Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: 24h Nurburgring

  1. #1
    rally is not a crime rusky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Wachtebeke
    Berichten
    1.495

    Standaard 24h Nurburgring

    Hey,
    Wij zouden met een groep voor de 1ste maal is de 24 h van de Nurburgring willen bekijken dit jaar.
    Nu zie ik dat er tickets voor 4 dagen, waarschijnlijk zijn dit qualificaties?
    Wanneer begint de "echte 24h race" zaterdag 15.00uur ofzo?
    Wat met het verblijf, best tent of ?
    Wie kan mij aan meer info helpen, alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member Alex_79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 January 2014
    Locatie
    Weert
    Berichten
    105

    Standaard

    Hallo, ik ga al een jaar of tien naar de 24h. Het eventticket is inderdaad vier dagen, van donderdag tot en met zondag (64 euri voor vier dagen) waarmee je langs de hele baan een plek kan vinden (behalve het ultradure VIP bereich natuurlijk). Meestal zie je dat de kampeerders die tickets pakken en donderdag en vrijdag bezig zijn met tent opzetten of camper parkeren, indrinken en en er langs de baan een feestje van maken. Er zijn in de voorverkoop ook weekendtickets voor de twee racedagen (zaterdag en zondag) kosten 57 euri.Start van de hoofdrace is zaterdag meestal rond 15u, al is het wel eens een uurtje later gevallen omdat de baan onderliep bij een regenbui. Meestal wordt er al vanaf 8.30 geracet in andere categorieën: o.a Wtcc, Clio Cup, Historics of F4. Qua verblijf: ik pak de laatste jaren een hotel in de buurt (ben een beetje luier geworden) maar dat is voor iedereen verschillend. Als je gaat camperen hou er rekening mee dat de Eifel een microklimaat is. Vorig jaar hadden we vier seizoenen in één dag: 's morgens zonnig, bij de start bewolkt, na twee uur een hagelstorm én een sneeuwbui, daarna nog eens regenbuien.

  3. #3
    rally is not a crime rusky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Wachtebeke
    Berichten
    1.495

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex_79 Bekijk bericht
    Hallo, ik ga al een jaar of tien naar de 24h. Het eventticket is inderdaad vier dagen, van donderdag tot en met zondag (64 euri voor vier dagen) waarmee je langs de hele baan een plek kan vinden (behalve het ultradure VIP bereich natuurlijk). Meestal zie je dat de kampeerders die tickets pakken en donderdag en vrijdag bezig zijn met tent opzetten of camper parkeren, indrinken en en er langs de baan een feestje van maken. Er zijn in de voorverkoop ook weekendtickets voor de twee racedagen (zaterdag en zondag) kosten 57 euri.Start van de hoofdrace is zaterdag meestal rond 15u, al is het wel eens een uurtje later gevallen omdat de baan onderliep bij een regenbui. Meestal wordt er al vanaf 8.30 geracet in andere categorieën: o.a Wtcc, Clio Cup, Historics of F4. Qua verblijf: ik pak de laatste jaren een hotel in de buurt (ben een beetje luier geworden) maar dat is voor iedereen verschillend. Als je gaat camperen hou er rekening mee dat de Eifel een microklimaat is. Vorig jaar hadden we vier seizoenen in één dag: 's morgens zonnig, bij de start bewolkt, na twee uur een hagelstorm én een sneeuwbui, daarna nog eens regenbuien.
    Hey bedankt voor de vlugge respons, wanneer kom jij dan aan bij het circuit?
    Zijn er genoeg eet en drank gelegenheden rond het circuit aanwezig?
    Zou ook liever op hotel gaan maar dan heb je nadeel dat je s'nachts niets ziet van de race. ( tuurlijk je ziet zowiezo al minder in het donker hé)
    Hebben jullie een vaste plaats op het circuit of verplaatsen jullie eens?
    Alvast bedankt.

  4. #4
    Senior Member Alex_79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 January 2014
    Locatie
    Weert
    Berichten
    105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rusky Bekijk bericht
    Hey bedankt voor de vlugge respons, wanneer kom jij dan aan bij het circuit?
    Zijn er genoeg eet en drank gelegenheden rond het circuit aanwezig?
    Zou ook liever op hotel gaan maar dan heb je nadeel dat je s'nachts niets ziet van de race. ( tuurlijk je ziet zowiezo al minder in het donker hé)
    Hebben jullie een vaste plaats op het circuit of verplaatsen jullie eens?
    Alvast bedankt.
    - omdat ik dus van hotel kom is het zaterdag en zondag slim om 's morgens rond 8.30 al bij het circuit te zijn. Parkeergelegenheid en files zijn daar ook debet aan. Weet niet hoeveel sluiproutes ik de afgelopen jaren al heb geprobeerd. Vroeger was parkeren gratis, maar tegenwoordig willen ze daar ook geld voor zien (€5 per dag, 15 voor alle vier de dagen). Donderdag en vrijdag valt mee.
    - Eettentjes zijn er vooral rond de GP-kurs genoeg, je struikelt er haast over. Bij sommige uitkijkpunten staat er ook wel eens een.
    - 's nachts kijken wakkerblijvers sowieso niet naar de race, die zijn meer bezig met feesten, bierdrinken en alle leuke en minder leuke nevenactiviteiten
    - De start volg ik altijd vanuit de Mercedes Arena. Ze komen daar letterlijk vanaf het rechte stuk op je afrijden en recht tegenover staat vaak een videoscherm, zodat je de eerste chaotische ronden ook kan zien wat er elders gebeurt. Adenauer Forst gaan we soms wel eens langs en één keer zat ik stomtoevallig bij Breitscheid een broodje te eten toen er ineens een Toyota Gt86 rokend tot stilstand kwam

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 June 2014
    Berichten
    12

    Standaard

    persoonlijk zou ik de 4 dagen gaan. ben er nu 3 keer geweest. alleen de sfeer is al onbetaalbaar. 's 'nachts is ook erg gezellig. veel vuurwerk. neem alleen laarzen mee als het regent. zoek op youtube de beelden van vorige jaar maar eens op.

  6. #6
    rally is not a crime rusky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Wachtebeke
    Berichten
    1.495

    Standaard

    Hey wij zouden vrijdag en zaterdag gaan, kun je daar gemakkelijk tickets kopen of beter bestellen en afprinten dan zeker?
    Welk adres geven we in voor aan de start te staan?
    Waar zou je best staan voor het beste zicht en spektakel?

  7. #7
    Senior Member Maarten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 February 2012
    Locatie
    heusden-zolder
    Berichten
    107

    Standaard

    Adres kan je toch makkelijk op google vinden.
    Nürburgring Boulevard 1
    53520 Nürburg, Duitsland

    Ben je nog nooit naar de Nürburgring geweest?
    Zo niet, dan kon ik je aanraden om eerst naar een VLN race te gaan. Spijtig genoeg is er geen meer tussen nu en de 24u race.
    Bij de VLN rijden dezelfde auto's als bij de 24u race en qua drukte valt dat nog mee.

    Spektakel punten waar ik vaak sta zijn de eerste bocht na de start (Mercedes Arena), Hatzenbach, Adenauer-Forst, Wipperman, Brünnchen, Pflanzgarten, Schwalbenschwanz en Antoniusbuche aan de Döttinger höhe.

    BMW E89 Z4 GT3, BMW E36 by maarten vogels, on Flickr

    Porsche 997 GT3 R by maarten vogels, on Flickr

    Mercedes-AMG GT3, SCG003C by maarten vogels, on Flickr

  8. #8
    rally is not a crime rusky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Wachtebeke
    Berichten
    1.495

    Standaard

    Mijn schoonbroer is er al eens gaan rijden met zijn subaru, maar omdat het zo een groot circuit is dacht ik dat je misschien meerdere toegangspoorten hebt( waarschijnlijk is dit zo)
    Want te voet zal het wat ver zijn om aan de andere kant van het circuit te gaan kijken hé .
    p.s: Kunnen we de tickets de dag zelf te plaatse kopen?
    Alvast bedankt!

  9. #9
    Senior Member Maarten's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 February 2012
    Locatie
    heusden-zolder
    Berichten
    107

    Standaard

    De afstanden rond het circuit zijn inderdaad enorm.
    Je hebt echt een auto nodig om naar de verschillende punten te gaan zien.
    Maar omdat het zo mega druk zal zijn bij de 24h race vrees ik of er overal genoeg parking is.
    Je zal sowieso ver moeten wandelen om aan het circuit te geraken.

    Langs de Nordschleife zijn geen toegangspoorten, da's gewoon vrije doorgang voor iedereen.

  10. #10
    rally is not a crime rusky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Wachtebeke
    Berichten
    1.495

    Standaard

    Bedankt voor de reactie, welk adres raad je ons aan om in de gps te steken?
    Als je zaterdag omstreeks 08.00uur aankomt zal je dan nog plaatsen hebben op de tribune aan de start?
    En ver wandelen wat is ver voor u? 30minuten wandelen dus zo een 3tal kilometer zal het zoiets zijn denk je of nog meer?
    Ben echt benieuwd naar deze ervaring, lijkt echt een megavet evenement.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •