Pagina 19 van 32 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 312

Discussie: Wrc 2016

  1. #181
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sartro Bekijk bericht
    De aantrekkingskracht van een R5 ligt te laag als je het product WRC wereldwijd aan de man wil brengen. Een WRC-wagen moet tot de verbeelding spreken, niet enkel voor de rallyfans, maar vooral voor de modale leek, de gewone sportvolger. Zo lok je nieuw publiek, is de return groter, krijg je een mooi product.
    Er moet een koninginneklasse zijn (allé, voor mij persoonlijk niet, want ik vind R5 best wel mooi en spectaculair). Wat ze in 2017 is wel belachelijk. Ze gaan de kloof tussen R5 en WRC nog verder vergroten waardoor de doorstroom moeilijker wordt, en het aantal privé-rijders nog zal verlagen (laat staan dat er nog zal kunnen gesproken worden van snelle privé-rijders).

    De WRC's wereldwijd aan de man brengen was eigenlijk nooit de bedoeling van de FIA. Met wilde deze auto's exclusief laten rijden in het WRC. Onder druk van de constructeurs die toch enig geld wilden recupereren werd dit meteen in 1997 opgegeven en konden zij starten in regionale en nationale kampioenschappen.

    Momenteel scan ik alle rallyreportages waarover ik beschik, en dat zijn er heel wat, in om plaats te winnen. Ik lees intussen heel wat artikels over de evolutie in de rallysport. Rode draad hierein zijn altijd de kosten, is het niet over de auto's, dan is het over de banden of dze gages's die enkele piloten wegsleepten.

    Om de kosten te verminderen en de verkoop van "tweedehands" rallyauto's aan te zwengelen moet er ontwapend worden en daarnaast een lange stabiele periode inzake technische reglementen komen. Zoniet zien we snel constructeurs definitef afhaken.

  2. #182
    Senior Member sartro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 October 2008
    Locatie
    Wevelgem
    Berichten
    1.972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FOCUSWRC Bekijk bericht
    De WRC's wereldwijd aan de man brengen was eigenlijk nooit de bedoeling van de FIA. Met wilde deze auto's exclusief laten rijden in het WRC. Onder druk van de constructeurs die toch enig geld wilden recupereren werd dit meteen in 1997 opgegeven en konden zij starten in regionale en nationale kampioenschappen.

    Momenteel scan ik alle rallyreportages waarover ik beschik, en dat zijn er heel wat, in om plaats te winnen. Ik lees intussen heel wat artikels over de evolutie in de rallysport. Rode draad hierein zijn altijd de kosten, is het niet over de auto's, dan is het over de banden of dze gages's die enkele piloten wegsleepten.

    Om de kosten te verminderen en de verkoop van "tweedehands" rallyauto's aan te zwengelen moet er ontwapend worden en daarnaast een lange stabiele periode inzake technische reglementen komen. Zoniet zien we snel constructeurs definitef afhaken.
    Met aan de man brengen bedoelde ik niet aan piloten, maar aan de supporters en de leken. Geen onbelangrijk verschil.
    Wel een goed punt in de laatste alinea waar ik volledig achter sta. De interesse zwengelde de jongste jaren terug aan, bij constructeurs, media, toeschouwers,... hopelijk worden al die inspanningen nu niet teniet gedaan door het reglement 2017 (Ik heb het uiteraard enkel over WRC-kampioenschap).
    sandropov.wordpress.com

  3. #183
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 June 2009
    Locatie
    heuvelland
    Berichten
    432

    Standaard

    Citroën is ook vollop bezig voor 2017.
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  343.jpg‎
Bekeken: 1845
Grootte:  82,2 KB
ID: 24702  

  4. #184
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2015
    Berichten
    676
    Laatst gewijzigd door ikkedendikke; 4 February 2016 om 18:57

  5. #185
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 June 2009
    Locatie
    heuvelland
    Berichten
    432

    Standaard

    Hoe zal de rally van zweden eruit zien ???
    een zonder sneeuw waarschijnlijk, zijn er al foto's van testen te vinden ???

  6. #186
    Senior Member KDM's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 May 2007
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    1.745

    Standaard

    momenteel ligt er nog redelijk wat sneeuw maar het is vandaag 5 graden + en het is aan het regenen
    volgende week wel nog heel veel sneeuw verwacht bij +2 overdag en -3 's nachts, kan dus vriezen, kan dooien .........
    de laatste 10 jaar nog maar 3x met heel veel sneeuw geweest, al 7x kantje boord en nu zal het precies weer zo zijn zoals het er nu naar uit ziet

  7. #187
    Senior Member Manuelos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    The Westcoast
    Berichten
    171

    Standaard

    Rally wordt ingekort, 13 ipv 21 kp's

  8. #188
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2015
    Berichten
    676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manuelos Bekijk bericht
    Rally wordt ingekort, 13 ipv 21 kp's

    Nieuwe Timing : http://www.rallysweden.com/tavlingen/maps-itinerary/

  9. #189
    Senior Member Wim's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    2.263

    Standaard

    Amper 13 proeven, dat is eigenlijk niet WK-waardig. De opwarming van de aarde heeft enorme gevolgen voor de mens en de dieren, maar ook voor de sport. Jammer dat we waarschijnlijk dus nog een rally op onverhard meer hebben nu en de komende jaren in plaats van een prachtige rally op sneeuw en ijs.

  10. #190
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 March 2007
    Locatie
    beselare
    Berichten
    1.943

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
    Amper 13 proeven, dat is eigenlijk niet WK-waardig. De opwarming van de aarde heeft enorme gevolgen voor de mens en de dieren, maar ook voor de sport. Jammer dat we waarschijnlijk dus nog een rally op onverhard meer hebben nu en de komende jaren in plaats van een prachtige rally op sneeuw en ijs.
    13 kps is op zich niet slecht , maar hoeveel km kp blijft er nog over ??? zweden stond blijkbaar ter discussie voor 2017 dus dit zal hun ook niet helpen . vrees ze gaan moeten verhuizen nog meer naar het noorden om een sneeuw rally te kunnen garanderen

Soortgelijke discussies

  1. JUMBO LMP 2 Le Mans 2016
    By Martins_30 in forum Café
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18 June 2017, 20:39
  2. Wij zijn dringend op zoek naar informanten 'Autosalon 2016'
    By FrontlineCompany in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 18 August 2015, 14:12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •