie! Niet tegenstaande dat het naar mijn bescheiden mening moeilijker en moeilijker word. Het aspect rijden komt volgens mij minder en minder aan bod. Daarmee wil ik zeggen,als je in de eerste wedstrijd helft 1 letter mist is u klassement naar de knoppen! Ook worden de grenzen van het reglement vaak opgezocht. Ik begrijp dat men gezien het hoge niveau van bepaalde deelnemers het moeilijk moet maken maar dat maakt het er niet leuker op voor het gemiddelde niveau. Volgens mij moeten ze de wedstrijden meer richten op het op tijd komen en bijvoorbeeld met km controle ( het juist rijden ) en niet de ganse dag letters zoeken in het hoge gras. Nu kan men juist rijden maar een letter missen door niet ver naar buiten te rijden in een bocht.
    Ik zou ook de gemiste letters niet zo zwaar bestraffen.

    Dit is maar een mening e. Ik doe zeker NIETS af aan de organisatie,s die nog wedstrijden willen inrichten !!!

    De VAS Marathon klasse - (vb. Ronde door Vlaanderen) - zal u zeker kunnen bekoren. De bestraffing op een RT of op een TK weegt zwaarder door, zodat er een betere verhouding is in de strafpunten. Het missen van een controleletter is bij manier van spreken een bijzaak en is zeker niet doorslaggevend in het klassement. De focus ligt er ook meer op het vlot rijden, in plaats van op het zoeken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 March 2008
    Berichten
    391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Autostal Hemicuda Bekijk bericht
    De VAS Marathon klasse - (vb. Ronde door Vlaanderen) - zal u zeker kunnen bekoren. De bestraffing op een RT of op een TK weegt zwaarder door, zodat er een betere verhouding is in de strafpunten. Het missen van een controleletter is bij manier van spreken een bijzaak en is zeker niet doorslaggevend in het klassement. De focus ligt er ook meer op het vlot rijden, in plaats van op het zoeken.
    Klopt, maar het enige 'probleem' dat ik hier zie is de gemiddelde snelheid van 49.9 km/h. Dit is te hoog voor onze contreien en zal ons nog voor problemen doen zorgen. Het is nu al niet evident om vergunningen te krijgen bij sommige gemeenten aan 36km/h gemiddeld....
    Leeuwenrit 4/03/2018 - TAC Rally 7/04/2018 - Molenclassic 2/06/2018 - East Belgian Rally 29/09/2018

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 March 2008
    Berichten
    391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turbo tuur Bekijk bericht
    Eerst en vooral was het zoals gewoonlijk een top organisatie! Niet tegenstaande dat het naar mijn bescheiden mening moeilijker en moeilijker word. Het aspect rijden komt volgens mij minder en minder aan bod. Daarmee wil ik zeggen,als je in de eerste wedstrijd helft 1 letter mist is u klassement naar de knoppen! Ook worden de grenzen van het reglement vaak opgezocht. Ik begrijp dat men gezien het hoge niveau van bepaalde deelnemers het moeilijk moet maken maar dat maakt het er niet leuker op voor het gemiddelde niveau. Volgens mij moeten ze de wedstrijden meer richten op het op tijd komen en bijvoorbeeld met km controle ( het juist rijden ) en niet de ganse dag letters zoeken in het hoge gras. Nu kan men juist rijden maar een letter missen door niet ver naar buiten te rijden in een bocht.
    Ik zou ook de gemiste letters niet zo zwaar bestraffen.

    Dit is maar een mening e. Ik doe zeker NIETS af aan de organisatie,s die nog wedstrijden willen inrichten !!!
    Het 'eeuwige' probleem, je zit met veel nivo's van deelnemers, de ervaren kraks en de onervaren...Maar als ik de evaluatieformulieren van de voorbije 8 edities van de MC naast mij leg, dan kwam er altijd iets naar boven. TE gemakkelijk...Simpel bol-pijl, te weinig 'valletjes', klassement enkel op RT, te eenvoudige blokkaderit...Dus was de opzet om het dit jaar ietsje moeilijker te maken. en dat is ook gelukt Nochtans is een onzichtbaar doodlopende weg een simpel reglement dat iedere deelnemer aan een VAS wedstrijd zou moeten weten. En wat zijn grenzen van het reglement? Moeilijk...Ik denk wel niet dat wij een organistie zijn die met 'briefing reglementen' een klassement maken, want zo heb ik wel enkele voorbeelden Zelfs een nummering van bolpijl in spiegelbeeld zetten zodat je verkeerd rijdt ben ik al tegengekomen...En dit jaar hebben wij geen 'scherprijder' gezet, dus naar buiten rijden voor een letter heb ik geen weet van dit jaar?
    1 troost, de werkgroep Rittensport zit deze week samen om de puntenverdeling her te bekijken voor Classic en Marathon.
    Leeuwenrit 4/03/2018 - TAC Rally 7/04/2018 - Molenclassic 2/06/2018 - East Belgian Rally 29/09/2018

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 October 2010
    Berichten
    138

    Standaard

    Was echt een navigatiewedstrijd. Super. Houden zo.

Soortgelijke discussies

  1. MolenClassic 28 Juni 2014
    By TaxiGilbert in forum Rittensport
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 30 June 2014, 08:53
  2. Molenclassic 2013 8 juni 2013
    By TaxiGilbert in forum Rittensport
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 12 June 2013, 10:59
  3. Molenclassic 2012
    By TaxiGilbert in forum Rittensport
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 4 June 2012, 19:04
  4. Molenclassic 2011
    By TaxiGilbert in forum Rittensport
    Reacties: 37
    Laatste bericht: 10 June 2011, 23:02
  5. Reacties: 6
    Laatste bericht: 13 June 2010, 08:54

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •