Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: 24h van Spa - 26-31 juli 2016

  1. #1
    Senior Member Racing Piet's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2007
    Locatie
    Diksmuide
    Berichten
    334

    Standaard 24h van Spa - 26-31 juli 2016

    Omdat ik de race zelf niet kan volgen ter plaatse zou ik overwegen om eens naar de trainingen en qualificatie te gaan kijken op vrijdag 29/07.
    Is dit ook de moeite?
    Kan je dan overal goed bij of is er dan ook al zoveel volk zoals op de race zelf?

    Zijn er dan ook kaarten aan de deur te verkrijgen of MOET je vooraf tickets kopen?

    grtn
    Pieter

  2. #2
    Senior Member Flipn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 August 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    530

    Standaard

    Ik ga al een aantal jaar op donderdag naar de trainingen/kwalificaties kijken. Opgelet: op vrijdag is er enkel de Super Pole wat betreft de Blancpain GT Series. (Hier de volledige timing)

    Ten eerste is het al veel minder druk, kun je overal bij, mag je overal binnen (paddock etc), maar je moet er wel rekening mee houden dat er op donderdag dus geen echte races zijn. Op vrijdag daarentegen zijn er de races voor de nevenwedstrijden. Een van de nadelen is dat op donderdag slechts een klein deel van de drank- en eetstandjes open zijn, dus best zelf iets meenemen

    Ik ben het niet helemaal zeker, maar normaal kun je tickets ook ter plaatse kopen. Maar online in voorverkoop zijn ze altijd goedkoper ;-)
    If you can't go further, step up a gear.

  3. #3
    Senior Member Racing Piet's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2007
    Locatie
    Diksmuide
    Berichten
    334

    Standaard

    Merci voor de nuttige info!

    Wat houdt die Super Pole juist in van de Blancpain GT Serie? Wordt er dan geracet of niet?

    Ga jij de donderdag omdat je dan meer wagens van de Blancpain GT Serie ziet rijden dan op vrijdag?

  4. #4
    Senior Member Flipn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 August 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    530

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing Piet Bekijk bericht
    Merci voor de nuttige info!

    Wat houdt die Super Pole juist in van de Blancpain GT Serie? Wordt er dan geracet of niet?

    Ga jij de donderdag omdat je dan meer wagens van de Blancpain GT Serie ziet rijden dan op vrijdag?
    Super Pole: Gedurende 30 minuten mogen de beste 20 teams van de Qualifying op donderdag er nog eens een snelle ronde uitpersen. Je kan bv als 20ste kwalificeren op donderdag, maar als je vrijdag tijdens de Super Pole de snelste bent, sta je effectief op de Pole positie voor de race.

    Je ziet de Blancpain GT Series inderdaad meer rijden op donderdag dan op vrijdag, ter vergelijking:
    Donderdag
    13.20-14.50: Free Practice
    17.45-18.45: Pre-Qualifying
    20.00-21.15: Qualifying
    21.45-23.45: Night Qualifying
    Vrijdag
    18.00-18.30: Super Pole (enkel de beste 20 van de Qualifying op donderdag dus)

    Anderzijds zijn er zoals ik al zei in het vorige bericht meer effectieve races op vrijdag (voor de nevenkampioenschappen: Formula 3, Formule Renault 2.0, Lamborghini Super Trofeo, Blancpain GT Sports Club). Maar als je hoofdzakelijk gaat voor de Blancpain GT Series, zou ik zeker donderdag verkiezen boven vrijdag.
    Laatst gewijzigd door Flipn; 9 July 2016 om 16:38
    If you can't go further, step up a gear.

  5. #5
    FC FILOU KETfoisKET's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    neffens mijn gebuurnege
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipn Bekijk bericht
    Super Pole: Gedurende 30 minuten mogen de beste 20 teams van de Qualifying op donderdag er nog eens een snelle ronde uitpersen. Je kan bv als 20ste kwalificeren op donderdag, maar als je vrijdag tijdens de Super Pole de snelste bent, sta je effectief op de Pole positie voor de race.

    Je ziet de Blancpain GT Series inderdaad meer rijden op donderdag dan op vrijdag, ter vergelijking:
    Donderdag
    13.20-14.50: Free Practice
    17.45-18.45: Pre-Qualifying
    20.00-21.15: Qualifying
    21.45-23.45: Night Qualifying
    Vrijdag
    18.00-18.30: Super Pole (enkel de beste 20 van de Qualifying op donderdag dus)

    Anderzijds zijn er zoals ik al zei in het vorige bericht meer effectieve races op vrijdag (voor de nevenkampioenschappen: Formula 3, Formule Renault 2.0, Lamborghini Super Trofeo, Blancpain GT Sports Club). Maar als je hoofdzakelijk gaat voor de Blancpain GT Series, zou ik zeker donderdag verkiezen boven vrijdag.

    Super pole ? Alsof polepositie echt zo belangrijk is in een 24 u race.

    Auriculas asini quis non habet

  6. #6

    Standaard


Soortgelijke discussies

  1. Belgian Westhoek Classic 2016 - 16/17 september 2016
    By BiHorNie in forum Rittensport
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 17 September 2016, 22:52
  2. Boucles Chevrotines - 14 Juli 2013
    By Hubert in forum Rally binnenland
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 24 June 2013, 14:21
  3. Rally / heuvelklim in Italië 6/7 juli ?
    By trx in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 15 March 2013, 14:17
  4. Zolder Superprix 5 juli tot 8 juli 2012
    By Maarten in forum Circuit
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 16 July 2012, 19:46
  5. Zolder Superleague 15, 16 en 17 juli 2011
    By Jappio in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 July 2011, 21:33

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •