Pagina 2 van 78 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 773

Discussie: Ieper 2017

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 March 2007
    Berichten
    506

    Standaard

    Iedereen in het wereldje kent wel zulke verhalen vrees ik. Maar hij heeft wel een stevig punt over (mis)bruik van reglementen en de daaruit voortvloeiende discussies. Zie Verschuren in Omloop bvb. Reglementering zou best wel eenvoudiger kunnen.

  2. #12
    Rally is not a crime mousti's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Veurne
    Berichten
    4.558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WRCKE Bekijk bericht
    nergens officiële bevestiging hiervan onderhandelingen nog steeds lopende
    Het lijkt erop dat Condroz er mee gaat lopen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 December 2009
    Berichten
    165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mousti Bekijk bericht
    Het lijkt erop dat Condroz er mee gaat lopen.
    Condroz is inderdaad gecontacteerd door Eurosport Events. Die zijn hopeloos op zoek naar organisatoren die een kwart miljoen euro willen betalen om op hun kalender te mogen staan ... Na de Circuit of Ireland en Ieper stopt nu ook Estland ermee.

    Het zou me verwonderen mocht de Condroz dit bedrag willen of kunnen neertellen. Volgens mij hebben ze er niks bij te winnen, ze hebben nu een veel mooier deelnemersveld dan toen ze ook nog een ERC coefficient hadden. En juist omdat ze geen deel van het ERC zijn is alles veel goedkoper, zowel voor de deelnemers als de toeschouwers.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 March 2007
    Berichten
    506

    Standaard

    Helemaal mijn idee. En op 't einde van het seizoen is het geld toch meestal op.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 April 2009
    Berichten
    305

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kristofgtv6 Bekijk bericht
    Helemaal mijn idee. En op 't einde van het seizoen is het geld toch meestal op.
    als je ziet welk deelnemersveld er nog is in de condroz dan lijkt het met toch dat er nog veel geld over houden tegen het einde van het seizoen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2015
    Berichten
    676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kristofgtv6 Bekijk bericht
    Iedereen in het wereldje kent wel zulke verhalen vrees ik. Maar hij heeft wel een stevig punt over (mis)bruik van reglementen en de daaruit voortvloeiende discussies. Zie Verschuren in Omloop bvb. Reglementering zou best wel eenvoudiger kunnen.
    In Huy, was er weer een probleem omtrent de reglementering ('k ga geen namen noemen)

    In de 3min zone heeft er "iemand" een leegloper. Plots wordt de start met 20 min uitgesteld. Co-piloot belt naar relatie deelnemers en vraagt of ze het wiel mogen vervangen. Antwoord : NEE, zeker niet.
    Plots komt de KP verantwoordelijke en het wiel MOEST vervangen worden ivm de veiligheid.

    Ze hebben het wiel vervangen, weliswaar met de gegevens van de KP verantwoordelijke op zak.

    Allez, ik heb er niets meer van gehoord.


    Reglementering is dus ZEER onduidelijk

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 March 2007
    Berichten
    506

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    als je ziet welk deelnemersveld er nog is in de condroz dan lijkt het met toch dat er nog veel geld over houden tegen het einde van het seizoen.
    Idd, maar ik had het uiteraard over de ERC deelnemers (voor zover die er nog zijn...)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 March 2007
    Berichten
    506

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikkedendikke Bekijk bericht
    Reglementering is dus ZEER onduidelijk
    Veel reglementen dateren bij wijze van spreken nog uit de bolleke-pijl periode... Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat rally tegenwoordig gewoon nog draait om KP-tijden? Al het gedoe over hoe en waar je wel/niet mag servicen of simpelweg zelf aan de wagen werken of gewoon de motorkap opendoen, met al het gemelk inzake tijdstraffen, die na klachten dan weer kwijtgescholden worden of net niet... Het veroorzaakt vaak diepe zuchten bij organisatoren en deelnemers en helaas ook veel wrevel. Eens over een update nadenken iemand? Het zou de sport en de sfeer alleen maar ten goede komen.

  9. #19
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Misschien eerst eens informeren voor je dingen schrijft.
    Eerst en vooral, de discipline heet rittensport of regularity, niet "bol-pijlke".

    In de rittensport bestaan zo'n regels helemaal niet. Dus geen idee waarom dit daar uit zou komen.

    Deze regels zijn er wel degelijk voor een reden. Werken moeten niet uitgevoerd worden in de 3 minuten tussen TK en start. Dit zou er enkel maar voor zorgen dat de piloten/copiloten geen tijd nemen om zichzelf deftig voor te bereiden (helm, hans, gordels enz.) en zou onveilige toestanden veroorzaken!
    Ook in een controle zone is er een reden. Het geval Verschueren gebeurde in een media zone. Het is toch logisch dat het niet te bedoeling is om daar wat extra service tijd te nemen. Had hij 3 minuten gewacht en 100m verder gereden, kon hij alles doen aan zijn wagen dat hij wilde.
    Klacht indienen of niet heeft daar niets mee te maken. De official ter plaatse maakt een rapport op als zoiets gebeurd en dit gaat naar de wedstrijdleiding, die het reglement toepast. Daar is niets onduidelijk aan.

    Het probleem is dat de job van co geminimaliseerd wordt. Als je een co meeneemt die niet eens de reglementen kent, of niet juist kan inklokken, dan moet je achteraf niet zagen over de organisatie, de officials, de regelementen enz.

    Zorg er voor dat je de reglementen kent en je zal niet onverwachts uit koers gezet worden...
    Laatst gewijzigd door dupanton; 9 November 2016 om 15:16
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  10. #20
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikkedendikke Bekijk bericht
    In Huy, was er weer een probleem omtrent de reglementering ('k ga geen namen noemen)

    In de 3min zone heeft er "iemand" een leegloper. Plots wordt de start met 20 min uitgesteld. Co-piloot belt naar relatie deelnemers en vraagt of ze het wiel mogen vervangen. Antwoord : NEE, zeker niet.
    Plots komt de KP verantwoordelijke en het wiel MOEST vervangen worden ivm de veiligheid.

    Ze hebben het wiel vervangen, weliswaar met de gegevens van de KP verantwoordelijke op zak.

    Allez, ik heb er niets meer van gehoord.


    Reglementering is dus ZEER onduidelijk
    Bij een platte band mag de bemanning bij mijn weten de band vervangen. Ze moeten naar de starter / kp verantwoordelijke gaan en toelating vragen om later te starten om eerst de band te vervangen. Relatie deelnemers kan daar inderdaad niet in beslissen, wel de starter / kp verantwoordelijke

    Maar om nu te zeggen dat het reglement onduidelijk is?
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

Soortgelijke discussies

  1. Wrc monte carlo 2017
    By KDM in forum Rally buitenland
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 23 January 2017, 00:38
  2. Autosalon 2017
    By FrontlineCompany in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 August 2016, 13:00
  3. Wrc 2017
    By FOCUSWRC in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 November 2015, 07:56
  4. Ieper 2009
    By kristofgtv6 in forum Rally binnenland
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 4 July 2008, 18:34
  5. GP Ieper
    By RS-Steven in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 20 June 2007, 10:48

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •